Isnin, 17 Mac 2014

MANA YANG HAQ...MANA YANG BATIL....HARAM MENYOKONG YANG BATIL


Inilah hakikat yang berlaku di malaysia.......khas utk umno dan seangkatan dgnnya.....kikikikuikui

possible possible ...
KONSPIRASI BERPROFILE TINGGI ABAD INI... !! (copy & paste, photo aku tambah)

Tujuan Amerika: mengetahui apa yang dilakukan China kawasan kepualau Spratly. Apa yang ada di Teluk Thailand, Apa yang ada di perairan Vitenam, dan apa yang ada di Selatan Melaka, terutama pos pemantau Negara di Pulau Perak.

Atas dua kepentingan itu, maka berlaku kolaborasi antara pilot dengan navy seals, bagi melaksanakan projek besar.

Faktor yang menyokong fakta ini, terlihat bahawa kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia B777-200ER MH370, seolah-olah main-main; sebabnya setakat ini tiada permintaan apa-apa daripada perampas.
Sandiwara Amerika semakin terdedah, apabila pura-pura menyertai SAR bermula di Teluk Thailand berhampiran Vietnam, kemudian ke kepualauan Spartly, kemudian ke Selat Melaka, dan kemudian secara uliteral beralih ke lautan Hindi. Malaysia akhirnya akur, apabila data satellite yang dikontrol Amerika dan British, menyakinkan Malaysia, bahawa pesawat malang itu melalui dua koridor luas, arah lautan Hindi ( Diego Garcia) dan laluan Asia Barat/Europa; sehingga China menganggap kenyataan PM untuk mengiakan Data satellite Amerika dan British itu sebagai "keputusan halus yang terpaksa".

Dalam operasi kehilangan MH370, terlihat bagaimana media antarabangsa menuduh Malaysia tidak telus dalam pemeberian maklumat, malah dituduh menyembunyikan sesuatu; Malaysia tiada kemampuan menyembunyikan maklumat; sehingga perkara sensitifpun terpaksa didedahkan oleh Pemangku Menteri Pengakutan dan Menteri Pertahanan, berkaitan dengan kemampuan radar pertahanan negara. Dato Hishamuddin terperangkap dengan provoksi media luar negara, sehingga secara tidak sengaja membuka mulut. Selepas itu, Amerika muncul sebagai hero, bahawa negara dan China tiada keupayaan langsung mengesan pesawat malang itu. Akhirnya Amerika dan British mengguna data mereka sebagai alibi mengalih pencarian pesawat malang itu. Percayalah, Amerika mengetahui pesawat itu ada di mana...

Allahhuakbar ! Kami lemah Ya Allah maka janganlah kami termasuk orang-orang yang sombong terhadap Mu Ya Allah!
Alhamdulillah, pagi ini hujan turun di Felda Bkt Ramun, setelah lebih sebulan panas memanjang. Difahamkan, Muar, Temerloh, Shah Alam, Keratong dan lain2 juga hujan yang agak lebat.

Apa juga ujian dan musibah, tempat kembalinya adalah Allah. Hebat macamana sekalipun kita, teknologi secanggih mana, kita teramat kerdil di sisiNya. Isu kehilangan MH 370 adalah bukti lemahnya manusia di sisi Allah. Yakin hikmah di sebalik misteri tersebut untuk kita lebih dekat kepada Allah.

Hiburan melampau hingga mati akibat pengambilan dadah berlebihan(konsert di Stadium Bkt Jalil) menggambarkan perilaku manusia yang tersasar dari petunjuk Allah.

Sampai bila manusia mahu berlagak angkuh dan sombong atas muka bumi?

Hayati firman Allah dalam Surah Ar Rahman(sebagai contoh) yang di ulang2 mengenai pendustaan akan nikmat Allah. Jika kita hanya berdoa sahaja, tetapi dalamasa yang sama aktiviti maksiat, penindasan, rasuah, penyelewengan dan hiburan melampau yang menjadi kemurkaan Allah tidak berkurangan, dimana letak kesedaran dan keinsafan???

Moga saya dan kita semua lakukan muhasabah. Kembalikan urusan hidup kita kepada PenciptaNya, Allah Tuhan Semesta Alam.

P/s Solat Sunat Istisqa', panduan Sunnah mohon hujan. Munajat di kawasan lapang, puasa sunat, bawa bersama penduduk setempat termasuk binatang ternakan.

UMNO KAKI BOMOH DAN FITNAH...

Kini UMNO memfitnah Kapten Pesawat MH 370 pula

Kapten Zaharie bercuti,. . . tapi dipanggil balik untuk menerbangkan MH370 ke Beijing. Kenapa?

Zulimran Nasution Abdullah Omar

BREAKING 1442 hes: Benar, Kapten Zaharie Ahmad Shah adalah ahli seumur hidup KEADILAN, dan pernah bersama pemimpin Pakatan Rakyat dalam majlis tertentu.

Tetapi adakah logik untuk mengatakan bahawa Zaharie fanatik terhadap Anwar Ibrahim dan kononnya plot kehilangan pesawat MAS MH370 ada kaitan dengan keputusan mahkamah yang memenjarakan Anwar selama lima tahun?

Mengapa tidak kaitkan Zaharie sebagai peminat nombor satu Mila AF 5 yang hampir setiap program anjuran penyanyi itu dia tidak ketinggalan menyertainya?

Mengapa masyarakat tidak mengatakan bahawa Mila lah yang menjadi penyebab mengapa Zaharie sanggup menerbangkan pesawat itu?

Padahal ramai yang masih tidak tahu, Kapten Zaharie sedang bercuti beberapa hari tetapi dimaklumkan seberapa segera bahawa dia dikehendaki menerbangkan pesawat itu atas arahan pihak atasan?

Pihak atasan itu siapa? Apakah Anwar Ibrahim sekarang sudah jadi perdana menteri dan bukan Najib Razak?

Untuk menjelaskan keadaan, hanya Zaharie seorang yang mampu mendaratkan pesawat Boeing B777-200ER menggunakan landasan paling pendek berbanding kapten lain yang masih dalam perkhidmatan.

Ini diakui oleh kenalan rapatnya dalam MAS yang terkejut mengapa Zaharie dipanggil untuk bertugas menerbangkan pesawat itu ke Beijing dalam keadaan terlalu segera (urgent) dan hanya mengetahui Zaharie yang menerbangkan pesawat itu apabila MAS sendiri mengesahkannya dalam sidang media pertama jam 1000 hrs Sabtu 8 Mac.

Persoalannya, apakah dengan kepakaran Zaharie menyebabkan pihak tertentu memilihnya sebagai 'kambing hitam' untuk dijadikan alasan bahawa Zaharie yang melencongkan pesawat, menutup transponder dan terbang ke arah koridor utara atau selatan seperti kata Najib Razak semalam?

Berdasarkan pertimbangan semasa, Zaharie tidak boleh menolak arahan majikannya dan dia sendiri langsung tidak mengetahui bahawa plot menghilangkan pesawat itu adalah agenda pihak tertentu.

Sebenarnya di dalam pesawat itu terdapat ramai penumpang 'berharga' tidak kira sama ada China, Amerika Syarikat mahupun Russia yang difahamkan kapten diarahkan supaya melakukan 'itu dan ini' bagi menghalang 'agenda tersembunyi' ejen CIA yang dikatakan turut berada dalam pesawat berkenaan.

Tuduhan untuk mengaitkan Zaharie dengan Anwar Ibrahim sememangnya satu tindakan niat jahat untuk mengkambing hitamkan keadaan dan dalam masa sama melepaskan beban penjelasan kepada Pakatan Rakyat sedangkan mereka sendiri juga tidak tahu menahu akan agenda sulit ini.

Dan keengganan Najib sendiri menjawab pertanyaan pemberita hingga ada yang ditangkap kini sudah menjadi bahan bualan seluruh dunia seperti mana kebodohan bomoh yang ada kaitan dengan Umno melakukan ritual yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Berhenti menuduh Zaharie kerana kita masih tidak mengetahui nasibnya, dan penumpang lain sama ada hidup atau sebaliknya walaupun desas-desus mengatakan pesawat berkenaan selamat mendarat di satu lokasi rahsia beberapa jam selepas melakukan lencongan menghala Laut Andaman

euku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO


 Pesawat Mas MH370 : Anwar Ibrahim Pula Dikaitkan Dengan Kehilangan Pesawat
Posted on Monday, March 17 @ 05:56:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



" Dengan pelbagai SPEKULASI mengenai KEHILANGAN Pesawat Malaysia Airlines MH370, kini Akhbar Daily Mail pula Melaporkan kemungkinan TEORI Pesawat tersebut DIRAMPAS sebagai PROTES terhadap Keputusan Mahkamah Rayuan yang MENSABITKAN Datuk Seri Anwar Ibrahim BERSALAH atas TUDUHAN MELIWAT Bekas Pembantu beliau, Saiful Bukhari Azlan. Akhbar Britian itu MENDEDAHKAN beberapa jam sebelum BERLEPAS dengan Pesawat Boeing 777-200ER (9M-MRO) untuk ke Beijing.


Menurut Akhbar tersebut "Kapten Zaharie Ahmad Shah telah pergi ke Mahkamah pada 7 Mac untuk MENYATAKAN SOKONGAN beliau terhadap Anwar Ibrahim. KETUA PEMBANGKANG itu telah DIJATUHKAN PENJARA Selama 5 Tahun oleh Mahkamah Rayuan kerana MELIWAT Bekas Pembantu beliau pada Tahun 2008. MEMETIK dari SUMBER POLIS yang MENGESAHKAN Kapten Zaharie merupakan SEORANG AKTIVIS yang LANTANG dan berkemungkinan KECEWA dengan Keputusan Mahkamah Rayuan".

"Semalam, Pihak Polis telah MENYERBU Rumah JURUTERBANG BERPENGALAMAN itu di Laman Seri, Shah Alam yang mempunyai SIMULATOR PENERBANGAN di rumah beliau. Banyak masa telah dihabiskan MENYIASAT DUA KOMPUTER RIBA yang diambil dari rumah Kapten Zaharie, yang dipercayai mengandungi DATA SIMULASI PENERBANGAN. Meskipun Pihak Berkuasa Malaysia MENAFIKAN SERBUAN dilakukan di rumah Zaharie walaupun DIAKUI oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN)".
"Bagaimanapun, Pihak Berkuasa GAGAL MENGESAN Komputer Riba Peribadi Kapten Zaharie yang dipercayai dibawa bersama didalam KOKPIT Pesawat Mas MH370 semasa Penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing tersebut. Menurut RAKAN SEKERJA Kapten Zaharie, beliau merupakan Seorang AKTIVIS SOSIAL dan PENYOKONG KUAT Anwar Ibrahim serta sangat BERMINAT dengan POLITIK. Pihak Penyiasat kini sedang MENCARI BUKTI untuk MENGAITKAN TEORI Pandangan Politik Kapten Zaharie sebahagian daripada faktor Kehilangan Pesawat".
"SERBUAN ke atas rumah Kapten Zaharie itu dilihat sebagai TINDAKAN SUSULAN selepas Pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Haji Najib pada SIDANG MEDIA KHAS nya semalam, yang mengatakan SIASATAN kini BERALIH dan TERTUMPU kepada KRU PESAWAT berdasarkan PETUNJUK BARU. Namun Perdana Menteri itu MENAFIKAN terdapat UNSUR RAMPASAN dengan berkata Pesawat MH370BERPATAH BALIK  ke arah BARAT selaras dengan TINDAKAN yang DISENGAJAKAN oleh Seseorang dalam Pesawat tersebut".
"Memetik SUMBER RISIKAN RASMI Amerika Syarikat pula menyatakan Pesawat DITERBANGKAN oleh Seorang PAKAR PENERBANGAN dan HILANG daripada RADAR pada 8 Mac. Ia kemudiannya DISUSULI dengan SIASATAN semula ke atas SEMUA 239 Penumpang dan Anak Kapal Pesawat bagi mencari JAWAPAN termasukDAKWAAN  kemungkinan Pesawat Dirampas. Kemungkinan Pesawat  Terbang sehingga 45,000 kaki Melebihi Had Perkhidmatan bagi Percubaan untuk Tidak Menyedarkan Penumpang dan Anak Kapal".   sumber klik sini

hemmmmm..... apa tangkal lah yang si anwar ibrahim tu pakai beb, pelabur jepun tak datang melabur disebabkan anwar ibrahim, 90 peratus ahli umno diliwat disebabkan anwar ibrahim, 6 orang mati tengok konsert disebabkan anwar ibrahim yang paling best ialah najib hilang telor juga disebabkan anwar ibrahim... kah kah kah... A B U.
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Monday, March 17 @ 05:56:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

[BONGKAR] Anak Towkeh MYDIN Penganjur Festival FFMA Yang Sebab 6 Kematian ?????????
Pemuda PAS Kecam Konsert Liar

Dewan Pemuda PAS Melaka mengecam penganjuran konsert luar Festival Future music Asia yang menyebabkan 6 penontonnya meninggal dunia.
Ketuanya Jauhar Md Dawi berkata di sebalik kisah duka dan ujian yang sedang dihadapi rakyat malaysia khususnya umat Islam tentang isu MH 370 , kemarau dan ketiadaan air , kita menyaksikan tragedi kebobrokan moral yang berlaku akibat ketiadaan pemantauan yang tegas oleh pihak berkuasa terhadap Festival future Music baru-baru ini.

"Pemuda PAS Melaka amat berduka cita dengan perkara yang berlaku dalam Festival Future music di stadium Bukit Jalil pada 13 -15 mac 2014 , di mana berlaku kematian seramai enam orang dan empat orang lagi dalam keadaan kritikal."
"Penganjur seolah-olah mendapat lesen besar dalam penganjuran festival ini kerana secara terang-terang mempromosi bahawa akan ada parti liar "Malaysia biggest and wildest party". " ujarnya.

Beliau mempersoalkan adakah pihak penganjur iaitu syarikat Live Scape sdn. bhd mengikut piawaian hiburan dalam negara ini atau mereka yang meluluskan festival ini tidak memantau sepanjang perjalanan festival ini berlaku.
"Bagi kami peristiwa ini amat memalukan negara kerana pada masa yang sama kita sedang bersedih tentang kehilangan pesawat MH370. "

"Lebih malang lagi kematian ini melibatkan anak-anak muda yang beragama islam. Di mana letaknya peranab pihak penguatkuasa dan pihak kementerian dalam isu yang besar ini." tambahnya.
Menurutnya Dewan Pemuda Pas Melaka merasakan pihak kementerian yang bertanggungjawab iaitu Kementerian Belia dan Sukan dan Kementerian Pelancongan perlu memberi penjelasan tentang punca mengapa konsert liar ini dibenarkan.

"Jelas sekali menteri berkenaan dan pihak berkuasa gagal menjalankan tugas mereka dan sesiapa yang berkenaan mesti meletakkan jawatan sekiranya jawapan itu tidak menyakinkan kerana ia sudah melibatkan nyawa dan maruah negara."tambahnya.
Beliau menegaskan bahawa Dewan Pemuda Pas Melaka memandang berat isu ini kerana ia adalah pertama kali berlaku di malaysia yang merupakan negara majoriti umat Islam dan ia melibatkan kematian anak muda yang beragama Islam akibat penggunaan dadah yang berlaku dalam konsert itu.

"Sudahlah negera kita dicemuh dan dipersendakan oleh akhbar-akhbar antarabangsa akibat memanggil Bomoh 1Malaysia untuk mencari pesawat MH 370 di KLIA , ditambah pula dengan kes ini yang memaparkan imej yang buruk terhadap negara akibat penganjuran konsert yang jelas bertentangan dengan Agama dan tatasusila Rakyat Malaysia." tegas beliau. -mutaligat

Siapa Lulus Permit Untuk Konsert Maksiat? - Kerajaan Perlu Jawab !!!
Ini ialah pengetahuan umum sebenarnya. Kalau nak buat apa2 ;
1. Konsert
2. Program yang berskala besar
3. Event
Di kawasan awam ataupun kawasan yang diwartakan perlu mendapat kebenaran dari pihak berkuasa tempatan, kita perlu mendapatkan permit kelulusan terlebih dahulu dari mereka sebelum menganjurkan majlis tersebut.
Setelah mendapat permit baru la apa2 program yang direncakan akan berjalan tanpa serbuan dari pihak berkuasa kerana program tersebut telah mendapat kelulusan dari kerajaan untuk dijayakan.

Siapakah penganjur konsert tersebut?

Syarikat Live Scape Sdn Bhd

Siapakah pemilik syarikat Live Scape ini?

Apabila kita google nama Iqbal Ameer muncul.

Siapa Iqbal Ameer ini?

Ini link yang serba sedikit boleh menjadi rujukan anda ==> http: http://my.linkedin.com/pub/iqbal-ameer/23/504/a38

Dalam link yang sama ada diberitahu Iqbal Ameer ini juga terlibat dalam bisnes berkaitan arak dan alkohol.

Iqbal Ameer ini juga sebenarnya bukan calang2 orang. Rupanya dia anak kepada pemilik rangkaian perniagaan MYDIN.

Dan syarikat Live Scape ini juga bukan syarikat baru. Syarikat ini memang terkenal dengan penganjuran pelbagai jenis konsert bertaraf antarabangsa.
Apakah konsert yang cuba dianjurkan?

Konsert Festival Future Music.

Apakah disebalik penganjuran konsert tersebut?

Konsert tersebut kononnya dikatakan berperanan untuk membantu mempromosikan Malaysia sebagai hub music antarabangsa sekaligus menaikkan nama MALAYSIA sebagai salah satu tempat pelancongan bagi masyarakat eropah.

Tetapi apa yang berlaku?

Pada hari pertama konsert tersebut berlangsung sudah berlakunya insiden yang kurang enak. Iaitu 3 individu yang menghadiri konsert tersebut dikesan positif dadah dan telah ditahan. Polis telah membuat siasatan lanjut berhubung kejadian tersebut.

Pada hari kedua, sekali lagi polis terpaksa bergegas ke lokasi apabila 5 maut manakala 4 yang lain berada dalam keadaan kritikal akibat kegagalan bernafas angkara pengambilanan dadah dan alkohol secara berlebihan.

Ini melibatkan 3 buah negara iaitu penonton dari Malaysia, Singapura dan juga Indonesia.

Insiden ini sebenarnya mencemarkan nama baik negara dikala kita semua menghadapi permasalah2 seperti ;

1. Kemarau sehingga catuan air dibuat.

2. Jerebu dengan pembakaran hutan demi hutan yang menyebabkan IPU berada pada paras yang tidak selamat.

3. Insiden MH370

4. Masalah kegawatan ekonomi dan kenaikan kadar inflasi dengan kadar penganguran yang semakin tinggi..

Jelas, konsert ini walaupun mahu mempromosikan Malaysia sebagai hub hiburan tetapi keterlaluan dalam penganjurannya.

Bayangkan.

Tak mungkin la penonton2 yang bawa dadah dan alkohol secara haram tak boleh dikesan oleh pihak penganjur. Kalau dadah logik juga. Tetapi kalau arak bagaimana?

Sudah semestinya arak ada disediakan dalam konsert tersebut.

Apa tak cukup PANAS lagi bumi Malaysia ini sampai nak tambah PANAS? Dah tak cukup lagi MASALAH2 yang sedang dihadapi untuk tambah MASALAH baru lagi? Dah terer sangat ke nak selesaikan semua MASALAH2 yang ada?

Kerajaan perlu ;

1. Dedahkan kenapa permit diberikan kepada penganjur konsert ini.

2. Dedahkan apakah syarat2 yang menyebabkan kerajaan bersetuju beri permit.

3. Siasat bagaimana dadah dan alkohol boleh berada di dalam konsert.

4. Siasat mengapa sesetengah dari mereka boleh overdose.

Dan seterusnya dedahkan kepada masyarat mengenai hasil siasatan dan tolong dakwa mana2 pihak yang cuai sehingga mengakibatkan kematian. Meskipun mereka cuai kerana mengambil dadah dan alkohol secara berlebihan, pihak yang sediakan 'service' itu juga perlu diheret sama ke muka pengadilan sebab menyediakan service yang tidak sepatutnya kepada para pengunjung.

Untuk rekod, ia perkara yang sangat memalukan untuk tahu salah seorang penganjurnya ialah seseorang yang menganuti agama Islam.

Terima kasih. -sozcyili



Dhpp Melaka added 4 new photos.
NAH TENGOK, ,,,,,,,,,DAH JUMPA, ,,,,,,,, MENARA TELUK INTAN MEMANG MEMANG TAK LURUH,,,,,,,,,,,,
 
 
 
 
Like · · · about an hour ago ·
 

Tak Ada Hujah Kuat Untuk Sabitkan Kapten Kapal

Isnin, 17 Mac 2014

Saya pernah menulis pasal pemikiran luar kotak dan tak salah untuk membuat penelitian kepada semua yang ada di dalam kapal terbang MH370 terutama kepada krunya. Tulisan saya "Blogger UMNO mula menyerang Pakatan Rakyat dalam Isu Kehilangan MH370" hanya tak setuju apabila persoalan penyiasatan dijurus kepada sentimen kepartian yang akhirnya menyebatkan kita tidak menentu dalam membuat sesuatu tuduhan.

Walaupun tidak menolak Kapten Zaharie Ahmad Shah mempunyai 'saham' yang besar kepada kemungkinan kejadian kehilangan atas beberapa faktor iaitu dia kapten, dia pakar dan dia sangat berminat kepada penerbangan dengan memiliki simulator sendiri semuanya boleh memberikan alasan untuk penyiasatan.


Tapi bila diambil kira pula dengan beberapa faktor sampingan seperti dia sebenarnya sepatutnya bercuti tetapi dipanggil untuk ke Beijing dan meminggalkan peralatan simulator secara terdedah adalah menunjukkan dia bukan merancang secara terperinci untuk kejadian pada 8 Mac 2014, 1.30 pagi.

Perkara ini telah disahkan oleh Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishamuddin Hussein mengesahkan juruterbang dan pembantu tidak meminta untuk penerbangan bersama ke Beijing dan 
beliau yang juga menteri pertahanan bagaimanapun berkata, polis menggeledah rumah juruterbang yang mempunyai simulator penerbangan dan rumah pembantu juruterbang itu semalam tidak menunjukkan bukti yang diperlukan. Peralatan Simulator diambil untuk siasatan lanjut.

Serangan bahawa Kapten Zaharie Ahmad Shah seorang aktivis parti PKR adalah suatu tindakan yang dikira jahat dan atas kepentingan politik kebetulan adanya PRK Kajang dan PRK Balingian.

Saya setuju dengan tulisan Aspan Alias, pengendalian kehilangan MH370 jangan dibuat seperti mengedalikan kes politik. Sepetutnya rakyat Malaysia tanpa kira kaum agama dan parti politik harus bersama "merasai" atas kejadian kehilangan MH370 ini.

Pihak kerajaan juga diharap menberikan maklumat yang benar dan jujur agar rakyat tidak tertanya-tanya untuk mendapat harapan!

##
Maklumat tambahan:

Kapten Zaharie adalah seorang pilot yang sangat-sangat berpengalaman dalam MAS. Beliau telah terbang lebih 18 ribu jam sepanjang berkhidmat dengan MAS. Beliau seorang yang sangat mahir selok belok pesawat Boeing dan segenap penerbangan MAS. Kapten Zaharie juga memiliki satu kemahiran yang sangat unik berbanding pilot lain dalam MAS kerana dia mampu mendaratkan sebuah pesawat Boeing dilandasan yang pendek daripada landasan yang sepatutnya. Kapten Zaharie pernah mendaratkan Boeing bersaiz besar di Lapangan Terbang Kuala Terengganu satu masa dahulu. 


MH370 Spotting in the Andaman Islands

CNN PRODUCER NOTE     This iReport has not been verified by CNN.
- Jareen, CNN iReport producer
    As a part of the crowd sourced initiative to find the missing plane, I was going through some of the Satellite Imagery from Mapbox. I decided to look closer to my home country - India, precisely in the Andaman Islands, as some news reports suggested that data from Radar Navigational Waypoints showed the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal.
    As I was scouring through the imagery (captured by DigitalGlobe Satellite QB02) , I stumbled upon what looked like a plane in the air. I was shocked & thought that this might be incorrect. I looked up the same coordinates on Google Maps. I did not find any signs of a plane (Coordinates:13.29431,92.99277).
    From the image, you can see that this is a heavily forested area. You can actually see that the plane is flying very close to the ground, as the clouds appear to be way higher than where the aircraft is flying (The image appeares ghosted because of the speed of the flying plane). This could be a way of avoiding detection by ground based Primary Radar. Since the plane's Transponders were turned off, Secondary Radar cannot detect it either. I believe the plane might be headed further north from that point onwards.
     The Shibpur Airstrip, which to the south of this location is 0.62 miles long. It is not possible for a commercial jet like the Boeing 777-200 ER to land here. Also, it's an Indian Naval Airstrip, not used for commercial use. The Plane in the image is a commercial airliner.


      With my limited resources, I am unable to probe further. I request anyone with the technical knowhow & the necessary resources to validate this sighting, thereby doing a great service to the people aboard the ill-stricken plane and their families. Saying so, I sincerely hope that this Flight & its Pasengers are safe, wherever they are now. #PrayForMH370

( Trivia: Flight 370 was the 404th Boeing 777 produced and was delivered new to Malaysia Airlines on 31 May 2002. Ironically, most of us know what the 404 error in HTTP means! )


BEIJING: Malaysia Airlines (MAS) memberi tiga pilihan kepada keluarga penumpang pesawat MH370 di China.
  
Pilihan itu ialah mereka boleh terus tinggal di Beijing, yang kedua MAS akan menanggung kos pengangkutan dari Beijing ke rumah mereka dan ketiga, mereka masih boleh terbang ke Malaysia untuk mendapatkan perkembangan semasa yang berlaku tentang kehilangan pesawat itu sejak 8 Mac lalu.
  
Perkara itu diberitahu seorang pegawai kanan pentadbiran MAS, Ignatious Ong Ming Choy kepada media Malaysia di sini pada Ahad.
  
Beliau berkata MAS akan menguruskan soal hotel kepada keluarga berkenaan yang mahu ke Kuala Lumpur.
  
"Kami akan memaklumkan kepada mereka persiapan seterusnya," katanya dan menambah sesetengah anggota keluarga yang telah berada di Kuala Lumpur mengambil keputusan kembali ke China kerana merasakan tiada makna mereka terus menunggu.
  
Satu keluarga dari wilayah Xinjiang yang berada di sini berkata mereka akan terus menunggu di Beijing.
  
Ong berkata taklimat mengenai operasi mencari dan menyelamat kini hanya akan disalurkan melalui saluran berita yang betul kerana kes kehilangan pesawat sedang disiasat. - Bernama
KAJANG: PKR menegaskan laporan yang disiarkan oleh media antarabangsa The Mail tidak menggugat kempen parti itu pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang.

The Mail hari ini telah menyiarkan satu kenyataan yang mengaitkan kapten Zaharie Ahmad Shah juruterbang MH370 dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden PKR, Tian Chua pada sidang media hari ini menggesa agar pihak berkuasa mengambil tindakan tegas jika ada pihak yang cuba mempolitikkan insiden tersebut.

"Kita menolak jika insiden ini dikaitkan dengan politik, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan tegas jika ada pihak yang cuma mempolitikkan isu tersebut.

"Kita perlu menghormati semua pihak termasuk keluarga mangsa-mangsa yang terlibat, perasaan mereka perlu kita jaga," jelas beliau di Bilik Gerakan Utama PKR di sini.

Ahli Parlimen Batu itu turut memberitahu, kempen PRK Kajang perlu berlangsung dalam suasana yang sihat dan bukan menyerang peribadi.

"Kita kempen atas kewibawaan calon dan bukan mengambil peluang untuk serangan peribadi atau mengaitkan isu-isu lain.

"Kempen yang dilakukan menyerang peribadi, cuba menggunakan insiden MH370 adalah satu tindakan tidak bertanggungjawab," sambung beliau

Tian yang meminta agar pihak berkuasa dan kerajaan meneruskan pencarian pesawat MH370 bagi merungkai persoalan berkaitan dan tidak bertindak mengikut laporan media-media tanpa bukti yang kukuh.

 Kapten Zaharie bercuti,. . . tapi dipanggil balik untuk menerbangkan MH370 ke Beijing. Kenapa?
Posted on Monday, March 17 @ 06:31:35 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



BREAKING 1442 hes: Benar, Kapten Zaharie Ahmad Shah adalah ahli seumur hidup KEADILAN, dan pernah bersama pemimpin Pakatan Rakyat dalam majlis tertentu.

Tetapi adakah logik untuk mengatakan bahawa Zaharie fanatik terhadap Anwar Ibrahim dan kononnya plot kehilangan pesawat MAS MH370 ada kaitan dengan keputusan mahkamah yang memenjarakan Anwar selama lima tahun?

Mengapa tidak kaitkan Zaharie sebagai peminat nombor satu Mila AF 5 yang hampir setiap program anjuran penyanyi itu dia tidak ketinggalan menyertainya?

Mengapa masyarakat tidak mengatakan bahawa Mila lah yang menjadi penyebab mengapa Zaharie sanggup menerbangkan pesawat itu?

Padahal ramai yang masih tidak tahu, Kapten Zaharie sedang bercuti beberapa hari tetapi dimaklumkan seberapa segera bahawa dia dikehendaki menerbangkan pesawat itu atas arahan pihak atasan?

Pihak atasan itu siapa? Apakah Anwar Ibrahim sekarang sudah jadi perdana menteri dan bukan Najib Razak?

Untuk menjelaskan keadaan, hanya Zaharie seorang yang mampu mendaratkan pesawat Boeing B777-200ER menggunakan landasan paling pendek berbanding kapten lain yang masih dalam perkhidmatan.

Ini diakui oleh kenalan rapatnya dalam MAS yang terkejut mengapa Zaharie dipanggil untuk bertugas menerbangkan pesawat itu ke Beijing dalam keadaan terlalu segera (urgent) dan hanya mengetahui Zaharie yang menerbangkan pesawat itu apabila MAS sendiri mengesahkannya dalam sidang media pertama jam 1000 hrs Sabtu 8 Mac.

Persoalannya, apakah dengan kepakaran Zaharie menyebabkan pihak tertentu memilihnya sebagai 'kambing hitam' untuk dijadikan alasan bahawa Zaharie yang melencongkan pesawat, menutup transponder dan terbang ke arah koridor utara atau selatan seperti kata Najib Razak semalam?

Berdasarkan pertimbangan semasa, Zaharie tidak boleh menolak arahan majikannya dan dia sendiri langsung tidak mengetahui bahawa plot menghilangkan pesawat itu adalah agenda pihak tertentu.

Sebenarnya di dalam pesawat itu terdapat ramai penumpang 'berharga' tidak kira sama ada China, Amerika Syarikat mahupun Russia yang difahamkan kapten diarahkan supaya melakukan 'itu dan ini' bagi menghalang 'agenda tersembunyi' ejen CIA yang dikatakan turut berada dalam pesawat berkenaan.

Tuduhan untuk mengaitkan Zaharie dengan Anwar Ibrahim sememangnya satu tindakan niat jahat untuk mengkambing hitamkan keadaan dan dalam masa sama melepaskan beban penjelasan kepada Pakatan Rakyat sedangkan mereka sendiri juga tidak tahu menahu akan agenda sulit ini.

Dan keengganan Najib sendiri menjawab pertanyaan pemberita hingga ada yang ditangkap kini sudah menjadi bahan bualan seluruh dunia seperti mana kebodohan bomoh yang ada kaitan dengan Umno melakukan ritual yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Berhenti menuduh Zaharie kerana kita masih tidak mengetahui nasibnya, dan penumpang lain sama ada hidup atau sebaliknya walaupun desas-desus mengatakan pesawat berkenaan selamat mendarat di satu lokasi rahsia beberapa jam selepas melakukan lencongan menghala Laut Andaman. -sumber


  Polis kategori kehilangan pesawat MH370 ‘tindakan keganasan’
Posted on Monday, March 17 @ 06:29:31 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Polis mengklasifikasikan kes kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS)  MH370 sebagai tindakan keganasan yang juga bermaksud rampasan dan sabotaj, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.
Beliau memberitahu pemberita hari ini, semua terpakai di bawah prosedur Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma).


 Polis siasat jurutera yang ada kaitan dengan MH370
Posted on Monday, March 17 @ 05:55:41 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



KUALA LUMPUR - Polis sedang menyiasat para jurutera pesawat yang mempunyai kaitan tugas dengan kehilangan penerbangan MH370 sebelum pesawat itu berlepas dari Kuala Lumpur ke Beijing, Sabtu lepas.

"Sebagai prosedur biasa, polis sedang menyiasat semua anak kapal dan penumpang MH370 serta jurutera," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dalam kenyataan di sini hari ini.


Pesawat jenis Boeing 777-200ER dengan 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang daripada radar kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 12.41 pagi Sabtu.

Ia sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.

Sehingga ini, nasib penumpang dan anak kapal belum diketahui berikutan operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang dilancarkan oleh beberapa negara masih belum menemui pesawat tersebut.

Mengenai operasi SAR, Hishammuddin berkata, pegawai Malaysia sedang meminta bantuan daripada 15 buah negara di dua koridor iaitu Koridor Utara dari utara Thailand sehingga sempadan Kazakhstan dan Koridor selatan dari utara Indonesia sehingga selatan Lautan Hindi.

Beliau berkata, negara-negera berkenaan ialah Kazakhstan, Uzbekistan, Kyrgyzstan, Turkmenistan, Pakistan, Bangladesh, India, China, Myanmar, Laos, Vietnam, Thailand, Indonesia, Australia dan Perancis.

"Pegawai Malaysia sedang berbincang dengan semua rakan kongsi cara terbaik untuk menggunakan aset di sepanjang dua koridor tersebut," katanya.

Hishammuddin berkata, perbincangan tersebut termasuk meminta negara-negara berkenaan terus menyediakan bantuan carian pesawat itu seperti data satelit dan analisis, keupayaan carian di darat, data radar serta aset maritim dan udara.

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata penerbangan MH370 menyimpang daripada laluan asalnya menuju ke Beijing dan kemudian terbang ke arah barat Semenanjung Malaysia sebelum membelok ke arah barat laut.

Komunikasi terakhir pesawat dengan satelit berlaku di satu daripada dua koridor - utara atau selatan.

Berhubung tindakan polis memeriksa rumah juruterbang pesawat MH370 Kapten Zaharie Ahmad Shah, 53 dan pembantu juruterbang  Fariq Abdul Hamid, 27, di Shah Alam semalam, Hishammuddin berkata, penyiasat sedang memeriksa simulator penerbangan milik Kapten Zaharie di rumahnya.

"Kami memohon orang awam supaya jangan membuat kesimpulan berhubung siasatan polis ini," katanya. - Bernama



Tiada ulasan: