Ahad, 5 Mei 2013

MENGUMPUL GAMBAR DAN MAKLUMAT DARI FB SAJA...BETUL SALAH ALLAH SAJA YANG TAHU...BIARKAN SAJA ALLAH MENGHUKUMNYA...ORANG YANG DIZALIMI TENGAH BERDOA....DAN AKAN RAMAI LAGI BERDOA...KITA TUNGGU SAJA...MEREKA TAK BOLEH LARI DARI HUKUMAN ALLAH SWT....DOA ORANG YANG DIZALIMI MAKBUL DAN TIADA HIJAB

Doa Orang Yang Dizalimi



عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ
مُعَاذاً إِلَى الْيَمَنِ وَقَال لَهُ : "اِتَّقِ دَعْوَةَ الْمَظْلُوْمِ ، فَإِنَّهَا لَيْسَ بَيْنَهَا
وَبَيْنَ اللهِ حِجَابٌ


Ibnu Abbas r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW telah mengutus Mu’adz ke Yaman dan Beliau berkata kepadanya : "Takutlah kamu akan doa seorang yang terzalimi, kerana doa tersebut tidak ada hijab (penghalang) di antara dia dengan Allah". H.R. Bukhari dan Muslim


Ketika Rasulullah SAW mengutus seorang sahabatnya yang bernama Mu’adz bin Jabal ke negeri Yaman untuk berdakwah di sana, Beliau memberikan beberapa pesan penting dalam mengajak manusia kepada kebenaran yang telah ajar olehnya SAW. Dalam hadits ini beliau berpesan kepada Mu’adz bin Jabal agar waspada dan takut akan doa orang yang terzalimi, kerana doa orang yang terzalimi tidak akan tertolak. Demikian pesan Rasulullah SAW : “ … doa tersebut tidak ada hijab (penghalang) diatara dia dengan Allah”. Oleh kerananya bersikap adil sentiasa harus ada pada diri setiap individu muslim.


Hancurnya Umat Tedahulu Kerana Kezaliman
Banyak kita dapati dalam Al-Quran dan Sunnah Rasulullah SAW hancurnya umat terdahulu disebabkan perilaku zalim yang mereka lakukan.


Fira'un Raja Kezaliman
Apa yang dilakukan oleh Fir’aun, sang raja kezaliman dan bala tenteranya kepada umat Nabi Musa AS jelas adalah penyebab musnahnya mereka dengan cara ditenggelamkan di laut merah. Di antara kezalimanan yang dilakukan Fir’aun dan bala tentaranya tersebut adalah mereka telah membunuhi anak-anak lelaki bani israil dan membiarkan anak-anak perempuan mereka hidup. Dengan perlakuan zalim ini, Nabi Musa AS pun mengajak kaumnya untuk memohon pertolongan kepada Allah SWT dan bersabar atas kezaliman ini.



Kemudian Nabi Musa AS berdoa kepada Allah SWT atas kehancuran dan kebinasaan Fir’aun dan para pengukutnya :

"رَبَّنَا إِنَّكَ آتَيْتَ فِرْعَوْنَ وَمَلأَهُ زِيْنَةً وَأَمْوَالاً فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا رَبَّنَا لِيُضِلُّواْ عَن سَبِيلِكَ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَى أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَلاَ يُؤْمِنُواْ حَتَّى يَرَوُاْ الْعَذَابَ الأَلِيمَ


... Ya Tuhan kami, engkau telah memberi kepada Fir’aun dan para pegawai kaumnya berupa perhiasan dan harta kekayaan dalam kehidupan dunia. Ya Tuhan kami ini semua mengakibatkan mereka menyesatkan manusia (hamba-hamba-Mu), dari jalan-Mu. Ya Tuhan kami, binasakanlah harta-benda mereka dan kunci matilah hati mereka. Mereka tidak akan beriman dan kembali kepada jalan yang benar sebelum melihat siksaan-Mu yang pedih.” (Q.S. Yunus/10 : 88)


Orang Orang Yang Makbul Doanya
Ada ramai orang yang doanya tidak akan tertolak yakni maqbul, diantaranya :


Orang Yang Berpuasa
Di antara doa yang akan dikabulkan oleh Allah SWT adalah doa orang yang berpuasa, doanya akan Allah kabulkan hingga dia berbuaka puasa, namun tentunya puasa yang dia lakukan adalah puasa yang dilandasi oleh keikhlasan karena Allah SWT.


Pemimpin Yang Adil
Kepemimpinan adalah sebuah amanah besar yang dibebankan Allah SWT kepada orang-orang tertentu, bahkan kita semua adalah pemimpin untuk diri kita masing-masing, dan pada hari kiamat kelak Allah SWT akan memimta pertanggungjawapan atas kepemimpinan yang telah kita pikul selama kita menerima amanah tersebut di dunia ini.


Seorang pemimpin mulai dari PM sampai kepada jawatan yang paling rendah dan tentunya siapa pun kita ketika mendapati suatu amanah sebagai seorang pemimipin maka dituntut untuk berlaku adil dalam memimpin para pengikutnya. Oleh kerananya beruntung bagi mereka yang mampu berlaku adil dalam kepemimpinannya, Sehingga Allah SWT akan mengabulkan doa mereka.


Orang Yang Dizalimi
Hadits di atas juga memberi isyarat, siapapun kita, agar selalu berbuat adil dalam segala hal dan tidak melakukan perlakuan zalim, kalau seseorang berlaku zalim kepada orang lain maka nantikanlah akibat buruk dari perbuatannya itu, cepat atau lambat dia akan ‘menikmati’ doa orang yang teraniaya tersebut. Jadi, buatlah benteng pertahanan pada diri kita dengan tidak berbuat zalim terhadap orang lain dan berusaha untuk berlaku adil, kerana memang doa orang yang terzalimi sangat ‘makbul’ terhadap orang yang menzaliminya, sehingga Rasulullah SAW pun memberikan satu warning kepada kita bahwa orang yang terzalimi doanya akan terkabul walaupun sebelumnya ada penyebab doanya tidak terkabul seperti makanan orang tersebut didapat dari jalan yang haram alias tidak halal. Memang ada satu hadits Rasulullah SAW yang mengisyaratkan bahawa doa orang yang pakaian dan makanannya tidak halal, doanya tidak akan terkabul. Namun, misalnya orang seperti dia dizalami oleh seseorang, maka apabila dia berdoa, maka doanya yang dialamatkan kepada pelaku kezaliman tersebut akan terkabul.


Demikian semua itu adalah isyarat akan terkabulnya doa mereka sebagaimana sabda Rasulullah SAW berikut :

"ثَلاَثَةٌ لاَ تُرُدُّ دَعْوَتُهُمْ : اَلصَّائِمُ حِيْنَ يُفْطِرُ، وَاْلإِمَامُ الْعَادِلُ، وَدَعْوَةُ الْمَظْلُوْمِ يَرْفَعُهَا اللهُ فَوْقَ الْغَمَامِ، وَيَفْتَحُ لَهَا أَبْوَابَ السَّمَاءِ، وَيَقُوْلُ لَهَا الرَّبُّ : وَعِزَّتِيْ وَجَلاَلِيْ َلأَنْصُرَنَّكَ وَلَوْ بَعْدَ حِيْنٍ".


“Ada tiga orang yang doanya tidak akan tertolak : “Orang yang berpuasa hingga dia berbuka, pemimpin yang adil dan doa orang yang terzalimi, Allah akan angkat doa-doa tersebut di atas awan dan dibukakan untuknya pintu-pintu langit, kemudian Allah berfirman : “Demi keperkasaan-Ku dan keagungan-Ku, Aku pasti akan tolong kamu walau pun setelah melalui suatu masa“. H.R. Ahmad


Masih banyak lagi doa orang-orang yang apabila dia berdoa Allah SWT akan kabulkan doanya, seperti doa kedua orang tua kepada anaknya, doa orang yang dalam musafir, doa seseorang kepada saudara ketika dia tidak mengetahuinya dan masih banyak lagi tentunya


Semoga kita termasuk orang yang mendapatkan kemuliaan dari Allah SWT dengan dikabulkan doa dan harapan kita semua. Amin ya Rabbal ‘alamin

Insya Allah, sekurang-kurangnya menang – Presiden PAS

Harakahdaily, 05 Mei 2013
MARANG: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, keputusan Pilihan raya Umum ke-13 ini yang berlangsung pada hari ini dapat memberikan kemenangan kepada Pakatan Rakyat (PR).
Beliau berkata, sekurang-kurangnya keputusan PRU 1999 kembali pada kali ini.

“Insya Allah, 1999 kembali, ditambah dengan gelombang anak muda,” ujarnya kepada wartawan selepas mengundi di Sekolah Kebangsaan Rusila, dekat sini, pagi ini.

Beliau yang bertanding di Parlimen Marang dan Dun Ru Rendang berharap perubahan yang berlaku kepada generasi muda itu memberikan kesan positif kepada PAS dan PR.

“Kita harap, insya Allah ini suatu perubahan. Kita telah bekerja, sekurang-kurangnya kita harapkan begitu, insya Allah, sekurang-kurangnya menang,” ujarnya  lagi.

Tambah beliau, sokongan kepada PAS dan PR kali ini bukan hanya melibatkan golongan muda sahaja bahkan kalangan bukan Islam termasuk para pemilih yang memberikan undi pada PRU lalu termasuklah perubahan dalam BN.

Ditanya tentang keputusan PRU13 ini, beliau berkata, “kita tunggulah petang, tunggu”.

Beliau juga berharap pilihan raya umum yang berlangsung pada hari ini berjalan dengan baik, adil dan bersih.

“Kita berharap (pilihan raya) berakhir dengan tenang,” katanya yang mula tiba di pusat mengundi berkanaan jam 7.55 pagi dan membuang undi pada jam 8.08 pagi.


Jom Tutup Aurat dan jaga akhlak shared Kami Benci Saiful Bukhari!'s photo.
Photo
Bismillah..

Ya Allah Ya ‘Alim, Tuhan Yang Maha Mengetahui,
Sesungguhnya segala yang ada di langit dan di bumi adalah kepunyaanMu. Dan jika kami melahirkan apa yang ada di dalam hati kami atau kami menyembunyikannya, nescaya Engkau akan menghitung dan menyatakannya kepada kami.

Ya Allah Ya Muzil Ya Hakam,
Wahai Allah Yang Maha Menghinakan lagi Maha Menghukum, Kami bermohon kepadaMu, sekiranya Pengerusi SPR ini terlibat dalam PENIPUAN Pilihanraya, Engkau sempitkanlah lubang kuburnya, hancur luluhkan tubuh badannya, campakkanlah ia ke dalam Neraka Jahannam, azablah ia sepertimana azab yang Engkau timpakan kepada Kaum Aad, Thamud, Firaun & Qarun.

Amin Ya Rabbal ‘Alamin..

Aminkan doa ini, klik like dan share agar ramai rakan2 fb anda aminkan. - angah
'Dakwat kekal boleh hilang guna rumput'

Walaupun jaminan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bahawa dakwat kekal yang digunakan dalam PRU13 tidak boleh dihilangkan, tetapi pengundi di beberapa tempat di seluruh negara, tidak bermasalah untuk menghilangnya, termasuk mereka yang berbuat demikian, dengan hanya menggosok jari telunjuk mereka dengan rumput.

NONEWartawan Malaysiakini Aidla Razak melaporkan bahawa pengundi di Penampang, Sabah, dapat menghilangkan dakwat 'kekal' dari jari mereka dengan menggunakan rumput ketika mereka pulang dari pusat mengundi pagi ini.

Aidila menggambarkan bagaimana seseorang pengundi, Robert, 50, menghilangkan dakwat itu dalam beberapa minit dengan menggosok rumput di atasnya, sambil berkata beliau berbuat demikian kerana didorong oleh perasaan ingin tahu.

Anggota polis yang bertugas di Dewan Ramaya di Penampang, yang juga merupakan pengundi awal pada 30 April lalu, juga tidak ada lagi tanda dakwat kekal pada jari mereka.

Setengahnya, bagaimanapun, masih ada kesan sedikit dakwat merah jambu di bawah kuku. SPR menegaskan bahawa dakwat itu boleh kekal sekurang-kurangnya selama tujuh hari.

Calon Moyog, Bernard Lawrence Solibon daripada parti pembangkang Sabah, Star, juga mendapati perkara yang sama berlaku pada dakwat pada jarinya.

"Saya tidak letak apa-apa di atasnya," kata Solibon ketika ditemui, serta menambah ia mungkin boleh meninggalkan kesan pada kertas undi dan merosakkan banyak undi.

NONETimbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Haron Din juga mempunyai cerita
yang sama, dengan menyiarkan di laman Facebook gambar-gambar bagaimana beliau juga berjaya menggosok dakwat 'kekal' dari jarinya dengan hanya menggunakan air biasa.

Katanya, beliau mengundi pada jam 8.25 pagi dan jarinya dicalit dengan dakwat kekal tersebut.

Apabila tiba di rumahnya pada jam 8.50 pagi, beliau cuba mencuci dakwat tersebut dan terkejut apabila mendapati ia hilang sepenuhnya, hanya dengan menggunakan air biasa.

Seorang editor Malaysiakini yang mengundi di pusat mengundi Jalan Cenderai Lembah Pantai itu juga melaporkan sesetengah pengundi mengadu dakwat itu boleh dibersihkan.

Tetapi ini nampaknya seperti kes-kes terpencil, bergantung kepada pusat mengundi yang pengundi pergi.
SPR: Kira-kira 15% undi satu jam pertama
JAMILAH HAMZAH
5 Mei 2013
PRU13
Pengundi di Sekolah Kebangsaan Pandan Indah dipecahkan kepada lapan saluran mengundi. - Foto Sinar Harian Online oleh SALMIAH DRUHAMAD DRAHSIN
PUTRAJAYA - Sehingga 15 peratus pengundi telah menunaikan tanggungjawab masing-masing sepanjang satu jam pertama hari mengundi pagi ini, demikian menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Pusat pengundian Pilihan Raya Umum ke-13 dibuka pada jam 8 pagi tadi.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, trend ini mencerminkan situasi biasa pada setiap kali pilihan raya umum diadakan.

Menurutnya, warga bandar lebih memilih untuk keluar mengundi awal pagi dan menyusun jadual sebelah petang untuk aktiviti lain.

Beliau juga berkata, setakat ini suasana tempat pengundi seluruh negara khususnya di kawasan bandar aman dan tenang.

"Dalam tempoh satu jam awal ini, keadaan agak kelam kabut, jadi agak sukar kita nak dapat statistik keseluruhan pengundi yang datang membuang undi di seluruh negara.

"Bagaimanapun trend di kawasan bandar setakat ini lebih kurang 10 hingga 15 peratus yang telah keluar mengundi dan beratur panjang sejak jam 6.30 pagi.

"Kawasan pendalaman kita masih belum menerima sebarang laporan kerana agak sukar...tapi setakat ini tidak ada sebarang kekecohan yang timbul," katanya pada Sinar Harian Online, hari ini.
Pengundi kali pertama teruja, turun undi awal
Wartawan Sinar Harian
5 Mei 2013
Pengundi kali pertama teruja, turun undi awal
Orang ramai beratur panjang di pusat mengundi di Seksyen 7, Shah Alam. - Foto Sinar Harian oleh SAFWAN MANSOR
SHAH ALAM - Sehingga kira-kira jam 9 pagi tadi, kira-kira 10 hingga 15 peratus pengundi di kawasan bandar sudah keluar mengundi.

Pusat pembuangan undi dibuka jam 8 pagi.

Menurut Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, pengundi di kawasan bandar selalunya menggunakan waktu pagi untuk turun mengundi berbanding pada petang hari.

"Dalam tempoh satu jam awal ini, keadaan agak kelam kabut, jadi agak sukar kita nak dapat statistik keseluruhan pengundi yang datang membuang undi di seluruh negara," katanya pada Sinar Harian Online, hari ini.

Tinjauan Sinar Harian Online di beberapa lokasi pusat pengundian mendapati pengundi muda dan kali pertama begitu teruja untuk menunaikan tanggungjawab buat kali pertama.

Sehingga jam 10 pagi, kira-kira 10 peratus pengundi di Sekolah Kebangsaan Pandan Indah terdiri daripada golongan pengundi kali pertama ini.

Menurut Muhd Kamal, 28, beliau amat teruja dan tidak sabar untuk mengundi.

"Ini kali pertama, memanglah saya tak sabar nak mengundi.

"Ini panjang beratur tapi tak apalah," katanya kepada Sinar Harian Online.

Sementara di SMK Bukit Bandaraya Bangsar, kira-kira lima peratus pengundi kali pertama datang awal untuk mengundi pagi ini.

Sementara itu, di Sekolah Kebangsaan Putrajaya, Presint 9, kira-kira 450 pengundi muda daripada saluran 8, 9 dan 10 turun mengundi antara jam 8 pagi hingga 10 pagi menurut Penyelia Pusat Mengundi, Khamisah Norr Md Zin.

Menurut Nurul Aqilah, 22, beliau sangat gembira untuk mengundi buat kali pertama, dan perasaan itu seolah-olah menyambut hari raya.

"Saya bangun awal untuk pastikan saya dapat mengundi awal pada hari ini, suasana mengundi ini saya rasakan macam nak menyambut raya pulak," katanya selepas membuang undi  di pusat mengundi SK Puchong Utama 2.

Dalam pada itu,Ahmad Zainal Ali, 22,  beliau juga berkongsi perasaan yang sama dengan Aqilah.

"Perasaan gembira dan rasa tanggungjawab untuk mengundi itu saya semat di hati, dari semalam saya menanti detik ini (mengundi), Alhamdulillah saya dah laksanakan tanggungjawab itu, saya rasa saya dah laksanakan hak saya sebagai pengundi yang bertanggungjawab," katanya.

Dalam pada itu, menurut Ketua Tempat   Mengundi saluran enam, Wan Mohd Farik Hasan, setakat ini seramai 100 orang pengundi baru turun  manakala jumlah keseluruhan pengundi baru adalah 686 orang.

Parlimen Puchong menyaksikan pertembungan antara calon DAP iaitu Gobind Sing Deo dan A. Kohilan Pillay dari BN.

Sebanyak 26,000 pusat pengundian dibuka di seluruh negara bagi membolehkan rakyat Malaysia mengundi pada PRU13.


Pelapis Pas Chetok and Syabab Pas Pj Selatan shared Ahmad Syafeeq's photo.
Untuk yg sedang & akan memangkah,fikirlah semula undi anda.

Lihatlah,bersepah pengundi bangla & Myanmar yang berjaya ditahan.

Janganlah kerana habuan yang sementara kita menutup Mata atas kezaliman ini.Adakah kita redha dengan pengkhianatan ini?

Masih ada masa untuk ubah.Undilah PR untuk masa depan kita bersama.
Untuk yg sedang & akan memangkah,fikirlah semula undi anda.

Lihatlah,bersepah pengundi bangla & Myanmar yang berjaya ditahan.

Janganlah kerana habuan yang sementara kita menutup Mata atas kezaliman ini.Adakah kita redha dengan pengkhianatan ini?

Masih ada masa untuk ubah.Undilah PR untuk masa depan kita bersama.

Pelapis Pas Chetok shared Amran Awang's photo.
BANGLA HANTU DI TAHAN POLIS,TETAP BOLEN UNDI..
BANGLA HANTU DI TAHAN POLIS,TETAP BOLEN UNDI..
Pelapis Pas Chetok shared Lie Gj Penang's photo.
Kian Terdesak....Bagi Duit Lepas Tu Suruh Bersumpah Untuk Undi BN !
Kian Terdesak....Bagi Duit Lepas Tu Suruh Bersumpah Untuk Undi BN !
Pelapis Pas Chetok and Abu Osman shared ChooiTeng Khu's photo.
OMG ITS REAL!!! Bangla caught and he was asked to go home!!! @ Bukit Antarabangsa
OMG ITS REAL!!! Bangla caught and he was asked to go home!!! @ Bukit Antarabangsa
Abu Osman and Pelapis Pas Chetok shared 勁爆驚報's photo.
缅甸籍幽灵选民被抓!!

Hantu got caught! And he's from Myanmar!

by Richard See
缅甸籍幽灵选民被抓!!

Hantu got caught! And he's from Myanmar!

by Richard See
Nur Sarahah Mawar Berduri shared PAS DUN Buloh Kasap - Segamat's photo.
Dari peguam kita...

Untuk buat repot polis isu dakwat kekal yg tak kekal.Pertama selepas mengundi ambil gambar & video.signifikannya...dakwat tu patut kekal sehingga pukul 5...so buat report sebelum pukul 5...kalau hilang selepas pukul 5 rasanya tak ada weight sangat..kalau rajin buat sorang2 repot..kalau ramai di balai kes yang sama boleh sama2 buat repot..sebelum itu ambil gambar sebelum basuh..then ambik video basuhan..kemudian dah selesai ambil gambar lagi..lengkap bukti utk mahkamah..
 
Abu Osman shared Ραкαтαη яαкүαт εlεcтισηs ηεωs's photo.
Sekor banglamesia haramjadah dikesan dan ditangkap...
Lokasi kota kemuning Shah Alam!...

sapa2 ada gambar atau maklumat boleh share! Kita upload seberapa banyak gambar2 jari2 yg dakwat tak kekal dan gambar pengundi haramjadah!

# log
Sekor banglamesia haramjadah dikesan dan ditangkap...
Lokasi kota kemuning Shah Alam!...

sapa2 ada gambar atau maklumat boleh share! Kita upload seberapa banyak gambar2 jari2 yg dakwat tak kekal dan gambar pengundi haramjadah!

# log
Dr Rani dengan laporan polisnya
Ini laporan polis mengenai dakwat tak kekal. INI KALILAH!
Ini laporan polis mengenai dakwat tak kekal. INI KALILAH!
lagiiii....
Ada sesiapa lagi yang terkena dakwat tak kekal?
Ada sesiapa lagi yang terkena dakwat tak kekal?
BANYAK BETUL LA HANTU HARI INI...SIAPA YANG HANTAR NI WOI..? DAH TERDESAK SANGAT KE...?
BANYAK BETUL LA HANTU HARI INI...SIAPA YANG HANTAR NI WOI..? DAH TERDESAK SANGAT KE...?
Pelapis Pas Chetok and Abu Osman shared Kami Benci Polis Ganas , Kejam , tak Berperikemanusiaan dan Jahat's photo.
Ini lah PTI pertama yg memiliki IC project mahathir yg berjaya di halang oleh pasukan gerak gempur 13..
Kejadian ini berlaku di tuaran bandar..
(Chin sin shcool)
TAHNIAH ANAK2 MUDA..
Ini kali lah..
TUUKARRRRR!!!
Ini lah PTI pertama yg memiliki IC project mahathir yg berjaya di halang oleh pasukan gerak gempur 13..
Kejadian ini berlaku di tuaran bandar..
(Chin sin shcool)
TAHNIAH ANAK2 MUDA..
Ini kali lah..
TUUKARRRRR!!!
Nur Sarahah Mawar Berduri and 2 other people shared Otai Reformasi II's photo.
Dua orang Myanmar di tahan kerana cuba mengundi. Myanmar ini baru tiba di Malaysia 2 hari lepas dan terus diberikan ic untuk mengundi BN serta di beri wang rm1500.

Kotor mainan UMNO BN. Sanggup gadai kedaulatan negara.. kita undi PAS semua bagi menghalang khianat pemimpin2 BN
Dua orang Myanmar di tahan kerana cuba mengundi. Myanmar ini baru tiba di Malaysia 2 hari lepas dan terus diberikan ic untuk mengundi BN serta di beri wang rm1500.

Kotor mainan UMNO BN. Sanggup gadai kedaulatan negara.. kita undi PAS semua bagi menghalang khianat pemimpin2 BN

Abu Osman and Syabab Pas Pj Selatan shared Kami Boikot Buletin Utama TV3's photo.
TERKINI : Rafizi Ramli Di Di IPD Ampang Jaya Ketika Ini Setelah Membuat Laporan Polis bBrkenaan Penemuan 2 Kumpulan Keluarga (6 orang) Yang Disyaki Pengundi Hantu.
TERKINI : Rafizi Ramli Di Di IPD Ampang Jaya Ketika Ini Setelah Membuat Laporan Polis bBrkenaan Penemuan 2 Kumpulan Keluarga (6 orang) Yang Disyaki Pengundi Hantu.

Nak membela pengundi hantu...
Dari Sabah di terbangkan ke airport Klia,lcct,subang...

Dari Airport naik bas/van2 ke tempat menyorok.. Felda,Risda.. Sime Darby? kilang2...

Dari port ni.. malam ni mereka cuba diseludup ke sekolah2 tempat2 mengudi lebih awal sebab itu adalah ZON Selamat mereka..

Baca lanjut kalau nak tahu helah nih kat sini : http://kingofgoblok.blogspot.com/2013/05/awas-pengundi-hantu-cuba-diseludup-awal.html

Jika tak boleh masuk trafik Japan or Hong Kong kat sini 

http://kingofgoblok.blogspot.jp/
http://kingofgoblok.blogspot.hk/
Dari Sabah di terbangkan ke airport Klia,lcct,subang...

Dari Airport naik bas/van2 ke tempat menyorok.. Felda,Risda.. Sime Darby? kilang2...

Dari port ni.. malam ni mereka cuba diseludup ke sekolah2 tempat2 mengudi lebih awal sebab itu adalah ZON Selamat mereka..

Baca lanjut kalau nak tahu helah nih kat sini : http://kingofgoblok.blogspot.com/2013/05/awas-pengundi-hantu-cuba-diseludup-awal.html

Jika tak boleh masuk trafik Japan or Hong Kong kat sini

http://kingofgoblok.blogspot.jp/
http://kingofgoblok.blogspot.hk/

Pelapis Pas Chetok and Syabab Pas Pj Selatan shared Serambi Politik's photo.
kehadiran bangla2 umno dah mula dikesan... RED ALERT!!!!!!
kehadiran bangla2 umno dah mula dikesan... RED ALERT!!!!!!
Pengundi hantu berkeliaran di seluruh Malaysia, semunya mempunyai I/C dan boleh mengundi! Siapa yg boleh kitaa harapkan lagi? Imigresen, Polis, SPR semuanya bersekongkol dgn UMporNo & Be End! Ini kalilah, Tukar!
sebuah van yang dipercayai membawa pekerja warga asing sampai di tempat undi yang disuspek cuba mengundi telah ditangkap dan ditahan mengundi ?

question : why warga asing boleh dapat ic dengan begitu senang dan boleh memcuba mengundi ?

 Dua penipuan SPR dikesan di pusat pengundi penulis
Posted on Sunday, May 05 @ 11:07:19 MYT
Dilulus untuk paparan oleh mmas_forever

Oleh: senik

"

Assalamualaikum,,
SPR sah menipu, paling tidak ada dua penipuan yang dikesan di pagi hari mengundi di pusat mengundi penulis.


Pertamanya, mengenai larangan membina bangsal panas dan menggunakan komputer di tempat mengundi.Larangan yang berat sebelah kerana di dapati bangsal panas yang diwujudkan oleh BN/UMNO didapati menggunakan komputer.Akibatnya PAS/PR tertipu  hidup hidup kerana mematuhi arahan SPR.Kedua, penggunaan dakwat yang dikatakan kekal sebenarnya hanyalah dakwat refill komputer yang boleh dibeli di mana mana kedai komputer.Kalau pun bukan dakwat refill., mutunya sama dengan dakwat refiil yang berwarna biru.
Apa lagi SPR nak kata? Kalau larangan membina bangsal panas adalah larangan untuk semua parti yang bertanding, kenapa bila UMNO/BN membina bangsal panas lengkap dengan komputer, kenapa SPR buat dak? Tiada tindakan?
Kalau dakwat pula didakwa kekal selama seminggu kenapa keluhan pengundi awal pos dialami sama dengan pengundi yang mengundi bersama penulis? Seorang kawan dalam usaha memastikan dakwat itu benar benar kekal telah mencurahkan air mineral keatas dakwat yang melekat di jarinya.Selepas itu beliau mengosoknya menggunakan jari jari yang lain, akibatnya dakwat tersebut didapati cair dan melekat di jari jari yang lain sama seperti dakwat refill komputer yang melekat di tangan ketika menukar dakwat printer komputer.Sementara penulis mengosoknya menggunakan sabun dan berus membasuh pinggan dan hasilnya sama dengan dakwat refill komputer.Tidak syak lagi  dakwat yang digunakan itu dakwat refill atau setaraf  dengannya, bukan dakwat kekal yang digunakan dalam pengundian di beberapa negara lain.Barangkali harga RM2.4 juta kalau tak silap itu hanyalah harga untuk dakwat refill sahaja, harga sebenar dakwat kekal yang kualitinya untuk mengundi mungkin jauh lebih tinggi dari itu.
Itu satu hal, satu hal yang lain ialah SPR sengaja nak perbodohkan rakyat dengan menggunakan dakwat berkualiti refill ini.Dan seperti kata seorang aktivis veteran PAS dakwat ini yang berwarna biru  lebih sesuai digunakan oleh Bangla kerana kuitnya sama dan pasti lebih mudah dibersih untuk mengundi lagi.Munasabah dan SPR memang gila!.
Pasti pengundi di seluruh negara akan  mengalami pengalaman yang  sama, penipuan SPR dan memang ada tujuan.Apa jua tujuannya, yang nyata SPR mahu perbodohkan rakyat.Apakah rakyat mahu diperbodohkan oleh SPR.Kalau tak mahu, apa tindakan kita semua?
Lawan dulu dalam PRU dan plan B lawan pula di jalanraya!


Pengundi Import Menghiasi Warna Warni PRU13
Posted on Sunday, May 05 @ 11:41:18 MYT
Dilulus untuk paparan oleh mmas_forever


Sumber Facebook 

First hantu got caught! And he's from Myanmar!  



Some Bangla had been caught with people power!

Seorang lagi disyaki pengundi hantu yg ditahan di SMK Sri Pantai, Pantai Dalam. Beliau memiliki IC baru atas alamat Blok F yang telah dirobohkan tahun lepas utk pembinaan bangunan baru.

pengundi hantu yg d tangkap..ic d ambl oleh polis..& mengaku dpt ic secara bebas melalui kontrak kerajaan..

Pakistanis claiming to be staying in kg Cempaka voting in groups.Share this photo.

The banglas have come to vote!.....get your camera ready to snap pictures.

Phantom voter kena kantoi

AKHIRNYA BANGLA NI BERJAYA MENGGUNDI JUGA DENGAN BANTUAN POLIS...HIDUP BANGLA..!!!!!! BANGLA PENENTU MASA DEPAN NEGARA KITA.

Dua orang Myanmar di tahan kerana cuba mengundi. Myanmar ini baru tiba di Malaysia 2 hari lepas dan terus diberikan ic untuk mengundi BN serta di beri wang rm1500.

Warga India Yang Memiliki IC Ini Disoal Siasat Oleh Calon Parlimen Cheras, Tan Kok Wai 



3 Macam Orang Yang Tidak diTolak Doanya

Diposting Oleh herman sopian Friday, August 10, 2012 1 komentar
anak-kecil-shalat

Assalamu'alaikum Warohmatullah Wa Barokatuhu

Tirmidzi dan Ibnu Majjah meriwayatkan dari Abu Hurairah ra. bahwa Rasulullah saw. bersabda :
" Tiga macam orang yang tidak di tolak doanya : pertama adalah Orang yang berpuasa hingga ia berbuka, Kedua adalah Imam Yang adil dan Ketiga adalah doa orang yang teraniyaya. "

Tirmidzi menggolongkan hadis di atas sebagai hadis Hasan.

Terkabulnya dia juga mememiliki beberapa sarat dan ketentuan sesuai dengan yang diajarkan oleh baginda Nabi saw.
Berikut adalah Beberapa Syarat Terkabulnya Doa seorang Muslim.

Pertama, ikhlas. Ibnu Katsir mengatakan bahwa setiap orang yang beribadah dan berdo’a hendaknya dengan ikhlas serta menyelisihi orang-orang musyrik dalam cara dan madzhab mereka2.

Kedua, ittiba’ kepada Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam, termasuk dalam segala bentuk ibadah.  Allah berfirman (yang artinya), “Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu” (QS. Al Ahzaab 21)

Ketiga, yakin bahwa do’anya akan dikabulkan. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Berdo’alah kalian kepada Allah dalam keadaan yakin akan terkabulnya do’a itu” (HR. Tirmidzi). Jika seorang hamba berdo’a kepada Allah sementara ia tidak yakin Allah akan mengabulkan do’anya, maka itu adalah sebuah kesia-siaan. Umar Ibnul Khattab pernah mengatakan, “Aku tidak membebani diriku dengan keinginan untuk terkabulnya do’a. Aku hanya ingin berharap agar tetap bisa berdo’a”3. Allah berfirman (yang artinya), “Berdo’alah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu” (QS. Ghafir  60).

Keempat, kekhusyukan di hadapan Allah. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Ketahuilah bahwa Allah tidak akan mengabulkan do’a dari seseorang yang lalai dan tidak serius” (HR. Tirmidzi). Seringkali seseorang berdo’a setelah sholat namun tidak merasakan apa yang diucapkannya.
Seorang tabi’in pernah mengatakan, “Sungguh, aku tahu kapan do’aku akan dikabulkan”. Mereka bertanya, “Bagaimana itu bisa?” Ia menjawab, ”Jika hatiku telah khusyuk, kemudian badanku juga ikut khusyuk, dan akupun mengalirkan air mata. Ketika itulah aku mengatakan do’aku ini akan dikabulkan4.
Imam Ahmad bin Hanbal berkata, “Tahukah kalian bagaimana seharusnya seorang muslim berdo’a?” Mereka bertanya, “Bagaimanakah itu wahai Imam?” Beliau menjawab, “Tahukah kalian bagaimana seseorang yang berada di tengah gelombang lautan, sementara ia hanya memiliki sebatang kayu, dan iapun akan tenggelam? Kemudian orang ini berdo’a dengan mengatakan, ‘Ya Rabbi, selamatkanlah aku! Ya Rabbi, selamatkanlah aku!’ Maka demikianlah seharusnya seorang muslim berdo’a (kepada Allah)5. Hal ini memperlihatkan bahwa sudah selayaknya seorang hamba yakin bahwa tidak ada lagi yang mampu menyelamatkannya selain Rabbnya sehingga ia akan kembali kepada-Nya dalam keadaan apapun dan berdo’a kepada-Nya karena rasa membutuhkan yang lahir dari kelemahan diri. Allah berfirman (yang artinya), “Atau siapakah yang memperkenankan (do’a) orang yang dalam kesulitan jika ia berdo’a kepada-Nya…” (QS. An Naml 62).

Kelima, tidak isti’jal (tergesa-gesa minta cepat terkabulnya do’a). Dari Abu Hurairah, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Akan dikabulkan do’a seseorang di antara kalian sepanjang ia tidak tergesa-gesa. Ia berkata, ‘Aku telah berdo’a dan berdo’a, namun aku tidak melihat terkabulnya do’aku’, sehingga iapun tidak lagi berdo’a” (HR. Bukhari, Muslim, Abu Dawud, Tirmidzi, Ibnu Majah). Orang yang tergesa-gesa dalam berdo’a kemudian meninggalkannya karena merasa tak juga dikabulkan do’anya bagaikan orang yang menanami ladangnya dengan menabur benih. Namun ketika benih itu mulai tumbuh, ia mengatakan, “Agaknya benih-benih ini tidak akan tumbuh”, dan kemudian ia meninggalkannya begitu saja.
Dalam sebuah atsar disebutkan bahwa Allah bertanya kepada Jibril, “Wahai Jibril, apakah hamba-Ku berdo’a kepada-Ku?” Jibril menjawab, “Ya”. Allah bertanya lagi, “Apakah ia menghiba kepada-Ku dalam meminta?” Jibril menjawab, “Ya”. Maka Allah berfirman, “Wahai Jibril, tangguhkanlah (pengabulan) permintaan hamba-Ku, sebab Aku suka mendengar suaranya6.

Keenam, hanya makan yang halal, termasuk di dalamnya adalah menghasilkan harta dari sesuatu yang halal. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Sesungguhnya Allah itu baik, dan tidak akan menerima selain yang baik. Allah memerintah orang-orang mukmin seperti apa yang diperintahkan-Nya kepada para Rasul” (HR. Muslim, Tirmidzi). Dalam firman-Nya, Allah memerintahkan (yang artinya), “Hai Rasul-rasul, makanlah dari makanan yng baik-baik, dan kerjakanlah amal sholih…” (QS. Al Mu’minuun 51).

Ketujuh, tidak berdo’a untuk sesuatu yang berdosa. Dari Abu Said, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Apabila seorang muslim berdo’a dan tidak memohon sesuatu yang berdosa atau pemutusan kerabat kecuali akan dikabulkan oleh Allah salah satu dari tiga: Akan dikabulkan do’anya, atau ditunda untuk simpanan di akhirat, atau menghilangkan daripadanya keburukan yang semisalnya” (HR. Ahmad 3/18. Imam Al-Mundziri mengatakannya Jayyid (bagus) Targhib 2/478)7.

Kedelapan, husnudzon (berbaik sangka) kepada Allah bahwa Dia akan mengabulkan do’a kita. Kalaupun  tak dikabulkan, itu karena hikmah yang Allah lebih mengetahuinya. Dalam hadis Qudsi, Allah berfirman (yang artinya), "Aku bergantung prasangka hamba-Ku kepada-Ku" (HR Bukhari).

Sekian, semoga bisa menjadi pelajaran kita bersama, untuk bisa menjadi lebih baik kedepannya.

Waasalamu'alaikum Warohmatullah Wa Barokatuhu

Sumber: http://ruangfana.blogspot.com/2012/08/3-macam-orang-yang-tidak-ditolak-doanya.html#ixzz2SOBqu8SG
Follow us: pojokmotivasi on Facebook


5. Orang-Orang yang Tidak Ditolak Doanya dan Cara Allah Mengabulkan Doa

a. Orang – Orang yang tidak ditolak do’anya

Didalam beberapa hadits diterangkan secara konkrit tentang orang-orang yang dikabulkan Allah do’anya (yang tidak tertolak do’anya) diantaranya :

1. Ibu Bapak untuk kebaikan dan keselamatan anak-anaknya, lebih-lebih ibu. Sering kali seorang ibu melontarkan kata-kata yang bernada do’a, mendo’akan kecelakaan buat anak-anak sehingga sangat besar akibatnya bagi anak.
2. Orang yang sedang berpuasa diwaktu akan berbuka.
3. Kepala negara (Pemimpin) yang adil, didasarkan kepada pengorbanan untuk kebahagian dan kemakmuran rakyatnya.
4. Orang yang teraniaya (madhlum) dalam segala bentuk kedhaliman (kesewenang-wenangan) dan perkosaan.
5. Musafir dengan niat dan tujuan yang baik, atau orang yang berdo’a dari jauh mendo’akan seseorang.
6. Anak shaleh yang mendo’akan kedua orang tuanya yang telah meninggal.

b. Cara Allah mengabulkan Do’a

Do’a itu kadang-kadang dikabulkan oleh Allah dengan memberikan apa yang kita mohonkan kepadaNya, dan kadang-kadang dengan menolak suatu bencana yang bakal menimpa kita, atau ditunda pemberiannya hingga diakhirat, itu semua menurut kehendak dan kebijaksanaan Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang kepada hamba-Nya.

Bersabda Rasulullah SAW. : “Tidak ada seseorang Muslim di muka bumi ini yang mendo’a memohonkan sesuatu kepada Allah, melainkan Allah mengabulkannya sebagaimana yang dimohonkannya, atau dipalingkan Allah daripadanya sesuatu kecelakaan selama ia tidak mendo’akan sesuatu yang mengandung dosa atau memutuskan silaturrahmi. Maka berkata seseorang ; Kalau begitu baiklah kami memperbanyak do’a. Jawab Nabi : Allah menerima do’a hamba Nya lebih banyak lagi. (H.R. Turmudzi).

Namun yang perlu kita sadari bahwa salah satu yang dapat membinasakan keampuhan do’a hingga akhirnya tidak terkabulkan adalah jika seorang hamba minta cepat-cepat diperkenankan dan menganggap lambat dikabulkannya dengan berkeluh kesah, hingga akhirnya ia tidak berdo’a. Orang seperti ini adalah bagai orang menyemaikan benih atau menanamnya. Setiap saat ia rawat dan siram, lalu karena ia tidak sabar menunggu tumbuh dengan sempurna, ia tinggalkan dan tidak diperlukannya lagi.

Dalam Shahih Bukhari disebutkan sebuah hadits dari Abu Hurairah ra, bahwa Rasulullah SAW. bersabda : “Salah seorang dari kamu akan dikabulkan do’anya selama ia tidak tergesa-gesa, yaitu dengan berkata : “Aku sudah berdo’a akan tetapi tidak dikabulkan”.

Dan Dalam Shahih Muslim, juga dari Abu Hurairah ra, bahwa Rasulullah SAW. bersabda : “Allah senantiasa memperkenankan do’a seorang hamba selama do’a tersebut tidak mengandung dosa atau memutusukan silaturrahim, dan selama tidak minta cepat-cepat diperkenankan”. Lalu, beliau ditanya orang, “apa maksud minta cepat-cepat ?” Jawab beliau, “Umpamanya seorang berkata dalam do’anya, “Aku telah berdo’a, aku telah berdo’a, tetapi aku belum melihat do’aku diperkenankan, lalu ia putus asa dan berhenti berdo’a”.

Dan dalam Musnad Ahmad disebutkan sebuah hadits diriwayatkan Anas dari Rasulullah SAW. bahwa beliau bersabda : “Senantiasa seorang hamba berada dalam kebaikan selama ia tidak minta cepat-cepat”. para sahbat bertanya, “Wahai Rasulullah, bagaimana minta cepat-cepat itu?” Jawab beliau : “Yaitu dengan mengatakan “Aku telah berdo’a kepada Tuhanku, tetapi Dia tidak (belum) juga mengabulkan do’aku”.

Tujuh Golongan Manusia Doa Mereka Mustajab di Sisi Allah SWT

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah)-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran."
(Surah al-Baqarah ayat 186)

Rasulullah SAW  menyifatkan doa sebagai senjata orang Mukmin dan menjadi tali penghubung antara seorang hamba dengan Allah. Diantara berbagai macam doa yang dipanjatkan oleh seorang hamba kepada Allah, ada doa yang dikabulkan dan ada pula doa yang tidak dikabulkan oleh Allah SWT. Oleh itu, seseorang hamba yang berdoa harus memahami keutamaan dan adab-adab ketika berdoa.
Berdasarkan beberapa hadis-hadis Nabi SAW terdapat tujuh golongan manusia doa mereka mustajab disisi Allah SWT. Golongan tersebut adalah seperti berikut :

Pertama : Doa orang tua kepada anaknya.

Kedua : Doa seorang musafir sampai ia kembali dari perjalanannya.
Ketiga : Doa orang yang dianiaya.
Keempat : Doa orang yang berpuasa sampai ia berbuka puasa
Kelima : Doa seorang pemimpin yang adil.
Keenam : Doa seorang sahabat kepada saudaranya dikejauhan yang keduanya saling bertemu dan berkasih sayang hanya mengharap redha Allah SWT. semata.
Ketujuh : Doa anak yang soleh kepada kedua ibu bapanya

Huraiannya :

Pertama : Doa orang tua kepada anaknya.

Doa ibu bapa kepada anak-anaknya tidak ada hijab disisi Allah SWT kerana reda Allah SWT kepada anak-anak adalah bergantung kepada reda kedua ibu bapanya . Oleh itu anak-anak tidak boleh sama sekali derhaka kepada kedua ibu bapanya.

Dari Abu Hurairah r.a berkata, bahawasanya Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud :
"Ada tiga doa yang diterima oleh Allah secara langsung iaitu doa orang yang dianiaya, doa seorang musafir dan doa orang tua terhadap anaknya." (Hadis Riwayat Turmudzi, Ahmad dan Abu Daud)

Kedua : Doa seorang musafir sampai ia kembali dari perjalanannya.
Seorang yang bermusafir dengan tujuan baik kerana Allah SWT samaada untuk menuntut ilmu, menziarahi saudara mara atau keluar rumah untuk mencari rezeki yang halal adalah perbuatan yang  dikasihi oleh Allah SWT dan diberi ganjaran pahala dan doanya makbul disisi Allah SWT. Kemuliaan yang Allah SWT berikan kepada seorang yang bermusafir sekiranya dia keputusan belanja maka wang zakat boleh diberikan kepadanya.

Dari Abu Hurairah r.a berkata, bahawasanya Rasulullah SAW  bersabda yang bermaksud :
"Ada tiga doa yang diterima oleh Allah secara langsung iaitu doa orang yang dianiaya, doa seorang musafir dan doa orang tua terhadap anaknya."
(Hadis Riwayat Turmudzi, Ahmad dan Abu Daud)

Ketiga : Doa orang yang dianiaya.

Allah SWT amat murka kepada sesiapa sahaja dikalangan hamba-Nya yang melakukan kezaliman kepada hamba-Nya yang lain. Orang yang suka melakukan kezaliman dan aniaya kepada orang lain akan mendapat balasan daripada-Nya di dunia lagi. Doa mereka yang dizalimi mustajab di sisi Allah SWT.

Dari Ibnu Umar r.a, Rasulullah S.A.W. bersabda maksudnya : "Hendaklah kamu waspada terhadap doa orang dizalimi. Sesungguhnya doa itu akan naik ke langit amat pantas seumpama api marak ke udara."
(Hadis riwayat Hakim - sanad sahih)

Dari Khuzaimah bin Thabit r.a, Rasulullah SAW. bersabda maksudnya : " Hendaklah kamu waspada terhadap doa orang yang dizalimi. Allah S.W.T. berkata : 'Demi kemulian dan keagunganKu, Aku pasti akan menolongmu walaupun setelah masa yang lama."
(Hadis riwayat Tobrani - sanad hasan)

Keempat : Doa orang yang berpuasa sampai ia berbuka puasa.

Puasa adalah satu amalan yang sangat disukai oleh Allah SWT sehinggakan pahala orang yang berpuasa hanya Allah SWT sahaja akan berikan dan malaikat sendiri tidak tahu berapa banyak pahala yang hendak dicatatkan. Ada sebuah hadis qudsi yang berbunyi, “Puasa adalah milik-Ku dan Akulah yang akan membalasnya.”
 Dalam hadis yang lain menyatakan bahawa doa orang yang berpuasa mustajab di sisi Allah SWT. Nabi SAW bersabda maksudnya : "Ada tiga jenis perkara yang tidak akan ditolak oleh Allah SWT. iaitu doa orang yang berpuasa sampai berbuka, doa seorang pemimpin yang adil dan doa orang yang dianiaya." (Hadis Riwayat Turmudzi)

Kelima : Doa seorang pemimpin yang adil.

Seorang pemimpin yang adil, mesra rakyat dan tidak membelakangkan kehendak dan suara rakyat adalah makbul di sisi Allah SWT. Pemimpin seperti ini akan sentiasa dirahmati Allah SWT dan mendapat doa kesejahteraan daripada rakyat kerana keadilannya.

Nabi SAW bersabda maksudnya : "Ada tiga jenis perkara yang tidak akan ditolak oleh Allah SWT. iaitu doa orang yang berpuasa sampai berbuka, doa seorang pemimpin yang adil dan doa orang yang dianiaya." (Hadis Riwayat Turmudzi)

Keenam : Doa seorang sahabat kepada sahabatnya dikejauhan yang keduanya saling bertemu dan berkasih sayang hanya mengharap reda Allah SWT. semata.
 Persahabatan dalam Islam adalah persahabatan kerana Allah SWT. Bertemu dan berpisah semata-mata kerana Allah SWT untuk menjalankan kewajipan dakwah untuk  amar makruf nahi mungkar. Doa di antara dua sahabat yang berkasih sayang dan menjalin ukhwah Islamiah adalah makbul disisi Allah SWT.

Dari Abu Hurairah r.a bahawasanya Nabi SAW. bersabda yang bermaksud :
"Doa seorang sahabat kepada sahabatnya yang lain kerana Allah dalam tempat yang berjauhan diterima oleh Allah SWT." (Hadis Riwayat Muslim)

Ketujuh : Doa anak yang soleh kepada kedua ibu bapanya.

Seorang anak yang soleh adalah anak yang taat dan patuh kepada Allah dan Rasul-Nya dan kepada kedua ibu bapanya semasa kedua ibu bapanya masih hidup. Apabila kedua ibu bapanya telah meninggal dunia dia sentiasa bersedekah, membuat amal kebajikan dan mendoakan untuk mereka. Doa anak yang soleh mustajab disisi Allah SWT.

Dari Abu Hurairah r.a. berkata Rasulullah SAW yang bermaksud :
"Apabila seorang diantara kamu meninggal dunia maka terputuslah semua amalnya kecuali tiga perkara : sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang selalu mendoakannya." (Hadis Riwayat Muslim)

Sahabat yang dimuliakan,
Marilah sama-sama kita terus berdoa dan memohon kepada Allah SWT semoga doa-doa kita ditunaikan dan dimakbulkan oleh Allah SWT. Sekiranya kita termasuk salah satu daripada tujuh golongan yang dimakbulkan doa-doanya maka janganlah kita lepaskan peluang untuk perbanyakkan doa dan memohon kepada Allah SWT.

Seorang mukimin yang banyak berdoa dan bermunajat kepada Allah SWT tidaklah sama dengan mukmin yang kurang berdoa. Kerana setiap doa yang kita panjatkan kehadrat Ilahi insya Allah akan ditunaikan-Nya samaada cepat atau lambat dan berdoa itu sendiri adalah ibadah yang akan diberi ganjaran pahala oleh Allah SWT. Teruskan berdoa jangan mudah berputus asa.

Tiada ulasan: