Isnin, 17 Mac 2014

BIASALAH ORANG TAKUT KEPADA ORANG BERKUASA....BODEK YANG BERKUASA...TAK BERANI UNGKIT ORANG YANG BERKUASA....MEREKA TAK TAKUT ALLAH YANG MAHA KUASA....HARUS DIINGAT YANG JAHAT JUGA MATI....YANG BAIK AKAN MATI....YANG BERKUASA JUGA MATI....YANG TAK DE KUASA PUN MATI...DIKAMBINGKAN HITAM PUN MATI....SYURGA ATAU NERAKA DISEDIAKAN DIAKHIRAT NANTI.

Wan Azizah digesa ambil tindakan undang-undang

KUALA LUMPUR 15 Mac - Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sekali lagi digesa mengambil tindakan undang-undang terhadap Presiden Majlis Peguam, Christopher Leong ekoran kenyataannya yang menyatakan perlakuan liwat Ketua Pembangkang itu dilakukan atas dasar suka sama suka.

Pemimpin Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), Zamil Ibrahim berkata, Wan Azizah terutamanya perlu berbuat demikian jika percaya Anwar telah dianiayai oleh kerajaan.

"Kenyataan Christopher itu seperti mengesahkan bahawa Anwar memang melakukan perbuatan itu. Maka Wan Azizah layak untuk mengambil tindakan undang-undang kerana dia percaya suaminya telah dianiaya.

"Dia berceramah siang malam di Kajang kata terpaksa pikul tanggungjawab kerana orang lain menganiaya suaminya. Dia menggambarkan dirinya sebagai isteri malang bukan oleh perbuatan suaminya tetapi kerana kerajaan Malaysia," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Zamil mengulas gesaan yang dibuat oleh Mursyidul Am Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhammad Zahid Md. Arip sebelum ini berhubung kenyataan Majlis Peguam itu.

Pada Ahad lalu, menerusi kenyataan akhbar yang disiarkan di laman web rasmi Majlis Peguam, Christopher menyifatkan hukuman penjara lima tahun yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan ke atas Anwar sebagai tidak wajar kerana perbuatan liwat tersebut dakwanya 'dilakukan atas dasar suka sama suka antara dua orang dewasa'.

Umno Hado....
PR hado????
Mano pi "Pejuang Islam Kalimah Allah tu???" ilang ko x dpt payment..???

~No Money No talk - pegangan macai

Korang pengundi BN .. boleh tak rumours cakap dengan korang2 sekali dapat dosa?

Sebab Korang yang bagi BN memerintah. Salah pilih. . Dok bodoh macam la BN satu satunya kerajaan. Tak pernah tukar. Pastu kutuk pembangkang macam2.

Cek negri pembangkang tengok apa laporan audit negara kata?


 

Cara pandang kita dan juga dapat mempengaruhi kepribadian kita.

Jalan Dakwah Bersama Dewi Yana · 18.220 menyukai ini
·
Sahabat2 semua, kita tentunya menyadari bahwa lingkungan sekitar kita sangat mempengaruhi cara pandang kita dan juga dapat mempengaruhi kepribadian kita. Lingkungan merupakan salah satu faktor yang tidak sedikit membentuk karakter dan kepribadian kita, baik sebagai pribadi maupun sebagai ummat manusia yang menjadi bagian dari pluralitas masyarakat yang ada.
Dalam kehidupan kita di suatu komunitas, dan dalam keseharian interkasi kita dengan orang lain, ada dua kemungkinan yang terjadi yaitu mempengaruhi atau dipengaruhi. Jika kita tidak mempengaruhi lingkungan sekitar kita maka kitalah yang akan terpengaruh oleh lingkungan yang ada. Kalau saya pribadi, saya pilih kedua-duanya. Tapi tentu dalam nuansa yang bermoral. Mempengaruhi orang untuk melakukan kebaikan, dan dipengaruhi orang lain untuk menjadi semakin baik.
Sahabat2ku, mungkin disaat suasana hati kita baik, kita bisa lebih menyikapi semua yang ada disekitar kita dengan lebih bijak, misalnya saat kita menerima perlakuan buruk dari orang lain, disaat suasana hati kita baik, nyaman, damai, mungkin kita bisa tidak terpengaruh dan membalas sikap buruk orang tsb pada kita dan menyerahkan semuanya pada Allah. Akan tetapi, adakalanya dalam suasana hati kita yangkurang baik, kita sering membalas perlakuan tidak baik/buruk” orang terhadap kita dengan cara yang sama.
Sebenarnya dalam suasana hati yang bagaimanapun, jika kita benar2 mampu untuk menjaga hubungan kita dengan Allah, selalu melibatkan Allah dalam semua kehidupan kita, dan jika kita benar2 mampu untuk bisa melihat Allah, sebelum selama dan sesudah kejadian apapun dalam hidup kita, benar2 tawakal, maka Insya Allah kita akan lebih mudah mengatasi setiap kejadian apapun dalam hidup kita dengan lebih bijak. Dan seandainya ada sikap buruk orang lain kepada kita, maka insya Allah kita pun akan bisa meyikapinya dengan keberserahan diri pada Allah, dan insyaAllah hal tsb akan tetap membuat kita tetap merasa nyaman. tenang dalam menjalani hidup.
Kedewasan iman, bagaimana hubungan kita dengan Allah, pengetahuan yang cukup, sangat memegang peranan penting dalam menentukan bagaimana kita menyikapi setiap kejadian dalam hidup kita, dilingkungan sekitar yang kadang tidak bersahabat dengan kita. Dan satu hal lagi yang juga perlu diperhatikan, adalah kingkungan sekitar kita. (Karena saya sudah pernah membahas ttg yg lainnya tsb diatas, maka tentang lingkungan sekitar kita/teman yang baik itulah yang Insya Allah akan saya bahas ditulisan ini).
Karena seperti yang pernah Nabi saw katakan, Abu Hurairah, Rasulullah saw bersabda, “Seseorang itu akan mengikuti agama teman dekatnya (baca:teman pergaulannya). Oleh karena itu hendaknya kalian perhatikan siapakah yang kalian jadikan sebagai teman dekatnya” (HR Abu Daud, dinilai hasan oleh al Albani).
Faktor pergaulan dan teman, dapat memberikan pengaruh yang cukup besar dalam keseharian kita karenanya, betapa penting memilih teman yang baik., Karena temanlah yang selalu kita jumpai dalam aktivitas kehidupan kita hingga dapat mengubah perilaku kehidupan kita. Cara pandang teman kita, cara teman kita menyikapi masalah, kata2 yang diucapkan, semua itu, dengan atau tanpa kita sadari sangat berpengaruh bagi kita.
Lalu bagaimana kriteria teman yang baik menurut Islam? Dalam QS. An Nisa {4}:69 disebutkan “Dan barangsiapa yang mentaati Allah dan Rasul(Nya), mereka itu akan bersama-sama dengan orang-orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah, yaitu: Nabi-nabi, para shiddiiqiin, orang-orang yang mati syahid, dan orang-orang saleh. Dan mereka itulah teman yang sebaik-baiknya”
Teman/sahabat yang baik, akan saling mengingatkan dan saling menasihati untuk kebaikan dunia akhirat dan mengingatkan jika sahabat kita sedang Khilaf dan memaafkan jika Ia melakukan kesalahan. No body perfect, itulah kata-kata yang tepat untuk kita semua tanpa terkecuali.
Bahkan Rasulullah saw menjadikan seorang teman sebagai patokan baik dan buruknya agama seseorang, oleh sebab itu Rasulullah saw memerintahkan kepada kita agar memilah dan memilih kepada siapa kita bergaul. Dalam sebuah hadits Rasulullah saw bersabda: “Perumpamaan teman duduk yang sholeh dan teman duduk yang buruk ibarat penjual parfum dan peniup api/tukang besi. Adapun penjual minyak wangi maka; boleh jadi kamu akan diberi hadiah, kamu membeli minyak wangi tersebut atau kamu mencium darinya bau yang wangi. Adapun peniup besi/pandai besi; kalau dia tidak membakar pakaianmu maka kau akan mendapat bau yang tidak sedap darinya. (HR. Bukhari dan Muslim)
Dalam hadis lain disebutkan “Sesungguhnya seseorang itu berada di atas agama teman akrabnya, maka hendaknya seseorang diantara kamu melihat siapa yang dia jadikan teman akrab”. (HR Imam Ahmad, Abu Dawud, Tirmidzi)
Karenanya tidaklah salah jika orang Arab memiliki pepatah “Sahabat (baca:lingkungan pergaulan) itu menyeret”. Artinya lingkungan yang baik akan menyeret orang untuk menjadi baik. Sebaliknya lingkungan yang buruk akan menyeret orang untuk menjadi buruk.
Karena itu, betapa pentingnya pengaruh lingkungan pergaulan, maka yang perlu kita lakukan adalah mencari lingkungan pergaulan yang baik atau jika tidak memungkinkan maka kita harus membuat lingkungan yang baik di tempat kita berada.
Tulisan ini saya buat sebagai pengingat bagi diri sendiri, saya sharing ke sahabat2 semua, semoga bermanfat.
Dewi Yana


Kapten Pesawat #MH370 Penyokong ‘Fanatik’ @anwaribrahim #MH370Hilang #PRAYFORMH370



AIDCNews – 16/3/14 – Akhbar British, The Mail pada Ahad telah mendedahkan kapten pesawat MH370 yang hilang, Zaharie Ahmad Shah merupakan penyokong ‘fanatik ‘ kepada ketua pembangkang Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pendedahan The Mail yang dipetik Mstar melaporkan beberapa jam sebelum penerbangan itu meninggalkan Kuala Lumpur, difahamkan bahawa Zaharie, 53, menghadiri perbicaraan Anwar Ibrahim di mana pemimpin itu dijatuhkan hukuman penjara selama lima tahun.

Sumber polis mengesahkan kepada akhbar harian itu bahawa Zaharie merupakan seorang aktivis politik yang lantang bersuara, dan bimbang sekiranya keputusan mahkamah itu akan membuatnya sedih.

Tujuh jam kemudian, beliau mengawal penerbangan Boeing 777-200 ke Beijing dan membawa 238 penumpang dan anak kapal.

Polis pada Sabtu melakukan pemeriksaan di rumah Zaharie di pinggir bandar Shah Alam dekat Kuala Lumpur, di mana beliau telah memasang satu simulator penerbangan buatan.

Tetapi akhbar harian ini boleh mendedahkan bahawa penyiasat telah menghabiskan masa pada minggu lepas bagi memeriksa dua komputer riba yang dikeluarkan dari rumah Zaharie ini. Satu daripadanya dipercayai mengandungi data dari simulator.



Mengesahkan mengenai kebimbangan yang timbul, Perdana Menteri Malaysia mengumumkan bahawa MH370 dengan sengaja diterbangkan dengan mengubah ke haluan lain mengemudi haluan selepas sistem komunikasi dimatikan.

Beliau berkata, ia menuju ke pantai barat Malaysia dan boleh diterbangkan selama jam tujuh lagi dengan simpanan bahan api.

Radar tentera menunjukkan pesawat itu terbang naik sehingga ke paras 45,000 kaki melebihi had perkhidmatan, yang kemungkinan usaha sengaja untuk mengejutkan penumpang dan anak kapal .

Serbuan di rumah Zaharie terhadap paparan teknikal itu selepas Perdana Menteri berkata siasatan sekarang adalah menumpukan anak-anak kapal dan penumpang sebagai petunjuk.

Tetapi penyiasat memberitahu The Mail pada Ahad bahawa persoalan mengenai latar belakang juruterbang sebenarnya bermula dari awal.



Polis Malaysia , dibantu oleh ejen-ejen Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dari Amerika Syarikat, menyiasat latar belakang politik dan agama kedua-dua Zaharie dan pembantu juruterbang beliau, Fariq Abdul Hamid. Rumah Zaharie telah ditutup selepas polis menghabiskan masa sejam melakukan pemeriksaan.

Bagaimanapun, sumber siasatan berkata bahawa dua komputer riba itu diambil daripada rumah itu dalam pemeriksaan yang tidak didedahkan oleh pihak polis lebih awal pada minggu lepas walaupun terdapat beberapa penafian oleh pegawai-pegawai bahawa rumahnya telah digeledah atau diserbu.

Satu komputer riba diambil dikatakan mengandungi data dari simulator penerbangan manakala yang kedua mengandungi sedikit maklumat.

Komputer riba peribadi Zaharie tidak dijumpai, dan dianggap telah dibawa bersama ke dalam kokpit pesawat, kata sumber itu.

Rakan sekerja Zaharie memberitahu penyiasat bahawa juruterbang itu merupakan aktivis sosial yang lantang bersuara dalam sokongannya terhadap Anwar.



“Rakan sekerja menyatakan dengan jelas kepada kita bahawa beliau adalah seseorang yang memegang kepercayaan politik yang kukuh dan merupakan lantang dalam menyokong Anwar Ibrahim,” kata satu lagi sumber penyiasatan.

“Kami telah diberitahu oleh salah seorang rakan sekerjanya bahawa beliau begitu taksub dengan politik.”

Dalam satu temu bual, rakan sekerja berkata, Zaharie memberitahu mereka bahawa beliau merancang untuk menghadiri kes mahkamah yang melibatkan Anwar pada 7 Mac, hanya beberapa jam sebelum penerbangan ke Beijing, tetapi penyiasat masih belum dapat memastikan sama ada beliau merupakan di kalangan penyokong Anwar di mahkamah.

Zaharie dipercayai berpisah atau bercerai dengan isterinya walaupun mereka berkongsi rumah yang sama, berhampiran dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Mereka mempunyai tiga orang anak, tetapi tidak ada seorang ahli keluarganya berada di rumah kecuali pembantu rumah.Pendedahan mengenai hubungan politik Zaharie adalah sangat sensitif di negara di mana taktik kotor politik berleluasa.

Salah satu daripada sumber siasatan berkata: “Kami sedang mengkaji teori berhubung kepercayaan politik Zaharie yang mungkin menjadi faktor. Terdapat sensitiviti yang besar di sekeliling tetapi kami tidak mampu untuk tidak meneruskan sebarang sudut yang menjadi perhatian kami.”

Dalam pada itu, sumber polis lain memberitahu The Mail pada Ahad: “Saya boleh mengesahkan siasatan kami termasuk kecenderungan politik dan agama kedua-dua juruterbang.”

Zaharie menyertai Malaysia Airlines pada 1981. Beliau menjadi kapten kira-kira 10 tahun kemudian dan mencatat sehingga 18,360 jam masa penerbangan.

Selanjutnya, boleh dibaca di http://www.dailymail.co.uk



Sementara itu, Mstar turut melaporkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah mengesahkan bahawa Kapten Zaharie Ahmad Shah merupakan ahli seumur hidup parti itu.

Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa berkata, Zaharie merupakan ahli PKR Cabang Subang sejak 23 Januari tahun lalu.

“Beliau ahli seumur hidup malah turut membantu kita ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-13 yang lalu,” katanya.

Beliau mengesahkan perkara tersebut pada sidang media di Bilik Gerakan Utama PKR di sini, Ahad.

Bagaimanapun Sivarasa menolak sebarang laporan yang mengaitkan kehilangan MH370 dengan parti itu. - AIDC

Pasukan Polis Di Kediaman Pilot MH370

Siapakah Sebenarnya Kapten Zaharie Ahmad Shah ?

CIA Tidak Sengaja Dedah Pernah Hijacked Pesawat Soviet Union

China Siasat Pilot MH370 Kapten Zaharie Ahmad Shah

Kapten Pesawat #MH370 Penyokong ‘Fanatik’ Anwar Ibrahim 
Pesawat Mas MH370 : Anwar Ibrahim Pula Dikaitkan Dengan Kehilangan Pesawat
Posted on Monday, March 17 @ 05:56:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



" Dengan pelbagai SPEKULASI mengenai KEHILANGAN Pesawat Malaysia Airlines MH370, kini Akhbar Daily Mail pula Melaporkan kemungkinan TEORI Pesawat tersebut DIRAMPAS sebagai PROTES terhadap Keputusan Mahkamah Rayuan yang MENSABITKAN Datuk Seri Anwar Ibrahim BERSALAH atas TUDUHAN MELIWAT Bekas Pembantu beliau, Saiful Bukhari Azlan. Akhbar Britian itu MENDEDAHKAN beberapa jam sebelum BERLEPAS dengan Pesawat Boeing 777-200ER (9M-MRO) untuk ke Beijing.


Menurut Akhbar tersebut "Kapten Zaharie Ahmad Shah telah pergi ke Mahkamah pada 7 Mac untuk MENYATAKAN SOKONGAN beliau terhadap Anwar Ibrahim. KETUA PEMBANGKANG itu telah DIJATUHKAN PENJARA Selama 5 Tahun oleh Mahkamah Rayuan kerana MELIWAT Bekas Pembantu beliau pada Tahun 2008. MEMETIK dari SUMBER POLIS yang MENGESAHKAN Kapten Zaharie merupakan SEORANG AKTIVIS yang LANTANG dan berkemungkinan KECEWA dengan Keputusan Mahkamah Rayuan".


"Semalam, Pihak Polis telah MENYERBU Rumah JURUTERBANG BERPENGALAMAN itu di Laman Seri, Shah Alam yang mempunyai SIMULATOR PENERBANGAN di rumah beliau. Banyak masa telah dihabiskan MENYIASAT DUA KOMPUTER RIBA yang diambil dari rumah Kapten Zaharie, yang dipercayai mengandungi DATA SIMULASI PENERBANGAN. Meskipun Pihak Berkuasa Malaysia MENAFIKAN SERBUAN dilakukan di rumah Zaharie walaupun DIAKUI oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN)".
"Bagaimanapun, Pihak Berkuasa GAGAL MENGESAN Komputer Riba Peribadi Kapten Zaharie yang dipercayai dibawa bersama didalam KOKPIT Pesawat Mas MH370 semasa Penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing tersebut. Menurut RAKAN SEKERJA Kapten Zaharie, beliau merupakan Seorang AKTIVIS SOSIAL dan PENYOKONG KUAT Anwar Ibrahim serta sangat BERMINAT dengan POLITIK. Pihak Penyiasat kini sedang MENCARI BUKTI untuk MENGAITKAN TEORI Pandangan Politik Kapten Zaharie sebahagian daripada faktor Kehilangan Pesawat".
"SERBUAN ke atas rumah Kapten Zaharie itu dilihat sebagai TINDAKAN SUSULAN selepas Pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Haji Najib pada SIDANG MEDIA KHAS nya semalam, yang mengatakan SIASATAN kini BERALIH dan TERTUMPU kepada KRU PESAWAT berdasarkan PETUNJUK BARU. Namun Perdana Menteri itu MENAFIKAN terdapat UNSUR RAMPASAN dengan berkata Pesawat MH370BERPATAH BALIK  ke arah BARAT selaras dengan TINDAKAN yang DISENGAJAKAN oleh Seseorang dalam Pesawat tersebut".
"Memetik SUMBER RISIKAN RASMI Amerika Syarikat pula menyatakan Pesawat DITERBANGKAN oleh Seorang PAKAR PENERBANGAN dan HILANG daripada RADAR pada 8 Mac. Ia kemudiannya DISUSULI dengan SIASATAN semula ke atas SEMUA 239 Penumpang dan Anak Kapal Pesawat bagi mencari JAWAPAN termasukDAKWAAN  kemungkinan Pesawat Dirampas. Kemungkinan Pesawat  Terbang sehingga 45,000 kaki Melebihi Had Perkhidmatan bagi Percubaan untuk Tidak Menyedarkan Penumpang dan Anak Kapal".   sumber klik sini

hemmmmm..... apa tangkal lah yang si anwar ibrahim tu pakai beb, pelabur jepun tak datang melabur disebabkan anwar ibrahim, 90 peratus ahli umno diliwat disebabkan anwar ibrahim, 6 orang mati tengok konsert disebabkan anwar ibrahim yang paling best ialah najib hilang telor juga disebabkan anwar ibrahim... kah kah kah... A B U.
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Monday, March 17 @ 05:56:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
 Kapten Zaharie bercuti,. . . tapi dipanggil balik untuk menerbangkan MH370 ke Beijing. Kenapa?
Posted on Monday, March 17 @ 06:31:35 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



BREAKING 1442 hes: Benar, Kapten Zaharie Ahmad Shah adalah ahli seumur hidup KEADILAN, dan pernah bersama pemimpin Pakatan Rakyat dalam majlis tertentu.

Tetapi adakah logik untuk mengatakan bahawa Zaharie fanatik terhadap Anwar Ibrahim dan kononnya plot kehilangan pesawat MAS MH370 ada kaitan dengan keputusan mahkamah yang memenjarakan Anwar selama lima tahun?

Mengapa tidak kaitkan Zaharie sebagai peminat nombor satu Mila AF 5 yang hampir setiap program anjuran penyanyi itu dia tidak ketinggalan menyertainya?

Mengapa masyarakat tidak mengatakan bahawa Mila lah yang menjadi penyebab mengapa Zaharie sanggup menerbangkan pesawat itu?

Padahal ramai yang masih tidak tahu, Kapten Zaharie sedang bercuti beberapa hari tetapi dimaklumkan seberapa segera bahawa dia dikehendaki menerbangkan pesawat itu atas arahan pihak atasan?

Pihak atasan itu siapa? Apakah Anwar Ibrahim sekarang sudah jadi perdana menteri dan bukan Najib Razak?

Untuk menjelaskan keadaan, hanya Zaharie seorang yang mampu mendaratkan pesawat Boeing B777-200ER menggunakan landasan paling pendek berbanding kapten lain yang masih dalam perkhidmatan.

Ini diakui oleh kenalan rapatnya dalam MAS yang terkejut mengapa Zaharie dipanggil untuk bertugas menerbangkan pesawat itu ke Beijing dalam keadaan terlalu segera (urgent) dan hanya mengetahui Zaharie yang menerbangkan pesawat itu apabila MAS sendiri mengesahkannya dalam sidang media pertama jam 1000 hrs Sabtu 8 Mac.

Persoalannya, apakah dengan kepakaran Zaharie menyebabkan pihak tertentu memilihnya sebagai 'kambing hitam' untuk dijadikan alasan bahawa Zaharie yang melencongkan pesawat, menutup transponder dan terbang ke arah koridor utara atau selatan seperti kata Najib Razak semalam?

Berdasarkan pertimbangan semasa, Zaharie tidak boleh menolak arahan majikannya dan dia sendiri langsung tidak mengetahui bahawa plot menghilangkan pesawat itu adalah agenda pihak tertentu.

Sebenarnya di dalam pesawat itu terdapat ramai penumpang 'berharga' tidak kira sama ada China, Amerika Syarikat mahupun Russia yang difahamkan kapten diarahkan supaya melakukan 'itu dan ini' bagi menghalang 'agenda tersembunyi' ejen CIA yang dikatakan turut berada dalam pesawat berkenaan.

Tuduhan untuk mengaitkan Zaharie dengan Anwar Ibrahim sememangnya satu tindakan niat jahat untuk mengkambing hitamkan keadaan dan dalam masa sama melepaskan beban penjelasan kepada Pakatan Rakyat sedangkan mereka sendiri juga tidak tahu menahu akan agenda sulit ini.

Dan keengganan Najib sendiri menjawab pertanyaan pemberita hingga ada yang ditangkap kini sudah menjadi bahan bualan seluruh dunia seperti mana kebodohan bomoh yang ada kaitan dengan Umno melakukan ritual yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Berhenti menuduh Zaharie kerana kita masih tidak mengetahui nasibnya, dan penumpang lain sama ada hidup atau sebaliknya walaupun desas-desus mengatakan pesawat berkenaan selamat mendarat di satu lokasi rahsia beberapa jam selepas melakukan lencongan menghala Laut Andaman. -sumber
Tak Ada Hujah Kuat Untuk Sabitkan Kapten Kapal
Posted on Monday, March 17 @ 06:24:16 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





Saya pernah menulis pasal pemikiran luar kotak dan tak salah untuk membuat penelitian kepada semua yang ada di dalam kapal terbang MH370 terutama kepada krunya. Tulisan saya "Blogger UMNO mula menyerang Pakatan Rakyat dalam Isu Kehilangan MH370" hanya tak setuju apabila persoalan penyiasatan dijurus kepada sentimen kepartian yang akhirnya menyebatkan kita tidak menentu dalam membuat sesuatu tuduhan.

Walaupun tidak menolak Kapten Zaharie Ahmad Shah mempunyai 'saham' yang besar kepada kemungkinan kejadian kehilangan atas beberapa faktor iaitu dia kapten, dia pakar dan dia sangat berminat kepada penerbangan dengan memiliki simulator sendiri semuanya boleh memberikan alasan untuk penyiasatan.


Tapi bila diambil kira pula dengan beberapa faktor sampingan seperti dia sebenarnya sepatutnya bercuti tetapi dipanggil untuk ke Beijing dan meminggalkan peralatan simulator secara terdedah adalah menunjukkan dia bukan merancang secara terperinci untuk kejadian pada 8 Mac 2014, 1.30 pagi.

Perkara ini telah disahkan oleh Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishamuddin Hussein mengesahkan juruterbang dan pembantu tidak meminta untuk penerbangan bersama ke Beijing dan 
beliau yang juga menteri pertahanan bagaimanapun berkata, polis menggeledah rumah juruterbang yang mempunyai simulator penerbangan dan rumah pembantu juruterbang itu semalam tidak menunjukkan bukti yang diperlukan. Peralatan Simulator diambil untuk siasatan lanjut.

Serangan bahawa Kapten Zaharie Ahmad Shah seorang aktivis parti PKR adalah suatu tindakan yang dikira jahat dan atas kepentingan politik kebetulan adanya PRK Kajang dan PRK Balingian.

Saya setuju dengan tulisan Aspan Alias, pengendalian kehilangan MH370 jangan dibuat seperti mengedalikan kes politik. Sepetutnya rakyat Malaysia tanpa kira kaum agama dan parti politik harus bersama "merasai" atas kejadian kehilangan MH370 ini.

Pihak kerajaan juga diharap menberikan maklumat yang benar dan jujur agar rakyat tidak tertanya-tanya untuk mendapat harapan!

##
Maklumat tambahan:
Kapten Zaharie adalah seorang pilot yang sangat-sangat berpengalaman dalam MAS. Beliau telah terbang lebih 18 ribu jam sepanjang berkhidmat dengan MAS. Beliau seorang yang sangat mahir selok belok pesawat Boeing dan segenap penerbangan MAS. Kapten Zaharie juga memiliki satu kemahiran yang sangat unik berbanding pilot lain dalam MAS kerana dia mampu mendaratkan sebuah pesawat Boeing dilandasan yang pendek daripada landasan yang sepatutnya. Kapten Zaharie pernah mendaratkan Boeing bersaiz besar di Lapangan Terbang Kuala Terengganu satu masa dahulu.


TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
 

Update Terkini - MH370 Mungkin Di 'Pesong' kan Oleh Seseorang


MH370: Pesawat dipesongkan oleh
Gambar Hiasan
KUALA LUMPUR: Sudah hampir seminggu, pesawat MH370 Penerbangan Malaysia (MAS) masih gagal ditemui dan pelbagai dakwaan dan andaian kian timbul mengenai kehilangan pesawat itu.

Pesawat Boeing 777-200 yang masih hilang itu dipercayai telah terbang merentasi Semenanjung Malaysia dan menuju ke Kepulauan Andaman berdasarkan pengesanan yang dilakukan oleh radar tentera.

Memetik laporan berita Reuters, dua sumber memberitahu agensi berita itu pada Jumaat bahawa sebuah pesawat misteri dimana para penyiasat mempercayainya sebagai pesawat MH370 telah terbang mengikut titik-titik navigasi penerbangan dimana titik terakhir yang direkodkan dalam radar tentera adalah di di Barat Laut Malaysia.

Ini membuktikan bahawa pesawat tersebut mungkin telah dikendalikan oleh seseorang yang berkemahiran tinggi dalam menerbangkan pesawat .

Titik terakhir yang berjaya direkodkan oleh radar tentera membayangkan bahawa pesawat tersebut berkemungkinan telah terbang menuju ke Kepulauan Andaman yang terletak di India dimana pulau tersebut terletak di lokasi antara Laut Andaman dan Teluk Bengal.

Waypoints” adalah merujuk titik navigasi lokasi yang dihubungkan denganlongitudedanlatitudeyang mampu membantu juruterbang melalui koridor udara.

Sumber ketiga dalam siasatan tersebut pula berkata inkuiri yang timbul pada waktu sekarang ini lebih menjurus kearah teori bahawa “seseorang” yang pandai mengendalikan pesawat tersebut telah sengaja mengubah haluan pesawat tersebut dari laluan sebenar Kuala Lumpur-Beijing.

“Kami melihat kemungkinan sabotaj dan juga rampasan pesawat dalam situasi ini,” kata sumber yang juga seorang pegawai kanan polis PDRM.

Kesemua sumber tersebut tidak mahu dikenali kerana mereka tiada kuasa untuk bercakap kepada media dan juga demi memelihara perjalanan penyiasatan tersebut.

Menurut laporan itu juga, Kementerian Pengangkutan bagaimanapun gagal dihubungi dan pendedahan sumber-sumber tersebut menunjukkan bahawa terdapat kemungkinan terdapat unsur‘foul play’ dalam kehilangan pesawat Boeing 777-200 itu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar sebelum ini dipetik sebagai berkata siasatan terhadap kehilangan pesawat MH307 ini meliputi siasatan terhadap sama ada terdapatnya mana-mana masalah peribadi dan psikologi penumpang dan kru selain kemungkinan seperti rampasan, sabotaj dan juga kegagalan mekanikal pesawat.

Dengan pelbagai teori dan juga dakwaan bukti-bukti baru, gerakan mencari dan menyelamat pelbagai nasional ditingkatkan lagi hingga menjurus kearah Laut Andaman dan Lautan Hindi.
MEnteri di JPM yang luluskan konsert ni perlu dipecat segera. Takkanlah seorang yg berjawatan Menteri boleh kurang akal fikiran?
Benarkah Nazri Aziz yg luluskan konsert ni??Benar ke tidak???
Menteri Islam..tapi halalkan pesta lucah???
Jamil Khir dok langut apa???takkan tak tau program pesta ni??
ke, jamil takut dengan nazri ????

‪#‎PRKkajang‬
‪#‎HarianPendang‬

Remaja diliwat bergilir-gilir rakan sekolah.

Seorang pelajar berusia 15 tahun trauma selepas diliwat empat pelajar tingkatan lima yang menuntut di sekolah yang sama dekat sini.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, penjaga mangsa berusia 34 tahun yang bertugas sebagai pengawal keselamatan hanya mengetahui kejadian itu setelah dimaklumkan pihak sekolah.

Menurutnya, dia yang terkejut apabila mengetahui anak tirinya diliwat bertindak membuat laporan polis pada 13 Mac jam 3.15 petang.

“Kejadian liwat itu berlaku sebanyak tiga kali sejak pertengahan Februari dan kali terakhir pada 10 Mac lalu.

“Susulan laporan polis yang dibuat penjaga berkenaan, pada 14 Mac, sepasukan polis yang diketuai Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kuala Pilah, Asisten Superintendan Normanshah Din menahan empat suspek pada hari yang sama di sekolah tersebut.

“Semua suspek tinggal di asrama begitu juga dengan mangsa,” katanya.

Tambahnya, keempat-empat suspek ditahan reman selama empat hari mulai 15 Mac dan siasatan dijalankan di bawah Seksyen 377C Kanun Keseksaan kerana melakukan seks di luar tabii yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang lima tahun dan tidak melebihi 20 tahun jika sabit kesalahan.

Azmi menambah, kes liwat merupakan masalah serius yang perlu ditangani dengan segera.

“Pihak sekolah sepatutnya tidak perlu berselindung berhubung perkara ini sebaliknya terus bertindak melaporkan kepada pihak polis serta ibu bapa mangsa.

“Walaupun kes ini boleh mencemarkan imej sekolah namun ia perlu dipandang serius dan diharapkan pihak sekolah dapat memberi kerjasama yang baik kerana melibatkan pelajar mereka," katanya.

Selain itu, peranan ibu bapa juga penting untuk mengetahui aktiviti dan kegiatan anak-anak mereka sama ada di sekolah mahupun di luar rumah.

utaraNews

Tiada ulasan: