Jumaat, 6 Disember 2013

PERLUNYA UNDANG2 ALLAH....IAITU UNDANG2 HUDUD

Polis Siasat Kes Kemungkinan Sebagai Perogol Paling Muda Di Negara Ini

Written By canang on Jumaat, 6 Disember 2013 | 12/06/2013 05:00:00 PTG


Oleh R.S.N MURALI sumber Mstar Online – Gambar hanya hiasan kes luar negara

MELAKA: Seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun telah didakwa merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun di rumah pengasuh kanak-kanak itu.

Insiden itu dilaporkan berlaku pada 7 November lalu dan laporan perubatan yang baru sahaja dikeluarkan menunjukkan selaput dara kanak-kanak itu koyak.

Polis kini menyiasat kes yang boleh menjadi sebagai perogol yang paling muda di negara ini.

Kedua-dua kanak-kanak itu berada di rumah pengasuh pada kira-kira pukul 2 petang apabila seorang jiran, yang hanya mahu dikenali sebagai Shima, 43, menyedari bahawa rumah di Alor Gajah itu senyap tidak seperti biasa.

Pengasuh itu pergi ke kedai runcit berhampiran, maka jiran tersebut memasuki rumah melalui pintu belakang dan pergi untuk menyiasat.

Secara tiba-tiba kanak-kanak perempuan berkenaan keluar dari bilik dengan tergesa-gesa dengan ketika itu tidak berpakaian sepenuhnya.

“Dia menangis dan kelihatan terkejut,” kata Shima.

Selepas menenangkan kanak-kanak perempuan itu di bawah, jiran telah memeriksa rumah tersebut dan budak lelaki itu, yang merupakan anak tirit kepada pengasuh kanak-kanak terbabit, bersembunyi di sebalik pintu bilik yang lain.

“Dia hanya memakai seluar,” kata Shima.

“Dia memberitahu saya bahawa dia sedang bersiap untuk menghadiri kelas agama.”

Mengesyaki sesuatu yang tidak kena, jiran yang kemudian menelefon ibu gadis itu , 35, dan menceritakan kejadian itu.

Apabila ibu meminta anaknya menceritakan apa yang terjadi, dia menjawab bahawa budak itu telah baring di atasnya dan kemudian dia merasakan sakit yang amat sangat pada kemaluannya.

Ibu kanak-kanak perempuan itu kemudiannya membuat laporan polis pada hari yang sama.

Polis kini sedang menyiasat kes itu di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Kanak-kanak perempuan itu, merupakan anak kedua daripada tiga adik-beradik, telah dihantar ke rumah pengasuh kerana dia merupakan seorang anak kecil berbanding adik-beradik yang lebih tua dan lebih muda daripadanya.

Dua kanak-kanak lain sedang tidur pada waktu tengah hari ketika kejadian itu berlaku.

Pengerusi Malacca Action Group for Parents in Education (Magpie), Mak Chee Hin percaya budak itu mungkin boleh bertindak sedemikian berdasarkan apa yang telah dilihat dalam filem lucah, mungkin di Internet.

“Adalah sukar untuk mempercayai bahawa seseorang yang berusia 11 tahun boleh pergi sampai ke tahap itu,” katanya.

Terdapat beberapa kes kanak-kanak meniru perbuatan buruk yang mereka telah melihat di laman web tertentu, katanya.

Mak meminta supaya penapis web dan menyekat perisian diharuskan untuk mengelakkan kanak-kanak daripada mengakses laman web yang tidak sesuai seperti lucah atau lain-lain.

“Atau kita harus menetapkan umur minimum untuk melayari laman web,” katanya.sumber

Wanita Dirogol & Diliwat Bergilir-Gilir 3 Lelaki

Written By canang on Jumaat, 12 Julai 2013 | 7/12/2013 09:13:00 PTG

Wanita Dirogol & Diliwat Bergilir-Gilir 3 Lelaki

PETALING JAYA – Seorang wanita warga China bukan sahaja dirogol secara bergilir-gilir, malah turut diliwat selepas dilarikan dalam kejadian di Jalan Pudu, Cheras, Ahad lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi, mangsa berusia 33 tahun itu dikatakan keluar untuk membeli makanan, sebelum dihampiri tiga lelaki yang memperkenalkan diri sebagai polis.
Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Fadil Marsus berkata, dua daripada lelaki terbabit kemudiannya menarik mangsa masuk ke dalam kereta.
Menurutnya, ketika dalam perjalanan itu, dua daripada suspek bertindak menarik rambut serta baju mangsa, sebelum mencabulnya.
Beliau berkata, mangsa kemudiannya dibawa ke sebuah hotel di kawasan Damansara.
Fadil berkata, mangsa yang ketakutan terpaksa bertahan dan menunggu sehingga dua suspek terbabit tidur.
“Setelah yakin dua suspek itu tidur dan seorang lagi sedang mandi, mangsa terus keluar dari bilik untuk mendapatkan bantuan daripada pihak pengurusan hotel.
“Pihak pengurusan hotel terus menghubungi polis dan kita berjaya tangkap ketiga-tiga suspek di bilik berkenaan pada hari yang sama,” katanya.
Beliau berkata, ketiga-tiga suspek kini direman sehingga esok.
Difahamkan, mangsa yang masuk ke negara ini sejak 9 Jun lalu, dibawa ke hospital untuk pemeriksaan perubatan. -SH

Mati dipukul ganggu isteri orang

Written By canang on Rabu, 15 Jun 2011 | 6/15/2011 08:33:00 PTG


KINABATANGAN 14 Jun - Akibat mengganggu isteri orang, seorang lelaki warga asing maut dipukul dengan tukul besi di sebuah rumah kongsi di Kampung Pelangi di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Jaini Abul Kadir berkata, mayat mangsa ditemui ditanam berhampiran rumah kongsi berkenaan, kira-kira pukul 8 malam.

"Berdasarkan laporan, suami wanita berkenaan yang baru pulang dari kerja terlihat isterinya sedang bergelut dengan mangsa di dalam rumahnya.

"Isteri suspek kemudian memaklumkan bahawa mangsa telah memasuki rumah mereka lalu mengganggunya.

"Suami wanita berkenaan kemudian bertindak memukul mangsa, seorang rakyat asing dengan tukul besi yang dipegangnya," katanya di sini hari ini.

Tambah Jaini, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah sebelum mayat lelaki itu dibawa ke kawasan lereng bukit sebelum ditanam.

Katanya, suspek kemudian menyerah diri kepada penduduk di rumah kongsi berkenaan sebelum pihak polis dimaklumkan berhubung kejadian itu keesokan harinya.

"Pasangan suami isteri warga asing berkenaan ditahan dan tukul besi yang digunakan memukul mangsa dirampas. Mayat mangsa telah dihantar ke Hospital Kinabatangan untuk bedah siasat.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan," katanya.

2 wanita didakwa lacur pelajar

Written By canang on Selasa, 20 Julai 2010 | 7/20/2010 05:30:00 PTG

Selepas dua minggu terbongkar kisah pelacuran membabitkan pelajar sekolah di negeri ini, dua wanita akhirnya dihadapkan ke dua Mahkamah Sesyen di sini atas dua pertuduhan melacurkan dua pelajar.

Bagaimanapun, kedua-dua tertuduh, Siti Normaslinda Mohamad Masrol, 22, dan Roslina Md. Snor, 23, mengaku tidak bersalah bagi pertuduhan pertama selepas Timbalan Pendakwa Raya, Salwa Mhd. Asrar membacakan fakta kes.

Dalam pertuduhan pertama, kedua-dua tertuduh didakwa telah memperdagangkan seorang remaja perempuan berumur 15 tahun bagi maksud eksploitasi pelajar itu di Hotel Everyday, 312 A.B.C di Jalan Tun Ali pada Mei lalu.

Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 14 Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda jika disabitkan kesalahan.


 

Rintihan seorang suami:Hancur hati apabila melihat isteri terlebih dulu merayakan ulang tahun kelahirannya

Written By canang on Jumaat, 25 September 2009 | 9/25/2009 11:30:00 PG


KANGAR: “Hancur hati apabila melihat isteri terlebih dulu merayakan ulang tahun kelahirannya dengan lelaki lain dalam bilik hotel, sedangkan saya membeli kek kesukaannya dan sejambak bunga untuk diraikan bersama di rumah,” luah seorang suami yang kecewa dengan perbuatan curang isterinya apabila ditangkap khalwat, awal pagi semalam.
Suami berusia 31 tahun dari Sungai Petani, Kedah, itu berkata, dia melihat dengan jelas kecurangan isterinya bersama seorang lelaki bukan Islam ketika pegawai pencegah maksiat Perlis melakukan serbuan di bilik hotel terbabit.
Katanya, kelmarin, genap usia isterinya yang ke-31 tahun dan dia bercadang membuat kejutan untuk meraikan sambutan bersama dengan membeli kek krim buah dan sejambak bunga tanpa pengetahuan isteri.

“Selepas membeli kek dan bunga, saya pulang ke rumah di Sungai Layar, Sungai Petani. Apabila tiba berhampiran pekarangan rumah, saya melihat kelibat isteri masuk dalam sebuah kereta dan memandu seorang diri. “Disebabkan berasa tidak sedap hati, saya terus mengekori isteri dan rupa-rupanya dia memandu sampai ke sebuah hotel di Kangar,” katanya ketika ditemui di sini. Wanita terbabit ditahan ketika sedang berdua-duaan dengan seorang lelaki Cina dalam sebuah bilik hotel oleh sepasukan empat anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips) jam 5.30 pagi.
Wanita yang bertugas sebagai pegawai imigresen di Sungai Petani itu, sanggup memandu kenderaan sejauh 80 kilometer untuk melakukan maksiat bagi meraikan ulang tahunnya bersama lelaki berusia awal 30-an dari Perlis itu.

Suami terbabit yang bertugas sebagai juruteknik kanan di sebuah kilang di Sungai Petani berkata, dia terserempak dengan anggota Jaips yang melakukan serbuan di bilik hotel terbabit.
“Saya kaku sebentar melihat kelibat isteri bersama lelaki lain dalam bilik hotel itu. Kami mempunyai dua anak perempuan berusia dua dan enam tahun hasil perkongsian hidup sejak lapan tahun lalu,” katanya sambil menunjukkan kek buah bernilai RM35 yang dibelinya untuk isteri kepada petugas media di sini.
Dia berkata, khabar angin yang didengarnya sebelum ini berhubung kecurangan isterinya yang mempunyai empat telefon bimbit ternyata benar.
“Saya mengakui sudah pasrah dengan kejadian itu dan selepas ini, tumpuan saya hanya kepada dua anak perempuan. Saya akan memberi didikan agama sempurna kepada mereka,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Jaips, Abdul Malik Hussin, mengesahkan penahanan wanita dari Sungai Petani itu bersama lelaki bukan mahram dalam sebuah bilik hotel, bagaimanapun lelaki berkenaan dibebaskan kerana bukan Islam.

“Hasil maklumat awam, empat anggota Jaips bergegas ke lokasi dan mengetuk pintu bilik hotel sebelum dibuka seorang wanita dan hasil pemeriksaan kami menemui seorang lelaki bukan Islam di atas katil.
“Wanita yang bertugas di sebuah jabatan kerajaan di Sungai Petani memberi alasan kononnya sedang mengadakan perbincangan perniagaan dengan lelaki berkenaan ketika serbuan jam 5.30 pagi,” katanya.
Beliau berkata, wanita terbabit akan dituduh mengikut Seksyen 9 Enakmen Jenayah Dalam Syarak Negeri Perlis dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman denda RM5,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali.
“Selepas mengambil keterangan, wanita itu dibebaskan dengan bon jaminan RM2,000 yang dibayar seorang penjamin kira-kira jam 12 tengah hari dan kes akan disebut di Mahkamah Rendah Syariah, Rabu ini,” katanya

10 Cara Ajaib Untuk Memutihkan Kulit Tubuh dan Wajah Secara Alami

Written By canang on Ahad, 13 Oktober 2013 | 10/13/2013 10:12:00 PTG

Berikut saya akan memberikan tips kesehatan mengenai bagaimana cara agar kulit menjadi Putih alami dan sehat! yang saya dapatkan dari berbagai sumber di media masa tentang kesehatan,, silahkan disimak semoga bermanfaat !
Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat dan Alami 

1. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Lada Manis (Paprika)
Paprika adlah salah 1 bahan alami yg bagus untuk facial wajah Sobat, dgn membuat masker dr olahan paprika Sobat bsa memutihkan wajah Sobat, dimana masker paprika ini bisa meningkatkan sirkulasi aliran darah di dlm wajah. Sobat bisa menghancurkan (mem-blender) paprika merah / hijau untuk menghasilkan pasta / krim sebagai masker wajah. Oleskan pd wajah Sobat & kemudian biarkan selama lima belas menit, kemudian bersihkan wajah Sobat dgn air dingin. Dgn krim alami ini sel-sel kulit wajah Sobat dpt lebih sehat & pastinya wajah putih alami bisa Sobat dapatkan.

2. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Yogurt
Yogurt ternyata bsa mmberikan kelambapan untuk kulit wajah Sobat. Dgn mencampur sedikit madu & kemudian oleskan pd kulit wajah Sobat, biarkan selama 10 menit kemudian bisa dibersihkan dgn air. Masker berbahan yogurt ini bisa menghaluskan kulit wajah Sobat, pastinya kulit wajah putih nan halus adalah dambaan semua org.

3. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Chamomile
Chamomile memang biasa dijadikan teh. Namun, bunga ini bs berfungsi sbagai bahan alami untuk mencerahkan kulit wajah. Chamomile jga memiliki banyak kandungan untuk mengatasi mata yg bengkak. Sobat hanya perlu mencelupkan kantong teh ke dlm air panas, & biarkan sampai dingin. Kemudian, tempelkan kantong teh pd mata. Lakukan hal ini selama dua minggu untuk melihat hasilnya.

5. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Susu
Sobat pasti sdh mendengar tentang manfaat mandi susu? Tetapi bila mandi susu dirasa terlalu repot, cukup gunakan susu untuk membasuh muka. Susu memiliki bnyak bahan yg dpt mengurangi bintik-bintik hitam pd wajah, & meningkatkan warna kulit dgn cara yg sempurna. Tuang beberapa tetes susu pd kain pencuci muka, lalu gunakan kain tersebut untuk menggosok wajah dgn lembut. Susu akan menghilangkan sel-sel kulit mati yg menutup wajah, & memberikan warna yg baru.

6. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Minyak alpukat
Banyak orang yg malas membersihkan wajah sebelum tidurseperti mazinu ini karena merasa sudah begitu lelah & capek. Nah, minyak alpukat itu dpt membantu Sobat yg tak sempat mencuci muka sebelum tidur. Minyak alpukat ini secara efektif membantu menghilangkan sisa-sisa riasan wajah. Setelah menghapus sisa make-up, gunakan tisu untuk menyerap kelebihan minyak yg tertinggal di wajah.

7. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Jeruk nipis & putih telur
Putih telur sering disebut mampu mengencangkan kulit wajah. Untuk memperbaiki warna kulit, campurkan perasan jeruk nipis dengan putih telur. Gunakan bahan ini sebagai masker wajah. Oleskan masker jeruk & putih telur ini ke wajah, lalu biarkan mengering sendiri. Setelah 5 10 menit, basuh muka Sobat dgn air dingin. Hasilnya bisa Sobat lihat setelah rutin melakukan hal ini paling tdk seminggu.

8. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Almond
Almond dpt membantu mengurangi kegelapan warna kulit, sehingga kulit akan terlihat lebih terang. Cara praktis & alami untuk menggunakan almon untuk memutihkan kulit adalah dgn mencampurkan almon dengan susu & sedikit kunyit. Caranya, pd pagi hari, rendam 4-5 biji almond & satu ruas kunyit dalam susu cair. Pada malam harinya, keluarkan kunyit, lalu haluskan almon dalam susu tersebut hingga terbentuk pasta. Oleskan campuran ini pada wajah & leher & biarkan semalaman. Setelah itu, pada pagi harinya bilas dengan air dingin & bersihkan. Untuk hasil yang optimal, lakukan cara ini 2 minggu sekali.

8. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Tomat
Tomat kaya akan vitamin C yang bermanfaat untuk memutihkan kulit. Banyak kosmetik pencerah kulit yang memakai ekstrak tomat sebagai bahan aktifnya. Nah, jika Sobat ingin memakai tomat segar sebagai pemutih kulit, ambil tomat berukuran besar lalu parut. Tambahkan 2-3 tetes air perasan lemon & beberapa tetes air mawar, aduk hingga rata. Oleskan pada wajah & leher dengan kuas, diamkan selama 15 menit,lalu bilas. Lakukan cara ini setidaknya seminggu sekali.

9. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Pepaya
Pepaya yang berwarna hijau atau oranye dapat berkhasiat mencerahkan kulit. Pepaya hijau mengandung enzim papain yg ideal untuk memutihkan kulit. Caranya, ambil 1 sendok makan pepaya hijau (pepaya yg masih mangkal) yg telah dihaluskan, & satu sendok makan pepaya masak, campurkan. Oleskan pd wajah & biarkan selama 15 menit, lalu bilas. Lakukan cara ini setiap hari untuk hasil yg optimal.

10. Cara Memutihkan Kulit Secara Sehat & Alami dengan Kentang
Kentang ternyata dpt bermanfaat untuk memutihkan kulit, lho. Jus kentang dapat digunakan sebagai pemutih alami bagi kulit kita. Caranya, parut 1 buah kentang & tambahkan satu sendok teh madu, campur lalu oleskan pd kulit wajah & leher. Diamkan selama 20 menit, lalu bilas dengan air. Ramuan ini cocok untuk semua jenis kulit.

Semoga cara cepat mendapatkan kulit putih sumber

Kisah Benar : Seorang Ibu Terpaksa Cari Paswood Anak Untuk Delete..Akaun FB Anak yang telah meninggal dunia

Written By canang on Isnin, 23 September 2013 | 9/23/2013 08:04:00 PTG


Islam mengalakkan tegur menegur antara manusia. mari kita share kan kepada semua facebooker yang beragama islam :

Kisah Benar » Ada sorang mak terpaksa cari pasword FB anak nya untuk delete kn gambar-2 dia yg seksi-2 dan xmenutup aurat sebab setiap malam anak dia masuk dlm mimpi mak dia , dlm keadaan rambut tergantung dekat pokok besar dan sedang terbakar .. Anak dia baru seminggu mati eksiden lepas balik kerja .. Anak dia pesan kt mak dia dlm mimpi 2 ..
" Mak ~ tolong padamkn gambar saya kt dlm fb 2 " sambil menangis . [TOLONG SHARE . MUNGKIN INI SEMUA BOLEH SEDAR KAN WANITA YANG LALAI DI DUNIA INI ] »»
p/s : bila dah habis baca syaitan mula berbisik kt telinga , " woi kau xpayah LIKE or xpayah SHARE laa .. org xinsaf jgk derr ~ wt semak wall kau jer !! " begitu lh licik nya syaitan krn x mau manusia saling menyebar perkara baik , dan nk manusia terus terlena dgn dunia .. Astarfirullahal'azim.SUMBER

AKHIRNYA 1 GEREJA MASUK ISLAM DI AMERIKA

Written By canang on Khamis, 17 Oktober 2013 | 10/17/2013 04:39:00 PTG

http://networkedblogs.com/RKd5O (TAIP DAN KLIK SINI UNTUK VIDEO)

Semua penganut Kristian dalam gereja di Amerika masuk ISLAM serentak kerana peristiwa ni! Tolong dengar betul2..

Ayuh kita sama-sama sebarkan video ini. Tunjukkan keprihatinan anda dengan agama ISLAM. Cerita ini tidak pernah disiarkan di TV, Radio dan dimana-mana media massa yang lain.. Jom SHARE!

Khutbah yang sangat bersemangat oleh Ustaz Abdullah Khairi.

Tiada ulasan: