Sabtu, 9 Februari 2013

AKAN SAMPAI JUA BALASAN BAGI ORANG YANG BIADAP DAN YANG JAHAT...KITA TUNGGU SAJA HUKUM DARI ALLAH SWT

Kelantan bawa masuk pasukan kebudayaan Cina P Pinang

Rizal Tahir, 08 Feb 2013
KOTA BHARU: Ketika BN Pulau Pinang bertegas untuk membawa artis popular Korea Psy dengan kos RM2 juta, berlainan pula dengan kerajaan Kelantan yang akan mengundang peserta kebudayaan Cina dari Pulau Pinang ke Kelantan.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kebudayaan dan Pelancongan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan (gambar), berkata sempena menyambut Tahun Baru Cina, kerajaan Kelantan akan menganjurkan persembahan kebudayaan Khas.

Takiyuddin berkata demikian pada sidang medianya petang semalam, di Kota Darul Naim.

Menurutnya, kerajaan Kelantan akan menjemput kumpulan kebudayaan dari Pulau Pinang untuk membuat persembahan kebudayaan masyarakat mereka di Jalan Kebun Sultan, pada 20 Febuari ini.

Program yang dianjurkan selepas Chap Goh Meng, sempena majlis Jamuan Mahabbah.

“Memang kita tidak  ada persembahan khas kebudayaan Cina seperti changgay dari Kelantan, jadi kita jemput kumpulan kebudayaan dalam negara juga, walaupun di luar Kelantan dan bukannya luar negara,”ujarnya.

Walaupun kos sebenar yang turut melibatkan jamuan untuk seluruh rakyat Kelantan tanpa mengira kaum, bangsa dan agama yang juga akan diadakan pada hari itu.

Takiyuddin juga turut majlis berkenaan dianjurkan kerajaan negeri bersama portfolio anggota exco kerajaan negeri, Datuk Anuar Tan Abdullah.

“Program ini akan diadakan di Pusat Khidmat Adun Kota Lama, Jalan Kebun Sultan.

Sementara itu, pada 15 Febuari ini pula diadakan sambutan sempena Tahun Tahun Baru Cina juga akan diadakan di Pusat Khidmat Dun Kota Lama bermula 10.00 pagi hingga 12.00 tengahari.

Menurut Takiyuddin, Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, akan hadir pada majlis itu.

Abby Abadi ziarah, timang bayi Memey Suhaiza

Harakahdaily, 08 Feb 2013



KUALA LUMPUR: Kalau hendak dicari bekas isteri mana yang paling ‘cool’, Abby Abadi satu-satunya insan yang kami boleh lihat sekarang.

“Apa tidaknya, selepas pelbagai kontroversi dilaluinya selama ini, tiba-tiba saja hubungannya bersama Memey dan Norman menjadi jernih,” tulis blogger Omak Kau!.

Kini, menerusi laman Instagram Abby, pelakon ini telah memuatnaik sekeping foto dirinya sedang mendukung anak pertama Memey Suhaiza.

Baca http://omakkau.blogspot.com/2013/02/abby-abadi-ziarah-dan-timang-bayi-memey.html

Pengurus Felda biadab mahu rampas pembesar suara

Khairil Abdul Rahim, 08 Feb 2013
JERANTUT: Tindakan Pengurus Felda Kota Gelanggi 2 yang meluru ke pentas dan meminta Pesuruhjaya PAS Pahang Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memberhenti ceramahnya serta merta malam semalam, dianggap biadab.

Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak) Pahang, Yohanis Ahmad, yang mempengerusikan ceramah dalam premis PAS itu berkata, tindakan pengurus tersebut juga boleh dianggap mencabar kuasa polis yang ada dalam program tersebut.

Beliau yang juga Ketua Pemuda PAS Jerantut turut kesal kerana tindakan tersebut sangat bahaya, boleh dianggap menceroboh dan bersifat provokatif jika tidak ditangani dengan bijak.

“Saya pada mulanya agak terperanjat apabila pengurus berkenaan tiba-tiba menerpa ke hadapan setelah kira-kira 15 minit Ustaz (Datuk) Tuan (Ibrahim) berucap dan mahu merampas pembesar suara sambil meminta dihentikan ceramah serta-merta.

“Dalam keadaan panik dan sangat pantas itu, saya terdengar Ustaz Tuan meminta saya memujuk pengurus itu masuk ke dalam markas untuk berbincang. Suasana ketika itu bingit dengan pekik sorak terutama orang muda yang marah dengan insiden itu,” katanya.

Yohanis berkata, tujuan dibawa pengurus itu berbincang di dalam markas adalah bagi mengelakkan berlaku kekecohan kerana ada lebih 200 yang hadir ketika itu.

Katanya, suasana pada mulanya terkawal apabila majlis berjalan dengan ucapan pertama daripada Yang Dipertua PAS Jerantut Dr Hamzah Jaafar sehinggalah Tuan Ibrahim berceramah kira-kira 15 minit.

“Semasa berbincang, pengurus tersebut beliau meminta maaf kerana mendapat arahan daripada 'orang atas' dan pada masa yang sama saya menghubungi peguam. Tetapi dia tidak mahu bercakap dengan peguam kami.

“Tapi cara beliau bertindak begitu memang biadab dan boleh menjadi contoh yang buruk sebagai seorang pengurus tanah rancangan tetapi mujurlah tidak berlaku kekecohan,” katanya.

Tambahnya, sebagai pengurus sepatutnya banyak lagi kerja-kerja pengurusan yang wajar dilaksanakan bukannya menjadi alat menghalang ceramah parti politik yang sah berdaftar.

Yohanis berkata, tindakan pengurus tersebut juga salah dan bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Baru-baru ini Anak telah membuat permohonan satu deklarasi yang menyatakan arahan dari Felda, Pengurus Wilayah dan Pengurus Felda yang menyekat aktiviti di mana-mana rancangan Felda adalah tidak sah dan terbatal kerana melanggar Fasal 9(2) Perlembagaan Persekutuan,

Permohonan tersebut difailkan melalui peguam Harris Abdullah di Mahkamah Tinggi Kuantan.

Banyak lagi manfaat dari RM1 juta untuk PSY - Nasrudin

Harakahdaily, 08 Feb 2013

KUALA LUMPUR: Pemuda PAS menyifatkan, tindakan Datuk Seri Najib Razak membayar kira-kira RM1 juta untuk membawa penyanyi Gangnam Style, Psy ke Malaysia sebagai satu contoh dasar wasatiyyah (Kesederhanaan) beliau.

Bagi ketuanya, Nasrudin Tantawi, daripada membawa seorang artis popular ke Malaysia dengan persembahan hanya semalam, sebaiknya wang tersebut disalurkan kepada pembangunan dan kebajikan rakyat di negara ini.

"Masih ramai rakyat di negara ini yang hidup di bawah paras kemiskinan," kata Nasrudin dalam kenyataannya.

BN melakukan cubaan terkini untuk meraih undi daripada masyarakat kaum Tionghua dengan membawa artis popular Psy dari Korea ke Majlis rumah Terbuka BN Pulau Pinang pada 11 Februari 2013.

Sebelum ini, Najib membawa artis wanita Korea yang dibawa untuk memikat anak muda dengan gaya K-Pop dan pertunjukan paha dan betis mereka.

(Sebelum ini artis wanita K-Pop yang dibawa)

"Begitu terdesak BN mahu mengembalikan populariti mereka yang jatuh menjunam dengan melakukan apa sahaja hatta terpaksa mengimport artis lain sebagai umpan tarikan mereka," kata Nasrudin.

Kos membawa artis Psy - yang popular dengan lagu Gangnam Style dikatakan bernilai USD300,000 hingga USD400,000 (RM932,100 hingga RM1,242,800) untuk persembahan ringkas dengan lagu yang dirakam dan juga beberapa orang artis iringan.

Sekalipun BN menafikan program itu anjuran mereka dengan mendalihkan syarikat swasta gergasi Mega Ultimate yang membayarnya, rakyat tetap melihat ia merupakan suatu pembaziran.

"Apalah malang sebuah syarikat digunakan sebagai proksi untuk membelanjakan duit sejumlah itu hanya untuk menghiburkan rakyat," katanya.

Mungkin inilah nilai Wasatiyyah pada fikiran Najib dan semua pemimpin UMNO yang beragama Islam, kata beliau lagi.

Membelanjakan RM 1 juta bukan suatu nilai yang kecil untuk satu malam dan hanya untuk seorang artis popular.

"Bagi mereka politik dan populariti lebih penting daripada segala-galanya. Biarkan juga para rakyat daripada lelaki dan perempuan, beragama Islam dan bukan Islam bersama-sama menontonnya. Maklumlah, wasatiyyah!" sindir Nasrudin.

Beliau kesal kerana tiada pula respons daripada ulama’, cendikiawan dan golongan pembela agama daripada kalangan mereka yang membantah penganjuran konsert ini.

Jika selama ini ada sahaja isu dimainkan terutama yang berkaitan dengan isu agama Islam dan pasti ianya diperbesarkan sehingga berminggu-minggu lamanya dibualkan di media.
Pantang ada ruang pasti ada dua tiga kerat ‘umat Islam prihatin’ bangkit berdemonstrasi, getusnya.

Muhyiddin, lihatlah Umno Perlis sedang kritikal

Bashir Ishak, 08 Feb 2013
KANGAR: PAS Perlis melihat kenyataan Timbalan Perdana Menteri ,Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengatakan Barisan Nasional (BN) mampu mencatat kemenangan besar di Perlis pada Pilihan raya Umum (PRU) ke-13 akan datang sebagai kenyataan terdesak.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Perlis, Mohd Anuar Tahir (gambar), kenyataan Muhyidin yang dibuat ketika kunjungannya ke Perlis semalam adalah semata-mata untuk membangkitkan semangat penyokong mereka di samping meraih sebanyak mungkin simpati terhadap Umno BN Perlis.

"Dia sendiri pun tahu bahawa rakyat Perlis sudah bersedia untuk membuat perubahan pada PRU akan datang dan dia juga tahu BN Perlis sendiri berada pada tahap kritikal. Ini dilihat bila mana beliau sendiri malahan Perdana Menteri pun acap kali turun ke Perlis. Kenyataan Muhyidin ini sama juga dengan kenyataan Menteri Besar Perlis yang dibuat beberapa kali sebelum ini.

"Sekarang mereka (BN) memasang bendera di seluruh negeri dan cuba menggambarkan suasana pilihan raya yang semakin hampir, tapi kita percaya perhimpunan yang mereka buat di beberapa lokasi di negeri ini akan dihadiri oleh orang yang sama, malahan termasuk orang-orang luar parti yang diarahkan hadir," kata beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat.

Melihat senario politik semasa di Perlis, Mohd Anuar menasihatkan Muhyiddin supaya melihat pergolakan dalaman yang sedang melanda Umno BN Perlis yang dilihatnya tiada berkesudahan sebelum membuat ramalan bahawa mereka akan menang besar di Perlis.

Malah katanya, beliau tidak gusar dengan kenyataan tersebut kerana yakin Muhyidin sendiri pun sudah membaca laporan-laporan serta kajian yang dibuat oleh pelbagai pihak tentang kedudukan BN di Perlis mahupun di seluruh negara.

"Rasanya lebih baik Muhyidin balik jaga Putrajaya dulu sebelum sebut nak menang besar di Perlis. Di Putrajaya pun BN sudah begitu tergugat kedudukan mereka,” ujarnya.

Di Perlis, kata beliau mereka kena cermin diri dulu sebelum bercakap tentang menang besar kerana rakyat Perlis sudah bosan dengan perbutan kuasa, perebutan pangkat dan kedudukan di kalangan pemimpin Umno Perlis yang dilihat tidak menunjukkan tanda-tanda akan reda.

"Walaupun tsunami politik 2008 tak sampai ke negeri ini, tapi rayat Perlis pun sudah sedar dan melihat keupayaan kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui PAS di Kedah umpamanya,” ujarnya.

Tamba beliau, rakyat Perlis melihat kemampuan pentadbiran yang berjaya mengekang rasuah dan pembaziran serta kecekapan mengurus tadbir ekonomi, maka mereka pun mahu perubahan di negeri ini.

"Saya percaya bahawa ubat paling mujarab untuk Umno-BN Perlis ialah dengan menjadikan mereka parti pembangkang di negeri ini. Saya lihat mereka mempunya potensi besar untuk menjadi pembnagkang yang baik di negeri ini," jelasnya lagi.

Peserta demo di Maran dipercayai turut berdemo di Kemaman

Khairil Abdul Rahim, 07 Feb 2013


Ramli (empat dari kanan) bersama ahli PAS selepas membuat laporan polis hari ini.

MARAN: Pengarah Briged Keselamatan PAS Pahang, Ramli Abdul Rahman, hari ini membuat laporan polis di ibu pejabat polis di sini berikutan perhimpunan provokasi dipercayai didalangi Umno di perkarangan masjid As-Syakirin, di sini petang semalam.

Katanya, perhimpunan sekitar 20 orang individu yang mengaku kononnya penyokong PAS itu, dipercayai orang yang sama yang berdemo di Kemaman, Terengganu kelmarin dan bergerak ke seluruh negara untuk tujuan yang sama.

Tambahnya, kumpulan yang menyamar penyokong PAS ini yang dipercayai diupah, menjerit dan memekik kononnya bagi menyelamatkan kalimah Allah dengan jelas mengaitkannya sebagai agenda PAS dan DAP sedangkan Umno sebagai penyelamat.

“Petang semalam kira-kira pukul 5.30 petang sekitar 20 orang telah membuat himpunan provokasi di masjid daerah dan mereka dilihat membawa sepanduk yang mempunyai logo PAS. Mereka juga memijak gambar Lim Guan Eng dan bendera DAP.

“Malam tadi peristiwa itu telah disiarkan melalui Buletin Utama TV3, Astro Awani dan akhbar Utusan Malaysia hari ini.

“Kami menafikan sekeras-kerasnya penglibatan ahli-ahli PAS atau Pakatan Rakyat dalam insiden ini malah tidak tahu menahu langsung, sebaliknya hairan bagaimana media Umno boleh berada di situ,” katanya selepas membuat laporan.

Turut hadir Naib Yang Dipertua PAS Maran Shaharuddin Omar, Setiausaha Kawasan Mohd Nor Saleh, Ketua PKR Maran Boestamin Bakar dan kira-kira 20 penyokong.

Ramli yang juga ahli jawatankuasa PAS Maran berkata, mereka memandang serius terhadap penyamaran dan penggunaan logo PAS oleh individu yang tidak bertanggungjawab dipercayai didalangi oleh ahli Umno.

“Pihak kami juga kesal dengan tindakan TV3, Awani dan Utusan Malaysia yang telah menyiarkan berita ini tanpa usul periksa atau merujuk terlebih dahulu kepada PAS.

“Laporan dibuat hari ini untuk meminta pihak polis menyiasat tentang penyamaran yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab itu bagi mengelak berlaku kejadian yang tidak diingini terutama ketegangan antara kaum dan agama,” katanya.

Sementara itu Ketua Penerangan PAS Pahang, Suhaimi Saad, kesal isu kalimah Allah dipolitikkan begitu sekali oleh pihak yang hanya mahu memporak-perandakan keamanan bagi tujuan pilihan raya.

Serentak dengan itu, katanya, PAS Pahang akan mengambil tindakan undang-undang termasuk menyaman mana-mana individu yang menyamar sebagai ahli PAS.

Video: Bukti Najib pembohong besar di Kelantan

Harakahdaily, 08 Feb 2013
KUALA LUMPUR: Dalam keadaan negeri lain menerima peruntukan secara percuma, Kerajaan Negeri Kelantan diberikan pinjaman sebanyak RM600 juta yang didakwa oleh pemimpin Umno sebagai pemberian percuma.
Demikian ulasan blogger pen buruk online berhubung isu air di Kelantan.

Lihat di sini.

 FELDA bina stadium kos RM100juta selepas pinjam RM6billion dari KWSP.
Posted on Friday, February 08 @ 01:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Blog Ameno World

Aku tak setuju pembinaan stadium di anggap satu pembaziran. Kita kena tengok juga dari sudut kemajuan. Pembinaan stadium tue sebenarnya boleh digunakan untuk pelbagai event. Tak semestinya event untuk anjurkan perlawanan bola sepak jek. Itu satu.

Yang kedua, penubuhan pasukan bola sepak felda pun oke. Bagus apa mewujudkan pasukan bola sepak felda. Mungkin dengan kewujudan pasukan ini boleh menghasilkan pemain2 bola sepak handalan dari kalangan family felda. Tak siapa tahu. Jangan perkecilkan idea ini hanya kerana ia datang dari BN oke.

Walau bagaimanapun aku menyokong pendapat penulis bila dia bercakap ;

Sinar Harian hari ini melaporkan Isa sebagai berkata bahawa pihaknya (Felda) memperuntukkan kira-kira RM80 juta sehingga RM100 juta bagi membina stadium itu untuk kegunaan pasukan bolas epak Felda United.

Persoalannya apakah pembinaan sebuah stadium merupakan satu keperluan mustahak kepada Felda di kala kedudukan kewangan Felda menimbulkan persoalan.

Di kala Felda meminjam RM6 billion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja, yang sehingga kini Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan masih belum menjawab secara spesifik dan terperinci untuk kegunaan apakah RM6 billion itu; perlukah Felda membelanjakan RM80 juta ke RM100 juta untuk sebuah stadium yang belum tentu dapat memberi pulangan lumayan.

Ditambah pula dengan harga pasaran saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) yang setakat hari ini hanya sekadar ‘cukup makan”.

Dalam keadaan peneroka Felda di seluruh negara dibelenggu dengan pelbagai masalah termasuk kes tanam semula yang tidak sempurna, proses tanam semula yang lewat, ladang peneroka bersemak samun, hutang peneroka yang tinggi dengan Felda (proses tanam semula dan elaun sara diri) dan pertikaian Kadar Perahan Gred (KPG) kelapa sawit; kini Felda ingin berbelanja sakan untuk satu perkara yang bukan asas atau matlamat utama pembukaan rancangan Felda itu sendiri.

Tidak nampak apa faedah jangka masa panjang untuk peneroka dan generasi baru peneroka dengan pembinaan stadium itu.
1. Timing bina stadium tak tepat. Kita ada masalah lain. Masalah yang lebih besar dan berat. Masalah yang perlu diberi perhatian khusus. Masalah yang lebih utama untuk diselesaikan secara berperingkat. Jadi instead of selesaikan masalah tersebut, mereka pergi bina stadium? Apa rasionalnya disitu?

2. Kos bina stadium mahal. RM100juta bukan satu angka kecik. Melihat kepada kos pembinaan nya adakah stadium itu nanti benar2 akan terhasil sepertimana kos yang dinyatakan? Ataupun mungkin sebut harga tulis RM100juta tetapi hasil yang terpapar seolah2 stadium yang berkos rm40-50juta jek?

3. Pinjaman FELDA daripada KWSP sebanyak rm6billion perlu dinyatakan sebab dan tujuannya. Perincian pinjaman tersebut perlu dijelaskan kepada orang ramai kerana ini membabitkan wang orang ramai. FELDA harus memberikan penjelasan rasmi untuk apa pinjaman itu dibuat, kenapa pinjam di saat FELDA asyik cakap mereka untung besar dan kenapa babitkan duit rakyat kat sini?

Hari tue Najib pinjam duit KWSP dah bayar ke belum? Asyik rakyat je kena bagi suntikan dana. Dah bagi suntikan cukai, bagi lagi suntikan dana, bila rakyat marah polisi2 yang mengarut rakyat pula dihalau keluar, dituduh tak kenang budi, tak reti bersyukur dan tatau berterima kasih.

Aik?

Time susah ko cari rakyat. Rakyat dah bantu alih2 rakyat kena balik?

Sekarang sapa yang kena terima kasih kat sapa sekarang?

Cakap tue cuba2 belajar tengok kiri dan kanan. Sambil2 pegang fakta. Cuba kurangkan meroyan dan cuba jangan paksa orang untuk menyokong apa yang BN buat. Sedar la sikit. Ko tak pernah kerja percuma pun di sini. Ko berkerja dan ko dibayar untuk itu. Jika ko kerja percuma itu lain citer. Oleh kerana gaji pun ko dah mencekik jadi jangan la buat muka tak malu nak suruh ko bersujud di tapak kaki lue. Tah hapa2.

Artikel rujukan: freemalaysiatoday.com

Sumber: amenoworld.blogspot.com


TUJUH treler halang DSAI di Kuantan
Posted on Friday, February 08 @ 23:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Blog Gendang Perang

Seorang facebooker melaporkan bahawa Jelajah Merdeka Rakyat di Kuantan telah dihalang oleh manusia-manusia yang berlainan pandangan politik.

Beliau melaporkan tujuh buah treller digunakan untuk mengepung jalan di Bukit Kuantan menyebabkan DSAI membuat keputusan membatalkan program di sana.

Beliau turut melaporkan bahawa enam buah kereta team A telah dikepung oleh seteru politik.

Anwar dijangka meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya iaitu Surau Haji Ali, Kampong Tengah, Kuantan sebelum ke Taman Berjaya Permai, Kempadang, Kuantan berdasarkan jadual program HKR hari ini.


8 Februari 2013 (Jumaat)

1) 5.00 ptg – Anwar Ibrahim Bersama Masyarkat Felda
Lokasi: FELDA Bukit Kuantan

2) 6.00 ptg – Ramah Mesra Dan Minum Petang
Lokasi: Rmh Hj Kassim, Perkampongan Cenderawasih, Kuantan

3) 7.15 mlm – Solat & Tazkirah Maghrib
Lokasi: Surau Haji Ali, Kampong Tengah, Kuantan

4) 9.00 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana Demi Rakyat
Lokasi: Taman Berjaya Permai, Kempadang, Kuantan


Datuk seri Anwar Ibrahim bersama Ustaz Tuan Ibrahim di Kampung Kempadang Kuantan

Updated at 10..16 pm, 8.2.2013
5) 9.00 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana Merdeka Rakyat
Lokasi: Taman Impian, Jalan Sungai Lembing, Kuantan

6) Barisan Penceramah:
i. YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim
ii. YB Fauziah Salleh
iii. YBhg Dato’ Fauzi Abdul Rahman
iv. Sdr Lee Chean Chung
v. YBhg Ustaz Rosli Abdul Jabar

Semakin hari semakin terserlah siapa sebenarnya mereka

Sumber: wasukalu.com


  Musa Hassan Telah Berjumpa Anwar: Untuk Apa?
Posted on Friday, February 08 @ 22:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh Mohd Sayuti Omar

Ada maklumat bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan telah menemui Anwar Ibrahim beberapa hari lepas. Musa sebelum ini telah menarik samannya terhadap Anwar berhubung satu laporan polis dibuat Anwar kononnya Musa telah melindungi fakta dalam siasatan ke atas satu kes membabitkan Ketua Umum PKR itu.

Penarikan balik saman oleh Musa tanpa atas kehendak bekas Timbalan Perdana Menteri itu sebaliknya atas kerelaan Musa menimbulkan pelbagai tanda tanya. Ada yang berpendapat Musa menyesal dengan perbuatannya terhadap Anwar semasa menjadi seorang pegawai polis yang penuh berkuasa dulu.

Tidak kurang juga ada yang beranggapan Musa telah menemui petunjuk baru dan ada juga yang menghitungkan penarikan balik saman itu kerana ada undang di sebalik batu.

Musa cuba telah menjelaskan ia adalah atas kerelaan dan bukan bermotif politik. Tetapi para pemerhati dan penganalisa berpolitik tetap beranggapan kerelaaan Musa untuk berbaik dengan Anwar itu tetap ada motifnya. Justeru Anwar diharap agar berwaspada dan tidak mudah tidur dalam perut Musa.

Berhubung pertemuan Musa dengan Anwar itu, saya difahamkan Musa dikatakan telah berbincang sesuatu yang agak menarik dengan Anwar dan dalam pertemuan itu Musa juga telah membuat pengakuan berhubung kes liwat yang didakwa ke atas Anwar sebagai satu daripada strategi politik.

Khabarnya, Anwar telah meminta Musa membuat kenyataan akhbar tentang pengakuan itu tetapi Musa enggan. Kenapa enggan?  Sekiranya Musa ikhlas untuk berbaik dengan Anwar dan insaf atas apa-apa kezaliman yang dilakukan ke atas Anwar sebelum ini Musa tidak perlu malu-malu untuk membuat penjelasan kepada umum.

Disebabkan pertemuan dan perbincangan itu sudah berlaku, sudah pasti Anwar ada 'rancangan' ke atas pertemuan itu dan suatu hari beliau akan jelaskan juga melainkan keduanya ada persefahaman (kontrek) untuk tidak saling menjelaskan isi pertemuan itu.

Dalam perkembangan lain satu maklumat dari seorang bergelar Datuk yang ada pertalian dengan seorang Menteri Besar menyebut, ada usaha dipihak Umno untuk mempertemukan Anwar dengan Mahathir Mohamad. Pertemuan itu akan berlaku di luar negara. Apakah sikap 'tasamuh' yang ditunjukkan Musa anak Hassan itu ada kena menegan dengan rancangan ini?

Nota: sekali lagi diingatkan kepada Anwar agar jangan leka dan terlalu mempercayai kepada sesiapa yang pernah beliau anggap musuh dan menyusahkan hidupnya sebelum ini. [wm.kl.7:05 am 08/02/13]

Sumber: msomelayu.blogspot.com

Tiada ulasan: