Rabu, 23 April 2014

BERPAKAIAN TAPI BERTENJANG....BILA HUDUD DINAFI...BILA PEMIMPIN TAK FAHAM ISLAM....MUFTI2...USTAZ2 YANG RAPAT DENGAN PEMIMPIN2...JAKIM...IKIM DAN JABATAN AGAMA BANYAK LAGI KERJA NAK BERESKAN....AKHIRAT AKAN DIPERTIKAIKAN APA KERJA2 YANG DIABAIKAN SELAMA INI


Tuesday, 22 April 2014


(3 FOTO) ADEGAN YANG MENUSUK KALBU ... YB NOZULA MAT DIAH ADUN UMNO/BN PALOH, YANG PATAH 9 TULANG RUSUK MENERIMA RAWATAN SECARA ISLAM DARI PESURUHJAYA PAS PERAK!!!


Pada 17hb April 2014 yang lalu jam lebih kurang 6.30 petang kereta Nissan Murano ACA 777 yang dipandu oleh anak YB Datuk Nozula Mat Diah Adun Paloh, Kelantan, terlibat dalam satu kemalangan di Kilometer 23, Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, Pahang.

Isterinya Datin Maziah Din meninggal dunia ditempat kejadian dan Datuk Nozula mendapat cedera parah melibatkan 9 tulang rusuknya patah dan kini masih dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh, Perak.

Petang tadi rombongan PAS Perak yang diketuai oleh Pesuruhjaya PAS Perak, YB Ustaz Razman Zakaria, YB Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin dan YB Ustaz Radzi telah melakukan ziarah kepda Datuk Nozula Mat Diah.

Dalam lawatan tersebut dengan kebenaran Datuk Nozula sendiri Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Razman Zakaria telah melakukan rawatan secara Islam kepada Nozula demi meringan kesakitan dan kesengsaraan yang dialaminya kini.

Inilah dinamakan politik matang .. terharu dan menusuk kalbu.

Kisah dan gambar ini adalah sumbangan dari Kak Yammy Samat orang kuat Umno Bahagian Ipoh tetapi anak perempuannya Setiausaha Politik YB Lim Kit Siang.



Wanita yang Berpakaian Tapi Telanjang, Sedarlah!


Saat ini sangat berbeda dengan beberapa tahun silam. Sekarang para wanita sudah banyak yang mulai membuka aurat. Bukan hanya kepala yang dibuka atau telapak kaki, yang di mana kedua bagian ini wajib ditutupi. Namun, sekarang ini sudah banyak yang berani membuka paha dengan memakai celana atau rok setinggi betis. Ya Allah, kepada Engkaulah kami mengadu, melihat kondisi zaman yang semakin rusak ini. Kami tidak tahu beberapa tahun mendatang, mungkin kondisinya akan semakin parah dan lebih parah dari saat ini. Mungkin beberapa tahun lagi, berpakaian ala barat yang transparan dan sangat memamerkan aurat akan menjadi budaya kaum muslimin. Semoga Allah melindungi keluarga kita dan generasi kaum muslimin dari musibah ini.

Tanda Benarnya Sabda Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, beliau berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا
Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat: [1] Suatu kaum yang memiliki cambuk seperti ekor sapi untuk memukul manusia dan [2] para wanita yang berpakaian tapi telanjang, berlenggak-lenggok, kepala mereka seperti punuk unta yang miring. Wanita seperti itu tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan sekian dan sekian.” (HR. Muslim no. 2128)
Hadits ini merupakan tanda mukjizat kenabian. Kedua golongan ini sudah ada di zaman kita saat ini. Hadits ini sangat mencela dua golongan semacam ini. Kerusakan seperti ini tidak muncul di zaman Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam karena sucinya zaman beliau, namun kerusakan ini baru terjadi setelah masa beliau hidup (Lihat Syarh Muslim, 9/240 dan Faidul Qodir, 4/275). Wahai Rabbku. Dan zaman ini lebih nyata lagi terjadi dan kerusakannya lebih parah.

Saudariku, pahamilah makna ‘kasiyatun ‘ariyatun

An Nawawi dalam Syarh Muslim ketika menjelaskan hadits di atas mengatakan bahwa ada beberapa makna kasiyatun ‘ariyatun.

Makna pertama: wanita yang mendapat nikmat Allah, namun enggan bersyukur kepada-Nya.

Makna kedua: wanita yang mengenakan pakaian, namun kosong dari amalan kebaikan dan tidak mau mengutamakan akhiratnya serta enggan melakukan ketaatan kepada Allah.

Makna ketiga: wanita yang menyingkap sebagian anggota tubuhnya, sengaja menampakkan keindahan tubuhnya. Inilah yang dimaksud wanita yang berpakaian tetapi telanjang.

Makna keempat: wanita yang memakai pakaian tipis sehingga nampak bagian dalam tubuhnya. Wanita tersebut berpakaian, namun sebenarnya telanjang. (Lihat Syarh Muslim, 9/240)
Pengertian yang disampaikan An Nawawi di atas, ada yang bermakna konkrit dan ada yang bermakna maknawi (abstrak). Begitu pula dijelaskan oleh ulama lainnya sebagai berikut.
Ibnu ‘Abdil Barr rahimahullah mengatakan, “Makna kasiyatun ‘ariyatun adalah para wanita yang memakai pakaian yang tipis yang menggambarkan bentuk tubuhnya, pakaian tersebut belum menutupi (anggota tubuh yang wajib ditutupi dengan sempurna). Mereka memang berpakaian, namun pada hakikatnya mereka telanjang.” (Jilbab Al Mar’ah Muslimah, 125-126)
Al Munawi dalam Faidul Qodir mengatakan mengenai makna kasiyatun ‘ariyatun, “Senyatanya memang wanita tersebut berpakaian, namun sebenarnya dia telanjang. Karena wanita tersebut mengenakan pakaian yang tipis sehingga dapat menampakkan kulitnya. Makna lainnya adalah dia menampakkan perhiasannya, namun tidak mau mengenakan pakaian takwa. Makna lainnya adalah dia mendapatkan nikmat, namun enggan untuk bersyukur pada Allah. Makna lainnya lagi adalah dia berpakaian, namun kosong dari amalan kebaikan. Makna lainnya lagi adalah dia menutup sebagian badannya, namun dia membuka sebagian anggota tubuhnya (yang wajib ditutupi) untuk menampakkan keindahan dirinya.” (Faidul Qodir, 4/275)
Hal yang sama juga dikatakan oleh Ibnul Jauziy. Beliau mengatakan bahwa makna kasiyatun ‘ariyatun ada tiga makna.

Pertama: wanita yang memakai pakaian tipis, sehingga nampak bagian dalam tubuhnya. Wanita seperti ini memang memakai jilbab, namun sebenarnya dia telanjang.

Kedua: wanita yang membuka sebagian anggota tubuhnya (yang wajib ditutup). Wanita ini sebenarnya telanjang.

Ketiga: wanita yang mendapatkan nikmat Allah, namun kosong dari syukur kepada-Nya. (Kasyful Musykil min Haditsi Ash Shohihain, 1/1031)

Kesimpulannya adalah kasiyatun ‘ariyat dapat kita maknakan: wanita yang memakai pakaian tipis sehingga nampak bagian dalam tubuhnya dan wanita yang membuka sebagian aurat yang wajib dia tutup.

Tidakkah Engkau Takut dengan Ancaman Ini

Lihatlah ancaman Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam. Memakaian pakaian tetapi sebenarnya telanjang, dikatakan oleh beliau shallallahu ‘alaihi wa sallam, “wanita seperti itu tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan sekian dan sekian.”
Perhatikanlah saudariku, ancaman ini bukanlah ancaman biasa. Perkara ini bukan perkara sepele. Dosanya bukan hanya dosa kecil. Lihatlah ancaman Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam di atas. Wanita seperti ini dikatakan tidak akan masuk surga dan bau surga saja tidak akan dicium. Tidakkah kita takut dengan ancaman seperti ini?
An Nawawi rahimahullah menjelaskan maksud sabda Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam: ‘wanita tersebut tidak akan masuk surga’. Inti dari penjelasan beliau rahimahullah:
Jika wanita tersebut menghalalkan perbuatan ini yang sebenarnya haram dan dia pun sudah mengetahui keharaman hal ini, namun masih menganggap halal untuk membuka anggota tubuhnya yang wajib ditutup (atau menghalalkan memakai pakaian yang tipis), maka wanita seperti ini kafir, kekal dalam neraka dan dia tidak akan masuk surga selamanya.
Dapat kita maknakan juga bahwa wanita seperti ini tidak akan masuk surga untuk pertama kalinya. Jika memang dia ahlu tauhid, dia nantinya juga akan masuk surga. Wallahu Ta’ala a’lam. (Lihat Syarh Muslim, 9/240)
Jika ancaman ini telah jelas, lalu kenapa sebagian wanita masih membuka auratnya di khalayak ramai dengan memakai rok hanya setinggi betis? Kenapa mereka begitu senangnya memamerkan paha di depan orang lain? Kenapa mereka masih senang memperlihatkan rambut yang wajib ditutupi? Kenapa mereka masih menampakkan telapak kaki yang juga harus ditutupi? Kenapa pula masih memperlihatkan leher?!

Sadarlah, wahai saudariku! Bangkitlah dari kemalasanmu! Taatilah Allah dan Rasul-Nya! Mulailah dari sekarang untuk merubah diri menjadi yang lebih baik ….
Baca artikel selanjutnya “Syarat-syarat Pakaian Muslimah yang Sempurna

***
Penulis: Muhammad Abduh Tuasikal
Artikel http://rumaysho.com


Terkini : Video Guru Pondok Berasmara Dengan 2 Guru Wanita Serentak Tersebar..Nauzubillah !

Written By Azmy Klanajaya on 22/04/2014 | 7:47 am

Aakj mohon maaf tak sempat nak terjemah berita yang d bawah..hehe yelah majoriti pembaca Aakj mampu faham dengan bahasa Indonesia ini..elehhh ramai yang dok tengok sinetron petang-petang tu hehe..


Seorang pria yang dikenal sebagai pemuka agama berbuat mesum dengan dua wanita sekaligus. Adegan panas itu direkam, dan kini beredar luas ke tangan masyarakat. Pelaku berinisial SS kini masih buron

Video mesum bogor ini berdurasi 6 menit 36 detik itu diduga dibuat pada 2011 silam. Dua wanita dalam video panas diduga berprofesi sebagai dokter. Aksi tersebut dilakukan di salah satu kamar vila di kawasan Puncak, Cisarua, Kabupaten Bogor.

Dalam Video mesum bogor terlihat SS yang bekas pengurus MUI Kabupaten Bogor bugil dengan posisi terlentang, sedangkan satu wanita berinisial T setengah telanjang. Sedangkan satu wanita lagi berinisial R terlihat di sampingnya masih mengenakan pakaian dalam.

Kini polisi masih terus melakukan penyelidikan atas beredarnya Video mesum bogor ini. Berikut 5 Fakta Video Panas Bogor yang dilansir dari merdeka.com:

1. Mesum sama dua wanita sekaligus
Video mesum bogor ini berdurasi 6 menit 36 detik itu diperankan oleh tiga orang satu orang pria dan dua orang wanita. Secara bergiliran wanita-wanita itu memuaskan birahi pria yang disebut-sebut memiliki sebuah pesantren di Cisarua, Bogor itu.

Kejadian ini langsung menggegerkan Puncak, Cisarua, Kabupaten Bogor mengingat sosok yang ada dalam Video mesum bogor tersebut dikenal masyarakat bergelar kiai haji. Kini polisi tengah mengusut kasus ini.

2. Pemeran pria buron
Polisi terus melakukan penyelidikan berkaitan dengan beredar Video mesum bogor yang diperankan oleh pria bergelar kiai haji dengan dua wanita. Sejumlah barang bukti dan keterangan saksi masih dikumpulkan.

"Kami masih melakukan penyelidikan, dan masih mengumpulkan bukti-bukti lagi," tutur Kapolres Bogor AKBP Sonny Mulvianto, Kamis (13/3).

Sejak Video mesum bogor tersebut beredar luas bekas pengurus MUI Kabupaten Bogor itu tidak diketahui keberadaannya. Polisi menetapkan pelaku berinisial SS dalam daftar pencarian orang atau DPO.

3. SS merupakan pengurus MUI
MUI Kabupaten Bogor langsung melakukan rapat dan menyatakan sikap terkait dugaan tindakan asusila yang dilakukan SS. Tindakan tegas juga langsung diambil.

"Maka dari itu MUI Kab Bogor menyatakan sikap, bahwa SS memang pernah menjadi pengurus MUI Kabupaten Bogor, tetapi yang bersangkutan sudah non aktif sejak Desember 2011," kata Ketua Umum MUI Kabupaten Bogor Ahmad Mukri Aji dalam pernyataan sikap di Cibinong, Kabupaten Bogor, Kamis (13/3).

Ketua MUI Kecamatan Cisarua, Rahmatulah mengecam tindakan asusila yang dilakukan oknum tokoh agama. SS merekam perbuatannya sedang berhubungan layaknya suami istri dengan dua wanita.

"Kami mengecam dan menyesalkan kejadian ini. Maka dari itu kami minta kepolisian menindaklanjuti kasus Video mesum bogor ini hingga tuntas," katanya saat ditemui di Puncak, Kamis (13/3).

4. Video diberi judul Dua PNS hebohkan Puncak
Video mesum SS yang merupakan tokoh agama berjudul 'dua PNS hebohkan puncak'. Gambar esek-esek itu diduga direkam menggunakan kamera handphone dengan kualitas pixel yang cukup tinggi.

Dalam Video mesum bogor yang berdurasi 6 menit 36 detik yang menghabiskan memori 123 megabyte, terlihat SS bermain dengan dua wanita. Secara bergiliran wanita itu diminta memuaskan birahi pria bergelar kiai haji tersebut.

Aksi tersebut diduga dilakukan di salah satu kamar vila di kawasan Puncak, Cisarua, Kabupaten Bogor. Kini, video panas itu dengan cepat beredar luas ke tangan warga, Kamis (13/3)

5. Pemeran wanita diduga guru
Dua wanita secara bergantian melakukan hubungan intim dengan SS. Wanita berinisial T dan R diduga berprofesi guru. Keduanya sudah dimintai keterangan oleh polisi.

Kapolsek Cisarua Kompol Musimin menambahkan, sejauh ini pihaknya sudah memeriksa dua wanita yang diduga sebagai pemeran dalam Video mesum bogor tersebut. "Tapi statusnya masih sebagai saksi," kata Kompol Musimin.


Sumber Foto : merdeka.com

Besut ; Foto 6 Remaja Berpesta Berahi ?

Written By Azmy Klanajaya on 22/04/2014 | 12:40 am


BESUT - Lima pelajar termasuk tiga pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah di sini, didenda RM1,500 seorang oleh Mahkamah Rendah Syariah selepas mengaku salah melakukan perbuatan tidak bermoral dalam sebuah rumah di Kampung Gong Tengah, 27 Mac lalu.

Hakim Syarie, Mohd Nazri Yusof menjatuhkan hukuman tersebut apabila beliau berpuas hati terhadap pengakuan salah dan rayuan tertuduh.

Mereka ditahan dalam sebuah rumah di kampung tersebut dekat Kuala Besut pada jam 9.15 pagi dan tiada ikatan yang sah ketika kejadian, sehingga menimbulkan syak melakukan khalwat.

Semua tertuduh termasuk dua lelaki berumur 18 tahun itu dibicarakan di bawah Seksyen 31 (a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir), Negeri Terengganu 2001 yang sabit kesalahan boleh didenda sehingga RM3,000 atau penjara sehingga dua tahun atau kedua-duanya sekali.


Pendakwaan dijalankan Timbalan Ketua Pendakwa Syarie, Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT), Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof.


Nik Mohd Shahril Irwan ketika membacakan fakta kes memberitahu, bertindak atas maklumat, penguat kuasa melakukan serbuan berwaran di sebuah rumah di Kampung Gong Tengah.


Penguat kuasa syariah terpaksa ke bahagian dapur rumah setelah pintu utama tidak dibuka oleh tertuduh ketika pihak berkenaan mengetuk pintu tersebut.


Pemeriksaan di dalam rumah mendapati, pintu sebuah bilik berkunci dari dalam dan selepas beberapa minit diketuk, ia dibuka oleh seorang remaja perempuan dan pemeriksaan mendapati terdapat tiga remaja perempuan di dalam bilik itu.


Nik Mohd Shahril berkata, remaja tersebut memberitahu penguat kuasa hanya mereka bertiga di dalam rumah itu namun, pemeriksaan lanjut mendapati dua lelaki sedang menyorok di atas siling rumah.


Ketiga-tiga pelajar perempuan itu tinggal di sebuah kuarters perumahan di Gong Keda.


Salah seorang lelaki terbabit adalah anak pemilik rumah tersebut manakala rakannya dari Kampung Gong Manok, Pasir Puteh, Kelantan.


KL Menjerit ; Gadis OKU Layan 4 Lelaki Dengan RM50.00..Nauzubillah..

Written By Azmy Klanajaya on 22/04/2014 | 4:32 pm




KUALA LUMPUR: Seorang remaja kelainan upaya (OKU) dicabul empat lelaki yang masuk ke rumahnya di Cheras, di sini, ketika mangsa yang mengalami penyakit lembamtinggal bersendirian.

Dalam kejadian jam 7 malam, Khamis lalu, empat suspek terbabit menceroboh rumah mangsa dipercayai untuk mencuri wang RM200 yang diletakkan di atas almari di ruang tamu.

Menurut sumber, mangsa berusia belasan tahun yang dikatakan mengenali semua suspek kemudian diajak ‘bermain-main’ di dalam bilik dan setiap suspek mengumpan mangsa dengan upah RM50 setiap seorang.

“Pada mulanya mangsa menolak, namun selepas dipujuk mangsa akhirnya terpedaya dan dia diajak masuk ke dalam bilik sebelum keempat-empat suspek mencabulnya.

“Mujur kakak ipar mangsa datang ke rumah dan terkejut apabila mendapati ada empat lelaki berada di dalam bilik di rumah itu bersama mangsa yang hanya berkemeja-T, tanpa pakaian dalam,” katanya.

Sumber itu berkata, semua suspek melarikan diri dan kakak ipar mangsa kemudian membawa mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Pudu sebelum melakukan pemeriksaan doktor.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, empat suspek terbabit yang berusia belasan tahun ditangkap sehari selepas laporan polis dibuat mangsa. Semua direman empat hari bermula Jumaat lalu.


sumber

(7 GAMBAR) WOW, FESYEN BERTUDUNG RABECCA SEPERTI TELETUBBIES?

| 21/04/2014
Pelakon Rabecca Nur Al Islam sebelum ini terkenal dengan penampilan seksi. Namun dia mengambil keputusan untuk bertudung setelah pulang dari menunaikan Umrah. Perkembangan terbarunya itu telah disambut baik.
RI1
Baru baru ini, Rabecca Nur Al Islam telah menghadiri sebuah majlis sambutan hari lahir seorang rakan di sebuah hotel terkemuka ibu negara dan busana yang dikenakan pelakon ini seakan tidak sesuai dengan imej bertudung beliau.
Peminat yang perasan akan penampilan selebriti ini ada yang meninggalkan komen mengatakan ianya terlalu ketat dan tidak kurang juga ada yang menyamakan penampilan beliau itu tidak ubah seperti watak kartun Teletubbies.
Jom tengok beberapa keping lagi gambar yang SM sertakan :-
RI7
RI6
R15
RI3
RI4
RI0

DR. ASRI TEGUR KENYATAAN PANAS ERMA FATIMA?

| 19/04/2014 |
Sebelum ini pengarah tersohor Erma Fatima telah mengeluarkan kenyataan ‘andai kemban membawaku ke neraka, aku redha’ yang dipercayai untuk mempertahankan prinsipnya sebagai seorang anak seni. Isu yang berpunca daripada babak berkemban dalam drama Takhta 3 Ratu ini sekaligus telah mengundang lambakan kritikan daripada pengikut laman Instagramnya.
page
Terkini, bekas Mufti Perlis, Datuk Dr. Asri Zainul Abidin meminta agar Erma memperbetulkan semula kenyataannya dan menyifatkan bahawa pengarah itu mungkin sedang dipengaruhi emosi. Kata Dr.Asri :-
Saya minta dia perbetulkan balik kenyataan, saya rasa caranya mempertahankan adegan itu tidak kena. Saya yakin dia tidak berniat untuk tulis begitu..mungkin dia sedang beremosi..siapa yang mahu masuk neraka?”
Malah, menurut Dr. Asri lagi, Erma seharusnya menjaga sensitiviti dan menegaskan bahawa adegan sebegitu tidak perlu ada dalam filem Malaysia.
“Kenapa mesti ada adegan yang melanggar nilai kita (orang Islam). Penonton pula adalah rakyat Malaysia dan saya tahu tidak ramai masyarakat kita yang mahu menonton adegan seperti itu.
Lihat sahaja negara Iran mereka sering memenangi Anugerah Filem Antarabangsa tanpa perlu menggadai nilai yang mereka pegang contohnya filem Children of Heaven. Adegan itu boleh disampaikan dengan cara lain.”
Dr. Asri juga turut menambah bahawa Erma perlu memikirkan cara lain yang lebih rasional dan relevan untuk memaparkan kehidupan orang Melayu zaman lalu.


BONGKAR !!! Akhlak pewaris negara yang semakin lesu

Umum sedia maklum bahawa ramai remaja di Malaysia, terutamanya Melayu masa kini yang telah runtuh akhlaknya malah bangga dengan gaya hidup yang menyimpang dari ajaran agama Islam yang asal. Para remaja di Malaysia pada hari ini sedang melalui satu dimensi sosial yang kelam dan kekeliruan haluan diri akibat daripada perkembangan sosial, ekonomi dan politik yang pesat yang hampir tidak terkawal di negara ini.

Banyak pihak memperkatakan mengenai permasalahan sosial yang bermula dari golongan remaja hinggalah kepada dewasa. Antara masalah sosial yang dikenalpasti berlaku dengan meluas pada hari ini ialah seperti seks bebas yang bermula daripada pergaulan bebas, lari dari rumah, penagihan dadah dan meminum arak, lepak, lumba haram.

Malah terdapat juga penglibatan remaja dalam jenayah seperti mencuri,merompak, merogol dan membunuh. Keadaan ini sangat mendukacitakan kerana ia menunjukkan peningkatan berterusan dan berada di tahap membimbangkan. Ditambah lagi dengan tiada usaha yang jelas untuk melaksanakan undang-undang syariah sepenuhnya di dalam pentadbiran negara bagi menggantikan undang-undang warisan penjajah.
Beberapa faktor terjadinya perkara sebegini adalah seperti berikut :
 

Bercampur perkara halal dan haram sebelum dan semasa perkahwinan (kurang atau tiada keberkatan). 

Ibu bapa tidak membaca doa tertentu yang mengakibatkan syaitan menumpang kenikmatan dan masuk ke dalam benih ketika ibu bapa berjimak. 


Ibu bapa menyediakan makan minum untuk keluarga dengan sumber pendapatan yang meragukan dan duit halal bercampur dengan haram contohnya duit dari rasuah dan mengambil hak orang lain. 

Pendidikan agama dan akhlak Islam tidak diterapkan dalam keluarga.


Persekitaran yang kurang sihat semasa anak-anak membesar seperti contoh yang tidak baik dari ibu bapa serta persekitaran tempat tinggal yang rendah moralnya.

Remaja yang hanya berfikir tentang keseronokkan dan tidak membuat sesuatu yang menguntungkan amsa depan mereka sendiri.

Kesimpulan:

- Sesi penerangan mengenai undang-undang syariah atau lebih dikenali dengan nama "hudud" perlu diperluas dan dipertingkatkan bagi memberi lebih kesedaran dan pemahaman kepada rakyat Malaysia yang berbilang bangsa.


- Jangan menakut-nakutkan sebilangan masyarakat dengan perkara yang tidak benar mengenai perlaksanaan hukum syariah sepenuhnya di Malaysia. Jadikan "negara Madinah" sebagai contoh terbaik perlaksanaan syariah dalam negara Islam yang berbilang bangsa dan agama.

- Gangguan (masalah) akhlak atau moral bukan sahaja akan menjahanamkan penganut Islam dan bangsa Melayu malah ia turut akan meruntuhkan tamadun negara serta merosakkan bangsa lain, khususnya di Malaysia.

Tuesday, 22 April 2014


BERITA YANG MEMBUAT NOH OMAR DAN PARA PARASIT SAKIT HATI ... CATUAN AIR DI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR AKAN DITAMATKAN MINGGU DEPAN!!!!!



Catuan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sejak awal Mac lalu akan ditamatkan minggu depan, kata Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

(4 GAMBAR) ANAK SHIELA MAJID YANG DIDAKWA BERPENAMPILAN SEKSI

| 18/04/2014
Wan Nur Khaleda atau Kayda yang juga anak penyanyi terkenal Datuk Sheila Majid didakwa berpenampilan terlalu seksi. Sehubungan dengan dakwaan itu Shiela Majid meminta supaya pihak yang mendakwa anaknya itu tidak terlalu cepat menghukum.
SM
Sebaliknya, Sheila Majid berkata beri peluang kepada anaknya untuk belajar dari kesilapannya. Memetik portal Murai, Shiela Majid berkata :-
“Dia (Kayda) bukan dah berusia 40-an tetapi dia baru berusia 22 tahun, malah dia sedang hendak membesar. Jadi jangan cepat menghukumnya. Bagi saya apa yang dia pakai kini sesuai dengan usianya dan dia juga sedang mencari fesyen yang sesuai dengan dirinya. Saya pula tidak boleh hendak setiap masa bersamanya dan mengawal gerak- gerinya kerana saya juga mahu dia buat silap dan belajar dari kesilapannya. Saya juga dulu pernah buat silap tetapi tiada siapa peduli kerana saya hanya anak kepada Abdul Majid tetapi sekarang Kayda pula harus berkorban sedikit untuk menjaga tingkah lakunya kerana dia anak kepada Sheila Majid. Tapi saya selalu nasihatkan dia, apa yang dia hendak lakukan dia harus berhati-hati dan berfikir dua kali kerana tiada istilah private life sebagai orang di dalam industri,”katanya.
Selain Kayda, Sheila dikurniakan seorang cahaya mata lelaki menerusi perkahwinan pertamanya dengan pemuzik terkenal Roslan Aziz iaitu Megat. Manakala, perkahwinan keduanya bersama Hashridz Murshim Hassim atau Acis, Sheila mendapat dua orang cahaya mata iaitu Khadeja Zaireen Murshim dan Khalefa Laila Murshim.
Jom layan beberapa keping lagi gambar Kayda yang didakwa berpenampilan seksi :-
SM4
SM3
SM2