Khamis, 16 Januari 2014

KES NAYA...MACAM KES TIPU....MACAM KES PUTAR ALAM AJE

EDISI BONGKAR TERBURAI .... AKU JANJI BARISAN NASIONAL YANG HANYA TINGGAL JANJI, GIGI DAN GUSI.


Mohon menjemput semua rakyat terutamanya para penyokong, pendokong dan ahli UMNO/BN berfikir sejenak sambil cuitkan sedikit akal kalian dan akhirnya menilai.

Sebelum PRU 13 lalu macam-macam Najib Razak berjanji nak beri kepada rakyat ... siap cakap dia ini jenis pantang tidak menunaikan janji .. siap merayu agar percayalah akan kata-katanya.

Sebelum PRU 13             Selepas PRU 13

BR1M RM1200                                        BR1M RM650

Petrol Tidak Naik                               Ron 95 dan Diesel Naik 20 sen seliter

Kadar Tol Dikurangkan                          Kadar Tol DiNaikkan
Berperingkat-peringkat

Bantuan Persekolahan                       Bantuan Persekolahan RM100
RM150

Harga Kereta Turun                           Hanya Harga Kangkung DiTurunkan.

Masih mau meletakkan kepercayaan dan menyokong UMNO/BN pada PRU 14 nanti?

Tepuk dada tanya iman .. Cuitkan minda tanya akal logik.

15 Januari 2014


FILEM ANAK NAJIB BERUNSUR LUCAH XXX.....ADAKAH FINAS AKAN BENARKAN TAYANGKAN DIMALAYSIA?


ADEGAN SEKSI DAN KATA-KATA LUCAH BERSEPAH DALAM FILEM TERBITAN SYARIKAT ANAK ROSMAH


Meski pun filem ini dibuat dengan belanja yang besar sekitar USD 100 juta, namun penerimaan peminat wayang tidak memihak kepada pelabur dan penerbit filem ini.


Filem keluaran Red Granite Pictures milik Riza, Wolf Of Wall Street yang dibintangi pelakon tersohor Hollywood Leonardo De Carprio mendapat kejian yang tidak disangka-sangka daripada pengkritik filem dan wartawan.

Filem yang dipenuhi dengan adegan dadah, bogel, dan kata-kata lucah itu secara amnya tidak mendapat tempat di mata peminat wayang.

Walaupun filem itu telah mula ditayangkan dibeberapa negara di dunia namun tidak di Malaysia seperti mana lazimnya.

Malaysia adalah negara pengimport wayang Hollywood yang tidak pernah ketinggalan menayangkan semua filem baru Hollywood terutama filem-filem kos tinggi membabitkan ratusan juta USD.

Menurut SarawakReport, pengusaha industri filem negara telah menyaksikan filem tersebut untuk tujuan menayangankannya di Malaysia namun segala konten yang serba haramjadah yang terdapat dalam filem tersebut membuatkan mereka bertukar fikiran kerana yakin filem itu tidak akan dilulukan FINAS.

Meskipun Riza mendakwa kos filem berkenaan adalah dari poketnya sendiri namun terdapat berita angin yang menyatakan dia mendapat tajaan dari Asia Tenggara dan Negara-Negara Timur Tengah. Tidak ketinggalan juga berita angin tentang dana dari ibunya sendiri Rosmah Mansur.



Adakah anda fikir anak Rosmah turut berada di set untuk menyaksikan penggambaran?



pengusaha panggung wayang Malaysia tak mahu ambil risiko


kata-kata kotor di'mute'kan
siapa 'bapa' yang dimaksudkan

rujukan- http://www.sarawakreport.org/2014/01/pms-family-movie-too-haram-to-show-in-malaysia/

Bumi pun enggan menerimanya... Satu gempa bumi telah berlaku sehingga menggegarkan utara Israel ketika Sharon dikebumikan. Peristiwa seumpama ini mungkin memperingatkan kita semasa majlis pengkebumian Mustafa Kamal Atarturk pada satu ketika dulu. http://www.ibtimes.com/earthquake-shakes-northern-israel-former-prime-minister-ariel-sharon-laid-rest-1536696

Robohkan PASTI tempat belajar Agama dengan alasan nak besarkan jalan TAPI sampai sekarang tak nampak pon jalan tu dipakai.lagipon bangunan PASTI jauh 700meter di dalam bukan di tepi jalan besar. TUTUP sementara sebab UMNO salah guna Giat MARA jadi bilik GERAKKAN Tak boleh.. Apa lahh sikap Melayu korang ni, Melayu di utamakan Islam di tinggalkan..Macai macai



Beredar foto para tahanan Suriah tewas kelaparan di penahanan

Selasa, 13 Rabiul Awwal 1435 H / 14 Januari 2014 20:13

Beredar foto para tahanan Suriah tewas kelaparan di penahanan

foto para tahanan suriah yang didapat oleh Tahrir Souri
(Arrahmah.com) - Pemandangan mengerikan sebuah foto telah membuat marah para aktivis cyber, sebuah foto yang menunjukkan para tahanan Suriah yang meninggal akibat kelaparan di cabang penahanan rezim.
Kelompok aktivis Suriah Tahrir Souri mengklaim mendapatkan foto itu dari seorang agen keamanan rezim Nushairiyah yang membelot dari kantor cabang keamanan 215 pada saat revolusi Suriah meletus, lansir Zaman Alwasl.
Foto itu menunjukkan sejumlah para tahanan Suriah dalam kondisi telanjang yang terlihat telah tewas akibat kelaparan.
Sudah menjadi rahasia umum bahwa para tahanan sipil Suriah menderita berbagai macam penyiksaan dan pelecehan selama di tahanan rezim. Telah banyak bukti beredar dan hal itu pun dikonfirmasi oleh kelompok-kelompok Hak Asasi Manusia.
Human Right Watch telah berulang kali mendokumentasikan pelanggaran hak asasi manusia oleh pasukan dan para pejabat keamanan rezim Suriah terhadap para tahanan sipil Suriah yang di antaranya adalah para aktivis revolusi damai, para relawan kemanusiaan, para dokter, bahkan anak-anak dan wanita tak bersalah. (siraaj/arrahmah.com)


Bumi Bergegar Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan..


Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami gempa bumi berukuran 3.5 skala Richter.

Di saat para pemimpin dan orang-orang kenamaan antarabangsa sedang memberi penghormatan terakhir kepada salah seorang pengasas negara Yahudi itu, penduduk utara Galilee melaporkan kepada Ynetnews.com bahawa gegaran itu mulai dapat dirasai sekitar waktu tengah hari.

Berita mengenai gempa bumi itu telah disahkan oleh Institut Geofizik Israel.

Masya’Allah… apakah itu petanda bumi tidak menerima Ariel Sharon dan bayangkan azab yang menanti pemimpin Yahudi lakhnatullah berkenaan.

” SAYA bersumpah, saya akan bakar setiap bayi dilahirkan di Palestin. Wanita dan kanak-kanak Palestin lebih bahaya berbanding lelaki dewasa. Selagi mereka masih kelihatan, ia menunjukkan generasi itu akan berterusan…” Itulah antara baris ayat Ariel Sharon.

Namun di hari pengebumiannya, bumi bergegar … tahulah nasib kau sekarang kan.

Pemimpin Yahudi yang digelar sebagai ‘Penyembelih Beirut’ itu koma selepas diserang strok dan pendarahan otak pada 4 Januari 2006 semasa berkempen untuk partinya menjelang pilihan raya umum di Israel.

Sharon yang merupakan seorang bekas jeneral menjadi Perdana Menteri Israel dari tahun 2001 hingga 2006 terkenal kerana kekejamannya yang dikutuk oleh masyarakat antarabangsa berhubung pembunuhan beramai-ramai orang Islam di Beirut, Lebanon.

Pada tahun 1982, Sharon yang menjadi Menteri Pertahanan Israel ketika itu mengarahkan beberapa kumpulan militia Kristian Lebanon untuk membunuh pelarian Palestin di kem pelarian Sabra dan Shatila di Beirut.

Ketika itu, tentera Israel menceroboh sebahagian Lebanon untuk mengusir pejuang Pertubuhan Pembebasan Palestin.

Menurut beberapa sumber Palestin, antara 3,000 hingga 3,500 orang termasuk wanita mengandung, bayi dan kanak-kanak dibunuh kejam dalam pembunuhan beramai-ramai tersebut.

Beribu-ribu pelarian turut diseksa dan dirogol dalam kekejaman tersebut yang berlaku selama tiga hari pada 16 September 1986 ~ MyNewsHub


Earthquake Shakes Northern Israel As Former Prime Minister Ariel Sharon Is Laid To Rest

Wednesday, 15 January 2014


RAKAMAN GAMBAR "SULTAN MELAKA" BERPAKAIAN LOKAP LENGKAP KETIKA DI BAWA KE MAHKAMAH RENDAH AYER KEROH, MELAKA UNTUK PERINTAH TAHANAN REMAN.



Lelaki yang mangaku dirinya 'Sultan Melaka' Noor Jan Tuah, 56 ditahan reman selama empat hari bermula hari ini.

Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Timbalan Pendaftar Mahkamah Rendah, V.Kanasan pada pukul 9.45 pagi di Mahkamah Ayer Keroh di sini.

Selepas perintah tahanan itu dikeluarkan Noor Jan yang berbaju lokap polis berwarna jingga dan bergari kemudian dibawa anggota polis memasuki van untuk dibawa semula ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah.

Dalam pada itu, kawasan pintu masuk mahkamah juga turut dikawal oleh beberapa anggota polis bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini.

Namun pengikut-pengikut Noor Jan tidak kelihatan di kawasan mahkamah.

Usahawan jatuh lingkup

Oleh Suraya Roslan dan Yusmizal Dolah Aling
Kuala Lumpur: Dia pernah merangkul anugerah pengedar terbaik sebuah syarikat automotif di negara ini, namun kini hidup melarat selepas diburu sembilan ceti haram atau along temasuk seorang pembiaya bergelar Datuk Seri.
Bukan saja perlu menanggung hutang mingguan berjumlah RM650,000, usahawan itu kini terpaksa menanggung bebanan hutang berjumlah RM7 juta sejak awal tahun ini.

Mangsa yang mahu dikenali sebagai Nurin, 40-an berkata, dia yang bercadang untuk menambah cawangan ruang pameran keretanya diperkenalkan kepada orang kenamaan (VIP) penghujung tahun lalu oleh seorang pegawai bank dengan nilai pinjaman RM5 juta.
Katanya, disebabkan beberapa masalah teknikal, pegawai itu kemudiannya merujuk permohonannya kepada VIP berkenaan kononnya boleh membantu mendapatkan pinjaman dalam tempoh singkat.

“Awal bulan lalu saya pergi ke sebuah bank di negeri ini untuk membuat pinjaman bagi mendapatkan empat bilik pameran kereta.

“Bagaimanapun pegawai bank berkenaan kemudian merujuk saya kepada seorang lelaki berpangkat Datuk Seri yang kemudiannya bersetuju memberikan RM5 juta tanpa menyatakan tempoh pembayaran balik. Disebabkan memerlukan modal pusingan segera, saya setuju,” katanya ketika membuat aduan kepada Pegawai Unit Tindakan Khas Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Yati Shaharudin.
FotoYATI mendengar rintihan Nurin yang terpaksa berhutang RM7 juta.
Menurutnya, dia kemudian terpaksa berhutang dengan lapan along yang lain bagi melangsaikan hutang dengan Datuk Seri berkenaan dengan setiap satunya berjumlah antara RM50,000 hingga RM70,000 seminggu.

“Bagaimanapun, kini saya ketakutan apabila ada along yang bertindak menyimbah cat merah sebuah bilik pameran kepunyaan saya. “Disebabkan hal ini, salah sebuah bilik pameran terpaksa ditutup kerana kerugian besar kepada syarikat automotif berkenaan. Habis semua kereta baru yang sepatutnya untuk dijual kepada pelanggan terkena simbahan cat itu,” katanya.
Sementara itu Yati berkata, pihaknya sudah berhubung dengan along terbabit untuk menjadualkan semula dan menangguh pembayaran pinjaman Nurin kepada semua along terbabit.

“Kita juga memberikan khidmat kaunseling serta pengurusan kewangan kepadanya yang seperti hilang arah walaupun sebelum ini pernah menjadi usahawan automotif berjaya,” katanya.

Ramai sudah ‘rosak’

Kuala Lumpur: “Wanita yang mudah terperdaya dengan kata-kata manis seorang lelaki yang dikenali melalui Facebook kemudian mereka bertemu, ibarat seperti menempah bala,” kata pakar motivasi Dr Rubiah Hamzah.
Beliau yang juga penceramah bebas berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai seorang jururawat berusia 25 tahun terpaksa mengambil masa empat hari untuk mencari jalan meloloskan diri daripada menjadi ‘tawanan’ seorang Romeo Siber yang mengurungnya di sebuah rumah di Seksyen 19, Subang Jaya, yang dikenali melalui Facebook, Oktober lalu. Difahamkan, Romeo Siber yang hanya bekerja sebagai pemandu di sebuah syarikat swasta itu juga dipercayai sudah memperdaya sekurang-kurangnya tiga wanita muda melalui Facebook sejak enam bulan lalu.

Menurutnya, selagi laman sosial Facebook itu disalah guna, pelbagai masalah akan timbul sekali gus menyebabkan individu terjebak dalam kes keruntuhan moral.
“Jika dalam Facebook itu terdapat paparan gambar yang mendedahkan aurat serta menaikkan nafsu syahwat lelaki, tidak mustahil ia mendatangkan kemudaratan kepada wanita itu.

“Pendapat saya, wanita yang berkenalan melalui Facebook kemudian melalui fasa berjumpa dengan lelaki itu diibarat sudah menempah bala, kerana usia perkenalan tidak menjamin kebaikan lelaki itu,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. Katanya, mengambil contoh anak gadis yang berada di pusat perlindungan di negara ini yang kebanyakan sudah ‘rosak’ akibat mudah percaya kepada Romeo Siber.

“Fenomena pergaulan menerusi laman sosial turut disifatkan sebagai pergaulan bebas tanpa batasan dan mampu menyebabkan individu terjebak dalam kes keruntuhan moral.
“Malah, ada antara lelaki itu bermodalkan ayat manis dan wajah kacak hingga berjaya menjerat cinta gadis remaja dengan menggunakan Facebook untuk menjadi pemuas nafsu mereka. Sasaran mereka adalah gadis remaja yang kemaruk melayari laman sosial untuk mencari kenalan hingga jatuh cinta dan seterusnya menyerahkan kehormatan diri,” katanya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/01/16
 
 
 

Tiada ulasan: