Jumaat, 10 Ogos 2012

BLOCKLAH APA NAK BLOCK...LANTAK KAUORANG LAH...KITA TAK BOLEH BLOCK KUASA ALLAH SWT SAMPAI BILA2....TUNGGU LAH HUKUMAN DARI ALLAH KEPADA YANG MENENTANG ISLAM..BUAT KHIANAT PADA ISLAM...MENINDAS ISLAM...AKHIRAT CONFIRMLAH MASUK NERAKA....DIDUNIA ALLAH BOLEH HUKUM JUGA...ITU HAQ ALLAH TIADA SAPE BOLEH BLOCK@TAHAN

Paderi Gay dari Amerika Syukur dapat langsung pernikahan di Malaysia
Posted on Thursday, August 09 @ 05:19:38 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: Halimislam

"Seorang paderi gay yang berkahwin dengan kekasihnya di New York tahun lalu dilaporkan telah mengadakan pesta perkahwinan di Malaysia, sebuah negara berpenduduk majoriti Islam, pada Sabtu 4/8 lalu. Pasangan gay itu merasa bangga kerana kedua-duanya berjaya mencipta sejarah yang diyakini sebagai peristiwa pertama seperti itu di negara majoriti Islam.

Pasangan gay itu bernama NGEO Boon Lin, seorang keturunan Cina kelahiran Malaysia. Ngeo merupakan seorang paderi etnik Cina yang tinggal di Amerika Syarikat sejak 1998. Dia berkahwin dengan pasangannya yang bekerja sebagai produser muzik bernama Phineas Newborn III.

Kedua-duanya mengadakan resepsi pesta perkahwinan secara diam-diam pada Sabtu lalu yang dihadiri lebih dari 20 tetamu dan berlangsung cukup meriah. pernikahannya juga dihadiri sejumlah wartawan surat khabar berbahasa Cina yang sebenarnya sudah diminta untuk tidak melaporkan majlis perkahwinannya.

"Kami bersyukur telah membuat sejarah di Malaysia," kata Newborn.

Kajadian ini menarik kecaman dari pegawai Malaysia dan kumpulan agama saat NGEO berkahwin dengan Newborn, pada bulan Ogos yang lalu. Walaupun Bonn Lin beragama Kristian, menteri kabinet Malaysia untuk urusan Islam bimbang perkahwinan itu akan menimbulkan kecaman di antara 28 juta penduduk Malaysia, termasuk Islam Melayu yang terdiri daripada hampir dua pertiga daripada penduduk.

"Ini hak saya untuk merayakan sukacita saya dengan orang yang saya sayangi," kilah ngeo.
 Khutbah: Puasa Membentuk Orang Yang Bertaqwa
Posted on Wednesday, August 08 @ 22:32:10 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: ustaznik

"ramadan kareemSinopsis: Kita masih berada di bulan Ramadhan yang penuh berkat. Puasa tidak bererti meninggalkan makan dan minum sahaja tetapi ia adalah bentuk latihan jiwa meninggalkan yang haram.

Melakukan ketaatan dan meninggalkan yang haram, itulah yang dikatakan taqwa. Selepas separuh Ramadhan ditempuhi, mudah-mudahan ada perubahan positif yang ditempuhi dan dirasai.

  DSTG Presiden PAS berkhutbah mengenai tajuk di atas pada 14 Ramadhan 1433H (3 Ogos 2012) :
Puasa Membentuk Orang Yang Bertaqwa (0)"
 Najib:cakap boleh, buat habuk pun tak ada
Posted on Wednesday, August 08 @ 22:30:46 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: anaabdullah

"

Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dikatakan berbangga dan teruja apabila melihat kain rentang yang disediakan mahasiswa Universiti Tekonolgi Malaysia (UiTM) Kelantan ketika tiba di Lapangan Terbang.

Mustafa Mohammad, pengerusi Umno Kelantan, dua tiga ini melaporkan bahawa Umno akan memenangi 23 kerusi PRU 13 nanti. Najib Tun Razak ketika berada di Bachok berkata kerajaan Pusat tidak pernah menafikan hak rakyat Kelantan dalam apa jua perkara termasuk dalam isu tuntutan bayaran tunai daripada hasil petroleum.


Penulis setuju dengan kata kata Najib itu. Kenapa? Jawapannya dia akan bayaran royalty minyak Kelantan dan sudah tulis surat kepada MB Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat.
Nik Aziz  mengucap syukur dengan kata kata “Alhamdulillah” ini atas berkat doa rakyat Kelantan.
Akan tetapi Datuk Husam Musa ragui dengan apa yang dicakapkan oleh Najib. Apatah lagi dengan sepucuk surat. Kenapa? Kerana sudah acapkali berjanji, tapi tak ditepati.
Najib kelihatan begitu gembira dengan perkembangan terbaharu politik yang nisbah sokongan antara PAS dan umno/BN pada nisbah 50-50.Kedah juga BN yakin ditawan semula.
Ini memberi kenyakinan yang Kelantan dapat dirampas semula pada PRU 13 nanti, disamping nisbah sokongan rakyat pada umno/Bn pada tahap 54 peratus dan pembangkang 46 peratus yang mana putrjaya tetap kekal.
Pada penulis atas sebab itu Najib tulis surat kepada menteri Besar Kelantan untuk hamtar wakil dalam majlis perbincangan jawatankhas pembayaran royalty minyak Kelantan.
Perdana Menteri ketika bercakap didepan dua puluh ribu bahawa kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa  berlaku adil dan telus kepada semua rakyat Malaysia termasuk rakyat Kelantan.

Bukan setakat itu saja, malah disebut  kerajaan pimpinan BN, kita mesti ikut perintah Allah. Antaranya kita mesti berlaku adil bila kita memerintah, kerajaan BN memang berlaku adil kepada rakyat Malaysia,
Najib berulang kali menyebut kata kata,  kerajaan pusat sememangnya berlaku adil dan telus dengan tidak memilih "bulu" dan membezakan fahaman politik, dalam memenuhi kepentingan rakyat.
Untuk menyakinkan rakyat Najib  sebut lagi kata kata, Kita berlaku adil kepada rakyat Malaysia. Bukan itu saja dia sebut bahawa ,Kita takut kepada Allah, kita tidak takut kepada yang lain. Kita tidak tipu sebab itu bila timbul isu royalti minyak,
Kalau tak tipu dan tak berbohong mengapa berdolak dalih hingga hari isu royalty minyak tidak ditepati sedangkan itu adalah hak kerajaan Kelantan yang memerintah selama 22 tahun lebih itu berdasarkan perjanjian khusus mengenai petrolium.
Yang paling tak munasabah lagi Najib mahukan wakil untuk membincangkan pembayaran seorang yang tidak berpihak kepada mana-mana parti sebaliknya mempunyai semangat dan jiwa rakyat Kelantan.
Apa makna semua ini.Pasti inilah dalih Najib.
 Takut Islam Terkenal di mata Dunia Kerajaan Ethiopia Block access Internet
Posted on Thursday, August 09 @ 05:02:55 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: Halimislam

"Kerajaan Ethiopia telah menyekat akses ke website OnIslam.net dan media lain kerana liputan mereka terhadap protes umat Islam terhadap campur tangan pemerintah dalam urusan agama Islam.

"Banyak laman web yang disekat di Ethiopia," kata sumber kepada OnIslam.net tanpa menyebut nama, pada hari Selasa 7 Ogos lalu.

Di antara laman disekat adalah OnIslam.net dan Aljazeera.net kerana liputan mereka mengenai tindakan represif pemerintah Ethiopia dalam beberapa waktu terakhir terhadap umat Islam di sana. Tidak ada kenyataan rasmi dari pemerintah tentang sekatan ini.

Tindakan ini dipandang sebagai usaha kerajaan Ethiopia untuk mengelakkan masalah yang menimpa Islam Ethiopia menjadi lebih terkenal di dunia.

"Pihak berkuasa kerajaan Ethiopia menyekat website yang sangat sering dikunjungi seperti OnIslam.net dan Aljazera.net kerana takut bahawa masalah Islam Ethiopia akan menjadi lebih terkenal di dunia Arab dan Islam," kata sumber tadi.

Ethiopia selama ini terkenal kerana sensor internet. Bulan lalu, kerajaan Ethiopia memasang sistem untuk menyekat akses kepada rangkaian Tor - sebuah lapisan Internet "tersembunyi", digunakan untuk membolehkan komunikasi dalam talian tanpa nama. Pada bulan Mei, kerajaan mengeluarkan peraturan mengkriminalisasi penggunaan VoIP (voice over internet protocol) untuk melakukan telefon. Pesalah menghadapi 15 tahun penjara. Pembekal perkhidmatan seperti ini juga menghadapi lapan tahun penjara dan juga boleh dipenjara kerana menggunakan laman web sosial media yang dilarang.
 Atlet berpuasa tetap menang emas Olimpik
Posted on Wednesday, August 08 @ 22:35:17 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: rozmal

"

Atlet warga Britain yang berasal dari Somalia iaitu Mohammad Farah atau lebih dikenali dengan gelaran Mo Farah telah memenangi pingat emas acara larian10,000 meter di Olimpik London 2012. Mo Farah berkata “Selama Ramadhan, saya berpuasa, meski hal itu bukan sesuatu yang mudah bagi olahragawan”.


Mo Farah, Puasa Berbuah Medali Emas

Rabu, 08 Agustus 2012
LONDON - Mo Farah menciptakan sejarah baru saat mampu finis di urutan pertama nomor marathon 10 ribu meter putra. Pelari keturunan Somalia itu meraih medali emas dengan membukukan waktu 27 menit 30,42 detik. Adapun medali perak diraih pelari AS, Galen Rupp dan medali perunggu diperoleh Tariku Bekele dari Ethiopia. 
Sontak puluhan ribu penonton yang memadati Olympic Stadium, London, bersorak-sorai menyambut prestasi atlet tuan rumah tersebut. 
Pasalnya pencapaian Farah itu merupakan prestasi tertinggi Britania Raya di ajang Olimpiade. Dia mengungguli dua atlet Britania Raya sebelumnya, Mike McLeod dan Liz McGolgani yang merebut perak Olimpiade 1984 dan 1988. 
“Selama Ramadhan, saya berpuasa, meski hal itu bukan sesuatu yang mudah bagi olahragawan. Itu cukup menyulitkan saat saya harus berlatih keras,” ujar Farah. “Tapi saya tetap melakukannya. Hal itu berfungsi sebagai kontrol diri.”
 
 Polis serbu salah rumah, pemilik rumah kena lempang
Posted on Thursday, August 09 @ 05:01:57 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: amkns

"9 Ogos 2012 - Seorang peniaga runcit terkejut dilempang pipi kiri oleh seorang anggota polis berpangkat Inspektor semata-mata kerana dia mempersoalkan mengapa rumahnya digeledah tanpa waran dalam satu kejadian di Kampung Haji Noor, Jalan Air Hitam, Machap, kira-kira jam 8 pagi kelmarin.

Menurut Samsudin Seman, 56, sebelum kejadian, dia berada di kedai runcit miliknya sebelum dihubungi anaknya, Mohd Suhaimi, 31, mengatakan sekumpulan anggota polis datang dan menggeledah barang dalam rumah mereka. 
"Saya terus pulang ketika sampai, saya lihat ada tujuh anggota polis berada dalam rumah dan menggeledah kediaman saya sehingga habis bersepah semua barang," katanya. Tidak berpuas hati dengan apa yang berlaku, Samsudin bertanya kepada salah seorang anggota polis itu sama ada mereka mempunyai waran berbuat demikian. 
“Salah seorang daripada mereka memperkenalkan dirinya sebagai pegawai berpangkat Inspektor dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat. Menurutnya, dia tak perlukan waran untuk menggeledah kerana dia seorang pegawai," katanya kepada Sinar Harian. 
Menurutnya, lebih mengejutkan, apabila anaknya bertanya kepada pegawai polis berkenaan rumah siapa sebenarnya yang mereka cari, salah seorang daripada mereka terus memecahkan pintu salah satu bilik tidur kerana mengesyaki anaknya menyembunyikan sesuatu. 
“Setelah puas kami bertanya soalan yang sama, barulah salah seorang daripada mereka memberitahu yang mereka sedang mencari rumah suspek bernama Taufik. Kemudian saya beritahu kepada mereka, dalam rumah ini tiada sesiapa pun yang bernama Taufik. 
“Namun apa yang menyedihkan, sebaik berkata demikian, pegawai berpangkat Inspektor itu memanggil saya dengan perkataan kurang sopan dan secara tiba-tiba terus melempang pipi kiri saya tanpa sebarang sebab,” katanya. 
Samsudin berkata, dia juga kesal kerana pegawai polis tersebut  hampir mahu menggari dan membawanya ke balai polis dengan alasan dia tidak mempunyai MyKad, sedangkan pada masa itu MyKadnya tertinggal di kedai kerana bergegas pulang ke rumah.
“Selepas kejadian tersebut, saya bersama-sama anak membuat laporan di Balai Polis Simpang Renggam. Saya turut membuat pemeriksaan doktor di Klinik Simpang Renggam, malah akan menyerahkan segala-galanya kepada peguam dilantik anak saya bagi menangani kes ini. 
“Saya tiada niat langsung untuk membalas dendam, cuma tidak mahu pegawai polis berkenaan terus menyalahgunakan kuasanya kepada orang ramai,” katanya. 


AlQuran Diatas Sebidang Karpet: Pengajaran Dari Seorang Ibu Guru
Posted on Thursday, August 09 @ 05:04:59 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: abuhikam

"Disebuah sekolah seorang ibu guru sedang mengajar di kelasnya.  Tapi hari ini ia ingin mengajak murid-muridnya bermain satu permainan yang penuh pengajaran.  Lalu Ibu Guru melanjutkan. "Sekarang Ibu Guru ada senaskah Qur'an, Bu Guru akan meletakkannya di tengah-tengah karpet.  Sekarang anak-anak berdiri di luar karpet.


Permainannya adalah, bagaimana caranya mengambil Qur'an yang ada di tengah-tengah karpet itu dan ditukar dengan buku lain, tanpa memijak karpet?"  Murid-muridnya berpikir. Ada yang mencoba menggunakan pelbagai cara dan usaha untuk mengambil quran itu, tapi tak ada yang berhasil.
Akhirnya Sang Guru memberikan jalan keluar, digulungnya karpet, dan ia ambil Qur'an ditukarnya dengan buku filsafat materialisme. Ia telah berjaya dan memenuhi syarat, tidak memijak karpet.
"Murid-murid, begitulah ummat Islam dan musuh-musuhnya. Karpet itu adalah ibarat ummat islam.  Musuh-musuh Islam tidak akan memijak-mijak kalian dengan terang-terangan. Karena tentu kalian akan menolaknya mentah-mentah. Orang biasapun tak akan rela kalau Islam dihina dihadapan mereka. Malah kalian akan lawan habis-habisan.  Tetapi mereka akan menggulung kalian perlahan-lahan dari pinggir, sehingga kalian tidak sadar.
Jika seseorang ingin membuat rumah yang kuat, maka dibina tapak yang kuat. Begitulah ummat Islam, jika ingin kuat, maka bangunlah aqidah yang kuat. Sebaliknya, jika ingin membongkar rumah, tentu susah kalau diruntuhkan tapaknya dahulu. Lebih mudah hiasan-hiasan dinding akan dikeluarkan dahulu, kursi dipindahkan dahulu, lemari dikeluarkan dahulu satu persatu, baru rumah dihancurkan…"
"Begitulah musuh-musuh Islam menghancurkan kalian. Mereka tidak akan menghantam terang-terangan, tetapi ia akan perlahan-lahan meletihkan kalian. Mulai dari perangai, cara hidup, pakaian dan lain-lain, sehingga meskipun kalian itu Muslim, tetapi kalian telah meninggalkan Syari'at Islam sedikit demi sedikit. Dan itulah yang mereka inginkan."
"Kenapa mereka tidak berani terang-terangan menginjak-injak Ibu Guru?" tanya mereka. “Sesungguhnya dahulu mereka terang-terang menyerang, misalnya Perang Salib, Perang Tartar, dan lain-lain. Tetapi sekarang tidak lagi. Begitulah ummat Islam. Kalau diserang perlahan-lahan, mereka tidak akan sadar, akhirnya hancur. Tetapi kalau diserang serentak terang-terangan, baru mereka akan sadar, lalu mereka bangkit serentak. Selesailah pelajaran kita kali ini, dan mari kita berdo'a dahulu sebelum pulang…"
Matahari bersinar terik tatkala anak-anak itu keluar meninggalkan tempat belajar mereka dengan pikiran masing-masing di kepalanya.
Ini adalah fenomena Ghazwul Fikri (perang pemikiran). Dan inilah yang dijalankan oleh musuh-musuh Islam. Allah berfirman dalam surat At Taubah yang artinya:
"Mereka hendak memadamkan cahaya Allah dengan mulut-mulut mereka, sedang Allah tidak mau selain menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir itu benci akan hal itu."(QS. At Taubah :32).

Musuh-musuh Islam berupaya dengan kata-kata yang membius ummat Islam untuk merusak aqidah ummat umumnya, khususnya generasi muda Muslim. Kata-kata membius itu disuntikkan sedikit demi sedikit melalui mas media, grafika dan elektronika, tulisan-tulisan dan talk show, hingga tak terasa.
Begitulah sikap musuh-musuh Islam. Lalu, bagaimana sikap kita…?
Note From Brother Asep
(anna/muslimazone.com)
 LailatulQadar, Bersungguhlah, Jangan Ala Kadar
Posted on Thursday, August 09 @ 05:06:53 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: ustaznik

"doa-lailatu-qadr
LailatulQadar
kedatanganmu hanya sebentar
merentap hati yang gementar
kerana merinduimu tidak sabar

--

LailatulQadar
memburumu mesti dengan hati yang sedar
Bersungguh dengan jiwa yang besar
kerana Tuhan yang Al-Qahhar
menjanjikan pahala, ganjaran dan janji yang benar


(kuliah berkaitan (audio):
1 buru lailatulqadar 08 sep 09
2 buru lailatulqadar 08 sep 09
1buru lailatulqadr 09 sep 09
2 buru lailatulqadr 09 sep 09 )

LailatulQadar
ada yang memburu cinta manusia yang sebentar
bacalah di dada akhbar
manusia mencari sesuatu yang palsu dan tidak benar

LailatulQadar
aku bermohon kepada Tuhan Al-Jabbar
moga Ramadhan ini tak sesia Kau hantar
malam lebih baik dari seribu bulan ku raih walau sebentar
untuk menjadi bekal berdepan dengan Rabbul-Jalil di padang MAHSYAR
(artikel yang pernah tersiar, diulang siar buat menjinakkan hati yang liar)
 APA?? Mufti Pahang kata Berdosa sokong UMNO? (Video Inside)
Posted on Thursday, August 09 @ 05:08:27 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: AnakSgDerhaka

"Baca dan fahamkan betul-betul kalau boleh sebarkan apa yang dikatakan oleh Mufti Pahang ini sepertimana yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia.

Katanya “adalah haram dan berdosa bagi umat Islam menyokong parti yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam dan hukum hudud.”




Tak perlu nak diperjelaskan berulang kali parti mana yang telah menghalang dan menentang secara terang-terangan penubuhan negara Islam dan perlaksanaan hukum Hudud di negara kita ini.

Sekutu UMNO dalam Barisan Nasional iaitu MCA secara total menentang perlaksanaan hukum hudud malah baru-baru ini sambil menyifatkan rancangan itu sebagai cadangan orang hilang akal, MCA telah mengugut untuk meninggalkan BN sekiranya Umno cuba melaksanakan hukum hudud.


Tak perlu kita hairankan kerana MCA menolak kerana kesemua ahlinya adalah terdiri dari bukan Islam, meskipun sudah 55 tahun mereka bersekutu bersama UMNO mereka tidak pernah mendekatkan diri dengan ajaran Islam kerana UMNO sendiripun tak berapa dekat dengan ajaran Islam.

Tetapi penubuhan negara Islam dan perlaksanaan hukum Hudud ini secara jelas dan terang telah ditentang oleh Presiden UMNO iaitu Najib seorang lelaki yang berugama Islam.

Tentangan secara terbuka ini telah disaksikan oleh jutaan rakyat Malaysia kerana ianya telah disiarkan oleh media tunggangan UMNO iaitu TV3.

Ini kerana menurut Najib, Hudud tidak berpaksi kepada realiti.. dan Zambry menjadi saksi kata-katanya itu…

Saksikan!!
Sila lihat Video di ( SINI )



Haram dan berdosa sokong Barisan Nasional - Mufti Pahang
Posted on Thursday, August 09 @ 05:19:43 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: lipasmalas

"BACA laporan Utusan Malaysia di bawah ini baik-baik. Mufti Pahang kata, adalah haram dan berdosa bagi umat Islam menyokong parti yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam dan hukum hudud.



Tiada ulasan: