Sabtu, 4 Ogos 2012

DARI MANA KITA DAPAT...APA CARA KITA DAPAT....SEMUA DARI ALLAH...ASALKAN YANG KITA DAPAT DARI SUMBER YANG HALAL BUKANNYA DARI SUMBER YANG HARAM

Gambaq menarik dibulan posa...
Posted on Saturday, August 04 @ 03:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: paklongdin

"

Salam semua...

Kreatif sungguh budah neh... tak payah nak berseghendeh, berebut-rebut bersilang tangan kat pasar Ramadhan. Janji yang ori... hehe...

Selamat berbuka posa dan iktibarnya hari nie...

Pastikan berbuka dengan yang ASLI...
Nak makan kari biaq la yang masak sendiri...
Masak kat kedai bukan tentu ori lagi...
Tak kena gaya cirit birit sekerat hari...
Terkena daging kotak campoq PAK AJI...

Wassalam...

http://paklongonline.blogspot.com/"


 Gambar ini pasti Tiada Dalam Kolesi Akhbar dan berita TV Utama... jom lihat
Posted on Saturday, August 04 @ 04:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: abuluqman

"

Dato Sri Awar Ibrahim Mengimamkan Solat

Baru selesai solat maghrib yg diimamkan oleh DS ANWAR IBRAHIM di majlis tazkirah/iftar Surau Insaniah, Kampung Petani, Permatang Pasir, Permatang Pauh

nukilan Abu Luqman"



Isu Bumburing: ‘Ini negara bebas’, jawab Presiden Upko

31 Julai 2012
Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (Upko) Tan Sri Bernard Dompok
Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (Upko) Tan Sri Bernard Dompok
SERIAN - Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (Upko) Tan Sri Bernard Dompok berkata cara terbaik untuk menyelesaikan isu besar politik berkaitan Barisan Nasional (BN) ialah melalui parti gabungan itu sendiri.
Mengulas perletakan jawatan timbalan presiden Upko dan Ahli Parlimen Tuaran Datuk Wilfred Bumburing serta beberapa anggota parti gabungan BN itu baru-baru ini, beliau berkata antara sungutan utama yang menjadi punca mereka
berundur ialah masalah imigran di Sabah.
Dompok, yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan kursus asas mengenai teknologi penanaman koko dan penyerahan insentif bagi penanaman baru koko dan lada di sini, hari ini.
Ditanya sama ada beliau menjangka lebih ramai anggota Upko akan mengikut jejak Bumburing, Dompok berkata:
"Saya tak tahu...ada banyak spekulasi. Tapi, inikan negara bebas. Anda boleh sertai mana-mana parti yang anda suka dan orang lain juga akan menyertai kami (Upko)."
Dompok berkata beliau kesal dengan perletakan jawatan yang berlaku baru-baru ini dan berharap kerajaan persekutuan akan menangani isu tertentu berkaitan Sabah secara telus.
Lajim: ‘Saya tidak mahu komen apa-apa’

31 Julai 2012
Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Lajim Ukin
$entry.content.caption.value
KOTA KINABALU - Bekas anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Lajim Ukin enggan mengulas buat masa ini isu berkaitan pembatalan pelantikannya sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang berkuatkuasa serta-merta.

"Saya belum komen apa-apa dahulu... nanti pada masa yang sesuai saya akan buat kenyataan," katanya dalam kenyataan ringkas di sini hari ini.

Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan bahawa Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah telah memberi perkenan terhadap pembatalan pelantikan itu.

Ini mengikut peruntukan Fasal (3) Perkara 43A yang dibacakan bersama Fasal(5) Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan.

Lajim pada Sabtu lepas mengumumkan peletakan jawatan sebagai anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Beaufort berkuatkuasa serta-merta.

Lajim bagaimanapun berkata beliau masih kekal sebagai anggota Umno. Sementara itu, setiausaha Barisan Nasional Negeri Datuk Abdul Rahman Dahlan, dalam reaksi segera berikutan pembatalan pelantikan Lajim itu berkata, tiba masanya satu tindakan diambil terhadap Lajim.

"Apa yang diputuskan oleh Agong adalah betul. Sesuatu perlu dibuat. Sekarang Perdana Menteri perlu meneliti senario keseluruhan, sama ada hendak membiarkan jawatan itu dikosongkan atau mengisinya," katanya.

Abdul Rahman, yang juga anggota Parlimen Kota Belud, berkata tindakan seterusnya ialah untuk "memecat Lajim daripada Umno". Katanya, Lajim tidak sepatutnya menentang parti tetapi kekal sebagai ahli.

Ketua Penerangan Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Johnny Mositun pula berkata, keputusan Najib itu merupakan prerogatifnya sebagai Perdana Menteri untuk melantik atau membatalkan jawatan seseorang dalam Kabinetnya. - Bernama
Peruntukan RM2 juta hanya untuk Umno
Wartawan Sinar Harian
30 Julai 2012
Nurul Izzah menyampaikan bantuan wang zakat kepada warga Lembah Pantai.
Nurul Izzah menyampaikan bantuan wang zakat kepada warga Lembah Pantai.
KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mendakwa peruntukan RM2 juta daripada Kerajaan Pusat yang sepatutnya diberikan kepada beliau selaku Ahli Parlimen untuk mengadakan pelbagai program membantu rakyat, hanya diberikan kepada Umno-Barisan Nasional (BN).

Beliau mendakwa, setiap program dilaksanakan pusat khidmat Lembah Pantai, sering disabotaj, termasuk sukar memperoleh permit daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

“Saya harap perkara ini tidak akan terus berlaku kerana wang tersebut adalah hak rakyat yang sewajarnya diberikan kepada mereka, jadi mengapa bantuan tersebut tidak sampai,” katanya pada program penyampaian bantuan zakat kepada penduduk Lembah Pantai, di Kampung Pasir, Pantai Dalam, di sini.

Beliau menambah, pihak DBKL dan Umno juga sepatutnya berpolitik secara matang, berpegang kepada undang-undang dan tidak hanya menyokong sebelah pihak.

“Kita hairan, jika Umno mengadakan program, permit begitu mudah dapat, tetapi apabila pembangkang mengadakan program pelbagai sabotaj dilakukan.

“Mereka seharusnya menjalankan tugas dengan jujur tanpa kira siapa yang mentadbir setiap kawasan,” katanya.

Terdahulu, beliau menyampaikan bantuan wang zakat dan keperluan kepada 300 penduduk Kampung Pasir dan turut berbuka puasa dengan golongan fakir miskin, ibu tunggal dan anak yatim.

“Setiap satu sen sumbangan zakat yang diterima daripada rakyat untuk diberikan kepada golongan asnaf perlu diberikan dengan jujur tanpa berlaku penyelewengan, warna kulit dan perbezaan pemahaman politik,” katanya.
Kempen guna penulis blog 'konspirasi Kristian'
4:35PM Ogos 4 2012  
Kempen misteri 'Saya Pilih Malaysia' di dada akhbar hari ini bertukar wajah apabila memaparkan penulis blog sebagai sensasi baru, termasuk dua orang yang pernah terlibat dalam kontroversi 'konspirasi Kristian' tahun lalu.

i choose malaysia bloggersBig Dog (Zakhir Mohamad) dan My Anger (Shamsul Yunos) tahun lalu memuatkan dakwaan DAP menganjurkan pertemuan dengan pemimpin Kristian di Pulau Pinang yang melibatkan ikrar menukar agama rasmi negara.

Kempen 'Saya Pilih Malaysia' bermula sejak dua minggu lalu, dipercayai berkaitan dengan pilihan raya yang akan datang tetapi menggunakan kaedah halus.

Sebelum ingin ia menggunakan ramai artis popular dengan slogan yang senada dengan retorik BN seperti "Kestabilan, Perpaduan, Kemajuan dan Keamanan".

Dua lagi personaliti dimuatkan dalam iklan yang tersiar di semua akhbar utama itu, penulis blog pro-BN Rockybru (Ahiruddin Attan) dan Apanama (Firdaus Abdullah).

Tiada ulasan: