Jumaat, 25 April 2014

YE KER.....BETUL KE.....MANUSIA BOLEH KITA TIPU2....KITA BELIT2....ALLAH BAGAIMANA.....TAK MATI2 KE....NI KESAN MENINGGALKAN MAJLIS ILMU...JAHIL ILMU AGAMA...SATU LAGI PUAK KEJAR DUNIA DAN WANG....WALLAHU'ALAM

Sebarkan Salam..
Assalamualaikum Wbtuh..
Siapa kita???
Kita Hanya Hamba sahaja..
HAMBA KEPADA ALLAH SWT..
Like · ·

NEGARA


Kerajaan tidak pernah tolak hudud

ALOR SETAR - Kerajaan Pusat tidak pernah sesekali menolak ketentuan hukum yang ditetapkan Allah termasuk hukum hudud sekiranya ia mahu dilaksanakan di negara ini.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan menyokong niat baik mana-mana pihak sekali pun untuk melaksanakan hukum hudud, namun mengakui masih banyak yang perlu diselesaikan dan diperhalusi sebelum undang-undang itu dapat dilaksanakan.
"Sebelum mahu melaksanakan hudud di negara ini, kita kena pastikan masyarakat Islam telah bersedia baik dari segi pemahaman, penghayatan, mental mahupun pemikiran.
"Begitu juga dengan masyarakat bukan Islam, mereka perlu diberi kefahaman yang betul dan menyeluruh mengenai hukum-hakam Islam supaya tidak wujud pandangan yang salah terhadap ajaran Islam," katanya ketika berucap sempena Majlis Penutup Ijtimak Pondok Malaysia 2014 di sini semalam.







Ustaz Kazim Elias sifatkan kerajaan belum mampu laksana hudud
pada 25-04-2014 09:04 
Post Pic
ALOR SETAR: Pendakwah bebas dan penceramah terkenal Mohammad Kazim Elias atau Ustaz Kazim Elias menyifatkan pendirian kerajaan menangguh pelaksanaan hukum hudud di negara ini berikutan masih belum mempunyai kemampuan sebagai tidak bertentangan dengan agama Islam.
Beliau berkata, berikutan itu hanya golongan yang mengatakan hukum hudud tidak penting dan tidak perlu dilaksanakan layak dihukum sebagai kufur.
Katanya, perkara itu berbeza dengan pendirian dinyatakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa kerajaan tidak menolak tetapi memerlukan jangka masa, kefahaman dan kemampuan sebelum pelaksanaan itu dibuat.
“Saya sendiri secara peribadi pernah bertemu dengan beberapa pemimpin dan bekas pemimpin negara untuk bertanyakan dari hati ke hati soal (hukum hudud) itu dan mereka jelas tidak menolak hukum hudud, tetapi hanya tidak bersetuju dengan konsep hudud yang dibentangkan pihak tertentu.
“Bagi saya konsep menolak itu lain, manakala menangguh dan belum buat itu tidak dikira sebagai menolak seperti ibadat haji yang dibuat mengikut kemampuan seseorang individu,” katanya.
"JIKA Enakmen Jenayah Syariah Kelantan (hudud) yg akan di bentang di Parlimen bukan hudud Islam, maka Umno dicabar membentang hudud mereka pula".
- Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
(Naib Presiden PAS)

# Umno jangan beralasan...
Cakap x serupa bikin, bikin x
serupa cakap...terserlah
kemunafiqan bertingkat- tingkat.


Kerana terlalu mabuk dan tergila2kan BARISAN NASIONAL,hinggakan Dollah Saamah jadi buta hingga tak tahu apakah sebenarnya BN??
-Takkan tak buat sambutan besar2an mnyambut kedatangan Chua Soi Lek,G Palanivel,Chew Mei Fun dan S.Subramaniam ke dlm Ahli Sunnah Wal Jamaah??
Unlike · ·
Tahniah UMNO dan Pendokong! Tarbiyah anda kepada parti GERAKAN berjaya melahirkan "AbuLahab" abad ke 20!
Like · ·
Hudud: Umno tolak, Gerakan ugut saman
Posted on Thursday, April 24 @ 17:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu





KUALA LUMPUR: Sehari selepas Ahli Parlimen Umno Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed menyatakan secara terbuka tidak menyokong perlaksaan hudud di Kelantan, hari Gerakan selaku sekutu Umno pula bertindak serupa.

Sekumpulan Pemuda Gerakan hari ini menyerahkan satu notis kepada PAS, mengugut untuk mengambil tindakan undang-undang jika Kelantan meneruskan hasrat melaksanakan Kanun Jenayah Syariah II (1993)  melalui Rang Undang-Undang Persendirian di Parlimen.

Notis itu diserahkan ketuanya Tan Keng Liang bersma 12 anggotanya kepada Penolong Setiausaha Dewan Pemuda PAS Yusafiza Yaakob yang menerimanya di Pejabat Agung PAS di sini tengah hari ini.

"Dengan ini kami memberi notis kepada PAS kami akan mengambil tindakan undang-undang di mahkamah untuk menegakkan perlembagaan persekutuan negara kita sekiranya PAS melaksanakan hukum hudud di Kelantan," notis itu.



Selain penyerahan itu, mereka juga dibenarkan menggunakan ruang sidang tingkat bawah bangunan itu bagi menyatakan pandangan mereka berhubung undang-undang Islam itu.

Semalam, Datuk Nur Jazlan berkata beliau secara peribadi tidak menyokong usaha untuk perlaksaan hudud.

Katanya, usaha PAS mendekati Umno untuk menyokong pelaksanaan hudud adalah sia-sia kerana parti itu pasti telah melaksanakan hukum jenayah Islam itu jika ia menjadi satu keutamaan.

“Jika tidak, nenek moyang kita telah melaksanakannya (hudud) sejak lama dulu. Secara peribadi saya tidak menyokong ini (pelaksanaan hudud)," kata Nur Jazlan kepada The Malay Mail Online.

Walaupun menentang, Nur Jazlan berkata adalah hak Kerajaan Kelantan untuk melaksanakan undang-undang Islam di negeri itu, namun beliau mencadangkan PAS untuk mendapatkan pandangan daripada negeri-negeri lain bagi memastikan konsistensi dalam sistem perundangan negara.

Dalam pada itu, tiga ahli parlimen Umno telah menyatakan sokongan terhadap cadangan Kerajaan Negeri Kelantan untuk melaksanakan hukum jenayah syariah itu.

Mereka adalah Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa dan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dan Ahli Parlimen Tanjung Karang, Datuk Seri Noh Omar.

Selain itu, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Sri Jamil Khir Bharom juga telah berjanji bahawa pusat akan membantu Kelantan dalam usaha ke arah perlaksanaan undang-undang Islam itu.

sumber 




Hukum Allah harus ditegakkan. Sebagai orang islam yang beriman, kita harus berusaha ke arah itu.
Melainkan kita berani beri alasan bila bertemu depan Allah nanti!
‪#‎HUDUD‬ ‪#‎HududHukumAllah‬

Sapa kata anwar tolak ???!


HUDUD ITU SERUAN ALLAH SWT
Sholat juga seruanNnya tp kenapa dilaksanakan?.. sbb x jerat diri pelaku salah.
Cen Polo Jefri Chua Zaidi Ahmad
Like · ·


Mulai Besok, Brunei Terapkan Rajam Bagi Pezina dan Gay. Kecaman Datang dari PBB dan Kelompok LGBT.

|
Islamedia.coPemerintahan Brunei Darussalam akan menerapkan hukuman rajam bagi kaum homoseksual di negara tersebut. Hukuman ini juga akan diberlakukan untuk pelaku zina di negara yang mulai tahun ini menerapkan hukum syariah itu.




Seperti diberitakan Huffington Post pekan lalu, Kesultanan Brunei telah merevisi hukum pidana negara dan menggantinya dengan hukum syariah.  Dalam hukum baru, eksekusi mati dengan rajam akan diterapkan untuk para pelaku zina, hubungan di luar nikah, perkosaan, dan sodomi yang biasa dilakukan kaum gay.



Hukuman mati juga akan diberikan atas dakwaan penistaan ayat-ayat Al-Quran dan Hadits, mengaku nabi, dan pembunuhan. Revisi undang-undang baru ini akan berlaku mulai besok, Selasa 22 April 2014.


Keputusan pemerintahan Sultan Hassanal Bolkiah ini menuai kecaman dari Komisi Tinggi HAM PBB (UHCHR). Dalam pernyataannya, Komisaris UHCHR Rupert Colville mengatakan bahwa hukuman mati untuk berbagai tindakan yang disebut adalah pelanggaran hukum internasional.

"Kami mendesak pemerintah menunda penerapan revisi hukum tersebut dan melakukan peninjauan yang komprehensif untuk memastikan kesesuaiannya dengan standar hak asasi manusia internasional," kata Colville.
Protes juga telah disampaikan oleh kelompok LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual), Gill Action, dengan membatalkan acara konvensi yang rencananya akan digelar di Beverly Hills Hotel, Amerika Serikat, 1-4 Mei mendatang. Hotel tersebut adalah milik Dorchester Group yang dikendalikan oleh Sultan Hassanal Bolkiah.
Walaupun menerapkan hukuman mati dalam undang-undangnya, namun eksekusi tidak pernah dilaksanakan di Brunei sejak tahun 1957. UHCHR mendesak Kesultanan Brunei melakukan moratorium formal eksekusi mati dan menghentikannya.
Khusus umat Islam

Penerapan hukum Syariah tahun 2014 diumumkan Sultan Bolkiah tahun lalu. Hukuman ini hanya akan diberlakukan untuk umat Islam di negara tersebut, yang jumlahnya sepertiga dari populasi keseluruhan 420.000 orang.

"Ini karena kami butuh pada Allah yang Mahakuasa, dengan segala kemurahanNya, telah menciptakan hukum untuk kita, sehingga bisa menegakkan keadilan," kata Bolkiah saat itu.
Selain rajam, pidana syariah memuat hukuman potong tangan bagi pencuri. Namun untuk menerapkan hukum ini tidak semudah yang dibayangkan, ada aturan yang ketat.
Potong tangan hanya akan dijatuhkan bagi barang curian mencapai senilai atau lebih dari seperempat dinar (4,25 gram emas). Kurang dari itu adalah penjara. Sementara hukum rajam hanya diberlakukan untuk pezina yang telah menikah, dengan dihadirkan empat orang saksi laki-laki yang melihat perzinahan itu dengan gamblang.
Sementara itu, yang belum menikah akan dihukum cambuk 100 kali. Hukuman cambuk juga diberikan bagi pengonsumsi khamr atau minuman keras. (ita/viva)




SiarMaya MPFB
24 April 2014
siri : MPFB/2014/01/PPK/0016
Unlike · ·
Kenyataan Ketua Pemuda Umno Malaysia




Friday, 25 April 2014


DAH DAPAT RM20,000, USTAZ KAZIM ELIAS TERUS SOKONG PENDIRIAN DAN KENYATAAN NAJIB MENGENAI PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD DI NEGARA INI?????



Alor Setar: Kerajaan Pusat tidak boleh dianggap sebagai kufur semata-mata kerana belum melaksanakan hudud.
Penceramah dan pendakwah "bebas", Muhammad Kazim Elias, menjelaskan hanya golongan yang menolak dan menentang hudud sahaja layak dihukum sebagai kufur.

“Ia berbeza sama sekali dengan pendirian disuarakan Perdana Menteri, yang menyatakan kerajaan tidak menolak, namun belum mampu melaksanakannya atas kekangan tertentu.

“Saya setuju kenyataan Perdana Menteri bahawa ada beza antara menolak dan belum melaksanakannya. Bagi saya secara peribadi ada banyak perkara yang perlu diteliti mengenai soal hudud sebelum ia boleh dilaksanakan,” katanya.

Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Ustaz Kazim, mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Razak bahawa Kerajaan Pusat tidak pernah menolak hudud sebagai hukum ditetapkan Allah, namun mengakui banyak kekangan dan keutamaan perlu diselesaikan dan diperhalusi sebelum ia dapat dilaksanakan.

Tiada ulasan: