Rabu, 12 Mac 2014

MH370 15

Tuesday, March 11, 2014


Misteri Sempadan Perairan Kelantan terbongkar disebalik trajedi #MH370

PERAIRAN KELANTAN 20,000 KM PERSEGI & TERDAPAT 20 PELANTAR.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/185917_345031462245467_446474155_n.jpg
http://royaltikelantan.com/wp-content/uploads/2009/12/1.png
Setelah operasi mencari dan menyelamat MH370 yang dijalankan di sempadan peraian Kelantan dan Vietnam baru kita tahu hikmah. Ketua Penguatkuasa Maritim KELANTAN mengesahkan secara tidak sengaja pada wartawan Sinar Harian, semasa melaporkan tentang kes Tangkapan Nelayan Vietnam yang menangkap Ikan sekitar Pelantar di dlm perairan Kelantan;
★ Perairan Kelantan seluas 20,000 km persegi.
☆ Terdapat 20 pelantar minyak dalam perairan Kelantan.
★ Pelantar Bunga Raya, sejauh 107 batu nautika dr Tok Bali, juga masih dlm perairan Kelantan.
Hal ini MENGESAHKAN BAHAWA PERAIRAN KELANTAN adalah seluas 20,000 km persegi dan hujah yg mengatakan perairan Kelantan hanya 3 batu Nautika spt mana yg dimanipulasikan. Jelas rakyat Kelantan yg mahukan ROYALTI 5% daripada pengeluaran petroleum Kelantan. Yang tunggakan kini berjumlah RM12 BILLION.
Ini Fakta Bukan Auta ...
Muhamad Saad Shaari shared Brader Malaya's photo.

Apa muslihat yg disembunyi oleh kerajaan umno@Bn.....gambar kedua2 suspek kelihatan meragukan ketulinannya....KENAPA DAN MENGAPA....INI YANG MENJADI TANDA TANYA....MINTA PENCERAHAN DR YANG PAKAR......

Apa2 pun jangan hilang fokus........

‪#‎PRKKAJANGDIUTAMAKAN‬....

‪#‎REFORMASI2‬,0 ‪#‎VOTE4WANAZIZAH‬


8:21PM - 11 Mar 2014

MAS jawab IGP: Empat penumpang tak muncul


Malaysia Airlines (MAS) hari ini menafikan laporan bahawa lima penumpang telah mendaftar masuk namun tidak menaiki pesawat penerbangannya ke Beijing yang hilang Sabtu lepas.

MAS dalam kenyataan menjelaskan terdapat empat penumpang yang tidak muncul untuk mendaftar masuk bagi penerbangan MH370 meskipun mereka telah membuat tempahan untuk perjalanan itu.

"Meskipun begitu, isu mengeluarkan bagasi tanpa penumpang tidak timbul, kerana empat penumpang berkenaan tidak mendaftar untuk penerbangan itu," katanya.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini menafikan dakwaan  kewujudan lima penumpang berkenaan dan berkata semua penumpang yang mendaftar masuk telah menaiki pesawat berkenaan.

Semalam, Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata bagasi lima penumpang yang telah mendaftar masuk namun tidak menaiki pesawat telah dikeluarkan daripada pesawat dan didapati 'bersih'.

Pada Sabtu, pesawat MAS penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing bersama 227 penumpang (termasuk dua bayi) dan 12 anak kapal itu hilang kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 pagi.

Ia dijadualkan mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari sama.

- Bernama

Mula-Mula 5 Bag, Kemudian Tak Ada, Selepas itu Ada 4 Bag Pulak !
Posted on Wednesday, March 12 @ 01:48:21 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"


Gua rasalah Astro Awani pun dah naik MELUAT dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pihak-Pihak yang bertanggungjawab berkaitan Kehilangan Pesawat Mas MH370 Boeing 777-200, lu orang baca apa yang disiarkan oleh Astro Awani kat bawah ni. Jangan ada pulak Penchacai Angkat Najis kata yang gua ni buat FITNAH ok.

Misteri kehilangan pesawat Boeing 777 MH370 milik Penerbangan Malaysia (MAS) tambah mengelirukan dengan jumlah sebenar penumpang yang tidak menaiki penerbangan berkenaan.

Pada awalnya, pihak MAS membuat kenyataan bahawa terdapat lima beg dikeluarkan dari pesawat MH370 kerana tidak diketahui siapa pemiliknya.

Disebabkan kenyataan tersebut, ramai tertanya-tanya adakah lima beg yang dibawa keluar membawa maksud lima penumpang tidak menaiki pesawat MH370.

Yang diketahui cuma seorang penumpang tidak menaiki pesawat iaitu pelajar Universiti Tsinghua di Beijing, Jessica Yee Wai Ching kerana tersilap tarikh.

Hari keempat operasi mencari dan menyelamat (SAR) dijalankan, hari yang sama, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menegaskan hasil siasatan yang dijalankan oleh Polis DiRaja Malaysia (PDRM), kesemua penumpang menaiki pesawat.

"Saya, kami (PDRM) sendiri yang membuat siasatan dan tidak ada penumpang yang tidak menaiki pesawat itu," katanya pada sidang media yang diadakan di Hotel Sama-Sama, Sepang, hari ini.

Lebih kurang dua jam selepas Khalid membuat kenyataan tersebut, MAS mengeluarkan kenyataan hanya empat penumpang yang mempunyai tiket sah tidak muncul untuk daftar masuk.

Pesawat MH370 yang sepatutnya mendarat di Beijing pukul 6.30 pagi Sabtu dilaporkan hilang dari radar kira-kira pukul 2.40 pagi. sumber klik sini

hemmmmm..... sama-sama lah berdo'a agar pesawat mas mh370 berserta anak-anak kapal dan penumpang-penumpang nya selamat... amin yarabbalalamin.
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Wednesday, March 12 @ 01:48:21 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


‪#‎PrayForMH370‬...
Misteri pesawat ni hilang dah pun memeningkan...
Baca statement pihak berwajib lagi tambah pening...
Mula2 kata putus hubungan pukul 2.40 am..tukar plak pukul 1.30am
Yg kita tau sorang tersilap tarikh...MAS ckp 5 beg tak tau sapa punya di keluarkan...Polis ckp semua penumpang naik...MAS ckp plak 4 penumpang tak naik...
Zahid Midi kata...tak kan imigeresen tak dpt bezakan muka org Asia..DCA ckp muka mcm pemain Italy..kulit hitam...polis plak ckp org Iran...
Pening...pening...pening...
Jika yg ckp tu teman2 dlm FB...twitter..whatsup...munkin kita Tak heran...tp bila pihak berkuasa yg cakap....

 MH370 hilang di alam jin?
Posted on Wednesday, March 12 @ 02:01:47 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur




PETALING JAYA: Kehilangan MH370 sebagai suatu yang misteri, tulis Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menerusi facebook.

“Apakah mungkin objek di alam manusia boleh memasuki alam jin, sehingga ia hilang dari pandangan mata manusia dan alat pengesan manusia seperti radar, GPS dan lain-lain,” ujarnya.


Ini, katanya kita biasa mendengar kehilangan misteri manusia beberapa hari, sehingga ia ‘kembali’ semula ke alam manusia.
“Ia bukanlah satu perkara pelik, sama ada kita ingin mempercayainya atau tidak.
“Namun hakikat yang kita wajib percaya wujudnya alam jin dan alam malaikat di sebalik alam manusia ini,” ujarnya.
Justeru, tanya beliau apakah mustahil sesuatu objek memasuki alam tersebut, sehingga ia kembali atau terus hilang tanpa dapat dikesan.
“Semuanya dalam kekuasaan Allah. Maka sebagai hamba Allah, jangan putus asa, memohon, merayu dan berdoa. Di saat ini jauhi perbuatan khurafat dan kepercayaan karut.
“Jauhi tukang-tukang telek, ahli-ahli nujum dan mereka yang sanggup melakukan perbuatan khurafat dan syirik untuk menjadi ‘hero’ dalam merungkai misteri ini,” tulisnya lagi.

 11:14AM - 10 Mar 2014

Takkan tak boleh fikir, Zahid selar imigresen


Satu siasatan dalaman dijalankan terhadap Jabatan Imigresen berikutan laporan dua pelancong menggunakan pasport curi bagi menaiki pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang dilaporkan hilang awal pagi kelmarin.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan siasatan secara terperinci itu akan memberi tumpuan khusus kepada Jabatan Imigresen cawangan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

"Kita akan lakukan siasatan dalaman terutama ke atas pegawai yang bertugas di kaunter Imigresen KLIA semasa penerbangan MH370.

"Saya masih hairan tak kan (pegawai imigresen) tak boleh fikir, orang Itali dan Austria tapi muka macam orang Asia," katanya kepada pemberita pada majlis pertemuan peserta konvoi Kembara Bumi Suci 2014 dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Seri Perdana di Putrajaya, semalam.

Ahmad Zahid berkata siasatan itu dijalankan oleh satu pasukan khas yang diketuai Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Datuk Aloyah Mamat.

Katanya buat masa ini tiada sebarang kesimpulan boleh dibuat berhubung isu itu memandangkan siasatan baru sahaja bermula iaitu sebaik sahaja pemilik sebenar pasport berkenaan mendakwa dokumen masing-masing telah dicuri.

Ahmad Zahid menarik perhatian apabila berkata adalah sukar untuk menentukan kesahihan sesuatu pasport antarabangsa yang dibawa seseorang pemegang memandangkan bukan semua negara menggunakan sistem biometrik dan kod bar seperti Malaysia.

Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam Datuk Azharuddin Abdul Rahman dalam sidang media di Sepang hari ini mengesahkan hanya dua penumpang yang mempunyai pasport palsu bagi menaiki pesawat MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing.

Kedua-dua penumpang terbabit masing-masing menggunakan pasport warganegara Itali dan Austria.

Penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing bersama 227 penumpang termasuk dua bayi dan 12 anak kapal itu dilaporkan hilang daripada radar pada pukul 1.30 pagi semalam, kira-kira sejam setelah berlepas dari KLIA.

Pesawat itu membawa penumpang dari 14 negara dengan lebih separuh merupakan warga China dan 38 rakyat Malaysia.

- Bernama
 1:33PM - 11 Mar 2014

Keluarga marah baling botol air pada staf MAS


Anggota keluarga kepada warganegara China dalam pesawat MH370 dilapor membaling empat petugas Malaysia Airlines (MAS) dengan botol air di Beijing.

Ia berlaku apabila pekerja syarikat penerbangan itu tidak dapat memberi maklumat terkini berhubung pesawat hilang itu, lapor New York Times.

“Semua orang Malaysia penipu!” jerit seorang lelaki dalam bahasa Cina sambil menambah, “Kamu tahu apa maksud penipu?”

“Berita dia dalam bahasa Inggeris,” jerit lelaki China itu kepada seorang pekerja lain yang bertindak sebagai penterjemah.

Seramai 138 warganegara China dalam pesawat itu. 

China Ubah Kedudukan Dan Peranan 10 Satelit Miliknya Untuk Kesan MH370
Posted on Wednesday, March 12 @ 04:06:28 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



stelitn
Dengan nasib MH370 diselebungi misteri dan belum ada sebarang serpihan pun ditemui selepas puluhan jam ia dilaporkan hilang, kerajaan China hari ini meningkatkan kemampuan mencari dan menyelamat dengan mengubah kedudukan 10 satelit mengeliling orbit milik mereka.
Perkara itu didedahkan laman web milik pasukan tentera China, People’s Liberation Army (chinamil.com.cn).


Chinamil memetik Pusat Kawalan Dan Pengawasan Satelit Xi’an yang melancarkan respon kecemasan bagi proses mencari berkenaan bermula Isnin.
Bagi tujuan pengesanan itu, laman web berkenaan memberitahu, pusat kawalan telah mengubah sepenuhnya arahan (commands) asal satelit berkenaan yang sebelum ini digunakan bagi tujuan pengawasan, komunikasi dan aspek lain kepada arahan khas yakni mengesan lokasi MH370.
Pesawat MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing, yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang daripada radar, kira-kira sejam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada pukul 12.41 tengah malam Jumaat dan sepatutnya dijadual tiba di Beijing pukul 6.30 pagi Sabtu.
Daripada jumlah itu, 150 penumpang merupakan warga negara China. -MyNH




Guna Bomoh VIP Kesan MH370 - Kerja Bodoh Yang Amat Memalukan

Posted on Wednesday, March 12 @ 02:09:24 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





Bekas mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menegur penggunaan aktiviti perbomohan untuk mencari pesawat MH370 yang hilang ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing Sabtu lalu.

Sambil menyifatkan langkah itu sebagai "satu kerja bodoh", Asri berkata, langkah “khurafat dan tahyul” itu tidak boleh diterima sama sekali kerana ia tidak dapat diterima akal waras.

“Ini tahyul, khurafat, kerja bodoh dan tidak waras. Agama tidak dapat terima (langkah ini). Dengan buat begitu, dia (bomoh) beri gambaran salah pada ajaran Islam.

“Dia seolah ambil kesempatan. Siapa yang membawanya (untuk tujuan itu), amat malang dan memalukan,” kata Dr Mohd Asri (kiri) yang juga pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM) itu.

Bernama semalam melaporkan, kehilangan MH370 mendapat perhatian "Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP" Ibrahim Mat Zin yang mendakwa dijemput seorang pegawai tertinggi negara ke KLIA bagi menggunakan ilmu tradisional dan solat hajat.

Ibrahim berkata, beliau menggunakan bubu mata pancing dan teropong yang diperbuat daripada buluh untuk meminta dan berdoa supaya melepaskan mangsa agar dapat dijumpai secepat mungkin.

Berpengalaman selama 50 tahun, Ibrahim menjadi popular melalui perkhidmatan kejadian Highland Tower runtuh, pencarian mayat semasa banjir Kuala Dipang, Kampar Perak dan kes pembunuhan seorang ahli politik oleh Mona Fendy.

Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, Asri menegaskan, dalam Islam, tiada sesiapa yang mengetahui perkara ghaib kerana ia di luar pengetahuan manusia.

“Tiada siapa boleh buat kuasa tuhan. Kalau boleh, sudah tentu Nabi Muhammad menjampi semua penentangnya supaya terima Islam.

“Kuasa-kuasa ghaib ini kalau berlaku menggunakan perantara syaitan. Mungkin (hasilnya) jadi, tapi ia bukan ajaran Islam,” katanya. 


Misteri, Wartawan CNN Dan Pembantu Juruterbang MH370
Posted on Wednesday, March 12 @ 02:05:20 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur




Ramai pihak yang terkejut bila dakwaan dan bukti mengatakan Pembantu Juruterbang Pesawat MH370 Fariq Abdul Hamid dikatakan telah membawa masuk seorang wartawan CNN yang bernama  Richard Quest (foto),  17 hari sebelum kejadian insiden pesawat itu hilang baru-baru ini.


Menurut Quest beliau bertemu dengan Fariq ketika penggambaran program CNN Business Traveller dan rakaman video penerbangan tersebut adalah pada 19 Februari 2014 membabit pesawat yang sama (MH370).

Anehnya CNN yang sudah dikenali sebagai lubuk perisikan Mossad dan CIA langsung tidak dipertikaikan kehadiran mereka. Tidakkah aneh bahawa beliau sudah berada dalam pesawat tersebut terlebih dahulu membuat penggambaran bagi CNN (+ -) 17 hari sebelum insiden MH370? Tidakkah aneh beliau bertemu dengan co-pilot pesawat yang terbabit pada 19 Februari? Kebetulan?
Richard Quest sendiri mempunyai latarbelakang yang kabur yang boleh dipertikaikan. Beliau mempunyai rekod tahanan pihak polis AS atas salahlaku seksual songsang dan pemilikan dadah 'meth'. Di CNN kononnya beliau adalah seorang pakar aviasi sedangkan beliau berkelulusan undang-undang!.
Beliau membuat penggambaran CNN Business Traveller dan memandangkan fungsi beliau sebagai pakar aviasi, menjelang insiden MH370 beliau memainkan peranan sebagai 'PAKAR AVIASI' dan memberi liputan/analisis secara terperinci  mengenai MH370. Apakah mereka datang ke sini untuk membuat penggambaran Business Traveller atau membuat persiapan untuk OPERASI FALSE FLAG MH370 sebenarnya?. Inilah yang menjadi kemusykilan sekarang dan ia mungkin akan terus menjadi misteri yang mengelirukan. 
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan: