Sabtu, 21 Disember 2013

NERAKA LAGI PANAS YANG TIADA BANDINGAN....MAKA BERTAKWALAH....JANGAN MAIN2 DENGAN AMARAN ALLAH SWT....JANGAN PERLECEHKAN HUKUM ALLAH.....KITA NI SAPE

MANTAN MUFTI PERLIS DEDAHKAN BAHAWA PhD YANG DIMILIKI OLEH USTAZ ZAMIHAN TIDAK PERNAH DILULUSKAN UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA????



Apakah maksud tweet semalam yang dibuat mantan Mufti Perlis Dr Asri Zainal Abidin di atas ..... Adakah Dr Zamihan yang Dr Asri maksudkan?

“Bagaimana KDN membiarkan ustaznya itu memakai gelaran DR sedang UKM tidak pernah meluluskannya?”
Umum sedia maklum ustaz yang berada dalam KDN atau Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN) adalah Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari.

Zamihan yang sebelum ini meminta Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu mengemukakan bukti beliau bukan berfahaman Syiah.

Zamihan yang sebelum ini semasa masih bersama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pernah menjadi kontroversi apabila mengaitkan empat tokoh politik dan agama iaitu bekas Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Mufti Perlis Datuk Dr Juanda Jaya, Shahidan dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan fahaman Wahhabi dan pengganas Jemaah Islamiah (JI).

Pegawai Agama KDN guna gelaran DR yang tak diluluskan UKM – Dr Asri

 
Dr_Zamihan_Dr_Asri 

Apakah maksud tweet terkini yang dibuat Dr Asri Zainal Abidin di atas.
“Bagaimana KDN membiarkan ustaznya itu memakai gelaran DR sedang UKM tidak pernah meluluskannya?”
Umum sedia maklum ustaz yang berada dalam KDN atau Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN) adalah Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari.
Zamihan yang sebelum ini meminta Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu mengemukakan bukti beliau bukan berfahaman Syiah.
Zamihan yang sebelum ini semasa masih bersama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pernah menjadi kontroversi apabila mengaitkan empat tokoh politik dan agama iaitu bekas Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Mufti Perlis Datuk Dr Juanda Jaya, Shahidan dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan fahaman Wahhabi dan pengganas Jemaah Islamiah (JI).
Adakah Dr Zamihan yang Dr Asri maksudkan?









Guru penolong kanan terlampau
  • Guru penolong kanan terlampau Lizah dan Muhamad Usman dihadapkan ke mahkamah majistret semalam.
1 / 1
AYER KEROH - Seorang guru penolong kanan dan kekasihnya yang merupakan warga Pakistan dihadapkan ke mahkamah majistret di sini, semalam atas pertuduhan merakam video lucah di dalam sebuah rumah, November lalu.

Tertuduh, Lizah Buang, 49 dan Muhamad Usman Ali Liqat, 27, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas mengangguk faham pertuduhan yang didakwa ke atas mereka di hadapan Majistret, Mohd Firdaus Saleh.

Berdasarkan pertuduhan, Lizah dan Muhamad Usman didakwa bersama-sama merakam video lucah atau yang bertentangan dengan kesopanan awam.

Kedua-duanya didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah rumah di Pangsapuri Bukit Beruang Utama kira-kira jam 8.30 pagi pada 16 November 2013.

Mereka dituduh mengikut Seksyen 5(1)(b) Akta Penapisan Filem 2002 dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman denda antara RM10,000 hingga RM50,000 atau penjara maksima lima tahun atau kedua-duanya sekali.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Norshazwani Ishak ketika pendakwaan meminta mahkamah memberikan jaminan RM3,000 terhadap Lizah, namun membantah jaminan terhadap Muhamad Usman yang merupakan warga asing.

Bagaimanapun, Lizah ketika rayuan memohon supaya jumlah wang jaminan dikurangkan memandangkan dia menanggung enam anak serta suaminya yang sakit dan tidak bekerja. Sementara itu, Muhamad Usman juga merayu supaya dibenarkan jamin terhadapnya yang mempunyai isteri di Pakistan.

Selepas mendengar rayuan tertuduh, Mohd Firdaus kemudian membenarkan Lizah diikat jamin RM2,500 sementara Muhamad Usman RM10,000 dengan dua penjamin serta syarat melaporkan diri di balai polis berhampiran sebulan sekali.

Tarikh sebutan kes bagi lantikan peguam ditetapkan pada 23 Januari 2014.
Seorang wanita yang merupakan guru penolong kanan di sebuah sekolah di daerah ini bersama seorang lelaki warga Pakistan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di Melaka hari ini atas pertuduhan membuat rakaman filem lucah.
Lizah Buang, 49, dan Muhamad Usman Ali Liqat, 27, yang bekerja sebagai peniaga membuat pengakuan itu di hadapan Majistret Mohd. Firdaus Saleh.
Mereka berdua didakwa membuat filem lucah yang bertentangan dengan kesopanan awam di sebuah rumah di Pangsapuri Bukit Beruang Utama, Melaka pada pukul 8.30 pagi, 16 November lalu.
Kedua-dua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 5(1)(b) Akta Penapisan Filem 2002 yang memperuntukkan hukuman denda tidak kurang RM10,000 atau tidak lebih RM50,000 atau penjara selama tempoh tidak lebih lima tahun atau kedua-duanya sekali.
Timbalan Pendakwa Raya, Norshazwani Ishak mencadangkan jaminan RM3,000 kepada Lizah namun tiada jaminan dicadangkan oleh pendakwaan terhadap warga asing itu.
Lizah bagaimanapun merayu jumlah jaminan dikurangkan kerana suaminya sedang sakit dan hanya dia yang bekerja untuk menanggung enam orang anak.
Muhamad Usman pula merayu supaya dibenarkan ikat jamin kerana perlu menanggung isteri serta keluarganya di Pakistan.
Mohd. Firdaus membenarkan Lizah diikat jamin RM2,500 manakala Muhamad Usman RM10,000 berserta dua penjamin warga tempatan dan perlu melaporkan diri di balai polis berdekatan sebulan sekali selain pasport antarabangsa diserah kepada mahkamah.
Mohd. Firdaus menetapkan 23 Januari depan bagi sebutan semula kes untuk kedua-dua tertuduh melantik peguam.
NAJIB PANAS JUBUR.. RAFIZI LEBIH ARIF DENGAN ORGANISASI PETRONAS ..BELIAU JAGA AKAUN 28 KOMPENI ANAK SYARIKAT PETRONAS ..BONGKAR .. Petronas bayar 90 peratus lebih mahal beli saham Progress Energy (Ainudin Othman) PETALING JAYA 20 DIS: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli mempersoalkan kenapa Petronas membayar sehingga 90 peratus lebih mahal bagi saham-saham Progress Energy sedangkan harga gas di Amerika jatuh menjunam. Katanya, Bloomberg melaporkan pada 27 Julai 2012, Petronas menawarkan untuk membeli saham- saham Progress Energy pada harga C$22 satu saham, iaitu 90 peratus lebih mahal dari harga terakhir semasa saham-saham itu diniagakan di pasaran saham. “Nilaian semasa harga saham adalah berkait dengan nilai rezab yang dipegang. “Pada ketika harga gas melonjak tinggi sekitar tahun 2008 – 2010, harga saham Progress Energy tidak berubah menunjukkan nilaian C$11 satu saham itu adalah harga yang diterima pakai oleh pasaran dan industri,” katanya dalam satu sidang media di Pejabat KEADILAN. Menurut Rafizi, alasan diberikan untuk menambah harga tawaran kononnya kerana ada satu lagi tawaran lebih tinggi dibuat sebuah syarikat. “Identiti syarikat ini adalah rahsia. Sehingga kini menjadi tanda tanya syarikat mana yang menyebabkan Petronas menaikkan tawaran sehingga membayar satu kali ganda lebih mahal berbanding nilai pasaran,” ujarnya. Namun, beliau menganggap alasan itu meragukan apatah lagi syarikat-syarikat besar dunia seperti Shell telah menarik diri dari membida kerana harga yang ditawarkan oleh syarikat besar dunia ini dilaporkan terlalu rendah berbanding tawaran harga Petronas. “Perkara-perkara ini menunjukkan ada yang tidak telus dalam urusan pembelian tersebut. “Saya akan menulis kepada Tun Dr Mahathir dan Datuk Kadir Jasin satu laporan lengkap mengenai perkara-perkara ini agar mereka juga boleh membantu mendapatkan komen dari pengurusan Petronas dan Perdana Menteri,” katanya Rafizi.

KENYATAAN DAP YANG PASTI BUAT UMNO BENGANG TAK SUDAH!!!! .... PAS PALING HANDAL SUSUN ORGANISASI!!!


" Mereka ikhlas dan jujur dalam memberikan bantuan kepada sesiapa sahaja dan pada bila masa"

" Kita lihat semasa bencana banjir ini terjadi, PAS paling kehadapan menyumbang tenaga, masa dan wang untuk berkhidmat kepada rakyat berbanding UMNO yang masih berselimut dengan budaya wang sebelum bekerja"

" Saya tabik hormat dan bangga mempunyai sahabat dari PAS yang mempunyai keperibadian yang wajar dicontohi "

Pergh!!! macam mana juak-juak UMNO terutamanya para pemimpinnya tidak bengkak kepala, bengang dengki dengan kata-kata ikhlas dari pemimpin DAP ini.

Nak nampak MCA maupun Gerakan puji UMNO dalam gerak kerja kebajikan malam sikit.

Benar tetap benar walaupun ianya amat pedih dan pahit .. pujian harus diberi kepada yang berhak bukanya jenis mengampu bodek melangit sedangkan ianya bukannya benar tetapi sekadar untuk ambil hati.

Syabas diucapkan kepada PAS terutamanya Jabatan Unit Amal Malaysia... SYABAS dan TABIK SPRING dari OMAK KAU!!!!
'Kerajaan pajak harta negara untuk kurangkan defisit?'


  • 3:10PM Dis 20 2013
PKR menggesa agar satu sidang tergempar Parlimen dilangsungkan untuk membincangkan kemungkinan aset negara yang telah dijual sebagai langkah terakhir kerajaan BN untuk mencapai sasaran defisit negara.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli (bawah) berkata beliau terkejut apabila penjualan itu dilaporkan dalam laporan terkini Bank Dunia yang terkini, 'Malaysia Economic Monitor: December 2013'.

NONEBeliau memetik halaman sepuluh laporan itu yang memperincikan rancangan kerajaan untuk mencapai sasaran defisit empat peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) dalam tahun 2013 berbanding 4.5 peratus dalam tahun 2013.

Menurut laporan itu, pendapatan tambahan RM11.8 bilion yang melebihi anggaran belanjawan asal terdiri daripada RM7.4 bilion daripada sumber bukan cukai.

Ini termasuklah RM1.4 bilion daripada penjualan aset dan RM4.2 bilion daripada pensekuritian gadai janji kerajaan.

Gadai janji kerajaan adalah pinjaman yang diberikan kerajaan dan digunakan untuk membeli rumah atau hartanah.

Pensekuritian gadai janji pula adalah proses mengumpulkan gadai janji dan menjualkannya kepada pelabur untuk mendapatkan wang tunai.

NONE"Ini adalah pendedahan yang cukup mengejutkan kerana pentadbiran Datuk Seri Najib Razak sudah sampai ke peringkat menjual aset negara dan mencagarkan harta-harta negara untuk menampung keborosan dan pembaziran kerajaannya," kata anggota Parlimen Pandan itu.

Rafizi mengesyaki rancangan menjual aset negara itu sudah pun berlaku kerana sasaran kadar defisit empat peratus dalam tahun 2013 telah gagal.

"Ini bermakna, harta-harta negara ini telah pun dijual dan digadai supaya hasilnya itu diperolehi dalam tahun 2013 untuk menutup jurang pendapatan dan perbelanjaan negara.

"Perkara ini akan saya bawa dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan malam ini supaya permohonan sidang tergempar Parlimen boleh dibuat secepat mungkin," katanya.

Tiada ulasan: