Rabu, 8 Ogos 2012

TINDAKANNYA MEMBENARKAN APA YANG DINYATAKAN OLEH ALLAH SWT DALAM QURAN...MEMBENARKAN APA YANG DIKATAKAN DALAM HADIS...KITA TUNGGU DAN LIHAT...BAGAIMANA ALLAH MENGHUKUM...ADA SAPE YANG BOLEH MELAWAN KEKUSAAN ALLAH...SILAKAN...

Akaun Twitter palsu Anwar jemput Saifuddin sertai PR
Posted on Monday, August 06 @ 21:43:27 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Mohd Farhan Darwis

KUALA LUMPUR, 6 Ogos — Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah (gambar) hari ini menolak tawaran menyertai Pakatan Rakyat (PR) oleh "Datuk Seri Anwar Ibrahim" yang dikemukakan kepada beliau menerusi laman Twitter miliknya.

Pelawaan itu bagaimanapun turut ditolak Saifuddin menggunakan akaun Twitter dengan menyebut,"Datuk Seri, terima kasih atas tawaran. Saya jawablah."

Tawaran menyertai PR itu bagaimanapun dibuat oleh satu akaun Twitter palsu menggunakan alamat @anwaribrrahim sedangkan akaun Twitter Ketua Pembangkang yang sebenar ialah @anwaribrahim.

Dipetik Sinar Harian Online, Saifuddin menegaskan beliau terpaksa menjawab entri akaun itu bagi menjelaskan pendiriannya, lebih-lebih dalam keadaan sekarang.

"Kalau saya tidak jawab, saya kenalah," kata beliau lagi sambil menjelaskan menerusi satu lagi mesej bahawa "palsu atau tidak, saya masih kena jawab."

Ibu Pejabat PKR turut dilihat membuat penjelasan berhubung perkara itu bagi mengelakkan kekeliruan terus berlaku.

"Sila ambil maklum akaun ini @anwaribrrahim adalah palsu -- akaun sebenar Ketua Pembangkang ialah @anwaribrahim #pkrhq," kata Penolong Setiausaha Agung, Sharifah Shahidah dari ibu pejabat PKR.

Saifuddin turut membalas mesej Anwar dengan berkata, "terima kasih atas penjelasan - gentleman."

--- MalaysianInsider
 

Program Dato Tuan Ibrahim Tuan Man Di Pensiangan Sabah
Posted on Monday, August 06 @ 21:13:25 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: pro

"Dato tuan Ibrahim Tuan Man dan Hisammuddin Hj.Sulaiman bergambar dengan bayi yang ditahnik oleh Dato’Tuan Ibrahim di kg.Binawo.4 Julai 2012,Pensiangan- Pas kawasan Pensiangan,Sabah telah menerima tetamu istimewa daripada rombongan pimpinan Pas Pusat.Rombongan tersebut telah disambut oleh Ketua Penerangan Pas Sabah,Tuan Hisammuddin Hj.Sulaiman yang juga merupakan YDP Pas Pensiangan.

Tetamu istimewa adalah Dato’Tuan Ibrahim Tuan Man yang merupakan Ketua Perangan Pas Pusat.Turut dalam rombongan tersebut ialah Dr.Syamsuri,Setpol Presiden Pas,Sdr.Balakrisnan yang juga merupakan Timbalan Dhpp Pusat,Sdr.Saharudin dan Lahirul Latigu berserta dengan ahli jawatankuasa Pas Pensiangan.

Dato’Tuan Ibrahim dan rombongan berprogram di Pensiangan Sabah atas jemputan khas untuk bersama-sama dalam program Tautan kasih di bawah bayu ke Bumi Pensiangan dan merasmikan program pecah tanah pembinaan masjid kg.Batu luguyan Sook di Pensiangan.Setelah tiba dari Kota Kinabalu dan dibawa ke Keningau,ahli rombongan terus bergerak ke Kg.binawo untuk majlis perjumpaan dengan orang kampung Binawo.Dato’ Tuan Ibrahim diberi penghormatan untuk mentahnik dua bayi penduduk kampung tersebut.Bertuahnya mereka diberi tahnik oleh ulama’ dan pimpinan tersohor dalam PAS ini.
Bergerak dari kg.Binawo,ahli rombongan telah meneruskan perjalanan ke Kg.Sinulihan untuk menyantuni anak muda pedalaman pula.Di Sinulihan,ahli rombongan telah menyaksikan perlawanan bola sepak pemuda dan Dato’Tuan Ibrahim telah menyerahkan bola sepak sebagai tanda rasminya program anak muda Sinulihan.

Pada sesi petang,ahli rombongan telah meneruskan perjalanan ke Kg.batu Lugiyan untuk melihat sendiri tapak untuk membina Masjid batu lugiyan.Untuk makluman.kg,Batu luguyan terdapat 30 orang keluarga Islam dan 100 orang keluarga krisitian dan bagi penduduk Islam mereka amat memerlukan masjid untuk dijadikan tempat beribadah.Bagi penduduk Islam kg. Batu lugiyan mereka terpaksa berjalan kaki ke masjid Sinulihan lebih kurang 6 km menyelusuri jalan grabel atau tidak berturap.
Dalam ziarah ini,Dato’Tuan Ibrahim Tuan Man telah sudi merasmikan acara pecah tanah sebagai tanda pembinaan masjid Batu lugiyan ini akan didirikan tidak lama lagi insyallah atas bantu derma dan infak.Bagi yang mahu menderma untuk pembinaan masjid Batu lugiyan ini,mereka boleh bank in duit di akaun Maybank bernombor:5600 901 00246 atas nama Pensiangan Muslim Care.

Untuk makluman,usaha-usaha mencari dana ini akan dibuat dengan usaha YDP Pas Pensiangan,Tuan Hisammuddin Hj.Sulaiman.Seterusnya rombongan tersebut bergerak ke Masjid Sinulihan untuk program ceramah Nisfu Syaa’ban dan Dato’Tuan Ibrahim sendiri yang memberikan ceramah kepada penduduk kampung Sinulihan pada malam itu.Ahli rombongan seterusnya pulang bermalam di Keningau di teratak Anjung Chepor yang dimiliki oleh YDP Pas Pensiangan.
Keesokkan hari nya,rombongan meneruskan lawatan ke tapak tamu Keningau,dan seterusnya melawat SK Taurid taud yang mana kelengkapan sekolah masih belum cukup sehingga ada yang menggunakan khemah,seterusnya ke Surau Luagan yang uzur dan akhirnya ke memorial Tugu mat Salleh di Tambunan.
Sesungguhnya,ziarah pedalaman ini memberi kesan besar kepada ahli rombongan,dan bagi Pas Pensiangan mereka mengucapkan terima kasih kepada Dato’Tuan Ibrahim dan rombongan kerana sudi datang untuk berprogram di Pensiangan. 
Serangan yang dirancang ?
Posted on Monday, August 06 @ 21:10:30 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: tokpepijat

"Serangan ke atas tentera Mesir di Semenanjung Sinai yang mengakibatkan 15 askar Mesir terbunuh menimbulkan beberapa  persoalan. Antaranya :

1) Begitu ramai tentera Mesir terbunuh. Rekod terburuk sejak 20 tahun.

2) Diserang dikala tentera Mesir sedang berbuka puasa.

3) Israel terlebih dahulu tahu rancangan serangan itu melalui sumber risikan.

4) Kesemua penyerang dibunuh oleh Tentera Israel dalam kawasan Israel.

5) Begitu mudah penyerang menggunakan 2 kenderaan.

6) PM Israel memuji perisikan mereka dan bersyukur kerana tiada orang awam(Israel) jadi mangsa penyerang.

7) Peristiwa ini berlaku dikala Mesir dipimpin oleh Ikhwanul Muslim dan hubungan dengan HAMAS begitu erat.

KEBARANGKALIAN TEORI :

1) Seperti serangan keatas WTC September 2001, Israel terlebih dahulu tahu serangan sebelum berlaku.

2) Cubaan Israel mengadu domba Presiden Mesir dengan Tentera Mesir.


3) Cubaan Israel mengadu domba Mesir dengan HAMAS.

4) Hujah Israel untuk mendesak Mesir menutup kembali pintu sempadan Gaza untuk rakyat Palestin.

5) Israel cuba "mencipta perang" dengan Mesir untuk alihkan perhatian Mesir terhadap isu Palestin dan Syria.

6) Israel akan mendesak melalui Amerika agar Amerika mendesak Mesir putuskan hubungan dengan HAMAS.

7) Penyerang adalah Tentera Elit Israel atau Tentera Upahan Israel. Bagi menghapuskan segala bukti, maka penyerang itu mesti dibunuh kesemuanya. Benar, kesemua penyerang di bunuh oleh Israel semasa memasuki sempadan Zionis.

Mesir tidak dapat menyiasat kenderaan dan identiti penyerang kerana ianya "berakhir" dalam kawasan Zionis. 

Untung orang di DUN Sikamat dan di DUN Paroi
Posted on Monday, August 06 @ 21:08:51 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: amkns

"


Untung betul orang di DUN Sikamat dan DUN Paroi. Orang di DUN Paroi dah dapat Klinik Kesihatan di Senawang. Orang di DUN Sikamat pula akan dapat Klinik Kesihatan juga. Cuma orang di DUN Chembong, DUN Kota dan DUN Rantau masih menantikan bangunan Hospital Rembau. PM pun dah 2 kali melawat di DUN Sikamat dan 1 kali berbuka puasa di DUN Paroi.


************
CADANGAN KLINIK KESIHATAN 3, SIKAMAT
Taraf dan Jenis Syarikat : T1 Bumiputra PKK Kelas A Kepala II Sub Kepala 2a
Maklumat Ringkas Tender CADANGAN KLINIK KESIHATAN 3, SIKAMAT, SEREMBAN (IBS SEPENUHNYA)(E-TENDERING)YANG MERANGKUMI:
1)Klinik Kesihatan 3
2)Dewan Serbaguna
3)Blok Sokongan(Store)
4)Pondok Pengawal
5)Rumah Sampah
6)Rumah Pam
7)Blok TNB (Double Chamber)
8)Garaj Van Dan Bas-4 Bay
9)Garaj Ambulan-3 Bay,1unit Store/Bilik Pemandu
Tarikh dan Waktu Lawatan : 09:30AM, 13 December 2011
Projek RMK 9 sedang dalam pembinaan pada tahun 2008 ini adalah 3 projek Klinik Kesihatan KK3 Lukut, KK2 Senawang dan KK2 Seremban 2, Projek bawah 5 juta Kuarters KK serting Hilir Kuarters 1D KK Gemas, tambahan Bangunan KKIA KK Seremban dan N/T Pergigian Jalan Za’aba serta SCN HTJ.  Manakala 2 projek telah ditender oleh JKR masih belum masuk tapak Pejabat JKNNS dan Kolej Kejururawatan Kuala Pilah.  1 projek sambungan daripada RMK8 iaitu Pusat Harian dan Haemodialysis, Hospital Tuanku Jaafar, Seremban telah melewati jadual lebih satu tahun sehingga Kontraktor Utama telah ditamatkan perkhidmatannya. 

 Apakah hukum ahli UMNO undi MCA?
Posted on Monday, August 06 @ 17:33:49 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: lensahandphone

"
KUALA LUMPUR 6 Ogos - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini mempersoalkan hukum dalam Islam mengenai tindakan ahli UMNO mengundi MCA pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, persoalan itu perlu dijawab oleh UMNO kerana jelas Pengerusi MCA, Chua Soi Lek dan keseluruhan pemimpin parti tersebut ketika ini menentang keras penubuhan sebuah negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud. Malah CHua Soi Lek mengatakan ini adalah idea gila apabila UMNO Johor mencadangkan hukum Hudud.

Beliau berkata, begitu juga dengan hukum daripada sudut syarak mengenai arahan yang dikeluarkan oleh pemimpin tertinggi UMNO seperti Dato' Seri Najib Abdul Razak dan Timbalannya, Datuk Seri Muhyiddin yang meminta ahli-ahli parti mengundi MCA dan MIC.

''Adakah ia dibolehkan atau tidak, memandangkan MCA terang-terang mengecam penubuhan negara Islam dan hukum hudud. Ini bukan soal UMNO, tetapi kecaman yang dibuat oleh Soi Lek itu jelas melibatkan kesucian Islam dan kepentingan umat Islam.

Sumber : Utusan Meloya Perut... (baca di sini)

Pemuda Dungun
http://lensahandphone.blogspot.com

  Satu Lagi Projek Mega UMNO Terengganu
Posted on Monday, August 06 @ 08:25:53 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: lensahandphone

"
Klik untuk besarkan

Kerajaan Negeri Terengganu telah memperuntukkan sebanyak RM2 juta untuk projek penanaman Ubi GADONG bagi memastikan rakyatnya mempunyai payudara yang besar.

Rancangan ini mendapat sokongan 100% daripada Wanita UMNO Terengganu! Negeri lain tak nak cuba ke projek ini?

Pemuda Dungun
http://lensahandphone.blogspot.com/
"
 
 

10 JENIS MAYAT YANG TIDAK AKAN REPUT DI DALAM KUBUR.

Disebutkan oleh hadis Rasulullah SAW bahwa sepuluh orang yang mayatnya TIDAK BUSUK dan TIDAK REPUT dan akan bangkit dalam keadaan tubuh asal pada hari Qiamat :

1-Para Nabi-Nabi

2-Para Ahli Jihad Fisabilillah

3-Para Alim Ulama Menegakkan Kalimah Allah.

4-Para Syuhada sentiasa memperjuangkan Islam.

5-Para Penghafal Al Quran dan Beramal dengan Al-Quran.

6-Imam atau Pemimpin yang Adil dalam menegak Syariat Allah.

7-Tukang Azan yang tidak meminta habuan.

8-Wanita yang mati semasa melahirkan anak serta sentiasa TAAT pada perintah Allah.

9-Orang mati dibunuh atau dianiaya kerana mempertahan Maruah dan Agama.

10-Orang yang mati di siang hari atau di malam Jumaat jika mereka itu dari kalangan orang yang beriman yang sentiasa menjaga hukum agama semasa hidup di atas dunia.

 ADA LAGI....orang yang mengamalkan ...iaitu membaca surah waqiah ...setiap hari selepas solat subuh....
 

Tiada ulasan: