Khamis, 30 Januari 2014

JANGAN JADI BODOH PUNYA ORANG




Thursday, 30 January 2014

FAKTA YANG DI SOROKKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, TV3 DAN RTM ... PELABUR ASING TIDAK MAHU MELABUR DI PASARAN MALAYSIA!!!!



Pengurus dana antarabangsa sedang mengelak daripada melabur di pasaran Malaysia berikutan kadar inflasi negara yang jatuh pada tahap terendah sejak 2010, menurut laporan Wall Street Journal (WSJ).

Pasaran saham Malaysia lemah di mata dunia selepas jatuh 4.5% bulan lalu dengan hutang kerajaan mencecah kadar tertinggi sejak 2010 yang menyebabkan kadar mata wang Malaysia jatuh hingga tahap terendah minggu ini.

Ini meletakkan kadar ringgit terendah di Asia selepas won Korea dan peso Filipina.

Chang berkata, susulan daripada kadar ringgit yang rendah, Malaysia akan memendekkan bon untuk mengelak daripada kenaikan kadar faedah lantas menurunkan nilai bon tersebut.

Katanya, kenaikan kadar deposit untuk akaun pertukaran asing membuatkan pelabur Malaysia mencari jalan perlindungan daripada mata wang yang semakin rendah.

Pengurus Pelaburan di Invesco Singapore, Jalil Rasheed, berkata lawatannya ke Malaysia baru-baru ini mendapati pengeksport daripada Malaysia memegang ketat kepada mata wang Amerika Syarikat dan enggan menukarkannya ke ringgit kerana kadar dolar Amerika Syarikat semakin tinggi.

"Menjadi tren di kalangan rakyat Malaysia untuk menukar mata wang ringgit daripada simpanan kepada mata wang asing kerana risau dengan nilai ringgit yang semakin susut," kata pakar kadar kewangan Asia di Deutsche Bank di Singapura.

"Pemilik bon dari negara asing di Malaysia sangat tinggi dan ini sangat merisaukan kerana ramai yang mempersoalkan kesan kepada pasaran Malaysia sekiranya pemilik asing bon kerajaan menarik balik pelaburan mereka," kata Elsie Tham daripada Manulife Asset Management Malaysia.

Dengan kadar ringgit yang semakin rendah, Malaysia menyertai senarai pasaran saham lemah di Asia Tenggara seperti Thailand yang sedang riuh dengan bantahan politik dan Filipina yang baru ditelan taufan yang mengorbankan ribuan rakyat.

Laporan WSJ tersebut turut menuding jari kepada langkah kerajaan yang memotong subsidi bagi gula dan minyak petrol demi membendung pembelanjaan kerajaan serta menutup defisit bajet.

Bagaimanapun, terdapat beberapa individu yang tetap melabur di pasaran Malaysia kerana kadar eksport yang tinggi dan langkah kerajaan untuk menghentikan defisit dihadapi negara sejak krisis kewangan Asia pada 1997 hingga 1998.

Thursday, 30 January 2014

EDISI KETAWA TERBAHAK SAMPAI TERBERAK!!!! ... PRK DUN N25 KAJANG ... PRESIDEN MCA LIOW TIONG LAI SEBAGAI CALON BN ???????



Tee Keat : Liow Calon Sesuai Bertanding PRK Kajang

"Saya menyeru Pengerusi Jawatankuasa (Pusat) Pilihan Raya Kecil Kajang Datuk Dr Wee Ka Siong untuk mencalonkan Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai calon BN dan MCA di Kajang.

"Dalam perspektif kepentingan partisan, kemenangan beliau kepada Barisan Nasional Semestinya akan mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai Pengerusi MCA Selangor dan menyelamatkan parti dari terus malu dengan tidak mempunyai wakil dalam Dewan Undangan Negeri Selangor," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Mengulas mengenai perletakan jawatan ADUN Kajang Lee Chin Cheh yang disifatkannya sebagai pengkhianatan kepercayaan, Ong menjelaskan PRK Kajang juga akan menguji kepercayaan komuniti Cina kepada kepimpinan Liow yang baru dilantik sebagai Presiden MCA.

"Memandangkan kawasan Kajang diduduki 40.4 peratus pengundi Cina, keputusan pengundian akan menjadikan sebuah kajian terbaik untuk melihat sokongan kaum Cina kepada parti.

"Delegasi pusat parti yang mengundi pemimpin baru ini seharusnya mempunyai keyakinan penuh dengan kebolehannya untuk memenangi kerusi tersebut untuk parti," katanya lagi.

Ini cadangan bekas Presiden MCA jer .. tapi taubat lahom tidak berani punya ... Najib di cabar oleh Azmin Ali pun menikus lintang pungkang lari tidak sanggup dan kecut perut inikan pula Presiden MCA ...  


Gambar ‘terlampau’ Sharifah Sakinah tersebar

Sharifah Sakinah sekarang, bukan lagi Sharifah Sakinah yang dulu.
Jika dulu dia sering mencuri perhatian umum dengan memuatnaik video perangai gila-gila yang kadangkala tidak difahami dan menjengkelkan sesetengah orang, kini Sharifah Sakinah mempunyai obsesi baru.
Dia kelihatan semakin aktif melibatkan diri dengan aktiviti kecergasan dan giat mengajak peminat menjalani cara hidup sihat.

Memang bagus niat Sakinah, malah ia cukup sesuai dengan dirinya sebagai testimoni apabila memiliki tubuh yang cantik hasil regim kesihatan yang dilakukan.

Cuma yang tak berapa syok, makin banyak pula gambar-gambar seksi dimuatnaik bagi menunjukkan hasil usaha kerasnya di gym.
Sebenarnya kalau Sakinah tak pakai seksi sangat dan dedahkan pusat serta perut pun orang dah boleh nampak kecantikan tubuh hasil senaman dan penjagaan makanan yang diamalkan, menurut sumber Mynewshub.
tsakina1
sakina2
sakina3
sakina4
sakina5
sakina6

Thursday, 30 January 2014

BILA PENJAGA TANDAS BANGLA NAIK ANGIN SATU BADAN!!!!


Macam mana tidak naik angin .. petugas keselamatan tidak jaga tandas dengan baik dan bersikap sivik ..

TADAS SECURITY .... KENCIN KALU CUCI KASI AIR .. BERAK KALU TARUK KASI AIR .. CUCI MUKO TIDA KASI BOLEY SINI ...ROKOK ISAP MANA BOLEY SINI .. TISU PAKAI BUANG JANGAN SUKA SUKA!! .. ROTI PAKAI KALU JANGAN BUANG SUKA!!

SILA YEKUT AREYHAN!!!

Marah betul mat bangla ni kepada pengawal keselamatan lelaki dan perempuan . .. Aapa-apa pun apa yang cuba diluahkan itu ada kebenarannya.. Mohon yekut areyhan.. OK????

Khamis, Januari 30, 2014

MENGAPAKAH PYTHOSCIENCE MEMBUANG LOGO HALAL PADA BUNGKUSAN PRODUK DOUBLE STEMCELL TERDAHULU?

[ Gambar I ]

Gambar di atas, bungkusan baharu satu daripada produk Double Stemcell, keluaran syarikat Pythoscience.

Di bawah, bungkusan produk terdahulu.


Bandingkan 2 gambar di atas. Nampak perbezaan ketara? Ya, Logo Halal JAKIM telah dibuang. Persoalannya, mengapa?

Jawabannya ringkas dan mudah.

Sejak Double Stemcell dipasarkan di Malaysia, produk itu sebenarnya TIDAK pernah mendapat Sijil Pengesahan Halal JAKIM.  


Tidak hairan, sehingga ke detik entri ini ditulis, Phytoscience GAGAL menunjukkan bukti bergambar, kononnya syarikat itu memiliki Sijil Pengesahan Halal JAKIM yang didakwa telah tamat tempoh.

GAGAL kerana, Sijil Pengesahan Halal itu TIDAK pernah wujud.

Untuk pengetahuan semua, pengasas produk terbabit, BUKAN beragama ISLAM, namanya Lim Teck Peng, kini bergelar Datuk Seri. Masyarakat Malaysia khususnya penganut  agama Islam harus mengajukan soalan penting kepada diri sendiri. 

Apakah TUJUAN sebenar syarikat itu sehingga tergamak manyalahgunakan Logo Halal JAKIM? 

Untuk menarik LEBIH ramai pelanggan beragama Islam biarpun memperkotak-katikkan status halal.
Kini Logo Halal JAKIM tidak lagi dicetak di bungkusan baharu, sila rujuk Gambar I. Mengapa? Phytoscience khuatir produk dipasarkan bakal dirampas oleh penguatkuasa JAKIM atau Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan sekiranya Logo Halal JAKIM terus disalahgunakan sekaligus melanggar Akta Perihal Dagangan 2011. Syarikat mungkin berupaya membayar denda maksimum RM200,000 jika disabitkan kesalahan tetapi tidak mampu menjawab pelbagai soalan sekiranya produk dijual oleh agen atau mobile (stokis) disita oleh pihak berkuasa sama.

Itu FAKTA.

Ingin menjadi kaya, tidak salah tetapi usah sesekali cuba mengelirukan masyarakat Islam di Malaysia.

Peniaga produk mengajukan soalan di bawah kepada saya.



Klik di sini.

Reaksi saya, Zaza Haruno, sila buang Logo Halal JAKIM di header laman facebook.  Logo itu TIDAK layak digunakan justeru USAH dijaja.

Berikutan pembuangan Logo Halal itu, ertinya produk terbabit BELUM disahkan halal oleh JAKIM. Biarpun saya dikecam sebilangan individu berikutan pendedahan ini namun saya berpuas hati kerana kini semua rakyat Malaysia berhak memilih samada ingin menggunakan produk Double Stemcell atau sebaliknya.

Thursday, 30 January 2014

BERITA GEMBIRA PRK KAJANG ... NAJIB SUDAH ANGKAT BENDERA PUTIH SURRENDER??????


Omak Kau tengok macam BN tak nak bertanding jer .... macam takut jer .... macam menggigil jer ... macam pucat jer .... macam dah tahu kalah jer .... macam takut hilang wang deposit jer ..

Kalau BN tak mau bertanding eloklah .. jimat sikit wang rakyat .. tidaklah berlaku kesesakkan lalu lintas .. tiadalah berlaku kacau bilau.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak mahu melayan cabaran Timbalan Presiden PKR Azmin Ali untuk bertanding di pilihan raya kecil Kajang.

Najib berkata ia masalah 'dalaman' PKR dan beliau tidak mahu dilibatkan bersama.

"Ini bukan masalah saya, ini masalah mereka. Saya tiada masalah.

"Kenapa tolak perkara ini kepada saya?" kata beliau dalam sidang media di Jabatan Perdana Menteri hari ini.

Semalam Azmin mencabar Najib untuk bertanding di Kajang menentang ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar ketika mengumumkan pencalonan dirinya minggu lalu turut meminta BN tidak meletakkan calonnya bertanding dalam PRK itu.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin turut membayangkan Umno perlu bertanding sekiranya MCA, yang secara tradisi memegang kerusi DUN Kajang, tidak mempunyai calon sesuai.

Bagaimanapun Najib tidak mahu memberi komen sama ada BN akan bertanding atau tidak sebelum mengadakan mesyuarat dengan Majlis Tertinggi BN

"Biar MT buat keputusan tunggu.

"Biar saya teliti semua pendapat sebelum buat keputusan. Mesyuarat (MT) hanya selepas Tahun Baru Cina," katanya.

2 GAMBAR: Gadis Maut Ketika Gugurkan Janin?

Perggh... sungguh kesian melihat gambar ni.. kenapalah digugurkan anak tu.. baca ni..
Dari sudut perundangan Malaysia, menggugurkan bayi dalam kandungan adalah satu jenayah.
Kecuali, jika doktor mengesahkan bahawa pengguguran itu perlu untuk kesihatan ibu mengandung atau kandungan berkenaan menyebabkan kecelakaan kepada fizikal dan mental pesakit.
Mengikut Seksyen 312 Kanun Keseksaan, individu yang melakukan pengguguran boleh dikenakan hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya sekali. Manakala jika janin yang digugurkan sudah bersifat, maka pelakunya boleh dikenakan penjara sehingga tujuh tahun dan denda.
Bagaimanapun ini cuma hukuman dunia. Bagi orang Islam, hukuman di akhirat pastilah lebih berat lagi kerana ia melibatkan pembunuhan.
Bagi yang sudah terlajak hingga mengandung, usah ditambah dosa sedia ada hingga terfikir mahu melakukan pengguguran.
Fikir-fikirkan apa jadi jika pengguguran tidak berlaku hingga meragut nyawa anda sekali?
Itu belum diambil kira masalah jangkitan dan lain-lain kesan sampingan yang mungkin dihadapi.
Dalam gambar yang dimuatnaik di blog siemens-melayumaju.blogspot.com ini, ia dikatakan mayat seorang gadis yang menemui ajal ketika dalam proses menggugurkan bayinya.
Tak pasti sejauh mana kebenarannya namun yang pasti ia amat mengerikan!
Semoga ia menjadi pengajaran berguna terutama gadis-gadis di luar sana agar memelihara batas pergaulan sebelum terjebak dalam masalah yang lebih rumit.
 Sumber: siemens-melayumaju.blogspot.com

Tiada ulasan: