Rabu, 23 April 2014

TANGGUH MUNGKIN DE HIKMAH....NI ADA YANG TOLAK TERUS...ADA YANG MENENTANG DAN YANG BUAT BODOH AJE....MEMANG MEREKA NI BODOH KOD...DAH DALAM KUBUR BARU PANDAI....DAH DIPADANG MAHSYAR BARU SEDAR IA MAKHLUK


PERTH: Liputan media berhubung pencarian pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370 begitu ketara menurun setelah operasi mencari peringkat multinasional masuk hari ke-45 tanpa menunjukkan sebarang hasil.
  
Khemah-khemah media kelihatan berkurangan, demikian juga kelengkapan dan kenderaan yang biasanya diletakkan dekat Dumas House, di sini, di mana Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) biasa mengadakan sidang akhbar, atau di Pangkalan Tentera Udara Diraja Australia (RAAF) Pearce di Bullsbrook, kira-kira 40 minit pemanduan dari Perth.
  
Selain maklumat harian terkini menerusi kenyataan di laman web atau e-mel rasmi pegawai JACC, tidak ada sidang akhbar dibuat sejak Isnin lepas.
  
Seorang pegawai media RAAF yang enggan dinyatakan namanya memberitahu Bernama dan wartawan Malaysia yang lain bahawa petugas media tidak lagi dibenarkan memasuki pangkalan itu untuk liputan berita sejak minggu lepas.
  
Untuk operasi pencarian harian secara visual, kata pegawai wanita itu, ia diteruskan seperti biasa sebagaimana yang diberitahu oleh JACC pada pagi Isnin.
 
Fokus sekarang terhadap operasi di bawah laut melibatkan Kenderaan Dalam Air Autonomi (AUV) dipanggil Bluefin-21, yang ditugaskan sejak Isnin lepas.
  
Bagaimanapun, ini juga tidak menghasilkan sesuatu yang membawa kepada penemuan pesawat Boeing 777-200 itu yang hilang semasa dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada pagi 8 Mac.
  
Pada Sabtu, pemangku Menteri Pengangkutan Malaysia Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata Bluefin-21 dijangka menyelesaikan tugas imbasan di zon pencarian dalam air minggu depan.
  
Perdana Menteri Australia Tony Abbott juga membayangkan baru-baru ini tentang perlunya mempertimbangkan kembali operasi mencari dan menyelamat jika tidak terdapat perkembangan terbaru.
  
Pihak media di sini menjangka satu sidang akhbar akan diadakan dalam sehari dua ini. - Bernama
BANGKOK: Parti-parti politik Thailand mengadakan perjumpaan hari ini untuk berbincang mengenai tarikh pilihan raya dan langkah yang perlu diambil untuk memastikannya berjalan lancar.
  
Pesuruhjaya Suruhanjaya Pilihan Raya Somchai Srisitthiyakorn berkata lebih 60 parti politik akan menghadiri mesyuarat itu bagi membincangkan perkara berkaitan pilihan raya baharu yang bakal diadakan.
  
Perjumpaan itu akan disiarkan secara langsung oleh dua saluran televisyen dan wakil setiap parti akan diberi masa satu minit setengah untuk bercakap.
  
Ini disusuli dengan hujahan wakil kumpulan yang menyokong pilihan raya diadakan segera dan kumpulan yang mahu ia ditangguhkan, yang masing-masing diberi masa setengah sejam untuk berbuat demikian.
  
Pilihan raya umum pada 2 Feb tahun ini diisytiharkan tidak sah oleh Mahkamah Perlembagaan kerana ia tidak diadakan pada hari yang sama di seluruh negara selepas para penunjuk perasaan menyekat urusan pendaftaran calon bagi berpuluh kerusi yang dipertandingkan.
  
Pemimpin dua parti utama, Jarupong Ruengsuwarn daripada parti pemerintah, Pheu Thai, dan bekas perdana menteri Abhisit Vejjajiva daripada parti pembangkang utama, Parti Demokrat, mengesahkan kehadiran mereka hari ini.

Pheu Thai berulang kali menggesa supaya pilihan raya diadakan secepat mungkin sebagai cara terbaik untuk mengatasi konflik politik yang wujud sekarang.
  
Parti itu meminta pilihan raya diadakan pada Jun manakala Suruhanjaya Pilihan Raya pula mahu ia diadakan pada akhir Julai.
  
Parti Demokrat memulau pilihan raya umum lepas dan tidak memberi komitmen untuk menyertainya, terutamanya kerana tidak bersetuju Yingluck Shinawatra  terus menyandang jawatan perdana menteri.
  
Thailand mengalami kelompongan politik dan pentadbiran hampir enam bulan berikutan kedudukan Yingluck sebagai perdana menteri sementara, yang hanya mempunyai kuasa terhad untuk mentadbir negara.
  
Suthep Thuagsuban, pemimpin Jawatankuasa Pembaharuan Demokrasi Rakyat (PDRC) yang antikerajaan dan sekutunya telah mengadakan bantahan di Bangkok sejak beberapa bulan lepas untuk mendesak supaya pembaharuan dilakukan sebelum pilihan raya baharu diadakan selain mahu Yingluck disingkirkan sebagai perdana menteri sementara.

Para penunjuk perasaan masih berkampung di hadapan kompleks kerajaan di daerah Chaengwattana dengan diketuai sami Bhudda Issara, manakala Suthep pula mengetuai satu kumpulan yang berkampung di Lumpini Park.
  
Sementara itu, kumpulan prokerajaan 'United Front for Democracy against Dictatorship' yang lebih dikenali sebagai Baju Merah dan kumpulan antikerajaan yang diketuai Suthep kini mengumpul penyokong untuk mengadakan perhimpunan apabila Mahkamah Perlembagaan menyampaikan keputusannya pada akhir bulan ini mengenai kes terhadap Yingluck berhubung pertukaran bekas ketua Majlis Keselamatan Negara, Thawil Pilensri.
  
Sekiranya mahkamah memutuskan pertukaran itu tidak sah, Yingluck boleh dipecat daripada jawatannya dan ini akan menambahkan lagi keadaan tidak menentu di negara ini. - Bernama

KOTA BHARU: Seramai 52 bekas wakil rakyat PAS Kelantan termasuk yang pernah bertanding pada pilihan raya umum pertama selepas merdeka iaitu pada 1959 kini bernaung di bawah sebuah persatuan.

Badan bukan kerajaan tersebut dikenali Persatuan Bekas Wakil Rakyat PAS (Wira) diketuai bekas anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Omar Mohamad.

Anggota parlimen Rantau Panjang, Abdul Fatah Haron sebagai timbalan dan naib-naib pengerusi, bekas Adun Pasir Mas, Hashim Omar, bekas Adun Limbongan, Drs Zainuddin Awang Hamat dan bekas senator, Hunaizah Mohd Nor.

Manakala bekas anggota parlimen Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah sebagai setiausaha, bekas Adun Wakaf Bharu, Ramli Abu Bakar (bendahari) dan bekas Adun Melor, Wan Ismail Wa Jusoh (ketua penerangan).

Wan Abdul Rahim berkata, keahlian persatuan terbuka kepada semua bekas wakil rakyat yang pernah bertanding di atas tiket PAS biar pun sekarang mereka menyertai parti lain.

“Malah kita merancang memperluaskan sebagai ahli bersekutu termasuk isteri-isteri bekas wakil rakyat yang telah meninggal dunia dan anak mereka.

“Kita juga akan turut libatkan bekas-bekas calon dan wakil-wakil calon PAS untuk menyertai Wira sama ada sebagai ahli bersekutu atau tidak.

“Wira akan didaftarkan di bawah Pendaftaran Pertubuhan sebagai sebuah NGO yang sah. Tujuan utamanya bagi mengeratkan lagi hubungan silaturahim,” katanya pada perlancaran persatuan itu di Pejabat Perhubungan PAS Kelantan di sini, semalam.

Ia disempurnakan Menteri Besar, Ustaz Datuk Ahmad Yakob. Hadir sama Speaker Dun Kelantan, Datuk Abdullah Ya’kob dan Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kelantan, Zulkifli Mamat.

Menteri Besar pula berharap Wira dapat membantu wakil-wakil rakyat yang ada sekarang memandangkan mereka mempunyai banyak pengalaman dalam perjuangan.

“Pemimpin dahulu terpaksa berdepan dengan pelbagai halangan dan rintangan termasuk pernah dihalang batang kayu dan dan dilempar telor ketika hendak pergi berceramah.

“Pengalaman itu wajar dikongsi bersama untuk membolehkan wakil-wakil rakyat yang ada sekarang berkhidmat lebih baik kepada rakyat,” ujarnya. 

KOTA BHARU: Balai Kartun milik persendirian yang diurus kartunis terkenal, Rossem merupakan yang pertama seumpama itu di Malaysia.

Kartunis popular, Datuk Mohd Noor Khalid (Lat) berkata, Balai Kartun seperti diurus Rossem belum ada lagi di tempat-tempat lain di negara kita.

“Rossem berjaya mengadakan balai kartun sendiri yang dianggap sebagai pertama di negara ini,” katanya pada perasmian Balai Kartun Rossem, di Peringat dekat sini hari ini.

Perasmiannya disempurnakan Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah. (Gambar)
Hadir sama anggota-anggota Exco, Mejar (B) Datuk Md Anizam Abd Rahman, Dr Ramli Mamat, karyawan, pelakon teater, penyair, pelukis dan pelajar-pelajar Universiti Malaysia Kelantan.

Balai Kartun yang terletak di hadapan kilang padi Bernas di Peringat dimiliki Rosidi Semail yang lebih dikenali sebagai Rossem.

Sebelum ini beliau berkhidmat di Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri sebagai Penolong Pengarah Penebitan.

Malah beliau juga pernah berkhidmat sebagai kartunis di akhbar The Sun selepas menamatkan perkhidmatan sebagai anggota polis.

Lat mengingatkan karyawan menjelmakan ilham berpandukan produk tempatan

kerana masyarakat dari luar ingin melihat keunikan yang ada di Malaysia.

Mohd Amar pula berkata, bidang sastera begitu tinggi nilainya sehingga ia boleh digunakan sebagai medan dakwah bagi menyampaikan risalah Islam.

“Menyedari hakikat itu, kerajaan Kelantan tidak pernah meminggirkan bidang seni selagi ia tidak bercanggah dengan syariat,” ujarnya.

[Panas!] Brunei terpaksa tangguh hudud

Sultan Hassanal Bolkiah terpaksa akur desakan PBB
Brunei mengambil keputusan untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman sebatan dan rejam yang terdapat dalam hukum hudud negara itu yang sepatutnya dilaksanakan pada hari ini.
Bagaimanapun, 'majlis perisytiharan' syariah akan teruskan seperti yang dirancang pada 30 April untuk melancarkan fasa pertama kod keseksaan baharu.
Agensi berita AFP melaporkan, Penolong Pengarah Unit Perundangan Islam Brunei, Jauyah Zaini yang dipetik melalui akhbar Brunei Times berkata, pelaksanaan hukum itu telah ditangguhkan disebabkan oleh beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan.
Bagaimanapun, dalam kenyataan itu beliau tidak menjelaskan ataupun memberi tarikh baharu kepada pelaksanaan hukuman tersebut tetapi ia akan dilaksanakan dalam masa terdekat.
Pemerintah Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah kini dalam lawatan ke Singapura dan ketiadaan baginda, yang merupakan penggerak kepada pelaksanaan hudud di Brunei, menjadi antara sebab pelancaran penguatkuasaannya ditangguhkan.
Negara Brunei sebelum ini telah memutuskan untuk melaksanakan hukum hudud di bawah kod jenayah baharu yang membawa pelaksanaan hukuman potong tangan ke atas pencuri dan rejam terhadap kesalahan zina.
Namun, keputusan itu telah mendapat tentangan dan kritikan hebat daripada pelbagai media Barat yang menyifatkan pelaksanaan hukum itu sebagai bertentangan dengan undang-undang antarabangsa.

Nota : Baru nak gembira dengan pelaksanaannya..tiba2 dapat berita sedih macam ne..

SEBARKAN !
Biarkan Rakyat Indonesia Tahu & Berubah Ke Arah Lebih Baik ! Tunjukan pada Dunia & Guncangkan...! 1234
TAHUKAH ANDA JIKA EMAS DI IRIAN DIBAGI RATA RAKYAT INDONESIA ,AKAN KEBAGIAN TIGA TON SETIAP JIWA ???
Negara Terkaya di Dunia Itu Ternyata adalah Indonesia. Banyak sebenarnya yang tidak tahu di manakah negara terkaya di planet bumi ini, ada yang mengatakan Amerika, ada juga yang mengatakan negera-negara di timur tengah. tidak salah sebenarnya, contohnya Amerika. negara super power itu memiliki tingkat kemajuan teknologi yang hanya bisa disaingi segelintir negara, contoh lain lagi adalah negara-negara di timur Tengah.
Rata-rata negara yang tertutup gurun pasir dan cuaca yang menyengat itu mengandung jutaan barrel minyak yang siap untuk diolah. tapi itu semua belum cukup untuk menyamai negara yang satu ini. bahkan Amerika, Negara-negara timur tengah serta Uni Eropa-pun tak mampu menyamainya.
Dan inilah negara terkaya di planet bumi yang luput dari perhatian warga bumi lainya. warga negara ini pastilah bangga jika mereka tahu. tapi sayangnya mereka tidak sadar "berdiri di atas berlian" langsung saja kita lihat profil negaranya.
Wooww… Apa yang terjadi? apakah penulis (saya) salah? tapi dengan tegas saya nyatakan bahwa negara itulah sebagai negara terkaya di dunia. tapi bukankah negara itu sedang dalam kondisi terpuruk? hutang dimana-mana, kemiskinan, korupsi yang meraja lela, kondisi moral bangsa yang kian menurun serta masalah-masalah lain yang sedang menyelimuti negara itu.
baiklah mari kita urai semuanya satu persatu sehingga kita bisa melihat kekayaan negara ini sesungguhnya.
1. Negara ini punya pertambangan emas terbesar dengan kualitas emas terbaik di dunia. namanya PT Freeport.
Apa saja kandungan yang di tambang di Freeport? ketika pertambangan ini dibuka hingga sekarang, pertambangan ini telah mengasilkan 7,3 JUTA ton tembaga dan 724,7 JUTA ton emas. saya (penulis= suranegara) mencoba meng-Uangkan jumlah tersebut dengan harga per gram emas sekarang, saya anggap Rp. 300.000. dikali 724,7 JUTA ton emas/ 724.700.000.000.000 Gram dikali Rp 300.000. = Rp.217.410.000.000.000.000.000 Rupiah!!!!! ada yang bisa bantu saya cara baca nilai tersebut? itu hanya emas belum lagi tembaga serta bahan mineral lain-nya. Seharusnya nama kota di sana itu bukan Tembagapura tapi Emaspura.
Lalu siapa yang mengelola pertambangan ini? bukan negara ini tapi AMERIKA! prosentasenya adalah 1% untuk negara pemilik tanah dan 99% untuk amerika sebagai negara yang memiliki teknologi untuk melakukan pertambangan disana. bahkan ketika emas dan tembaga disana mulai menipis ternyata dibawah lapisan emas dan tembaga tepatnya di kedalaman 400 meter ditemukan kandungan mineral yang harganya 100 kali lebih mahal dari pada emas, ya.. dialah URANIUM! bahan baku pembuatan bahan bakar nuklir itu ditemukan disana. belum jelas jumlah kandungan uranium yang ditemukan disana, tapi kabar terakhir yang beredar menurut para ahli kandungan uranium disana cukup untuk membuat pembangkit listrik Nuklir dengan tenaga yang dapat menerangi seluruh bumi hanya dengan kandungan uranium disana. Freeport banyak berjasa bagi segelintir pejabat negeri ini, para jenderal dan juga para politisi busuk, yang bisa menikmati hidup dengan bergelimang harta dengan memiskinkan bangsa ini.
2. Negara ini punya cadangan gas alam TERBESAR DI DUNIA! tepatnya di Blok Natuna.
Berapa kandungan gas di blok natuna? Blok Natuna D Alpha memiliki cadangan gas hingga 202 TRILIUN kaki kubik!! dan masih banyak Blok-Blok penghasil tambang dan minyak seperti Blok Cepu dll. DIKELOLA SIAPA? EXXON MOBIL! dibantu sama Pertamina.
3. Negara ini punya Hutan Tropis terbesar di dunia. hutan tropis ini memiliki luas 39.549.447 Hektar, dengan keanekaragaman hayati dan plasmanutfah terlengkap di dunia.
Letaknya di pulau Sumatra, Kalimantan dan Sulawesi dan. sebenarnya jika negara ini menginginkan kiamat sangat mudah saja buat mereka. tebang saja semua pohon di hutan itu makan bumi pasti kiamat. karena bumi ini sangat tergantung sekali dengan hutan tropis ini untuk menjaga keseimbangan iklim karena hutan hujan Amazon tak cukup kuat untuk menyeimbangkan iklim bumi. dan sekarang mereka sedikit demi sediki telah mengkancurkanya hanya untuk segelintir orang yang punya uang untuk perkebunan dan lapangan Golf. sungguh sangat ironis sekali.
4. Negara ini punya Lautan terluas di dunia. dikelilingi dua samudra, yaitu Pasific dan Hindia hingga tidak heran memiliki jutaan spesies ikan yang tidak dimiliki negara lain.
Saking kaya-nya laut negara ini sampai-sampai negara lain pun ikut memanen ikan di lautan negara ini.
5. Negara ini punya jumlah penduduk terbesar ke 4 didunia. dengan jumlah penduduk segitu harusnya banyak orang-orang pintar yang telah dihasilkan negara ini, tapi pemerintah menelantarkan mereka-mereka. sebagai sifat manusia yang ingin bertahan hidup tentu saja mereka ingin di hargai. jalan lainya adalah keluar dari negara ini dan memilih membela negara lain yang bisa menganggap mereka dengan nilai yang pantas.
6. Negara ini memiliki tanah yang sangat subur. karena memiliki banyak gunung berapi yang aktif menjadikan tanah di negara ini sangat subur terlebih lagi negara ini dilintasi garis katulistiwa yang banyak terdapat sinar matahari dan hujan.
Jika dibandingkan dengan negara-negara timur tengah yang memiliki minyak yang sangat melimpah negara ini tentu saja jauh lebih kaya. coba kita semua bayangkan karena hasil mineral itu tak bisa diperbaharui dengan cepat. dan ketika seluruh minyak mereka telah habis maka mereka akan menjadi negara yang miskin karena mereka tidak memiliki tanah sesubur negara ini yang bisa ditanami apapun juga. bahkan tongkat kayu dan batu jadi tanaman.
7. Negara ini punya pemandangan yang sangat eksotis dan lagi-lagi tak ada negara yang bisa menyamainya. dari puncak gunung hingga ke dasar laut bisa kita temui di negara ini.
Negara ini sangat amat kaya sekali, tak ada bangsa atau negara lain sekaya INDONESIA! tapi apa yang terjadi ? Kekayaan Alam Indonesia tdk seirama dgn kehidupan Rakyatnya yang miskin,terpuruk,melarat tak berdaya...
Oleh Sebab itu, Untuk EXXON MOBIL OIL, FREEPORT, SHELL, PETRONAS dan semua PEJABAT NEGARA yang menjual kekayaan Bangsa untuk keuntungan negara asing, diucapkan TERIMA KASIH.
Dan rasa terima kasih KAMI untuk Kemerdekaan Indonesia yang ke 67 tahun, kami pemuda-pemudi Indonesia memberikan penghargaan sebesar-besarnya kepada pejuang yang telah mengorbankan darah dan air mata mereka untuk bangsa ini..Pengorbanan kalian telah di sia-siakan oleh para Pemimpin yang hanya mementingkan keluarga,perut,& Partainya sendiri,Rakyat baru di tengok ketika PEMILU tinggal hitung Hari dengan mengharap suara & dukungan mereka...namun Ketika PEMILU usai,maka Rakyat kembali dicampakkan & kembali terjadi kesenjangan antara si kaya & si miskin,si kaya makin kaya & si miskin makin miskin...Para pejabat pemerintah makin kaya & rakyat makin miskin dibuatnya...kekayaan Alam Indonesia akhirnya kembali dinikmati oleh segelintir orang khusunya para pejabat,aparatur negara & Pihak Asing..Namun Rakyat hanya mendapatkan janji kosong berbuah dusta & kebohongan berbalut penderitaan ...
AKANKAH DISERAHKAN KEPADA PEMIMPIN DARI RAS KORUPTOR DAN PARTAI KORUPTOR ?... bisa-bisa NEGARA DAN PEMERINTAHANYA DIPRIVATISASI !!!!
NUSANTARA MILIK KITA SEMUA ! Let's Go 1234
See Translation


RENUNG-RENUNGKAN LAH.......

Allah Maha Besar ; Tuhan Sekelian Alam
kepada yang suka mandi malam....
jom sedut Ilmu
3 WAKTU DILARANG MANDI :
A. 30 Minit Setelah Solat Asar.
B. Setelah Maghrib.
C. Setelah Isya' sehingga pukul 12 malam.
Penjelasan :
A. 30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah didalam diri kita ketika itu sedang panas, jika kita mandi ketika itu, akan menyebabkan badan menjadi lelah dan penat untuk melakukan perkerjaan.
B. Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan. Jadi, kajian menunjukkan bahwa ketika ini jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan boleh menyebabkan paru-paru basah.
C. Setelah solat isya, ini saatnya jantung kita berhenti dan melakukan istirahat, jika mandi ketika ini akan menyebabkan kerosakan jantung akibat kemasukan air.
Sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam. Antara pukul 2 - 3 pagi, itu akan lebih memberikan energy kepada badan seperti mana bateri yang telah lemah di cas semula.
Dikatakan :- ۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT. ۞ Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat. ۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat. ۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir. ۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur. ۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan. ۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian. ۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq. ۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki. ۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was. Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, Dikatakan juga:- ۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je... ۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga. ۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah. ۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang. ۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke.... Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke. ۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. ۞ Syaitan kata, "JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG" Sebarkan biar umat islam mngetahui
TARIKH PENTING TERDEKAT:
Isra' wal Mi'raj🌓
- 27th Mei 2014
- tuesday.
Nisfu Sya'ban🌓
- 13th June 2014
- friday.
Ramadan🌓
- 28th June 2014
- saturday.
Lailat-ul Qadr🌠
- 17th July to 26th July 2014
- thursday to saturday
Eid-ul-fitr🌠
- 28th July 2014.
- monday
First day to hajj KT 1
- 27 Ogos 2014
- wednesday
Eid-ul-Adh🐄🐐🐪
- 4th October 2014.
- saturday
Terima khasih dan Share dari :- Mardielara Lara (https://www.facebook.com/asmalara)
melalui Razali Mokhtar.





Tiada ulasan: