Isnin, 27 Januari 2014

KALAU TAK BUAT JAHAT....TAK BOLEH KE......KALAU TAK MENGADU DOMBA....TAK BOLEH KE....ATAU MEMANG JENIS JAHAT KE



Mesej menyedihkan terakhir ayah kepada seorang anak di Facebook


on Sunday, January 26, 2014
Seorang pemuda duduk di hadapan laptopnya. Login facebook. Benda pertama sekali dia check adalah inbox. Hari ini dia terlihat sesuatu yang dia terlepas pandang selama ini. Bahagian ‘OTHER’ di inboxnya. Ada satu, dua mesej. Mesej pertama, spam. Mesej kedua dibukanya. Mesej 3 bulan yang lepas tarikhnya.



Ditatap isinya,

“Salam.

Ini kali pertama abah cuba guna facebook. Abah cuba tambah kamu sebagai kawan tapi tak dapat. Abah pun tak faham sangat benda ni.

Abah cuba hantar mesej ini kepada kamu. Maaf, abah tak biasa sangat menaip. Ini pun kawan abah yang ajarkan.

Ingat tak bila pertama kali kamu ada henfon? Masa tu kamu tingkatan 4. Abah kesian semua anak-anak sekarang ada henfon. Jadi, abah hadiahkan pada kamu satu. Dengan harapan, kamu akan call abah kalau kamu ada nak kongsi masalah tentang asrama atau sekolah atau apa-apa saja. Tapi, kamu hanya call abah seminggu sekali. Tanya tentang duit makan dan belanja. Abah terfikir juga, topup RM10 tapi call abah tak sampai 5 minit boleh habis ke prepaid tu?

Masa kamu kecil dulu, abah ingat lagi bila kamu dah boleh bercakap. Kamu asyik panggil, ‘Abah, abah, abah’. Abah seronok sekali anak lelaki abah panggil abah. Panggil mama. Abah seronok dapat bercakap dengan kamu walaupun kamu mungkin tidak ingat dan tak faham apa abah cakapkan di umur kamu 4, 5 tahun. Tapi, percayalah. Abah dan mama cakap dengan kamu banyak sangat. Kamulah penghibur kami di saat kami berduka. Walaupun hanya dengan keletah gelak tawa si kecil.

Bila kamu sekolah rendah. Abah ingat lagi kamu selalu bercakap dengan abah ketika membonceng motor dengan abah setiap pergi dan balik sekolah. Macam-macam kamu ceritakan pada abah. Tentang cikgu, sekolah, kawan-kawan. Abah jadi makin bersemangat bekerja keras cari duit untuk biaya kamu ke sekolah. Sebab kamu seronok sekali. Gembira. Ayah mana tidak gembira anak suka ke sekolah belajar.

Bila kamu sekolah menengah. Kamu ada kawan-kawan baru. Kamu balik dari sekolah, kamu masuk bilik. Kamu keluar bila masa makan. Kamu keluar dengan kawan-kawan. Kamu mulai jarang bercakap dengan abah. Kamu pandai. Akhirnya masuk asrama. Di asrama, jarak antara kita makin jauh. Kamu cari kami bila perlu. Kamu biarkan kami bila tak perlu.

Abah tahu, naluri remaja. Abah pun pernah muda. Akhirnya, abah dapat tahu kamu ada kekasih. Ketika di universiti, sikap kamu sama sahaja ketika di sekolah menengah. Jarang hubungi kami. Bila balik cuti, kamu dengan henfon kamu. Kamu dengan laptop kamu. Kamu dengan internet kamu. Kamu dengan dunia kamu. Abah tertanya-tanya juga sendiri. Adakah kawan istimewa itu lebih penting dari abah dan mama? Adakah abah dan mama cuma diperlukan bila kamu nak nikah sahaja sebagai pemberi restu? Adakah kami ibarat tabung pada kamu sahaja?

Hakikatnya, kamu jarang berbicara dengan abah lagi. Ada pun boleh dibilang dengan jari. Berjumpa tapi tak berkata-kata. Sebumbung tapi seperti tak bersua. Bertegur bila cuma hari raya. Tanya sepatah, jawab sepatah. Dileter, kamu tarik muka. Dimarah, kamu tak balik cuti.

Malam ni, abah sebenarnya rindu sangat pada kamu.

Bukan mahu berleter, mengungkit atau membangkit. Cuma abah dah terlalu tua. Abah dah di hujung 60 an. Kudrat abah tidak sekuat dulu lagi.

Abah tak minta banyak…

Kadang-kadang, abah cuma mahu kamu berada di sisi abah. Berbicara tentang hidup kamu. Luahkan apa yang terpendam dalam hati kamu. Menangis pada abah. Mengadu pada abah. Bercerita pada abah seperti kamu kecil-kecil dulu.

Apapun. Maafkan abah atas curhat abah ini.

Jagalah solat. Jagalah hati. Jagalah iman.

Mungkin kamu tidak punya waktu berbicara dengan abah. Namun, jangan pula kamu tidak punya waktu berbicara dengan Tuhan. Usah letakkan cinta di hati pada seseorang melebihi cinta kepada Tuhan. Mungkin kamu terabaikan abah. Namun jangan kamu mengabaikan Tuhan.

Maafkan abah atas segalanya.”

Pemuda menitiskan air mata. Dalam hati perit tidak terkira. Mana tidaknya. Tulisan ayahandanya itu dibaca setelah 3 bulan beliau pergi buat selama-lamanya. Di saat tidak mungkin lagi mampu memeluk tubuh tua ayahnya.

 

Monday, 27 January 2014

Kes DSAI Saman RM100 Juta Papagomo .. peguam Papagomo sudah pucat minta tangguh tapi Mahkamah Tinggi KL tidak benarkan.


 

 


Monday, January 27, 2014

Sebab ADUN Kajang letak jawatan didedahkan!!


Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang dari PKR Lee Chin Cheh yang meletakkan jawatan hari ini mengatakan beliau mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk kepentingan Pakatan Rakyat (PR) di Selangor.

Lee yang baru sahaja menjadi Adun selepas pilihan raya 5 Mei lalu juga mengucapkan terima kasih kepada pengundi Kajang yang memberikan kepercayaan kepadanya untuk berkhidmat.

"Keputusan saya untuk mengosongkan kerusi DUN N25 Kajang adalah untuk kepentingan bersama dan mengukuhkan kebolehan Pakatan Rakyat berkhidmat untuk rakyat Selangor," kata Lee dalam satu kenyataan.

"Saya mengucapkan jutaan terima kasih dan terhutang budi kepada semua pengundi di Kajang yang telah memberi peluang kepada saya menjadi wakil rakyat DUN N25 Kajang."

Sumber PKR mengatakan peletakan jawatan Lee bertujuan untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi tersebut bagi membolehkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor.

Bagaimanapun satu lagi sumber mengatakan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli bakal mengisi kekosongan kerusi DUN tersebut. Surat peletakan jawatan Lee diserahkan kepada Speaker DUN Selangor Hannah Yeoh hari ini.

Lee, 42, merupakan seorang peguam dan bekas ahli parti Gerakan selama 10 tahun.

Bekas Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya itu menggantikan Lee Kim Sin yang popular sebagai Adun Kajang dalam PRU13.

Dalam PRU13, Lee mendapat 19,571 undi berbanding calon Barisan Nasional Lee Ban Seng yang mendapat 12,747 undi.

Menurut undang-undang, kata Yeoh, Suruhanjaya Pilihan Raya harus mengadakan pilihan raya di kerusi DUN Kajang dalam tempoh 60 hari.

The Star Online melaporkan pagi ini Abdul Khalid sudah bersetuju untuk meletak jawatan sebagai menteri besar dalam masa terdekat.

Laporan yang memetik sumber dalaman PKR itu menyebut Abdul Khalid dijangka akan mengumumkan keputusan berkenaan pada Rabu ini.

Mereka berkata, Anwar akan menggantikan Abdul Khalid sebagai menteri besar.

Bagaimanapun, kedua-dua Abdul Khalid dan Anwar menafikan laporan itu.

Peletakan jawatan Lee sebagai Adun Kajang menguatkan lagi dakwaan tersebut.

Lewat petang tadi Abdul Khalid mengatakan beliau bersedia melepaskan jawatannya sekiranya PR sudah mencapai konsensus mengenai penggantinya.

"Saya boleh berundur sekiranya pakatan pembangkang mencapai konsensus untuk menggantikan saya tetapi tiada perbincangan mengenainya sehingga kini," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis pelancaran buku 'Maps of Malaya and Borneo: Discovery, Statehood and Progress' di Kuala Lumpur, hari ini.

Selepas pilihan raya umum ke-13, PKR hanya mendapat 14 kerusi DUN berbanding DAP dan PAS yang masing-masing mendapat 15 kerusi ~ The Malaysian Insider


Apa kata Dr. Maza?.. tengok kat bawah..


Betullah Dr. Maza kata tu.. siapa terasa nasiblaaa..


Di mana letaknya maruah kita?
(K) RIDHUAN TEE ABDULLAH
MULANYA saya cuba bersangka baik dengan apa yang menimpa seorang guru mualaf di SJKC Nan Ya, Kota Tinggi, Johor, atas nama dakwah. Tetapi setelah lama mengikuti isu ini, ditambah oleh sebuah syarikat pembinaan yang menghalau artis bertudung dalam majlisnya, menjadikan saya jadi geram.

Mana tidaknya, lembaga sekolah tersebut telah memaksa guru mualaf untuk membuka tudungnya dan diancam keselamatannya jika tidak berbuat demikian.

Sedihnya, apabila guru tersebut melaporkan kepada pihak berkuasa, beliau ditukarkan serta-merta ke sekolah lain.

Peliknya, tiada tindakan tegas dikenakan terhadap kepimpinan SJKC tersebut. Mana keberanian kita? Mana dia pemimpin yang memperjuangkan Islam dan hak asasi manusia ini? Kejam sungguh kita semua. Kena pada orang Islam, tak apa. Kena pada bukan Islam, heboh 1Malaysia.

Saya ingatkan orang bukan Islam telah insaf dan memahami perkara asas mengenai Islam. Maklumlah sudah lama tinggal di tanah air tercinta ini. Paling kurang memahami kedudukan Islam selaku agama negara. Rupa-rupanya tidak.

Apabila ada desakan mahukan tindakan disiplin diambil terhadap ahli lembaga sekolah tersebut, maka kita pun berkata ini isu kecil dan hanya permainan politik untuk mengalihkan pandangan rakyat dari isu ekonomi yang lebih meruncing.

Apa semua ini? Lebih meloyakan, ketika pengerusi lembaga dan guru besar sekolah tersebut memohon maaf secara terbuka, maka kita pun beramai-ramai datang memberikan sokongan dan tepukan.

Sambil bersalaman dengan guru mualaf tersebut, guru besar itu berkata: “Saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni, sesuai dengan slogan 1Malaysia”. Kita pun tutup fail. Wah… senang sungguh.

Mudah sangat hidup di Malaysia. Bila bukan Islam buat salah, minta maaf, selesai, atas alasan 1Malaysia. Bila kita buat silap, maka dikatakan bertentangan dengan 1Malaysia. Maka kita terus salah, mereka terus betul.

Apakah kita sudah lupa isu pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Kulaijaya yang didakwa mengeluarkan ‘ucapan rasis’ pada tahun 2010? Seluruh media ultra kiasu menghentam habis-habisan pengetua tersebut. Langsung tidak diberikan peluang untuk membela diri. Desakan demi desakan dilakukan agar beliau dipecat dan ditukar.

Julai dan Ogos 2013, pengetua SMK Alam Megah, Shah Alam, turut menerima nasib sama kerana dikatakan memberi ucapan rasis. September 2013, guru penolong kanan SMK Engku Husin Semenyih, Kajang, pun turut menjadi mangsa.

Pada Julai 2013 apabila gambar murid bukan Islam SK Sri Pristana “makan di tandas” semasa bulan Ramadan tersebar, sekali lagi seluruh media ultra kiasu dikerah untuk melondehkan isu tersebut sehingga habis FB guru besar turut digodam.

Pelbagai tuduhan dibuat tanpa langsung memberi peluang kepada beliau membela diri. Beliau dan keluarga dimalukan, dihina dan dikecam sehingga anak beliau sendiri merayu dan menulis di status FB jangan diganggu ayah beliau lagi.

Namun, dalam isu guru mualaf dan SJKC ini, semua media ultra kiasu senyap sepi. Kenapa tidak sensasikan isu ini dan memaksa guru besarnya dipindahkan atau meletakkan jawatan? Jawapannya mudah, mereka sekapal.

Saya yakin, penghinaan ke atas guru mualaf tersebut, dan artis bertudung, sengaja dilakukan. Peliknya, guru mualaf tersebut yang ditukarkan ke sekolah lain, bukan guru besar itu.

Lebih menjengkelkan lagi, ketika isu ini dibangkitkan, kita diminta sabar, siasat dahulu, jangan bertindak terburu-buru, perlu berhikmah dan bermacam-macam alasan. Inilah sifat orang Melayu, terlalu bertolak ansur, sehingga ditolak beransur-ansur.

Benar, memaafkan seseorang itu satu sifat yang baik. Tetapi itu bukan bermakna, pesalah boleh terlepas begitu sahaja.

Masih ingatkah kita pada zaman Nabi, apabila seorang Muslimah dipermainkan oleh Yahudi sehingga terselak kain dan menampakkan auratnya? Apa tindakan selepas itu? Jawapannya, perang.

Hari ini kita tidaklah sampai ke peringkat perang. Tetapi menjadi tanggungjawab seorang pemimpin negara untuk memastikan bahawa tidak ada mana-mana rakyat Islam di bawah pemerintahannya dianiaya oleh musuh-musuh Islam.

Ingatlah! maruah dan keadaan umat Islam semakin tercabar. Malangnya, tiada pemimpin yang berani bangkit dan dengan tegas bersuara mempertahankan maruah umat Islam yang tercalar. Lebih menyedihkan, penghinaan itu berlaku di bumi kita sendiri yang berasaskan Melayu dan Islam.1:29PM Jan 27, 2014

Anwar nafi laporan jadi MB ganti Khalid


Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan laporan media bahawa beliau akan menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor.

Menepisnya dengan menyifatkan ia sebagai spekulasi, Anwar memberitahu pemberita bahawa beliau tidak bertemu Khalid minggu lalu berbincang mengenai surat peletakan jawatan.

"Kami jumpa setiap minggu... Paling baru pada Jumaat lepas," katanya.

Beliau mengulas laporan portal The Star Online hari ini bahawa Khalid bersetuju untuk melepaskan jawatannya bagi memberi laluan kepada ketua pembangkang Dewan Rakyat itu.

Sementara itu, Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail juga mengesahkan Khalid terus kekal sebagai menteri besar.

Anwar: Hentikan budaya menghasut
  • Anwar Ibrahim Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bercakap dalam sesi Dialog Anak Muda di Sunway Resort Hotel, hari ini. - Foto Sinar Harian oleh ZULFADHLI ZAKI
1 / 1
PETALING JAYA - Rakyat digesa supaya bersama-sama dalam menyatupadukan kembali perpaduan kaum sepertimana yang termaktub dalam perlembagaan.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, usaha ke arah itu perlu memandangkan perpaduan yang dikecapi kini semakin renggang.

"Mutakhir ini, beberapa kejadian telah mengakibatkan silaturrahim yang merupakan tiang seri identiti kita semakin renggang.

"Malah, kejadian seperti ini semakin menjadi-jadi hingga mampu mengugat keamanan. Walaupun perpaduan di kalangan kita belum musnah namun ianya tidak boleh dibiarkan," katanya pada satu majlis di Bandar Sunway, di sini.

Katanya lagi, masyarakat juga perlu menghentikan semangat perkauman dan budaya menghasut yang keterlaluan demi menjernihkan kembali silaturrahim sesama bangsa.

"Para pemimpin parti politik misalnya perlu mengenepikan kepentingan politik dan menunjukkan semangat kepimpinan sejati untuk meleraikan ketegangan ini," katanya.

Mengulas tentang dakwaan wujud konspirasi jahat untuk menganggu gugat status Islam selaku agama rasmi Persekutuan oleh segelintir pihak, beliau menolak tanggapan tersebut.

"Islam telah termaktub sebagai agama rasmi dalam perlembagaan.

"Namun, perlu diingat kita juga merupakan sebuah negara demokrasi yang mengamalkan kebebasan beragama kepada rakyatnya," katanya.

Selain itu, Anwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh turut menuntut setiap rakyat supaya sentiasa bersatu dan bekerjasama dalam menangani kenaikan kos sara hidup serta harga barangan.

"Kita perlu berganding bahu untuk meningkatkan kebajikan rakyat dan mencari jalan penyelesaian yang tidak terus mendatangkan beban," katanya.

Mengulas lanjut, beliau berharap semua perkara yang dinyatakan dapat direalisasikan demi membawa perubahan lebih baik kepada Malaysia.


27 Januari 2014

MENTERI KANKUNG PUJI BARANG DI KELANTAN MURAH !!!

KPDNKK puji peniaga Kelantan

Ahmad Bashah (tiga, kanan) memeriksa harga telur di sebuah pasar raya di Kota Bharu, semalam.

KOTA BHARU - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) menyambut baik usaha sesetengah pengusaha pasar raya di Kelantan kerana menjual barangan kawalan dengan harga lebih rendah daripada yang ditetapkan kerajaan.

Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, berdasarkan lawatan semalam, beliau bangga kerana ada di antara harga barangan kawalan dijual sangat murah ketika musim perayaan Tahun Baharu Cina.

“Saya dimaklumkan pengusaha di sini mengambil pendekatan menawarkan harga lebih rendah kerana keuntungan yang diperoleh daripada harga itu sudah mencukupi. Lagipun barangan yang diperoleh daripada pembekal juga murah.

“Saya ucapkan terima kasih kepada mereka. Ini sangat membantu kerana musim perayaan ini keperluan agak tinggi dan tindakan diambil peniaga adalah membantu kerajaan dan pengguna,” katanya kepada media, semalam sempena Lawatan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Tahun Baru Cina 2014 di Pasar Raya Billion,di sini. Turut sama, Pengarah Pejabat PPDNKK Kelantan, Sharuddin Jali.

Skim kawalan harga berkuat kuasa di seluruh negara bermula semalam sehingga 9 Februari.

Katanya, berdasarkan pemantauan yang dibuat semalam, harga udang putih yang ditetapkan kerajaan ialah RM38 sekilogram, tetapi dijual di pasar raya RM33.88, manakala kubis bulat dicadangkan RM3.30 satu kilogram namun pengguna boleh membelinya dengan harga RM1.99 sahaja.

Barangan lain yang didapati murah ialah bawang putih, dicadangkan RM5 sekilo tetapi dijual RM 2.99.

“Saya berharap semua peniaga boleh mengambil tindakan yang sama, harga kawalan kita letak tetapi bukanlah kita mahukan peniaga tetapkan harga paling maksimum. Kalau boleh jual dengan murah itu memadai,” katanya.

Skim kawalan tersebut melibatkan 13 barangan sebagai usaha menyekat peningkatan harga melampau menjelang Tahun Baharu Cina antaranya, ayam hidup, ayam standard, telur ayam gred A, B, C, ikan bawal putih dan beberapa barangan lain.

Mengenai tindakan peniaga yang mengambil kesempatan menyorok bekalan minyak masak ketika musim perayaan, beliau menjelaskan kementerian mengarahkan penguat kuasa memantau perkara itu sepanjang masa.

Dalam masa sama, beliau beri jaminan bekalan minyak masak mencukupi untuk menampung permintaan pengguna ketika musim perayaan.

Tambahnya, beliau juga mahukan orang ramai dapat menyalurkan maklumat yang tepat kepada kementerian sekiranya terdapat peniaga mengenakan harga luar biasa untuk tindakan selanjutnya.
 

Monday, 27 January 2014

ADAKAH INI BEKAS SETIAUSAHA POLITIK YANG BAKAL DIHERET KE MAHKAMAH SESYEN KUALA LUMPUR ESOK?????



Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menahan seorang bekas setiausaha politik bergelar Datuk dan seorang pengarah yayasan berhubung penyelewengan dana lebih RM1.1 juta.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Mustafar Ali dalam satu kenyataan hari ini berkata, penyelewengan itu melibatkan tiga buah yayasan dan kedua-duanya dijangka didakwa esok di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

"Bekas setiausaha politik dan pengarah itu masing-masing ditahan pagi dan petang ini. Bagaimanapun, kedua-dua mereka dibebaskan dengan wang jaminan RM50,000 setiap seorang," katanya dalam kenyataan yang disiarkan dalam lawan sesawang suruhanjaya itu.

Dua individu berkenaan, masing-masing berusia pertengahan 30-an dan awal 50-an didakwa terbabit pecah amanah wang melebihi RM1.1 juta dan penipuan melibatkan dana RM1 juta, katanya.

Mustafar berkata, tiga yayasan terbabit ditubuhkan antara 1980-an dan tiga tahun lalu, tidak didaftarkan sebagai badan kebajikan atau pertubuhan, sebaliknya bergerak sebagai sebuah syarikat dengan tanggungan berhad.

Kedua-dua individu berkenaan memegang jawatan sebagai pengarah dan pemegang amanah yayasan-yayasan terbabit dan difahamkan wang telah dikeluarkan bertentangan dengan objektif penubuhan yayasan, katanya

Monday, 27 January 2014

DEBAT KALIMAH ALLAH BATAL ... NOH OMAR DENGAN ROMBONGANNYA CUBA NAK BUAT KECOH DI KOMPLEKS KUMPULAN MEDIA KARANGKRAF, SHAH ALAM.


Mendapat kiriman gambar bahawa rombongan UMNO Selangor yang dikepalai oleh Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Noh Omar telah cuba nak buat havoc di pejabat akhbar Sina Harian kerana kononnya berang sebab debat Kalimah Allah antara beliau dengan YB Khalid Samad Ahli Parlimen dibatalkan.

Beliau dan beberapa pemimpin UMNO Selangor hadir ke Kompleks Kumpulan Media Karangkraf untuk bertemu Pengarah Urusan, Datuk (Dr) Hussamuddin Yaacub dan Penasihat Eksekutif Editorial, Datuk Abdul Jalil Ali untuk mendapatkan penjelasan mengenai pembatalan debat itu di saat-saat akhir.

Turut kelihatan hadir, Ketua Penerangan Umno Selangor, Datuk Zein Isma Ismail; Ketua Umno Bahagian Shah Alam, Azhari Shaari; Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunus; Ketua Umno Kota Raja, Datuk Ir. Kamaruzzaman Johari dan Ketua Wanita Umno Selangor, Datuk Norhayati Onn.

Debat Isu Kalimah ALLAH Dari Perspektif Perundangan itu sepatutnya menemukan Noh dengan Jawatankuasa Pas Pusat merangkap Ahli Parlimen Shah Alam, YB Khalid Samad dan dikendalikan oleh Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa, Prof Madya  Dr Sham Rahayu Ab Aziz.

Kalau alasan keselamatan agak-agaknya siapa yang arahkan?... Kementerian dan Jabatan mana yang menjaga keselamatan dan ketentraman awam negara ini?

Masakan Noh Omar tidak mendapat maklumat awal tentang arahan debat di batalkan?.... Nampak sangat wayangnya Noh Omar ni weh!!!!!!



Tiada ulasan: