Selasa, 12 Februari 2013

JANGAN JAHAT SANGAT...PENIPU SANGAT DAN ZALIM SANGAT...DALAM KUBUR SORANG2...NAYA LAH KALAU KENA SEKSA SEBAB TERLALU JAHAT DIDUNIA

PM, 'Boo' dan RM3 Juta
Posted on Tuesday, February 12 @ 23:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh WTKO

Tak nak tulis sebab laman UMNO sendiri sudah pecah tembelang pasal cerita ini. Aku ambil petikan daripada laman cybertropper UMNO. Baca sendiri boleh tahu bertapa resahnya mereka. Ini bukan apa, selepas PRU nanti tak ada tempat nak cari makan nak sumbat tembolok mereka!!

Datuk Najib benar-benar dalam usaha untuk menawan kembali Pulau Pinang. Hari ini CCZ dapat tahu banyak betul perkara yang sekali dengar macam memang ada orang nak sabotaj Datuk Najib dalam program Sambutan tahun Baru Cina di Pulau Pinang. Datuk Najib tersalah sebut sekolah pun turut di 'boo' oleh segelintir mereka yang hadir. Bukan itu saja. Cerita tentang tiadanya protokol yang kemas sehingga Datuk Najib sendiri menunggu Psy di atas pentas sehingga akhirnya turun pentas begitu sahaja.

Tetapi itu hanya cerita-cerita yang bagi CCZ adalah asam garam yang sudah biasa untuk seorang ahli politik kepada Datuk Najib. Penang sekarang di bawah DAP. Dan bukan mudah untuk Datuk Najib turun tanpa ada sokongan daripada MCA dan Gerakan. Walaupun kedua-dua parti ini teruk dihentam kerana dilihat gagal menarik sokongan rakyat berbangsa Cina kepada Kerajaan BN.

Untuk naik semula ke atas, bukan tiupan angin yang menolak kita naik tetapi usaha. Pada CCZ, tekanan yang diberikan kepada MCA dan Gerakan juga bagus dalam kita berkata mereka seolah tidak berusaha tetapi dalam pada apa yang kita nampak seharusnya diseimbangkan dengan usaha mereka yang walaupun seolah tersepit tetapi masih mampu bergerak.

Bukan mudah. PRU13 sangat sengit berbanding peritnya berjalan di lautan manusia seperti hari ini. Kedudukan pada masa kini di Pulau Pinang adalah 50:50.
 
Dan CCZ harap diamlah para penggiat seniman hanya kerana bayaran RM2 hingga 3 juta kepada PSY. Kita tidak tahu jumlahnya berapa. Dan kita tidak tahu siapa yang membuat bayarannya. Kenapa kita hendak kecoh jika dikatakan Gerakan yang mengeluarkan bayaran kos untuk penganjuran majlis ini. Di situ pun kita sudah nampak kuasa ekonomi. Masih nak bersuara? Lebih baik kita perhati dan fikir dahulu. Jangan bising lagi kerana takut sekali kita buka mulut, kita yang kena balik. (cybertropper umno hina artis Malaysia)

Kita memang pendominasi dalam seni hiburan tanah air tetapi kita kena ukur baju di badan kita sendiri. Adakah yang kita buat semuanya ke arah semua kaum? Fikirkan dulu sebelum berkata...
 
 Awie rasmi pusat media banteras gejala sosial
Posted on Tuesday, February 12 @ 23:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh ehgosip.com
Maaflah.

Aku akan menulis umpatan. Dalam erti kata lain aku akan mengumpat Awie. Dan aku akan mengumpat secara open. Sebab AWIE BUAT LAWAK PECAH PERUT.

WAKAKAKA.

Aku terbaca tadi.

Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) hari ini mengambil inisiatif menubuhkan pusat media bagi membantu pihak berkuasa membanteras gejala sosial di Pulau Pinang.
Timbalan Presidennya Azhar Othman atau penyanyi dan pelakon terkenal Awie berkata, menerusi pusat media berkenaan, pertubuhan itu akan membongkar aktiviti tidak bermoral seperti kegiatan lumba haram, aktiviti perjudian tidak berlesen dan maksiat.
Katanya, maklumat termasuk bukti bergambar mengenai kegiatan tidak sihat itu akan disalur kepada pihak bertanggungjawab untuk tindakan selanjutnya.
"Kita juga merancang untuk mewujudkan radio Internet tidak lama lagi bertujuan mendidik masyarakat menjadi warga negara yang mengamalkan nilai murni dalam kehidupan seharian serta sayang kepada bangsa, agama dan negara," katanya kepada pemberita selepas merasmikan pusat media itu di Jalan Terengganu di sini hari ini.
Awie berharap pusat media Pertiga berupaya menjadi medium yang dapat meningkatkan kesedaran masyarakat mengenai pentingnya bekerjasama dengan kerajaan bagi mewujudkan persekitaran selamat serta bebas dari gejala negatif itu.
"Setakat ini skuad media kita terdiri daripada 20 orang 'cybertroopers' dan mereka akan mengumpul bahan mengenai kegiatan salah laku masyarakat untuk disiarkan dalam laman web rasmi dan facebook Pertiga," katanya.
Beliau berkata Pertiga memiliki lebih 60,000 ahli di seluruh negara dan pihaknya telah melancarkan skuad media seumpama itu di beberapa negeri lain seperti Johor, Negeri Sembilan, Kuala Lumpur, Perak dan Sarawak. - Bernama

Benda neh aku petik dari SinarHarian. Dan nak tahu tak gambar apa yang disiarkan kat situ? Ini gambarnya.


Aku akan mengumpat slow2.

Awie terlibat dalam NGO apa?

Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga)

Apa jawatan Awie dalam Pertiga?

Timbalan Presiden

Apa tugas yang Awie nak buat?

pertubuhan itu akan membongkar aktiviti tidak bermoral seperti kegiatan lumba haram, aktiviti perjudian tidak berlesen dan maksiat.   

WAKAKAKAKKAKKAKAKAKAKAKAH..


KELAKAR NAK MAMPOS.


Gambar = pakai subang. Tapi jadi timbalan presiden yang konon nya memperjuangkan cara hidup islamik dan nilai2 baik?

Nak banteras maksiat? Tapi hidup di kelilingi perempuan seksi, jual arak, berniaga tempat yang mendedahkan kepada perlakuan maksiat?

Ko ingat maksiat tue maksud dia romen2 je ke?

Jual arak itu sendiri merupakan maksiat. Bahkan ko siap berbangga dengan pusat hiburan yang ko buka itu lagi. Nak buka cawangan plak tue. Siap sound orang yang nasihat kau. Untuk orang yang tak boleh terima nasihat LAYAK KE NAK NASIHATKAN ORANG LAIN? KO BUKA DULU SUBANG DAN RANTAI KO TUE DULU BARU SEMBANG KENCANG BAB GEJALA SOSIAL.

DALAM SATU ACARA APA TAH, SIAP PAKAI RANTAI LAGI.

APA DALAM ISLAM DIBENARKAN KE LELAKI PAKAI RANTAI?

Boleh. Kalau lue pakai rantai, pakai subang, jual arak dan lue sedar diri lue tak betul.

Yang tak boleh bila lue jual arak, lue jaja perempuan seksi di kelab lue dan lue pongpang2 bab islam, maksudnya lue tak sedar diri apa yang lue buat adalah tak betul tapi sibuk nak ajar orang lain.

BODOH ke apa lue neh Awie? Dari gua lahir sampai besar gua tak pernah minat lue. Bahkan gua siap cakap sesiapa yang minat lue bodoh. Lagu lue pun gua tak pernah layan. Kawan2 sekolah gua tahu gua panggil lue apa. Beruk maknyeh. Ini bukan tipu2 tau. Gua ikhlas citer kisah silam neh. Harap lue jangan marah la. Sebab gua jujur. Jadi jujur tue bermaksud menerapkan nilai2 baik dalam kehidupan kan? So tak bleh arh nak marah sebab matlamat PERTIGA kan?

WAKAKAKA.

.....
http://www.ehgosip.com 
 
 Petanda usia Umno semakin sampai ke penghujungnya...
Posted on Tuesday, February 12 @ 22:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Alhusseyn



Nampaknya apa depa buat semuanya tak menjadi. Ini  semua mungkin sebagai petanda bahawa usia Umno semakin sampai ke penghujungnya...

Korang lihatlah gambar gambar sebelah ni. Khairy Jamaludin, Ketua Pemuda Umno sedang memasang bendera Umno pada sebuah kereta.Korang perasan tak?

Bekas graduan Universiti Harvard konon...tapi bendera parti sendiri pun dia pasang terbalik! LOL

Opa Gangnam di Penang  gagal dimanupulasikan oleh Najib ; sebaliknya dia dimalukan. Semua orang kampong pun sudah tahu .... tengok sini

......
http://alhusseyn51.blogspot.com 
 
 Dr Mahathir and his mouth
Posted on Tuesday, February 12 @ 22:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Greg War

FEB 12 - Tun Dr Mahathir Mohamad seems to think that Malaysians are still intellectually backward and unable to read. In today's Malaysia where one has access to immediate news from the Internet, the rakyat are not easily fooled.Still, some of his public statements have been downright shocking, leaving the rakyat revolted in disbelief and protest. Every time he opens his mouth these days he seems either to spew out venom or spew out lies and hatred. He is a man of 88 but he has not lost any of his vengeful leanings.


Even after retirement, Dr Mahathir’s speeches have continued to stink of racism and his thoughts seem bizarre for an experienced former head of government. Is he sensationalising just to grab the headlines from Prime Minister Datuk Seri Najib Razak or is he rooting for someone else?
Dr Mahathir conned three generations of Malaysians and kept them in check with his various laws to silence them. One would imagine that after having governed the country for 22 years and having enriched many around him, he would be content to rest on his laurels (sic) and spend some quality time with his grandchildren.
But no. One of his latest targets was the venerable Bapa Malaysia, Tunku Abdul Rahman. Readers will perhaps remember Dr Mahathir’s poison letter against Tunku for which Dr Mahathir was kicked out of Umno. Dr Mahathir never forgot that. Lately when Dr Mahathir was implicated in the Project IC scandal he said Tunku had done something even worse. He blamed Tunku for granting citizenship to Indians and Chinese at the advent of independence. Later he implicated his favourite bogeyman, Datuk Seri Anwar Ibrahim, saying that it was Anwar who was responsible for the whole of Project IC.
When everyone, including some from the BN, were condemning Ibrahim Ali for advocating the burning of bibles containing the word “Allah”, Dr M came to Ibrahim’s defence, stating that the Perkasa leader did not mean any malice in his call but was only saying that since those books were supposedly banned, it was all right to burn them.
His latest vitriol is against Datuk Ambiga Sreenevasan. Reportedly, he said the government needs to amend the constitution if it wants to strip off the citizenship of lawyers, such as Bersih co-chair Ambiga, who go against the government. Therefore the people must vote in the BN with a two-thirds majority. Desperate election stunt?
The rakyat are not swallowing meekly all that Dr Mahathir is spewing out. One only has to read the online media comments of readers to understand how fed up and tired we have become of his inane rants, both in his blog as well as in the media. Even the son of one his staunch supporters — S. Vell Paari, MIC strategist and son of Datuk Seri S. Samy Vellu — let out a tirade against Dr Mahathir. But Dr Mahathir seems to go on and on and on like a broken record. — aliran.com

 Najib, jangan buat lawak depan rakyat!
Posted on Tuesday, February 12 @ 02:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,

Tak sampai 24 jam Najib menerima penangan "NOOOOO", video kejadian itu sudah terpapar di youtube.Siapa yang rajin merakam video ini dan cepat cepat upload di youtube? Tiada gangguan suara, semuanya jelas apa tah lagi dihujung respon pengunjung terdengar Najib berkata dengan nada yang sayu 'no'.

Bukankah ianya menyedihkan bagi seorang PM yang bertindak sebagai DJ bagi artist terkenal Psy yang dibayar dengan jumlah bayaran yang boleh memberi makan entah berapa ramai peminta sedekah dan orang orang yang tidak berumah di Penang dan di seluruh negara?

Pengajaran besar buat Najib dan orang orang sekepala dengannya, jangan mudah buat lawak di depan rakyat.Kalau betul nak tolong rakyat jangan usah berdolak dalih,mengaku sahaja BN sudah gagal mengurus negara dan seharusnya peluang mengurus negara diberikan kepada pihak yang lebih komited dan betul betul mengamalkan wasatiyah, bukan seperti Najib dan gengnya yang menganjurkan rakyat supaya mengamalkan wasatiyah tetapi dia sendiri suka membazir.

Tak kira Islam atau tidak, wasatiyah yang dianjurkan Najib adalah bersifat sejagat, oleh itu warga bukan Islampun faham sikap double standard yang ditunjukkan Najib dan gengnya.

Inilah lawak yang tidak diterima rakyat.Sebagai pengadil, Najib ditolak, rakyat tidak bersedia menerima BN lagi.Mitos yang dibawa BN seperti janji ditepati sudah expiry dan perlu diganti.

Lebih penting, akan sentiasa ada sukalerawan dari kalangan rakyat yang melakukan kerja kerja merakam dan upload di youtube bagi menunjukkan penolakan serius rakyat terhadap Najib dan gengnya, jadi Najib dan gengnya harus akur dengan fenomena ini, fenomena yang mebawa mesej people power yang mahukan BN berundur dari persada Putrajaya!"


Mahathir dihantui Arab Spring
Posted on Tuesday, February 12 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Subky Latif

SEOLAH-olah ada dalam pemikiran Dr. Mahathir, Arab Spring atau Arab Bingkas mungkin sampai ke Malaysia kiranya Putrajaya tidak dapat dicapai melalui peti undi. Ada orang yang setuju akan kebarangkalian itu.

Dan bukan pula tidak mungkin akan adanya anti-Arab Bingkas bagi menangkis Putrajaya diambil. Semuanya termasuk dalam teori kemungkinan. Teori kemungkinan itu ada selain dari sifat kemalat Allah Taala saja.


Pada Dr. Mahathir, Anwar Ibrahim adalah individu paling berpotensi  mengimport Arab Spring itu berdasarkan apa yang dibuatnya  semasa menjadi ketua pelajar awal 70-an dulu, Baling Spring, gerakan RE-FOR-MA-SI dan siri unjukrasa Bersih serta kebangkitan rakyat 12 Januari di Stadium Merdeka.
Saya tidak tidak kata Anwar tidak ada lintasan pemikiran itu, tetapi siapakah yang benar-benar bersih dari keinginan seperti itu?
Apakah Dr Mahathir sendiri budak yang sangat baik seperti Puteri Lilin, tak keluar rumah dan tak boleh terdedah kepada panas matahari?
Siapakah kalau bukan Dr. Mahathir yang minta jasa baik Anwar membenarkan pelajar-pelajar universiti mengadakan tunjuk perasaan anti-Tunku Abdul Rahman Putra semasa Mageran tahun 1970 dulu?
Anwar bukan orang yang mencetuskan demo anti-Tunku itu. Dia sekadar memberi ruang kepada Dr. Mahathir bertemu dengan pelajar. Bukan Mahathirkah yang mengajak pelajar ke padang dan ke jalanan bagi memalukan Tunku dan Perikatan yang dipimpinannya?
Ia tidak jadi macam Arab Spring kerana rakyat semua kaum baru saja dikejutkan oleh peristiwa berdarah 13  Mei dan masing-masing masih trauma dengan kekacauan itu. Gara-gara tragedi itu orang ramai tidak bingkas menyertai tunjuk perasaan anti-Tunku anjuran Dr.  Mahathir itu.
Jangan lupa tunjuk perasaan anti-kerajaan PAS Kelantan di Kota Bharu atau anti-Asri  beberapa ketika sebelum Kelantan di Magerankan oleh kerajaan pusat. Semua kata Timbalan Perdana Menteri Mahathirlah di belakang tunjuk perasaan itu.
Cetusan dari situ kerajaan pusat mengambil alih kerajaan Kelantan dan ia membuka jalan kepada BN mengalahkan  PAS di  Kelantan.
Tidaklah sampai seperti  Arab Spring. Tetapi apa yang Mahathir pernah tunjukkan itu adalah A, B, C kepada Arab Spring. Jangan kata otak Dr. Mahathir tidak ada lintasan Arab Spring.
Apakah kejadian celaka 13 Mei, 1969 itu bukankan bunga-bunga kepada masalah dunia Arab sekarang? Mulai ada laporan perisik yang keluar di London mengira kejadian 13 Mei itu bukan satu kebangkitan spontan orang Melayu tetapi ia adalah pintasan dari atas. Tan Sri Jaafar Albar pernah menyebut kepada rakan-rakan terdekatnya dan Puan Marina Yusuf pernah menyebut  dalam satu ceramah betapa Tun Razak tidaklah benar-benar bebas dari kejadian itu.
Apa yang boleh diambil dari semua desas desus itu betapa cetusan Arab Spring itu ada dalam kepala pemimpin-pemimpin UMNO yang menyebabkan Tunku hilang kuasa.
Mungkin orang melihat Perdana Menteri Najib orang yang lembut. Tetapi adakah orang pernah membuat kajian tentang kematian/pembunuhan Othman Talib, petugas PAS di desa Lubuk Merbau dalam Pillihan Raya  Kecil Parlimen Padang Terap tahun 80an.  Sebelum kejadian itu Najib ada kempen di situ.
Apa dibuatnya dan apa yang dicakapkannya adakah disiasat? Mungkin dia kempen biasa. Tetapi tidak boleh ditanyakah tentang kehadirannya ke Lubuk Merbau sebelum pembunuhan itu?
Kejadian pada Othman Talib  itu adalah hal di luar demokrasi.
Jika semua yang Anwar  dan Mohamad  Sabu buat sebelum ini diandaikan memikirkan Arab Spring, maka otak siapa yang betul-betul lembik atau beku?

 UMNO bertanggungjawab terhadap nasib Melayu terpinggir di negara sendiri
Posted on Tuesday, February 12 @ 20:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Roketkini
KUALA LUMPUR, 12 FEB: Siapa patut bertanggungjawab terhadap nasib Melayu yang terpinggir di negara sendiri selepas 55 tahun merdeka, 42 tahun Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan setengah abad penguasaan politik UMNO.
Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, konsep dan dasar 1Malaysia sepatutnya fokus terhadap semua yang terpinggir dan tertindas di kalangan rakyat Malaysia di negara ini, sama ada Melayu, Cina, India, Orang Asli, Kadazan atau Iban.


Katanya, Biro Tata Negara adalah bukti terbaik sebagai agensi kerajaan utama yang menyemai konsep anti-1Malaysia.
“Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga perlu menjawab soalan penting apabila membelanjakan berjuta ringgit dan mengibarkan 10,000 bendera 1Malaysia dan menjemput Psy membuat persembahan Gangnam Style, di Pulau Pinang.
“Warga Pulau Pinang sepatutnya mempertikaikan tindakan UMNO/BN memasang 10,000 ribu bendera 1Malaysia sepanjang jalan yang dilalui Perdana Menteri dalam lawatan ke Pulau Pinang dari lapangan terbang ke Kolej Han Chiang, yang tidak mengikut peraturan dan membahayakan pengguna jalan raya,” katanya dalam kenyataan media sempena Pengiraan Detik 59 Hari ke PRU-13, semalam.
Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur berkata, selepas empat tahun Najib sebagai Perdana Menteri, hanya satu daripada 68 Menteri dan Timbalan Menteri yang berani secara terbuka menentang arus perdana UMNO/Barisan Nasional (BN) mengumumkan dirinya rakyat Malaysia dulu dan Melayu kemudian.
Katanya, adakah Menteri UMNO kedua yang berani mencontohi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz mengisytiharkan dirinya rakyat Malaysia dulu dan Melayu kemudian pada September 2010, seiring dengan dasar 1Malaysia berbeza dengan pengisytiharan terbuka Najib.
“Seingat saya tidak pernah mendengar walaupun sekalipun sejak empat tahun lalu Najib mengatakan beliau rakyat Malaysia dulu dan Melayu kemudian dan di Pulau Pinang Najib berkata beliau tidak akan berjanji sekiranya tidak mampu menunaikannya.
“Sudahkah Najib menunaikan janji 1Malaysianya sepanjang empat tahun ini selain melambak 10,000 bendera 1Malaysia sempena persembahan Gangnam Style?
“Sekiranya Najib tidak menjanjikan perkara yang tidak boleh ditunaikan, mengapa tidak menjelajah ke seluruh negara sepanjang empat tahun untuk mempromosikan dasar 1Malaysia bagi mewujudkan bangsa Malaysia yang mana setiap rakyat menganggap diri mereka rakyat Malaysia dulu kemudian barulah bangsa, agama, tempat atau latar belakang ekonomi, dan menjadikan dirinya sebagai teladan pemimpin Malaysia yang “Rakyat Malaysia dulu, bangsa kemudian” untuk dicontohi semua rakyat Malaysia,” katanya. – Roketkini.com

 Habis Satu Dunia Sudah Tahu PM Di malukan Di Penang.. Media Singapura
Posted on Tuesday, February 12 @ 20:17:16 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: abuluqman

"

NAJIB DIMALUKAN DISELURUH DUNIA..LAPORAN JUJUR OLEH PIHAK MEDIA SINGAPURA MENGENAI SAMBUTAN KONSERT PSY YG DIANJUR OLEH BN..Honest and independent reporting from Singapore TV media on CNY party By BN Penang.TV Singapore kata USD 2m sebagai bayaran kepada PSY.  Klik sini Video..
Nukilan Abu Luqman

 Seksaan Azab Kubur
Posted on Tuesday, February 12 @ 20:16:09 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Blog PenjagaKubur



Saya ambil kisah daripada berita yang tersebar sekitar tahun 2006. Petikan berita tentang azab seksaan kubur yang digambarkan adalah seperti berikut:-


On this photo a 18-year old young man who died in one of hospitals of Oman .
Di photo ini adalah seorang pemuda berusia 18 tahun yang meninggal di salah satu rumah sakit di oman.

The corpse of the boy has been dug out from a tomb in 3 hours after his funeral under the insisting of his father.
Mayat pemuda tersebut digali kembali dari kuburnya setelah 3 jam di makamkan yang di saksikan oleh ayahnya .

The boy died in hospital and has been buried under the Islamic law and on the same day after obligatory ablution of the body.
Pemuda tersebut meninggal dirumah sakit dan setelah di mandikan di makamkan secara islam di hari itu juga .


However after funeral the father has doubted of the diagnosis of doctors and wanted to identify the true reason of his death.
Tetapi setelah pemakaman, ayahnya merasa ragu atas diagnosa doktor dan menginginkan untuk di identifikasi kebenaran penyebab kematianya.

Relatives and his friends shocked when they saw the corpse.
Seluruh kerabat dan teman - temannya begitu terkejut saat mereka melihat keadaan mayat .


He was completely different within 3 hours.
Mayat tsb begitu berbeza dalam 3 jam.

He turned grey as the very old man,
dia berubah kegelapan seperti orang yang sudah tua .

with traces of obvious tortures and the most severe beating,
Dengan tampak jelas bekas siksaan dan pukulan yang amat keras 
                             
and with the broken bones of hands and legs, with the edges broken a, nd pressed into a body.
dan dengan tulang - tulang kaki dan tangan yang hancur begitu juga hujung hujungnya sehingga menekan kebadannya. 
                              
All His body and face were full of bruise.
Seluruh badan dan mukanya lebam.

 
The open eyes-showed hopeless fear and pain .
Matanya yang terbuka memerlihatkan ketakutan, harapan dan kesakitan          
                  .
The blood obviously attributes that the boy has been subjected to the most severe torture.
Darah yang begitu jelas menandakan bahwa pemuda tersebut sedang mendapatkan siksaan yang amat berat.

Close relatives of the dead man have addressed to Islamic scientists who have unequivocally declared that it is available results of tomb torture which the Allah ( s.w.t) and in the Hadis of Prophet Muhammad (s.a.w) have warned.
Sebagai penutup dari orang yang meninggal tersebut semuanya di tujukan kepada Ilmu pengetahuan tentang Islam yang mana tidak dapat dimungkiri lagi keterangannya bahwa siksa kubur itu benar adanya seperti yang di peringatkan oleh ALLAH SWT dan Nabi Muhammad S.A.W.
The shocked father of the boy has admitted that his son was spoilt, did not do Solat, and had a carefree way of life, having involved in different sins.

Each died person comes across tests in the tomb for exception Shahids who died in Jihad on the way of Allah. This is first terrible test which the person comes across before the Doomsday.

In Hadis of Prophet Muhammad (s.a.w):

- After the death the spirit of died person will return to a body then two Angels will come, Munkar and Nakir, and will ask: "Who is your Lord?" he will answer: "my Lord - Allah ". Then they will ask: "What is your religion?" he will answer: "My religion - Islam". Then they will ask him: "Who that person who has been sent to you?" he will answer: "He is the Prophet of Allah ". Then they will ask him: "How do you know?" He will answer: "I read the Book of Allah and trusted Him.

And then from heavens the voice will come: " My Slave has told the truth, lay it to bed from Paradise and open the Gate of Paradise " - then it will be full of pleasure and he begins to feel paradise pleasure, and his tomb becomes spacious, that eyes can reach.

The Prophet of Allah Muhammad (s.a.w) said about the sinners. After the death the spirit of died person will return to the body then two Angels will come and ask, "Who is your Lord?" he will answer: "I do not know". Then they will ask: " Who that person who has been sent to you?" he again will answer: I "do not know" - and then from the sky the voice will come: "he told a lie, Put him into a box from fire and open before it the Gate of a hell! "-then it will be captured with heat of the hell, and his tomb becomes narrow and the edges will be compressed.

In Hadis it is also said, that Angels will severely beat the sinners during interrogation in the tomb and this torture will be awful. It is informed also, that our Messenger (s.a.w) supplicated to Allah to protect Him from tortures of a tomb and asked other people to do so.

The history of 18-year old young men is a sign for believers and this is only next fairy tale for whom hearts are sealed by Allah. They look and do not see, listen and do not hear?                               


.............
http://penjagakubur96.blogspot.com



Tiada ulasan: