Selasa, 4 Mac 2014

JANGAN MERAPU2LAH....RAKYAT DAH BANYAK YANG BIJAK....MEREKA DAPAT MENILAI YANG MANA PERMATA DAN YANG MANA KAYU DAH REPUT

Perghhhhh... Anwar Ada Sifat-Sifat Dajjal Beb Kata Hasan Ali Jati.
Posted on Tuesday, March 04 @ 11:06:45 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"

Ye ke Datuk Hasan Ali yang Anwar Ibrahim tu ada mempunyai SIFAT-SIFAT DAJJAL, alamak ini macam gua sudah jadi Pengikut Dajjal lah ya Datuk. Apa macam kalau gua mahu BERTAUBAT kerana sudah menjadi Pengikut Dajjal ya Datuk Hasan Ali, apa pasal lu lambat sangat cakap yang Anwar Ibrahim tu ada Sifat-Sifat Dajjal beb. Sepatut nya dari dulu lagi lu bagi tahu gua yang Anwar Ibrahim tu ada Sifat-Sifat Dajjal... kah kah kah !.



Setelah gua baca apa yang NGO ISLAM JADI-JADIAN senaraikan 10 Sifat-Sifat Dajjal yang ada pada Anwar Ibrahim tersebut, memang gua TERMENUNG sekejap dan CUKUP SEDIH... kerana apa, kerana Sifat-Sifat Dajjal yang NGO ISLAM JADI-JADIAN tu senaraikan bukan setakat pada Anwar Ibrahim saja yang ada tetapi pada Datuk Hasan Ali dan Umno And The Gang pun BERLAMBAK ada Sifat-Sifat Dajjal tersebut... kah kah kah !.



Kalau lu tak percaya Datuk Hasan Ali ini kat bawah ni gua link kan Video Kenangan Mengusik Jiwa lu tu, harap-harap lu tak lupa dengan apa yang cakap dalam Video tersebut ok, Bukan apa Datuk Hasan Ali sebab kalau mengikut kata Tun Mahathir Penyokong Kassim Ahmad Anti Hadis yang MELAYU MUDAH LUPA. Menang WAJAR kalau beliau berkata sedemikian kerana beliau bukan MELAYU dan ASAL USUL beliau adalah KERALA KUTTY... kah kah kah !.

Ini boleh dikatakan ISU TERKINI dari Pejuang Islam JADI-JADIAN berkenaan DAJJAL, sebelum ini tak timbul soal Dajjal ni beb tapi selepas Datuk Hasan Ali Jati menghabiskan PENGAJIAN beliau entah di mana baru lah Isu Dajjal ini kedengaran. Patutlah selama ini gua tak dapat lihat KELIBAT beliau dalam Majlis-Majlis Syaitan Yang Dikenali, gua ingatkan beliau dah PADAM rupa-rupanya masih BERNAFAS dan SEGAR BUGAR... kah kah kah !.
Oiii !!!... Datuk Hasan Ali Pejuang Islam Jadi-Jadian... Hidup lagi rupanya lu ya Datuk, gua ingatkan lu dah KOJOL sebab TERKEJUT dengan Keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas terutama nya keputusan PRU13 di Negeri Selangor. Kalau dah Dajjal yang bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) N.25 Kajang kenapa tidak lu sebagai Pejuang Islam Jadi-Jadian yang MENENTANG Dajjal tersebut Datuk... kah kah kah !.
Apa lu takut KALAH ke dengan Dajjal tersebut beb, tak kan Pejuang Islam Jadi-Jadian Takut dengan Dajjal kot. Kalau lu sebagai Pejuang Islam Jadi-Jadian pun Takut untuk Bertanding apakan lagi yang bukan Pejuang Islam Jadi-Jadian seperti PERKASAM. Tak kan lu nak serahkan pada Parti Syaitan Yang Dikenali untuk berlawan dengan Dajjal, nanti kalau dia orang buat REKONSILIASI atau pun KONSENSUS apa macam beb, tak ke HARU BIRU jadi nya... kah kah kah !. sumber video dajjal disini

hemmmmm..... kesian pun ada sedih pun ada, nak masuk umno tak hendak tapi berganding dengan umno bila menyerang pas dan siap cakap lagi tu saya masih sayangkan pas... kah kah kah... A B U.
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Tuesday, March 04 @ 11:06:45 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



AIR MATA ITU..

Jika kamu MENANGIS kerana lelaki, berhenti dan cuba FIKIR kembali..adakah sebenarnya cinta dia yang kamu cari atau cintaNya? Adakah yang bertapak di hatimu betul-betul cinta sejati atau hanya kerana dia keluarkan KATA-KATA MANIS? Benda manis pun ada tarikh luputnya tahu? Adakah insan seperti ini yang kamu rasa boleh MEMIMPIN kamu kelak? Boleh pandu BAHTERA keluargamu ke arah REDHANYA? Boleh MEYAYANGI kamu sepenuh hati, terima seadanya CACAT CELA?

Kesat air mata itu..sesungguhnya harga dirimu LEBIH PENTING, sesungguhnya harga AIR MATAMU lebih BERNILAI..lebih BERHARGA jika dibazirkan untuk lelaki itu..BERSABARLAH, berhenti menangis, berhenti berharap pada yang tidak pasti..YAKIN dengan JANJI Allah..orang yang baik adalah untuk orang yang baik-baik dan kamu LAYAK untuk orang yang LEBIH BAIK..
Kadangkala lebih baik membiarkan KESEDIHAN bertandang, andai itu yang dapat ‘membawa’ pulang HATI kita padaNYA daripada KEGEMBIRAAN yang ‘melarikan’ kita JAUH dariNYA..mungkin kesedihan itulah yang menjadi ‘magnet’ yang MENDEKATKAN kita pada Allah..dan mungkin kesedihan itulah yang menjadi ‘parut’ yang MENGINGATKAN bahawa Allah sentiasa ADA, saat kita SUSAH dan SENANG..saat kita GEMBIRA dan BERDUKA..✿
SAYA TIDAK LAYAK MASUK SYURGA..

Wahai Tuhanku..USAHAKU untuk mendapatkan SYURGA sangat PERLAHAN sedangkan LARIKU dari NERAKA juga sangat LEMAH...wahai Tuhanku, aku TIDAK LAYAK untuk syurga Firdaus, bahkan..aku juga TIDAK SANGGUP untuk ke neraka Jahim..maka kurniakanlah TAUBAT (keampunan) kepadaku dan AMPUNILAH segala dosaku, sesungguhnya Engkau Maha Mengampuni segala DOSA yang BESAR..

Seseorang minta syurga dan minta BERLINDUNG daripada neraka adalah IBADAH, tetapi NIAT seseorang beribadah adalah kerana Allah..MINTA syurga adalah ibadah, yang mana juga dilakukan kerana ingin berinteraksi dan berhubungan dengan Allah dalam hubungan KEHAMBAAN..TAKUT kepada neraka juga adalah sebahagian daripada takut kepada Allah..oleh itu, jadilah hamba yang TERBAIK, yang sentiasa mengharapkan KEAMPUNAN dan KASIH SAYANG
Allah..

BERITA BAIK UNTUK PENGANUT SYIAH

KERAJAAN SUNNAH WAL RASUAH UMNO NAK BERBAIK SEMULA DENGAN KERAJAAN SYIAH IRAN

kah...kah...kah...kah

SYIAH DENGAN UMNO SAMA SAJA.. SYIAH PANDAI MENIPU UMAT ISLAM. UMNO PANDAI MENIPU UMAT MELAYU SEHINGGA TAIK PUN BILA DIKATA PEMIMPIN UMNO "COKLAT" MAKA MACAI UMNO AKAN PECAYA IANYA COKLAT.

Kah...kah...kah...kah

SEBELUM INI BUKAN MAIN TUNJUK HERO LAGI HENTAM SYIAH. INILAH YANG AKAN TERJADI APABILA PEMIMPIN KETUANAN MENIPU BERMAIN POLITIK BANGSAT.

SEBELUM INI TIADA PUN KEMPEN ANTI SYIAH. SELEPAS PEMIMPIN KETUANAN MENIPU TERLEPAS CAKAP PEMIMPIN PAS TERLIBAT DENGAN SYIAH, MAKA GERAKAN ANTI SYIAH DIWUJUDKAN.

BUKAN SEBAB BETUL BETUL NAK SURUH BANI MELAYU ANTI SYIAH PUN. SEBENARNYA SENGAJA NAK BERMAIN POLITIK KOTOR YANG MERUGIKAN NEGARA.

UMNO LAH PARTI POLITIK PALING KUAT MENIPU DALAM DUNIA.. HENTAM ANWAR KATA PRO ISRAEL YAHUDI AMERIKA, TAPI PEMIMPIN UMNO YANG BERTEPUK TAMPA DENGAN YAHUDI. BANI MELAYU BAWAHAN DIKERAH MEMBENCI ANWAR, SEBAB PRO YAHUDI, YAHUDI JAHAT.. TAPI PEMIMPIN UMNO YANG NAK SANGAT PERJANJIAN TPPA DENGAN YAHUDI DIMETERAI.

ISU SYIAH, HENTAM MAT SABU SYIAH. PAS SYIAH. DITANAM DALAM PEMIKIRAN BANI MELAYU SUPAYA TOLAK PAS SEBAB NYA PAS PRO SYIAH. SYIAH SESAT. TAPI PEMIMPIN UMNO YANG TERHEGEH HEGEH BERTEPUK TAMPA DENGAN PEMIMPIN SYIAH IRAN.

TIDAK NAMPAK LAGI KAH PERMAINAN PEMIMPIN KETUANAN MELAYU MENIPU INI? MEREKA BUAT SESUATU ADA SEBAB. SEBAB NAK KEKALKAN PENGARUH DENGAN CARA MENIPU DAN MENFITNAH. DALAM MASA SAMA MEREKA LUDAH DAN JILAT SEMULA.

SEDARLAH WAHAI UMAT MELAYU... SUDAH SUDAHLAH ASYIK DIBODOHKAN OLEH PEMIMPIN KETUANAN MELAYU MENIPU INI. SAMPAI BILA NAK JADI ALAT DAN KELDAI PEMIMPIN YANG CAKAP TAK SERUPA BIKIN. MENIPU DAN TERUS MENIPU KERJA MEREKA.. GUNA OTAK UNTUK BERFIKIR. JANGAN GUNA KEPALA LUTUT. ITU BANGANG NAMANYA.

HIDUP MELAYU!!! BODOH TAK ADA UBAT kah...kah..kah

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kempen-anti-syiah-jejas-ekonomi-menteri-minta-bantuan-pas-pulih-hubungan-de

Lagi berita ternow,terhot,terchai, Like pages >>> https://www.facebook.com/pages/Jeneral-Yakuza-Ogawa

-AP-


 "Saya Tidak Akan Meminta Maaf Kepada Azmin Ali" - Hishamuddin Rais
Posted on Tuesday, March 04 @ 09:57:19 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur






PETALING JAYA: Aktivis Hishamuddin Rais tidak akan meminta maaf kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali berhubung tulisan yang dimuatkan dalam salah satu kolum akhbar Suara Keadilan.

"Tidak, saya tidak akan meminta maaf. Jika saya katakan hujan basah, adakah ia satu perkara yang boleh disaman? Adakah saya menyatakan yang benar atau sebaliknya?," katanya kepada 'The Star Online'.


Azmin dilaporkan telah mengesahkan permulaan prosiding undang-undang terhadap dua editor akhbar Suara Keadilan dan Hishamuddin terhadap apa yang didakwanya sebagai artikel fitnah.
Kedua-dua editor Najib Hashim dan Zulkiflee Anwar Haque (Zunar) bertindak balas dan menyiarkan permohonan maaf dalam akhbar edisi minggu lepas.

Artikel yang menjadi bahan perdebatan itu telah diterbitkan dalam akhbar Suara Keadilan pada 11 Februari. Hishamuddin merupakan kolumnis tetap untuk akhbar tersebut.

Minggu lepas, Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata parti itu telah memilih lima anggota untuk jawatankuasa mencari fakta yang diketuai oleh Ketua Penerangan Dr Md Nor Manuty untuk berjumpa dengan pasukan editorial penerbitan itu.
Hishamuddin dalam ruangan tetapnya menulis analisis tentang kemelut antara Azmin dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Hishamuddin mendakwa Azmin 'mewarisi DNA Umno' dan ia tidak menyenangkan PAS dan DAP yang merupakan parti komponen Pakatan Rakyat.

Hishamuddin dalam tulisannya juga mendakwa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saifuddin Nasution, Abdul Khalid dan beberapa pemimpin lain juga mempunyai 'DNA Umno'.

"Mungkin PAS dan DAP juga menyedari dan terpengaruh apabila mengetahui bahawa sosok yang bernama Azmin Ali ini tidak diminati ramai dalam PKR sendiri. Azmin Ali disurahkan sebagai pemilik DNA United Malays National Organisation. Azmin disurahkan sebagai sedang membawa budaya gerombolan ‘lanun Melayu’ ke dalam badan politik PKR.

"Jika ini hujahnya - sayugia diingatkan bahawa bukan Azmin Ali seorang sahaja yang memiliki DNA gerombolan Ketuanan Melayu. Ramai pemimpin tertinggi PKR memiliki DNA yang sama. Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim, Saifuddin Nasution, Johari Abdul, Rahim Ghouse – adalah watak-watak yang dikenali umum yang memiliki DNA United Malaya National Organisation. Jangan kita lupa bahawa Khalid Ibrahim juga adalah DNA ‘budak ekonomi’ United Malays National Organisation. DNA inilah yang membolehkan si Khalid ini menjadi kaya raya malah berupaya untuk berhutang berjuta ringgit," tulis Hishamuddin.
Ahli Politik Ditangkap Khalwat Di Bilik Hotel
Posted on Tuesday, March 04 @ 09:53:43 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



KANGAR: Seorang ahli politik ditangkap khalwat bersama dengan seorang lelaki yang sudah berkahwin oleh Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips).
Ahli politik itu, 30, yang merupakan seorang janda ditangkap khalwat bersama seorang ahli perniagaan berusia 47 tahun di sebuah bilik hotel dalam satu serbuan pada pukul 1.30 pagi Isnin.


Sumber memberitahu bahawa serbuan itu dilakukan berdasarkan maklumat, sambil menambah bahawa ahli politik itu berpakaian lengkap manakala lelaki tersebut hanya bertuala dan berkemeja-T.
“Kedua-dua mereka memberi kerjasama dengan pegawai jabatan agama Islam dan memberitahu bahawa mereka berdua bukan pasangan berkahwin. Mereka kemudiannya dibawa ke ibu pejabat polis daerah di mana satu laporan dibuat.
“Mereka disiasat di bawah Seksyen 9(1)(1) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah, yang mengendakan denda RM5,000, penjara selama tiga tahun, atau kedua-duanya sekali, sekiranya didapati bersalah,” kata sumber itu.
Ketua Polis Daerah Kangar, Superitendan Abdul Rahman Mohd Noordin ketika dihubungi mengesahkan satu laporan polis telah dibuat berhubung insiden oleh pegawai Jaips. -Mstar.

Kita tahulah nak tolong rakyat
Posted on Tuesday, March 04 @ 09:43:31 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"Maknanya Datuk Seri Mohd Najib Razak perdana menteri satu Malaysia sangat marah dengan pembangkang.Nampak dengan jelas.

Penulis tidak tahu mengapa beliau sangat marah dengan pembangkang. Mungkin pembangkang musuh nombor satu dalam politiknya. 


Dadah musuh Negara. Sebab itu dia tak bimbang.Jenayah yang bermaharajalela juga  musuh Negara dia tak ambil kisah sangat. 


Fikir punya fikir, penulis dapat jawapan tepat dan sah ada dalilnya. Apa dia dalilnya? Tidak lain dan tidak bukan bahawa kata kata diatas ditujukan kepada Tun Mahathir dan Tun Daim.
Mengapa tidak? Kan Tun Mahathir tidak setuju dengan BRIM Najib. Demikian juga Tun Daim yang pasti amat tidak setuju dengan pemberian BRIM kepada rakyat.
Pembangkang juga dikatakan tidak setuju, tetapi para pemimpin pembangkang berkata ambil jangan tak ambil, kerana wang BRIM bukan wang umno.
Kata sesetengah pemimpin umno pembangkan memang marah dengan pemberian BRIM Najib itu, tetapi tidak lepas peluang dan berlumba lumba mengambilnya.
Dengan kata lain perdana menteri satu Malaysia tak marah dengan pembangkang. Beliau marah dengan Tun Mahathir dan Tun Daim yang berusaha untuk menjatuhkan Najib dari takta sekarang.
Sebab itu Tun Mahathir tidak setuju dengan pemberian BRIM dengan alasan rakyat sudah cukup setia dengan umno dan BN berdasar PRU 13 lepas. mengapa perlu diberi BRIM lagi.
Pada hemat penulis BRIMlah yang membuat BN menang dan kekal memerintah Malaysia. Kalau tidak sudah tentu putrajaya jatuh ketangan pembangkan pada PRU 13 lepas.
Atas sebab itu Najib mahu tidak mahu memasukkan bajet BRIM dalam belanjawan Negara 2014 yang dibentangkan tahun lepas.
Itulah perkiraan Mohd Najib. Sebab itu dia berkata saya tahulah nak tolong rakyat. Bukan itu sahaja, malah surat menyurat berkaitan pembangklang baucer BRIM seluruh Negara,  Najib sendiri yang tanda tangan.



"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
anaabdullah
Posted on Tuesday, March 04 @ 09:43:31 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


 
Rupanya Bekas Ketua Pengarang NST Ni Pun Kaki Spin Jugak Beb... Kah Kah Kah !
Posted on Tuesday, March 04 @ 02:12:30 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



"

Sedangkan MAKSUD yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim adalah untuk MEMBALAS kata-kata dari MULUT LONGKANG Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis, yang mana dikatakan SATU UNDI UNTUK ANWAR di Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang adalah seperti Satu Undi kepada Amerika Syarikat.

Kalau Satu untuk Anwar seperti Satu Undi kepada Amerika Syarikat maka jawap Anwar "Menang sahaja saya, saya isytihar RM1 bersamaan US$1 di Kajang"... kah kah kah!. baca sini

Gua ingatkan Blogger-Blogger MUDA Parti Syaitan Yang Di Kenali saja yang KAKI SPIN 360 darjah, rupa-rupanya gua SILAP bukan nya SIKIT tapi BANYAK beb, tak sangka seorang Bekas Ketua Pengarang sebuah AKHBAR yang Mempunyai NAMA tetapi OTAK dan PEMIKIRAN seperti Blogger-Blogger NYAMUK AEDES yang membawa PENYAKIT. APA BARANG lah lu A Kadir Jasin oiii, kalau ya pun lu nak MEMPERTAHANKAN lu punya BOS AGAK-AGAK lah beb... kah kah kah!.

Tak kan dengan Umur lu yang sudah menghampiri Umur SUBSIDI tapi masih TAK FAHAM-FAHAM BAHASA MELAYU, kalau lu punya BOS tu Tak Faham Bahasa Melayu boleh gak di terima kerana nama ASAL nya saja adalah MAHATHIR A/L Muhammad Iskankar KUTTY. Yang mana perkataan KUTTY tersebut dikatakan berasal dari KERALA India, sedangkan lu bernama A Kadir Jasin, dan nama JASIN itu saja sudah cukup menunjukkan ianya berada di Negeri Melaka Hang Tuah Tak Ujud... kah kah kah!.

Sudah-Sudah lah tu menjadi PENCHACAI ANGAKAT NAJIS A Kadir Jasin oiii... apa Tak Cukup lagi ke HASIL yang lu CHACAI dari Muda sampai ke Umur Subsidi lu sekarang, kalau Mahathir dengan PERANGAI GILA NAK MAMPOS tapi tak jugak MAMPOS-MAMPOS demi melihat ANAK BABAK beliau menjadi Perdana Menteri (PM) sebelum beliau KOJOL. Tapi tak kan lu pun sama nak menjadi Penchacai Angkat Najis sampai Anak Mahathir menjadi PM sebelum lu KOJOL kot... kah kah kah!.

Dalam USIA EMAS lu sekarang sepatut nya lu TAK MERAPU seperti ORANG HILANG AKAL, sekejap lu HETAM Najib sampai kawan tu TERKENCING-KENCING. Sudah lah Kawan tu jenis mendengar apa yang PENDIK KATA aje, jadi macam mana lah dia nak dengar kata lu tu beb. Yang TERKINI lu suruh pulak Najib dengan Anwar BERGABUNG untuk Melawan Mahatiht dan Daim, sekejap itu sekejap ini. Lu pun dah ikut Perangai BOS lu yang dari KERALA tu ke A Kadir Jasin... kah kah kah!.  sumber klik sini

hemmmmm..... kalau karat hijau boleh lagi di bersihkan kerana biasa nya karat hijau ni lebih kepada lumut yang lembut, tapi kalau karat merah perghhhhh betul-betul berkarat sampai hancur pun mahu beb... kah kah kah... A B U."


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Tuesday, March 04 @ 02:12:30 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

KAJANG: Barisan Nasional (BN) dilihat sebagai 'underdog' pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang,  tetapi BN komited untuk memastikan kemenangan berpihak kepadanya melalui gerak kerja yang akan dilakukan, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin (gambar).
  
Timbalan perdana menteri berkata kemenangan di Kajang tidak mustahil berikutan calon BN Datin Paduka Chew Mei Fun mempunyai rekod prestasi yang baik sebagai timbalan menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sebelum ini.
  
"Orang kata kita masuk dalam PRK ini sebagai ‘underdog’ seolah-olah kita tidak akan menang, jadi bila kita buat keputusan untuk bertanding, kita mahu menang!," katanya ketika berucap merasmikan Jentera Pilihan Raya BN bagi PRK DUN Kajang, di Taman Saujana Impian di sini semalam.
    
Turut hadir Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai, Pengarah BN bagi PRK DUN Kajang Datuk Seri Noh Omar dan wakil parti komponen BN.
  
Muhyiddin berkata oleh itu, beliau menyeru semua jentera Wanita BN di DUN Kajang untuk turun padang dan pergi ke semua 16 pusat daerah mengundi di Kajang bagi membantu masyarakat yang mengundi di sini.

“Supaya dengan pilihan raya kecil ini kita boleh memberikan perkhidmatan yang baik kepada penduduk di Kajang,” kata timbalan perdana menteri.
  
Sementara itu Chew ketika ditemui pada majlis sama berkata jentera wanita BN memainkan peranan penting dalam setiap pilihan raya kerana mereka boleh disifatkan sebagai tulang belakang BN.
  
“Dari segi pilihan raya semua kaum wanita memainkan peranan penting. Merekalah yang pergi rumah ke rumah, dan kita akan bekerja keras bukan hanya menumpukan kepada pengundi muda, tetapi semua anggota masyarakat," katanya.
  
Pilihan raya kecil Kajang dijadual 23 Mac ini yang menyaksikan Chew bakal berdepan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan calon Bebas, antaranya bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim.
  
Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan peletakan jawatan secara mengejut penyandangnya Lee Chin Cheh daripada PKR pada 27 Jan lepas bagi memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding. - Bernama

Bangla jerit panas bila seorang jururawat yang siap 'diratah' 

membaca ayat Qursi

Written By canang on Selasa, 4 Mac 2014 | 3/04/2014 12:00:00 PTG


 gambar hiasan
Menceritakan semula kejadian itu, Intan berkata, dia yang tidur di ruang tamu terjaga apabila mendengar ada orang membuka pintu rumahnya.

“Saya terkejut apabila melihat seorang lelaki warga Bangladesh yang tidak dikenali sudah berada di depan pintu rumah.

Saya segera berlari untuk masuk ke dalam bilik namun dihalang,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurut Intan, penjenayah itu mengeluarkan pisau sebelum mendakwa dirinya anggota polis selain memintanya supaya mendiamkan diri.

“Saya tahu dia bukan polis kerana bahasa digunakan seperti warga Bangladesh.

Dia (penjenayah) memeluk dan mula mencium saya.

Saya terpaksa mendiamkan diri kerana bimbang dicederakan,” katanya.

Menurutnya, penjenayah terbabit meminta wang tunai dan barang kemas daripadanya.

“Belum pun sempat berbuat apa-apa, dia (penjenayah) menolak saya ke katil dan mula menanggalkan pakaian dan seluar saya.
“Dia (penjenayah) menjerit kepanasan apabila saya membaca ayat Kursi. Malah, penjenayah itu tidak meneruskan niatnya untuk merogol saya biarpun pakaian
ditanggalkannya,” kata seorang jururawat mahu dikenali sebagai Intan, 21.

Intan berkata demikian ketika menceritakan detik cemas dia cuba dirogol seorang lelaki dipercayai warga Bangladesh berusia lewat 30-an yang memecah masuk
rumahnya di Kampung Baru, di sini, pada jam 5.45 petang, Selasa lalu.

Dalam kejadian itu, biarpun tidak merogol mangsanya, suspek dilapor merampas wang tunai RM50 selain beberapa barangan berharga lain dianggarkan bernilai
RM300 sebelum melarikan diri.
“Ketika itu, saya berulang-kali merayu supaya dikasihani namun suspek terus menindih badan saya kerana mahu merogol.

“Pada mulanya ada sedikit pergelutan namun saya tidak berdaya melawan kudratnya apatah bimbang dicederakan kerana dia (suspek) berse

Intan berkata, dia yang kebuntuan akhirnya mengambil keputusan untuk membaca ayat Kursi dengan kuat selain berniat di dalam hati untuk menyerahkan nasibnya
kepada Allah.

“Apabila saya baca ayat Kursi, dia (penjenayah) bagaikan kepanasan dan menjerit-jerit mendakwa ‘panas’.

Penjenayah itu tidak jadi untuk merogol saya.

“Penjenayah itu berubah fikiran, dia (suspek)menggunakan tali pinggang dan tudung mengikat kaki serta tangan saya,” katanya memberitahu, suspek melarikan
diri selepas merampas wang tunai RM50 dan beberapa barangan berharga lain.

Katanya, dia yang membuka ikatan di tangan dan kakinya itu tampil membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan
memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan (KK).

Harian Metro





KHAS BUAT MUSLIMAH2

Anda tentu pernah membeli tudung2 dr kedai tudung,pasar malam dan pasar pagi kan.

Pernah tak anda melihat tudung yg dipakai oleh rahib2 kristian??

Sekarang cuba anda perhatikan tudung yg anda pakai itu dan bezakan dgn tudung rahib.

Ada persamaan atau tak??

Kalau ada tolong jgn dipakai lagi kerana tentu anda tidak mahu orang samakan anda dgn seorang rahib kristian bukan??

Kalau tak ada persamaan Alhamdulillah pakailah dgn rasa bangga sebagai seorang muslimah Islam.

Tuesday, 4 March 2014

SETELAH HASAN ALI DAN RAKAN-RAKAN NGO "ISLAM" NYA KELUARKAN 20 SEBAB MENGAPA PENGUNDI KAJANG HARUS TOLAK DSAI, MAKIN BERTAMBAH RAMAI PULA YANG DATANG KE CERAMAHNYA!!!!


LOKASI: PELANCARAN BILIK GERAKAN DI TAMAN KANTAN PERMAI, KAJANG.

Semalam ada 40 'NGO Islam" yang dikepalai oleh Pengasas dan Presiden JATI, Hassan Aqidah Ali telah mengeluarkan 20 "fatwa" betapa pengundi perlu menolak DSAI pada PRK Kajang nanti.

Pergh!!! .. ingatkan selepas fatwa di keluarkan sudah tidak ada umat Islam nak dengar ceramah DSAI lagi ... rupa-rupanya silap .. lagi galak dan rancak pelbagai fatwa di keluarkan lagi ramai rakyat beragama Islam mau mendampingi perjuangan yang dibawa DSAI.

Cara terdesak musuh DSAI menggunakan platform "Islam" untuk menyekat kemenangan bergaya beliau di PRK Kajang adalah ternyata suatu kerja sia-sia dan membuang masa, dana, tenaga dan air liur.

Rakyat sekarang bukannya jenis gelap maklumat .. semuanya boleh diperolehi di hujung jari.



KUALA LUMPUR - Pemimpin lebih 40 NGO Islam memberikan 20 sebab mengapa pengundi Kajang perlu menolak Datuk Seri Anwar Ibrahim pada PRK 23 Mac ini.
Presiden Jati, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang mengetuai kumpulan itu mengakui pihaknya meragui Anwar dalam isu akidah apabila beliau dikatakan bersetuju dengan fahaman pluralisme agama.
"Dalam isu kalimah ALLAH, Anwar menyokong penganut agama lain menggunakan kalimah itu," katanya pada sidang media di sini semalam, yang turut dihadiri oleh Pengerusi Yayasan Murni Aqidah, Datuk Aidit Ghazali dan Pengerusi Pertubuhan Pembela Islam (Pembela), Mohamed Hafiz Nordin.
Hadir sama pada sidang media itu, Pengerusi Biro Agama Perkasa, Dr Shamsuddin Moner Al-Askari dan Pengerusi Muslim UPRo, Azril Mohd Amin.
Hasan berkata, pihaknya akan mendedahkan lebih lanjut mengenai perkara itu bermula 11 Mac ini, iaitu hari penamaan calon.
“Kami akan dedahkan kesemua 20 sebab yang bagi kami adalah sebagai alasan syarie mengapa Anwar Ibrahim perlu ditolak oleh pengundi dalam bentuk ceramah dan sebaran melalui laman sosial sehingga hari mengundi 23 Mac ini.
“Kami mewakili NGO Islam sepakat untuk turun padang pada pilihan raya itu bagi memberi penerangan kepada pengundi mengenai siapa sebenarnya Anwar,” katanya.

Gambar ngeri polis mati diserang warga asing

gambar1-KLANG - Seorang anggota polis dari dari unit kereta peronda maut manakala seorang lagi cedera selepas diserang dua lelaki dipercayai warga Indonesia, dalam satu kejadian di Taman Sentosa, di sini awal pagi Selasa.
Dalam kejadian kira-kira pukul 4.30 pagi Selasa, dua anggota polis itu dipercayai diserang suspek berkenaan ketika mereka sedang membuat rondaan di Lorong Yusuf Shahbuddin 44D, Taman Sentosa.
Kedua-dua anggota polis itu terserempak dengan lima lelaki disyaki warga Indonesia sebelum berlaku pergelutan ketika sedang membuat pemeriksaan.

gambar2-
Seorang angggota polis berkenaan maut ketika dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR).
Rakan setugasnya kini sedang dirawat di hospital sama.
Kedua-dua suspek itu berjaya ditembak mati, lapor mStar.

Tiada ulasan: