Selasa, 14 Januari 2014

AMBIK KAU KANGKUNG

ISU KANGKUNG TURUN HARGA RAKYAT TIDAK PUJI KERAJAAN ... PROF DIRAJA UNGKU AZIZ PUN BERSUARA JUGA!!!



"Terbukti rakyat Malaysia tidak mudah dikangkungkan. Siapa kangkung sebenarnya? Pucuknya angkuh memanjat bukit tak sedar akar terendam air parit."

Dalam maknanya tu ....
Pucuknya angkuh memanjat bukit,
tak sedar akar terendam air parit,
rakyat mengeluh lelah dan sakit,
sedikit diberi banyak diungkit..

Pucuknya angkuh memanjat bukit,
Tak sedar akar diair parit,
Bagaikan melepas anjing tersepit,
Dah jadi pemimpin , rakyat digigit.


Apakah nanti Pak Ungku juga bakal diserang garang oleh para soldadu siber pro UMNO?

PERGH!!!! .. AKHBAR MELAPORKAN ROSMAH MANSOR MEMBERI SUMBANGAN KEPADA ANAK LELAKINYA DENGAN SUAMI PERTAMA SEBANYAK RM326 JUTA UNTUK TERBIT SEBUAH FILEM HOLLYWOOD!!!!!!




LOS ANGELES - AMERIKA SYARIKAT. Produser filem Hollywood kelahiran Malaysia, Riza Aziz mencipta nama menerusi kejayaan filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street yang menggondol Anugerah Golden Globes kategori Pelakon Lelaki Terbaik menerusi lakonan mantap Leonardo DiCaprio.

Filem yang menelan belanja RM326 juta itu didakwa hasil sumbangan kewangan daripada ibunya, Datin Seri Rosmah Mansor yang juga isteri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dipetik Mstar Online, Riza dikatakan enggan mengulas lanjut mengenai kontroversi yang melanda filemnya itu.

Riza merupakan anak Rosmah bersama bekas suami pertamanya, Abdul Aziz Nong Chik.

Filem penuh kontroversi itu berdasarkan kisah benar mengenai broker saham Wall Street, Jordan Belfort lakonan DiCaprio yang dipenjarakan kerana rasuah dan jenayah perdagangan.

Filem itu turut membariskan bintang-bintang Hollywood terkenal seperti Jonah Hill, Margot Robbie and Matthew McConaughey.

Mengulas mengenai kemenangan DiCaprio, Riza akui sangat berbangga dengan bakat dan dedikasi bintang ‘superstar’ Hollywood itu.

"Saya senang bekerjasama dengan Leo. Dia seorang pelakon yang sangat profesional dan komited terhadap tugasnya.

“Leo seorang bintang filem ternama yang sangat merendah diri dan baik hati," kata Riza.

DiCaprio dikatakan bersetuju berlakon filem The Wolf Of Wall Street di atas dasar persahabatannya yang sudah terjalin dengan Riza sejak beberapa tahun yang lalu.

Begitulah bunyi ayat yang Omak Kau cilok dari akhbar Sinar Harian .. Pergh!!!! mendapat sumbangan sebanyak RM326juta dari Rosmah Mansor!!!!!!!!!

Hard Rock: Bir RM8, kalau minum Coke RM16

KUALA LUMPUR: "Nama pun sudah Hard Rock, macam mana nak ada persembahan nasyid? Memang mustahil," kata bekas pemain gitar bass Kumpulan XPDC, Zuar diiringi ketawa geli hati.

Zuar atau nama sebenarnya Azuar Md Tasi, 48, menyifatkan cadangan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor agar Putrajaya membuka Hard Rock Cafe (HRC) yang tidak menyajikan minuman keras dan mempunyai persembahan nasyid sebagai tidak masuk akal.

Ketika diminta memberikan pandangan mengenai HRC dari kaca matanya sebagai bekas artis kumpulan Heavy Metal dan Hard Rock, Zuar berkata, mimuman keras merupakan hidangan wajib malah lebih murah berbanding minuman biasa.

"Hard Rock itu sendiri kita dengar pun dah tahu macam mana. Dalamnya dengan muzik, dengan liquor (minuman keras) dia, sebut sahaja Hard Rock orang akan terbayang benda-benda haram itu.

"Saya pernah masuk dulu, bir lebih murah daripada minuman biasa. Bir RM8, kalau minum Coke RM16.

"Dulu pernahlah masuk nak tengok persembahan tapi tak minum. Pesan Coke sahaja sudah RM16, sekali ganda mahal dari minuman keras.

"Kalau kata nak buka Hard Rock Islamik memang tak logik. Kena tukar konsep dan nama baru boleh," katanya ketika ditemui di sebuah restoran, dekat sini baru-baru ini.

Cawangan HRC kini terdapat di Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Melaka.


Menurut Zuar yang sudah berhijrah dan menyertai PAS pada 2011 berkata, pada era 90-an, HRC memang mengutamakan artis dari luar negara.

"Dulu masa dengan XPDC pernah masuk Hard Rock tapi bukan showcase pun, cuma kita buat sidang media. Dulu kalau artis boleh buat sidang media di Hard Rock memang rasa banggalah.

"Hard Rock itu sendiri bukan artis-artis Malaysia yang buat persembahan, kebanyakan artis luar. Artis tempatan tak dapat tempat. Resident band pun dari Filipina, Indonesia, jarang pemuzik Malaysia," katanya lagi.

Bercerita lagi, Zuar berkata, kebanyakan pengunjung HRC ialah orang Melayu dari golongan korporat.

"Kebanyakan yang masuk Hard Rock dan jadi ahli kelab Orang Melayu Malaysia dan golongan VIP, korporat.

"80 peratus orang Melayu, 25 tahun ke atas. Pekerja pun ramai lelaki dan perempuan Melayu. Hard Rock buka 24 jam cuma siang cuma ada makan dan iringan muzik sahaja. Hiburan mula jam 10 malam hingga dua pagi.

"Kalau ada artis dia kenakan bayaran meja. Kalau ada show kena ada tiket. Kalau ada tiket minuman pertama percuma.

"Pengalaman saya, yang banyak lepak di Hard Rock ni golongan korporat. Jarang budak-budak muda sebab mahal. Yang datang mereka nak berhibur di tempat yang tertutup.

"Sebab itu nak buka di Putrajaya, targetnya pegawai-pegawai atasan kerajaan, korporat," katanya.

Di akhir perbualan, Zuar mencadangkan agar pusat hiburan berkonsepkan Islamik dibuka di Putrajaya dan sesuai untuk menjadi tempat bersantai bersama keluarga.

"Saya minta sangat kurangkanlah pusat hiburan berkonsepkan seperti Hard Rock. Kita nak hilangkan secara drastik tak boleh tapi kurangkanlah sebab kita nak menuju pentadbiran Islam.

"Bukalah restoran berkonsepkan hiburan Islam, utamakan ciri-ciri Melayu dan sesuai sebagai ruang santai bersama keluarga. Tak perlu Hard Rock," katanya yang masih mengekalkan imej rambut panjang.









Resepi Kangkung Goreng Belacan


on Monday, January 13, 2014
Bahan-bahan (3-4 orang)

1 ikat kangkung
6 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
10 biji cili api
Sedikit belacan
2 sudu besar ikan bilis
Sedikit air
Garam dan gula



Cara-cara






  1. Tumbuk bawang merah, bawang putih, cili api, belacan dan ikan bilis.
  2. Panaskan minyak, tumis bahan-bahan yang ditumbuk sehingga naik bau.
  3. Masukkan sedikit air, kemudian masukkan kangkung.
  4. Masukkan garam dan gula secukup rasa. Masak kangkung sehingga sedikit layu (2-3 minit).


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri








Edisi Gadget ‪#‎Kangkung‬: HTC One Kangkong

Laman rasmi HTC Malaysia juga troll ‪#‎Kangkung‬
Baik pun harga kangkung turun...rupanya...bila dikaji dimakmal.....kegunaan nYa banyak .......Baru rakyat malaysia....
Taniah Najib....

Isu Kangkung tidak timbul jika Najib sebut sayur len.. hehe
Yob Tualang Sekah commented on this.

WARGHHHHHKAHKAHKAH..!! * makaseh Andaragang Guns

'Kontraktor & pemaju dalang terbesar rasuah'

Tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin tampil memperincikan kelemahan MCA dan oleh kerana parti itu tiada apa untuk disumbangkan, maka pemimpinnya digesa mengelakkan sebarang jawatan kabinet.

Dalam isu rasuah, Kadir (kiri) berkata, gesaan MCA supaya kerajaan membanteras amalan rasuah bukanlah perkara baru.

Bekas ketua pengarang New Straits Times itu berkata, tuduhan bahawa penjawat awam terlibat dengan rasuah juga terlalu umum.

“Kepimpinan baru MCA mesti akui bahawa untuk melakukan amalan rasuah, kami perlukan pemberi dan penerima. Siapa yang biasanya memberi?” soal Kadir.

Dalam blognya semalam, beliau berkata, MCA patut menegaskan kepada dewan perdagangan Cina dan persatuan perniagaan Cina supaya menghentikan amalan rasuah.

“Siapa yang tidak tahu bahawa kontraktor dan pemaju menjadi dalang terbesar? MCA patut beritahu mereka supaya berhenti merasuah majlis tempatan, pejabat tanah dan pihak berkuasa.

“MCA dan Gerakan patut berada di barisan depan untuk menghentikan pihak ini daripada mengamalkan rasuah. Kemudian barulah orang ramai akan menerima mereka dengan serius.”
PROFESOR UNGKU AZIZ PUN TERLIBAT..

Tiada ulasan: