Isnin, 27 Mei 2013

KERJA ISLAM TIADA MUSIM...KERJA HINGGA HUJUNG NYAWA

Mulakan kerja PRU 14 dari sekarang

Muhammad Faeez Azahar, 26 Mei 2013
KUALA LUMPUR: Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia mengarahkan pemuda PAS di semua peringkat agar menyusun jentera daripada sekarang untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

Timbalan Pengarahnya, Ustaz Fakhrulrazi Mokhtar (gambar) berkata, gerak kerja PAS bukan hanya di musim pilihanraya sahaja sebaliknya sentiasa berjalan tidak kira masa dan keadaan.

Jelas beliau, jentera perlu membuat ‘post moterm’ keputusan pilihanraya lalu dan mengenalpasti kekurangan yang berlaku dalam gerak kerja seterusnya mencari formula untuk penambahbaikan.

“Jentera harus mengkaji kekurangan yang ada, misalnya sokongan melayu masih tidak begitu memuaskan dan kita harus nilai kenapa perkara itu berlaku.

“Kita harus cari formula untuk memperbaiki kelemahan itu dan perlu digerakkan daripada sekarang, jangan tunggu di saat hampir pilihanraya nanti,” katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Bendahari Pemuda PAS Perak itu menjelaskan, jentera  harus fokus kepada pendaftaran pengundi baru yang akan mengundi buat kali pertama dalam PRU14 nanti.

Katanya, ianya sangat penting bagi memastikan golongan muda akan bersama serta mengundi PAS dan Pakatan Rakyat.

“BN mengakui kurang mendapat sokongan kepada orang muda yang celik maklumat dalam PRU13 lalu, ianya sudah semestinya semakin parah apabila lebih ramai golongan itu akan mengundi dalam PRU14 nanti.

“Justeru jentera harus lebih dominan mendaftarkan pengundi baru sejak daripada awal lagi bagi mengelak berlakunya kelewatan pendaftaran seperti yang terjadi dalam PRU13 lalu menyebabkan pengundi muda yang menyokong kita (Pakatan Rakyat) gagal undi mengundi,” ujarnya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, jentera haruslah menggiatkan usaha menyalurkan maklumat kepada rakyat bagi menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dimomokkan BN kepada rakyat khususnya di kampung-kampung.

Ini katanya sangat penting untuk memberi peluang kepada rakyat untuk berfikir dalam jangka masa yang panjang sebelum membuat keputusan.

“BN berjaya meracuni pemikiran rakyat dengan pelbagai cara menyebabkan rakyat takut untuk membuat perubahan, tugas kita ialah untuk mencuci pemikiran masyarakat agar segala momokan daripada BN itu tidak lagi berkesan,” jelas Fakhrulrazi lagi.

PAS perlu cerdikkan rakyat bencana TPPA

Muhammad Nuruddin Bashah,
Pada 20hb May 2013 yang lalu, MAPIM melalui Setiausaha Agungnya Cikgu Hj Azmi Abd Hamid telah  mengesa kerajaan Malaysia untuk  tidak  meneruskan menandatangani  rundingan Trans-Pacific Partnership Agreement (TPPA) yang dijangka akan dimeterai pada October 2013 di Brunei.

Soalnya apa itu TTPA dan apa implikasinya? Ramai penduduk kawasan pendalaman atau separuh desa, kampong tersusun yang tidak menyedari isu ini dan tidak faham masa depan anak cucu mereka yang bakal tergadai melalui perjanjian yang bersifat globalisasi ini.

Rakyat Perak terutama orang Melayu yang tegar mengundi Umno dan juga di kawasan DUN yang penulis berkhidmat DUN Sg Rapat, masih banyak info ancaman ummah sebegini yang perlu dihebahkan.

Sebelum ini Tun Mahathir juga  menggesa pihak Kerajaan Malaysia supaya menolak TPPA pada Forum Negara bertajuk ‘Membina Peradaban Bangsa Melayu Berteraskan Tamadun Islam’ yang dianjurkan oleh Majlis Perundingan Melayu (MPM) bersama Yang di-Pertua Dewan Negara di Parlimen Malaysia pada 25 Mac 2013 lepas.

Malaysia yang diteraui oleh BN lagi kali ini  antara 12 negara yang dengan sewenang-wenangnya bersetuju untuk menerima dasar-dasar TPPA ini. 12 negara tersebut adalah Australia, Brunei, Chile, Kanada, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore, Amerika Syarikat, Vietnam, Jepun dan Malaysia.

Ada 26 bab yang berasingan, yang digubal secara penuh kerahsiaan, tidak telus, dan tidak dibuka kepada pengetahuan orang awam.Ia akan terus menjadi rahsia selama 4 tahun selepas perjanjian dimeterai. Kita hanya akan tahu rupabentuk sebenar perjanjian itu hanya selepas 4 tahun, iaitu dalam tahun 2017.

Blogger, facebooker berkempen di media maya dan wanita Umno berkempen rumah ke rumah, bahawa Pakatan Rakyat dan NGO Hak Asasi  adalah agen asing untuk mengganggu-gugat kestabilan negara. Kita sering mendengar mereka menerima dana dari negara asing, dan akan menjual negara ini sekiranya memerintah.

Tetapi, pernahkah anda, yang sering menuduh pembangkang sebagai agen asing Yahudi ni semua, pernahkah anda mendengar siapa yang beria ingin laksanakan  TTPA ini?

TTPA atau nama penuhnya  The Trans-Pacific Agreement merupakan  sebuah free-trade agreement antara negara-negara di sekitar Pasifik ini disertai oleh  Malaysia melalui Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI)  dalam rundingan TPPA  bersama 11 negara lain (Australia, Brunei, Canada, Chile, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore, United States dan Vietnam ) dan  ia dimaklumkan tidak diketahui oleh ahli Parlimen sendiri.

Suatu ketika dahulu kita dimomokkan globalisasi yang bakal menghancur budaya dan social kita. Malah Globalisasi bakal menleburkan harapan peniaga kecil bumiputera dan bukan bumiputera tempatan sekalipun.

Selepas GST dilaksanakan secara mendadak, bil dan bayaran servis dicukaikan tanpa penghebahan selepas BN mendapat mandate, kini TTPA pula yang bakal dihadiahkan kepada rakyat. Baru-baru ini kerajaan BN Kedah yang dijulang oleh kaum melayu atas nama kerajaan melayu Islam itu ingin pula melaksanakan AES yang bakal mencengkam rakyat selepas mereka menerima beberapa kali BR1M.
Inilah tabiat asasi BN yang kerap kali memperdaya rakyat kita terutama di pendalaman dan separa pendalaman. Adalah menjadi tugas kita terutama petugas penerangan untuk terus member ilmu, info dan fakta yang sahih untuk mencerdikkan rakyat yang telah terpana dengan ganjaran RM 500 sebanyak 2-3 kali.


*Penulis adalah Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Kawasan Gopeng

Yakin lagi banyak dibelanja untuk rakyat Selangor

Harakahdaily, 26 Mei 2013
SHAH ALAM: Bekas Exco Selangor, Iskandar Samad (gambar) yakin pada penggal kedua ini lebih banyak dana akan dibelanjakan di Selangor agar kemudahan dan pekhidmatan yang diterima rakyat berpadanan dengan Selangor sebuah negeri yang termaju di Malaysia.

Selaku Adun Chempaka, beliau sendiri merasa lega apabila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berjanji akan memperbaiki kelemahan beliau sebelum ini setelah mengaku beliau memang kedekut.

Katanya, Pakatan Rakyat telah menang besar di Selangor walaupun masih terdapat banyak rungutan tentang longkang-longkang yang pecah, jalan-jalan yang berlubang, kemudahan awam yang tidak sempurna dan perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan yang masih perlu diperbaiki.

"Rakyat mempunyai harapan yang tinggi terhadap Pakatan Rakyat. Oleh itu kita tidak seharusnya mensia-siakan keyakinan mereka," kata Iskandar dalam kenyataannya.

Beliau melihat permintaan rakyat ini bukanlah untuk bermewah-mewah tetapi adalah keperluan asas yang diharapkan oleh seorang pembayar cukai.

"Membelanjakan duit rakyat untuk perkara-perkara tersebut bukan satu tindakan menyalahguna duit rakyat malah sekiranya duit rakyat tidak dibelanjakan walhal keperluan mereka masih belum dipenuhi maka ianya adalah satu pengabaian kepada amanah yang dipikul," kata Iskandar yang sebelum ini adalah Exco Perumahan kerajaan negeri Selangor.
ADUN kata kejadian lampu padam memang berlaku
1:29PM Mei 26 2013  
ADUN Seri Serdang Noor Hanim Ismail menuntut timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Datuk Wan Ahmad Wan Omar memohon maaf kerana mendakwa gambar mengenai kejadian lampu padam di satu pusat pengiraan undi yang tersebar di Internet merupakan satu lakonan.

Wakil rakyat PAS itu mendakwa, kejadian tersebut sememangnya sememangnya berlaku pada 5 Mei lalu di Sekolah Kebangsaan Serdang, dan dirakam oleh ejen penjumlahan undi dari parti tersebut.

“Gambar tersebut dengan jelas menampakkan logo SPR di tepi kotak kiraan undi yang digunakan.

“Sewaktu kejadian itu berlaku, wakil calon kami juga telah berusaha membekalkan lampu suluh ke bilik kiraan undi tersebut bagi memastikan proses kiraan undi berjalan dengan lancar.

“Saya menafikan bahawa terdapat wartawan di lokasi kejadian kerana yang ada hanya ketua tempat mengundi, petugas SPR, wakil calon dan anggota polis yang bertugas,” katanya.

Beliau mengulas kenyataan Wan Ahmad, seperti dilaporkan The Star Online semalam, yang mendakwa gambar berkenaan merupakan satu lakonan yang dibuat sebelum pilihan raya.

Wan Ahmad dalam laporan tersebut mendakwa, gambar tersebut disebarkan di Internet untuk menunjukkan bahawa kejadian lampu padam di pusat pengiraan undi itu benar-benar berlaku.

Menurut Wan Ahmad, gambar tersebut, menunjukkan kakitangan SPR mengira kertas undi dengan menggunakan lampu suluh, namun tidak kakitangan berkenaan tidak memakai pakaian seragam SPR

Noor Hanim bagaimanapun bertegas bahawa kejadian tersebut benar-benar berlaku.

“Bagaimana beliau sendiri tidak tahu pakaian rasmi petugas-petugas SPR berwarna kelabu pada hari tersebut.

“Saya juga berasa hairan kerana beliau juga tidak kenal kotak bekas kiraan undi yang digunakan oleh pihak SPR sendiri,” katanya.

Jelasnya, gambar berkenaan juga menunjukkan logo SPR di bekas yang digunakan untuk mengira undi.

“Oleh itu, saya menyarankan agar pihak SPR khususnya Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana telah melakukan kesilapan dalam mengeluarkan kenyataan tanpa membuat kajian yang mendalam dan mengambil ringan isu yang dibangkitkan oleh rakyat.

“SPR sebagai badan rasmi yang menguruskan pilihanraya ini mesti dilihat profesional, adil dan telus serta tidak berpihak kepada mana-mana parti,” katanya.
Ridhuan Tee: Tutup dada pramugari, bukan serang Utusan
5:13PM Mei 26 2013  
Seorang penulis pojok akhbar Mingguan Malaysia Ridhuan Tee Abdullah menyarankan agar syarikat penerbangan tambang murah AirAsia lebih menumpukan kepada usaha untuk menyediakan pakaian sopan kepada pramugari wanitanya dan bukan menyerang akhbar milik Umno itu.
Tee dalam tulisannya hari ini berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ketua pegawai eksekutif AirAsia X Azran Osman-Rani yang menyata ras meluatnya ke atas pendirian pengarang Utusan.

Tee menasihatkan Azran agar “jangan menjadi terlalul liberal dan bersekongkol dengan ultra kiasu”.

“Nasihat saya, jaga baik-baik syarikat tambang murah itu. Tidak perlu campur perkara di luar bidang. Kalau tak tahu lebih baik diam.

“Fikirkan bagaimana cara untuk memanjangkan skirt dan menutup dada pramugari Melayu di syarikat penerbangan murah itu,” katanya dalam tulisan tersebut.

Tee juga berkata beliau “muak” dengan layanan AirAsia ke atas pengerusi kumpulan Virgin Richard Branson dalam satu majlis.

Branson dalam majlis yang didakwa berakhir dengan acara “mandi arak” itu berpakaian seperti pramugari perempuan.

“Pramugari Melayu dipaksa melayan beliau termasuk mencukur bulu kakinya. Tertanya-taya saya ke mana hala tuju anak Melayu yang bekerja di sini.

  • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 3,530 orang pelanggan
    Aku nak tanya pada Ridhuan Tee sebelum dia start dgn Kiasu.. hehe..Azran bukan menyerang Utusan.. tp menyatakan pandangan beliau sebagai rakyat Malaysia.. yg nko tu pulak menyalak bagi pihak Utusan kenapa..???
    • Labu Labi
      dah puas jadi cina, biar lah dia nak jadi melaayu pulak.. ahaa
    • Papacayank Yusrina · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Subang Jaya
      Die tu ularmak utusan...Mudarris Umno..syaihk BN...tu die menyalak bg pehak Parti Ubn...
    • Lim Mei Ren · Pengulas Tertinggi · UKM, Malaysia
      RMS: Sebab dia sendiri yg kiasu=takut kalah!!
    • Zawawie Mokhtar · · Sekolah Menengah Sri Muara,Bagan Datok
      Crew Mas yg pakai sendat tk pula dpersoalkn..Melayu jugak tu & Melayu juga yg miliki saham arak tu patut dtegur juga
    • Labu Labi
      ke dia malu jadi cina??? ahaks. gunakan pengaruh yg ada berdakwah dgn cina2. ko org cina. sepatutnya ko dah boleh selami hati nurani si cina ni dgn dakwah ko melalui penulisan.ni dok sebok hal ehwal melayu. entah la.
    • Merida Adeana · · Pengulas Tertinggi · 157 orang pelanggan
      sepatutnya mamat ni hentam utusan hentam air asia hentam bigmama dan pemimpin yg tak betul.... ni hentam air asia..tapi tak hentam utusan yg banyak membuat fitnah..apa kes???? ni dah termasuk dalam golongan yg melacurkan ilmu....
    • Lim Mei Ren · Pengulas Tertinggi · UKM, Malaysia
      Labu Labi : Disebabkan dasar lupa daratannya lah menyebabkan kaum Cina salah faham akan agama Islam!! Ada yg ingat lepas masuk Islam mesti buang emak buang saudara!!
    • Daniel Chan · Alor Setar
      Labu Labi : dulu jadi cina pun, lani jadi melayu... nanti nak pulak jadi india...
    • Kamarudin Hj Omar · Pengulas Tertinggi · Clifford School Kuala Kangsar
      menurut kata ustaz kazim, utusan adalah akhbar terbaik....
    • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 3,530 orang pelanggan
      Kamaruddin Omar...Ustaz Kazim cakap Utusan terbaik dlm fitnah....
    • Orang Kuala Lumpur · Pengulas Tertinggi
      .bila lak dia nak tegur kak Ros....
    • Man Man Kia · Pengulas Tertinggi
      Tu cuma pandangan pribadi Azran je bukanya dari Air Asia.....
    • Ravi Gopi · · Pengulas Tertinggi · You Would Be Shocked
      the malayu UMNO is a superior race in the world considered higher than God as they have the licence to change gods teaching man so this is a china man alright just a human being
    • Patrick Koh · Pengulas Tertinggi · MAS Tame Programme
      Pramugari berpakaian berlapis dengan berbutang penuh dengan skirt dan stokin hitam. Ada nampak dada? Melainkan ada orang jahat sengaja curi tengok!
      Utusan, makin fitnah makin kena saman kalah fitnah, makin lama makin kurang pelanggan, makin lama makin rugi, makin lama entah mana kedudukannya.
      Airasia, makin lama makin bertaraf Dunia Unggul, makin lama makin menjadi Syarikat Penebangan Cost Rendah Paling Bagus Dunia, makin lama makin banyak dapat Anugerah Dunia, makin lama makin menjadi Syarikat Penerbangan Paling Untung Dunia, makin lama makin ramai pelanggan, makin lama makin menjadi pemecah rekod beli kapalterbang paling banyak daripada Airbus, Group CEO makin lama makin banyak dapat Anugerah...
    • Labu Labi
      Lim Mei Ren, Daniel Chan, sory kalau aku terkasar bahasa. ehee. cuma pendapat aku, ust redhuan tee ni bykkan berdakwah kepada kaum cina dgn mengambil dirinya sebagai contoh ikutan. berdakwah melalui penulisan di akhbar2 cina ke. seingat aku beliau bermula dari program hal ehwal islam di tv1 dahulu.
    • Alan Chew · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Tee2 ni org cina cakap Running Dog ...
    • Lim Mei Ren · Pengulas Tertinggi · UKM, Malaysia
      Labu Labi: Masyarakat Cina mengenalinya melalui artikelnya yg diterjemahkan ke dalam bahasa Cina, kemudian disiarkan dalam akhbar2 berbahasa Cina.....sekarang orang2 Cina dah tak layan dia lagi!!
    • Stephen Chung · Pengulas Tertinggi · Pakatan Rakyat
      Labu Labi : Hanya memeluk agama Islam tak akan menjadikan dia seorang Melayu, dia tetap keturunan cina yang merupakan "Kacang lupakan kulit" hahahahaha
    • Cliff Edison Wiffred Sibat · Pengulas Tertinggi · UiTM Shah Alam
      Suruh tutup aurat bini najib dulu sblm tutup dada pramugari.
    • Johari Surif · Lecturer di Universiti Teknologi Malaysia
      Saya setuju pendapat Ridhuan Tee dalam hal ini... pakaian pramugari AirAsia sememangnya terlalu menjolok mata... pada saya hukum tetap hukum... aurat sememangnya wajib dijaga...
    • Jeff Wahab · Pengulas Tertinggi · Macam Macam Boleh di Sekolah kat tepi sungai jer
      kepada mualaf Ridhuan Tee..drpd bagi nasihat kat Air Asia lebih baik bagi nasihat kat pak menteri2 yang bini2 depa tak tutup aurat..kat UPNM tu pun ramai pompuan yg tak tutup aurat..huhuhu...kuman kat seberang laut nampak sgt..huhuhu
    • Smz Top · Pengulas Tertinggi · Smvkk
      aku setuju riduan tee cakap pasal aurat....tapi dia (riduan tee) kena nasihatkan jugak Puan Rosmah Mansur supaya tutup aurat.....dok gitu ustaz riduan.....ehehehhehe...
    • Cari Damai · Pengulas Tertinggi
      Kalau riduan tee ni mmg betul2 prihatin dgn persoalan aurat dia dah lama tegur perkara ini kenapa baru sekarang sejak timbul Ceo Air Asia kecam Utusan..isteri PM tu kenapa tak tegur yg dah lama xtutup aurat. kenapa telah berlaku spt ini masing2 nak cari kesalahan. adakah ini tindakan yg ikhlas?
    • Tokbatin Pru · Pengulas Tertinggi
      Ulamak umno memang tak boleh diharap utk menjaga agama...Air Asia pun setakat sindir je...Apa lagi nak nasihat pemimpin umno....hehe
    • Yem J AR · Bekerja di Mandor
      Mas pun lebih kurang juga pakaiannya... kasi tibai lah juga... Nak jaga Utusan juga nampak... sebab ada cari makan kat situ..... tapi dia tak sedar.. utusan ini adalah lidah fitnah umno...dan yg betul dan diminiti adalah nomber ekor ada ka ruang itu.... Ustaz terlupa kot!!!!
    • Alexander Zulkarnaen · Pengulas Tertinggi · Kuching, Malaysia
      Buang masa saja reduan tee tu..........nang bo ti nang kui bo ti kui..........
    • Lim Mei Ren · Pengulas Tertinggi · UKM, Malaysia
      Alexander Zulkarnaen : Manusia pun dia, Hantu pun dia, hehehe...
    • Padzoldad Karamdad
      Minta Ridwan Tee suruh Rosmah tutup aurat dulu
    • Fadjar Djafar Badjrai · Pengulas Tertinggi · Keje ngan gomen di Kota Tinggi
      melayu bertambah layu.....menang sorak kampung tergadai.....
    • Fadjar Djafar Badjrai · Pengulas Tertinggi · Keje ngan gomen di Kota Tinggi
      Labu Labi .....walaupon dia china dia sudah islam..lu melayu tak sedar diri ke,,,gadis melayu demi sesuap nasi sanggup menggadai maruah agama,,,,melayu bertambah layu ugama kemana maruah kemana?
    • Salim Cat · Pengulas Tertinggi · High School Muar Johor Malaysia
      Labu Labi , Mr Tee jadi kayak pulak... dulu dia cina searing dia maid melayu...satu hair nanti...jadi Hindustan...jadi bangle...kaaaa
    • Masnita Hashim · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Kebangsaan Pusat Bandar Puchong (1)
      alim ulama yg lebih yakin pada BN drpd ALLAH SWT..apa yg BN buat semua halal..luar dr BN semua haram..inilah ulama haramjadah..yakin pada utusan malaysia drpd utusan nabi saw...
  • Tuntut Keadilan · Pengulas Tertinggi
    Lagi seekor spesies klon UMNO!! Memalukan keturunan TEE seluruh kaum Cina/bangsa China!!! 忘恩负义的半华半马!
    • Lim Mei Ren · Pengulas Tertinggi · UKM, Malaysia
      Alamak....macam BN copy n paste manifesto PR je ni!! hehehee..
    • Tokbatin Pru · Pengulas Tertinggi
      Nasihat saya...jaga baik2 periuk nasi ...tak perlu campur perkara di luar bidang...kalau tak tau baik diam..kalau haus minta San Miguel Lemon Tee satu....hehe
    • Lim Mei Ren · Pengulas Tertinggi · UKM, Malaysia
      Cina Mualaf Ridhuan Tee
      Masuk Islam memang dihormati
      Ultra Kiasu digelarnya kami
      Dia lupa bangsanya sendiri
  • Johnny Tung · Pengulas Tertinggi
    1)Tony Fernendes adalah non muslim, Virgin Richard Branson non muslim too, itu urusan dia orang ( kebebasan beragama) Bos Air Asia yang satu lagi beragama Islam tak terlibat sama sekali
    2) Air Asia bukan sahaja syarikat Malaysia, Malah dah International terutamanya di Thailand
    3) Hanya kerena cubaan merampas Air Asia daripada Tony melalui penggabungan gagal, maka Air Asia di serang? tak adil tu
    5) Kami tak mahu Air Asia bergabung sebab kami mahu tambang murah untuk semua rakyat
    • Ranau Sabah · Pengulas Tertinggi · Bekerja di JABATAN PERIKANAN SABAH
      Saya sokong kenyataan diatas tapi saya tidak sokong pengabungan terhadap MAS, AirAsia memberi peluang kepada rakyat yang kurang berkemampuan untuk membuat penerbangan bagi menjalankan kerja atau sebagainya.
    • Harimau Putih · Pengulas Tertinggi · Tak sekolah
      Tony ngan virgin tu memang la non muslim, tapivdia heret sekali pramugari muslim , tu yang dia tegur, sape yang singkat akal aku pun tak tau
    • Dang Libas · Pengulas Tertinggi
      Johnny Tung kau bukan Muslim..kau tak tau itu mandi arak juga melibatkan pramugari Muslim..itu sebab kena tegur!
    • Johari Surif · Lecturer di Universiti Teknologi Malaysia
      Saya setuju... perbuatan Tony dan Richard kepada pramugari muslim tersebut memang satu yang tak dapat diterima...
    • Nadifiqrah Adinawi · SMART Kuantan
      Ranau Sabah saya stuju dgn air asia org x berkemampuan dpt rase naik k.terbang..kenapa pakaian f.a air asia je yg disentuh f.a mas tu sopan sgt ke....x salah nk tegur tp biar adil.
    • Ahmad Mahamood · Pengulas Tertinggi
      cerita musang berjanggut " itu undang2 kita yang bikin"...
    • Fahmi Ibrahim · · Daro, Sarawak · 147 orang pelanggan
      Harimau Putih muslim sangat la tu kalau dah sedia tak pakai tudung, pakai skirt... :D
    • Tsabit Zaid · Pengulas Tertinggi
      Harimau Putih , ko suruh prof kangkong kalau berani tegur Che Det yg mempunyai kilang arak San Miguel terbesar di asia yg di miliki oleh anak nya. Sy ta ada masaalah menyokong teguran pd org bukan islam yg mengheret org islam yg melanggar tuntutan islam tapi sepatut nya sejak dahulu teguran nya telah di buat pd Che Det yg jelas membuat maksiat dgn mempunyai kilang arak. Teguran Reduan Tee lebih di buat berdasar bulu di mana yg tak sehaluan UMNOBN mcm mulut murai ke hulu ke hilir menceceh teguran nya se olah olah beliau lah pendakwah yg berani. Bila puak UMNOBN spt Che Det, mulut prof kangkong ni terkunci utk menegur kerja kerja mungkar tersebut. Dakwah ini lah yg bersifat hipokrit dan cari habuan dunia semata mata.
  • Saiful Yazan Ismail · Pengulas Tertinggi · Maktab Adabi Bukit Mertajam
    Tolong nasihatkan RM supaya menutup aurat dikhalayak ramai.....ada berani hehe.
    • Tokbatin Pru · Pengulas Tertinggi
      ...err...tu diluar bidang bro....saya dibayar utk nasihat n kondem pemimpin PR je...hehe.
    • DzulSharif Dzul · Pengulas Tertinggi · UKM, Bangi
      Kuat bodek ooooo melayu celup nihhh!!
    • Mohd Kheder Omar · Pengulas Tertinggi · Padang tembak
      DzulSharif Dzul; asal pulak ustaz reduan tee kata tutup dada pramugari..dia selalu jeling kat dada pramugari tu ke... ehs ehs ustaz ni...
  • Huri Pak Lang · ACS Ipoh Perak
    Bagus juga tegur menegur.ridhuan tee tegur air asia cara pemakaian itu bagus.Utusan juga harus ditegur aga tidak terus menyiarkan berita palsu atau menyajikan berkenaan perkauman.
Seorang lagi pemimpin Pakatan dijangka didakwa
 
Seorang lagi pemimpin Pakatan Rakyat dijangka akan didakwa mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012 atas pembabitan dalam perhimpunan Black 505 bagi membantah dakwaan penipuan dalam pilihan raya.
Ketua AMK Negeri Sembilan Nazree Yunus berkata berkata polis memaklumkan kepadanya mengenai pendakwaan tersebut dan meminta beliau hadir pada jam 8.30 pagi esok di Mahkamah Sesyen Seremban.

Katanya, beliau pendakwaan itu dijangka dijalankan mengikut Seksyen 9(1) Akta Perhimpunan Aman kerana tidak memaklumkan kepada polis dalam tempoh 10 hari sebelum perhimpunan di Seremban, Negeri Sembilan.

Nazree ketika dihubungi berkata beliau dimaklumkan mengenai pendakwaan itu pada jam 4.30 petang ini.
Pendakwaan itu adalah berhubung perhimpunan pada 17 Mei lalu di Oakland Park, Seremban.
Mayat tanpa kepala, badan ditemui dalam semak
 
Mayat seorang lelaki dipercayai warga asing ditemui dalam keadaan mengerikan tanpa kepala dan badan di dalam semak berhampiran Masjid Jalan Baru, di Bukit Mertajam hari ini.

Mayat dari paras pinggang ke bawah, berseluar jeans itu ditemui pada 12 tengah hari oleh orang awam yang menebang pokok di dalam semak berkenaan.

Tiada dokumen pengenalan diri ditemui bersama mayat itu tetapi seorang wanita warga Myanmar mendakwa mayat itu adalah anak saudaranya berdasarkan seluar jeans berwarna hitam yang dipakai mangsa.

Sarah Moghul, 44, berkata anak saudaranya berumur 28 tahun yang juga warga Myanmar dilaporkan tidak pulang ke rumah sejak dua minggu lalu selepas keluar menunaikan solat Subuh di Masjid Jalan Baru.

Katanya sejak kehilangan anak saudaranya itu beliau dan suami, Hussin Mohd Rafik, 45, berusaha mencari pemuda berkenaan di merata tempat termasuk bertanyakan rakan-rakannya, bagaimanapun gagal.

"Anak saudara saya menyewa bersama rakan-rakannya di kampung ini (Jalan Baru) dan menurut mereka kali terakhir dia dilihat adalah pada 28 April lepas. Sebelum itu, dia dilihat keluar memakai seluar jeans hitam dan berkemeja-T coklat untuk menunaikan solat Subuh di Masjid Jalan Baru dan selepas itu tidak pulang.

"Saya ada menelefonnya selepas mengetahui kehilangannya tetapi tidak berjawab dan selepas itu telefon bimbitnya sudah tidak aktif. Bila saya lihat (mayat), saya syak ia anak saudara yang hilang itu berdasarkan seluar miliknya," kata Sarah.

Sarah berkata anak saudaranya itu menetap di negara ini sejak dua tahun lepas dan melakukan kerja kontrak bagi membantu keluarganya yang kini berada di kem pelarian Rohingya di Myanmar.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Supt Baharom Abu ketika ditemui di tempat kejadian berkata setakat ini kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan mayat dihantar ke Hospital Seberang Jaya untuk bedah siasat.

"Identiti mayat masih belum diketahui kerana tiada pengenalan diri ditemui bersamanya. Namun, ada pengecaman dibuat seorang lelaki dan mendakwa mayat itu milik anggota keluarganya," katanya.

- Bernama
Najib: Mana mat Bangla yang jadi pengundi?
 
BN tidak pernah mencuri kemenangan daripada pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 baru-baru ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.
Perdana Menteri berkata Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen seperti termaktub dalam perlembagaan negara dan BN memenangi pilihan raya berdasarkan kelebihan jumlah kerusi untuk membentuk kerajaan dan bukan berdasarkan undi popular seperti sistem presiden yang diamalkan di Amerika Syarikat.

"Dakwaan kita mencuri kemenangan parti pembangkang adalah satu kepalsuan sebab kita tidak melakukan penipuan dalam PRU13.

"Tunjukkan kepada saya di mana mat Bangla yang menjadi pengundi? Mereka (pembangkang) mendakwa 40,000 mat Bangla turun lapangan terbang, tunjukkan lapangan terbang mana? Jangan heret orang kerana rupa gelap sikit itu mat Bangla," katanya pada majlis pelancaran Festival Belia 2013 di sini hari ini.

Hadir sama ialah bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin dan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Najib berkata keluhuran dan ketinggian perlembagaan adalah tiang seri negara namun begitu rakyat mempunyai ruang untuk menyuarakan pendapat masing-masing selaras dengan amalan demokrasi berparlimen.

"Apa sahaja yang kita nak suarakan mesti berpaksikan kepada perlembagaan dan tidak boleh pilih di tepi jalan dengan mendesak dan membuat huru-hara sehingga menimbulkan keadaan tidak tenteram yang tidak selaras dengan perlembagaan.

"Sebagai generasi muda, kita mesti faham tuntutan perubahan mesti berpandukan kepada perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang. Kalau tidak akan berlaku undang-undang rimba dalam negara kita," katanya.

Najib menyarankan generasi muda agar berfikiran waras dan rasional serta tidak termakan hasutan dan penipuan khususnya dalam ruang siber.

Beliau berkata keutamaan dalam membina sebuah negara dan masa depan mesti berdasarkan kepada akal fikiran, yakni memilih yang kebenaran atas kepalsuan serta memilih hak daripada batil.

"Kalau ini dapat disemai, kalau ini dapat dipupuk di kalangan belia, Insya-Allah masa depan kita, masa depan belia dan negara yang tercinta akan terus bersinar dengan harapan untuk masa depan kita," katanya.

Najib juga memberi jaminan kerajaan mampu melakukan segala perubahan bukan sahaja untuk golongan belia bahkan masa depan negara.

"Percayalah kalau nakkan perubahan kepada negara kita tidak semestinya terlibat dalam himpunan jalanan atau pun meruntuhkan apa yang ada hari ini.

"Yang penting kita mesti faham apa kehendak belia dan suara belia itu dan kita menyediakan kaedah pentadbiran negara yang sesuai kepada golongan belia," katanya.

Pada majlis itu, Najib turut menyampaikan tiga kategori Anugerah Perdana Belia Negara 2013, yang diperkenalkan pada 1988, bagi mengiktiraf belia dan pertubuhan belia yang banyak menyumbang kepada pembangunan belia negara.

Kategori Pertubuhan Belia dimenangi Kelab Belia Malaysia (MAYC) Simpang Bekoh, Melaka yang menerima wang tunai RM50,000, piala iringan dan sijil penghargaan.

Selain itu kategori Lelaki dimenangi Naib Presiden Majlis Belia Malaysia, Manndzri Nasib manakala kategori Wanita diraih Halimah Abd Rahman daripada Persatuan Puteri Islam Malaysia, Sabah dengan masing-masing membawa pulang wang tunai RM20,000, piala iringan dan sijil penghargaan.

- Bernama
  • Chow KF · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Tinggi Kajang
    Ini Najib bukan saja buta mata tapi buta hati juga. sudah banyak video dan gambar mat bangla ti tangkap. semakran buat sandiwara pula buat tak tahu.. bodoh
    • Lalaili Lamtai · Pengulas Tertinggi · UiTM Shah Alam
      Mana ada seorang penipu pernah mengapa dia telah menipu. Mana ada orang jahat yang tidak menafi bila ada orang mengatakan dia jahat.
    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 3,109 orang pelanggan
      Kalau setakat video dan gambar, apa beza dgn berlambak lambak video pemimpin PR sex sana sex sini, rasuah sana rasuah sini.? 40,000 bangla kononnya. Carilah 4,000.
    • Norazman Meon · Pengulas Tertinggi · Pencangkul di Tukang kebun
      yang sex sana sini...video wat sendri....nie dri hp....xkan la video tipu...pakai otakla ckp...kalau karat biru...bangla mengundi pun xkisah...jnji puak dia meng..xdak maruah punya orang
    • Zahari Basharuddin · · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid nko tak bole beza ke conspiracy dgn evidence?
    • Zamdy Azizi · Bekerja di Syarikat Goyang Kaki SDN BHD
      Zul Majid org cakap pasal bangla, ko cakap pasal sex..memang sah la puak pecacai UMNO ni kaki sex..
    • Renaissance (Forsaken World)
      Zul Majid haha ko giler ke mmg byk beza video berwarna dgn itam putih
    • Mohd Shahrul Muda · Pengulas Tertinggi
      zul majid no bongok campur bengong, pencacai bodoh!!
    • Putera Tualang · · Pengulas Tertinggi · UN4 di Govt Link Co
      Zul Majid hehe takut melarat kat bumi tuhan macm ni jawabannya,pakai ikut cerita TV3,utusan sex.akal pun tak bolih nak menilaikan mana yang betullll......
    • Upex Ogi · Pengulas Tertinggi
      Setakat video,,hantu fitnah dan hantu hasut pun bleh buat. Bahkan mereka ni ler yg cekap...Cari tu Bangla bawa masuk mahkamah tinggi masa petisyen dikemukakan..Hehehe..INI KALI LAH..Jangan tungguh berkali kali...atau tunggu jeee lain kali
    • Ballast Batuballast · Pengulas Tertinggi · Kg batu
      Setakat video tu aku pun boleh buat gambar beribu2 pak aji jadi pengundi hantu utk PR
    • Abah Ibu · Pengulas Tertinggi · TTTC KL
      sabar Norazman Meon !!
      mereka kalau jual negara pun mana kesah....
      asalkan janji mau menang!
      rakyat jenis apala yg kita ada nih?
    • Mohd Kamal · Pengulas Tertinggi
      mulut macam cilaka la puak2 dap ni..bukti xboleh nak tunjuk sedap2 je maki..kepala bapak kau la puak pencacai dapig
    • Abd Hamid Harun · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      keling botol pon tak ngaku berak atas jalan
    • Ali Baba · · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Woiiii ZM! Cow ni bangang ke?
    • Orang Kuala Lumpur · Pengulas Tertinggi
      selepas ni melepas la polis tak dapat pau bangla ngan indon...semua ada ic....penjara imegresen pun sunyi je la.....
    • Shamsol Zamri · Pengulas Tertinggi · Sek Men Vokasional Setapak
      Zul majid lu ingat badan lu besar lu nak tunjuk teror yer......ppeeeeeeedaaaaa mabuk,
    • Sarodin Odin · Pengulas Tertinggi · PASUKAN GERAKAN AM di Polis Diraja Malaysia
      Bangla tak de Dikla kau nak.
    • Pelito't San · Pengulas Tertinggi
      video buleh dibuat pggil bangla 1 kilang ambik gambor, nk pegi mekah yg seramai 25K org pun dkat sebulan nak angkut terpaksa sewa saudi air lg mas tak cukup kapal terbang...40k nk tidor kat mana brapa ribu bas n kapalterbang nk bawak...pikir cerediklaa bro
    • Meor Muhamad · Pengulas Tertinggi
      Ballast Batuballast, cuba buat satu video nak tengok..
    • Fredino Aziz · Pengulas Tertinggi · Jurong, Singapore
      Zul Majid ko nie memang buta mata dan pekak badak..harap badan je npk besar tapi otak xde lansung bodo ya amat.
    • Gabe Yip · Pengulas Tertinggi · Accounting di International Business
      Zul Majid ...KAHKAHKAH macam MACAI ........
    • Aris Aziz · Bukit Mertajam
      z m buta mata buta hati buta perut dan pecacai
    • Abe Jeff · Pengulas Tertinggi
      betul lalaili. mana ada seorang pembohong mengaku dia bohong, seorang yang gila mengaku dia gila. macam yg yg gila nak g putrajaya. sampai hari ni tak mahu bersumpah padahal masa dulu suruh org bersumpah. biasa la org salah mana mengaku salah. semua yg dia adalah betul, org lain yang salah.
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Tak payah tanya lagi lah Najib..mana mat bangla pergi? Dia sudah balik bangladesh la..Dia sudah pergi ladang la..Dan dia sudah jadi ahli UMNO la..Ramai ahli UMNO adalah bangla..Tengok pemuda2 UMNo semuanya bangla2 belaka...hehehe
    • Michael Wong · Pengulas Tertinggi · Regional Executive Chef di Vairo International Pte Ltd
      Zul video sex tu Bn yg bikin tau ...PR tak da agenda sex cumn BN je CSL contohnya......bodoh pandai...
    • Abdullah Ahmad · Pengulas Tertinggi · University of Malaya
      Mat Bengal dah balik estate, buat-buat tak tahu je
    • Abu NO · Pengulas Tertinggi · Telok Panglima Garang, Selangor, Malaysia
      Zul majid tah tah ko bagla ....mata ko pun buta ....sikit anak ko jadi kuli bangla baru tau........
    • Midan Kam · Pengulas Tertinggi · Sek Men Keb Tun Habab
      Zul Majid harap badan besar otak kecik......isthirgfar
    • Kamal Ruzaman
      Chow KF, sebenarnya kau yg buta mata, buta hati.....itu video tipu....agaknya kau yg buat video itu.....bodoh
    • Mohd Ramlee · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid ,badan besar otak kecik hey melaun.
  • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 3,530 orang pelanggan
    Mana ada tipu..?? kata penipu.. hehe
    • Nurul Rul
      ..Najib?? lu ckp serupa itu Bangla punya lancau!!! tuuiiii tuiii hakkk tuuiii
    • Aziz Kadir · Pengulas Tertinggi
      Nurul Rul....hak tuiii kena kpala Ajib...eeeee..
    • Razali Muaz · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Pasir Gudang, Johor, Malaysia
      najb sudah mula bersuara sebelumni pucat cari idea apa mahu komen dia sudah mula sembang ha ha ha ha
  • Tsabit Zaid · Pengulas Tertinggi
    Spin le. Kamu boleh perbodohkan macai macai UMNO bukan nya rakyat Msia.
    • Mizi Tsa · Pengulas Tertinggi · University Tak Pandai2
      yesszaaaa! tepat sekali Tsabit Zaid
    • Aini Ainies · · Pengulas Tertinggi · Account Executive di R.N.I Enterprise
      tepatttt.bangkitttt......
    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 3,109 orang pelanggan
      memang kau bodoh pun. Dah mcm2 Anwar menipu. Tapi kau masih menjilat burit dia. Elok lah tu.
    • Dvd
      zul majid dah banyak termakan taik sapi NFC lagu dan irama dia memang mcm taik sapi.kalo tok jib tengok ni pasti diketawa mcm Noh Udang disingkir dr BN/UMNGOK pasal terlebih mengumpat pembangkang
    • Abdullah Fahmi · Pengulas Tertinggi · Sungai Petani
      macai dan lucah tiada berpisah
    • Ahmad Saifullah Hamid · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Bekerja Dan Beribadah
      Zul Majid: Orang Melayu yang menolak Umno dalam PRU13 ini lagi ramai. Di Semenanjung jumlah pengundi ialah 9.45 juta. 70 peratus darinya Melayu yakni sekitar 6.62juta.
      "Umno dan BN memperolehi 4.35 juta undi. Jika 70 peratus dari nya Melayu, pengundi Melayu berjumlah 3.05 juta. Ini bermakna di Semenanjung sahaja, 3.57 juta orang Melayu tidak menyokong Umno!" tulis beliau dalam blognya(sumber sakmongkol.blogspot.com)
      Jadinya klu sekadar cakap kosong baik diam..tak nampak sangat kebodohan tu..tp klu dh lembu tu tak tunjuk pun org dah tahu bodoh!!!!
    • PrtSc Break · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid oh macai umngok keh keh
    • Norazman Meon · Pengulas Tertinggi · Pencangkul di Tukang kebun
      Zul Majid cakap xdak guan otak punya orang......
    • Eh Dean Chino · Bekerja di Kuli
      Zul Majid Sebab tu le hanya saluran org tua je dia menang..hahaha.............
    • Boy Chan · · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid , aku agak keliru jugak.... jk YB Anwar ni kaki penipu, mengapa pulak beliau yg selalu menang saman fitnah?
    • Nik Mohd Rafiza Rahimi · Kubang Kerian, Kelantan, Malaysia
      ZUL MAJID BODOH+BANGANG.....Anuar xde bur..t la bodoh.. Pemimpin pr mkn rasuzah ke? dlm mimpi kau jer tu...ade ke pemimpin pr kena tahan ngn sprm? ckp pakai kepala lutut..atau otak kau dh tukar dgn otak lembu?
    • Zahari Basharuddin · · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid; nko hilang akal? anwar tu jantan, mana dia ada b*rit.
    • Mohd Shahrul Muda · Pengulas Tertinggi
      kau ni takde lain nak kaitkan ngan sex, mmg bengong le kau ni
    • Mohd Shahrul Muda · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid bongok ah kau zul majid!
    • Li Zm · Pengulas Tertinggi · KUSZA
      Untungnya Bangla ada perdana menteri kat Malaysia
    • Sarodin Odin · Pengulas Tertinggi · PASUKAN GERAKAN AM di Polis Diraja Malaysia
      Apa yang dia tipu cuba kau senaraikan biar semua penyokong Pakatan Rakyat tengok tulisan kau tu nanti bolehlah dia orang nilai sendiri lekas sementara Tuhan masih bagi kau nyawa.
    • Mohd Yusoff Abd Wahab · Pengulas Tertinggi · Tengku Mahmood School Besut
      kalau umno kerjanya biasa hina org,mencarut,fitnah org..dah lama kenal wahai zul..dah didik begitu kan???
    • Fredino Aziz · Pengulas Tertinggi · Jurong, Singapore
      Zul Majid ko suka na ckp kotor..agak satu ko jenis pengotor yek..ko npk x pedang aku..cucuk biji mata kang bute baru padan muka ko setannnnnn!!!!!!!
    • Muhammad Suandi Saibani · Pengulas Tertinggi · SMA AL ULUM BATU 20
      Zul Majid Ooooo lu macam bangkai reput UMNO je... bodoh
      macam lembu...
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Tak payah tanya lagi lah Najib..mana mat bangla pergi? Dia sudah balik bangladesh la..Dia sudah pergi ladang la..Dan dia sudah jadi ahli UMNO la..Ramai ahli UMNO adalah bangla..Tengok pemuda2 UMNo semuanya bangla2 belaka...hehehe/././.
    • Masnita Hashim · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Kebangsaan Pusat Bandar Puchong (1)
      apa beza minum setitik arak dgn sebotol arak..haram tetap haram..apa beza dgn tipu satu bangla dgn 40,000 bangla..penipu tetap penipu..mudah ringkas dan nyata...kalau tak faham jgn jadi pemimipin...lg satu PM ni faham ke tidak asas perlembagaan ttng berhimpun dan bersuara????ckp macam orng bodoh bin bangang...sma mcm pengikut dia..tolol bin bahlol....
  • Azli Abd Aziz · · Pengulas Tertinggi · Ustaz Azhar Idrus ( Original )
    jangan takbur wahai PM..... bukit da banyak... jgn perbodohkan org kampung..... 47% dan 51% banyak bezanya.....
    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 3,109 orang pelanggan
      51% tu majority org Cinalah yg undi. SO, jgnlah poyo. Org Melayu majority undi BN.
    • Dvd
      mana ko dpt fakta org melayu undi BN ni ko ni baca buku x?beza 4% tu cuma 1.25% undi BN/SPR lagi 2.75% melayu tolak BN/UMNGOK ko ni baca akhbar utusan meloya penipu berat sebelah ni.rakyat msia x baca akhbar tu lg dah zul majid lembu?rakyat msia baca harakah,keadilan dan malaysiakini ko jilat jobo ko sendirilah zul majid....x tahu baca buta kayu bodoh3
    • Zahari Basharuddin · · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid; parlimen kuala terengganu dan kesemua 5 dun dibawah parlimen kuala terengganu dimenangi PAS sedang kan semua tahu majoriti pengundi di dun dan parlimen kuala terengganu adalah melayu. itu dalil ramai melayu tolak BN. berhujah biar berfakta.
    • PrtSc Break · Pengulas Tertinggi
      Dvd majid tu suka tgk sumber utusex meloya...tu sebab dia tak tau beza kak jat dengan lembu...keh keh
    • Patrick Koh · Pengulas Tertinggi · MAS Tame Programme
      Zul Macai: Baca ni dan buat kira-kira
      http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19530-melayu-lebih-ramai-tidak-undi-bn-berbanding-cina
      Tahu buat kira-kira tak?
    • Gideon Thien · Pengulas Tertinggi
      47% bangla, nepal, indon, myanmar, sulu , kroni2, macai yg diupah rm20 & jyg ditipu oleh utusex & tv3/4 yg undi bn... Sluruh rakyat malaysia sokong pr...
    • Mohd Shahrul Muda · Pengulas Tertinggi
      Zul Majid hoi, kau ingat 51% tu suma org cina ke?kau tahu ke bape ramai pengundi cina?pikir guna otak le sket
    • Amy Yan · Pengulas Tertinggi · Melaka
      Zul Majid u ini ada masalah mental ke ?
    • Bulan Matahari · Pengulas Tertinggi · Maktab Mahmud Pokok Sena
      Dvd sokong laaaa ...zul majit bodo mcm lembu..ha ha ha
    • Ijal Othman · Pengulas Tertinggi
      oppss sory ye zul majid..aku org melayu..aku undi DAP.....aku lbih pecayakan DAP(pr)dari UMNO(bn)...
    • Mohamad Ali Hassan · · Pengulas Tertinggi · At home :) di Unemployed
      Zul Majid: http://sakmongkol.blogspot.com/
    • Putera Jawa · Bekerja di Retired
      Zul Majid .ko ni cowboy ijat ke otak serupa yang ijat bela.
    • Rusda Ptk
      FAKTOR USTAZ AZHAR IDRUS SEDIKJT SEBANYAK MEMPENGARUHI PENGUNDI TERENGGANU MENYEBABKAN PAS BERJAYA MEMENANGI BANYAK KERUSUI DI SANA.
    • Putera Jawa · Bekerja di Retired
      Zul Majid .peee....rah.melayu hak sokong ubn tu hak melayu pakai cawat lagi.kita dah meloya ngan ubn.
    • Putera Jawa · Bekerja di Retired
      Zahari Basharuddin .ana setuju ngan ente.pasai orang kl tgnu tu dah x pakai cawat lagi. depa pakai jubah dan pakai serban.
    • Sarodin Odin · Pengulas Tertinggi · PASUKAN GERAKAN AM di Polis Diraja Malaysia
      Ala kan nama MAJID tu biasa orang BANGLA yang pakai apa nak heran.
    • Pelito't San · Pengulas Tertinggi
      video buleh dibuat pggil bangla 1 kilang ambik gambor, nk pegi mekah yg seramai 25K org pun dkat sebulan nak angkut terpaksa sewa saudi air lg mas tak cukup kapal terbang...40k nk tidor kat mana brapa ribu bas n kapalterbang nk bawak...pikir cerediklaa bro
    • Harris Nasution · Youtube University
      Dvd kau kena adil semua baru buat penilaian,islam suruh kita berlaku adil,aku baca semua paper supaya celik dan boleh berfikir .kalau hakim nak jatuhkan hukuman pada persalah,takkanlah dia nak dengar sebelah pihak saja.
    • Fredino Aziz · Pengulas Tertinggi · Jurong, Singapore
      Zul Majid abis org cina tu bkn rakyat malaysia..ko nie betul2 rasis la..bukan cobaan..org melayu sendiri benci dgn perangai pemimpin umno apetah lgi org cina..ade anda fham labu...hei kwn2 ketawakn dia..hah..hah..hah..hah.
    • Penegak Keamanan · Pengulas Tertinggi · KBCC
      tipu...........
    • Muhammad Suandi Saibani · Pengulas Tertinggi · SMA AL ULUM BATU 20
      Zul Majid Melayu UMNO/BN banggang, Melayu PR/Cina PR bersatu hati, Melayu UMNO/BN Banggang nak bagi minyak turun, Pendidikan percuma, tol dihapus semua tak mahu.. apa le banggang sangat otak UMNO/BN Bodoh...............
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Tak payah tanya lagi lah Najib..mana mat bangla pergi? Dia sudah balik bangladesh la..Dia sudah pergi ladang la..Dan dia sudah jadi ahli UMNO la..Ramai ahli UMNO adalah bangla..Tengok pemuda2 UMNo semuanya bangla2 belaka...hehehe....
    • Zul Ganu
      Zul Majid ko nie minum air kncing lembu ke pe,,duduk celah gunung mane budak nie hah..
  • Gin Marvel · · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia · 120 orang pelanggan
    Ehhhh Najib.....Bukti kami masukkan dalam Petition...., nanti kamu dah tau awal2 trus plan kerja kotor lagi... Eloklah Rafizi buat kerja dulu.... Kata nak bantah ikut saluran yg betul.. Jadi jika anda nak tahu, terpaksalah ikut saluran yg disediakan tak lama lagi... Tak gitu ?

Tiada ulasan: