Khamis, 9 Mei 2013

MEREKA INGIN KETELUSAN SERTA BERSIH DARI PENIPUAN...KALAH PUAS HATI...NI SURUH TERIMA KEKALAHAN DALAM CARA YANG MERAGUKAN SERTA DAPAT DIBUKTIKAN DENGAN GAMBAR SERTA VIDEO...ADA SAKSI

JIHAD EKONOMI sekiranya tiada PRU semula
Posted on Thursday, May 09 @ 06:09:59 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: humbleman

"

PRU13 baru shj selesai. Mmg dijangka BN dengan segala tipu daya telah mendapat undi mudah untuk mentadbir negara ini secara haram. Sesuatu yg saya pasti ianya sangat menyakitkan hati dan mendukacitakan bagi semua rakyat yg selama ini mendokong reformasi bagi mendapatkan kerajaan yg adil yg ditadbir oleh pemimpin2 yg bersih.

Namun sy pasti sebagai seorang muslim yg percaya kepada rukun Iman blh menerima keputusan ini dgn pasrah dan redha. Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui apa yg terbaik untuk hambanya. Mungkin ada baiknya PR tidak memerintah lagi pada masa ini. Justeru itu selepas ini kita akan sama2 menyaksikan pelbagai lagi episod kepincangan dalam pentadbiran BN. Insyaallah...

Hutang negara yg melebihi 5 ratus billion agak membebankan sekiranya PR mengambil alih putrajaya kerana pada masa yg sama PR cuba memenuhi pelbagai manifesto yg telah dikeluarkan semasa kempen PRU. Apakah akan berlaku sekiranya PR tidak dapat memenuhi manifesto tersebut? Mungkin nama PR akan menjadi busuk selepas 5 tahun yang akhirnya mereka memilih BN untuk menjadi hero mereka semula. Biarlah BN yg membuat hutang tersebut mereka sendirilah yg cuba or tidak akan cuba melangsaikan hutang negara tersebut.

Pada masa yg sama BN melalui najib telah membuat pelbagai janji itu dan janji ini. Salah satu janji yg popular yg dibuat oleh najib yg mana beliau menciplak dari PR adalah mengurangkan harga kereta berperingkat-peringkat. Yang pastinya hujung tahun ini BR1M 3.0 perlu dinikmati lagi oleh rakyat. Dari mana duit dan bagaimana duit yg akan diperolehi oleh BN biar najib dan pemimpin2 haram memikirkannya. Silakanlah sekiranya BN berani menaikkan itu ini dan mengenakan itu ini. Harga petrol, harga barang, cukai, GST dll menanti masa utk dijadikan alat mengutip duit rakyat. Bagi rakyat yg bangga dengan BN kerana berjaya memerintah negara jgn mengeluh sekiranya mengalami kesusahan itu dan ini dalam masa 5 tahun ini. Kamu blh terus berikan sokongan kepada pemimpin kemegahan kamu itu. Dapatkah najib mempertahankan nama BN maaf tidak sesuatu sekarang ini disebut nama BN tetapi lebih sesuai UMNO kerana BN diwakili oleh majoriti wakil UMNO kita tidak tahu. 
Sebelum PRU najib telah mengangkat BN memperjuangkan semua kaum. BN mengatakan sokongan kaum cina dan india semakin meningkat. Mereka lupa pada masa sama mereka menyemai kebencian terhadap DAP Pulau Pinang. Lihat sahaja apa yang telah BN lakukan di pejabat DAP di Ipoh dan Melaka. Apa perkataan menghina yg tidak keluar terhadap DAP ketika itu. Mereka seolah bodoh yg mana mengecop DAP adalah parti kaum cina. Walhal DAP diwakili oleh pelbagai kaum termasuk melayu. Terdapat 2 org calon melayu dari DAP jika tidak silap sy pada PRU ini iaitu di parlimen Bukit Bendera dan Raub. Di mata rakyat pula MCA dan Gerakanlah yg diwakili secara totalnya oleh kaum Cina. Kenapa DAP yang menjadi mangsa?

Kaum cina dalam DAP pula tu. Lagi mereka menanam kebencian kepada PAS yang dikatakan bersekongkol dengan DAP dan pada masa yang sama mereka melupakan yang UMNO juga bersekongkol dengan MCA dan Gerakan. Bagi saya semangat perkauman yg dimainkan oleh BN terutamanya UMNO dalam PRU lalu mmg keterlaluan. Saya yang berbangsa melayu pn menyampah dan meluat apatah lagi kaum cina. Sehinggakan perasaan kasihan lahir dari hati saya. Dimanakah semangat perpaduan atau konsep 1Malaysia yang cuba disemai oleh BN? Jadi PRU ini menceritakan byk perkara. Mmg BN mengatakan merekalah hero dalam segala hal sebelum PRU tetapi mereka lupa dengan ayat "Rakyat Hakim Negara". Sekarang rakyat lihat perpaduan itu hidup subur dibawah PR. Warna warni kepelbagaian kebudayaan agama dan bangsa itu ada di dalam PR. 1Malaysia bkn milik BN tetapi PR. Jadi apa yang BN miliki sekarang? Masih ada yang mereka miliki. UMNO. Hanya UMNO yang tinggal di dalam BN itu. Selepas ini tidak sesuai lagi diistilahkan sebagai BN lagi tetapi UMNO. Hiduplah UMNO itu keseorangan umpama kera sumbang yang akhirnya yang akan mati ditinggalkan kera yang lain.

Sekarang ini PR sedang membuat bantahan keputusan PRU13 kepada SPR. Sy dh masak dengan permainan SPR yang menjadi org suruhan BN atau pencacai BN itu. Lihat sahajalah sudah beberapa himpunan Bersih diadakan namun SPR itu seperti pekak umpama mencurah air ke daun keladi. Sy pasti mereka tidak akan mengadakan semula PRU. Pimpinan PR juga dalam perancangan mengadakan Himpunan Bersih 4.0 sekiranya PRU semula tidak diadakan. Rakyat blh sekali lagi turun ke jalanan bagi menuntut PRU yang bersih namun dari pengamatan saya ianya tidak akan memberi apa-apa makna. BN melalui saluran media mereka dgn bangga menyatakan SPR telah membuat penambahbaikan dalam PRU13 iaitu dengan menggunakan dakwat kekal. Namun lihat sahaja apa yg terjadi. BN menggunakan Bangla pula sebagai pengundi hantu. Memang bagi sesiapa yg rajin mendapatkan maklumat berkenaan PRU ini melalui internet atau handpone tentunya mengatakan BN main gila untuk kekal berkuasa.



Justeru itu sudah tiba masanya bagi rakyat malaysia yg ingin melihat malaysia ke arah negara yg lebih baik yang mana rakyatnya hidup bersatu padu di antara pelbagai bangsa yang bencikan kepada perkauman bersama2 main gila untuk mendesak BN dibawah najib mengadakan semula PRU yg bersih dan adil. Saya rasa sudah sampai masanya kita melancarkan JIHAD EKONOMI daripada kita pergi ke jalanan yang memang tidak memberi apa2 makna kepada BN. Kita mesti bersatu dan bersama2 melakukan JIHAD EKONOMI ini sekiranya Najib masih berdegil. PR jgn khuatir kerana sekarang ini dilihat perpaduan semakin subur di bawah PR. Melayu Cina dan India sedang bersatu dibawah PR. PR perlu memberitahu najib sekiranya beliau masih tidak mahu mengadakan PRU semula dalam masa sebulan atau sebagainya maka semua aktiviti ekonomi di negeri dibawah BN akan lumpuh sehinggalah PRU semula diadakan. Semua kedai2 dan aktiviti perniagaan akan ditutup. PR juga akan memboikot mengisi minyak di Petronas, memboikot mmbeli proton atau perodua, memboikot KFC, McDonald, Petron, Seven Eleven dsbnya. Najib selalu bangga dan megah dengan ekonomi dan wang negara. Najib lupa siapa yg mengawal ekonomi selama ini sekiranya bukan rakyat! BN telah main gila dalam PRU13 maka sudah sampai masanya rakyat main gila dengan melancarkan JIHAD EKONOMI! Masa itu najib akan tahu samada langit itu tinggi atau rendah. Yang penting juga di sini bersamalah kita katakan tidak kepada perkauman.

 Bernama lapurkan fakta atau auta?
Posted on Thursday, May 09 @ 06:07:58 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: senik

"

Assalamualaikum, Bernama melapurkan UMNO memenangi 109 kerusi Parlimen dari jumlah 120 calonnya dalam PRU 13 berbanding 79 kerusi yang dimenangi dari jumlah calon 117 dalam PRU 12.Membaca lapuran ini, penulis merasakan ada sesuatu yang tidak betul kerana peningkatan mendadak kerusi UMNO diperolehi ketika kemerosotan kerusi BN keseluruhannya.

Bagaimana boleh berlaku peningkatan sedangkan BN kekurangan sebanyak 7 kerusi yang dimenangi dari 140 kepada 133 dalam PRU 13.Ini menyebabkan penulis membuat semakan dan dari semakan penulis, lapuran ini palsu, tidak mungkin UMNO menang sebanyak itu.



Untuk rekod, UMNO tewas 9 kerusi parlimen di kelantan dan 4 di Terengganu, menjadikan jumlahnya 13, jadi macam mana UMNO boleh menang 109 dari kerusi yang ditandinginya sebanyak 120.Untuk mendapat jumlah 109 dari 120, UMNO hanya tewas 11 kerusi.Sedangkan yang dicatatkan sebagai fakta ialah untuk dua negeri sahaja UMNO sudah tewas 13 kerusi.Di mana Bernama dapat angka 109 itu?
Jumlah 13 kerusi yang UMNO t ewas tidak termasuk kerusi Ali Rustam dan Ghani Osman lagi, tidak termasuk kerusi Kuantan dan Termerloh lagi dan tidak termasuk banyak lagi kerusi lain.PAS menang 21 kerusi rasanya semuanya hasil menewaskan calon UMNO dan ada satu kerusi yang UMNO tewas kepada DAP ia itu Gelang Patah yang merekodkan LKS berjaya menewaskan Ghani Osman.Itu belum termasuk kerusi yang UMNO tewas kepada PKR.
Ada akal ke tak Bernama ni? Seolah mengganggap rakyat Malaysia tidak sekolah sedangkan dasar pendidikan negara BN merupakan dasar tebaik.Dari 133 kerusi itu, 5 milik MCA, 1 MIC, 25 PBB  dan Sabah mencacatkan 22 kerusi yang bukan semuanya di menangi UMNO.Jadi berapa sebenarnya kerusi PRU 13 UMNO? Itupun belum termasuk kerusi selepas petisyen dibuat? Kiralah sendiri kalau nak tahu berapa kerusi yang dimenangi UMNO tetapi yang pasti bukan 109 seperti dilapurkan Bernama.Jauh lebih kurang dari PRU 12!
Auta Bernama!




 Walaupun Hujan, Stadium Kelana Jaya Penuh...
Posted on Wednesday, May 08 @ 21:13:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh TKOOffline


Himpunan Bantah Keputusan PRU13 walaupun diberikan amaran oleh polis tetap mendapat sanbutan. Lebih 5000 orang sudah berkumpul petang tadi.






Dalam keadaan hujan, orang ramai tidak bergajak.


Mereka sanggup basah kuyup.


Ini suasana petang tadi.


Sebelum ke stadium, makan dulu....


BERIKUT perkembangan perhimpunan bantahan keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13):

6 petang: Orang ramai lengkap berpakaian serba hitam mula membanjiri Stadium Kelana Jaya termasuk kawasan berhampiran.

6.15 petang: Penyokong "Blackout" dari pelbagai arah dengan menaiki kereta, motosikal, bas dan LRT berhampiran, sambil berjalan kaki menuju Stadium Kelana Jaya

6.30 petang: Hujan mula turun dan semakin lebat. Namun ia tidak mematahkan semangat penyokong Pakatan Rakyat

6.45 petang: Trompet tidak henti-henti ditiupkan sejak pintu masuk Stadium Kelana Jaya mula dibuka kepada orang ramai

7.05 malam: Kira-kira 5,000 penyokong PR mengambil tempat masing-masing dalam stadium itu.


..
Sila layari
http://tranungkiteoffline.blogspot.com


 

Pascawangan Kampungpertama and Osman Aziz shared 我们全力支持民行 We Fully Support PKR's photo.
KENAPA PAS BERKAWAN DENGAN DAP & TOLAK UMNO? INI JAWAPANNYA...
Ini betul punya cerita DAP,, sebab tu Pas lebih selesa dengan Dap dan fobia dengan Umno...
Mungkin ramai yang belum faham
kenapa PAS berkawan dengan DAP,
tidak dengan Umno. Buat yang
belum tahu apa sebabnya boleh
merujuk kepada 16 sebab-sebab
utama di bawah ini:

1) DAP tidak rasuah, Umno Rasuah.
DAP tiada buat penyelewengan
tetapi Umno sudah banyak
penyelewengan kuasa dibuat.

2) DAP menolak Hudud sebab
mereka bukan Islam, tetapi peliknya
Umno tolak Hudud sedangkan
mereka beragama Islam. Jadi PAS tak
mahu kawan dengan orang Islam
yang tolak hukum Islam.
3) DAP tidak pernah bunuh umat
Islam, tetapi umat Islam Memali
dibunuh oleh siapa?

4) DAP tidak pernah runtuhkan
masjid, tetapi banyak surau dan
masjid diruntuh atau ditutup oleh
kerajaan Umno/BN atas pelbagai
alasan.

5) DAP tidak pernah hentikan
tazkirah dan kuliah agama di masjid
dan surau. Tetapi banyak kuliah dan
tazkirah dihentikan oleh pihak
berkuasa atas alasan tiada tauliah
sedangkan ustaz tersebut lulusan
Timur Tengah dan IPTA yang dibina
kerajaan sendiri.

6) DAP tidak pernah tangkap rakyat
tanpa bicara, tetapi kerajaan
pimpinan Umno menggunakan ISA
dan akta baru sekarang untuk
berbuat demikian.

7) DAP tidak pernah
menggadaikan
tanah orang Melayu, tetapi sejak
merdeka tanah rezab Melayu
berjumlah 3 juta hektar tinggal 1.7
juta hektar sahaja. Ini angkara
siapa.?

DAP tidak pernah mempertikaikan
Bahasa Malaysia sebagai Bahasa
Rasmi negara tetapi siapa pula yang
memperkenalkan PPSMI?
9) DAP tidak pernah merampas dan
menganiaya negeri orang Melayu
dan umat Melayu tetapi kerajaan
Umno/BN menafikan royalti minyak
kepada Kelantan dan Terengganu.

10) DAP setia kepada persefahaman
dan persepakatan tetapi Umno lah
yang menghalau PAS keluar dari
Barisan Nasional pada tahun 1974
kini Umno gila talak dan kembali
rujuk kepada PAS.

11) Ketika Umno/BN kuat, PAS
dipandang sebelah mata, bila Umno/
BN lemah, PAS seringkali diajak
bergabung

12) Umno BOLEH bergabung dengan
MCA, MIC dan lain-lain parti bukan
Melayu/Islam sebanyak 11 parti
dalam BN, tetapi PAS bergabung
dengan 2 parti pelbagai kaum iaitu
PKR dan DAP TAK BOLEH pula?

13) PAS bukan parti berasaskan
perkauman tetapi Umno adalah
perkauman sempit sama seperti
MCA dan MIC. PAS menentang dasar
berjuang atas perkauman atau
Assobiyyah.

14) PAS menentang kezaliman dan
penindasan terhadap rakyat atas
dasar apa sekalipun. Banyak sekali
contoh kezaliman dan penindasan
yang dilakukan oleh kerajaan Umno/­
BN seperti menafikan royalti,
bantuan perkapita kepada negeri PR
(diberi tidak sepenuhnya dan
dilengah-lengahkan), bantuan
kepada Sekolah Agama Rakyat
dihentikan, harga barangan dan
perkhidmatan semakin naik dan
sebagainya.

15) PAS menentang pembaziran yang
menjadi amalan kerajaan Umno/BN
dengan projek-projek mega yang
sebahagian besarnya tidak
memberikan manfaat kepada
rakyat .......

16) DAP dan PKR menerima dan
memeterai perjanjian bahawa Islam
tetap menjadi agama Rasmi
Malaysia, Sistem Raja
Berpelembagaan tetapi
dipertahankan, Hak Istimewa Melayu
iaitu Perkara 152 & 153
dipertahankan, Bahasa Melayu tetap
menjadi Bahasa Rasmi Malaysia.
Yang sebenarnya masih banyak lagi
antara sebab-sebab tetapi 16
nurkilan kami di atas adalah
penyebab utamanya. Moga tulisan
ringkas ini mampu menjadi panduan
ringkas kepada para sahabat semua.
KENAPA PAS BERKAWAN DENGAN DAP & TOLAK UMNO? INI JAWAPANNYA...
Ini betul punya cerita DAP,, sebab tu Pas lebih selesa dengan Dap dan fobia dengan Umno...
Mungkin ramai yang belum faham
kenapa PAS berkawan dengan DAP,
tidak dengan Umno. Buat yang
belum tahu apa sebabnya boleh
merujuk kepada 16 sebab-sebab
utama di bawah ini:

1) DAP tidak rasuah, Umno Rasuah.
DAP tiada buat penyelewengan
tetapi Umno sudah banyak
penyelewengan kuasa dibuat.

2) DAP menolak Hudud sebab
mereka bukan Islam, tetapi peliknya
Umno tolak Hudud sedangkan
mereka beragama Islam. Jadi PAS tak
mahu kawan dengan orang Islam
yang tolak hukum Islam.
3) DAP tidak pernah bunuh umat
Islam, tetapi umat Islam Memali
dibunuh oleh siapa?

4) DAP tidak pernah runtuhkan
masjid, tetapi banyak surau dan
masjid diruntuh atau ditutup oleh
kerajaan Umno/BN atas pelbagai
alasan.

5) DAP tidak pernah hentikan
tazkirah dan kuliah agama di masjid
dan surau. Tetapi banyak kuliah dan
tazkirah dihentikan oleh pihak
berkuasa atas alasan tiada tauliah
sedangkan ustaz tersebut lulusan
Timur Tengah dan IPTA yang dibina
kerajaan sendiri.

6) DAP tidak pernah tangkap rakyat
tanpa bicara, tetapi kerajaan
pimpinan Umno menggunakan ISA
dan akta baru sekarang untuk
berbuat demikian.

7) DAP tidak pernah
menggadaikan
tanah orang Melayu, tetapi sejak
merdeka tanah rezab Melayu
berjumlah 3 juta hektar tinggal 1.7
juta hektar sahaja. Ini angkara
siapa.?

DAP tidak pernah mempertikaikan
Bahasa Malaysia sebagai Bahasa
Rasmi negara tetapi siapa pula yang
memperkenalkan PPSMI?
9) DAP tidak pernah merampas dan
menganiaya negeri orang Melayu
dan umat Melayu tetapi kerajaan
Umno/BN menafikan royalti minyak
kepada Kelantan dan Terengganu.

10) DAP setia kepada persefahaman
dan persepakatan tetapi Umno lah
yang menghalau PAS keluar dari
Barisan Nasional pada tahun 1974
kini Umno gila talak dan kembali
rujuk kepada PAS.

11) Ketika Umno/BN kuat, PAS
dipandang sebelah mata, bila Umno/
BN lemah, PAS seringkali diajak
bergabung

12) Umno BOLEH bergabung dengan
MCA, MIC dan lain-lain parti bukan
Melayu/Islam sebanyak 11 parti
dalam BN, tetapi PAS bergabung
dengan 2 parti pelbagai kaum iaitu
PKR dan DAP TAK BOLEH pula?

13) PAS bukan parti berasaskan
perkauman tetapi Umno adalah
perkauman sempit sama seperti
MCA dan MIC. PAS menentang dasar
berjuang atas perkauman atau
Assobiyyah.

14) PAS menentang kezaliman dan
penindasan terhadap rakyat atas
dasar apa sekalipun. Banyak sekali
contoh kezaliman dan penindasan
yang dilakukan oleh kerajaan Umno/­
BN seperti menafikan royalti,
bantuan perkapita kepada negeri PR
(diberi tidak sepenuhnya dan
dilengah-lengahkan), bantuan
kepada Sekolah Agama Rakyat
dihentikan, harga barangan dan
perkhidmatan semakin naik dan
sebagainya.

15) PAS menentang pembaziran yang
menjadi amalan kerajaan Umno/BN
dengan projek-projek mega yang
sebahagian besarnya tidak
memberikan manfaat kepada
rakyat .......

16) DAP dan PKR menerima dan
memeterai perjanjian bahawa Islam
tetap menjadi agama Rasmi
Malaysia, Sistem Raja
Berpelembagaan tetapi
dipertahankan, Hak Istimewa Melayu
iaitu Perkara 152 & 153
dipertahankan, Bahasa Melayu tetap
menjadi Bahasa Rasmi Malaysia.
Yang sebenarnya masih banyak lagi
antara sebab-sebab tetapi 16
nurkilan kami di atas adalah
penyebab utamanya. Moga tulisan
ringkas ini mampu menjadi panduan
ringkas kepada para sahabat semua.

Noah Zig and Pas Cawangan Umbai shared Revolusi Anak Muda Malaysia [ R.A.M.M ]'s photo.
Ini Permulaan!Lawan Tetap Lawan
Ini Permulaan!Lawan Tetap Lawan

Osman Aziz shared King Jason's photo.
Hantu raya yg berjaya ditangkap di Dun Ladang, Kuala Terengganu
Hantu raya yg berjaya ditangkap di Dun Ladang, Kuala Terengganu
Noah Zig shared DPP Malaysia [Official]'s photo.
Kelana Jaya : jangkaan 100, 000 di dalam stadium dan 40, 000 di luar stadium.

Rusila : jangkaan 50,000.

#Black505.
Kelana Jaya : jangkaan 100, 000 di dalam stadium dan 40, 000 di luar stadium.

Rusila : jangkaan 50,000.

#Black505.
 

Noah Zig shared 阿英哥's photo.
人民之声,圣洁之声。

转自: 光明日报
人民之声,圣洁之声。

转自: 光明日报

Pas Cawangan Umbai shared Otai Reformasi II's photo.
Khalid patut kekal Menteri Besar Selangor - DAP

KUALA LUMPUR: DAP menyatakan sokongan terhadap Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor bagi penggal kedua.
 
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, Khalid patut kekal sebagai Menteri Besar setelah berjaya mengetuai Pakatan Rakyat mendapat kemenangan dalam piliharaya umum baru-baru ini dengan memenangi majoriti dua pertiga dengan 44 daripada 56 kerusi Dun Selangor berbanding hanya 36 kerusi pada tahun 2008.
 
Tambahnya, walaupun DAP memenangi 15 kerusi di samping 15 kerusi daripada PAS dan 14 kerusi PKR, Khalid patut diiktiraf untuk integriti dan perkhidmatannya di Selangor.
 
“Ini telah membolehkan Pakatan Rakyat bangkit melawan usaha kuat BN yang diketuai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk memenangi kembali Selangor,” ujarnya dalam satu kenyataan.
 
Menurutnya lagi, DAP Selangor juga menyokong penuh Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.
 
Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menegaskan parti itu tidak menuntut kerusi Menteri Besar dan Khalid akan kekal demi semangat setia kawan dalam Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP.

“Kita tidak pernah tuntut, tidak pernah bercadang, tidak berhasrat pun ke arah itu. Kita sudah putuskan untuk kekalkan (MB) yang sedia ada (Khalid). Tunggulah dalam masa seminggu ini akan diumumkan,” katanya.
Khalid patut kekal Menteri Besar Selangor - DAP

KUALA LUMPUR: DAP menyatakan sokongan terhadap Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor bagi penggal kedua.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, Khalid patut kekal sebagai Menteri Besar setelah berjaya mengetuai Pakatan Rakyat mendapat kemenangan dalam piliharaya umum baru-baru ini dengan memenangi majoriti dua pertiga dengan 44 daripada 56 kerusi Dun Selangor berbanding hanya 36 kerusi pada tahun 2008.

Tambahnya, walaupun DAP memenangi 15 kerusi di samping 15 kerusi daripada PAS dan 14 kerusi PKR, Khalid patut diiktiraf untuk integriti dan perkhidmatannya di Selangor.

“Ini telah membolehkan Pakatan Rakyat bangkit melawan usaha kuat BN yang diketuai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk memenangi kembali Selangor,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya lagi, DAP Selangor juga menyokong penuh Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menegaskan parti itu tidak menuntut kerusi Menteri Besar dan Khalid akan kekal demi semangat setia kawan dalam Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP.

“Kita tidak pernah tuntut, tidak pernah bercadang, tidak berhasrat pun ke arah itu. Kita sudah putuskan untuk kekalkan (MB) yang sedia ada (Khalid). Tunggulah dalam masa seminggu ini akan diumumkan,” katanya.

Pas Cawangan Umbai shared Pejuang Keadilan III's photo.
Terkini: Majlis kesyukuran kemenangan PAS Di Rusila, Marang bersama TG Haji Hadi Awang serta kepimpinan PAS  Pusat.
Terkini: Majlis kesyukuran kemenangan PAS Di Rusila, Marang bersama TG Haji Hadi Awang serta kepimpinan PAS Pusat.

Setem Besi and Pas Cawangan Umbai shared Pejuang Keadilan III's photo.
Anda setuju?
Setem Besi shared Firuz Isa's photo.
Selamilah hatiku..
Nasir Sahlan shared Blackout PRU13's photo.
Apa komen orang Pahang? PAS Pahang mencadangkan agar kerajaan mengisytiharkan Pekan sebagai sebuah bandaraya, kerana bilangan pengundi bagi Pekan jauh lebih besar berbanding ibu negeri Pahang, Kuantan. Atau lebih elok kalau ibu negeri Pahang dipindahkan ke Pekan memandangkan kepadatan penduduk di kawasan pekan meningkat secara mendadak .

Parlimen Pekan mempunyai jumlah pemilih seramai lebih 67 ribu sedangkan Kuantan yang menjadi ibu negeri hanya seramai 47 ribu sahaja. Pertambahan lebih 20 ibu pengundi mencerminkan kadar kelahiran mendadak berlaku di Pekan, mungkin kerana kesuburan makanan 1 Malaysia yang diperkenalkan PM.

Tolong LIKE @[162165040618835:274:Blackout PRU13]!!!
Apa komen orang Pahang? PAS Pahang mencadangkan agar kerajaan mengisytiharkan Pekan sebagai sebuah bandaraya, kerana bilangan pengundi bagi Pekan jauh lebih besar berbanding ibu negeri Pahang, Kuantan. Atau lebih elok kalau ibu negeri Pahang dipindahkan ke Pekan memandangkan kepadatan penduduk di kawasan pekan meningkat secara mendadak .

Parlimen Pekan mempunyai jumlah pemilih seramai lebih 67 ribu sedangkan Kuantan yang menjadi ibu negeri hanya seramai 47 ribu sahaja. Pertambahan lebih 20 ibu pengundi mencerminkan kadar kelahiran mendadak berlaku di Pekan, mungkin kerana kesuburan makanan 1 Malaysia yang diperkenalkan PM.

Tolong LIKE Blackout PRU13!!!


Nizran Oyankedo shared #AMBANG13 [ANAK MUDA BANGKIT]'s photo.
FAKTA YG HARUS ANDA TAHU : 

MACAM MAGIC JER KAN UMNO-BN JD PEMENANG KT SANA ~

Admin|JebatDerhaka
FAKTA YG HARUS ANDA TAHU :

MACAM MAGIC JER KAN UMNO-BN JD PEMENANG KT SANA ~
Nasir Sahlan shared Pas Setiawangsa's photo.
ADAKAH PAKATAN RAKYAT KALAH????
ADAKAH PAKATAN RAKYAT KALAH????
Nasir Sahlan shared Miji Tan's photo.
.kenape ngaku pulok??
.kenape ngaku pulok??
Nasir Sahlan shared Tosei Kau's photo.
banyak yang boleh diambil pengajaran dari sini..
- ƃuɐpuǝɹ©
banyak yang boleh diambil pengajaran dari sini..
- ƃuɐpuǝɹ©
Nasir Sahlan shared Cikgu Din Sas's photo.
D.O Dato' Haron Rawi ,Pengurus PRU Bukit Gantang tak meminta YB Baru naik kepentas.Tak benar YB berucap.
D.O Dato' Haron Rawi ,Pengurus PRU Bukit Gantang tak meminta YB Baru naik kepentas.Tak benar YB berucap.
Pas Cawangan Umbai shared Revolusi Anak Muda Malaysia [ R.A.M.M ]'s photo.
Rakyat dah bangkit..buktinya hampir 100k rakyat keluar berhimpun di kelana jaya.. 


LIKE Jika Anda Setuju Kerajaan BN Adalah Kerajaan Yang Tidak Sah!
Rakyat dah bangkit..buktinya hampir 100k rakyat keluar berhimpun di kelana jaya..


LIKE Jika Anda Setuju Kerajaan BN Adalah Kerajaan Yang Tidak Sah!
Pas Cawangan Taman Mewah and Pas Cawangan Umbai shared Demi Rakyat's photo.
Whoa!
Whoa!
Ir Solihin S updated his cover photo.
Photo

Pas Cawangan Umbai shared Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man (Official)'s photo.
Sila share jika setuju!
Sila share jika setuju!
Noah Zig shared Demi Rakyat's photo.
Kuasa Rakyat!
Mtd Pas Benut shared Pas Johor Bahru's photo.
Kalau tak khianat dan bohong, itu bukan BN namanya...
Kalau tak khianat dan bohong, itu bukan BN namanya...

 Sebelah Pantai Timur: Himpunan Rakyat Pasca PRU13 malam ini juga penuh sesak!!
Posted on Wednesday, May 08 @ 23:04:06 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh TKOOffline


Himpunan Rakyat Pasca PRU13 di Masjid Rusila, Marang Terengganu kerana membantah keputusan Pilihan Raya ke-13 yang diselubungi penipuan.

Sebelah petang tadi, orang ramai sudah berhimpunan dan ceramah yang akan disampaikan sekitar pukul 9.30 malam. Amanat daripada Presiden PAS akan di sampai di akhir perhimpunan nanti. Sebelum ini penceramah tidak asing lagi Ustaz Azhar Idrus juga akan menyampaikan ceramahnya.


Suasana dalam pentas.





Keadaan di jalan raya hadapan Rusila.


Persekitaran Masjid Rusila.





 Ribuan manusia.



..
Sila layari
http://tranungkiteoffline.blogspot.com

 


 Pasca PRU 13 : Sampai bila lagu perkauman terus berkumandang?
Posted on Thursday, May 09 @ 06:08:44 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: tokpepijat

" Seperti dijangkakan, ulasan dari pimpinan UMNO tentang PRU 13 berbaur perkauman.

Najib : Tsunami Cina.
UTUSAN : Apa lagi Cina mahu ?
Ali Rustam : Cina tidak kenang budi.
Mahathir : Cina tolak salam persahabatan dengan Melayu.

Semuanya dendang lagu lama UMNO, perkauman. Adakah lagu lama ini berkumandang sehingga 13 Mei untuk takutkan orang Cina ?



Sampai bila UMNO mahu dendang lagu perkauman? Ini bukan zaman 60an dan 70an yang panas dengan isu perkauman.

Ini zaman internet dan globalisasi. Anak muda cerdik boleh berfikir. Malangnya UMNO terutama Mahathir masih berfikiran jumud dan sempit. Berfikir seperti zaman 60an.

Tolong malu sikit dengan anak-anak muda Melayu,Cina dan India.

UMNO masih berfikiran sempit. Bagi UMNO, jika Cina sokong pembangkang ianya chauvinis. Sama seperti jika ada anak muda berlawanan pandangan dengan kerajaan ianya pembangkang.

UMNO mahu orang Cina ikut telunjuk UMNO dulu,kini dan selamanya.

Sebenarnya, Mahathir mahu "cover" kesilapannya yang mewujudkan banyak kawasanParlimen untuk bukan Melayu dengan fikiran bahawa Cina selamanya ikut "punggung" UMNO.

Najib pula mahu "cover" agar Muhyiddin tidak desak beliau letak jawatan kerana merosot undian seperti nasib Pak Lah.Cepat-cepat Najib buat isu dengan "tsunami Cina".

Sebenarnya, yang paling UMNO takut ialah bukan Cina sokong DAP. Ini sudah biasa Cina sokong DAP sejak dulu lagi.Tiada yang peliknya.

Yang paling UMNO takut ialah orang Cina undi PAS. Kini orang Cina tidak takut dan malu untuk undi PAS. Lagi mimpi ngeri UMNO ialah PAS dan DAP saling tolong menolong untuk menangkan calon kedua parti. Lihat fenomena ini terutama di Selangor, KL dan Perak.

UMNO takut PAS ganti mereka. UMNO rela gunakan tenaga Bangla,Nepal,Indonesia untuk tolong mereka. Yang pasti UMNO tidak mahu PAS ganti mereka.

Pasca PRU 13 : Sampai bila lagu perkauman terus berkumandang?"

120,000 banjiri perhimpunan Pakatan Rakyat
7:50PM Mei 8 2013  
LAPORAN LANGSUNG
11.40pm: Kesesakan lalulintas bertambah teruk membabitkan mereka yang mahu pulang. Namun ada juga yang masih cuba untuk ke stadium.

post-ge13 rally in kelana jaya stadium crowd 7Wartawan Malaysiakini Aidila Razak tidak dapat sampai ke
stadium kerana terperangkap dalam lalulintas selama empat jam.
Termasuk mereka yang terperangkap dalam kesesakan lalulintas di seluruh Petaling Jaya, jumlah orang ramai dianggarkan 120,000 - menjadikannya salah satu perhimpunan terbesar sejak kebelakangan ini.

11.27pm: Walaupun perhimpunan itu sudah tamat, tetapi masih ada mereka yang berpakaian hitam berjalan ke arah stadium dari jarak beberapa kilometer jauhnya.

Trafik terhenti terus sepanjang sekurang-kurangnya lima kilometer dari pelbagai arah dan ramai yang mahu ke stadium masih terperangkap.

Ini termasuk lebuh raya Damansara-Puchong dari Lebuhraya Persekutuan di satu arah dan ke arah stesen LRT Kelana Jaya.
11.25pm: Ketika ditemui pemberita kemudiannya, Anwar berkata, beliau kagum dengan kehadiran spontan walaupun perhimpunan itu hanya dipanggil pada hari Isnin.

"Saya tidak akan berhenti sehingga kita sampai ke Putrajaya, sehingga kita dedahkan semua (penipuan) dan tuntut Putrajaya untuk rakyat.

"Mereka berhak mendapatkannya kerana kita, Pakatan, menang undi popular," katanya.

post-ge13 rally in kelana jaya stadium crowd 6Anwar kemudiannya mengumumkan bahawa satu lagi perhimpunan pada hari Sabtu di Pulau Pinang, serta merancang untuk turut mengadakanya di Ipoh pada hari Jumaat.
11.00pm: Walaupun hujan renyai-renyai, orang ramai masih berpusu-pusu masuk ke dalam stadium. Kereta diletakkan sejauh 2 km dan nampaknya belum ada tanda-tanda ia akan berakhir lagi.

Ramai yang tidak dapat mendengar ucapan pemimpin mereka tetapi masih meluangkan reformasi dan ubah.
1040pm: Jalan keluar dari stadium, menuju ke arah Paradigm Mall sesak ketika kereta membawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terpaksa bergerak perlahan kerana ramai orang meminta beliau menurunkan cermin kereta untuk mereka bergambar dengannya.

Sementara itu, Khalid sambil tersenyum memenui permintaan orang ramai yang terdiri daripada mereka yang hendak beredar dan mereka yang hendak masuk ke dalam stadium.
10.39pm: Datuk Seri Anwar Ibrahim mengisytiharkan bahawa rakyat Malaysia, sama ada Melayu, Cina, India, Kadazan atau Dayak, mahu pilihan raya yang bebas dan adil.

post-ge13 rally in kelana jaya stadium crowd 2Beliau turut mengecam tajuk utama Utusan Malaysia semalam
"Apa lagi Cina mahu?".

Anwar berkata, setiap rakyat Malaysia, tanpa mengira bangsa, mahu menuntut hak-hak mereka dan mereka mahu BN tumbang.

Orang ramai, yang kini telah meningkat kepada 80,000 memberi respons bersemangat, sambil menunjukkan genggaman tangan sebagai tanda sokongan.
10.26pm: Dengan tiada polis trafik polis untuk mengawal lalulintas, orang ramai bertindak sendiri untuk membantu meredakan kesesakan lalulintas.

Hampir kesemua kereta menurunkan cermin tingkat dan kebanyakannya membunyikan irama hon, dan kelihatan seperti suasana kesesakan jalan raya yan gpaling meriah di Lembah Klang.

Sepanjang lebuhraya LDP, orang masih masih  menuju ke stadium dengan berjalan kaki.
post-ge13 rally in kelana jaya stadium crowd 410.15pm: Mereka yang masih di jalan raya mula menurunkan cermin kenderaan untuk berbual sesama mereka. Antaranya ialah seorang wanita Melayu yang sudah berusia  dan sekumpulan remaja Cina.

"Ada sebuah bas yang datang dari Johor!" seorang lelaki memberitahu yang lain.

"Saya datang dari Kedah!" jawab seorang lagi lelaki.

Kemudian seorang remaja Melayu mengebarkan bendera PAS dari tingkap dan sebuah kereka yang membawa sekumpulan wanita muda pelbagai kuam membunyikan hon tanda sokongan.

Lampu isyarat telah bertukar warna beberapa kali tetapi keadaan masih tidak berganjak.
10.05pm: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba dan disambut dengan sorakan gemuruh hadirin, yang juga mula melaungkan "Kami anak Malaysia".

post-ge13 rally in kelana jaya stadium crowd 3 bicycles10.00pm: Empat kilometer dari tempat itu, penumpang dalam bas dan beberapa kereta turun dari kenderaan mereka dan berjalan kaki. Semua berpakaian hitam.

Sementara itu, lelaki dalam sebuah trak pikap mengebar bendera PKR.
9.33pm: Kesesakan lalulintas dari Kelana Jaya sehingga sejauh tol NPE berhampiran Sunway. Menurut Peta Trafik Google, seluruh Petaling Jaya mengalami kesesakan.
9:30pm: Sistem audio dalam stadium tidak berfungsi dengan sepenuhnya, menjadikan ia sukar untuk mendengar ucapan dari luar stadium atau dari kawasan tertentu di dalam stadium

Peserta juga masih menghadapi kesukaran mendapatkan talian telefon.

9.25pm: Penunggang motosikal yang melewati pemandu yang berpakaian hitam yang terperangkap dalam kesesakan di LDP, melaungkan "Ini Kalilah".

post-ge13 rally in kelana jaya stadium crowd 5Jalan-jalan di sekitar stadium sesak sepanjang beberapa

kilometer, dan tiada tanda-tanda ia reda sejak dua jam lalu.

Ramai orang, yang memaki baju-T 'Ini Kalilah' meletakkan kereta mereka di tepi lebuh raya dan berjalan kaki ke arah stadium.
9.05pm: Gerai makanan dan menjual barangan Pakatan seperti T-shirt, selempang dan pelekat, mengelilingi kompleks stadium.

Sementara itu, orang terus bergerak masuk ke dalam stadium. Semua tempat duduk sudah penuh dan yang lainnya duduk di padang dan trek.

9pm Kira-kira 50,000 sudah memenuhi stadium dan ramai daripada mereka terpaksa berjalan jauh ekoran kesukaran mencari tempat letak kereta.

Di pentas, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli memberi arahan kepada Utusan Malaysia supaya tidak memainkan isu perkauman.

Katanya, bukan sahaja orang Cina tetapi Melayu juga menyokong Pakatan.

Suasana bingit dengan sorakan dan tiupan vuvuzela, sambil melaungkan "Najib, tipu", "Ubah".

Berpakaian kuning, ramai juga membawa bunga kuning, simbolik tuntutan untuk pilihan raya bersih dan adil.

NONE8.50pm Hujan telah berhenti beberapa minit lepas dan peserta himpunan "Suara Rakyat Suara Keramat" tidak lagi menggunakan payung. Anggota Parlimen Kelana Jaya Wong Chen yang baru beberapa hari terpilih mula berucap kepada penonton.

8.45pm:
Ramai pemimpin Pakatan masih tidak sampai ke tempat acara kerana terperangkap dalam kesesakan jalan raya, antaranya Elizabeth Wong dan Tian Chua.

8.40pm: Jalan raya dibanjiri kereta bermula dari persimpangan Lebuh Raya Persekutuan sehinggalah ke pusat membeli-belah Paradigm Mall.

Sebahagian hadirin himpunan malam ini meletak kereta mereka di tepi jalan raya utama dan berjalan kaki hampir satu kilometer ke Stadium Kelana Jaya.
8.39pm: kesesakan teruk lalulintas dilaporkan di sekitar stadium. Beberapa peserta perlu berjalan lebih 2km untuk mendapatkan tempat.

"Saya terperangkap dalam 'tempat letak kereta' terbesar di dunia. Tidak bergerak seinci pun selama hampir 15 minit," lapor wartawan Malaysiakini Aidila Razak.

NONEMereka yang telah sampai ke stadium pula mendapati sukar untuk mencari ruang letak kereta.

8.15pm:
Puluhan ribu orang sudah berada di dalam stadium. Hujan renyai-renyai berterusan dan orang ramai berpayung mereka atau memakai baju hujan.

7.30pm: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berucap kepada penyokongnya buat kali pertama malam ini sejak pilihan raya umum Ahad ini, yang didakwanya dicemari dengan penipuan untuk memastikan kemenangan BN.

Perhimpunan di Kelana Jaya itu dijangka menarik kehadiran yang
besar yang tidak sabar lagi untuk mendengar ucapan pemimpin mereka selepas pilihan raya yang keputusannya membuat ramai penyokong Pakatan Rakyat tidak berpuas hati.

NONEOrang ramai secara memenuhi ruang stadium yang pada masa ini sekitar satu perempat penuh kerana hujan renyai-renyai di stadium Kelana Jaya.

Tiada kehadiran polis dilihat walaupun terdapat spekulasi bahawa polis akan mengadakan kawalan ketat di sekitar stadium, yang menempatkan 50,000 penyokong semasa perhimpunan pra-pilihan raya dahulu.

Pekan akan jadi Ibu Negeri Pahang, ganti Kuantan
Posted on Thursday, May 09 @ 06:10:52 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: setisab

"

bandar di raja Pekan di Pahang
Bandar di raja Pekan yang Najib akan jadikan Ibu Negeri Pahang?
Mengikut bancian penduduk tahun 2010, bandar di raja Pekan di Pahang hanya menpunyai 33,089 penduduk. Dalam bancian yang sama pada tahun tersebut, bandar raya Kuantan yang juga Ibu Negeri Pahang itu, mempunyai 422,0202 jumlah penduduk. (Lihat carta di sini)

Dalam pilihan raya umum ke13 pada 5hb Mei lalu, Jumlah pemilih Berdaftar yang dikeluarkan oleh Surauhanjaya Pilihan Raya (SPR) adalah seperti berikut:
Kuantan: 56,280
Pekan: 80,260
(Lihat Keputusan Pilihan Raya Umum ke13; P.083 dan P.085 di sini)

Persoalan:
Bagaimana Pekan, sebuah pekan kecil di selatan Kuantan boleh mempunyai jumlah pemilih berdaftar yang jauh lebih banyak daripada Kuantan, sebuah bandar raya yang juga Ibu Negeri Pahang? Lebih menakjupkan lagi; apabila penduduk Pekan yang berjumlah hanya 33,089 pada tahun 2010 tetapi pemilih berdaftar oleh SPR dua tahun kemudian melonjak naik kepada 80,260 orang!! Mana mari?


Nota: Persoalan ini, KR rasa saudara Rafizi Ramli tidak mampu untuk menjawabnya kerna ia-nya hanya boleh dijawab oleh Mat Bangla atau Mamat Nepal dan Minah Indon!!!

Kesian cikgu Fariz Musa, kena mainkan je

Bancian penduduk pekan pahang
 Bancian penduduk tahun 2010
 Keputusan pilihan raya umum ke13. P.085 dan P.083
Keputusan Pilihan Raya Umum ke13; P.083 dan P.085

Tiada ulasan: