Selasa, 28 Januari 2014

BIJAKLAH BERPOLITIK....JANGAN LEBIH SUDU DARI KUAH...PJ NEGERI ADA....KP PUSAT ADA...PRESIDEN ADA...KETUA DEWAN ULAMAK ADA

Pengosongan kerusi DUN Kajang suatu pengkhianatan - Pemuda PAS
pada 28-01-2014 04:01 
Post Pic
SHAH ALAM: Pemuda PAS Selangor melahirkan rasa terkejut dan terkilan berhubung peletakan jawatan tanpa alasan yang munasabah oleh bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh semalam.
Ketua Pemudanya, Syarhan Humaizi Abdul Halim berkata adalah tidak wajar bagi ADUN berkenaan melepaskan jawatan tanpa mempunyai sebab yang kukuh.
“Ia ibarat mengkhianati amanah daripada rakyat yang telah meletakkan kepercayaan penuh, apatah lagi majoriti undi yang diperoleh Chin Cheh adalah agak besar iaitu 6,824 undi.
“Perbelanjaan untuk pilihan raya kecil juga akan melibatkan dana daripada wang rakyat dalam jumlah yang agak besar,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.
Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Hannah Yeoh mengumumkan peletakan jawatan Chin Cheh semalam.
Berikutan kekosongan kerusi itu, mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat memutuskan untuk meletakkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon yang akan mewakili gabungan parti itu.
Syarhan berkata Pemuda PAS Selangor kesal dan kecewa dengan tindakan yang dilihat membelakangkan rakan daripada Pakatan Rakyat dalam membuat keputusan terbabit.
“Melihat situasi yang berlaku, perletakan jawatan itu hanya semata-mata untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding sepertimana yang telah diumumkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.
“Tindakan untuk menyelesaikan masalah dalaman dan pentadbiran parti tidak seharusnya membabitkan pembaziran wang rakyat,” ujarnya.
Beliau mengingatkan PKR bahawa Selangor khususnya adalah negeri yang ditadbir secara bersama oleh PAS, PKR dan DAP.
“Tiada istilah Selangor adalah negeri PKR atau sebaliknya, maka tindakan sebegini akan mengeruhkan suasana politik antara Pakatan Rakyat dan memberi imej negatif kepada rakyat,” tegasnya.
Beliau juga menuntut PKR mengemukakan penjelasan bertulis yang munasabah kepada Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS.
“Sekiranya PKR gagal berbuat demikian, maka arahan akan dikeluarkan kepada seluruh jentera Pemuda PAS Selangor untuk tidak memberikan kerjasama dalam kempen pilihan raya Kecil DUN Kajang jika calon yang dikemukakan adalah daripada PKR,” ujarnya.
Sementara itu, PAS Selangor pula menganggap isu kekosongan kerusi DUN Kajang adalah isu dalaman PKR yang tidak ada kena mengena dengan jawatan dan kedudukan Menteri Besar Selangor pada waktu ini.
Setiausahanya, Mohd Khairuddin Othman dalam kenyataan berasingan berkata apa saja keputusan PKR untuk mengosongkan kerusi ADUN atau menentukan siapa calon, adalah hak PKR untuk menentukannya dan PAS Selangor tidak akan terlibat campur.
Selagi isu jawatan MB Selangor tidak dikaitkan, maka PAS hanya menjadi pemerhati sahaja, katanya.
“Namun sekiranya berlaku kekosongan pada jawatan menteri besar, maka PAS Selangor akan mengambil bahagian dalam menentukan siapa calon yang akan diterima oleh rakyat dan PAS Selangor akan turut menghantar senarai calon yang dirasakan layak dan sesuai.
“Ini termasuk menamakan Pesuruhjaya PAS Selangor sebagai calon utama kita,” tegasnya.
Khairuddin berkata pihaknya akan menghantar nama calon menteri besar untuk pertimbangan PAS Pusat dan terserah kepada kepimpinan pusat untuk menentukannya kemudian.
“Mengapa kita hantar calon kita? Kerana kita juga memiliki kerusi terbanyak dalam Dewan Undangan Negeri,” ujarnya.


PAS, DAP sokong Anwar tanding di Kajang Jan 28, 2014 Muhammad Faizal PETALING JAYA: PAS hari ini menyatakan sokongan penuh terhadap keputusan PKR yang meletakkan Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang. Naib Presiden PAS, Slahudin Ayub berkata, PAS sebagai sebuah komponen dalam Pakatan Rakyat sentiasa mendokong semangat kebersamaan dan muafakat bersama PKR dan juga DAP. "Ini semangat yang ada dalam Pakatan Rakyat, setiap parti akan memberi sokongan sepenuhnya bagi memastikan kemenangan itu milik Pakatan Rakyat, khususnya (kali ini) PKR," jelas beliau kepada Harakahdaily. Beliau ditemui selepas hadir mewakili PAS pada sidang media PKR hari ini di mana Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan Anwar sebagai calon PRK Dun Kajang. Turut hadir pada sidang media itu Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Setiausaha Organisasi DAP Kebangsaan Anthony Loke. Mengulas lanjut, Salahudin berkata memang sudah menjadi kebiasaan mana-mana parti dalam Pakatn Rakyat yang bertanding, akan disokong oleh rakan parti yang lain dengan mengambil semangat calon itu adalah calon Pakatan Rakyat. Mengulas pemilihan Anwar pula, Salahuddin berkata, ianya adalah keputusan terbaik yang dirasakan oleh PKR bagi menyelesaikan masalah dalaman parti itu, dan menerima secara terbuka. "Pencalonan Anwar itu bagi saya isu dalaman PKR dan ia sebagai penyelesaian terbaik, kita diberitahu kekosongan dan tanggungjawab sebagai rakan Pakatan Rakyat kita akan memberi sokongan. "Begitu juga jika berlaku dalam PAS mahupun DAP, parti-parti akan memberi sokongan," jelasnya. Sementara itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang pada sidang media turut menyatakan sokongan kepada calon pilihan PKR itu. Jelasnya, DAP akan memberi kerjasama penuh bagi memastikan Pakatan Rakyat di Selangor boleh mencipta kecemerlangan yang lebih baik.-HD


PETALING JAYA: PAS hari ini menyatakan sokongan penuh terhadap keputusan PKR yang meletakkan Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang.

Naib Presiden PAS, Slahudin Ayub berkata, PAS sebagai sebuah komponen dalam Pakatan Rakyat sentiasa mendokong semangat kebersamaan dan muafakat bersama PKR dan juga DAP.

"Ini semangat yang ada dalam Pakatan Rakyat, setiap parti akan memberi sokongan sepenuhnya bagi memastikan kemenangan itu milik Pakatan Rakyat, khususnya (kali ini) PKR," jelas beliau kepada Harakahdaily.

Beliau ditemui selepas hadir mewakili PAS pada sidang media PKR hari ini di mana Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan Anwar sebagai calon PRK Dun Kajang.
Turut hadir pada sidang media itu Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Setiausaha Organisasi DAP Kebangsaan Anthony Loke.

Mengulas lanjut, Salahudin berkata memang sudah menjadi kebiasaan mana-mana parti dalam Pakatn Rakyat yang bertanding, akan disokong oleh rakan parti yang lain dengan mengambil semangat calon itu adalah calon Pakatan Rakyat.

Mengulas pemilihan Anwar pula, Salahuddin berkata, ianya adalah keputusan terbaik yang dirasakan oleh PKR bagi menyelesaikan masalah dalaman parti itu, dan menerima secara terbuka.

"Pencalonan Anwar itu bagi saya isu dalaman PKR dan ia sebagai penyelesaian terbaik, kita diberitahu kekosongan dan tanggungjawab sebagai rakan Pakatan Rakyat kita akan memberi sokongan.

"Begitu juga jika berlaku dalam PAS mahupun DAP, parti-parti akan memberi sokongan," jelasnya.

Sementara itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang pada sidang media turut menyatakan sokongan kepada calon pilihan PKR itu.

Jelasnya, DAP akan memberi kerjasama penuh bagi memastikan Pakatan Rakyat di Selangor boleh mencipta kecemerlangan yang lebih baik.
4 lelaki larikan van keselamatan bawa wang tunai RM3.3 juta
pada 28-01-2014 04:01 
Post Pic
KUALA SELANGOR: Empat lelaki melarikan sebuah van syarikat keselamatan yang membawa wang tunai RM3.3 juta dalam kejadian samun di sebuah stesen minyak di Ijok, kira-kira jam 10 pagi tadi.
Dalam kejadian itu, empat pengawal keselamatan yang berada di dalam van turut dilarikan ke sebuah ladang kelapa sawit yang terletak kira-kira satu kilometer dari tempat kejadian sebelum suspek membakar van berkenaan selepas memindahkan sembilan beg berisi wang ke kenderaan lain.
Jurucakap polis berkata, dalam kejadian itu, dua pengawal keselamatan terbabit melecur dan dihantar ke Hospital Tanjong Karang manakala senjata jenis 'pump gun' milik mereka turut dilarikan suspek.

Padah datang lewat ke sekolah

padahAngkara lewat ke sekolah, seorang pelajar perempuan melalui detik hitam apabila dia dijadikan habuan pemuas nafsu dua remaja lelaki rakan sekolahnya kelmarin.
Gadis berusia 16 tahun itu bukan sahaja dirogol bergilir-gilir oleh dua remaja terbabit, malah turut dipaksa melakukan onani sebelum gadis malang itu ditinggalkan di sebuah stesen minyak.
Sumber berkata, sebelum kejadian, mangsa dikatakan lewat menyebabkan dia takut untuk masuk ke kawasan sekolah, sebaliknya menunggu di luar sekolah.
“Kira-kira jam 9 pagi, rakan lelakinya menghubungi dan mengajaknya keluar dengan menaiki sebuah motorsikal. Mangsa bersetuju dan dibawa ke sebuah rumah kedai di Taman Melawati.

“Ketika berada di rumah berkenaan, mangsa dipaksa melakukan hubungan seks walaupun mangsa menolaknya,” katanya.
Beliau berkata, mangsa bukan sahaja dirogol rakan lelakinya, malah turut dirogol seorang lelaki yang tidak dikenali.
“Sebaik lelaki terbabit selesai melayan nafsunya, data pula dua lelaki lain dipercayai rakan kepada rakan lelakinya, tetapi mereka tidak merogol mangsa sebaliknya memaksa mangsa lakukan onani.
“Namun mangsa enggan berbuat demikian dan merayu dilepaskan,” katanya.
Katanya, mangsa dihantar lelaki itu ke sebuah stesen minyak berhampiran sebelum mangsa pulang ke rumah dan menceritakan kejadian berkenaan kepada keluarganya.
Berikutan itu, keluarganya membawa mangsa membuat laporan polis berhampiran sebelum dibawa menjalani pemeriksaan kesihatan.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Assisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan itu dan siasatan masih dijalankan, menurut paapaada.blogspot.7:00PM Jan 28, 2014

Kajang: Pemuda Umno bayangkan calon bukan MCA


Pemuda Umno mahukan pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak memilih calon terbaik berdepan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dan ia tidak semestinya daripada MCA.

Justeru, ketua pergerakan itu Khairy Jamaluddin berharap BN tidak terikat dengan formula lama antara komponennya di DUN itu.

"Saya tidak kata (calon) MCA tak baik... Beri kita calon yang terbaik," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat sayap kanan Umno itu di Kuala Lumpur.

Sementara itu, Khairy juga mengumumkan bahawa keputusan supaya BN meletakkan calon dipersetujui dalam mesyuarat mereka petang ini.

Katanya, walaupun sedar pengosongan kerusi itu sebahagian daripada permainan politik Anwar, BN akan menyertainya bagi menjunjung prinsip demokrasi dan menyerahkan pilihan kepada rakyat.


"Ia juga sebagai satu bantahan kepada Anwar Ibrahim... Kita tidak boleh membiarkan Anwar menggunakan kepercayaan rakyat sesuka hati dan meneruskan agenda peribadi atau cita-citanya nak tambah satu lagi jawatan," katanya.

Tuesday, 28 January 2014


EDISI KETAWA TERBAHAK SAMPAI TERBERAK!!!! ... PAPAGOMO BUAT LAPORAN POLIS MERASAKAN DIRINYA DIANCAM SEBAB ADA ORANG SNAP GAMBAR KERETANYA.



Wan Muhammad Azri Wan Deris a.k.a. Papagomo hari ini membuat laporan polis selepas tindakan pemandu peribadi kepada Peguam N Surendran mengambil gambar diri dan keretanya ketika beliau tiba di perkarangan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur Jalan Duta pagi ini.

Papagomo berkata, beliau merasakan diri beliau terancam kerana tindakan mengambil gambar tersebut dikhuatiri mempunyai hubungkait dengan kes saman bernilai RM 100 juta antara dirinya dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Lebih kurang jam 9.10 pagi ketika saya bersama pengawal peribadi dan pembantu saya tiba di perkarangan mahkamah muncul seorang lelaki india mengambil gambar kenderaan, cukai jalan dan nombor pendaftaran kenderaan saya.

"Ketika ditanya lelaki bangsa India itu menggunakan alasan bahawa saya telah meletakkan kenderaan di tempat yang salah dan apabila ditanya sekali lagi, beliau mengaku bahawa beliau adalah pemandu peribadi kepada Surenderan sebelum meninggalkan saya dengan tergesa-gesa.

"Sehubungan itu, saya membuat laporan polis kerana bimbang perkara yang tidak diingini berlaku ke atas saya," katanya selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul di sini.

N Surendran merupakan peguam yang mewakili Anwar dalam kes Saman bernilai RM 100juta ke atas Papagomo dan prosiding tersebut telah bermula sejak semalam.

Laaaa... orang snap gambar kereta pun dah rasa terancam ... orang snap gambar kereta ketika di kelilingi pengawal peribadi dan pembantu pun boleh berpeluh menggigil ketakutan? ... ini apa punya jantan ni.

Polis pun tahu mamat papagomo ini bekas anggota polis pangkat konstable kena buang kerja sebab ambil rasuah RM400 dari penagih dadah semasa bertugas sebagai anggota Polis Trafik Balai Polis Ampang sampai masuk jel 14 hari dan denda RM10,000.4:43PM Jan 28, 2014

Azmin: P'raya kecil Kajang langkah taktikal


Tindakan PKR mengosongkan kerusi DUN Kajang dan memberi laluan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah satu "langkah taktikal" untuk menguasai Putrajaya, kata Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

"Anwar bertanding di sana akan memberikan satu mesej kepada orang ramai yang kita serius tentang Selangor dan akan menggunakan negeri ini sebagai batu loncatan ke Putrajaya," kata Azmin selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan PKR Selangor, petang ini.

Menurut Azmin, beliau sendiri sebenarnya sanggup mengosongkan kerusi DUN Bukit Antarabangsa yang disandangnya untuk memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding.

"Kita perlukan pemimpin nasional yang kuat seperti Anwar untuk bertanding di Selangor.

"Kalau anda mahu saya tawarkan kerusi saya pun, saya sangat berbesar hati untuk berbuat demikian tetapi dalam perbincangan kami, Kajang adalah kerusi terbaik," kata pengerusi PKR Selangor itu.

Mengulas kritikan serta rungutan dari beberapa pemimpin Pakatan Rakyat tentang langkah itu, Azmin menjelaskan yang PKR Selangor maklum tentangnya.

Namun tegasnya, jaminan serta dukungan pemimpin tertinggi DAP dan PAS yang hadir pada sidang media pagi tadi meyakinkannya segala rintangan yang akan timbul dari langkah kontroversi itu akan berjaya diatasi.

"Kita dengari pandangan akar umbi tetapi jaminan yang diberi pimpinan itu amat penting.

"Kita akui ada sedikit kerisauan dari akar umbi tentang pilihan yang diambil PKR untuk mengadakan satu lagi pilihan raya kecil.

"Kita akan hadapinya bersama dan kita akan atasi isu ini," kata Azmin.

1 ulasan:

Istiqomah berkata...

Aku sangat setuju ulasan Pemuda PAS.PKR adalah parti cap amno. Tak boleh harap menyusahkan orang lain.