Rabu, 25 Disember 2013

SEMUA DARI ALLAH TAPI MANUSIA TAK BERSYUKUR...MALAH KURANG MEMUJI/BERZIKIR KEPADA ALLAH SWT

hong Yeap PingRoad To PutraJaya
Bank Dunia dedah aset negara dijual — Suara Keadilan. Kalau tajuk berita ini fitnah, tindakan undang² patut diambil ke atas akhbar ini, kalau fitnahlah...
Osman Aziz was tagged in Ramli Joned's photo.
Bismillaa hir rohma nir rohim SANTAPAN ROHANI – RABU 25 DISEMBER 2013: SYAITAN BOLEH JADI SEKECIL LALAT Suatu ketika SEORANG SAHABAT MEMAKI SYAITAN, apabila haiwan tunggangan RASULULLAH S.A.W tersandung... "CELAKA SYAITAN"... Rasulullah s.a.w yang kebetulan mendengarnya menasihati, "JANGAN BERKATA "CELAKA SYAITAN", kerana jika kamu berkata seperti itu, syaitan menjadi angkuh dan berkata: Dengan kekuatanku, akan ku buat dia jatuh... Kalau engkau berkata, "Bismillah", SYAITAN AKAN MENJADI SEKECIL LALAT". (Hadith Riwayat Ahmad).... Diriwayatkan dari Abu Malih dari seorang lelaki, dia berkata, "Ketika aku dibonceng Nabi s.a.w. tiba-tiba unta beliau tergelincir.... Serta-merta aku katakan, "Celakalah syaitan." Lalu beliau bersabda, "JANGAN KAMU KATAKAN, "CELAKALAH SYAITAN," sebab jika kamu katakan seperti itu maka syaitan akan membesar sebesar rumah dan berkata, "Demi kekuatanku,".... Akan tetapi ucapkanlah "Bismillah," sebab jika kamu ucapkan lafaz tersebut, SYAITAN AKAN MENGECIL HINGGA SEKECIL LALAT," (Shahih, Hadith Riwayat Abu Dawud [4982]).... Demikianlah cara Rasulullah s.a.w menghadapi makhluk yang sombong.... TIDAK DENGAN CACIAN @ MAKIAN, tetapi dengan menyebut nama Allah... DI DALAM IBADAH HAJI pun, kita diberi peluang untuk meluahkan kemarahan dan permusuhan kita terhadap IBLIS dalam ritual melempar jamrah.... Dengan batu kerikil sebesar biji jagung, kita melemparkan sambil tetap mengingati dan menyebut nama Allah Zat Yang Maha Besar "Bismillahi Allahu Akbar".... Mencaci maki bukanlah cara yang diajarkan Islam untuk menyatakan kemarahan, membalas atau melawan kesombongan.... Logik mudah mengatakan, KALAU KITA BALAS DAN LAWAN KESOMBONGAN DENGAN CACI MAKI, LALU APA BEZA KITA DENGAN MEREKA?.... Alasannya adalah hanya kerana ajaran Islam terlalu mulia untuk itu.... MENCACI MAKI PUN KADANG2 BAGAIKAN ‘MENEPUK AIR DIDULANG TERPERCIK MUKA SENDIRI’.... Rasulullah s.a.w punya logik mudah untuk itu... Telah bersabda Rasulullah s.a.w, "TERMASUK DOSA BESAR ADALAH SESEORANG MENCACI-MAKI KEDUA ORANG TUANYA," Para sahabat bertanya, "Bagaimana seseorang boleh mencaci-maki kedua orang tuanya?", Maka beliau s.a.w menjawab: "Dia mencaci-maki ayah orang lain, lalu orang lain itu mencaci maki kembali orang tuanya."(Hadith Riwayat Bukhari).... ALANGKAH INDAHNYA, jika kutukan atau caci maki digantikan dengan cara yang bermaruah, seperti telah diajarkan Rasulullah s.a.w kepada para sahabatnya... "Allah Maha Besar, Sungguh Maha Besar, Segala Puji hanya bagi Allah Pujian yang amat banyak, Tiada Tuhan Selain Allah Yang Maha Esa, Tiada Sekutu bagi-Nya."....


TURUN: Himpunan 31 Dis diteruskan
11:32AM Dis 25 2013
Pemimpin Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) Azan Safar berkata sisasatan polis ke atasnya tidak menghalang beliau untuk meneruskan kempen '2014 Tahun Sengsara Rakyat' melalui perhimpunan besar di Dataran Merdeka pada malam 31 Disember.

NONEAzan, yang dibebaskan polis selepas ditahan selama 20 jam semalam turut mempersoalkan tindakan berkenaan, serta tuduhan “serkap jarang” ke atasnya, kerana didakwa terlibat dalam usaha untuk menggulingkan kerajaan.

“Adakah dengan memperjuangkan hak dan suara rakyat supaya bebanan kos sara hidup mereka diturunkan, maka, saya digelar penjenayah berat dan diserbu sebagai seorang penjenayah?

“Hakikatnya, saya menyeru masyarakat turun dan menyatakan sokongan mereka supaya kerajaan tidak mengambil ringan dan memandang enteng masalah beban kos sara hidup rakyat menjelang 2014.

“Di manakah salahnya?,” katanya lagi dalam kenyatannya, yang mengimbau semula detik-detik ketika beliau ditahan sepasukan anggota polis semasa sedang makan di Kampung Baru, Kuala Lumpur pada malam Isnin.
 Gempa Bumi Punca Ikan Ketepi Pantai Lahad Datu
Posted on Wednesday, December 25 @ 07:50:57 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu




Klik gambar untuk besarkan

Inilah Punca Semua Ikan Lari Bertempiaran Di Pesisir Patai Lahad Datu Sabah.Telah Berlaku Kejadian Gempa Bumi 5.2 Rit,EMPAT JAM YANG LALU.Berlaku Dua Kejadian Gempa Dalam Masa Yang Sama.Moga-Moga Dijauhi Dari Sebarang Bala Dan Malapetaka Di Negara Kita.

- FB Din Gombak

LUAHAN HATI LANA NORDIN SELEPAS JOHAN AS’ARI MINTA PUTUS?

| 25/12/2013 | 0 Comments
  • di
Setelah dikejutkan dengan Johan As’ari melamar Lana Nordin selepas keluar tiga hari berturut-turut, kini industri hiburan digemparkan lagi bila Johan memberitahu bahawa beliau dan Lana sudah putus.
lana-nordin-kahwinMacam mencari publisiti murahan pun ada apabila sebelum ini Johan memberitahu bakal memperisterikan Lana dan pernah menyatakan nampak bayangan Lana di hadapan Kaabah ketika dia berdoa tentang jodoh.
Johan As’ari berkata hubungannya dengan Lana Nordin secara rasmi putus kelmarin, selepas keluarganya tidak menerima pelakon itu.
Rasa kesian pun ada dengan Lana setelah banyak perubahan dilakukan beliau setelah Johan mengatakan mereka bercinta. Memetik laporan akhbar Berita Harian, beliau sudah jangka perkara ini selepas Johan As’ari sering berdolak dalik sejak hubungan mereka ditentang keluarga.
akhbar
“Saya bukan bodoh, tiga hari bertemu terus dilamar sebagai isteri, boleh percayakah? Saya beri Johan ruang untuk membuktikan janji dan ungkapan manisnya, tapi nampaknya baru sebulan lebih Johan sudah mengaku kalah,” ujarnya reda dengan ketentuan ini.
p/s: SM harapkan Johan lepas ini tidak lagi memainkan hati dan perasaan orang lain. Ingat hukum karma!

BUKAN HUKUM KARMA...HUKUM ALLAH SWT 

Bismillah.... Salam ketenangan dan Slmt mlm. Renungkanlah.... Ratusan ribu kerang naik ke darat Lahad Datu,Sabah. Takbir!

GAMBAR YANG GERENTI TIDAK DI SIARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN ... PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS ZIARAH DAN BANTU MANGSA BANJIR PENYOKONG CUKUP TEGAR UMNO.



Kelihatan Sdr Mazlan Aliman AJK PAS Pusat merangkap Presiden Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) bersama YB Hj Hanapiah Mat ADUN Chukai, Kemaman menziarahi rumah penduduk yang menjadi mangsa banjir di Kg Paya Berenjut, Kemaman, Terengganu.

Penduduk tempatan terharu dengan keprihatinan ahli-ahli PAS yang datang dari jauh untuk menolong rakyat.

Salah seorang yang diziarahi ialah ahli tegar UMNO lebih 25 tahun. Kami membantu meratakan pasir untuk menimbus hakisan yang teruk. YB Hanapiah beli menggunakan wang sendiri hampir 10 lori pasir basah dengan harga RM320 selori untuk bantuan 5 buah rumah.

Kedengaran ahli UMNO tersebut berkata, " saya malu orang PAS mari dari jauh tolong. Pemimpin UMNO langsung tak tunjuk muka pun"

Sdr Mazlan Aliman memberikan penjelasan bahawa mereka menghulurkan pertolongan dan bantuan serta sumbangan langsung tidak mengambil kira samada mangsa itu ahli PAS atau UMNO.  Mereka nak cari pahala dan berAMAL kerana Allah'.

Herba Penawar Kanser · 16,461 like this
Kami bantu GHAIBkan kanser dari 10,000 orang semudah ABC! (sila baca sampai habis jika mahu tahu)

=================
Telah lebih 10,000 orang pesakit kanser berjaya dibantu dengan produk ini!
=================

Ini kisah benar.

++++++
Kisah Benar 1
++++++
Vitamin B-17 mengikut kajian sentifik mampu merawat cancer. Durian belanda dan biji aprikot mengikut kajian sintifik terbukti mampu memusnahkan sel cancer. Selain kimotrapi moden. Durian belanda n biji aprikot adalaj alternatif utk merawat pesakit cancer. Sila baca mingguan malaysia bahagian kesihatan.telah keluar fakta yh jelas mengenainya. Pesakit mempunyai hak utk mencuba samada kimotrrapi moden dan alternatif lain dlm rawat cancer.kita x blh kata this mathod is the best other mathod not. The best thing to do is usha untuk sembuh dengan method2 yg ada.
~ En Ir Wan, NIOSH Bangi

++++++
Kisah Benar 2
++++++
Ubat ni memang bagus.. Selain tu juga boleh jadi penawar kencing manis... iktiraf oleh doktor
~ Cik Ayu, UiTM Shah Alam

-------------
Semua orang boleh gunakan produk ini. Ianya bagus untuk Supplemen Harian.. dan Untuk menCEGAH KANSER.
-------------

Produk Ini Sangat bagus Untuk :
1# Kanser / Ketumbuhan / Tumor
2# Tekanan darah tinggi.
3# Kencing manis.
4# Gastrik / Ketidakhadaman / Masalah Usus.
5# Jangkitan virus / Bakteria / Parasit / Cacing.
6# Kulit bermasalah / Alahan / Ekzema.
7# Asma / Penat / Semput / Lelah.
8# Resdung / Gatal-gatal / Parut.
9# Sakit sendi / Sengal badan.
10# Murung / Stress.
11# Gout.
12# Sukar tidur / Tidur terganggu.
13# Sembelit / Cirit-birit / Buasir.
14# Demam / Batuk /Selsema.
15# Migrain.
16# Kerosakan hati / Hepatitis.
17# Paras kolestrol tinggi.
18# Strok / Saluran darah tersumbat.
19# Gangguan saraf / Parkinson.
20# Nyanyuk / Alzheimer.
21# Gangguan penglihatan / Katarak.
22# Kelesuan / Lemah tenaga batin.
23# Sindrom menopause / Senggugut.

Harga Asal RM120
Harga Merdeka R̶M̶1̶2̶0̶ RM110 (Jimat RM10)
* Jika beli banyak lebih banyak diskaun.

# PERCUMA POSLAJU
# PERCUMA Habbatussauda bernilai RM22
(bagi pembelian 2 unit ke atas)


------------------
Berminat?
Mesej < MRGRV > ke 016-733 7380
------------------
(Saya akan respon dan berikan butir pembayaran yang cukup mudah)


Nota Penting. PRODUK INI BUKAN PRODUK MLM.

APA YANG KAMI CUBA SAMPAIKAN?
APAKAH KHASIAT GRAVIOLA?
Untuk yang belum tahu apakah GRAVIOLA :

GRAVIOLA dihasilkan menggunakan 100% pati sari buah durian belanda, gabungan khasiat dari ekstrak kulit nya, biji nya, daun nya dan sebahagian batang stem nya. Khasiat power 1 gram bersamaan kebaikan 330gram isi buah durian belanda !!!

GRAVIOLA (Durian Belanda) eksklusif dan dikenali di Eropah kerana kaya dengan :
1. Acetogenin, agen fitokimia yang amat kuat dimana kajian
2. membuktikan bahan ini menunjukkan kesan antitumor,
3. antikanser dan bersifat selektif terhadap pelbagai jenis
sel kanser.
4. Vitamin C yang berfungsi meningkatkan antibodi
5. Serat yang berfungsi mencegah sembelit.
6. Potassium yang befungsi mencegah kelesuan
dan kekejangan otot.
7. Magnesium yang berfungsi mencegah retensi bendalir
Thiamine yang berfungsi membantu tubuh menghasilkan
tenaga.
8. Kuprum yang berfungsi mengekalkan kekuatan tulang.
9. Niasin yang berfungsi meningkatkan paras kolestrol baik
HDL.
10. Asid Folik yang berfungsi memelihara sistem saraf dan otot.
11. Zat Besi yang berfungsi menghindarkan anemia.
12. Riboflavin yang berfungsi mencegah migrain.

Baca lanjut mengenai kajian Graviola membantu pesakit kanser di seluruh dunia.

Dicadangkan kombinasi produk seperti Kapsul B17 Apricot, SSG Belalai Gajah dan lain-lain bersama GRAVIOLA sebagai ikhtiar bagi menyembuhkan penyakit kanser dengan lebih efektif.

Hubungi kami CALL/SMS Hotline Anti Kanser 016-7337380 utk order skrg!

( Set ini adalah paling sesuai lebih-lebih lagi untuk permulaan kepada pesakit kanser dan lain-lain penyakit )

IT CAN KILL CANCER!!!
10 000 LEBIH BAIK DARI RAWATAN KIMOTERAPI.

Ya Benar Durian Belanda mempunyai antioksidan yang tinggi dalam melawan Sel Kanser
------------------------------------------

MOHON KLIK DAN TOLONG BACA. IA MUNGKIN BOLEH MENYELAMATKAN ANDA.

Kebaikan Graviola, sila baca di sini >> http://www.naturalnews.com/038624_graviola_cancer_study_breast.html

HARGA DIPAMERKAN ADALAH PROMOSI TERHAD SEMPENA MERDEKA RAYA. Sms atau PM Kami sekarang.

Harga Runcit 1 botol Graviola Annona Muriata adalah RM120 bagi Semenanjung Malaysia dan RM 130 bagi Sabah Sarawak.

------------------
Berminat?
Mesej < MRGRV > ke 016-733 7380
------------------

Share status ini.. Mungkin kenalan ANDA memerlukanya. Insya Allah.


Habbatus Sauda Softgel


3. IMUNISASI DAN PERTAHANAN BADAN
Pengamalan secara berterusan akan meningkatkan tahap imunisasi badan dalam mengawal selsema, sinus dan resdung serta melawan penyakit-penyakit merbahaya seperti KANSER dan H1N1.
2. AMAT BAIK UNTUK PENGUBATAN
Ia juga telah lama digunakan untuk tujuan pengubatan. Berdasarkan kepada beberapa kajian sains semasa, ia amat sesuai dan terbukti berkesan untuk mengubati penyakit-penyakit kronik seperti sakit jantung, kencing manis, batuk kering, resdung, alahan, lelah, darah tinggi, luka-luka di hati, batu hempedu, batu karang, sakit buah pinggang, gout, migrain, dan juga kepada mereka yang ingin meningkatkan tenaga seksual.
5. SUMBER YANG HALAL & DIYAKINI
Ia dikilangkan oleh HALAGEL (M) Sdn. Bhd. yang diiktiraf HALAL oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia.
6. SUNNAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Secara tidak langsung, dengan pengamalannya secara istiqamah dan berterusan, anda telah mendapat ganjaran pahala kerana menuruti Sunnah.
7. PENYEMBUHAN DARI PENYAKIT
Nabi Muhammad S.A.W. memberi jaminan penyembuhan dengan sabda maksudnya,
 “Tetaplah kamu mengamalkan Habbatus Sauda kerana di dalamnya terdapat ubat dari segala jenis penyakit kecuali mati”.    (Bukhari & Muslim)
8. CARA PENGAMBILAN YANG MUDAH
Anda hanya mengamalkannya 2 pil sahaja untuk 1 hari. Biasanya diambil pada sebelah pagi iaitu sebelum bersarapan dan pada sebelah petang sebelum makan malam.
9. MUDAH DIHADAM OLEH PERUT
Ia didatangkan di dalam bentuk cecair untuk memudahkan proses penghadaman dan penyerapan cepat & berkesan oleh tubuh anda.
10. BANYAK LAGI KEBAIKAN UNTUK ANDA

Pengamalannya yang sempurna secara tidak langsung memberikan faedah kepada kecantikan diri, kecerdasan minda, ingatan yang tajam dan lain-lain. Yang istimewa untuk ibu-ibu yang menyusu anak, ia dapat meningkatkan lagi pengeluaran susu badan anda secara aktif.

(kami akan berikan panduan pembelian seterusnya)

EKSTRAK MINYAK HABBATUS SAUDA
"Habbatus Sauda adalah bijirin yang sangat meransang tenaga badan dan sangat membantu dalam kelelahan kronik, kehilangan semangat serta memberikan kesan therapeutic pada gangguan pencernaan, penyakit puan dan sistem pernafasan...."
- petikan buku Kanun Perubatan (القانون فى الطب) oleh Ibnu Sina.
Ciri-ciri keselamatan kesihatan pada produk As Sauda Softgel ini:
1) Pengesahan daripada Biro Pengawalan Farmasiutikal Kebangsaan, Kem. Kesihatan Malaysia - MAL09101348TC.
2) Hologram MediTag untuk setiap kotak As Sauda Softgel.
3) Pengesahan dengan Logo Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Maklumat.
(1) Portal perniagaan internet ini dimiliki dan diuruskan oleh KHAIRUL JAMEEL ENTERPRISE, dengan pendaftaran bernombor 002134768-K, beralamat di Kuala Lumpur. (2) Kami boleh dihubungi dengan surat melalui alamat : PETI SURAT 11100, 50736 KUALA LUMPUR. (3) Pelanggan akan dimaklumkan dengan jelas mengenai kaedah pembayaran sewaktu membuat pesanan. (4) Produk yang dipesan akan dihantar menggunakan POSLAJU, dan nombor pengesanan pesanan akan dihantar kepada pelanggan. (5) Jangkamasa sampai pesanan pelanggan adalah di antara 2 - 4 hari.
Tekanan darah anda tinggi dan tidak stabil.
Pernah diserang sakit jantung...
ANDA TIDAK YAKIN DENGAN TAHAP KESIHATAN JANTUNG ANDA...?


Ribuan Kerang Dipantai Dumyat al Jadidah, Egypt
Posted on Wednesday, December 25 @ 07:41:30 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu





Kerang terdampai hanya orang Malaysia sahaja yang ghairah... orang Arab tak kisah pun sebab mereka kata kerang haram tak boleh makan.











Sumber Dr Facebook Syah Akasyah 



26 Dec 1861 gempa bumi di Egion, Yunani
26 Mar 1872 gempa bumi di Owens Valley, USA
26 Aug 1896 gempa bumi di Skeid, Land, Islandia
26 Nov 1902 gempa bumi di Bohemia, sekarang Czech Republic
26 Nov 1930 gempa bumi di Izu
26 Sep 1932 gempa bumi di Ierissos, Yunani
26 Nov 1943 gempa di Tosya Ladik, Turki
26 Dec 1949 gempa bumi di Imaichi, Jepun
26 Mei 1957 gempa di Bolu Abant, Turki
26 Mar 1963, gempa bumi di Wakasa Bay, Jepang
26 Jul 1967 gempa bumi di Pulumur, Turki
26 Sep 1970 gempa bumi di Bahia Solano, Colombia
26 Jul 1971 gempa bumi di Solomon Island
26 Apr 1972 gempa bumi di Ezine, Turki
26 Mei 1975 gempa bumi di N. Atlantic
26 Mar 1977 gempa bumi di Palu, Turki
26 Dec 1979 gempa bumi di Carlisle, Inggris
26 Apr 1981 gempa bumi di Westmorland, USA
26 Mei 1983 gempa bumi di Nihonkai, Chubu, Jepang
26 Jan 1985 gempa bumi di Mendoza, Argentina
26 Jan 1986 gempa bumi di Tres Pinos, USA
26 Apr 1992 gempa bumi di Cape Mendocino, California, USA
26 Okt 1997 gempa bumi di Italia
26 dec 2004 tsunami aceh
Satu fakta nombor yg menarik untuk kita fikir-fikirkan:

Adakah kita sedari...???

Acheh
Tsunami
26-12-2004,

Jogja
Gempa
26-05-2006

Tasik, Jawa Barat
Gempa
26-06-2010

Guru Merapi
Meletus
26-10-2010

Jambatan Tenggarong
Samarinda, Indonesia
Runtuh
26-09-2013

Bulan lalu pada tarikh 26 Okt.
Taufan Haiyyan diutus Allah SWT untuk menunjukkan kekuasaan Nya kepada seluruh rakyat Filipina yg telah merobohkan "Rumah Nya" di Manila untuk digantikan dgn shopping mall!!

Mengapa semua ini
Berlaku pada tarikh 26hb

Adakah ini satu kebetulan??
.
Bukalah dan bacalah
Al-Quran Juzuk ke: 26

Allah SWT telah berfirman

Mafhumnya:

"sedikit waktu lagi Aku akan menggoncang kan langit dan bumi, laut dan darat".

Biar mereka semua tahu bahawa Mu'jizat Allah itu ada !!!




 

 

 

 Ust Azhar Idrus- Teguran Ke Atas Jemaah Tabligh
Posted on Tuesday, December 24 @ 23:40:31 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya





Tiada ulasan: