Rabu, 1 Januari 2014

PERBEZAAN AMAT KETARA....JIKA KITA IKUT YANG BANYAK BUAT MAKSIAT...YANG BERPURA2....MEMANG KITA JAHIL AGAMA...JARANG PI MENGAJI ATAU TAK PI LANGSUNG....YANG ASYIK SIBUK MENCARI DUNIA DAN@SERTA SAYANG AKAN DUNIA INI....YANG BAKAL KITA TINGGALKAN

INILAH UMNO!!!! ... PEMIMPIN BERSAMA KELUARGA BERSHOPPING DI LONDON .. ANAK-ANAK BUAH TERJERIT SEBAB TERHIMPIT DENGAN KOS SARA HIDUP YANG TINGGI!!!


Ketika ahli-ahli UMNO dari sayap Pemuda Bahagian Tanjung Karang membuat bantahan di Putrajaya menyerahkan memorandum kepada Najib Tun Razak terhadap harga barang yang melambung naik serta kos sara hidup yang menghimpit dan mencekik darah meraka, Ketua Bahagian UMNO Bahagian Tanjung Karang, Selangor merangkap Ahli Parlimen Tanjung Karang dan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Noh Omar dan sekeluarga seronok sakan pergi ke London bershopping.

Lagi mau cakap dan cerita pasal pembelaan nasib rakyat Selangor yang dituduh dan di fitnah kononnya dianiaya oleh kerajaan Pakatan Rakyat.

PERHIMPUNAN TURUN ..... LAPORAN BERBEZA ANTARA DUA MEDIA ARUS PERDANA.

Akhbar Sinar Harian melaporkan ... " Himpunan Turun aman, terkawal ... Peserta akur arahan pihak berkuasa .

Akhbar Utusan lidah biawak rasmi UMNO melaporkan  ... " Sambutan tercemar ... Perusuh cuba rampas pentas utama di Dataran Merdeka".

Mengapa boleh berbeza jauh sangat mengenai isu yang sama .. Adakah mata dan hati wartawan Sinar Harian tidak nampak apa yang wartawan media lidah biawak rasmi UMNO Utusan nampak?

Adakah wartawan Sinar Harian berada di Dataran Merdeka tempat lain dan bukannya Dataran Merdeka Depan Bangunan Sultan Abdul Samad?

Jelasnya akhbar lidah biawak rasmi UMNO, Utusan memang tersohor dalam dunia sebagai akhbar pemutar belit paling jahat dan jijik dalam dunia .. Tidak menghairankan kenapa puluhan juta ringgit dibayara kerana kalah saman fitnah .. bila bilangan pembaca semakin hari semakin berkurangan sampai rugi jutaan ringgitmerungut bising ... macam mana rakyat yang berakal dan berfikiran waras nak beli dan baca .. hampir 99.9% fitnah belaka isi kandungannya melainkan keputusan nombor ekor.


GAMBAR 4 PARANG DAN 3 PISAU YANG DIJUMPAI POLIS DALAM LONGKANG DEKAT KOMPLEKS DAYABUMI ADA SEKAKI PAYUNG MIRIP PAYUNG BN???????



Empat bilah parang dan tiga pisau ditemui di dalam longkang berhampiran Kompleks Dayabumi, dipercayai dibuang oleh peserta perhimpunan haram yang memenuhi Dataran Merdeka malam tadi.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad berkata senjata itu ditemui oleh polis bantuan pada 9.30 malam.

Polis menyiasat kes itu mengikut Seksyen 6 Akta Senjata Berbahaya, katanya sambil memberitahu bahawa tiga anggota polis cedera di tangan apabila peserta perhimpunan merempuh kawalan anggota polis di Dataran Merdeka pada 11 malam.

Tiga anggota polis itu di rawat sebagai pesakit luar di Hospital Kuala Lumpur, katanya kepada pemberita selepas perhimpunan haram itu di Kuala Lumpur.

Beliau berkata perhimpuan itu bertukar menjadi ganas apabila mereka mula merempuh kawalan pasukan keselamatan.

Zainuddin berkata sehingga kini tiada tangkapan dibuat terhadap peserta perhimpunan haram itu dan polis sedang mengumpul keterangan daripada orang ramai bagi mengambil tindakan mengikut Seksyen 15 Akta Perhimpunan Aman 2012.




PERBEZAAN MENYAMBUT TAHUN BARU 2014 ANTARA KERAJAAN DAP/PR PULAU PINANG DENGAN KERAJAAN UMNO/BN KEDAH!!


Gambar sebagai bukti berbicara dengan faka dan bukan auta sempena menyambut ambang tahun baru 2014 antara negeri Pulau Pinang yang diperintah oleh DAP/PR dengan Ketua Menterinya bernama Lim Guan Eng dengan Negeri Kedah Darul Aman yang diperintah oleh UMNO/BN dengan Menteri Besarnya Dato' Mukhriz anak kepada mantan Presiden UMNO selama 22 tahun Tun Dr Mahathir Mohamad.

DAP yang siang malam pagi petang tanpa henti dan rehat di tuduh oleh macai-macai, balaci-balaci dan juak-juak UMNO termasuk PERKASA,JATI,PEKIDA sebagai parti yang tindas Melayu dan anti Islam telah mengadakan sambutan Menyambut Tahun Baru 2014 dengan ceramah Agama Perdana oleh Ustaz Azhar Idrus sedangkan Kedah yang dipimpin oleh UMNO .. parti yang sering mendabik dada memperjuangkan Islam sampai di hormati dan dikagumi seantaro dunia telah mengadakan Sambutan Menyambut Tahun Baru 2014 dengan acara hiburan dan tarian gelek.

Antara dua kerajaan negeri ini jika dinilai mengikut akan logik dengan fakta diatas ... mana satu yang bersifat memperkasakan Islam?


(VIDEO), FULL. Sambutan Ambang Tahun Baru Bersama Ustaz Azhar Idrus

Written By canang on Rabu, 1 Januari 2014 | 1/01/2014 10:04:00 PG




3 Keutamaan Shalat Dhuha

Diposkan oleh Admin BeDa pada Minggu, 29 Desember 2013 | 06.45 WIB

Shalat Dhuha (foto Teamhijrah.my)
Shalat Dhuha memiliki keutamaan yang luar biasa. Berikut ini hadits-hadits yang menunjukkan 3 keutamaan shalat Dhuha:

1. Shalat Dhuha 2 rakaat senilai 360 sedekah

يُصْبِحُ عَلَى كُلِّ سُلاَمَى مِنْ أَحَدِكُمْ صَدَقَةٌ فَكُلُّ تَسْبِيحَةٍ صَدَقَةٌ وَكُلُّ تَحْمِيدَةٍ صَدَقَةٌ وَكُلُّ تَهْلِيلَةٍ صَدَقَةٌ وَكُلُّ تَكْبِيرَةٍ صَدَقَةٌ وَأَمْرٌ بِالْمَعْرُوفِ صَدَقَةٌ وَنَهْىٌ عَنِ الْمُنْكَرِ صَدَقَةٌ وَيُجْزِئُ مِنْ ذَلِكَ رَكْعَتَانِ يَرْكَعُهُمَا مِنَ الضُّحَى

“Setiap pagi, setiap ruas anggota badan kalian wajib dikeluarkan shadaqahnya. Setiap tasbih adalah shadaqah, setiap tahmid adalah shadaqah, setiap tahlil adalah shadaqah, setiap takbir adalah shadaqah, menyuruh kepada kebaikan adalah shadaqah, dan melarang berbuat munkar adalah shadaqah. Semua itu dapat diganti dengan shalat dhuha dua rakaat.” (HR. Muslim)

فِى الإِنْسَانِ ثَلاَثُمِائَةٍ وَسِتُّونَ مَفْصِلاً فَعَلَيْهِ أَنْ يَتَصَدَّقَ عَنْ كُلِّ مَفْصِلٍ مِنْهُ بِصَدَقَةٍ. قَالُوا وَمَنْ يُطِيقُ ذَلِكَ يَا نَبِىَّ اللَّهِ قَالَ النُّخَاعَةُ فِى الْمَسْجِدِ تَدْفِنُهَا وَالشَّىْءُ تُنَحِّيهِ عَنِ الطَّرِيقِ فَإِنْ لَمْ تَجِدْ فَرَكْعَتَا الضُّحَى تُجْزِئُكَ

“Di dalam tubuh manusia terdapat tiga ratus enam puluh sendi, yang seluruhnya harus dikeluarkan shadaqahnya.” Mereka (para sahabat) bertanya, “Siapakah yang mampu melakukan itu wahai Nabiyullah?” Beliau menjawab, “Engkau membersihkan dahak yang ada di dalam masjid adalah shadaqah, engkau menyingkirkan sesuatu yang mengganggu dari jalan adalah shadaqah. Maka jika engkau tidak menemukannya (shadaqah sebanyak itu), maka dua raka’at Dhuha sudah mencukupimu.” (HR. Abu Dawud)

2. Shalat Dhuha 4 rakaat membawa kecukupan sepanjang hari

يَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ يَا ابْنَ آدَمَ لاَ تُعْجِزْنِى مِنْ أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ فِى أَوَّلِ نَهَارِكَ أَكْفِكَ آخِرَهُ

Allah ‘Azza wa Jalla berfirman, “Wahai anak Adam, janganlah engkau luput dari empat rakaat di awal harimu, niscaya Aku cukupkan untukmu di sepanjang hari itu.” (HR. Ahmad)

3. Menjaga shalat Dhuha dicatat sebagai awwabiin

لا يحافظ على صلاة الضحى إلا أواب وهي صلاة الأوابين
“Tidaklah menjaga shalat sunnah Dhuha melainkan awwab (orang yang kembali taat). Inilah shalat awwabin.” (HR. Ibnu Khuzaimah; hasan)

Demikian 3 keutamaan Shalat Dhuha, semoga semakin menguatkan kita dalam mengamalkan salah satu sunnah Nabi ini. [IK/Bersamadakwah]

 

Tiada ulasan: