• mustapa_mohamed 
  •  Datuk Seri Mustapa Mohamed.
1 / 1
KUALA LUMPUR - Dasar Automotif Nasional (NAP) 2014 yang diumumkan hari ini bertujuan menjadikan Malaysia hab bagi kenderaan cekap tenaga (EEV) dan juga memenuhi janji Barisan Nasional semasa pilihan raya umum lepas untuk menurunkan harga kereta antara 20 peratus dan 30 peratus bagi tempoh lima tahun akan datang.

Di bawah NAP, lebih banyak model dan varian kereta nasional baharu pada harga kompetitif akan diperkenalkan tahun ini, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed semasa mengumumkan NAP itu di sini, hari ini.

Beliau berkata, keseluruhannya NAP 2104 menyediakan pakej kewangan berjumlah kira-kira RM2 bilion dan langkah-langkah serta pelan pelaksanaan untuk merealisasikan NAP 2014.

Mustapa berkata, satu daripada objektif utama NAP 2014 adalah untuk meningkatkan tahap eksport kenderaan dan komponen automotif dan menyasar sekurang-kurangnya 200,000 unit kereta dieksport dan eksport komponen mencecah nilai minimum RM10 bilion pada 2020.

Beliau berkata, kerajaan juga terbuka kepada kemungkinan mengurangkan duti eksais secara berperingkat apabila keadaan fiskal membenarkan. - Bernama

Tuesday, 21 January 2014

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI!!!! .... PERMOHONAN BANTUAN DI TOLAK KERANA SI PEMOHON PENGANUT AGAMA PAS!!!!


Baucer Silap .. Penganut Agama PAS . Maaf, tidak dpt di sokong .. Pegawai Khas ADUN Jerteh.

Omak Kau mendapat kiriman gambar berupa suatu borang pemohonan bantuan yang tidak di sokong oleh Pegawai Khas ADUN Jerteh dan seterusnya di tolak di sebabkan si pemohon penyokong PAS.

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Jerteh, ialah Muhammad Pehimi Yusof dari UMNO/BN yang baru saja di lantik menjadi Exco Kerajaan Negeri Terengganu.

Punyalah sengkek dan kangkung pembantu Exco Kerajaan Negeri Terengganu sampai labelkan PAS sebagai Agama dan bukan pertubuhan politik.

Inilah UMNO beritahu satu dunia bantuan diberikan tanpa mengambil kira fahaman politik tetapi realitinya????
PROTON perkenal Saga SV kereta mampu milik, harga serendah RM33,438 Berdasarkan ayat diatas..admin nak tnya la sapa ada pakai saga sv? agreement taun pertama rm250 taun kedua brapa ek? kikikiki.. saja nak tnya... 
 

Kes boo dan tidak tepuk tangan: Najib kena berundur

January 20, 2014
Jangan salahkan mereka tidak hormati pemimpin negara kerana mereka melihat pemimpin negara mewah berbelanja.
PETALING JAYA:  Sudah sampai masanya bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berundur.
Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri  di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Malaysia Open malam tadi.
“Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak  (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi sebenarnya mereka kecewa dengan apa yang berlaku pada negara,” kata beliau kepada FMT mengulas isu Rosmah diboo dan Najib tidak diberi tepukan ketika menyampaikan hadiah kepada pemenang.
Katanya, jangan salahkan mereka tidak hormati pemimpin negara kerana mereka melihat pemimpin negara mewah berbelanja, suka membazir  sedangkan rakyat disuruh berjimat cermat.
Syed Rosli menambah insiden yang tidak disangka-sangka itu membuktikan rakyat sudah muak dan menyampah dengan pemimpin negara yang gagal menangani masalah kenaikan kos sara hidup.
Sehubungan dengan itu beliau bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir bahawa jika isu ini gagal ditangani kerajaan, BN akan kalah pada PRU ke 14 nanti.
Dalam wawancara dengan sebuah akhbar tempatan semalam , Mukhriz berkata jika kerajaan mengekalkan tindakan yang tidak popular ini, BN akan tewas pada PRU akan datang yang dijangka diadakan pada tahun 2018.
Syed Rosli berharap makmal yang akan diadakan untuk menangani masalah ini dapat dihidupkan segera dan dapat mencari jalan penyelesaian secepat mungkin.
“Rakyat tertekan dengan apa yang berlaku seperti kenaikan harga minyak, kenaikan harga gula, kenaikan harga barang serta ura-ura kenaikan harga tol yang mana mereka lihat kerajaan gagal menangani isu ini secara berkesan,” katanya lagi.

Monday, 20 January 2014

EDISI AKU JANJI JADI AKU TIPU .... CUKAI EKSAIS KERETA TIDAK AKAN DIKURANGKAN.


Terbayang akan muka riang ria diwajah kesemua para penyokong, pendokong dan ahli UMNO yang memebrikan undi tidak berbelah bagi kepada calon-calon UMNO/BN pada PRU 13 lalu apabila diberitahu akan berita ini.... Cukai Eksais Kenderaan Tidak Akan DiKurangkan .. Bila cukai eksais tidak dikurangkan maka harga kenderaan tidak akan turun .. Bila harga kereta tidak turun maknanya Aku Janji BN PRU 13 ialah Aku Tipu Rakyat PRU 13.

Yang bodoh bin bangang sekarang ialah rakyat yang terpedaya dan percaya akan janji-janji menipu UMNO/BN PRU 13.

Omak Kau cadangkan kepada semua penyokong, pendokong dan ahli UMNO yang memebrikan undi kepada calon-calon UMNO/BN pada PRU 13 lalu, buatlah kenduri doa kesyukuran sebab pemimpin kalian jenis pegang janji.


KUALA LUMPUR, 17 Mei – Kerajaan memberi jaminan akan melaksanakan Aku Janji yang dibuat oleh Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya yang lepas mengenai penurunan harga kereta secara berperingkat-peringkat.
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed memberi jaminan bahawa kerajaan akan memperhalusi langkah tindakan ke arah menurunkan harga kereta di negara ini.


20/1/2014 ....  Kerajaan tidak akan mengurangkan cukai eksais kenderaan walaupun menerima kritikan ianya menjadi punca kenderaan mahal di Malaysia, kata Datuk Seri Mustapa Mohamed .

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu berkata, defisit bajet yang dialami kerajaan pada ketika ini menyukarkan kerajaan untuk menyemak semula cukai itu.

"Pandangan kerajaan, mustahil untuk menkaji semula cukai eksais sekarang

Umat Munafik Number One ...... Ugut Menipu Naya Orang..