Khamis, 6 Mac 2014

GARAM NI BUKAN MASALAH DARI TINGGI....GARAM NI JIKA AMBIL BERLEBIHAN MENOLONG MEMPERCEPAT DARAH JADI PEKAT/BEKU...

Aksi pergelutan seekor ular sawa dan seekor buaya tarik perhatian orang ramai.
Seekor ular dipercayai jenis ular sawa menelan seekor buaya selepas bergelut selama lima jam di hadapan orang ramai.
Travis Corlis yang menyaksikan pergelutan antara dua haiwan ganas itu di Lake Moondarra, Queensland berkata, ular sawa itu kelihatan sihat dan panjangnya kira-kira 10 kaki (tiga meter).
Ular  itu dilihat membelit kuat buaya malang tersebut, katanya dalam satu laporan AFP.
“Pergelutan antara kedua-duan haiwan itu berlaku di dalam air, kelihatan sangat hebat… Kami hanya berdiri dan melihat dengan penuh kagum,” ujar Corlis.
Corlis berkata selepas beberapa jam kedua-dua haiwan itu bergelut, ular sawa terbabit mengheret buaya itu ke tebing tasik dan melepaskannya, yang pada masa dilihat telah mati.
“Selepas kira-kira 10 minit lepas itu, buaya sudah ‘hilang’,” katanya.
Isteri Corlis, Tiffany, yang turut menyaksikan peristiwa itu berkata ianya amat sukar dipercayai.
“Kami ingatkan ular tersebut mungkin telah makan melebihi kemampuannya,” terang Tiffany.
“Melihat pada keadaan ular itu selepas selesai menelan buaya tersebut, anda boleh nampak bentuk sisik kasar, kaki dan segala-galanya di dalam perut ular,” tambahnya lagi.
Pertarungan sengit hingga mengambil masa lima jam.
Ular sawa mencapai kemenangan dan kekenyangan.
Tiffany berkata, buaya malang tersebut berusaha untuk menaikkan kepalanya dari dalam air, dan kedua-dua haiwan terbabit memang kelihatan penat dalam pergelutan yang dikatakan memakan masa beberapa jam itu.
Buaya itu kemudiannya seakan-akan berputus asa dan menyerah, sekaligus membiarkan dirinya dibelit ular sawa terbabit.
Corlis juga mengaku dirinya sering melihat ular dan buaya ada di kawasan yang sama, namun jarang melihat haiwan reptilia ini saling bertarung dengan sengit.
Kewujudan buaya air tawar yang terdapat di tasik Moondarra itu lebih ketara setelah kemarau baru-baru ini menyebabkan pengurangan paras air.-Astro Awani

Benarkah Siti Kassim Sudah Murtad ?

AIDCNews – 5/3/14 – Penafian Siti Kassim bahawa dirinya murtad telah memaksa orang ramai berfikir adakah benar dia sudah memeluk agama Kristian tanpa menukar identiti Melayu di dalam kad pengenalan sepertimana kes Lina Joy ?
Hari ini, ketika Mahkamah Persekutuan sedang mendengar permohonan gereja Katolik mendapatkan kebenaran untuk menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mingguan, ‘The Herald’ dalam versi bahasa Malaysia, Siti Kassim muncul dengan memakai t-shirt hitam tertulis ‘Allah sekelian alam.’
“Kenapa orang Melayu dan orang Islam jadi macam lembu? Nak tahu ajaran Islam yang sebenar mereka kena rujuk dan baca al-Quran, bukan dengar daripada orang yang kononnya alim.
“Saya datang ke sini atas nama agama Islam…saya tidak setuju dengan kumpulan yang datang membantah penganut Kristian menggunakan kalimah Allah ini.
“Ada orang tuduh saya sudah murtad.. siapa anda hendak menuduh seseorang itu murtad atau tidak. Hanya Allah yang akan menentukan, bukan kita, manusia,” kata Siti Kassim dilaporkan Agendadaily.
Siti Kassim (bertanda bulat) atau nama penuhnya Siti Zabedah Kasim adalah anggota LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) ‘Seksualiti Merdeka’ yang bernaung di bawah Comango (Gabungan NGO Malaysia di dalam Proses UPR).
Turut kelihatan bersamanya adalah salah seorang lagi aktivis LGBT (bertanda bulat), salah seorang daripada 5 aktivis LGBT yang pernah memohon semakan kehakiman pada tahun 2012 berkenaan larangan pihaknya mengadakan program tahunan Seksualiti Merdeka di negara ini.
Portal Malaysiakini, menamakan 5 aktivis itu adalah Pang Khee Teik, Angela Marianne Kuga Thas, S Thilaga Socky Pillai, Siti Zabedah Kasim dan Md Nor Ismat Selamat (juga dikenali sebagai Michelle Nor Ismat) yang diwakili oleh peguam Honey Tan Lay Ean yang juga merupakan jurucakap Comango.
Anggota Comango
Selain Honey Tan, bertanda bulat, duduk di barisan hadapan (lihat gambar di atas) sekurang-kurang tiga lagi aktivis LGBT (bertanda bulat) yang berada dalam Comango.

Laman LGBT, bay area reporter menamakan Siti Kassim adalah salah seorang pengasas bersama Seksualiti Merdeka.
Memahami lanjut perkaitan, Comango, LGBT, Kristian dan Anwar sila baca, “Membuka Tabir COMANGO“, “Laporan Khas : Dokongan Pakatan Faktor Kebangkitan COMANGO,” dan “Kumpulan Pro – Gay Bangkit Selepas Anwar Dibebaskan.”
Pada tahun 2012, Siti Kassim menggemparkan orang ramai apabila bangkit bertanyakan soalan tentang kebebasan agama kepada Naib Presiden PKR, Nurul Izzah di Gereja Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya.
Sebelum itu, Nurul Izzah turut ditanya soalan tentang hak-hak LGBT.

 

Soalan Siti Kasim :
Saya amat gembira mendengar YB Nurul bercakap mengenai kebebasan beragama. Apakah beliau sebenarnya bermaksud ia juga terpakai kepada orang Melayu dalam konteks kebebasan beragama? Itu nombor satu.
Nombor dua, saya rasa ia tanggapan yang salah (falasi) untuk mempercayai bahawa Mesir kini dalam keadaan lebih baik berbanding sebelumnya…semua orang tahu keadaan di sana semakin teruk.
Saya mempunyai seorang kawan di Mesir, dan dia memang tidak berapa suka apa yang sedang berlaku di sana, jadi saya percaya YB sedang cuba mempromosikan idea pewujudan negara Islam…yang sebenarnya tidak betul.
Tapi, lebih penting lagi soalan saya ialah mengenai apabila anda bercakap tentang kebebasan beragama, apakah anda sebenarnya bermaksud ia juga terpakai untuk orang Melayu? Terima kasih.
Jawapan Nurul Izzah :
Okay, jadi soalan pertama. Berhubung hak-hak seksual LGBT, Tariq Ramadan pernah menjawabnya apabila pihak IRF menganjurkan programnya kira-kira… jika tak silap saya tiga bulan lalu…dan saya rasa tentunya anda bukan sekadar bercakap tentang Islam.
Terdapat batasan dan anda pun tahu ia dilaksanakan dalam agama Kristian berhubung kumpulan…maksud saya, LGBT…tetapi, satu yang penting ialah kita tidak boleh memangsakan sesiapa.
Juga kita tidak boleh melaksanakan …dan anda tahu…memastikan undang-undang negara tidak mencerobohi soal-soal peribadi…tidak melanggar hak awam.
Saya rasa itulah prinsip dasar utama. Tetapi jika anda bertanyakan saya sama ada sebagai seorang Islam saya boleh menerima..saya rasa boleh…anda atau sesiapa selain yang memegang kepada orientasi seksual tertentu.
Ya, secara peribadi kita tidak boleh menguatkuasakan peraturan-peraturan tertentu, dan lain-lain. Tetapi sebagai seorang Islam, saya juga tidak boleh menerimanya, dan itu adalah peraturan agama saya termasuk kawan-kawan yang beragama Katolik, dan-lain-lain.
Saya rasa di sini apa yang ingin dipastikan supaya mereka tidak dimangsakan…amalan sekarang, sama ada bagaimana, melalui Borders (kedai buku)…seolah-olah…macam nana JAWI atau JAKIM pada waktu itu mengunjungi Borders…beberapa buah buku…jadi cara ia dilakukan tidak menghormati dan tidak memberikan apa-apa makna untuk kesucian Islam…atau mana-mana agama pun.
Kita perlu sentiasa menggunakan hikmah…oleh itu di sini saya akan mengatakan bahawa kita mempunyai batasan, tetapi tentunya ia tidak boleh mencerobohi wilayah awam.
Soalan kedua berhubung dengan apa yang anda rasa saya mempromosikan, saya akan membetulkan tanggapan. Ya, Mesir sedang melalui proses mencabar. Ia belum lagi nampak penghujungnya…masih banyak cabaran yang perlu mereka hadapi.
Saya bukan bermaksud mereka telah mencapai tahap sebuah negara Utopia yang ideal atau cara untuk diperintah, tetapi saya sentiasa menganggap pencapaian pihak Ikhwan Muslimin, terutamanya, daripada dilihat sekadar sebagai satu pergerakan Islam yang dogmatik untuk mengajukan sebuah entiti politik bagi memenuhi keperluan masa serta hubungan, dan kerjasama dengan puak Kristian Coptic, sesuatu yang kita perlu halusi dan nilai.
Jadi, jika anda berkata keadaan tidak baik untuk Mesir, jawapannya tidak. Anda dan kita juga tidak boleh terlalu mudah menghakimi…ia sebenarnya sebahagian daripada sebuah masyarakat atau negara yang kita warisi…yang membenarkan kita melihat segala-gala dalam dimensi hitam dan putih…walhal kadangkala ia tidak semudah itu.
Juga kadangkala apabila keadaan begitu ribut, amatlah penting bagi mereka mengharungi dan berharap…kerana kita mendoakan yang terbaik. Kita berharap mereka akan diberikan kebijaksanaan dan akhirnya mampu mengurus negara sendiri.
Tetapi…
ya…umm…tetapi idea itu saya rasa sudah lama….dan bila anda bertanyakan pada saya bahawa tiada paksaan dalam agama, Dr (Ahmad) Farouk (Musa) sendiri pun pernah memetik daripada Quran.
Mana boleh anda atau sesiapa saja bertanya macam mana seseorang boleh berkata, “Maaf, ini hanya terpakai untuk orang Melayu.” Ia perlu juga terpakai secara saksama…dilaksanakan dengan saksama.
Dalam Quran tidak terdapat istilah-istilah spesifik bagi orang Melayu…Ini cara untuk melakukannya…jadi saya terikat, tentunya, kepada pandangan-pandangan semasa, tetapi saya akan mengatakan itu.
Jadi apa yang anda mahukan tentunya kualiti. Anda mempunyai kepercayaan yang kuat terhadap agama sendiri…bahawa saya sendiri pun yang bersekolah di Assunta dengan salib besar di dewan dan sebuah persatuan nyanyian Katolik yang aktif tidak menghalang saya.
Selanjutnya sila baca, “Pengaju Soalan Di Gereja Kecewa Nurul Izzah Tukar Kenyataan 180 Darjah.”
BERITA BAIK UNTUK BANI MELAYU DI ABAD KE 21

PELUK TAMPA SENTUH HALAL DIDALAM MAZAB UMNO

MANA ULAMA MUDA? MANA MUFTI OF BUGHAH? MANA MINDA PONDOK? DAH TAK ADA MINDA KE? DAH JADI KERA PONDOK KER?

kah...kah...kah...kah

KENA PADA PARTI MENIPU UMAT MELAYU, KORANG DIAM, SENYAP, MACAM KERA DAPAT BUNGA

BILA KENA PADA PAKATAN RAKYAT, SIAP KELUAR FATWA, ALASAN SYARIE CAP HASSAN JATI PALABANA PUN KELUAR

kah...kah...kah...kah

PEJUANGAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA KONON

KERA DIHUTAN DISUSUKAN, BERUK DI PUTRAJAYA DI MANDIKAN

kah..kah..kah..kah

SIANG MALAM PAGI PETANG DALAM TV MELAUNGKAN PERTAHAN KAN ISLAM. 24JAM BERJANJI AKAN MEMERTABATKAN ISLAM.

TAPI TAK PERNAH IKUT CARA ISLAM BILA INGIN MELAKUKAN SESUATU. BERPELUK BERGAMBAR ITU DENGAN LELAKI BUKAN MAHRAM ITU HALAL KAH?

MARAH PADA DAP.. DAP ANTI ISLAM.. KONONNYA UMNO SAJA PEJUANG ISLAM... PARTI LAIN TAK MAMPU NAK JAGA ISLAM.. TAPI CARA DAN HUKUM ISLAM TAK MAHU DIPERAKTIKKAN DALAM HIDUP..

ABU JAHAL DAN ABU LAHAB PUN SOKONG ISLAM.. TAPI TIDAK MAHU BERAMAL DENGAN HUKUM HAKAM ISLAM..TETAP DENGAN AMALAN CARA JAHILIYYAH MEREKA...

APA BEZA ABU LAHAB ABU JAHAL DAN UMNO? UMNO HANYA MAHU ISLAM DIBIBIR SAJA... SETIAUSAHA AGUNG UMNO PUN MENGAKUI, YANG UMNO TIDAK PERNAH GUNA SEPATAH AYAT QURAN DALAM URUSAN PARTI.

SEBAB ITU HALAL JADI HARAM, HARAM JADI HALAL. SEHINGGA LUBANG JUBUR EMAS SAIFUL PUN SANGGUP DI SUMBAT BOTOL MINERAL 500ML

Kah..kah..kah..kah

UMNO JANGANLAH BERBOHONG LAGI.. SEMUA UMAT ISLAM DAN TAHU UMNO PEMBOHONG BESAR.

PEJUANG ISLAM KONON... ISLAM PALABANA APA KALAU 24JAM DALAM TV ASYIK NAK MENIPU DAN MEMBOHONG

MACAI UMNO SAJA BODOH TAK ADA OTAK.. TAIK PUN DIANGGAP COKLAT APABILA PEMIMPIN UMNO YANG KATA... BODOHNYA MACAI UMNO... HIDUP MELAYU!!!!

TIDAK AKAN MELAYU HILANG DIDUNIA KATA HANG PENGAMPU...kah..kah..kah..kah

Lagi berita politik,ternow,terhot,terchai, Like pages >>> https://www.facebook.com/pages/Jeneral-Yakuza-Ogawa

-AP-
Buat Tukang Masak, Suri rumahtangga dan siapa saja yg suka masak ini cara betul mengunakan garam dan juga untuk rawatan mengikuti cara Rasulullah.

Kita disogok dgn fakta palsu; Ambil garam lebih boleh kena darah tinggi (Ini protokol yahudi)

Back to cara hidup Nabi (SAW), Sebelum makan Nabi (SAW) letak secubit garam di lidah untuk elak santau dan tapis makanan yang akan dimakan. Sampai di tempat baru, Nabi (SAW) ambil garam dulu untuk sesuaikan hormon tubuh di tempat baru. Untuk ubat penyakit rohani, air perlu dicampur garam terutama sihir dan santau. Kenapa?

Allah dah cipta garam adalah penarik toksid/asid/racun dalam darah atau tubuh dan juga penarik unsur-unsur negatif, (pengamalan Pengamal Perubatan Islam untuk bersih rumah atau pagar rumah perlu tabur garam di sekeliling rumah. Garam juga unsur yg boleh balance balik sistem tubuh kita. ini sunnah kita.

Tapi garam boleh jadi rosak apabila dimasak atau bertindakbalas dengan suhu tinggi/panas. Maksudnya kalau nak masak, guna garam bukit dan jangan bubuh garam masa makanan menggelegak atas dapur. Tutup api dan biar suhu turun dulu. Baru letak garam. Kita panggil bubuh garam atas darat macam orang arab buat; Bubuh garam masa nak makan.

Sebab?

Garam ada sodium dan potassium. Tubuh perlu potassium lebih. Kalau dalam suhu panas, garam hanya tinggal sodium. Potassium rosak dalam suhu panas. Sebab tu kena darah tinggi.

Seelok-eloknya di tempat makan sentiasa ada mangkuk kecil garam dan sunnah Rasulullah SAW mencalit secubit garam menggunakan jari kelingking kanan dan diletakkan ke lidah bahagian depan. Ianya akan mengaktifkan kelenjar enzim penghadaman.

Wallahu'alam.

Taken from Ustazah Masjid KLIA.
UNDANG UNDANG MENINDAS

dalam negara dunia ke tiga macam malaysia
undang undang digunakan
pertama untuk tindas orang miskin
kedua untuk tundukan siapa yang berani melawan
ketiga untuk musnahkan musuh politik
undang undang diwujud
untuk pertahankan kuasa yang sedia ada

hakikatnya
undang undang diwujudkan oleh kelas memerentah
agar mereka dapat memerentah dengan selesa

hakikatnya
undang undang diwujdukan untuk kepentingan orang kaya
agar mereka selesa menikmati kekayaan

makamah hakim polis akhbar tv
jabatan agama
majlis fatwa spr sprm
parlimen dewan undangan negeri
adalah LEMBAGA LEMBAGA yang diwujudkan
untuk pertahankan kuasa
united malays national organisation

sesekali ianya buat pekara yang melanggar towkay
ini bertujuan untuk yakinkan orang ramai
bahawa lembaga ini adil

mustahil tak faham?

SUMBER: www.tukartiub.blogspot.com/?zx=c71e647f29a05dc7
Like · · · 9 minutes ago ·
 
Untung berniaga begini.
 
Kerajaan PR lebih baik dari BN, kata Ketua Audit Negara...Apa pula kata penyokong umno.?
 
 
Terbaeeklah YB...~!! macam kena penumbuk jer sebujik..wkaakaaakaa..~~!!
Salahuddin Ayub Sekolahkan Budak Tua Yang Kena Pecat Dari PAS

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menyelar dan memberi amaran kepada bekas Naib Presiden parti itu Datuk Dr Hasan Ali agar tidak mencampuri urusan parti itu lagi kelak.

Menurutnya, Hasan kini sudah tidak lagi relevan untuk memberi nasihat tentang hubungan dalam Pakatan Rakyat (Pakatan) termasuk memberi cadangan akan tindakan yang perlu diambil oleh PAS.

Sebaliknya, PAS nekad untuk terus memperkukuhkan hubungan dalam komponen parti pembangkang itu, sekaligus memberi sokongan padu kepada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bakal bertanding di DUN Kajang pada Pilihan Raya Kecil (PRK) 23 Mac nanti.
"Kita (PAS) masih dalam semangat Pakatan Rakyat (Pakatan), Datuk Hasan Ali pun sudah terkeluar daripada PAS jadi dia tidak perlu untuk menunjuk ajar PAS tentang cara kita bersahabat dalam Pakatan.

"Kita masih kekal dalam semangat setiakawan dan saya rasa tidak perlu untuk kita membuat sebarang kenyataan yang penting bagi PAS sekarang ini adalah memperkukuhkan hubungan kita dalam PR.

"Saya tidak teruja dengan nasihat yang begitu," katanya kepada Antarapos ketika dihubungi.

Hasan yang juga kini Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (JATI) semalam dalam sidang medianya menyeru PAS untuk menghalang Anwar daripada menang di Kajang PRK nanti sekaligus membantutkan hasratnya untuk menjadi Menteri Besar Selangor yang baharu.

Dalam masa yang sama beliau turut menyuarakan sokongan terhadap PAS jika parti itu turut mengemukakan calon untuk menggantikan Tan Sri AbdulKhalid Ibrahim daripada jawatan menteri besar.

Mengulas lanjut Salahuddin menambah parti itu buat masa ini hanya menumpukan perhatian kepada kemenangan Anwar di Kajang.

"Itu saya rasa kita akan bincang kemudian yang penting kita mahu memenangkan PRK Kajang dahulu," tegasnya. - antarapos

Tiada ulasan: