Rabu, 11 Disember 2013

JANGAN KITA JADI MANGKUK.....BERSIFAT MANGKUK....BEROTAK MANGKUK


Subhanallah! Sesuatu Terjadi Di Atas Pusara Ammar Selepas Pemergiannya


on Wednesday, December 11, 2013
Siapa masih ingat lagi tentang kisah seorang lelaki yang dikenali sebagai Ahmad Ammar. Pemergiannya cukup dirasai kerana jasa almarhum dalam memperjuangkan Islam. Ahmad Ahmad antara insan yang sering menyertai misi-misi kemanusian di luar negara. Pada kali ini, ibu bapa Ahmad Ammar telah menziarahi pusaranya di Turki. Subhanallah! Bunga-bunga di atas pusaranya kembang segar mekar. Boleh lihat gambar di bawah ini.



HARI ini melalui akaun seorang pengguna Twitter, dia berkongsi gambar ibu bapa pemuda Ahmad Ammar Ahmad Azam menziarahi pusara anaknya itu yang meninggal dunia 36 hari yang lepas.

Ahmad Ammar meninggal dunia dilanggar ambulans pada 2 November lepas ketika melintas jalan.





Allahyarham juga menjadi orang Malaysia pertama dikebumikan di Tanah Perkuburan Eyub Sultan yang menghadap Laut Golden Horn.

Tanah perkuburan itu juga menjadi saksi tempat bersemadinya lebih 60 jasad para sahabat Nabi Muhammad S.A.W, para auliya’, panglima Uthmaniyyah dan orang-orang kenamaan di sana.

Jasad sahabat Rasulullah Saidina Abu Ayub Al-Ansari turut disemadikan di situ.






Dalam gambar di Twitter itu, kelihatan ayah Ammar Ahmad Azam Abdul Rahman yang juga bekas Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) bersama ibu Ammar Nur Azlina Abdul Aziz berdiri di sebelah pusara anaknya itu yang dihiasi bungaan mekar.

Penulis hari ini turut berkongsi sebuah video petikan dari program Mimbar Pencetus Ummah terbitan Astro apabila menjemput Ahmad Azam dan Nur Azlina berbicara bersama penonton mengenai anaknya seorang pemuda kesayangan umat Islam Ahmad Ammar.

Sama-sama lah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada roh Ahmad Ammar dan semoga beliau ditempatkan dalam kalangan hamba-hamba Allah yang soleh dan dijanjikan syurga olehNya kelak.

Sumber

TIMBALAN MENTERI HALANG KETUA DEWAN MUSLIMAT PAS, YB SITI ZAILAH MOHD YUSUF DARI BERTEMU DENGAN MANGSA BANJIR DI MARAN PAHANG!!!!


Ini baru betul pemimpin bertaraf bangsat, haprak lagi brengsek ... sanggup halang macam perangai budak kecil rombongan dari PAS yang diketuai Ketua Dewan Muslimat PAS YB Siti Zailah Mohd Yusuf yang mamu menjenguk sambil memberikan bantuan kepada mangsa banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan Afzan, Chenor, Maran, Pahang.

Please grow up wahai Timbalan Menteri Sumber Manusia merangkap Ahli Parlimen Maran.

Sepatutnya umur bertambah tua dan pangkat bertambah tinggi akhlak dan peribadi kenalah sejajar  ikut sama bukannya bertambah lagi teruk.

HIKMAH BANJIR BESAR MELANDA KUANTAN ... KECEWA DENGAN CARA UMNO URUS BANJIR .. LEBIH 100 PENYOKONG UMNO ISTIHAR MASUK PKR!!!


Hari ini UMNO Bahagian Kuantan menerima tamparan maut apabila lebih 100 penyokong tegar mereka telah istihar masuk PKR ekoran rasa kecewa dan tidak puas hati atas cara layanan yang mereka terima dari kerajaan UMNO/BN pimpinan Adnan Yaakub.

Penduduk Tanah Putih Baru yang di ketuai seorang bernama En Rashid orang kuat UMNO Cawangan disitu telah megambil keputusan bijak dan tepat untuk meninggalkan UMNO yang gagal untuk membela nasib mereka untuk masuk PKR.

Borang penyertaan keahlian diserahkan sendiri kepada Ahli Parlimen Kuantan merangkap naib Presiden Parti KeADILan Rakyat YB Fuziah Salleh petang tadi.

Mereka berkata ketika penduduk Tanah Putih Baru di landa banjir mereka hanya lihat kumpulan dari Pakatan Rakyat diketuai YB Fuziah Salleh yang benar-benar datang membantu sedangkan dari UMNO/BN sekadar jenguk, pandang dan hilang.

Omak Kau selalu berkata .. nak tahu parti itu elok dan berjiwa rakyat serta berjuang untuk rakyat dan membantu rakyat ketika rakyat ditimpa kesusahan dan kepayahan .. ketika rakyat sedang menangis menangung derita bukan ketika rakyat senang lenang ketawa ria.

Pengalaman mematang dan membuka minda mereka.



CEO P1 yang sudah resign sebelum ini lah sebenarnya PENIPU YANG LAMA MENIPU ANDA SEMUA setelah sekian lama.. Namanya Michael Lai.. Jika tidak menipu mengapa ramai Pengguna P1 teraniaya? Apa fungsi beliau sebagai CEO P1 sebelum ini? Bagi ucapan dan presentation produk sampah mereka dengan penuh keyakinan, gaya dan keunggulan dan matlamatnya SCAM ANDA. Tapi beliau bijak, sudah tahu P1 nak lingkup, beliau telah resign dari menjadi CEO P1 semenjak tahun 2008 lagi. Jika anda ingin lihat gaya ucapan temberang beliau present produk P1 oleh beliau, search di Youtube "Michael Lai P1".. Buat rakan-rakan baru, inilah sebenarnya PENIPU YANG LAMA SUDAH KENYANG.

9 Siti Ini Perlu Dijadikan Contoh Wanita Zaman Sekarang


on Wednesday, December 11, 2013
Pada zaman yang serba moden ini dan dilimpahi dengan talian internet tanpa sempadan, wanita zaman sekarang sudah banyak yang ke hadapan.

Tidak lagi duduk di celah dapur yang hanya tahu memasak dan mengemas rumah. Tapi, semoden mana pun kita pada hari ini, kita haruslah mempunyai seorang idola supaya memberi kita semangat untuk terus berjaya. Di sini admin sediakan 9 Siti yang mana dapat dijadikan Contoh untuk Wanita Zaman Sekarang.. icon smile 9 Siti Ini Perlu Dijadikan Contoh Wanita Zaman Sekarang



1) Siti Khadijah
- Beliau merupakan isteri Rasulullah s.a.w yg melahirkan anak2 Rasulullah, setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh org2 kafir dan musyrik, menghantarkan makanan kpd Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira’.

2) Siti Fatimah
- Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg2 berbantalkan lengan Ali. Rasulullah pernah b’kata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.





3) Siti Aishah
- Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama.

4) Siti Hajar
- Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).

5) Siti Mariam
- Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oh Allah s.w.t utk mengandungkan Nabi Isa.

6) Siti Asiah
- Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah.

7) Siti Aminah
- Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

8) Siti Muti’ah
- Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.

9 ) Siti Zubaidah
- Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana Allah s.w.t.

Sumber

Tanda-tanda Terkena Sihir Pukau

Posted on December 10, 2013 under Islam by


sihir hembusan rokok
Sihir adalah perbuatan yang berkaitan dengan jin yang menyebabkan perubahan secara mendadak tanpa diketahui sebabnya.
Sihir juga merupakan perantaraan di antara tukang sihir dan syaitan yang mensyaratkan si tukang sihir tersebut agar melakukan perbuatan haram dan syirik di samping menyerahkan segala ketaatan kepadanya demi memperolehi bantuan dan pertolongan yang dihajatkan.
Berikut adalah tanda-tanda terkena sihir pukau:






  • Melihat sesuatu tidak sebagai sebenarnya seperti melihat benda kecil menjadi besar atau sebaliknya.
  • Melihat wajah yang cantik menjadi buruk atau sebaliknya.
  • Menjadi bingung, tidak boleh bercakap dan menuruti permintaan seseorang walaupun tidak dengan kerelaan hati.
  • Tidak sedar akan diri sendiri walaupun ditanya sesuatu yang berkaitan tentang dirinya
  • Rasa mengantuk yang terlalu luar biasa.
  • Rasa begitu tertekan sehingga fikiran menjadi buntu.
  • Rasa benci terhadap orang yang patut disayangi seperti suami isteri.
  • Rasa kasih yang keterlaluan terhadap seseorang.
  • Berjalan menuju ke suatu tempat dalam keadaan tidak sedar atau ketika tidur.
PUKAU BOLEH BERLAKU MELALUI:
  • Hembusan asap rokok.
  • Tenungan mata.
  • Perbualan.
  • Minuman
  • Handphone (percakapan dan sms).
  • Membuang najis dan membuang pakaian buruk di hadapan rumah.
PUNCA SIHIR:
  • Masalah perniagaan seperti berkedai, berjaja, kontraktor dan sebagainya.
  • Putus pertunangan.
  • Masalah pertunangan yang tidak ditunaikan.
  • Rebutan pangkat kedudukan dalam masyarakat.
  • Rebutan harta pusaka.
  • Irihati dengan jiran-jiran sebelah.
  • Cemburu, jahat sangka dan seumpamanya.
  • Mencuba kehebatan ilmu.
  • Mendapatkan keuntungan duniawi.
MELINDUNGI DIRI DARIPADA GANGGUAN DAN SIHIR:
  • Sentiasa berzikir dengan zikir yang diwariskan oleh naib s.a.w.
  • Menyebut nama Allah dalam setiap pekerjaan.
  • Menyebut nama Allah setiap kali masuk ke dalam tempat gelap.
  • Jangan menyakiti binatang seperti anjing dan kucing.
  • Jangan tidur bersendirian, jika terpaksa berwuduklah dan membaca doa sebelum tidur.
  • Jangan membuang air kecil ke mana-mana lubang atau takungan air.
  • Jangan membunuh ular yang masuk kedalam rumah sesewang-wenangnya.
  • Jangan mendedahkan aurat kasar didalam rumah dan jangan selalu bersolek dan berhias kerana timbul rasa ghairah jin jantan terhadap wanita itu.
  • Jangan membuang benda berat tanpa menyebut nama Allah.
Sumber: Sinar Zamdurrani

EDISI MACAI UMNO KENA KANTOI MENIPU ... EDIT GAMBAR CHEF WAN SEBAGAI DSAI!!!!


UMNO tetap UMNO .. dari pemimpin sampailah kepada macai taraf alas kaki tandas awam .. tetap menipu dan memfitnah..

Punyalah baghal, bangang, biol, bahalol, bingung, bodoh dan badigol buat kerja edit tak reti .. wajah DSAI jelas jauh lebih besar dari tubuh badan yang sedang memeluk seorang wanita.

Clever clever squirrel jumping at last fall on the ground also ...Patutlah Pengerusi Biro Media Baru UMNO kata memberi upah dan gaji kepada para blogger dan cybertrooper UMNO langsung tidak berbaloi .. jenis buat kerja taraf bangang piang siot taraf tertinggi.

INILAH WAJAH-WAJAH BLOGGER UPAHAN PRO UMNO YANG MENGADAKAN PERJUMPAAN SULIT DENGAN PENGERUSI BIRO MEDIA BARU PEMUDA UMNO !!!


Omak Kau mendapat kiriman beberapa keping gambar yang menyatakan bahawa malam tadi bertempat disebuah restoran di KLCC iaitu NZ Curry House telah berlaku suatu perjumpaan sulit antara para blogger upahan UMNO dengan Pengerusi Biro Media Baru UMNO merangkap Ahli Exco Pemuda UMNO Ibdilillah Ishak.

Perjumpaan dan perbicangan macam berkisar tentang upah, dana dan habuan untuk para blogger Pro UMNO untuk terus bergiat dan berblog memandangkan baru-baru ini Ibdilillah Ishak ada membuat kenuyataan mulai dari hari beliau memegang jawatan sebagai Pengerusi Biro Media Baru UMNO mengambil alih dari Tun Faisal maka segala bayaran dan upah kepada blogger UMNO akan dihentikan memandangkan sumbangan mereka tidak membawa sokongan dan makna langsung kepada UMNO.

Ini membuatkan para blogger Pro UMNO yang selama ini dibayar naik berang dan mengamuk

Bogger pro UMNO yang dikenal pasti malam tadi ialah Papagomo a..k.a Wan Muhammad Azri Wan Deris,Mymassa,Pena KSJ,Amrayy Lensa,Afik KL,Taipan dan Encik Asam.

Tiada kata putus di capai dalam perjumpaan sulit itu malahan sepanjang perjumpaan tersebut diberitakan para blogger upahan pro UMNO langsung tidak mau mendengar penjelasan dan rayuan Ibdilillah Ishak.

Mengikut maklumat yang Omak Kau terima, kumpulan blogger upahan Pro UMNO ini tidak mau berurus dengan Ibdilillah sebaliknya mau berurus terus dengan Ketua Penerangan UMNO Malaysia.

Inilah blogger dan pengiat blog pro UMNO .. NO MONEY NO TALK.

Wednesday, December 11, 2013


Mengapa Rasulullah Melarang Kita Mencabut Uban?

Ada yang tidak dapat difikirkan oleh akal biasa kita sebagai manusia yang hidup di zaman teknologi kita melibatkan hampir semua perintah Rasulullah yang menyangkut ilmu pengerahuan. Contohnya larangan seorang Muslim tidak boleh minum sambil berdiri. Begitu juga dengan keajaiban yang tersimpan di setiap helaian rambut yang sudah memutih atau dipanggil uban.

Hadis dari Abdullah bin Umar, Rasulullah shallallahu ' alaihi wa sallam bersabda, "Uban adalah cahaya bagi seorang mukmin. Tidaklah seseorang beruban walaupun sehelai dalam Islam melainkan setiap ubannya akan dihitung sebagai suatu kebaikan dan akan meninggikan darjatnya " ( HR. Al Baihaqi dalam Syu'abul Iman . Sheilkh Al Albani dalam Al Jami ' Ash Shogir mengatakan bahawa hadis ini hasan ).


Muhammad bin Hibban At Tamimi rahimahullah yang lebih dikenali dengan Ibnu Hibban, dalam kitab sahihnya menyebutkan pembahasan " Hadith yang menceritakan bahawa Allah akan mencatat kebaikan dan menghapuskan kesalahan serta akan meninggikan darjat seorang muslim kerana uban yang dia jaga di dunia. "

Lalu Ibnu Hibban membawakan hadis berikut. Dari Abu Hurairah , Rasulullah shallallahu ' alaihi wa sallam bersabda ,
 
" Janganlah mencabut uban kerana uban adalah cahaya pada hari kiamat nanti. Siapa saja yang beruban dalam Islam walaupun sehelai, maka dengan uban itu akan dicatat baginya satu kebaikan, dengan uban itu akan dihapuskan satu kesalahan , juga dengannya akan ditinggikan satu derajat , " ( HR. Ibnu Hibban dalam Shahihnya . Syaikh Syu'aib Al Arnauth mengatakan bahawa sanad hadis ini hasan ).

Pada tahun 2012, Ismael Galvan Galvan dari Muzium Nacional de Ciencias Naturales Sepanyol menjalankan kajian tentang uban. Dari hasil para penyelidik itu menunjukkan uban merupakan tanda anda akan mempunyai hidup panjang dan sihat. Namun khabar buruk bagi anda yang mempunyai rambut merah kerana ini berkaitan tahap yang lebih tinggi untuk mengidap kanser.

"Pada manusia, melainkan kulit, rambut dan bulu merupakan jenis yang sama. Hal ini menghadkan pengetahuan pada kesan fisiologi pigmentasi, " kata Galvan .

Uban menandakan ketiadaan melanin. Ertinya uban merupakan tanda hidup yang sihat.

" Jauh dari tanda berkaitan penuaan, uban menunjukkan keadaan yang baik, " tegasnya. Jadi , anda sudah beruban ? Subhanallah ...

*Artikel diterjemahkan dari sumber islampos.com/ Video Ustaz Azhar Idrus

Tiada ulasan: