Isnin, 17 Mac 2014

SEGALA2NYA ANWAR.....TENTU BELIAU HEBAT....BELIAU DAPAT IKLAN PERCUMA.....TENTU RAMAI ORANG NAK KENAL BELIAU

Anwar: Tak sangka mereka serius tuduh saya
  • Anwar Ibrahim Anwar Ibrahim. - Foto Sinar Harian oleh ZULFADLI ZAKI
1 / 1
KAJANG - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan kehilangan MH370 impak daripada kesedihan juruterbangnya, Kapten Zaharie Ahmad Shah susulan keputusan Mahkamah Rayuan yang mensabitkan beliau bersalah dan dipenjara lima tahun.

Anwar meminta dirinya tidak dikaitkan dengan insiden yang memilukan hati seluruh dunia.

"Pesawat hilang sebab juruterbang kecewa saya dipenjara, ingatkan main-main rupanya mereka serius tuduh saya.

"Agensi-agensi media asing seluruh dunia mempersoalkan juruterbang sangat sedih dan bertindak melarikan pesawat  sebab Anwar kena hukum penjara lima tahun," katanya dalam ceramah di Sungai Chua, semalam.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata, situasi tersebut bukan sahaja juruterbang (Kapten Zaharie) sedih malah jutaan rakyat Malaysia turut berkongsi rasa sama.

"Tapi bukan luah rasa sedih dengan bertindak mencuri kapal terbang. Pemandu teksi pun sedih juga tapi tak pula pergi langgar orang.

"PRK ini antara Azizah dan Mei Fun, bukan soal peribadi dan kita bukan serang polisi," katanya.

Sebelum ini sebuah akhbar tabloid antarabangsa, Daily Mail melaporkan, kemungkinan teori pesawat tersebut dirampas sebagai protes terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang mensabitkan Anwar bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.

Akhbar Britian itu mendedahkan, beberapa jam sebelum berlepas dengan pesawat Boeing 777-200ER (9M-MRO)  ke Beijing, Kapten Zaharie turut hadir ke mahkamah pada 7 Mac untuk menyatakan sokongan terhadap Anwar.

Semalam, pimpinan PKR mengakui Kapten Zaharie Ahmad Shah hanya ahli PKR namun menolak spekulasi yang beliau terlibat dalam konspirasi rampasan pesawat Malaysia Airlines MH370.

Naib Presiden PKR, Tian Chua menegaskan, kehilangan pesawat ini tidak ada kena mengena dengan PKR dan tuduhan ini tidak relevan.
MH370: PKR Tak Boleh Sorok Lagi, Tembelang Dah Pecah

Apabila beberapa media yang berpangkalan di negara-negara yang seringkali menjadi kebanggaan PKR kerana kononnya ‘KEBEBASAN BERMAKLUMAT’ mendedahkan siapa sebenarnya Kapten Zaharie Ahmad, di Malaysia, PKR dan para pemimpinnya bagaikan ulat taik yang dipanggang di atas api. Mereka cuba menepis dan mereka cuba menenangkan keadaan dengan menyatakan, maklumat daripada media-media terbabit tidak boleh dipercayai.

Sesungguhnya amat pelik apabila PKR dan para pemimpin serta pecacainya yang begitu bangga setiap kali media yang sama menyiarkan berita-berita busuk dan buruk terhadap Malaysia dan kepimpinan negara, tiba-tiba sahaja berubah sikap dan cuba menunjukkan betapa matang dan naifnya mereka.

Dua buah media dari United Kingdom walaupun mempunyai agenda halus terhadap Islam dan umat Islam dalam penyiaran berita tentang kehilangan MH370 serta juruterbang bernama Zaharie Ahmad yang didedahkan sebagai seorang fanatik terhadap Anwar Ibrahim, awal pagi tadi telah menggemparkan seluruh negara. Berita tersebut menyusul selepas sidang media Perdana Menteri semalam yang tidak menolak kemungkinan perampasan merupakan motif utama di sebalik kehilangan MH370 sehingga ke hari ini.

Sesuatu yang ketara ialah, dari Sabtu 8 Mac 2014, Anwar Ibrahim langsung tidak berani bercakap tentang MH370. Rafizi Ramli yang merupakan Pengarah Strategik PKR, juga hilang suara. Kalau ada pun, hanyalah suara-suara ayam yang sumbang mempertikaikan Raja Bomoh VVIP, Ibrahim Mat Zain yang muncul mempersembahkan kebadutannya yang kemudian cuba dikaitkan dengan UMNO-BN.

Ternyata kebadutan Ibrahim Mat Zain kaitannya hanya sekadar dalam bentuk jenaka. Sedangkan pendedahan latar belakang Kapten Ahmad selain keterkaitannya dengan PKR dan kefanatikan terhadap Anwar Ibrahim, jauh lebih besar sifat dan ciri-cirinya membabitkan keselamatan terhadap nyawa dan keselamatan penumpang, kakitangan pesawat tersebut, pesawat itu sendiri, negara-negara di sekitar Asia Pasifik dan Laut China Selatan serta imej Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

Hari ini, setelah Daily Mirror dan Sunday Mail U.K mendedahkan bahawa Zaharie merupakan ahli PKR, barulah R.Sivarasa Rasiah, pemimpin PKR yang turut terpalit dengan kaitan serangan lanun Sulu ke atas Sabah pada Mac tahun lepas, mengakui bahawa Zaharie adalah ahli PKR. Sebelum ini, iaitu pada ketika pendedahan membabitkan gambar Zaharie bersama-samanya, R.Sivarasa memilih untuk menutup mulut. Malah pada ketika para pecacai Pakatan Rakyat cuba menuduh Kerajaan UMNO-BN bersekongkol menghilangkan pesawat tersebut, Sivarasa juga buat-buat pekak badak.

Pengesahan keahlian dan sokongan Zaharie kepada Anwar Ibrahim dan PKR, turut dibuat oleh Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution.

Sesuatu yang menarik sedang berlaku. Para penyokong Anwar Ibrahim cuba menimbulkan perasaan bersalah apabila mereka menjenakakan kaitan antara kehilangan pesawat tersebut dengan Anwar Ibrahim. Walaupun sudah semakin tersepit, mereka masih cuba untuk memberitahu bahawa Anwar Ibrahim tidak terlibat sama sekali. Segala-gala yang berlaku iaitu dari kes sebutan di Mahkamah Rayuan dengan lima kali penangguhan, penolakan tuntutan Anwar Ibrahim agar Pendakwaraya Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah digugurkan, saksi dipanggil semula, penyanggahan tentang bahan bukti yang dikatakan ‘DNAnya telah reput’ sehinggalah keputusan diumumkan pada 7 Mac, dan beberapa minggu sebelum itu, Lee Chin Cheh ADUN Kajang diarah meletak jawatan agar PRK DUN Kajang boleh diadakan dengan Anwar sendiri sebagai calonnya, KAJANG MOVE, dan cubaan Anwar Ibrahim serta PKR menyalahkan kerajaan dan mahkamah kerana menjatuhkan hukuman kepada Ketua Umum PKR itu dan yang terakhir sekali, kehilangan MH370 yang dipandu oleh juruterbang fanatik Anwar Ibrahim, beberapa jam selepas keputusan Mahkamah Rayuan dibuat, dikatakan TIDAK ADA KAITAN LANGSUNG walaupun kebetulannya terlalu ketara dan tersusun mengikut skrip.

Ada juga penyokong PKR dan Anwar Ibrahim yang mengatakan UMNO-BN sudah terlalu terdesak kerana mengaitkan Anwar Ibrahim tetapi sama seperti dalam kes di Mahkamah Rayuan, mereka tidak boleh memberikan jawapan, mengapa kebetulan demi kebetulan itu menjurus kepada Anwar Ibrahim dan PKR.

Apa langkah seterusnya daripada PKR dan Anwar Ibrahim? Yang sudah pasti, kes ini terlalu menarik untuk dinilai, bahkan ia akan menjadi bahan kajian untuk generasi akan datang perihal seseorang yang cuba melarikan diri daripada imej seorang peliwat dan pengamal homoseksual kepada imej yang lebih alim, maksum dan suci.
MYKMU

-JJ-





TERKINI:Pakar Eropah dakwa ‪#‎MH370‬ dirampas guna 'Handphone'.
ON 10:09:00 AM 0 COMMENTS

SYDNEY 17 Mac - Kerajaan Australia tidak mempunyai maklumat yang menunjukkan pesawat MH370 yang hilang sejak 10 hari lalu, memasuki ruang udara berdekatan negara ini selepas pesawat itu dipercayai terbang berhampiran kawasan barat Perth, kata Perdana Menteri Tony Abbott.

Bagaimanapun Abbott berkata, semua agensi yang berkaitan akan membantu memberikan maklumat yang mungkin dapat membantu menyelesaikan misteri kehilangan pesawat itu.

"Tiada data yang menunjukkan pesawat itu menghampiri Australia," katanya.

Sementara itu, pakar-pakar keselamatan bimbang kemungkinan pesawat MH370 Penerbangan Malaysia (MAS) dirampas menggunakan 'telefon bimbit', lapor akhbar Daily Express semalam.

Beberapa pakar perisikan percaya pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu kemungkinan dikawal oleh sebuah alat kawalan jauh.

Akhbar Daily Express melaporkan bahawa kelajuan pesawat, ketinggian atau arah juga boleh ditukar menggunakan isyarat elektronik.

Mereka yang disyaki terlibat dalam rampasan itu kemungkinan kumpulan pengganas atau sebuah negara asing.-AP.

-JJ-

Nazri Aziz, patut bertangungjawab dengan 6 maut tengok konsert.

TAHUKAH ANDA!!!.. Konsert 'Maksiat' di Bukit Jalil di bawah kebenaran & mendapat SOKONGAN PENUH dari Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia. Yg kita sedia maklum menterinya adalah Nazri Aziz. Anda kenal siapa itu Nazri Aziz ?!!!!(http://www.tourism.gov.my/en/ir/web-page/events-n-festivals/2014/3)

TAHUKAH ANDA!!!.. Penganjur konsert tersebut adalah Syarikat Live Scape Sdn Bhd(Pengarahnya Iqbal Ameer)kepunyaan anak kepada pemilik rangkaian perniagaan MYDIN. Kenapa MYDIN, kerana MYDIN ADALAH KRONI UMNO!!! Syarikat tersebut terlibat dalam bisnes berkaitan arak dan alkohol.

MH370: Mesej terakhir dihantar selepas komunikasi dipadam

MAS370Kerajaan Malaysia mengesahkan orang yang mengawal pesawat Malaysia Airlines MH370 menghantar mesej terakhir kepada pusat kawalan trafik udara selepas sistem komunikasi pertama dipadam, menambah kepada kemungkinan pesawat yang membawa 239 penumpang itu dirampas, lapor The Guardian.
Pendedahan terbaru ini mencadangkan orang yang menghantar mesej “All right, good night” kepada pusat kawalan udara Kuala Lumpur sebelum Boeing-777 hilang daripada radar pada 1.22 pagi dan dialihkan dari destinasinya ke Beijing turut sedar Sistem Laporan dan Komunikasi Pesawat (ACARS) dipadamkan secara manual, lapor akhbar Britian itu lagi.
Sebaik sahaja pautan ACARS hilang, transponder pesawat ditutup pada 1.22 pagi pada 8 Mac, menyebabkan ia hilang daripada radar komersial dan berpatah balik di pantai Kelantan seperti yang disahkan oleh radar tentera, pesawat berpatah balik ke semenanjung menuju Selat Melaka.
Ini menimbulkan kemungkinan teori pesawat MH370 yang dalam perjalanan ke Beijing itu mungkin  dirampas.
Putrajaya berkata sebelum ini mereka kini memberikan tumpuan untuk menyiasat penumpang MH370 termasuk dua juruterbang, 10 anak kapal dan 227 penumpang pesawat yang hilang itu.
Semalam, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengesahkan polis menggeledah rumah juruterbang Kapten Zaharie Ahmad Shah dan pembantunya, Fariq Abdul Hamid di Shah Alam, Selangor.
Polis mengklasifikasikan kes kehilangan pesawat Malaysia Airlines sebagai tindakan keganasan yang juga bermaksud rampasan dan sabotaj, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.
Beliau memberitahu pemberita semalam, semua terpakai di bawah prosedur Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma).
Katanya, ia juga termasuk penyiasatan di bawah Akta Kesalahan Penerbangan.
Khalid berkata, polis masih memberi tumpuan kepada empat bidang penyiasatan termasuk rampasan, sabotaj, masalah peribadi dan psikologi.
“Itu tidak berubah,” katanya pada satu sidang media bersama Hishammuddin semalam.

Pihak berkuasa Malaysia mendedahkan pada Sabtu bahawa kehilangan pesawat MH370 yang membawa 239 penumpang dan anak kapal, sengaja dialihkan dan peranti penghantaran kapal dimatikan untuk mengelak daripada dikesan.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata siasatan menunjukkan pergerakan jet penumpang dan penutupan hubungan komunikasi adalah perbuatan sengaja tetapi tidak mengatakannya sebagai rampasan pesawat.
Polis pada Sabtu mengeledah rumah Zaharie dan merampas sebuah simulator penerbangan. Tindakan yang sama juga dilakukan di rumah Fariq.
“Dengan perkembangan terbaru ini, kami pergi ke rumahnya dan mengambil simulator penerbangan miliknya.
“Kami mengambilnya dari rumah dan memasangnya di pejabat. Kami akan mendapatkan pakar untuk memeriksanya,” kata Khalid.
Apabila ditanya mengapa carian tidak dilakukan lebih awal, Khalid menjawab pihak berkuasa tidak melihatnya sebagai satu keperluan sebelum ini, lapor The Malaysian Insider.
Khalid berkata, Malaysia masih belum menerima laporan mengenai pemeriksaan latar belakang ke atas semua penumpang  MH370 yang hilang daripada negara masing-masing.

Betapa Hebatnya Wanita






RAHIM HANYA ADA SATU..TIADA GANTI LAGI..JAGALAH IA SEBAIKNYA......

Tiada sesiapa memahami sakit senggugut, kecuali wanita.Tiada siapa memahami sakit mengandung, kecuali wanita.Tiada siapa memahami sakit bersalin, sama ada normal atau ceaser, kecuali wanita.Even dalam proses pecah dara pun, tiada siapa yang tahu sakitnya pecah dara, kecuali wanita.

Bagitahu saya, adakah pengalaman2 yang mereka lalui ini terlalu enteng? Terlalu minimal? Terlalu sedikit? Lalu berhakkah satu2 pihak mengatakan wanita berpantang ini hanya melalui salah satu proses yang BIASA? Tidak perlu dijaga? Tidak perlu dimanja? Tidak perlu berpantang?"Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid.

"Sungguh tinggi darjat wanita.Lalu mengapa ada wanita sendiri yang mengabaikan darjat yang disediakan untuknya?Mengapa ada suami yang dengan senang-lenangnya melayan ibu di dalam pantang seperti hamba?Jangan hanya kerana sang ibu sudah boleh berjalan, boleh makan, boleh tersenyum, boleh ketawa, kalian menganggap dia kuat. Sedangkan kalian tidak dapat membayangkan bagaimana nyawa mereka dihujung jantung semasa meneran dan mengeluarkan bayi mereka di dewan bersalin. 

Sedangkan kalian tak tahu bagaimana perut mereka dilapah 7 lapisan, termasuk rahim dihiris, satu persatu demi menzahirkan seorang anak.Dan kepada wanita. Rahim anda hanya sebesar buah pear. Disitu anda melayan suami saban malam, mengeluarkan darah haid saban bulan, mengeluarkan bayi saban tahun.

Sebiji buah pear, mengeluarkan seorang manusia?Lalu, jika dapat difikir menggunakan akal, jika dapat dihisab menggunakan fikiran, betapa tenatkah rahim anda sekarang? Atau akan datang? Maka, sayangilah rahim anda. Janganlah ditenatkan lagi rahim yang sudah bekerja keras setiap detik untuk anda. Berpantanglah.Dan untuk suami yang menganggap ini semua perkara enteng. 

Bukan sesuatu yang enteng melahirkan anak yang tak tahu mengenang pengorbanan rahim seorang wanita, iaitu rahim ibu2 kalian. Jika tiadapun perasaan malu, sekurang2nya adalah sedikit perasaan kesian. Jika anda masih layak bergelar suami.Ada sebab mengapa syurga di bawah tapak si pemilik rahim.

Sharing is Caring

Wanita Yang Di Sukai Lelaki


Para wanita sekalian, lihat dan pandanglah, apakah sikap wanita yang menjadi idaman para lelaki. Ini yang selalunya la, bukan yang perlu ada. Setiap lela ki pun ada pendapat masing2 apa yang dia mahu pada wanita idamannya. Tetapi, mustahil ada lelaki tidak mahu sikap wanita impiannya, seperti yang tertera di bawah. So, para wanita sekalian, apa yang penting? Kerjasama, eh, silap tag line. Anyway, mungkin ini boleh menjadi panduan, tidak kira para wanita ato pun lelaki2 kesepian. Apapapun, zas, jom layan :
Keibuan
Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan yakni lemah lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yang keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika tengah2 stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Nanti jadi kes buang anak lagi sal mahu tonjolkan sifat keibuan kunu. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing2.
Keanak-anakkan
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Sudah tentulah bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah malah lebih senang. Lelaki mana tidak senang jika terhibur dengan gaya wanita yang manja mengharapkan perhatian, bukan manja yang gedik, hoho~
Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yg tepat utk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yg berpengertian tidak terus mengeluarkan kata2 yg kasar atau menuduh bukan2 dan membuat keputusan terus-menerus tanpa berfikir sebaliknya cuba mengerti dan berbincang dengan penuh hikmah pokok pangkal persoalannya.
Menghargai
Wanita yang tahu menghargai lelaki merupakan wanita idaman setiap lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki pula suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga biarpun hakikat hanya untuk mata si wanita itu sahaja, gaga~.
Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia  mudah senyum,  meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yg tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??
Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik yang disukai berbeza, tetapi wanita tersebut dapat mengimbanginya dengan baik. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan memberi pendapat yang bernas. Dia juga dapat menjadi pendengar yang baik, serta bijak mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang menarik. Selain itu, lelaki mudah tertarik dengan wanita yang pandai bergurau dan pandai berjenaka serta dapat menerima juga jenaka lelaki dan berfikiran terbuka.
Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.
Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yang dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.
Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Sifat ini juga menyerlahkan lagi kewanitaannya dan bagi lelaki2 yang melihatnya pasti sejuk hatinya.
Pasti banyak lagi sikap-sikap wanita yang disukai oleh lelaki. Ini cuma sebahagian sahaja. Seperti yang utama lah kononnya, hehe. Anyway, ini bukan berdasarkan sikap yang disukai oleh gue, yang penting, memang kebanyakkan lelaki mengingini sikap sebegini rupa. So, para wanita? Well, well wishing well, anda tahu selebihnya tentang dirimu, gaga~

Cara Tambat Hati Lelaki


Assalamualaikum dan selamat sejahtera di ucapkan kepada semua pembaca yang dikasihi dan dihormati sekalian, Terdapat pelbagai petua untuk menambat hati insan tersayang. Bagi kaum wanita, mereka sanggup melakukan apa sahaja asalkan suami atau teman lelaki tetap setia di sisi. Di sini diperturunkan 25 sifat yang perlu ada pada wanita supaya kaum lelaki tetap setia walaupun seribu godaan menanti mereka.


Kesemua petua ini tidak sukar untuk dipraktikkan kerana apa yang perlu anda lakukan hanyalah menonjolkan perkara positif yang ada pada diri anda supaya si dia menyedari kehadiran anda di sisinya. Ingat setiap orang ada kelebihan dan kelemahan masing-masing.


1. Bentuk tubuh yang menarik

Susuk tubuh hebat sememangnya menjadi dambaan lelaki. Bagi wanita yang secara semulajadi mempunyai susuk tubuh persis model, peliharalah ia supaya kekal hingga bila-bila. Bagi mereka yang terlebih montok pula, lakukan sesuatu agar susuk tubuh kembali langsing. Lelaki suka golongan wanita yang berusaha untuk tampil cantik di hadapan mereka.


2. Aset-aset lain
Selain bentuk tubuh, aset lain yang mampu menggegarkan hati lelaki ialah mata, punggung dan langkah yang kemas. Jangan pelik jika ada lelaki yang jatuh cinta kepada anda hanya kerana anda mempunyai jari yang runcing dan kuku yang bersih. Ini kerana selera setiap individu itu berbeza di antara satu sama lain.


3. Sentiasa tersenyum apabila berbicara.
Cuma jangan keterlaluan kerana nanti si dia fikir anda 'tidak sihat' pula. Bagi mereka yang mempunyai pendidikan yang lebih tinggi daripada teman lelaki atau suami, jangan pula menunjuk-nunjuk kerana lelaki sangat gemarkan wanita yang merendah diri dan tahu menghormati orang lain.


4. Lemah lembut.
Sifat ini cukup untuk mencairkan hati lelaki. Tapi awas, lelaki tidak suka wanita yang mengada-ngada atau menunjukkan sikap manja yang berlebihan.


5. Jujurlah dengan teman lelaki atau suami anda.

Si dia pasti akan menghargai anda kerana lelaki sangat suka dengan wanita yang jujur atau tidak menipu.


6. Penampilan yang sederhana.
Jangan keterlaluan apabila bersolek kerana kebanyakan lelaki sukakan wanita yang mempunyai kecantikan semulajadi. Paling penting, anda perlu tahu bahawa kecantikan itu sangat subjektif. Lakukan apa yang dia suka dan elakkan perkara yang tidak digemarinya.


7. Jangan perasan

Walaupun anda sememangnya mempunyai paras wajah yang cantik. kalau ada orang lain yang memuji anda cantik, cukup dengan sekadar tersenyum. Si dia pasti bangga dengan sikapmu itu.


8. Bermanjalah dengan si dia apabila si dia memerlukan anda bersikap sedemikian.


Selalunya apabila berada di dalam situasi yang romantik, lelaki juga suka bermanja atau dimanjakan. Ketika ini anda bolehlah menunjukkan kemahiran 'manja' yang anda miliki.


9. Bijak menyesuaikan diri.

Menyesuaikan diri di dalam apa jua situasi terutama apabila berada di hadapan khalayak ramai atau di majlis-majlis rasmi. Pasti si dia tersenyum bangga melihat personalitimu itu.


10. Jangan bercakap perkara yang remeh-temeh kepada si dia.

Cakaplah perkara yang penting sahaja kerana perkara remeh-temeh yang anda sampaikan itu hanya akan membuatkan si dia bosan dengan sikapmu. Lebih membuatkan si dia menyampah jika anda suka bercerita tentang perkara yang melibatkan orang lain atau lebih tepat suka mengumpat.


11. Matang apabila bersama dengannya.

Lelaki tidak gemar dengan wanita yang terlalu keanak-anakan. Apatah lagi kalau anda sememangnya sudah berusia.


12. Jangan sekali-kali membandingkan si dia dengan rakan lelaki yang lain.


Perkara itu hanya akan membuatkannya marah atau lebih teruk, si dia tidak akan berasa selesa bila bersama dengan anda lagi.


13. Jadilah peneman si dia sama ada di waktu senang atau susah.


Wanita sebegini selalunya akan menjadi sumber inspirasi atau kekuatannya apabila berhadapan dengan sesuatu masalah.


14. Jadilah pendengar yang setia.

Jangan sekali-kali memotong percakapannya apabila si dia sedang bercakap. Lelaki tidak suka wanita yang terlalu banyak bercakap tetapi tidak tahu mendengar apabila orang lain berbicara.


15. Pandai membelai.

Walaupun lelaki sinonim dengan sifat kasar, namun pada waktu tertentu mereka sangat suka apabila dibelai oleh insan yang paling dicintai.


16. Jangan terlalu suka meminta-minta, merengek atau mendesak-desak kepada lelaki.

Lelaki tidak gemar wanita terlalu berkuasa di dalam sesebuah perhubungan. Jika anda sangat memerlukan sesuatu perkara, mintalah secara baik kerana lelaki selalunya mudah untuk bertolak-ansur dalam pelbagai perkara.


17. Sentiasa menunjukkan sikap prihatin terhadap teman lelaki atau suami.


Apa salahnya sesekali anda menghubunginya untuk mengucapkan selamat pagi atau selamat makan tengahari kepadanya. Walaupun nampak kecil, tetapi apa yang anda lakukan memberikan impak yang cukup besar terhadap teman lelaki atau suami anda.


18. Belajar berdikari dan jangan terlalu bergantung harap pada si dia.


Selalunya lelaki tidak suka melakukan perkara yang remeh kerana banyak lagi perkara lain yang lebih penting perlu mereka fikirkan. Apa salahnya anda pergi ke pasar atau membayar bil seorang diri.


19. Tunjukkan kepadanya bahawa anda mempunyai prinsip hidup yang jelas.


Jangan sekali-kali membiarkan lelaki mempermainkan anda. Lelaki selalunya lebih menghormati golongan wanita yang sebegini.


20. Berterus-teranglah dengan teman lelaki atau suami anda.
Jangan sekali-kali menyorokkan kebenaran daripada mereka walaupun sesetengah kebenaran itu sememangnya pahit untuk ditelan.


21. Berikan sedikit kebebasan kepada si dia.

Adakalanya lelaki juga mahu menghabiskan masa mereka bersama teman-teman mereka yang lain. Kalau anda boleh melakukannya, pasti si dia tidak teragak-agak untuk terus bersama anda.


22. Belajar menghormatinya.

Selain dirinya, anda juga perlu bijak menjaga hati ahli keluarga serta teman-teman rapatnya. Jika ahli keluarga serta teman-temannya menyukai anda, itu merupakan satu petanda bahawa perhubungan anda akan berkekalan sampai bila-bila.


23. Jangan tunjukkan diri anda seperti seorang individu yang terlalu sempurna.

Anda perlu terima hakikat bahawa di dalam dunia ini tiada seorang pun yang sempurna. Lelaki juga selalunya suka kepada wanita yang berani mengakui kelemahan dan kesilapan diri. Itu menunjukkan wanita tersebut sangat realistik dengan apa sahaja yang dilakukannya.


24. Belajarlah memasak.

Apa gunanya anda menjadi seorang wanita sekiranya anda tidak pandai memasak. Tidak perlu memasak masakan yang terlalu rumit, cukuplah jika si dia mampu menelan masakan anda. Apa yang penting anda menunjukkan minat untuk belajar memasak masakan kegemarannya. Pasti si dia berbangga dengan usaha anda itu.


25. Berpendidikan.

Anda tidak semestinya perlu mempunyai segulung ijazah daripada mana-mana universiti. Tetapi tonjolkan sikap individu yang mempunyai etika serta sikap yang menyenangkan apabila anda bersama si dia. paling penting sentiasa bertindak rasional dan berfikiran positif apabila anda mengalami sebarang masalah.

bisjut.blogspot.com

Jenis Wanita Yang Di Elak Oleh Lelaki

Memang susah untuk kenal hati budi seseorang sama ada lelaki ataupun perempuan pada pertemuan pertama. Memerlukan masa untuk memahami perasaan dan pandangan orang yang ingin didekati itu.
Beberapa sifat perempuan yang lelaki tak suka dan menggelak untuk berdamping dengan perempuantersebut. Tapi bukan semua lelaki yang bercita rasa macam ni.
Antaranya:
1. Perempuan manja
Sering dilihat sebagai golongan yang suka bergantung harap dan sentiasa mempunyai keinginan tinggi untuk berkahwin. Lebih merisaukan, perempuan jenis ini sukar untuk dikenal pasti sifat sebenar mereka apatah lagi untuk menjalin hubungan yang erat.
Mula mula, meraka  akan berubah bila ditegur tentang perangai manja dan sikap terlalu bergantung itu.Tapi  apabila mereka mula menjalin hubungan dengan seseorang dan dia berasa selamat didampingi, maka akan wujud keperluan-keperluan lain yang perlu dipenuhi si lelaki.
2. Perempuan benci lelaki
Kebanyakan lelaki gemar memberi peluang kepada perempuan jenis ini, malah berusaha menjalin hubungan dengan mereka kerana difikirkan lebih mencabar. Sifat mereka yang jauh berbeza berbanding perempuan lain membuatkan lelaki mudah tertarik dengan mereka.
Walau bagaimanapun, sifat mencabar dan pemarah ini juga kadangkala membuat ramai lelaki ragu-ragu meneruskan perhubungan yang lebih jauh seperti berkahwin dengan mereka.
Lelaki hanya suka bergaul dengan mereka tanpa memikirkan sebarang komitmen dan bukan untuk jangka masa panjang. Kalau ada pun, mungkin sebab fikiran jahat untuk menjalin hubungan seks semata-mata.
3. Perempuan berkarier
Ramai beranggapan bahawa golongan lelaki terancam dengan perempuan  berkarier atau berjaya. Sebenarnya, lelaki bukan  terancam untuk bersama perempuan jenis ini. Tapi, sang lelaki beranggapan bahawa perempuan yang berjaya  tidak memerlukan  lelaki.
Perempuan yang memiliki karier yang stabil akan membeli kereta dan rumah untuk diri sendiri. Mereka juga mempunyai kehidupan sosial yang menyeronokkan. So, kehadiran seseorang lelaki tak mampu menandingi apa yang mereka ada. Tapi,ada jugak  lelaki yang suka perempuan jenis ini kerana dari segi kewangan,perempuan  tidak bergantung kepada mereka.
4. Perempuan banyak cakap
Mengikut perspektif lelaki,perempuan yang banyak cakap mempunyai kelebihan dan kekurangan. Ada persepsi yang mengatakan perempuan menggunakan lebih daripada 1,000 perkataan setiap hari berbanding golongan lelaki. Tapi, bergantung kepada topik perbualan seseorang individu.
Contohnya, bila ada topik mengenai sukan maka lelaki lebih gemar berbincang tentang perlawanan, pemain dan keputusan. Sebaliknya, bila topik bertukar kepada yang lebih feminin, fesyen, kosmetik dan kanak-kanak maka wanitalah yang akan banyak menceceh.
So, orang perempuan yang dalam usaha nak menangi hati lelaki, elak elakkan lah bersikap macam ni ;p

Betina Jahat Untuk Jantan Jahat



HA, jangan ingat Chef Wan hanya tahu komen mengenai makanan sahaja ya!

Ternyata dia juga mengikuti perkembangan kes pelakon Hanez Suraya.

Kami kongsikan komennya menerusi akaun Instagramnya hari ini:

“Wow sedeh baca cerita pergolakan Rumah tangga mereka ini. Ramai these days yg bermain api diakhirnya terjerat diri sendiri. Kesian isteri yg menjadi mangsa dgn anak2..bukan sekali buat hal dah banyak kali and i loved the honesty of his wive. Mana yg suka berfoya foya lagi tu tak usah la berumah Tangga lagi.

Jangan hancur kan hati seorang Wanita dan Anak2. Yang si Betina pun gatal dah tahu laki orang masih mau bermain api. Berdolak dalik macam main Drama minggu ini jugak for what? These is the sad world today where there is no respect for others..

Many times i come across so many of my close friends going to the same shit over and over again.Tambahan Anak2 muda sekarang pantang ada duit sikit laki orang pun mereka nak sapu kerana gila nak hidup senang.I am always a shoulder for them to cry on and share their problems. My advice is always the same…Cerai kan and Move on as no one deserved to live unhappy and worst to be treated mcm sampah and worst physically abused.

I also have noticed that what goes around will come back in this world.Jantan2 yg jahat juga kebanyakan akan nanti bertemu dgn betina2 yg tak senonoh juga.Kawin la 10 kali pun jika perangai kita tu macam musibat juga as i have adviced both my children too in the end will all end up to a unhappy marriage. Yang menjadi Mangsa anak2 la yg have to suffer.”

Fuh, memang pedas kata-kata Chef Wan umpama masak lemak cili api!

Apa pun, mungkin ramai para pembaca di luar sana mengakui kebenaran di sebalik kata-katanya itu, betul tak?

Oleh: ELZA

(Kredit: Instagram Chef Wan)

Tiada ulasan: