Rabu, 22 Ogos 2012

HUDUD OH HUDUD...HUDUD BUKAN PERINTAH ULAMAK2...MUFTI2...TUAN2 IMAM DLL MALAH PERINTAH DARI ALLAH...DISEBUT DALAM QURAN...MANA MAKHLUK NAK LAWAN ALLAH..AWAL2 NAK TEMPAH TIKET AHLI NERAKA....HUDUD MERUPAKAN UNDANG2 ALLAH YANG MENGHUKUM DAN MENDIDIK SERTA MENCEGAH

Perpaduan bersama Umno buang masa

Harakahdaily, 21 Ogs 2012
KUALA LUMPUR: PAS menyifatkan seruan pihak tertentu agar bersama Umno untuk menjamin perpaduan rakyat khususnya Melayu di negara ini hanya sebagai membuang masa.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, rekod dan sejarah telah membuktikan bahawa Umno telah gagal menunjukkan perpaduan termasuk dalam parti itu sendiri.

Menurutnya, Parti Negara, Parti Semangat 46 dan Parti Keadilan semuanya ditubuhkan oleh mereka yang pernah memimpin Umno.

Malahan golongan agama di dalam Umno menubuhkan PAS kerana tidak puas hati dengan Umno dalam isu judi, apabila suara ulamak diketepikan begitu sahaja.

Tetapi katanya, Umno sampai sekarang masih menganggap mereka adalah parti keramat yang menjadi rukun perpaduan Melayu, walaupun rekodnya dipenuhi dengan perpecahan.

"Setiap kali menjelang pilihanraya maka suara perpaduan Melayu akan berkumandang di udara. Kayu ukur perpaduan, mesti bersama Umno. Jika luar daripada Umno, perpaduan tidak akan tercapai. Seolah-olah bersatu dengan Umno adalah rukun perpaduan Melayu.

"Umno sering mendakwa penubuhan PAS menyebabkan orang Melayu berpecah. Padahal sebelum Umno ditubuhkan 1946 sudah ada Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM)  yang ditubuhkan pada tahun 1945 yang tidak bersedia menjadi tali barut penjajah seperti Umno," katanya.

Oleh kerana itu katanya seruan perpaduan bersama  Umno hanya membuang masa apatah lagi perpaduan atas dasar bangsa yang tidak kekal lama.

Menurut Idris lagi, perpaduan atas dasar bangsa ibarat api dalam sekam dan akan berakhir dengan perpecahan.

Hanya perpaduan atas dasar Islam sahaja ujarnya yang akan mengenepikan perasuah, penzina, perampas harta rakyat dan pengkianat amanah rakyat walaupun sesama bangsa.

"Atas asas ini, perpaduan akan dapat diwujudkan, jika tidak ia hanya perpaduan palsu yang hanya retak menunggu pecah sahaja.

"Umno hanya boleh disatukan dengan benda sahaja, bukannya atas kesedaran ideologi. Mampukah Umno bertahan jika sudah kehilangan kuasa kerana tidak boleh memberi benda," soalnya.

Hudud: Sepatutnya awal lagi mufti tegur Mahathir

Mohd Azmi Abdul Hamid, 21 Ogs 2012
Teras Pengupayaan Melayu (Teras) melihat isu perlaksanaan hudud dan mewujudkan negara Islam bukan soal kompromi antara parti politik atau tidak tetapi ia adalah kewajipan yang mesti dilaksanakan untuk menunaikan perintah Allah Tun Mahathir telah menunjukkan kedangkalannya bila  melihat perlaksanaan hudud hanya pada sudut menyatukan antara parti politik dengan mengajak PAS bersama Ummo.

Beliau lupa betapa ketika beliau berkuasa hudud dikecam oleh beliau sendiri dengan menuduh hudud sebagai undang-undang lapuk, tidak boleh dilaksanakan kerana akibatnya akan ramai yang kudung di negara ini bahawa undang-undang ini tidak sesuai dalam masyarakat majmuk.

Bukan sahaja beliau adalah watak utama yang menghalang perlaksanaan hudud di negara ini malah beliau sendiri adalah orang yang paling vokal menyatakan Islam tidak boleh dilaksanakan sepenuhnya dinegara ini kerana negara ini mempunyai masyarakat berulang kaum.

Pengisytiharan bahawa negara ini adalah negara Islam yang beliau ungkapkan tidak terbukti serius kerana banyak aspek perlaksanaan sistem Islam yang sepatutnya dilaksanakan ternyata dihalang ketika pentadbiran beliau. Malah membunuh Sekolah Agama Rakyat dan dan menolak Bahasa Melayu sebagai wahana pembangunan negara Islam adalah berpunca dari zaman beliau.

Kini Mahathir mendakwa hudud yang beliau tolak adalah hudud PAS. Persoalannya di bahagian manakah yang dapat beliau buktikan ianya adalah hudud PAS dan bukan hudud Islam. Meletakkan dasar bahawa hukum Allah adalah hukum tertinggi negara itupun telah beliau tolak  apatah lagi untuk melaksanakan hukum hudud.

Penolakan perlaksanakan hudud oleh Karpal Singh tidak mengejutkan kerana beliau seorang bukan Muslim dan hujah beliau adalah berdasarkan perlembagaan negara. Namun penolakan hukum hudud oleh Umno yang bersekongkol dengan MCA, Gerakan selama 55 tahun berkuasa, yang jelas membantah perlaksanaan hukum hudud, adalah lebih parah.

Kenapa pemimpin-pemimpin Umno bersikap mengelak dan membisu untuk menyatakan pendirian ketika MCA dan Gerakan dengan lantang menolak perlaksanaan undang-undang Islam sepenuhnya?

Bukankah sejumlah kenyataan Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri membuktikan beliau adalah orang yang paling keras menolak perlaksanaan hudud dan perlaksanaan sistem Islam secara menyeluruh?

Malah beliau mengecam ulama yang berpendirian tegas untuk menuntut hukum hudud dan perundangan Islam dilaksanakan secara menyeluruh. Malah jika disemak semua kenyataan beliau mengenai hukum hudud, sepatutnya para mufti menegurnya beliau dari awal lagi kerana kenyataannya boleh menjejaskan aqidahnya.

Sekarang kerana terdesak untuk mendapat pengundi Melayu, Mahathir menyerang PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP dalam Pakatan Rakyat.

Mahathir ternyata bermuslihat politik oportunis untuk meretakkan hubungan di kalangan parti politik musuh Umno Barisan dan cuba mengujudkan polemik dalam masyarakat untuk menolak gelombang Pakatan Rakyat.

Mempolitikkan hukum hudud untuk meraih undi Melayu inilah yang Teras kesali dan mengutuk sekeras-kerasnya. Sesungguhnya isu ini sudah terlalu lama diketengahkan secara bermusim oleh media arus perdana sehingga yang menjadi mangsa ialah masyarakat awam kerana terperangkap dengan perbahasan bersetimenkan politik bukan berasaskan ilmu.

Pernyataan seorang Ahli Adun Umno di Johor supaya hudud dilaksanakan itu sendiri tidak disambut oleh pimpinan Umno sendiri apatah lagi Umno mahu benar-benar serius untuk melaksanakan hukum hudud di peringkat pusat.

Kini polemik hukum hudud sekali lagi dilontar oleh media bertujuan mengujudkan kesangsian rakyat kepada Pakatan Rakyat.

Pendekatan yang sepatutnya Umno lakukan ialah menyatakan sikapnya terhadap MCA dan Gerakan dalam isu ini dan mengusulkan sokongan kepada hukum hudud di Parlimen.

Hukum hudud bukan untuk dipersendakan dan untuk dilayan bagaikan bola yang dilontar ke sana ke mari. Pemimpin Umno harus insaf bahawa isu ini adalah isu hukum Allah yang semua insan Muslim yang memegang kuasa akan dipertanggungjawabkan dihadapan Allah nanti

Teras mendesak agar semua pihak menghentikan polimik hukum hudud yang menghina hukum Allah dan mencari jalan dengan bersungguh agar perlaksanaan hukum Islam dimartabatkan kepada taraf yang sewajarnya.

Perbahasan bertujuan mengambil  kesempatan menyerang parti politik lawan tidak akan membawa apa-apa makna malah hukum Allah diletakkan ke taraf yang hina bila dihujah oleh mereka yang jahil dan bersikap sembrono kepada perundangan Islam.


Penulis ialah Presiden Teras.

Amaran keras MCA: Di mana suara ulama Umno, mufti

Harakahdaily, 21 Ogs 2012
KUALA LUMPUR: Majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri umat Islam di negara ini dicemari dengan penghinaan-penghinaan terhadap Islam.
Demikian kata Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia, Riduan Mohd Nor ekoran Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim yang telah mengeluarkan satu kenyataan kelmarin dengan berkata jika Selangor dan negeri-negeri lain di negara ini dikuasai atau kekal di bawah pemerintahan BN, ia tidak akan menjadi negara Islam.

“Saya menganggap kenyataan Pengerusi MCA Selangor ini amat keras dan keterlaluan serta jelas berbaur anti Islam,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Katanya, dalam keadaan negara ini yang diiktiraf sebagai sebuah negara Islam, beliau tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa.

“Beliau seolah-olah merendah-rendahkan kedudukan agama Islam di negara ini.

“Apakah beliau lebih berkuasa daripada perlembagaan negara serta majoriti rakyat di negara ini?” ujarnya.

Dalam keadaan demikian, kata beliau tidak sedikitpun pemimpin Umno yang kononnya juara Islam bangkit mengecam pemimpin MCA tersebut.

Katanya lagi, Barisan Nasional bukan baharu tahun ini ditubuhkan, tetapi ia sudah menjangkau puluhan tahun lamanya.

Beliau berkata, Umno yang mengaku sebagai parti Islam dan pemimpin sebuah gabungan parti-parti di negara ini yang bernama Barisan Nasional, ternyata gagal mendakwahkan parti komponennya supaya menghormati Islam.

Tambahnya, selama berpuluh tahun Umno sanggup membiarkan MCA dan parti-parti lainnya jahil terhadap Islam malah sehingga sanggup menghina agama Islam.

Riduan menambah, agak menjengkelkan kerana ada pihak terlalu kuat menghentam DAP yang dikatakan anti Islam sehingga ada kenyataan menyatakan haram mengundi DAP dalam pilihanraya umum.

Tambahnya, tetapi apabila MCA secara jelas dan bangga menyatakan pendiriannya menolak sebuah negara Islam, tiada seorang pun ulama Umno yang bersuara.

“Di mana suara para mufti dan ulama dalam hal demikian?” soal Riduan.

Malah, ujarnya Presiden MCA pernah mengugut untuk berpisah dengan Umno jika Umno mahu laksanakan hudud.

“Apakah hukumnya mengundi parti yang secara berterus-terang menolak negara Islam di negara ini?” katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta para ulama Umno mengeluarkan kenyataan dan pendirian jelas berhubung kenyataan terbaru.

Riduan juga meminta para ulama termasuk para mufti menyatakan pendiriannya berhubung kenyataan pemimpin MCA ini.

“Saya juga mencabar supaya Presiden Umno menyatakan pendiriannya dan memberi amaran keras terhadap MCA, jika tidak pun terus menyingkir keluar MCA dari BN,” tegasnya.

Mahathir: Pastikan Umno bentang Hudud di Parlimen

Nasrudin Hassan, 18 Ogs 2012
1. Dr Mahathir sekali lagi cuba mencuri tumpuan umum dengan kenyataan terbarunya bahawa UMNO boleh melaksanakan hudud tetapi bukan hudud PAS sebaliknya hudud Islam. Suatu kenyataan paling lucu menutup tirai Ramadhan al Mubarak tahun ini.


2. Saya sangat simpati dengan Dr Mahathir. Beliau seperti merasakan diri masih di tahkta Perdana Menteri. Bercakap mahu melaksanakan itu dan ini sedang kuasa tidak lagi ditangannya. Lebih malang, apa yang disebut mahu dilaksanakan hari ini [seperti hudud] adalah suatu yang ditentangnya habis-habisan sewaktu beliau gah di puncak kuasa sejak sekian lama. [22 tahun]

3. Sebetulnya UMNO tidak mahu melaksanakan hudud! ini satu realiti. Lihat sahaja cadangan ADUN Kemelah Johor untuk melaksanakan hudud di Johor, bukan sahaja diketepikan malah dikecam. Lebih parah apabila Chua Soi Lek selaku Presiden MCA menuduh pemimpin UMNO itu hilang aqal [mabuk atau gila], seluruh pemimpin UMNO termasuk Dr Mahathir, bungkam sejuta bahasa.

4. Kuasa kerajaan federal berada ditangan UMNO, retorik apa lagi yang mahu UMNO paparkan kepada rakyat. Kalau tidak mahu hudud "PAS" kononnya, mana hudud UMNO? sila kemukakan!  Sekurang-kurang 2 negeri yang ditadbir oleh PAS sebagai teras kerajaan telah meluluskan Rang Undang-Undang Syariah atau Qanun Jenayah Syariah iaitu di Kelantan dan kemudiannya di Terengganu. Negeri UMNO mana? Mana hudud UMNO? atau mana hudud "Islam" yang didakwa itu?

5. PAS sejak sekian lama, dimaklumi oleh semua rakyat bahawa memperjuangkan perlaksanaan syariat Islam di negara ini termasuk hukum hudud. Sementara UMNO pula diketahui umum menentang perlaksanaan hudud sejak sekian lama. Maka logiknya, PAS sertai UMNO kah? atau UMNO yang wajib sertai PAS untuk memastikan hudud benar-benar terlaksanakan di atas tanahair tercinta ini.

6. Sekurang-kurang PAS telah siapkan draf Qanun Jenayah Syariah yang mahu dilaksanakan. UMNO sehingga kini draf pun tidak ada, macam mana Dr Mahathir mahu PAS menyertai UMNO, sepatutnya UMNO dibubarkan untuk kesemua ummat Islam menyertai PAS bagi mendukung cita-cita perlaksanaan Islam di Malaysia.

7. Saya cabar UMNO siapkan dulu draf kemudian bentang dalam parlimen. Jika ia menepati kehendak Islam sebagaimana yang diperintah oleh Allah swt, saya yakin ahli parlimen PAS akan menyokongnya . Jika UMNO tidak sanggup melakukannya, ketahuilah, UMNO hanya menjadikan isu hudud sebagai modal politik untuk menghadapi pilihanraya umum ke-13 nanti.

Salam Perjuangan dari ~ Aku Pejuang IsLam ~ [API]

Hudud: PAS terima sikap DAP, tidak bagi Umno

Subky Latif, 14 Ogs 2012
Pendirian PAS tentang sikap DAP menolak hudud dapat diterima, tetapi penolakan Umno yang terdiri daripada orang Islam terhadap hudud tidak dapat diterima.

PAS boleh membuat perjanjian dan bekerjasama dengan DAP yang  tidak dapat menerima hudud tetapi tidak boleh bersetuju dengan Umno yang tidak menerima hudud.

Apakah sikap PAS itu munafik?
Tidak. PAS telah membuat  sikap yang betul. Sikap PAS itu dibuat mengikut kaedah siasah syariyah yang menjadi pegangannya dalam mengendalikan politik  di negeri ini.

Berpandukan kepada sejarah hijrah Rasulallah SAW ke Madinah, dakwah baginda ditolak orang ahli kitab – Yahudi dan Nasrani. Bukan saja Islam yang baginda bawa mereka tolak, bahkan mereka tolak baginda sebagai Rasul sedang mereka tahu bahawa baginda adalah Rasul akhir zaman yang dirakam dalam Taurat dan Injil.

Tetapi ini tidak menghalang baginda mengikat perjanjian dengan Yahudi untuk hidup bersama di Madinah. Baginda dengan agamanya dan Yahudi dan Nasrani dengan agamanya. Baginda tidak beramal dengan agama mereka, dan mereka juga tidak beramal dengan agama Islam yang baginda bawa.

Yang menjadi masalah kepada baginda dan umat Islam di Madinah ialah golongan munafikin pimpinan Abdullah bin Ubai yang sembahyang di belakang baginda dan mengaku Islam di hadapan baginda. Mereka bukan sekadar solat bersama baginda, malah makan bersama dan duduk tekun mendengar kuliah ilmu baginda.

Tetapi di hati mereka tiada sekelumit pun ajaran  Islam mereka terima, bahkan di belakang baginda, mereka memperolok ajaran baginda. Mereka hanya mendakwa Islam di hadapan baginda dan menentang baginda di belakang.

Ada orang Islam bertanya baginda malah minta baginda memancung saja kepada bapa munafik Abdullah bin Ubai itu. Jika itu yang baginda lakukan, mengikut jawapan baginda, orang akan berkata baginda membunuh orang Islam.

Jika baginda boleh boleh mengikat perjanjian untuk hidup bersama dengan Yahudi Madinah yang menolak Islam dan baginda sebagai Rasul Allah, maka PAS mengambil pendekatan untuk bersama DAP dalam Pakatan Rakyat sekalipun DAP menyatakan sejak awal ia menolak hudud.

PAS mengadakan muafakat dengan DAP yang menolak hudud kerana kita bersama untuk menolak dan menggantikan  kerajaan Barisan Nasional pimpinan Umno yang juga menolak hudud dan pelaksanaan hukum syariat yang lain.

Yang  tidak kurang besarnya mengapa Umno itu ditolak  ialah kerajaan mereka mengamalkan rasuah, menyelewengkan dasar dan harta kerajaan-negara, menentang pekej amalan demokrasi, menolak setengah  hak asasi manusia  yang termasuk  dalam pekej demokrasi, melanggar banyak peruntukan perlembagaan dan menindas rakyat.

Tentangan terhadap penyelewengan ini dikongsi bersama antara PAS dan DAP. Berkongsi  pandangan dalam perkara yang boleh meruntuhkan rakyat dan negara ini menjadi agenda bersama bagi menyelamatkan Malaysia, dan bagi PAS ia menjadi keutamaan sementera mencari formula bagaimana isu hudud itu boleh ditangani supaya kedua-dua PAS dan DAP dapat mencapai persestujuan menang menang.

Perbezaan sikap antara PAS dan DAP itu tidak menghalang kedua-dua pihak berganding bagi mewujudkan sebuah pemerintahan yang baik, tidak rasuah, adil, melindungi kepentingan rakyat, tidak melanggar prinsip kebebasan beragama.

Sekalipun DAP belum bersetuju dengan hudud tetapi ia menghormati Islam. Sekalipun PAS mahu melaksanakan hudud tetapi ia menghormati kepercayaan beragama anggota DAP. Kita sudah jelas apa yang boleh dibuat sekarang dan apa yang tidak boleh dibuat.

Yang payah tentang, ia mengaku menerima hudud, tetapi ia tidak buat apa semasa ia memerintah dan ia halang dan tolak apa hudud yang kita hendak laksana. Ia solat, puasa dan haji bersama kita, tetapi tidak buat apa yang Islam suruh secara menyeluruh. Ia tentang Islam yang kita hendak buat. Ia buat apa yang ia suka dan tidak buat apa yang ia tidak suka.

Kita menghadapinya kira sama payah dengan Nabi menghadapi orang yang mengaku Islam dan solat di belakangnya, tetapi menentangnya di belakangnya.

Hudud Umno sudah mati

Subky Latif, 17 Ogs 2012
Percubaan Adun Umno Johor menyarankan supaya kerajaan BN Johor melaksakan hudud mendapat sambutan panas sekejap dan cadangan Ulama Muda Umno supaya Umno ada sayap ulama juga panas sekejap.

Panas sekejap dalam peribahasa Melayu ialah panas-panas tahi ayam.
Sekarang hudud anjuran ahli Umno sudah mati dan seruan mengadakan Majlis  Ulama atau seumpanya buat UMNO juga sudah mati.

Semuanya tenggelam dalam polemik hudud yang dicadangkan oleh PAS yang diloyar-burukkan oleh Umno sebagai hudud PAS dan hudud PAS adalah hudud palsu. Para pemimpin menolak dan tidak memberi laluan kepada enakmen berkaitan hudud yang diluluskan di Kelantan  dan Terengganu kerana loyar buruknya mengira ia hudud palsu.

Loyar buruk itu sekadar helah bahawa golongan itu amat nipis imannya terhadap hudud. Bila ditanya adalah orang Umno menentang hudud, jawapannya tidak. Mereka pun mahu hudud.

Barang dijauhkan ia menyerupai orang yang solat di belakang Rasulullah SAW di Masjid Nabawi, yang mengaku beriman di hadapan baginda, tetapi menolak kerasulan baginda  di belakangnya.

Ketika ADUN Johor itu menyarankan hal itu, beria-ia Umno menyahutnya untuk beberapa hari, tetapi seluruh jentera propaganda Umno Melaka-laga PAS dengan DAP atas isu hudud itu.

Hingga ada yang cuba mensabitkan tentangan DAP terhadap hudud itu malayakkannya dikatagorikan sebagai kafir harbi, lalu dikatakan haram hukumnya mengundi, menyokong dan bekerjasama dengan DAP.

Jika dilanjutkan lagi tentang kafir harbi, halal darahnya ditumpahkan.

Apa maksud segala perkembangan panas ini? Ia adalah untuk mematikan isu orang Umno minta hudud dilaksanakan dan ada ulama makan gaji dengannya minta Umno ada sayap ulama.

Apabila semuanya gamat dengan apa yang dikatakan polemik hudud antara PAS dan DAP, maka isu hudud yang dibawa PAS terus hidup menjadi perbincangan semua pihak.

Cadangan Adun Johor itu tenggelam dan mati. Maka Umno tidak sibuk lagi dengan hudud yang dikatakan hudud sebenar itu.

Yang timbul di tengah masyarakat ssekarang, yang benar-benar memperjuangkan hudud itu adalah PAS. Walaupun sekiranya Umno pula mati selepas PRU 13 nanti, tidak pula mudah bagi PAS melaksanakan hudud itu serta merta, kerana ia memerlukan kerelaan DAP dulu, tetapi isu tidak mati.

Mungkin PAS akan mengambil masa 20 tahun atau 30  tahun sebelum DAP mempersetujui ia boleh dikuatkuasakan kepada orang Islam saja, tetapi dakwah  atas hudud itu akan berjalan.

Mungkin Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Haji Abdul Hadi Awang mati dulu, Karpal Singh dan Lim Kit Siang juga mati  dulu, isu hudud belum selesai, tetapi tidak boleh orang PAS yang kemudiannya berputus asa atas pelaksanaan itu.

Dalam suasana kedua-dua parti itu berbeza pandangan atas isu itu, Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Haji Hadi memahami mengapa DAP bersikap begitu dan Lim Kit Siang dan Karpal juga memahami mengapa PAS konsisten dengan pendiriannya. Dengan satu perkara yang mereka tidak setuju tidak menghalang mereka untuk bersetuju dalam banyak pekara lain.

Sehingga ini Karpal dan DAP tidak melarang PAS terus berdakwah tentang hudud dan mahu melaksanakan hudud. Paling menarik dalam perkembangan yanag terbaru Zairil Khir Johari, Setiausaha Politik Setiausaha Agung DAP menyatakan DAP membuka pintu muzakarah dengan PAS tentang hudud.

Semua ini adalah perkembangan antara orang muda DAP dan orang muda PAS. Kedua-dua akan hidup lama lagi dan mereka ada tanggungjawab membangunkan negara dan bangsa Malaysia menuju ambang keadilan, merdeka dan sejahtera.

Hudud yang dibawa PAS tetap hidup tetapi yang mati hudud yang dicadangkan oleh Adun Umno.

Hudud: Masih segar amaran Mahathir kepada Kelantan

Harakahdaily, 18 Ogs 2012
KUALA LUMPUR: Rakyat masih segar surat amaran kepada kerajaan Kelantan yang dihantar oleh Tun Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri dahulu, kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad.

Justeru, katanya Umno akan membuat apa sahaja ketika menghadapi kebangkitan rakyat yang akan menolak BN dalam PRU akan datang.

Menurutnya, Umno cuba mencari pelampung agama  dan berlagak juara  pembela agama nombor wahid.

Pada hal, katanya sejarah telah mencatat bahawa pemimpin Umno merupakan penghalang pelaksanaan syariat Allah di negara ini.

“Rakyat masih segar surat amaran kepada kerajaan Kelantan yang dihantar oleh Tun Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri.

“Tiba-tiba Tun Mahathir ajak PAS meninggalkan Pakatan Rakyat dan bersatu dengan Umno untuk laksanakan hudud, kerana di dalam Pakatan Rakyat ada penentang hudud,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya, Mahathir lupa bahawa sahabat Umno, MCA merupakan  penentang dan penghina tegar hukum Islam di negara ini.

Beliau berkata, kerana Umnolah orang bukan Islam tidak faham hukum Islam.

Katanya lagi, pemimpin Umno ketika bertemu dengan orang bukan Islam memburukkan hukum  Islam supaya jangan menyokong PAS.

“Tidak hairanlah kepada kita, walaupun negara sudah merdeka selama 55 tahun, orang bukan Islam tidak faham Islam termasuklah MCA yang sanggup mengatakan wakil rakyat Umno hilang akal kerana mencadangkan hukum hudud di Dewan Undangan Negeri Johor,” ujarnya.

Sebab itu, kata Idris kalau pemimpin MCA bersikap demikian, kerana Umno pun baru sedar mengenai kebaikan hukum Islam.

Jelasnya, hampir 40 tahun PAS berdakwah dan menerangkan mengenai Islam, barulah Umno tidak berani mengeluarkan kenyataan yang biadab terhadap Islam.

“Jika dulu kita dengar mereka  mengatakan jika laksanakan hukum Islam  akan huru hara. Jika laksanakan hudud akan huru hara.

“Jika laksanakan hukum Islam nanti tangan orang Islam akan kudung,” katanya.

Sekarang, ujar Idris sudah berubah nada daripada mencerca bertukar kepada tuduhan hudud PAS.

 CONTOH KEBAIKAN HUDUD

CARA MUDAH DAN LOGIK...JIKA PENCURI SABIT KESALAHANNYA...MAKA DIPOTONG TANGAN BUKAN SEMUA TAPI SETAKAT PERGELANGAN TANGAN...KEMUDIAN BALIK@BEBAS...TENTU SERIK..JIKA NAK MENCURI LAGI KEKUATAN TAK SAMA SEBELUM DIPOTONG...JADI SUAMI DAPAT MENCARI NAFKAH ISTERI DAN ANAK2...MEMBELAI2 ANAK2...MENDIDIK ANAK...MEMBERI NAFKAH ZAHIR DAN BATIN UNTUK ISTERI...DISAMPING MENJADI PENGAJARAN KEPADA ORANG YANG BELUM MENCURI DAN ORANG YANG ADA CITA2 NAK MENCURI

TAPI

JIKA HUKUMAN CIPTAAN MANUSIA...MUNGKIN IA DIPENJARA...CONTOH TUJUH TAHUN...DALAM MASA NI...SAPE NAK BAGI NAFKAH ISTERI ZAHIR DAN BATIN...MEMBELAI SERTA MENDIDIK ANAK2...DLL ...TAK DAPAT MEMBERI CONTOH DAN DIDIKAN PADA MASYARAKAT BAHAYANYA MENCURI...SEKARANG BANYAK DICURI..DIROMPAK...DIRAGUT MATI@HILANG NYAWA...PENCURI KADANG2 LEPAS BEGITU SAJA...MALAH ADA YANG DIHUKUM...LEPAS PENJARA MENCURI LAGI...KIAS HUKUM2 HUDUD YANG LAIN

Tiada ulasan: