Khamis, 10 April 2014

BAGAIMANA USTAZ2/USTAZAH2 JADI2AN....SERTA USTAZ2/USTAZAH2 MENJADI-JADI

BANTAH GST : Apa Hal Yang lu Orang Ni Sikit-Sikit Nak Buat Bantahan Beb ?
Posted on Thursday, April 10 @ 07:07:21 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"

Manalah pergi nya AKAL dan FIKIRAN yang ada kat Kepala Otak lu orang tu beb, tak boleh ke lu orang TERIMA aje segala KENAIKAN GILA BABI yang disebabkan oleh Pimpinan Negara yang diterajui oleh Pemimpin Umno. Sepatutnya lu BERBANGGA punya Pemimpin yang Berbangsa Melayu dan Beragama Islam demi Malaysiaku Tanah Tumpah Darahku. Tak cukup ke lagi dengan apa yang telah Dibelanjakan dan Dikorbankan dari hasil Harta Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno.

Lu orang bawa-bawa BERSYUKUR dan Belajar-Belajar Berterima Kasih, baru lah Hati tu boleh TENANG dan HIDUP boleh AMAN beb, kalau ada Barang Keperluan yang Naik tu anggap ia sebagai PENGORBANAN kepada Negara TERCINTA. Yang TERBARU gua dengar akan diadakan BANTAHAN BESAR-BESARAN pada 1 Mei 2014 bersamaan HARI PEKERJA bagi GOOD AND SERVICE TAX (GST)... Tak Penat ke beb... kah kah kah !.

Minyak NAIK HARGA Bantah, Gula Naik Harga Bantah, Lektrik Nak Harga Bantah, Tol Nak Naik Harga lu orang dah MENGGELUPUR macam Lembu NFC kena SEMBELIH. Cuba lu orang tengok Ahli-Ahli Umno serta Penchacai Angkat Najis Umno tu beb...  dia orang RELAX dan SELAMBAR aje macam Lembu NFC di CUCUK HIDUNG, tak ada pun dia orang MEROYAN macam lu orang yang SIBUK nak buat BANTAHAN Sana Sini, tak kan dia orang tu tak terkena TEMPIAS dengan semua Kenaikan tesebut.

Cuba lu orang FIKIR beb... Tak kan dia orang tu semua Gunakan AIR KENCING untuk DIGANTIKAN sebagai Minyak Petrol atau Diesel, atau pun Minum Racun Rumput sebagai ganti Gula untuk menggelakkan Kencing Manis. Tak mungkin juga dia orang Curi Elektrik untuk Mengurangkan Bil Lektrik kerana Pemimpin dia orang Terbukti Mengorbankan Harta Pusaka Mak Bapak dia orang selama berpuluh dia Memerintah, serta tak mungkin juga dia orang menggunakan Daun Kayu  bagi MEMBAYAR Tol.

Untuk itu DENGAR lah NASIHAT dari gua ni, jangan lah Cuba-Cuba buat Kerja Bodoh dengan buat BANTAHAN, ada baik nya lu orang ikut macam Ahli-Ahli Umno yang duduk kat rumah Sambil GOYANG TELOR dapat gak SEDAPNYA beb. Apa kata lu orang pulak yang BERKORBAN seperti Pemimpin Umno dan Ahli-Ahli Umno Berkorban Selama Berpuluh Tahun, gua SEDIH betul ni beb dengan Tindakan lu orang untuk BERHIMPUN membuat BANTAHAN... huuuu hu hu hu hu... kah kah kah !.

Itu mungkin antara AYAT-AYAT BODOH yang TERFIKIR dan keluar dari Mulut Longkang Penchacai Angkat Najis Umno, sebab apa dikatakan Bodoh yang itu lu orang kena lah Tanya dengan Mantan Presiden Umno merangkap Ulul Amri Umno Tun Mahathir KUTTY Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis beb. Kalau tak Bodoh tak kan sudah dikatakan Bodoh oleh Mahathir pun masih mengatakan yang Mahathir Betul atas Alasan BERKIAS... kah kah kah !. Sumber klik sini
 
hemmmmm..... kalau lu orang isi perut umno nak tahu dan faham erti berkias itu ialah, seperti mengatakan yang umno adalah pejuang agama, bangsa dan negara tetapi sebenar nya adalah perosak agama, pengkhianat bangsa dan pengampu telor inggeris penjajah negara... kah kah kah... A B U.
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Thursday, April 10 @ 07:07:21 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


 Kuasa ALLAH, tempat paling lembap paras empangan kritikal
Posted on Thursday, April 10 @ 06:50:51 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"Tempat paling paling lembap di Malaysia ialah di Bukit Larut, Taiping yang menerima hujan lebih 5080 mm setahun, manakala tempat paling kering ialah di Jelebu, N.Sembilan yang menerima hujan kurang daripada 1500 mm setahun. Ini semua kuasa ALLAH, tentera ALLAH, tempat paling lembap pula yang tiada air. Tak pelik ke?

EMPANGAN AIR KUNING HAMPIRI PARAS KRITIKAL

TAIPING 8 April 2014 - Paras air di Empangan Air Kuning di sini kini menghampiri paras kritikal apabila berada pada paras 38 meter berbanding paras normal 42.5 meter.
Pengerusi Jawatankuasa Kemudahan Awam, Infrastruktur, Tenaga dan Air negeri, Datuk Zainol Fadzi Paharudin berkata, walaupun hujan di Bukit Larut dan sekitarnya sejak kebelakangan ini, paras air di empangan itu belum mencapai paras normal.
"Ketika ini paras air di empangan itu berada pada 38 meter, cuma empat meter sahaja lagi untuk turun ke paras kritikal.
Mengenai catuan air di kawasan Taiping dan Kamunting, Zainol berkata, kerajaan negeri belum memutuskan untuk melanjutkan tempoh catuan selama dua minggu yang dilaksanakan sejak 3 April lalu.
- UTUSAN
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
rozmal
Posted on Thursday, April 10 @ 06:50:51 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


 Parti Bogel : Dah Kantoiii baru ambil tindakan.. Bukti DBKL Tak Buat Kerja.?
Posted on Thursday, April 10 @ 10:53:51 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



Pusat hiburan berkenaan sebenarnya sudah menganjurkan parti seumpamanya hampir setiap minggu sejak setahun lalu.

Kuala Lumpur:
Hadiah satu tong arak dan baucar mencacah tatu. Itulah yang ditawarkan penganjur parti bogel untuk pemenang pertandingan tarian lucah dijadualkan Jumaat ini di pusat hiburan terkenal di Jalan Ampang, di sini dan lebih teruk iklan berkenaan disebarkan terang-terangan tanpa mengambil kira sensitiviti masyarakat tempatan.

4Iklan memaparkan wanita berpakaian bikini dengan aksi mengghairahkan di samping lukisan perempuan menutup buah dada di sudut atas iklan itu mula tersebar di laman sosial sejak semalam.

Berlatar belakang warna matahari terbit, parti diberi nama ‘Topless Friday Beach Party’ itu, mengandungi tawaran melampau untuk menarik pengunjung termasuk digalakkan berbogel, kod pakaian iaitu berbikini (perempuan) atau boxer (lelaki) sambil memberikan peringatan lebih menjolok mata lebih digalakkan, jika berpakaian dikenakan caj RM35, minuman arak percuma untuk wanita manakala bagi pemenang tarian lucah menerima hadiah satu tong arak dan baucer mencacah tatu.

Parti dianjurkan di pusat hiburan berhampiran Kampung Berembang di sini, yang jelas tidak bermoral dan dijadualkan bermula jam 8 malam hingga kemuncaknya jam 12 tengah malam itu juga akan dimeriahkan beberapa deejay ternama di ibu kota.


ANGGOTA penguat kuasa DBKL menurunkan iklan parti liar di Jalan Ampang.

Menurut seorang pekerja enggan dikenali berusia 40-an, pusat hiburan terbabit sebenarnya sudah menganjurkan parti seumpamanya hampir setiap minggu sejak setahun lalu. - HM

Isu Parti Bogel - Bukti DBKL Tak Buat Kerja.
DBKL ingat orang nak puji dia le tue kalau dia dok cerita kat media apa tindakan yang dia buat untuk menghalang penganjuran parti bogel tue.

Silap la lue DBKL.

Aku haram takde rasa nak memuji tindakan siput ko tue.

Kata DBKL ;

Berdasarkan siasatan yang dijalankan disahkan aktiviti ‘Topless Friday Beach Party' akan dianjurkan oleh Tetuan Nihonkan Sdn. Bhd di ‘The Pool', 347, Jalan Ampang, di sini pada 11 April (Jumaat).

Demikian dinyatakan Unit Media Jabatan Perancangan Korporat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), hari ini.

Menurut kenyataan itu, semakan jabatan juga mendapati tidak ada sebarang permohonan untuk menjalankan aktiviti sebagaimana di atas dibuat kepada pihak DBKL.

“Walau bagaimanapun, sekiranya permohonan lesen dibuat ianya tidak akan diluluskan memandangkan ianya tidak selaras dengan garis panduan pelesenan,” jelas kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, penganjur juga didapati telah pun mempamerkan iklan tanpa kelulusan lesen daripada DBKL.

Justeru, DBKL akan mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada penganjur dan mereka diberikan tempoh selama 7 hari untuk mengemukakan representasi bertulis mengapa kelulusan lesen premis dan Lesen Hiburan serta lain-lain lesen mereka tidak boleh dibatalkan ekoran kesalahan di atas.

Di samping itu juga, DBKL akan mengarahkan agar premis di atas ditutup selama 7 hari mulai malam ini (8 April) bagi memastikan mereka sentiasa mematuhi syarat yang ditetapkan oleh DBKL.
HD

Yang bermaksud ;

1. Hanya akan tutup selama 7 hari jer.

2. Kemudian mereka masih diberikan peluang untuk buat perniagaan yang sama apabila DBKL hanya minta surat tunjuk sebab bukannya DBKL membatalkan terus lesen mereka2 pun.

Ingat orang BODOH sangat ke? Bila dah kena macam neh, lainkali mereka akan buat promosi tertutup pula. Bukan susah sangat pun.

Dan lagi satu, bila orang komplen baru la melalak2 nak siasat, pantau dan ambil tindakan sebagainya. Tapi sebelum neh?

Alasan paling klise nak mampos yang depa akan bagi ialah, benda dah kecoh kat media sosial, memang la mereka akan ambil tindakan. Sebelum neh tatau sebab tak diwar2kan pun. Actually, yang sebenarnya buat kerja sebab benda tue dah dikecohkan di media sosial. Kalau tak dikecoh2kan?

Ingat bodoh sangat ke penganjur parti bogel tue? Depa takan bodoh2 nak buat promosi besar-besaran kalau takde pengalaman melakukan event yang sama dengan cara promosi yang sama. Takan nak rugi pula kan?

Benda2 macam neh DBKL patut boleh pantau sendiri sebab korang yang bagi lesen hiburan kan? Jadi pantau la cara mereka beroperasi. Dan lagi satu, hakikatnya rakyat yang kecoh2kan di media sosial sebab takde saluran nak kemukakan aduan dan dimana aduan2 tersebut akan diperhalusi dan diambil tindakan segera.

sumber
 
 Khutbah: Usaha Memadamkan Cahaya Islam
Posted on Wednesday, April 09 @ 21:57:33 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"cahaya islamSinopsis: Islam adalah cahaya buat manusia. Dengan cahaya Islam, manusia dikeluarkan dari semua bentuk kegelapan jahiliah, samada jahiliah dahulu atau moden.

Pendokong jahiliah pula berusaha memadamkan cahaya Islam ini dengan pelbagai cara.

DSTG Presiden PAS berkhutbah Jumaat mengenai perkara ini pada  4 JamadilAkhir 1435H (4 Apr 2014)   :Usaha Memadamkan Cahaya Islam (0)"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
ustaznik
 
Posted on Wednesday, April 09 @ 21:57:33 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
 
 Mualaf rampas anak dari bekas isteri Hindu
Posted on Wednesday, April 09 @ 17:22:31 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





Izwan Abdullah, seorang mualaf dengan nama asal N Viran didakwa merampas anaknya dari bekas isteri, S Deepa yang beragama Hindu yang diberikan hak penjagaan oleh mahkamah semalam.

Pegawai sokongan Pertubuhan Pertolongan Wanita (WAO), Sally Wangsawijaya berkata anak lelaki Deepa yang berusia enam tahun dilarikan bekas suaminya menggunakan sebuah kenderaan di hadapan rumah Deepa di Jelebu sekitar jam 9 pagi tadi.

Sally sebelum ini membantu Deepa dalam mendapat hak penjagaan ke atas dua anaknya selepas suaminya memeluk Islam pada April tahun lepas.

Menurutnya, Deepa gagal menghalang Izwan melarikan anaknya.

Sewaktu dihubungi, Deepa mendakwa Izwan hadir ke rumahnya pagi tadi dengan sebuah kenderaan jenis Pajero dan dibantu seorang lagi lelaki lain yang memandu kenderaan itu.

Menurutnya, bekas suaminya itu pada mulanya memanggil anak mereka, Mithran dari depan pagar rumahnya, yang keluar untuk bertemu dengan bapanya.

Merasakan ada yang tidak kena, Deepa yang pada itu sedang melakukan kerja rumah dalam pakaian tidur segera menukar bajunya sahaja dan meluru ke pintu pagar.

Sampai di pintu pagar, beliau melihat Pajero yang dipandu teman subahat suaminya diundur ke belakang perlahan-lahan ke arah pagar rumahnya.

Pada waktu itu beliau menyedari yang bekas suaminya itu cuba melarikan anak lelaki mereka.

"Dia peluk anak saya dan terus berlari ke arah kereta dan saya kejar.

"Saya pegang kaki Izwan waktu kenderaan bergerak tapi dia sepak saya dan saya jatuh atas jalan," dakwa Deepa. - MK
 
 Kalau Dr M boleh pecat Anwar dari kabinet, kenapa tidak boleh Najib pecat MCA?
Posted on Wednesday, April 09 @ 17:14:03 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



“Mana-mana tempat yang majoriti pengundinya Melayu, Umno jangan faraidkan kepada rakan BN,” ujar blog Tenggara is Southeast.
Blog Johor tersebut menyampaikan nasihat berikut: “Kalau tak diambil berat akan hal ini, tak mustahil pada PRU 14 nanti, banyak kawasan majoriti Melayu yang Umno faraidkan kepada MCA atau MIC akan jatuh ke tangan parti lawan”.


Parti Melayu tunjang BN perlu bertegas kerana “sudah sampai masanya rakan Umno dalam BN berusaha untuk mendapat kerusi samada DUN ataupun Parlimen atas sokongan majoriti kaum mereka sendiri,” sambung blogger Tenggara is Southeast itu yang mencerminkan cetusan hati ahli-ahli Umno akar-umbi.
5starlogo= CORONG SUARA DAP .
Blogger otai GAP (Gerakan Anti PKR) menyokong seratus-peratus cadangan blogger Tenggara is Southeast.
Ramai yang kini mula memberontak kerana tidak tahan sikap berpeluk tubuh pucuk pimpinan Umno tatkala ditipu hidup-hidup oleh musang berbulu ayam.
Baca, ‘Laman rasmi MCA penuh dengan tweet-tweet para pemimpin DAP(screenshot bawah)
MCAlks
Prestasi pencapaian MCA nyata tahap ‘Gagal’ Orang Cina suka menguar-uarkan “meritokrasi” sebagai kayu ukur. Ia yang membawa kesan tiada ruang akan diberi kepada barang sesiapa yang tidak memiliki ‘merit’ (cakap biasa: bagi orang yang tak buat kerja).
Yet MCA itself signally fails to perform (with the exception of Chua Soi Lek) and delivers nothing to the BN.
Hakikat MCA “tak guna” ini terserlah melalui krisis MH370 di mana serangan bertubi-tubi terhadap kerajaan telah dilancarkan di media sosial Cina tanpa MCA tampil untuk mempertahankan BN, khususnya Umno yang tidak reti bahasa Cina.
Sebaliknya, warganegara Malaysia yang keturunan Cina mengambil kesempatan untuk memburuk-burukkan nama ibu pertiwi di kacamata dunia tanpa apa-apa usaha menangkis keluar daripada MCA.
MCA=DAP
MCA duduk BN tiada merit tetapi hanya berasaskan kuota Sistem kuota DEB diungkit and dicemuh sehabis-habisnya oleh orang Cina yang membayangkan orang Melayu tidak layak dilantik sebagai ketua atau pengarah, misalnya dalam DCA (Jabatan Penerbangan Awam) atau TUDM and TLDM yang masih belum lagi menjumpai pesawat MAS yang hilang itu selepas sebulan mencari.
Kata orang Cina juga, kuota rizab tempat kosong untuk diisi kaum bumiputera adalah satu bentuk “rentier economy”. Dalam kata mudah, maksud mereka ialah orang Melayu sememangnya tidak mempunyai kemahiran tetapi masih mahu memegang jawatan tinggi semata-mata atas dasar kelebihan warna kulit (“kulitfication”).
Namun bukankah MCA bertenggek di BN berlandaskan pendekatan yang sama? Kononnya MCA mewakili masyarakat Cina meskipun parti itu telah ditolak dengan secara menyeluruh oleh para pemilih Cina. Kalau tiada alasan perkauman ini – yakni rumusan yang diwarisi daripada Perikatan – maka tiada lagi alasan untuk MCA dikekalkan dalam kabinet.
Keadaan yang dirungkai di atas sebenarnya memperlihatkan amalan dwi-standard orang Tionghua. Mereka mahu mengenakan “meritokrasi” ke atas golongan pribumi tetapi enggan memakainya ke atas diri sendiri. Mereka menghina kewujudan kuota sebagai tongkat bagi orang Melayu tetapi mahu juga menuntut kuota MCA dalam jemaah menteri.
Dr Mahathir: "There was a time when Christians believed in the Inquisition, in killing Christian non-conformists, Muslims and Jews" ('Call me a Heretic'. TIME)
Dr Mahathir: “There was a time when Christians believed in the Inquisition, in killing Christian non-conformists, Muslims and Jews” (‘Call me a Heretic’ in TIME)
1998: Anwar disingkir Dr Mahathir Mohamad telah melucutkan Anwar Ibrahim daripada jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan pada 2 Sept 1998.
Pada 14 Sept 1998, Dr M menulis di TIME magazine sebuah rencana bertajuk ‘Call Me a Heretic‘ untuk memperjelaskan keputusan mendadak yang diambilnya itu.
Kata beliau:
“How do you tell a man being devoured by a tiger that he is really helping to preserve a treasured species?
“The fact is that the economic disaster would not have happened if the speculators had not attacked the currencies and the share markets. If it could happen without their attacks, it would have happened long ago. The same systems and practically the same governments had ruled these countries for 40 long years.”
Cuba bandingkan dengan situasi semasa.
Parti pemerintah yang sama, dengan menggunapakai sistem pemerintahan yang sama, telah mentadbir negara kita selama 40 tahun (BN ditubuhkan pada 1974). Sepanjang tempoh ini, keselamatan dan kestabilan negara tidak pernah dan tidak tergugat kecuali kalau ada berlakunya serangan hendap oleh musuh dalam selimut … atau ‘bencana alam’ seperti tsunami.
BN umpama mangsa yang sedang dibaham harimau.
Adakah ia munasabah BN dituntut agar tidak mengenakan apa-apa tindakan ke atas “sang harimau yang membaham” kerana binatang itu adalah spesi lindung?
Membela MCA pun sama bahayanya ibarat memikul biawak hidup.
MCA dan DAP berdakapan
MCA dan DAP berdakapan
Jangan bagi MCA masuk kabinet Berkongsi buah pendapatnya pada tahun 1998, Dr Mahathir seterusnya berkata:
“Hoping for market forces to create a stable currency exchange, a stable economy and stable politics is the same as doing nothing and leaving everything to fate” (sumber: ‘Politics and Markets in the Wake of the Asian Crisis‘, Google Books)
Yang releven kepada kita ialah kerat pesanan yang berbunyi, “Hoping for market forces to create … stable politics is the same as doing nothing and leaving everything to fate”.
“Kuasa pasaran”, iaitu desakan dan tuntutan oleh pembangkang Cina dan penganut Kristian, tidak mungkin akan membolehkan kestabilan politik terus wujud di negara.
MCA yang bersekongkol dengan DAP saban hari meningkatkan ketidakstabilan.
Kita perlu ingat bahawa jentera propaganda MCA The J-Star pernah diharamkan pada Oktober 1987 di bawah ISA kerana ancamannya terhadap keamanan dan ketenteraman awam.
Kalau sampai Anwar Ibrahim selaku TPM dan Menteri Kewangan pun boleh disingkir, tidak ada sebab mengapa Presiden MCA dan timbalannya – yang tidak menerima apa-apa sokongan daripada masyarakt Cina – tidak boleh disisih daripada kabinet juga.

HELEN ANG
http://helenang.wordpress.com

 Pejuang-Pejuang Islam Jadi-Jadian, Gua Nak Ajak Lu Orang Pergi Ini Party Lah Beb
Posted on Wednesday, April 09 @ 17:04:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Isu Semasa " Jikalau lah lu orang ada Terjumpa dengan Pejuang-Pejuang Islam JADI-JADIAN atau pun yang Sewaktu Dengan Nya, tolong ya beb bagi tahu kat dia orang yang gua nak ajak dia orang pergi TOPLESS FRIDAY BEACH PARTY pada 11 April 2014 kat POOL JALAN AMPANG. Terutama nya pada Pejuang-Pejuang Khalimah ALLAH dan Bangsa Melayu Umno... kah kah kah !.

Rugi Besar kalau tak pergi beb, ada BIKINI-BIKINI lagi tu gua cakap lu, cuma gua tak pasti sama ada FREE CONDOM ada ke tidak seperti di Konsert Future Music Festival Asia (FMFA) tempohari. Kalau ada kan ke lagi BEST beb FREE lah katakan, sudah lah ada Bikini-Bikini kemudian ada pulak Free Condom... pergghhhh CAYA lah beb... kah kah kah !.

Memang sesuai sangat lah diadakan sewaktu Tahun Melawat Malaysia 2014 (TMM 2014) yang sedang berlangsung sekarang ni, sudah pasti ianya boleh MENJANA PENDAPATAN Negara sebelum GST dijalankan. Kalau lu orang nak ikut sekali boleh lah CALLING-CALLING gua beb. Lu orang boleh SAING sekali dengan Pejuang-PejuangIslam Jadi-Jadian tu... kah kah kah !.
Ini macam baru betul beb, bukan nya seperti Anwar Ibrahim yang kerja nya ASIK nak MELIWAT Ahli Umno dari Anak sampai ke Mak Bapak dia orang. Dengar kata Anwar Ibrahim tu Penyokong Kuat LGBT tapi untuk buat Party semacam ini pun TAK MAMPU beb, APA BARANG lah lu Anwar. Kalau sudah Penyokong Kuat LGBT tu kena lah tunjukkan beb... kah kah kah !.
Cuba Ikut dan Belajar dengan MANTAN Presiden Merangkap Ulul Amri Umno iaitu Tun Mahathir KUTTY, kerana menjadi Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis beliau TANPA SEGAN SILU dan WAS-WAS terus aje mengatakan Tiada Orang Yang Berani BERDEBAT dengan Kassim Ahmad Anti Hadis kecuiali MENUDUH Kassim sebagai ANTI HADIS... kah kah kah !.

Ok lah beb, gua MEMBEBEL banyak-banyak nanti membuat SAKIT HATI kepada pihak yang disebelah SINUNNNN tu aje beb. Sekali lagi gua Ingatkan kalau lu orang Terjumpa dengan Pejuang-Pejuang Islam Jadi-Jadian terutama Pejuang Khalimah ALLAH dan Bangsa Melayu, tolong ya beb sampaikan HAJAT gua ni untuk ajak dia orang pergi Party Bikini tu ok... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... cuba lu orang bayangkan jikalau umno/bn menang besar pada pru13 yang lalu, apa akan jadi dengan negara malaysia ni beb... kah kah kah... A B U.
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Wednesday, April 09 @ 17:04:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


 Krisis negara mencemaskan, penyelamatnya terlindung disebalik yang terang
Posted on Wednesday, April 09 @ 17:11:47 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Negara kita sesungguhnya sedang berada dalam krisis yang amat genting sekali. Dalam semua bidang kita dalam krisis. Dalam bidang pentadbiran negara kita masih terbelenggu dengan isu rasuah yang semakin menjadi-jadi dan tidak nampak tanda-tanda ia akan terlerai. Laporan Ketua Audit Negara bagi 2013 masih menunjukkan betapa lemahnya kerajaan kita ditadbir oleh pemimpin-pemimpin lemah yang ada pada hari ini.
Kita masih di dalam sebuah kerajaan yang rasuah dan salah tadbir yang amat serius. Inventory barangan dan kelengkapan yang tidak diselaras dengan betul kerana terlalu banyak barangan yang telah dibelanjakan masih berada dalam setor kerajaan sejak bertahun yang lalu yang sudah lusuh tidak digunakan dan ini semuanya pembaziran yang sangat mahal harganya.


Masih banyak projek kerajaan yang terlalu tinggi harganya dari yang sepatutnya dan ini adalah bayangan yang rasuah masih terlalu besar dan tiada penyelesaiannya. Ini sahaja sudah menunjukkan yang pegawai kerjaan masih tidak serius dalam usaha berjimat cermat sedangkan negara sedang menghadapi krisis kewangan yang begitu mendesak dan sangat perlu penyelesaiannya dengan deras dan cepat.
Keselamatan negara juga dalam krisis. Pencolekan terhadap pelancong dari Cina baru-baru ini merupakan manifestasi jelas yang keselamatan negara kita begitu ‘porous’ dan ia amat membimbangkan. Sesiapa sahaja boleh mencolek sesiapa dalam negara kita ini dan ia memakan masa dan tenaga yang begitu besar untuk penyelesaiannya. Kerajaan telah berbelanja tidak kurang dari RM300 juta dengan penubuhan Esscom yang sepatutnya memelihara keselamatan negara di Timor Sabah dan ini bukannya kali pertama kejadian ini berlaku.
Kemasukan pendatang asing dalam jumlah jutaan orang masih menjadi masalah besar dan kehadiran pendatang asing ini telah menjadi masalah kepada keselamatan rakyat ramai di setiap pelosok tanah air. Rompakan dan pecah rumah berlaku hampir setiap hari dan bukan sedikit jumlah jiwa yang terkorban dengan kehadiran mereka dari negara asing tanpa kebenaran ini. Kita masih tidak sedar yang sebagai sebuah negara maritime seperti negara kita ini pengawalan sempadan di laut itu amatlah diperlukan berada diperingkat dan tahap yang tinggi dan semua masalah seperti ini tidak berlaku suatu ketika dahulu.
Jika kita mahu melihat dan mengetahui bagaimana seriusnya penaklukan pemimpin-pemimpin UMNO terhadap negara kita, boleh kita baca dengan teliti ucapan Tengku Razaleigh Hamzah dalam pelancaran buku ‘Rich Malaysia and poor Malaysians’ yang ditulis oleh Anas Alam Faizli baru-baru ini. Apa yang disebutkan oleh Tengku Razaleigh dalam ucapan beliau itu hanya secebis dari perlakuan salah guna kuasa dan rasuah yang melibatkan pimpinan UMNO sekarang ini.
Tengku Razaleigh merupakan pemimpin UMNO yang telah diketepikan secara sistematik oleh pimpinan rakus UMNO yang takut dengan pengaruh dan kemampuan UMNO memimpin negara jika beliau menjadi Perdana Menteri. Ada pemimpin yang tidak mahu TR menjadi pemimpin negara kerana TR bukanlah orang yang mudah untuk menghalalkan segala perbuatan yang tidak direlakan rakyat. Maka beliau tidak henti-henti di permainkan oleh pemimpin rakus negara.
Sikapnya yang gentleman menjadikan beliau tidak sesuai dengan kehendak dan budaya politik pimpinan rakus negara semasa itu. Maka itulah sebabnya beliau tidak terlibat dengan segala perbuatan keji yang dilakukan oleh pimpinan negara kerana beliau sudah tiada dalam kabinet sejurus selepas beliau tewas dalam usaha beliau untuk menyekat apa yang berlaku hari ini dari berlaku.
Sekarang Tengku Razaleigh boleh bercakap tanpa halangan dan telah memberikan pandangan yang akhirnya bermaksud UMNO merupakan parti yang bermusuh dengan orang Melayu sendiri dalam ucapan pelancaran buku tulisan Anas Alam Faizli itu. Pandangan Tengku Razaleigh itu amat pedih di dengar tetapi itu adalah kenyataan. ‘The truth is always painful to hear’ dan jika kita mahu melihat perubahan apa yang di sebut oleh Tengku Razaleigh dalam ucapan beliau itu perlu diambil perhatian.
Dalam catatan sejarah, Tengku Razaleigh merupakan satu-satunya pemimpin dari luar Amerika Syarikat yang telah dipilih untuk mempengerusikan Lembaga Pengarah Bank Dunia dari 1977 hingga ke 1981. Dalam masa yang sama beliau mempengerusikan IMF serta dua lagi institusi kewangan yang berlainan fungsinya iaitu Bank Pembangunan Islam yang berpusat di Jeddah dan Bank Pembangunan Asia yang berpusat di Manila dan ini merupakan rekod cemerlang yang belum di alami oleh mana-mana pemimpin bukan sahaja di negara kita malahan di dunia ini.
Beliau merupakan ‘authority’ yang paling kuat untuk memberikan komen tentang apa yang berlaku di negara ini. Beliau merupakan bekas Menteri Kewangan Negara kita dan merupakan batang tubuh yang telah menubuhkan Petronas yang menjadi isi ucapan beliau dalam pelancaran buku yang di sebutkan tadi.
Petronas yang beliau tubuhkan dengan risiko keselamatan peribadi beliau sendiri sekarang telah diperguna oleh pimpinan negara untuk kepentingan politik parti dan peribadi pimpinan hari ini. TR tentu merasakan kesedihan kerana beliau telah menubuhkan syarikat petroleum nasional ini dengan peluh dan keringat tanpa bayaran. Alih-alih pemimpin yang mengambil kuasa negara mempergunakan untuk politik peribadi mereka dengan sewenang-wenangnya.
Saya mencadangkan kepada mana-mana pertubuhan supaya diadakan seminar khas tentang Petronas ini kerana syarikat petroleum nasional ini adalah syarikat milik rakyat dan bukannya syarikat milik pemimpin tertentu yag telah menggunakannya untuk menyelamatkan perniagaan anak beranak beliau sahaja.
Kesabaran TR berdiri sendirian dipinggiran politik kotor negara agaknya sudah sampai ketahap kehilangan kesabaran beliau. Itu sebabnya apa yang beliau perkatakan itu tidak dapat disambut oleh mana-mana pemimpin UMNO samada yang sedang berkuasa atau pada siapa yang sudah bersara.
Apa yang telah diperkatakan oleh TR dalam pelancaran buku yang disebutkan tadi tidak mendapat apa-apa reaksi dari pimpinan hari ini terutamanya dari Perdana Menteri mahu pun bekas-bekas Perdana Menteri kita.
Pendeknya apa yang diperkatakan oleh TR itu merupakan isu yang sebenarnya dan jika tiada siapa yang menjawabnya maka ia adalah pengakuan dipihak kerajaan hari ini bahawa mereka adalah pihak yang bertanggung jawab terhadap kecelaruan politik dan ekonomi negara pada hari ini.
Benar kata Anas Alam Faizli, negara kita kaya tetapi rakyatnya miskin. Apa sebabnya? Jawablah sendiri. Siapa yang patut melakukan perubahan negara? Itu pun jawablah sendiri kerana jawapannya sudah berada di depan mata. Hanya mungkin ia terselindung disebalik yang terang.

ASPAN ALIAS
http://aspanaliasnet.blogspot.com/

Tiada ulasan: