Selasa, 3 Disember 2013

MASIHKAH KAU INGAT

EDISI TERENGGANU RUNTUH LAGI ... SILING DEWAN CANSELOR TATI UNIVERSITY COLLEGE (TATiUC), KEMAMAN, TERENGGANU RUNTUH.

Omak Kau mendapat berita bergambar bahawa siling Dewan Canselor TATI University College (TATiUC), Jalan Kijal, Teluk Kalung, Kemaman, Terengganu runtuh pagi tadi.

Dari rakaman gambar di atas memang nampak cukup jelas sebahgian dari siling bangunan tersebut runtuh ... tiada kemalangan jiwa di laporkan .. punca, kerugian dan impak kerosakan masih lagi disiasat.
Memang sesuai dan padan sekali semenjak Terengganu dibawah pemerintahan UMNO/BN negeri Terengganu mendapat jolokan nama Terengganu Darul Runtuh.

TERKINI!!!!! ... MASJID YANG BARU SAJA SIAP DI BINA DI KUALA TERENGGANU RUNTUH!!!!



Sebuah Masjid di Kampung Terbauk, Bukit Tunggal, Kuala Terengganu, Terengganu yang baru siap di bina oleh Kerajaan UMNO/BN telah runtuh dibahagian siling pagi tadi kira-kira jam 2.00 pagi.

Tiada kemalangan jiwa dan kerugian masih lagi ditafsir.

Tidak dapat Omak Kau bayangkan ketika kejadian siling tersebut runtuh ramai jemaah sedang bersolat didalam masjid.

Ini bukan perkara terpencil bangunan runtuh di Terengganu.

Terfikir dalam hati Omak Kau.. bangunan apa lagi bakal nak runtuh di Terengganu.. Cara penyelesaian untuk kisah bangunan runtuh berterusan berlaku di Terengganu ialah dengan meruntuhkan UMNO/BN di Terengganu.

UMNO TERENGGANU RUNTUH BANGUNAN AKAN UTUH ISLAM PASTI TEGUH!!!

BERITA BARU MASUK!!!! .. SILING HOSPITAL SERDANG BERHARGA RM690 JUTA, RUNTUH UNTUK KALI KETIGA SEMENJAK SIAP DIBINA PADA TAHUN 2005!!!



Sebahagian daripada siling berhampiran wad bersalin di Hospital Serdang runtuh awal pagi ini.


Menurut sumber Hospital berkenaan  ...Tiada siapa yang telah dilaporkan cedera daripada kejadian jam 2:55 pagi itu.


Ini adalah kali ketiga sejak 2011 bahawa kejatuhan yang berlaku , dengan empat orang cedera dalam satu utama pada tahun 2012.


Bagaimanapun, menurut sumber, terdapat "sekurang-kurangnya 10 lagi insiden " yang tidak dilaporkan secara terbuka dan disimpan di bawah balutan.


Ketika dihubungi , pengarah hospital , Datuk Dr Ardi Awang mengesahkan kejadian itu hari ini tetapi mengecilkan keseriusan .


"Ya, kejadian itu ada berlaku , tetapi ia adalah hanya sekeping siling jadi saya tidak fikir anda media perlu melaporkan tentang itu, " kata Ardi  kepada Astro Awani .


Beliau menambah bahawa tidak ada orang yang cedera.


Pada 13 Ogos 2013 , tiga jururawat dan seorang pegawai perubatan wanita di Serdang Jabatan Kecemasan Hospital ' cedera apabila 15 keping siling berukuran 2 kaki x 2 kaki setiap runtuh pada 2:45 .


Ardi kemudian berkata, siasatan awal mendapati kejadian berlaku apabila skru yang memegang kepingan siling bersama-sama telah terkeluar , menghantar keping runtuh .


Salah satu daripada jururawat menerima jahitan untuk kecederaan tangannya manakala selebihnya cedera di kepala dan belakang mereka.


Kejadian pertama dilaporkan Januari 2011 melibatkan lobi utama di mana tidak ada orang yang dilaporkan cedera dalam beberapa minit runtuh selepas tengah malam.


Hospital ini telah beroperasi sejak Disember 2005 dan dibina untuk berkhidmat kepada kira-kira 570,000 penduduk Serdang, Putrajaya, Kajang dan Bangi.


Hospital ini dibina dengan kos RM690 juta untuk membina dan merupakan salah satu rangkaian e- hospital dibayangkan oleh Kerajaan.

EDISI TERJAH!!!!!... SIAPA KONTRAKTOR DIBELAKANG BAHAGIAN JAMBATAN PULAU PINANG KEDUA YANG RUNTUH RUNTUH!!!!!!



Bahagian Jambatan Pulau Pinang Kedua yang runtuh petang semalam adalah Batu Maung Interchange, pakej yang berasingan daripada jambatan utama, yang dilaksanakan oleh kontraktor tempatan Cergas Murni Sdn Bhd...


CERGAS MURNI SDN. BHD.alamat:- 55-1, JALAN 46A/26, TAMAN SRI RAMPAI, SETAPAK, KUALA LUMPUR, WILAYAH PERSEKUTUAN Telephone : 03-41426613
Pengerusi Eksekutif    : Y. Bhg Datin Paduka Khatijah Suleiman D.S.I.S., KMN, KSD, AMS, PPT, PJK

Pengarah-pengarah Eksekutif    :  Tuan. Hj Mohamed Sharif Bin Yaacob

YBhg Dato’ Paul Latimer D.I.M.P.
En. Azman Bin Ahmad
En. Mahazir Bin Mahayuddin


Syarikat itu, yang berdaftar dengan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) sebagai kontraktor Kelas G7, telah dianugerahkan projek pertukaran pada tahun 2010 dan ia mengambil alih pemilikan tapak pada 19 Mei, 2010.


Batu Maung Interchange adalah 3A Pakej Kedua projek Jambatan Pulau Pinang.


RM152 juta pertukaran projek melibatkan pembinaan empat tanjakan arah untuk membentuk Batu Maung Interchange untuk menyambung sedia ada Bayan Lepas Expressway dengan
Jambatan Kedua Pulau Pinang dan jambatan utama marin.


Ia adalah sebahagian daripada salah satu daripada tanjakan (ramp Dua) ​​yang runtuh semalam.
Ia dikhuatiri empat orang mungkin telah terbunuh dalam runtuhan manakala tiga orang cedera.

Pertukaran pada asalnya dijangka siap pada Disember tahun lepas tetapi ditangguhkan dan tarikh siap yang terbaru telah ditetapkan untuk bulan depan.


Cergas Murni, yang mula beroperasi sebagai kontraktor Kelas B berdaftar pada tahun 1991 dan kini merupakan kontraktor Kelas A, mempunyai beberapa projek besar di bawah tali pinggang - Pantai Timur Fasa Dua Lebuhraya Pakej 9A (RM202 juta), Pakej 9B (RM86 juta),
Pakej Tiga (RM224 juta) dan Jambatan Bukit Kuang di bawah Koridor projek Wilayah Ekonomi Pantai Timur (RM190 juta).

Syarikat itu juga telah menerima ISO 9001:2000, ISO 14001:2004 dan OSHAS 18001:2007 pensijilan sejak 2005.


Dalam kejadian semalam, dua pekerja tapak pembinaan asing dan pemandu wanita cedera apabila bahagian daripada jalan itu runtuh pada kira-kira pukul 7 malam.


Pada tengah malam, Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Jaafar telah menafikan laporan sebelum ini bahawa empat orang itu dipercayai telah meninggal dunia dalam kejadian itu.


Dia hanya mengesahkan tiga orang yang cedera dan dirawat di Hospital Pulau Pinang dan berkata polis masih cuba untuk menentukan apa-apa kematian.


Kakitangan Jabatan Bomba dan Penyelamat masih berusaha untuk mengeluarkan kereta, dipercayai telah dikebumikan di bawah runtuhan, dengan menggunakan kren pada pukul 2 pagi.


Ketika melawat tapak lewat malam tadi, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, audit keselamatan perlu dilakukan bukan sahaja kepada pakej yang tetapi pada keseluruhannya Kedua projek Jambatan Pulau Pinang.


"Mereka perlu menjalankan pemeriksaan penuh keselamatan, bukan sahaja di bahagian ini, tetapi jangka jambatan keseluruhan dan saya berharap kementerian itu juga akan melantik perunding bebas untuk menjalankan audit keselamatan dalam projek ini kerana keselamatan awam adalah penting," katanya.

MP dakwa kontraktor sama bina 2 masjid runtuh
 
VIDEO l 2:56 minit
Kontraktor yang membina masjid di Terengganu yang dilapor bumbungnya runtuh pada 2009 didakwa membina sebuah masjid lagi di negeri pantai timur itu, turut berdepan insiden yang sama, dakwa MP Kuala Terengganu.

Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad mendakwa kontraktor yang membina Masjid Kampung Tebauk di Kuala Terengganu telah membina Masjid Batu Puteh di Kemaman, dan bumbung masjidnya dilapor runtuh pada 2009.

Menyifatkan ia sebagai "menakutkan" seorang arkitek yang berpengalaman itu berkata beliau difahamkan kontraktor tersebut terlibat dengan "beberapa lagi projek" dan tidak disenaraihitamkan seperti yang didakwa oleh kerajaan dalam jawapan di Parlimen.

"(Saya) difahamkan dia juga buat beberapa lagi projek setakat ini belum runtuh lagi tak tahu akan datang, ke apa. Ini menakutkan... Belum bermasalah, wallahua'lam mungkin berlaku, mungkin tidak tapi risiko ada sebab prestasi tak bagus.

"Hari ini orang buat lawak, kalau pergi Terengganu nak sembahyang dalam masjid, jangan pakai kopiah lembik tapi (pakai) besi keras. Sick joke but a joke," katanya sambil menambah setiap kali berlaku insiden itu tiada pengajaran diambil.

GEMPAR!!!!... SATU NYAWA YANG MELAYANG AKIBAT JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG RUNTUH HANYA BERNILAI RM10,000????


Kereta Perodua Kelisa Dihempap Runtuhan Jambatan Kedua Pulau Pinang

Anggota bomba dan penyelamat meneruskan kerja untuk mengeluarkan mangsa yang terperangkap dalam runtuhan struktur penyambung antara Jambatan Kedua Pulau Pinang dengan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu di Batu Maung, dekat sini.

Mangsa yang menaiki kereta dipercayai jenis Perodua Kelisa maut selepas dihempap runtuhan struktur Jambatan Kedua Pulau Pinang di Jalan Batu Maung dalam kejadian petang semalam.

Keadaan sebuah kereta dipercayai jenis Perodua Kelisa remuk selepas dihempap runtuhan struktur Jambatan Kedua Pulau Pinang di Jalan Batu Maung dalam kejadian petang semalam.

Difahamkan empat mangsa yang menaiki kereta jenis Perodua Kelisa maut dihempap runtuhan sebahagian rangka susur masuk Jambatan Kedua Pulau Pinang di sini, semalam.

Sehingga jam 5.30 pagi tadi, mangsa yang disahkan terperangkap dalam sebuah kereta dipercayai Perodua Kelisa masih belum dapat dikeluarkan dari runtuhan terbabit.

Ia kerana anggota bomba dan penyelamat menghadapi kesukaran untuk mengalihkan bebanan seberat kira-kira 200 tan yang menghempap kawasan jalan raya sepanjang 50 meter.

Kren seberat 300 tan yang tiba di lokasi kejadian kira-kira jam 11.30 malam semalam digunakan dalam operasi yang diserta 110 anggota bomba dan penyelamat itu.

Mendapat khabar syarikat yang membina bahagian Jambatan Kedua Pulau Pinang yang runtuh ini akan membayar pampasan sebanyak RM10,000 seorang.

Sama ada ianya benar atau tidak belum dipastikan...perlu menunggu jawapan dari kontraktor berkenaan Cergas Murni Sdn Bhd.

Perlu pengesahan PDRM Pulau Pinang akan kesahihan mereka yang maut dan cedera bagi menggelak spekulasi yang melampau.



24 Mei 2013


TERHANGAT ! PUNCA BANGUNAN DAN BINAAN ROBOH DI TERENGGANU TERBONGKAR?!!!

Kalau kita lihat Terengganu sudah macam jadi negara BANGLADESH jika kita lihat senario runtuh bangunan disana....mungkinkah projek2 di Terengganu telah di sub kepada kontraktor BANGLASIA atau kontraktor KRONI yang mana dipertikai kelayakannya....?

TAPI BANYAK ORANG KATA PUNCANYA SEBAB DIBAWAH :

Masjid Dirobohkan?

Lihatlah rakusnya manusia untuk meruntuhkan rumah Allah di Terengganu.Berlaku pada tahun 2005. Orang KG bersungguh sungguh pertahankan dari diroboh. Tetapi pihak berkuasa tetap dengan pendirian mereka.

Adakah ini yg kita mahu? lihatlah balasan dari Allah apa yg terjadi dekat terengganu sekarang. Kita dengar berita stadium runtuh dan macam2 lagi.


Jika kita jahil jangan tunjuk KEBODOHAN kita tu. sama2 perbaiki diri.

admin tak sanggup nak tengok part org yg ditugaskan untk merobohkan masjid tu

lihat  video dibawah pada minit 4:28


Sejak mereka robohkan masjid bujal,bangunan di terengganu yg dibina sumenye roboh..knape ye???

Berikut dilampirkan senarai terbaru binaan atau bangunan yang runtuh sejak tahun 2008;


1. Dewan Saidina Abu Bakar SMK Wakaf Tapai, Marang
Tarikh : 12 April 2008
Harga : RM 2 juta

2. Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak.
Tarikh : 2 Jun 2008
Harga : RM292 juta
Punca : “Semua buat silap” – Ahmad Said

3. Kolam Renang batu Burok Bocor
Tarikh : 5 Jun 2008
Harga : RM 18 juta

4. Siling Bumbung Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) Tanggal
Tarikh : 29 Jun, 2008
Harga : (Terminal ) RM123 juta

5. Pusat Latihan Antarabangsa (ITC), Kemaman
Maklumat – Runtuh sebahagian balkoni di tingkat lapan.
Tarikh : 15 Mac 2009

6. Menara komunikasi jalur lebar di Kampung Chegar Batang, Besut.
Maklumat – Tumbang.
Tarikh : 6 Ogos 2009.
Harga : RM15 juta

7. Bumbung Masjid Kampung Batu Putih, Kerteh, Kemaman
Tarikh : 3 Oktober 2009
Harga : RM 2.1 Juta

8. Bumbung Kaca Terminal Bas Kuala Berang
Tarikh : 21 Disember 2009
Harga : sekitar RM700,000 (RM4.2 juta kos keseluruhan projek)
Pemaju : Gemilang Mega Sdn Bhd
Punca : Tiada pemantauan semasa

9. Bangunan Institut Oseanografi dan Institut Akuakultur Tropika Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Kuala Terengganu
Maklumat – Runtuh sebahagian semasa dalam pembinaan.
Tarikh : 29 Mac 2010.

10. Pondok rehat di kawasan landskap Pasar Besar Kedai Payang
Tarikh; 9 Januari, 2011
Rekod bangunan paling cepat runtuh setelah siap dibina

10. Astaka Dalam Pembinaan di Besut
Tarikh; 21 Jun, 2012

11. Papan tanda atau sign board gergasi Pusat Penyelidikan Universiti Malaysia Terengganu di Bukit Kor, Marang
Tarikh; 19 Julai, 2012

12.Tangki Air Sekolah Menengah Paka
Tarikh; 24 Julai, 2012

13. Sengkuap bumbung pentas Astaka di Taman Bandar Chukai
Tarikh; 30 Disember, 2012

14. Kerangka Stadium Sultan Mizan runtuh semasa dibaik pulih tarikh; 20 Februari 2013

14. Masjid Kampung Binjai Kertas, Kuala Berang
Tarikh; 20 Mei, 2013
Harga; RM1.4 juta


15. Malapetaka banjir terbesar  di Ulu Terengganu, Tebing Empangan Pecah
Tarikh: 25hb. Disember 2012
maklumat baca di Bawah:

SAH TEBING EMPANGAN PAYA BEDA RUNTUH ( PECAH ) - JURUTERA PROJEK


Banjir luar biasa di Besut ekoran limpahan air dari Empangan Paya Beda


BESUT, 27 Dis – Banjir yang melanda Besut hingga menyebabkan lebih 2,300 penduduk berpindah berpunca daripada limpahan air dari satu aliran Empangan Baru Paya Beda, Hulu Besut setelah ia tidak mampu menampung air hujan yang turun tanpa henti sejak Ahad.

Jurutera Projek Pembangunan Pertanian Terengganu Utara (Ketara), Wee Yit Ming berkata banjir luar biasa itu berpunca daripada satu bahagian tebing hulu Empangan Paya Beda telah mengalami hakisan hingga berlaku sedikit keruntuhan.

SAMBUNG LAGI SINI

Runtuhan Stadium vs runtuhan Masjid Bujal.

26 Mei 2005, rakyat seluruh dunia meratapi diatas runtuhan Masjid Desa Makmur, Bujal,Kemaman.
Sebuah masjid yang dibina atas tapak tanah masjid, menggunakan wang hasil derma rakyat telah diranapkan oleh tangan-tangan jahat krakusan Umno/Barisan Nasional Terengganu yang dipimpin oleh Idris bin Jusoh.

Dengan menggunakan segala bentuk jentera/mesin milik kerajaan bagi memuaskan nafsu Umno/BN supaya Masjid tersebut diranapkan.


Robohnya Masjid Bujal kerana nafsu ganas Umno/BN


Roboh Stadium Tengku Mizan juga kerana ganas dan buasnya nafsu UBN
Kini selepas empat tahun keganasan, kezaliman, kerakusan dan nafsu jahat terhadap rumah Allah itu, sekali lagi rakyat dunia melihat satu bagunan yang berdiri megah, tersergam indah, menjadi kemegahan, segala impian menjadi realiti,kita tak cakap kita buat, sesuatu yang tidak pernah dilihat oleh rakyat.Sebuah Stadium yang tercanggih dan terbaik di Asia Tenggara, satu-satunya stadium di Asia yang bumbung tidak menggunkan tiang tunduk menyembah bumi.Tidak dengan jentolak, malah tukul dan pahat yang kecil juga tidak digunakan.Kuasa Allah boleh melakukan segala-galanya.

Terfikirkah Idris Jusoh. Ahmad Said, Rosol Wahid, Khazan c Mat termasuk Omar Mat bahawa Allah maha berkuasa.

Sebuah Masjid yang menggunakan simen dan kayu diderma oleh rakyat dirobohkan dengan Jentolak Kerajaan, sedangkan sebuah bangunan di begitu kukuh dan gagah yang menjadi kebangaan, roboh menyembah bumi tanpa apa-apa tindakan dan usaha tangan manusia.Kalau Umno/BN nak tahu itulah kekuasaan Allah.Kekuasaan dan ilmu Allah itu jauh mengatasi kebijaksaan manusia, walau mereka ini mempunyai Ph.D dalam bidang pembinaan sekalipun.
-Fikir-fikir dan renung-renunglah...










Ahli Majlis Tertinggi UMNO keluar PAS?

Ustaz Kazim Elias pula jadi isu setelah beliau dilantik sebagai Ahli Majlis Tertinggi UMNO baru-baru ini. Isunya bermula apabila beliau disahkan sebagai ahli PAS, tetapi dilantik sebagai Ahli Majlis Tertinggi UMNO seperti yang diumumkan oleh Najib. Maka sibuk dipihak PAS mengatakan bagaimana beliau (Kazim) boleh menganggotai Majlis Tertinggi UMNO sedangkan beliau adalah ahli PAS.
Sememangnya lah sesiapa pun akan mempersoalkan keadaan ini kerana bagaimana seorang itu menjadi pemimpin UMNO sedangkan beliau adalah ahli PAS. Apa fitnah yang di buat oleh PAS terhadap beliau seperti yang beliau tuduh dilakukan oleh PAS itu?
PAS mempersoalkan beliau  kerana Kazim adalah ahlinya. Sesungguhnya sesiapa boleh menjadi ahli mana-mana parti asalkan sahaja parti itu terdaftar dengan pendaftar pertubuhan. Kazim boleh menyertai Parti Komunis Malaya sekali pun jika parti itu tidak di haramkan. Itu adalah demokrasi. Tetapi jika menjadi Ahli Majlis Tertinggi UMNO, walhal beliau masih menjadi ahli PAS, itu adalah satu keadaan yang amat luar biasa. Pastinya ia mengundang banyak persoalan.
Baru semalam beliau memberikan reaksi marah kepada PAS dan mengisytiharkan dirinya keluar dari PAS. Beliau berkata beliau tidak tahan dengan apa yang dilakukan oleh PAS terhadap beliau. Apa yang sebenarnya PAS telah lakukan terhadap beliau? Hanya orang ramai mempersoalkan bagaimana UMNO mengambil ahli PAS sebagai anggota Majlis Tertingginya?
Beliau sepatutnya hanya diperlukan mengumumkan yang beliau keluar dari PAS kerana beliau sudah menjadi Ahli Majlis Tertinggi. Tidak payahlah membidas PAS semata-mata kerana PAS mempersoalkan kedudukannya yang sepatutnya di persoalkan.
Kazim tidak payah mengisytiharkan dirinya keluar dari PAS dalam nada yang marah-marah kerana beliau tidak perlu keluar pun di sebabkan beliau sudah menjadi Ahli MT UMNO.
Bayangkan ramai berpendapat yang Kazim akan masih berada dalam PAS jika kedudukan beliau tidak di persoalkan dan dalam masa yang sama menjadi Ahli MT UMNO. Bagi saya secara peribadi, PAS tidak payah mempersoalkan manusia yang belum baligh dalam politik ini. Anggap sahaja Uztaz Kazim tidak pernah wujud dan beliau tidak pernah menyertai PAS sebelum ini.
Kita doakan beliau ber ‘gumbira’ dalam UMNO dan marilah kita perhatikan beliau dengan dekat. Kita syok juga melihat seorang Uztaz yang menggalas tanggungjawab memperbaiki UMNO itu setelah kita tahu UMNO setakat ini belum ada siapa yang mampu mempertahankan intergritinya jika kita bilang seorang demi seorang dalam Majlis Teringgi itu.
Mungkin Uztaz Kazim orang yang tepat untuk membaiki UMNO itu. Mungkin Uztaz Kazim ini boleh menegur secara terbuka rakan-rakan dalam Majlis Tertinggi UMNO yang terlibat dengan salah laku kepimpinan dan pentadbiran. Hanya kita berharap beliau tidak terpengaruh dan dijangkiti oleh penyakit yang menular dan merebak dalam Majlis Tertinggi UMNO yang sangat ‘contagious’ itu. Ramai berpendapat Uztaz ini tidak akan berdaya memperbaiki UMNO. Mereka menjangkakan, ‘Kazim will swim with the flow’.
Kita berharap beliau tidak menjadi seperti Marco Polo yang pergi ke negeri Cina untuk mempengaruhi budaya orang Cina dahulu. Akhirnya Marco Polo pula yang dijinakkan oleh budaya orang Cina lebih dari satu setengah kurun dahulu.
Kita berharap Uztaz Kazim tidak akan tergelincir dari pendiriannya sebagai seorang penegak syiar Islam. Kita tidak mahu melihat Uztaz Kazim menjadi seperti Jamil Khir Baharom, Hasan Ali JATI dan ramai lagi yang menaiki tangga sosial politik melalui kegiatan dakwah agamanya yang berubah setelah dihinggapi penyakit UMNO yang saya katakan sebagai penyakit yang ‘contagious’ tadi.
Kita harap Uztaz Kazim akan menjadi seperti ikan yang hidup dan berjiwa dalam lautan yang luas. Ikan hidup itu tidak masin walaupun berada dalam suasana yang masin. Kita berharap beliau tidak seperti setengah orang yang berimejkan Islam tetapi tidak seperti ikan mati.
Ikan mati jika di masukan ke dalam laut atau dalam air masin dan selepas itu di jemur, ikan itu akan menjadi ikan kering masin. Air masin itu menyerap kedalam ikan mati itu dan ikan itu menjadi ikan kering masin yang amat sedap di campur dengan gulai nenas masak kuning. Ikan mati ini tidak berjiwa walaupun matanya terbuka luas.
Kita seringkali melihat pemimpin yang berimejkan agama, berubah setelah menyertai UMNO. Malahan di negara ini suatu ketika dahulu pernah seorang pemimpin yang berimejkan agama sampai keperingkat menjadi Timbalan Perdana Menteri tetapi lain pula keadaannya apabila sudah sampai keperingkat tinggi politik dan siasah negara kita. Apabila termasuk kedalam suasana dalam UMNO itu mereka terpengaruh dengan budaya negatif yang ada di dalamnya seperti ikan mati yang menjadi ikan masin tadi.
Begitu juga dengan mereka yang bijak pandai bertukar menjadi orang yang tidak berdaya berfikir dan melakukan kerja yang betul apabila menyertai UMNO itu. Mereka bersedia menerima budaya rasuah dan penyalahan guna kuasa sebagai kemestian apabila berada didalam parti yang berkuasa itu.
Pemikiran mereka menjadi tumpul, dan tidak lagi berusaha meningkatkan diri mereka untuk menjadi pemimpin yang berguna kepada masyarakat dan negara yang mereka pimpin.
Kepada Uztaz Kazim, janganlah menjadi ikan mati. Jadilah ikan yang hidup yang tidak masin walaupun hidup dalam persekitaran yang masin sepanjang hidupnya. Rakyat ramai mahu melihat samada Kazim boleh menukar UMNO itu atau Kazim pula yang akan bertukar menjadi lebih UMNO dari UMNO.
Contoh-contoh lampau telah banyak kita saksikan dari mereka yang bergiat dalam dakwah akahirnya bergiat pula dalam bidang ‘berda’ah’.

Diantara UMNO dengan Kazim siapa yang akan mengubah siapa belum kita ketahui lagi, walaupun jawapannya adalah 'predictable' .


DRAMA HARI ISNIN.... USTAZ KAZIM ELIAS ISYTIHAR KELUAR DARI PAS ALASAN: "KERANA TOHMAHAN DAN FITNAH YANG DILEMPARKAN TERHADAPNYA OLEH PUCUK PIMPINAN PAS DAN ANGGOTA PARTI ITU SEJAK SEKIAN LAMA".. MARI KITA SAMA2 DOAKAN USTAZ INI...... SEMOGA BAJU BARU YANG DIPAKAI ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA BAJU LAMA YANG SUDAH DIBUANGNYA.. DAN BIARLAH BAJU BARU YANG DIPILIH UNTUK DIPAKAI BUKAN KERANA PADA BAJU TERSEBUT MEMPUNYAI BANYAK POKET YANG BESAR2







Sabar ye ustaz, DSAI lg teruk ustaz.. bukan anak bini yg malu.. TILAM pun malu ustaz.. diusung ke hulu ke hilir... Sama juga Tuan Guru Nik Aziz... dihina, dimaki siang malam oleh media arus perdana kerajaan dan media-media sosial.. TAPI TGNA 'steady' jer.. Semoga ustaz tabah lalui semua dugaan ini.. Malu ustaz kt fb jer.... Bukannya malu di media massa arus perdana pun.. Malah glamour lagi satuuuu malaysia!!


ANAK KAZIM KECEWA BAPA DIA DIHINA.... TAPI DIA TAK KECEWA PULA NIK AZIZ DAN PIMPINAN PAS YANG LAIN DIHINA OLEH BAPANYA....

Maka kedengaranlah kisah anak ustaz kazim melahirkan kekecewaan kerana ayahnya dikutuk kaw2. Dik, mcm tu la perasaan anak nik aziz, anak hadi awang, anak anwar bila dikutuk, difitnah dan dihentam memacam. Malah bapak ko tu kira okey lagi la - org kutuk dia atas fakta dan benda yg betul. Nik aziz? Hadi awang? Anwar? Ada bapak ko si kazim tu diimposekan gambarnya sebelah gambar babi? Ada gambar kepalanya diletakkan kat badan keldai? Ada "video seks" bapak ko disebar siar satu malaysia? Anak dgn bapak sama je hati tisu. P/s - kazim dalam sidang akhbarnya sempat tembak Pas kata "Pas patut malu dgn Umno" sebab "Umno sendiri sudi jemput org luar jd MT depa..." Kazim, ko yg patut malu. Nampak sgt ko ni hanya nak berjuang bila dioffer jawatan. Perjuangan menegakkan islam ni kena ada jawatan ke baru nak bergerak? Budak2 unit amal yg jaga parking program tu jauh lebih mulia dr ko kalu gitu.
Like · · · 15 minutes ago ·
Jawapan bebal ustaz kazim elias bila dalam sidang media beliau."pas patut berasa malu kerana umno menjemput beliau mengangotai MT dan membuktikan umno sdg me lakukan transformasi dgn mengiktiraf golongan ugamawan"jawapan ini jelas menunjukkan kurang cerdik beliau kerana selaku ahli pas sepatutnya menyokong serta mendokong ideologi parti beliau apatah lagi parti pas membawa perjuangan islam.beliau selaku ugamawan tidak perlu menunggu jawatan untuk menyumbang dalam perjuangan dimana akan memperlihat seperti gila jawatan dan tanpa jawatan seperti tidak boleh menyumbang apa2 kepada parti.‪#‎nampak‬ sangat mahu pengiktirafan dan kuasa#
Menegakkan maruah umat dan agama Islam Sitah? Pffftttttttttt...what the hek!


Terima Kasih PM & BN kroni di dahulukan Rakyat di kenakan...

Terkejut Sunggoh Admin Bila syarikat .Rekaan Tudung Wanita ini berkata Kami Berniaga Bukan Niat Untuk Berdakwah


Masyallah ...Sekali baca mula tak faham..kali kedua baru faham..Admin rasa malang sunggoh Fereeda Eksklusif ni, mereka  jual tudung pakaian wanita ni kerana fesyen dan untuk menikmati  keuntungan semata mata.sahaja .buka kerana dakwah.. Kalau macam ni aku pun tak minat nak beli di kedai dia..Dunia akhir zaman , hanya pentingkan keuntungan semata mata.
 "Kami bukan badan dakwah atau badan keagamaan.." FAREEDA ckp.  

Astaghfirullah. Mcm tu ke peniaga Islam? Nk untung semata2? Jual tudung bkn main ratus2 lagi.. Mcm mane la org tak fikir kau materialistik semata?




KERANA NAK DAPATKAN TUDUNG JENAMA FAREEDA DENGAN HARGA RM10 SEHELAI, ORANG RAMAI SANGGUP BERMALAM DI KAKI LIMA KEDAI MENJUAL TUDUNG FAREEDA!!!


Omak Kau diberikan beberapa keping gambar mengenai ragam peminat tudung jenama Fareeda di Seksyen 8, Bandar Baru Bangi, Selangor bersebelahan CIMB yang sanggup bermalam beratur panjang dan berkampung hanya untuk mendapatkan tudung Fareeda yang di jual dalam harga runtuh RM10 sehelai .
Ada yang bawa tikar mengkuang untuk di jadikan alas tempat tidur di kaki lima kedai.

Suasana sebegini sudah berlaku beberapa malam semenjak Kedai Fareeda mengadakan jualan murah runtuh.

Omak Kau bolehlah rangkuman betapa rakyat apabila mendengar jualan murah sanggup beratur panjang waima bermalam dikaki lima kedai .

Perlunyanya kerajaan UMNO/BN mengambil iktibar dari keadaan ini bagi bertekad usaha keras menjamin agar segala barang yang dijual di negara ini mampu di beli oleh rakyat kebanyakkan.

Tiada ulasan: