Selasa, 21 Mei 2013

PERMATA BERSINAR BILA BERADA DIMANA2...JIKA PUDAR DAN TERUS PUDAR...TU BUKAN PERMATA...TU MUNGKNI BATU SUNGAI AJE

PKR akan kehilangan sebutir lagi permata
Posted on Tuesday, May 21 @ 01:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: ulitmayang

"Azmin_AliMusuh tidak pernah duduk diam. Musuh tidak pernah tidur. Musuh tidak pernah lupa. Mush tidak pernah alpa.
Selalunya jerat yang tidak pernah lupa kan pelanduk. Yang jadi masalah pelanduk selalu terlupa itu adalah jerat
Begitu juga lah dalam politik demokrasi ala Malaysia. Dengan berpegang kepada konsep Machaeiveli , sebagai penganut tegar Mahathir amat sinonim dengan tindakan yang selalu mempunyai matlamat walau apa juga cara nya.

Tujuan umno dan Mahathir tidak bermaksud untuk menawarkan mereka – mereka ini masuk umno , bersama umno dan seumpamanya , melainkan hanya untuk memecahkan samada PAS, PKR mahupun DAP dari dalam

Dalam PKR , begitu juga PAS dan DAP , ada personel – personel tertentu yang menjadi sasaran umno. Ini kerana ketiga- tiga  komponen PR ini adalah musuh besar mereka kini dan selamanya [ bukan dulu ]

Sudah banyak personel – personel hebat dalam PKR , DAP & PAS berjaya diracun umno. Siapa yang menjalankan kerja ini ?. Tidak lah diketahui , samada rakyat Malaysia ada maklumat tentang semua ini

Bagaimana Hassan Ali dan Nasha daripada PAS diperkenakan umno ? . Di akhir episode duka dalam PAS , kedua – dua nya terpelanting.

Begitu juga lah dalam DAP. Sebagai mengambil contoh , bagaimana Tunku Aziz berjaya di tawan umno dengan cemerlang sekali.

Terkini , Azmin Al telah masuk perangkap UMNO. Bagaiman Amin akan menyelamatkan diri ? Boleh ke ia menyelamatkan diri ? Bagaimana ia berjaya diperangkap oleh UMNO ? Begitu lah hebatnya Bahagian Perang Saraf & Perisikan UMNO di Tingkat 4 itu !!!

Adakah Praktikal Boikot Perniagaan Cina?
Posted on Tuesday, May 21 @ 00:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh A Kadir Jasin

PEMBAHAS Wan Kamarul Ariffin Wan Ahmad, dalam ulasan sebarisnya menulis: “Dato', boleh buat ulasan skit tentang boikot barangan cina lepas pru 13? ke cuma gimik internet je?”Maaf cakaplah kalau saya kata, cadangan memulaukan perniagaan orang Cina kerana mereka tidak menyokong Barisan Nasional adalah pemikiran cetek yang disensasikanBagi segelintir penyokong Barisan Nasional yang dikatakan terdiri daripada NGO dan blogger pro-BN yang membuat cadangan itu, mereka perlulah memikirkan sama ada ia praktikal atau tidak.

Mereka mungkin orang Melayu kelas menengah dan atas atau Melayu bandar besar yang boleh membeli-belah di pasar raya hyper seperti Cold Storage, Carrefour, Giant dan Tesco.


Itu pun susah juga kerana antara pemilik saham syarikat-syarikat pasar raya hyper itu adalah orang Cina dan banyak pembekal mereka Cina.


Tetapi, adakah mampu bagi pengguna biasa di Lana Bulu, Kedah, Kurung Batang, Perlis, Mukah, Sarawak dan Menggatal, Sabah memboikot perniagaan orang Cina?
Di kampung saya, Tanah Merah, Pendang, Kedah semua kedai runcit, kedai bahan-bahan pertanian, kedai emas, bengkel dan kedai menjual motosikal dimiliki peniaga Cina. Ada tidak pun yang bukan milik Cina adalah sebuah dua kedai dan gerai makan Melayu dan India Muslim.
Cerita boikot ini membawa kembali ingatan saya kepada satu perbahasan yang agak hangat beberapa dekat lalu apabila Perdana Menteri waktu itu, (Tun) Dr Mahathir Mohamad, ditanya mengenai apa akan terjadi kalau orang Cina meninggalkan negara ini (macam disarankan oleh Menteri (keselamatan) Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi, baru-baru ini.)
Jawapan Dr Mahathir mudah saja. Beliau bertanya mampukan orang bangsa-bangsa lain, khasnya Melayu, mengambil alih rangkaian perniagaan runcit orang Cina?
Adakah mereka mempunyai kepakaran berniaga, modal, dan rangkaian bekalan untuk mengisi ruang yang ditinggalkan oleh orang Cina?
Cadangan boikot perniagaan Cina ini mungkin didorong oleh tuduhan “tsunami Cina” yang dibuat oleh Perdana Menteri, Mohd Najib Abdul Razak, pada awal pagi 6 Mei ketika menerima kemenangan BN dalam PRU 5 Mei.
Beliau menyalahkan orang Cina di atas prestasi buruk BN di mana beliau hanya mendapat 133 daripada 222 kerusi Dewan Rakyat berbanding 140 yang diperoleh (Tun) Abdullah Ahmad Badawi dalam PRU 2008.
Katakanlah ada orang yang begitu taasub dengan BN sehingga sanggup memboikot perniagaan Cina, soalnya di manakah mereka hendak membeli-belah?
Di pasar basah mungkin boleh. Sekarang sudah banyak orang Melayu dan India berniaga di pasar basah, pasar tani dan pasar malam. Tetapi mereka pun mendapatkan bekalan daripada pemborong dan pembekal Cina.
Seperkara lagi, tidak mudah bagi pembeli memastikan yang mana satu barangan bukan keluaran Cina kerana pengeluar Melayu amat jarang mengiklankan hasil keluaran mereka. Malah, mengikut nisbah, lebih banyak perniagaan bukan Islam yang mempunyai sijil halal sah daripada perniagaan Melayu/Islam. Perniagaan Melayu terlalu kecil atau tidak cukup bersih untuk mendapatkan sijil halal.
Lagipun, kita kenalah ikhlas mengakui bahawa yang memajukan perniagaan orang Cina dan mematikan perniagaan orang Melayu adalah orang Melayu sendiri, termasuk Melayu yang berkuasa. Sampai hari ini pun masih banyak orang Melayu yang cemburu dan khianat terhadap orang Melayu yang berjaya dalam perniagaan.
Melayu Yang Majukan Perniagaan Cina
Antara kedai Melayu dengan kedai Cina, orang Melayu lebih suka membeli-belah di kedai Cina kerana harga lebih murah, boleh cincai, boleh tawar-menawar, boleh maki-hamun, boleh hutang dan boleh gadai. Baja subsidi pun curi-curi jual kepada peniaga Cina.
Dulu ada kedai, kilang padi dan kilang papan kerjasama Melayu di kampung-kampung. Hari ini gerakan kerjasama ibarat rumput di tengah jalan. Dulu ada Pernas Edar yang bekal barangan secara borong kepada peniaga Melayu. Sekarang Pernas sudah dijual kepada swata.
Kementerian yang sangat berguna dan berjaya bangunkan usahawan Bumiputera – Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi – pun entah mengapa dimatikan oleh Mohd Najib.
Jadi saya tidak nampak bagaimana cadangan boikot ini boleh dilaksanakan atau elok dilaksanakan semata-mata kerana orang Cina tidak undi BN.
Lagipun, bukan orang Cina saja tidak pangkah BN. Orang Melayu dan India pun ada. Jadi kalau penyokong BN hendak boikot, mereka kenalah boikot peniaga Cina, Melayu, India dan macam-macam lagi yang tidak mengundi BN.
Rasa-rasanya, adalah lebih afdal bagi penyokong tegar BN mencari jalan lain membantu BN menarik undi Cina daripada memboikot perniagaan mereka.
Kalau mereka boikot perniagaan Cina, apa pula akan jadi kepada pengeluar Melayu yang bergantung kepada peniaga Cina untuk memasarkan hasil keluaran mereka?
Kalaulah boleh saya beri nasihat kepada NGO dan blogger pro-BN yang kononnya mencadangkan boikot itu, saya kata, tidak patutlah mereka putus asa dan marahkan pengundi kerana usaha mereka membantu BN tidak berjaya atau kurang berjaya. Kalau hendak terlibat dalam dunia politik, kenalah sabar.
Setahun dua menulis blog atau bergiat dalam NGO tidak bermakna mereka sudah berupaya mengubah fikiran semua orang. Kalau setakat maki-hamun, berapa orang sangat hendak percaya? Wallahualam.

 Adakah Praktikal Boikot Perniagaan Cina?
 
Hasil Siasatan: Hantu sudah mengundi bagi pihak Nor A'risah bt AB Yamin
Posted on Monday, May 20 @ 21:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: setisab

"

siasatpru13 Nor A'risah bt AB Yamin


Mulai hari ini, #siasatpru13 akan mula menampilkan bukti-bukti yang mengesahkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 dicemari dengan penipuan dan penyelewengan terancang yang berleluasa di seluruh negara. Setiap minggu, #siasatpru13 akan mengadakan 2-3 sidang media untuk membawa bukti ini kepada rakyat. Selain dari bukti-bukti yang ditunjukkan, #siasatpru13 juga akan membawa saksi-saksi terbabit untuk menampil memberikan keterangan.
Penyelewengan yang paling berleluasa adalah kehadiran pengundi hantu yang berpunca dari daftar pengundi yang tidak bersih. Perkara ini membayangkan kelemahan dan mungkin keterlibatan dua badan yang bertanggungjawab, iaitu Suruhanjaya Pilihanraya dan Jabatan Pendaftaran Negara.

Kehadiran pengundi hantu membawa impak yang besar yang meruntuhkan keyakinan rakyat kepada integrity keputusan PRU13. Apabila pengundi hantu wujud, segala keputusan – dari undi majoriti, peratusan keluar mengundi, pola pengundian mengikut saluran dan lain-lain – diragui oleh rakyat.

Setakat 17 Mei 2013, 8 orang pengundi telah tampil dengan laporan polis yang dibuat kerana mereka dihalang dari membuang undi apabila orang lain telah pun mengundi menggunakan nama mereka. Ini bermakna wujud kad-kad pengenalan palsu yang dikeluarkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara yang telah diberikan kepada individu tertentu bagi tujuan menjadi pengundi hantu.

8 orang pengundi yang telah tampil adalah seperti berikut:
Nama
Parlimen
Kamarulzaman Md Adnan
P105 Sungai Petani
Mohd Khir Shaari
P131 Rembau
Mohd Razmi Khalid
P096 Kuala Selangor
Nor A’risah Ab Yamin
P102 Serdang
Zaripah Abdul Halim
P040 Kemaman
Lee Hou Cyang
P102 Serdang
Sairah Jusoh
P019 Tumpat
Mohamad Khairul Azhar Yang Ali
P108 Shah Alam
Laporan polis yang telah dibuat berhubung perkara ini disertakan bersama.

#siasatpru13 sedang dalam proses untuk mendapatkan persetujuan pengundi-pengundi ini untuk membuat Akuan Bersumpah (Statutory Declaration) mengenai kejadian ini untuk mengukuhkan lagi bukti yang ada.

Wujudnya kad pengenalan berlainan untuk membolehkan orang lain mengundi dengan menggunakan identiti seorang rakyat Malaysia yang sah adalah amat membimbangkan. Ia bukan sahaja mengesahkan kehadiran pengundi hantu di dalam PRU13, tetapi membayangkan kegagalan Jabatan Pendaftaran Negara menjamin bahawa kad pengenalan adalah tulen, selamat dan unik kepada setiap rakyat Malaysia.

Fakta bahawa pengundi hantu wujud kerana identiti rakyat Malaysia digunakan oleh orang yang tidak dikenali untuk mengundi tidak boleh dinafikan oleh sesiapa. Pun begitu, saya mencabar SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara untuk mengemukakan alasan mereka untuk dihakimi oleh mahkamah rakyat.

Saya juga mencabar YB Khairy Jamaluddin yang baru dilantik ke Kabinet menjawab mengenai kewujudan pengundi hantu di Parlimen Rembau yang mungkin menyumbang kepada kemenangan beliau.

Pengarah Strategi KEADILAN
20 MEI 2013 
 ‘Tsunami Cinta’ Rakyat Tolak Umno-BN
Posted on Monday, May 20 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: matuse68

"KUALA LUMPUR 20 MEI : Nurul Izzah Anwar menyifatkan kejayaan Pakatan Rakyat(PR) memperolehi undi popular dalam Pilihan Raya Umum Ke 13 lalu sebagai ‘tsunami cinta’ rakyat menolak Umno- BN.
Beliau yang juga Naib Presiden PKR berkata undi popular 51 peratus yang diperolehi PR sebagai isyarat rakyat Malaysia untyk menyelamatkan negara daripada genggaman Umno-BN yang selama ini menyalahgunakan kepercayaan rakyat melalui pemerintahan penuh penipuan, penyelewengan, rasuah dan sebagainya.

Menurutnya, keputusan PRU13 juga diragui dan diyakini berlaku penipuan melibatkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan pihak berkuasa lain yang dikawal Umno-BN.
“Datuk Seri Najib akan terus memainkan isu perkauman (bagi meraih sokongan). Memang jelas bukan sekadar ‘Tsunami Cina’ tetapi sebenarnya dia tidak faham, rakyat menyatakan ‘Tsunami Cinta’ untuk Malaysia. Di Selangor PR menang undi 55 peratus undi Melayu.

“Hindraf dihina dan diharamkan pada 2008 dengan PR dikatakan menyokong kumpulan haram yang anti Melayu. Pemimpin mereka ditahan di bawah ISA. Sekarang diambilnya pemimpin Hindraf, P Waythamoorthy dijadikan Timbalan Menteri.

“DAP di sepanjang kempen pilihan raya dikatakan Melayu tiada masa depan di bawah pentadbiran DAP tetapi apabila MCA kalah, Najib panik dan boleh nak ajak DAP masuk kabinet,” katanya ketika berucap dalam majlis ceramah anjuran PAS cawangan Batu – Post Mortem PRU13 di Taman Melewar di sini semalam.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berkata, seharusnya keputusan PRU13 dibatalkan berikutan penggunaan dakwat kekal yang ‘tidak kekal dan meragukan’ kerana didakwa terdapat laporan lebih 200,000 pengundi boleh mengundi buat kali kedua.
“SPR kata ada ‘Silver Nitrate’. Kita kata ‘Silver Nitrate’ tidak akan ada dalam dakwat kekal, goncang atau tidak goncang kalau cukup peratusan memang kekal.

Artikel sepenuhnya sila klik disini..."
 [Bongkar] Sejarah Yang Digelapkan: Konspirasi Yahudi & Christopher Columbus
Posted on Monday, May 20 @ 20:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: hijabulcrewz

"Perpustakaan Kongres (Library of Congress) di Washington DC ada menyimpan sebuah 'khazanah tersembunyi Islam' yang mana ianya adalah sebuah perjanjian pemerintah Amerika Syarikat dengan suku Cherokee, salah satu suku Indian, pada tahun 1787. Di perpustakaan tersebut - akan ditemukan tanda tangan Kepala Suku Cherokee ketikaitu AbdeKhak dan Muhammad Ibnu Abdullah. Isi perjanjian itu antara lain adalah hak suku Cherokee untuk melangsungkan keberadaannya dalam perdagangan, perkapalan, dan bentuk pemerintahan suku cherokee yang saat itu berdasarkan hukum Islam. Lebih lanjut, anda akan ditemui cara berpakaian suku Cherokee yang menutup aurat manakala kaum lelakinya memakai turban (surban) dan terusan hingga sebatas lutut.

Cara berpakaian ini dapat ditemui dalam gambar atau lukisan suku Cherokee yang diambil gambarnya sebelum tahun 1832. Ketua suku terakhir Cherokee sebelum akhirnya benar-benar pupus dari benua Amerika adalah seorang Muslim bernama Ramadan Ibnu Wati.


Berbicara berkenaan suku Cherokee, tidak boleh terlepas dari suku Sequoyah. Sequoyah adalah orang asli suku Cherokee yang berpendidikan dan menghidupkan kembali Syllabary suku mereka pada 1821. Syllabary adalah sebuah aksara. Jika sekarang kita mengenali abjad A sampai Z, maka suku Cherokee memiliki aksara mereka sendiri.

Yang membuatkannya sangat luar biasa adalah aksara yang dihidupkan kembali oleh Sequoyah ini mirip sekali dengan aksara Arab. Bahkan, beberapa tulisan masyarakat Cherokee abad ke-7 yang ditemui terpahat pada batu-batuan di Nevada sangat mirip dengan perkataan ”Muhammad” dalam bahasa Arab.


Nama-nama suku Indian dan ketua sukunya yang berasal dari bahasa Arab tidak hanya ditemui pada suku Cherokee (Shar-kee), tapi juga pada Anasazi, Apache, Arawak, Arikana, Chavin Cree, Makkah, Hohokam, Hupa, Hopi, Mahigan, Mohawk, Nazca, Zulu, dan Zuni. Bahkan, beberapa ketua suku Indian juga mengenakan penutup kepala khas orang Islam. Mereka adalah Ketua Suku Chippewa, Creek, Iowa, Kansas, Miami, Potawatomi, Sauk, Fox, Seminole, Shawnee, Sioux, Winnebago, dan Yuchi. Ia ditunjukkan pada gambar-gambar antara tahun 1835 dan 1870.

Secara umumnya, suku-suku Indian di Amerika juga percaya adanya Tuhan yang menguasai alam semesta. Tuhan itu tidak terjangkau oleh pancaindera. Mereka juga meyakini, tugas utama manusia yang diciptakan Tuhan adalah untuk memuja dan menyembah-Nya. Seperti kenyataaan oleh seorang Ketua Suku Ohiyesa :”In the life of the Indian, there was only inevitable duty-the duty of prayer-the daily recognition of the Unseen and the Eternal”. Bukankah Al-Qur’an juga memberitakan bahawa tujuan penciptaan manusia dan jin semata-mata untuk beribadah pada Allah.

Bagaimana Ketua Suku Indian Cheeroke Boleh Menjadi Seorang Muslim?

Semangat orang-orang Islam dan Cina ketika itu untuk mengenali lebih jauh tentang dunia tempat tinggalnya selain untuk melebarkan pengaruh, mencari jalur perdagangan baru dan tentu saja memperluaskan dakwah Islam telah mendorong beberapa pemberani di antara mereka untuk melintasi wilayah yang masih dianggap gelap dalam peta-peta mereka pada ketika itu.


Beberapa nama masih lagi sangat tersohor sehingga kini bahkan hampir semua orang pernah mendengarnya -- sebut sahaja Cheng Ho dan Ibnu Batutta, namun beberapa nama lagi hampir tidak terdengar dan hanya tercatat di dalam buku-buku akademik.

Para ahli geografi dan intelektual dari kalangan Muslim yang mencatatkan perjalanan ke benua Amerika itu adalah Abul-Hassan Ali Ibn Al Hussain Al Masudi (meninggal tahun 957), Al Idrisi (meninggal tahun 1166), Chihab Addin Abul Abbas Ahmad bin Fadhl Al Umari (1300 – 1384) dan Ibn Battuta (meninggal tahun 1369).
Untuk sambungan artikel penuh yang lebih mengejutkan, klik:  http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/05/bongkar-sejarah-yang-digelapkan.html




Adnan Yaakob pegang 6 portfolio
Posted on Monday, May 20 @ 19:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh Sinar Harian

Adnan YaakobKUANTAN - Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob hari ini mengumumkan senarai portfolio Anggota Jawatankuasa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Pahang.
 Adnan sendiri mempengerusikan enam jawatankuasa iaitu Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam dan Pelajaran; Jawatankuasa Pelaburan dan Perindustrian; Jawatankuasa Hal Ehwal Orang Asli dan Kebajikan Masyarakat; Jawatankuasa Badan-badan Bukan Kerajaan; Jawatankuasa Perancangan, Kewangan, Tanah, Perhutanan dan Sistem Penyampaian Awam; dan Jawatankuasa Khas Perpaduan.

Datuk Mohd Sharkar Shamsuddin (Pengerusi Jawatankuasa Kebudayaan dan Pelancongan)

Datuk Mohd Soffi Abd Razak (Pengerusi Jawatankuasa Kemudahan Asas dan Alam Sekitar).

Datuk Wan Rosdy Wan Ismail (Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Perbandaran)

Datuk Shafik Fauzan Sharif (Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Pertanian dan Industri Asas Tani).

Datuk Shahiruddin Ab Moin (Pengerusi Jawatankuasa Koperasi, Keusahawanan dan Kepenggunaan)

Datuk Abu Bakar Harun (Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Felda)

Datuk Mohd Johari Hussain (Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan)

Norol Azali Sulaiman (Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Sumber Manusia dan Tugas-tugas Khas)

Datuk Shahaniza Shamsuddin (Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga, Komunikasi dan Multimedia)

Syed Ibrahim Syed Ahmad (Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah dan Tugas-tugas Khas). - Bernama
 Adnan Yaakob pegang 6 portfolio
"
 

Tiada ulasan: