Sabtu, 8 Mac 2014

ADA PIHAK SYOK....ADA PUAK BERSEDIH....KITA TENGOK TERUS TAKDIR ALLAH....MATI MEMANG SEMUA AKAN MATI....KITA LIHAT SAPE YANG NAIK....DAN SAPE YANG TERSUNGKUR JATUH

PAS akan terus bersama DSAI tuk runtuhkan Kezaliman - Priseden PAS

Sabtu - 8 Mac 2014

KUALA LUMPUR 8 MAC: Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu kesal dengan keputusan Mahkamah Rayuan yang tergesa-tergesa menjatuhkan hukum bersalah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Abdul Hadi berkata Pas dan rakyat bertegas bahawa keadilan mesti ditegakkan dengan telus dan bermaruah serta dilihat ditegakkan dengan teliti, cermat dan adil mengikut prinsip undang-undang yang bebas.

"Apatah lagi sekiranya kita merujuk kepada sistem keadilan perundangan Islam yang menekankan bahawa sedikit sahaja keraguan dalam proses perbicaraan itu sudah cukup untuk membebaskan seseorang yang didakwa.

"Prinsip keadilan sebegini tidak dapat dilihat dalam kes yang menimpa Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini dengan sendirinya akan berterusan menghakis keyakinan rakyat terhadap sistem keadilan dalam negara kita ini," katanya dalam satu kenyataan yang disiar Malaysiakini.

Beliau juga berkata Pas berkongsi kekecewaan itu dengan anggota keluarga Anwar terutama isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah dalam menghadapi ujian yang sangat berat ini.

"Pas akan terus memberikan segala bentuk sokongan kepada beliau dan ahli-ahli KEADILAN, serta seluruh penyokong Pakatan Rakyat dalam meneruskan rayuannya ke Mahkamah Persekutuan sehingga keadilan dapat ditegakkan dan kezaliman dapat diruntuhkan," katanya.

Mohon terasa..

‪#‎revolusikembali‬!!
Sungguh Penting Bontot Saiful Bukhari
Sejujurnya.

Mana2 perempuan memang tak boleh terima Saiful takde kudrat nak lawan Anwar ketika diliwat. Siyes. Mana2 perempuan memang tahu sangat kalau2 ada orang nak rogol mereka, mereka pasti sedaya upaya lakukan macam2 perkara untuk memastikan perkara itu tidak terjadi. Macam kes seorang remaja sanggup terjun dari kereta selamatkan diri dari dirogol.

Dan, sejujurnya, pada BN kes bon*o* Saiful lebih penting dari masalah negara agaknya.

8 kes yang membabitkan penyelewengan kakitangan kerajaan seperti yang didedahkan oleh audit negara tahun 2013 dipulangkan semula kepada SPRM oleh pejabat peguam negara. Tak boleh dakwa atas alasan takde bukti katanya.

Kes NFC, tak didakwa. Takde bukti penipuan katanya.

Kes PKFZ, dakwa tapi semua pesalah terlepas dan kerajaan memutuskan untuk tidak lakukan rayuan semula katanya.

Macam2 kes daripada kes kecil2 hinggala kepada kes besar2 termasukla kes bumbung runtuh di Terengganu.

Kes2 yang membabitkan penyelewengan dan rasuah.

Apa tindakan kerajaan? Kalau tak siasat, dia sokong. Kalau tak sokong, dia dakwa alah kadar, lepas dakwa seketika tetiba lepas. Kalau bersalah pun penjara setahun. Tapi itupun entah bila tahun masuk penjara tah (merujuk kepada kes Khir Toyo).

Memang kerajaan buat acuh tak acuh aje melayan kes2 penyelewengan. Tapi bila babitkan kes bontot si Saiful, usah kata rayu berkali2, bahkan benda takde bukti pun dorang sanggup dakwa sebagai kes. Nak tahu apa bukti kukuh yang mengatakan Anwar meliwat Saiful?

Saiful sebagai saksi.
Saiful sebagai mangsa.

Saiful sebagai saksi bagitau polis dia sebagai mangsa liwat.

Maksudnya hanya bersandarkan kepada keterangan Saiful semata2 kes ini berjalan di mahkamah. Dan entah macam mana, tetiba kerajaan Malaysia = kakitangan kerajaan = pendakwaraya dan polis tetiba mewakili dan menyebelahi Saiful tak semena2.

Ada logik ka?

Kalau motor ko hilang kena curi, ko tahu sapa curi, g balai report, ko sebagai saksi, sebagai mangsa, ko rasa polis nak heran dengan kes ko dan buka kertas pendakwaan?

Jawapan dia jangan harap. G MAMPOS LA KAU.

Tapi kes Saiful memang pelik sikit. Bukan saja bukti dan keterangan yang tercatat di mahkamah tersangatlah bodoh bahkan BN baru aje mengambarkan kepada kita yang B*NTOT SAIFUL lebih penting dari menyelesaikan masalah rakyat yang berpunca daripada pentadbiran pemimpin2 BN yang sesetengahnya tidak amanah, tidak jujur, terlibat dalam rasuah dan pelbagai skandal penyelewengan yang membabitkan wang pembayar cukai. Bila dah terlalu banyak songlap dan kerugian sana sini, akhirnya cukai2 baru, kenaikan cukai2 sedia ada, semua dihadapkan ke atas rakyat bagi menutup kepincangan pentadbiran kerajaan sedia ada.

Lue fikirlah sendiri.
Like · · · 15 minutes ago ·

Sabtu, 8 Mac 2014


0 Kes liwat Anwar dan kesannya kepada politik negara

Seperti yang ramai sudah tahu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan selepas mahkamah mendapati beliau bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, hampir enam tahun lalu.


Walaubagaimanapun mahkamah membenarkan permohonan peguam Karpal Singh, yang mewakili Anwar untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman penjara sementara menunggu rayuan di Mahkamah Persekutuan. Mahkamah turut membenarkan Anwar untuk menangguhkan bayaran jaminan sebanyak RM10,000 sebelum jam 11 pagi, Isnin ini. Kronologi perbicaraan kes di Istana Kehakiman, Putrajaya boleh di baca di Malaysiakini.


1. Tazkiah kepada DS Anwar Ibrahim dan keluarganya atas kekalahan ini. Tahniah kepada Saiful Bukhari kerana menang dalam perbicaraan ini. Namun tak kiralah siapa yang menang atau kalah, ia tetap adalah mahkamah dunia yang dijalankan oleh manusia. Sekiranya tertuduh memang tidak bersalah tetapi telah dianiaya di mahkamah dunia, percayalah yang mahkamah akhirat tetap ada.


2. Sekiranya Anwar tidak dapat bertanding dalam pilihanraya kecil (PRK) Kajang, nampaknya segala strategi dan tindakan bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh meletak jawatan untuk memberi laluan kepada Anwar adalah sia2. PRK Kajang diadakan adalah semata2 untuk Anwar, kalau bukan Anwar yang bertanding dan digantikan oleh calon lain, maka no point pun sebenarnya PRK Kajang ni.


3. Ketika Mahkamah Tinggi memutuskan Anwar tidak bersalah 2 tahun lepas, penyokong Pakatan Rakyat gembira dan menerima keputusan mahkamah tanpa sebarang pertikaian. Kini bila Mahkamah Rayuan memutuskan Anwar bersalah, mereka tidak dapat menerima hakikat dan mempertikai keputusan tersebut dengan mengatakan mahkamah tidak adil, penipu dan sebagainya.

Ketika Anwar menang 2 tahun lalu

4. Walaupun pahit bagi sesetengah orang, tapi nak tak nak terpaksa terima keputusan mahkamah, tapi percaya atau tidak, itu hal yang lain. Kalau betul Anwar meliwat Saiful, maka Saiful akhirnya telah mendapat keadilan di dunia lagi. Andai Anwar tidak meliwat Saiful, maka ia adalah fitnah yang amat besar dan jahat dan yang pastinya akan dibalas di akhirat kelak. Kita sebagai orang luar, adalah lebih baik kita jangan buat spekulasi apa2 kerana kita bukan Anwar, kita bukan Saiful, hanya mereka sendiri yang tahu kebenarannya.


5. Ramai penyokong Anwar yang tidak berpuas hati dengan keputusan mahkamah mahu turun ke jalanan dan berdemonstrasi bagi membantah keputusan ini. Untuk apa lagi turun ke jalanan? Masa kes Liwat 1 dulu berapa ramai turun ke jalanan untuk bereformasi tapi hasilnya? Ia tidak mengubah apa2 dan Anwar tetap masuk dalam penjara Sungai Buloh. Kawan2 Anwar yang berjuang untuk beliau dulu berapa ramai yang dah menukar haluan dan membuat pusingan U. Malah selepas2 itu Pakatan Rakyat tidak pernah pun menang pilihan raya.

Perhimpunan terbesar Reformasi tahun 1998

6. Adakah dengan Anwar disabitkan bersalah ini akan menyebabkan sokongan terhadap PR meningkat? Tidak. PR bukan semata2 kerana Anwar. Walaupun sokongan terhadap mereka sudah meningkat sebelum ini, tetapi banyak lagi isu2 dalaman antara parti2 dalam PR sendiri yang masih tidak selesai serta perbezaan ideologi yang membuatkan ramai pengundi BN terutamanya UMNO dan yang atas pagar masih kurang kepercayaan untuk menyerahkan tampuk pemerintahan negara kepada Pakatan Rakyat.

7. Namun dengan kekalahan Anwar ini ia tidak bermakna yang BN menjadi lebih baik. Sama ada Anwar menang atau kalah, ia tidak memberi apa2 perbezaan terhadap BN. So kepada penyokong2 BN, jangan gembira sangat dan anggap bila Anwar kalah, ia akan dapat menutup mulut rakyat mengenai segala isu dan masalah negara seperti peningkatan kos sara hidup dan harga barang, peningkatan hutang kerajaan, peningkatan kes jenayah, lambakan PATI, isu pendidikan PBS, isu pembaziran, isu salah guna kuasa, isu moral pemimpin dan macam2 isu lain selesai begitu sahaja.

8. Ramai yang memang tak suka dengan BN dan mahu menjatuhkan mereka, tapi ramai juga yang masih selesa dengan pemerintahan BN dan mahu mereka terus kekal.

9. Yang dihukum masuk penjara hanya Anwar seorang, tetapi yang terus berjuang dan menilai prestasi kerajaan yang dipilih ada berjuta2 lagi.




tags: kes mahkamah perbicaraan liwat 2 anwar ibrahim saiful bukhari kalah bersalah hukum penjara tak dapat boleh bertanding prk kajang keluarga wan azizah nurul izzah sedih #freeanwar free anwar reformasi revolusi berhimpun turun ke jalan demontrasi perhimpunan
PKR sudah ada nama calon ganti Anwar di Kajang

KUALA LUMPUR: PKR sudah mempunyai beberapa nama bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Kajang.

Ini susulan hukuman lima tahun penjara yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan terhadap Anwar hari ini setelah didapati bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan kira-kira enam tahun lepas.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata terdapat beberapa nama sedang dipertimbangkan oleh parti itu.

"Tidak kisah siapa yang akan bertanding, orang itu akan bertanding atas tiket Pakatan Rakyat.

"Kami akan terus membangunkan Selangor dan saya akan terus memainkan peranan utama di Selangor," katanya ketika ditemui di perkarangan rumahnya dekat sini, hari ini. - Bernama
Like · · · 7 minutes ago ·

Exzo Utara added 2 new photos — with Azlia Natasha and 19 others.
NIE LAH DIA WAJAH2 HAKIM YANG TERUK DIMAKI dan disumpah oleh semua rakyat malaysia

NIE LAH DIA WAJAH2 HAKIM YANG TERUK DIMAKI dan disumpah oleh semua rakyat malaysia hahaha..PANEL 3 HAKIM MAHKAMAH RAYUAN YANG DAPATI DSAI BERSALAH MELIWAT SAIFUL BUKHARI 6 TAHUN LALU
Dunia akhir zaman yang dikatakan islam pendokong fitnah sang penguasa zalim.. yang bukan islam pula tolong bela bagi pihak yang dizalimi... apa sudah jadi??

Biarlah mereka ini bergembira dengan mengiyakan fitnah dan mendapat habuan yang mereka idamkan.Jangan mereka ingat kesenangan disini kekal tapi lupa yang akan semua tempohi adalah kekal tampa batasan.
Perhitungan disitu kelak tidak ada sehelai bulu pun yang tak memberi kata kebenaran.
InsyaAllah,balasan tetap dijanjikan dan mungkin juga didunia ini Allah akan jelaskan.
Like · · · 30 minutes ago ·
Wajah Wajah Sang Penguasa Dunia

KOTA BHARU: Ribuan rakyat Kelantan berhimpun sejak jam 4.30 pagi tadi di Padang Perdana, di sini untuk bermunajat dan menunaikan solat istisqa memandangkan kemarau agak panjang melanda Kelantan sejak awal tahun ini.

Cuaca di awal pagi  begitu dingin sehingga sehingga ramai yang datang memakai jaket. Suasananya seperti awal Januari lalu. Biarpun cuaca agak sejuk, namun hujan tidak turun menyebabkan bendang kelihatan merekah.

Menteri Besar, Ustaz Datuk Ahmad Yakob meminta rakyat Kelantan merapatkan hubungan dan mengeratkan perpaduan dalam kalangan rakyat.

“Kalau ada yang rasa bersalah hendaklah minta maaf. Ini kerana sudah ada sesuatu yang tidak kena sehingga Allah Taala tidak  menurunkan hujan yang akan memberi rahmat kepada semua termasuk  manusia, ternakan dan tumbuh-tumbuhan.

“Kalau ditengok kepada syarat-syarat solat Istisqa, menuntut umat Islam banyak beristighfar, menderma, puasa sunat dan mengeratkan perpaduan bagi mengelakkan ada halangan turunnnya rahmah dari Allah Taala,” katanya pada program tersebut.

Hadir sama Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah, anggota-anggota Exco, wakil-wakil rakyat dan pemimpin masyarakat. Ruang padang penuh dengan kehadiran orang ramai biar pun masih awal pagi.

Adun Pasir Tumbuh, Abdul Rahman Yunus menganggarkan kira-kira 10,000 orang berada di ruang padang menjelang solat Subuh.

Solat Istisqa dan khutbahnya disampaikan anggota jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Kelantan, Ustaz Nik Razi Nik Mat. Solat dimulakan jam 7.50 pagi sebaik sahaja masuk waktu Dhuha.

Pensyarah Kias, Ustaz  Zulkarnain Hassan pada taklimatnya  sebelum itu memberitahu solat Istisqa sama seperti solat sunat Aidil  Fitri dan Aidil  Adha dengan tujuh takbir pada rakaat pertama dan lima takbir rakaat kedua.

Program tersebut dianjurkan Dewan Ulamak PAS Kelantan dengan kerjasama Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam dan kerajaan negeri.

Ada juga binatang ternakan iaitu lembu dan kambing dibawa ke tempat program,  manakala sekumpulan veteran kaum Cina juga berada tidak jauh dari situ, sambil senaman.

Sebaik sahaja selesai solat Subuh, kuliah agama disampaikan Adun Melor, Dr Yusnan Yusof. Solat witir program akhir selepas munajat menjelang waktu Subuh.

Laungan azan seumpama di Makkah membuatkan orang ramai tidak berganjak biar pun berada di padang  sejak jam 4.30 pagi. Ketika solat Istisqa matahari pagi mulai memancar dari ufuk timur.

Ustaz Nik Razi berkhutbah Istisqa sambil memegang tongkat bimbang rahmat tidak diturunkan Allah Taala kerana ada mereka yang engkar terhadap perintah-Nya. (Gambar atas)

“Di mana tokoh-tokoh nasionalis, tokoh sosialis, tokoh kapitalis ketika rakyat dilanda resah akibat kemarau sekarang. Kita bimbang orang seperti Kassim Ahmad menyebabkan rahmat hujan tidak diturunkan Allah Taala.

“Di belakang Kassim Ahmad kita percaya terhadap 1001 Kassim lagi yang tidak diambil sebarang tindakan oleh pemerintah. Betapa ego, sombongnya manusia apabila banyak  wang dikutip tetapi masih ramai golongan dhaif,” ujarnya.

Menurutnya rakyat miskin bersesak sesak datang untuk mendapatkan wang zakat, namun pihak pengurusan nampak macam sombong terus membiarkan mereka yang susah terus  terdesak.

Beliau juga melahirkan rasa bimbang  apabila  terdapat kajian menganggarkan kira-kira 80 peratus umat Islam di Malaysia tidak solat, manakala 80 peratus wanita Islam tidak bertudung.

Sementara itu Ketua Dewan Ulamak PAS Kelantan, Datuk Hassan Mohamood meminta ulama menunaikan solat Istisqa di kawasan parlimen masing-masing sehingga diturunkan hujan rahmat dari langit.  

Pengasas Jeruk Madu Pak Ali meninggal dunia

GEORGETOWN: Pengasas perusahaan jeruk dan makanan ringan terkemuka Jeruk Madu Pak Ali, Ali Omar, 72, meninggal dunia di rumahnya di Taman Desa Murni, Butterworth pada jam 2 petang tadi.
Ali yang mengasaskan perusahaan jeruk sejak 1985 itu meninggal dunia selepas menderita sakit sehingga membataskan pergerakan beliau yang mana berpunca daripada serangan strok beberapa tahun lalu.

Jenazah pengusaha Bumiputera terkenal itu dikebumikan di Tanah Perkuburan Sungai Nibong dekat sini, kira-kira jam 8 malam.

Perusahaan jeruk yang diasaskan Ali mula berkembang menjadi satu jenama besar pada 2007 di negara ini.
FotoANTARA produk Jeruk Madu Pak Ali. FOTO Zulfa Mohamad

Produknya dieksport bagi memenuhi permintaan jeruk di Arab Saudi, Afrika Selatan serta United Kingdom.

Ia kini diuruskan anak lelakinya, Alias Ali, 39.
terkini kajang
Like · · · 52 minutes ago near Kajang ·
KUALA LUMPUR: PKR sudah mempunyai beberapa nama bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Kajang.
  
Ini susulan hukuman lima tahun penjara yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan terhadap Anwar hari ini setelah didapati bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan kira-kira enam tahun lepas.
  
Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata terdapat beberapa nama sedang dipertimbangkan oleh parti itu.
  
"Tidak kisah siapa yang akan bertanding, orang itu akan bertanding atas tiket Pakatan Rakyat.
  
"Kami akan terus membangunkan Selangor dan saya akan terus memainkan peranan utama di Selangor," katanya ketika ditemui di perkarangan rumahnya dekat sini, hari ini. - Bernama
HUTANG BUDI DIBALAS DENGAN APA? ... APA UPAH DAN GANJARAN YANG AKAN DIPEROLEH OLEH MAKHLUK INI

SIAPA MAKHLUK INI?

1. DIA ADALAH PEGUAM YANG SELALU DILANTIK MEWAKILI UMNO DALAM KES YANG MELIBATKAN UNDANG-UNDANG

2. DIA ADALAH PEGUAM PERIBADI KEPADA NAJIB RAZAK DAN ISTERINYA ROSMAH MANSOR

3. DIA ADALAH INDIVIDU YANG KELIHATAN BERSAMA-SAMA SAIFUL KETIKA BERTEMU PERDANA MENTERI UNTUK MENGADU KONONNYA DIA TELAH DILIWAT

4. DIA DIUPAH UNTUK MENJADI TIMB PENDAKWARAYA BAGI PIHAK PEGUAM NEGARA, SEDANGKAN DIA BUKAN SEBAHAGIAN PEGAWAI DI JABATAN PEGUAM NEGARA.
 

Dalam Komanwel, tiada peguam PM jadi pendakwa
Posted on Friday, March 07 @ 22:00:37 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



PUTRAJAYA: Peguam N Surendran menegaskan tiada sebab yang membolehkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan bersalah dalam tuduhan liwat.

Jelas beliau, mahkamah mesti membebaskan Anwar dan menolak rayuan pihak pendakwa yang diketuai oleh peguam peribadi Perdana Menteri, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

"Dalam sejarah Komanwel tidak pernah ada peguam peribadi Perdana Menteri yang terlibat di dalam kes digunakan sebagai pendakwa seperti mana berlaku sekarang.

"Ini telah memalukan negara apabila Shafie dibenarkan menjadi pendakwa dan mendakwa dalam kes ini.

"Imej kehakiman dan mahkamah negara terjejas kerana membenarkan peguam peribadi Perdana Menteri itu mengetuai pihak pendakwaan walaupun beberapa bantahan dibuat untuk menghalang beliau," jelas beliau yang juga Ahli Parlimen Padang Serai kepada media, semalam.

Beliau turut memberitahu keterangan yang berlangsung semalam tidak mempunyai asas yang kukuh untuk kerajaan membuat rayuan terhadap Anwar.

Menurutnya lagi, persoalan turut timbul apabila hakim cuba mempercepatkan kes itu.

"Kita tidak bersetuju bila hakim cuba mempercepatkan kes ini, kita harap peluang sepenuhnya diberikan kepada peguam bela untuk berhujah dengan lebih rapi.

"Apa yang penting sekali, sekiranya kalau kerajaan serta Peguam Negara mempunyai integriti mereka perlu menarik balik rayuan tersebut dan mengembalikan imej kehakiman negara.

"Hari ini (semalam) yang dibicara bukan Anwar tetapi yang dibicara adalah sistem kehakiman negara," sambung beliau.

Naib Presiden PKR itu juga tidak menolak jika Anwar disabitkan kesalahan, beliau akan hilang kelayakan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang.

"Keputusan kita tidak tahu bila sama ada esok (hari ini) atau Isnin, jika beliau (Anwar) disabitkan bersalah, maka dia akan hilang kelayakan untuk bertanding," jelas beliau.

Rayuan bagi kes liwat II pada hari pertama yang selesai pada jam 6 petang semalam akan bersambung pagi ini.

Panel Mahkamah Rayuan diketuai Hakim Datuk Balia Yusof Wahi bersama Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd Zawawi Salleh.-hd



KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

“HUKUMAN TERHADAP DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM : SATU LAGI EPISOD HITAM DALAM NEGARA KITA”

Parti Islam SeMalaysia (PAS) sungguh terkejut dan ingin merakamkan kekesalan yang tidak terhingga terhadap keputusan Mahkamah Rayuan dalam proses penghakiman yang begitu tergesa-gesa menjatuhkan hukuman bersalah terhadap Dato’ Seri Anwar Ibrahim dalam rayuan pendakwa terhadap Kes Sodomi II pada hari ini.

PAS dan kalangan rakyat awam sudah tentu bertegas bahawa prinsip keadilan mestilah bukan sahaja ditegakkan dengan penuh telus dan bermaruah, tetapi ianya mestilah dapat dilihat ditegakkan dengan prosesnya yang begitu teliti, cermat dan berlaku adil mengikut prinsip undang-undang yang bebas. Apatah lagi sekiranya kita merujuk kepada sistem keadilan perundangan Islam yang menekankan bahawa sedikit sahaja keraguan dalam proses perbicaraan itu sudah cukup untuk membebaskan seseorang yang didakwa. Prinsip keadilan sebegini tidak dapat dilihat dalam kes yang menimpa Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Ini dengan sendirinya akan berterusan menghakis keyakinan rakyat terhadap sistem keadilan dalam negara kita ini.

PAS berkongsi kekecewaan ini dengan anggota keluarga Dato’ Seri Anwar Ibrahim, terutamanya isteri beliau Datin Seri Dr Wan Azizah yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam menghadapi ujian yang sangat berat ini. PAS akan terus memberikan segala bentuk sokongan kepada beliau dan ahli-ahli PKR, serta seluruh penyokong Pakatan Rakyat dalam meneruskan rayuannya ke Mahkamah Persekutuan sehingga keadilan dapat ditegakkan dan kezaliman dapat diruntuhkan.

Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
Presiden PAS

5 Jamadil Awal 1435 H bersamaan 7 Mac 2014



Kata wakil kerajaan Najib berkaitan kes Anwar


Wan_AzizahDatuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai hak untuk membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang mensabitkan beliau bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Kenyataan wakil jurucakap kerajaan Malaysia yang dikeluarkan petang tadi berkata, keputusan mahkamah itu adalah isu antara dua individu di antara Anwar dan bekas pembantunya tidak melibatkan kerajaan.
“Anwar dan pasukan guamannya mempunyai hak membuat rayuan kepada Mahkamah Persekutuan terhadap keputusan hari ini.
Ini kes antara dua individu dan mahkamah, bukannya kerajaan, ” kata kenyataan tersebut.
Menurut Putrajaya, Malaysia mempunyai sistem perundangan yang bebas dan hakim membuat keputusan berdasarkan bukti yang dipersembahkan kepada mereka secara seimbang dan objektif.
“Sehubungan itu, bagi menghormati proses perundangan dan hak individu terlibat, tidak elok untuk kerajaan memberikan sebarang komen lanjut,” kata kenyataan tersebut, lapor AntaraPos
Gambar kesedihan seorang isteri, penganiayaan terhadap suaminya yang tak pernah berkesudahan….semoga beliau dan keluarga tabah menghadapi dugaan ini.
KUALA LUMPUR: Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar menasihatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarga bersabar dengan keputusan Mahkamah Rayuan hari ini.

"Saya harap Anwar sekeluarga dapat bersabar, jangan patah semangat dan terus berjuang,” ujarnya dalam sms yang ketika ini berada di Berlin, Jerman.

Sehubungan itu, beliau yakin apa yang berlaku itu akan memberi lonjakkan undi kepada Pakatan Rakyat, walaupun siapa yang bertanding pada PRK Kajang.

"Ini merupakan satu isyarat jelas rakyat yang menentang keputusan mahkamah hari ini," ujarnya lagi.

Bagi AJK PAS Pusat, Nasrudin Hassan pula, hari ini di seluruh negara dilanda ‘mendung’.

Beliau percaya seluruh dunia yang mengikuti rapat perjuangan menegakkan keadilan di Malaysia akan berkabung dengan penuh kesedihan dan berasa amat dukacita dengan perkembangan terbaru yang menimpa Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau sendiri tentu sahaja tidak gembira malah turut sedih dan kecewa dengan apa yang berlaku dan dilakukan ke atas Anwar.

“Saya mendoakan semoga beliau dan keluarga tabah menghadapi ujian getir ini. Mudah-mudahan segalanya di dalam lindungan dan pemeliharaan Allah SWT jua buat Datuk Seri Wan Azizah dan anak-anak pastinya orang paling sedih dan kecewa terhadap episod hitam ini,” katanya yang juga Ahli Parlimen Temerloh.

Namun beliau yakin perjuangan akan terus marak terutama dukungan anak muda yang tidak akan patah semangat untuk bangkit menentang kezaliman, meluruskan kepincangan dan menolak kebatilan dalam politik, ekonomi, sosial dan perundangan negara.

Tiada ulasan: