Selasa, 19 November 2013

SUKAR JIKA TAK MAHU MENGAKU KESALAHAN KITA SENDIRI

Hassan Ali OK Ke, Terlupakah Bahawa Dirinya Dipecat PAS?
Posted on Monday, November 18 @ 13:30:13 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



Apa pun niat lu nak masuk PAS semula terpulanglah tetapi lu kena ingat

Malangnya keputusan untuk masuk PAS hanya boleh ditentukan PAS.

Bukan lu yang tentukan.

PAS sudah pecat lu..






So bukan hak lu nak buat keputusan masuk PAS atau tidak. Tetapi lu layak kemuka permohonan baru dan  merayu diterima masuk PAS semula...

Saranan gua gunalah kaedah motivasi untuk merayu PAS nanti... wakaka.

contoh rayuan yang lu boleh bikin dalam surat lu,

"Tolong la, bagi la I masuk PAS, please. I tak tau mana nak pergi dah... sian la kat I, pleaseeeeee!!!!"



wasukalu.com

*Video dan imej ditambah kedalam artikel asal - editor


 Kerajaan perlu pejuang hudud seperti kalimah ALLAH
Posted on Tuesday, November 19 @ 01:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



SHAH ALAM - Kerajaan perlu memperjuangkan pelaksanaan hukum hudud sama seperti isu kalimah ALLAH yang mencerminkan pegagangan akidah umat Islam.

Pengarah Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Juham), Ahmad Zamri As'ad Khuzaim berkata, dalam pelaksanaan hukum hudud, sepatutnya ia disokong dan tidak wajar dihalang sama sekali.

Beliau juga berkata, semua pihak perlu yakin, optimis dan bekerja secara professional di dalam penguatkuasaan perlaksanaan undang-undang hudud khususnya di negeri Kelantan.

"Sewajarnya, tiada dolak dalih lagi perlu diberikan oleh ahli-ahli Parlimen Islam di dalam hal ini.

“Sokongan terhadap perlaksanaan undang-undang ini adalah cerminan pegangan akidah Islamiah yang sering dilaung-laungkan oleh majoriti ahli Parlimen di pihak kerajaan, sepertimana di dalam isu kalimah ALLAH.

"Juham menggesa supaya perkara ini dapat dibentangkan segera di Parlimen serta mendapat sokongan ahli Parlimen yang majoritinya beragama Islam agar undang-undang ini dapat dipinda bagi membolehkan negeri Kelantan melaksanakan hudud," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Sebelum ini, media melaporkan, Kerajaan Kelantan akan memperuntukan RM 1 juta untuk melaksanakan hukum tersebut.

Susulan itu, ahli  Majlis Tertinggi Umno yang juga Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa turut menyambut baik perkara tersebut dan menegaskan parti bukan Islam lain tidak perlu masuk campur dalam perkara tersebut.

Terbaru, Pas juga menyatakan akan membahaskan usul hukum hudud pada Muktamar Pas yang akan berlangsung pada 22 hingga 24 November ini.

Dalam pada itu, Ahmad Zamri menambah, Juham akan sedia mengembeling usaha dan kepakaran guaman untuk merelisasikan pelaksanaan undang-undang Islam itu di Kelantan.

"Juham telah memperhalusi perkara ini dari sudut undang-undang sedia ada dan melihat halangan ke arah perlaksanaan undang-undang hudud ini dapat di atasi dengan penuh berhemah dan profesional.

"Atas rasa tanggungjawab dan penuh iltizam, Juham bersedia memberikan bantuan khidmat guaman kepada Kerajaan Kelantan bagi membantu penguatkuasaan perlaksanaan undang-undang tersebut di  Kelantan," ujarnya lagi.

JAMILAH HAMZAH
SINAR HARIAN


 Dapatkah 3 tokoh ini duduk semeja?
Posted on Monday, November 18 @ 23:55:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"

Umat Islam di Malaysia, terutamanya bangsa Melayu sedang menghadapi serangan akidah yang amat serius. Terlalu ramai bilangan mereka yang tidak tahu mengucap dua kalimah syahadah, lebih ramai lagi yang tidak solat, dah lah tak solat, gunakan sihir dalam perniagaan, gunakan sihir untuk memecah belahkan rumah tangga, menjadi pelanggan tetap kedai judi nombor berlesen.




Kes remaja hamil tak selesai-selesai. Saya seringkali dihubungi oleh mereka yang begitu mengharapkan untuk menghantar anak remaja perempuan mereka yang hamil ke rumah perlindungan. Tapi amat malang, kita di N.Sembilan boleh dikatakan tidak ada rumah perlindungan untuk remaja yang hamil luar nikah.
Dapatkah 3 tokoh agama ini duduk semeja dalam diskusi atau forum, atau setidak-tidaknya dalam munajat atau solat hajat untuk mencari jalan penyelesaian?
Jika tidak dapat, setidak-tidaknya pula Sheikh Fuad tumpu kepada umat Islam yang tidak berparti, Ustaz Fathul Bari tumpu kepada pemuda UMNO, Ustaz Nor Azman tumpu kepada pemuda PAS, agar semua pemuda yang tidak berparti, UMNO dan PAS memenuhi masjid dan surau di N.Sembilan setiap kali solat waktu dan majlis ilmu kerana terlalu amat banyak surau yang mati di N.Sembilan seperti mana yang saya nukilkan sebelum ini di http://waghih.blogspot.com/2011/03/masjid-masjid-yang-mati-di-nsembilan.html
KES REMAJA HAMIL LUAR NIKAH SERIUS
Bilangan kanak-kanak atau remaja perempuan bawah umur yang hamil luar nikah mencatat peningkatan mendadak apabila sebanyak 191 kes dilaporkan dalam tempoh lima bulan pertama tahun 2013.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Rohani Abdul Karim berkata, jika trend tersebut berterusan, bilangan kes berkenaan sepanjang tahun ini dijangka jauh lebih tinggi berbanding dua tahun sebelumnya.
"Sepanjang 2011, statistik oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menunjukkan sebanyak 204 kes kanak-kanak atau remaja bawah umur hamil dirujuk kepada pihak mereka manakala pada tahun lalu, sebanyak 172 kes.

"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
rozmal
Posted on Monday, November 18 @ 23:55:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


 Petua Merawat Penyakit Resdung
Posted on Monday, November 18 @ 23:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



"
* Ambil limau nipis 8 biji.
* Daun pndan 10 helai, hiris halus mcm bunga rampai
* Perah limau nipis. Gaulkan smpai sebati.
* Chemical akan terbentuk. Sapu di muka. Kalau sesuai.

* Dalam masa 5 minit ulat resdung akan keluar melalui kulit muka. Ianya akan banyak keluar melalui kening.
* Tarik keluar ulat resdung tersebut
* Buat 3 kali seminggu.
* Sesuai dilakukan antara jam 10am-3 ptg. Di katakan bahawa virus aktif ketika waktu tersebut.
* Tekapkan kain hitam pada muka kerana ulat akan melekat pada kain hitam dan mudah untuk dilihat.

Mudah-mudahan, sekiranya petua ini sesuai dengan anda, amalkanlah agar kita dapat hidup sihat sehingga ke akhir hayat. Amiin..

"Share"kan, agar ianya dapat dimanfaatkan bersama. - Apa Apa Jer"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
matuse68
Posted on Monday, November 18 @ 23:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur


 PAS tubuh pasukan khas untuk licinkan hudud
Posted on Monday, November 18 @ 23:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





PAS Kelantan menubuhkan jawatankuasa khas bagi melicinkan pelaksanaan undang-undang hudud di negeri tersebut, berkuat kuasa hari ini.

Penubuhan jawatankuasa pimpinan Datuk Ahmad Yaakob itu digerakkan melalui Lajnah Undang-undang Dan Hak Asasi Manusia (LUHAM) PAS Kelantan.

lawyer hisham fauzi husam musa 230613 "Pasukan khas itu berfungsi untuk membantu kerajaan negeri Kelantan dalam melicinkan perlaksanaan undang-undang hudud di negeri tersebut," kata Pengerusi LUHAM Hisham Fauzi (kanan), yang turut menganggotai jawatankuasa itu.

Dalam kenyataannya hari ini, Hisham berkata, pasukan itu akan dianggotai oleh 11 orang ahli melibatkan peguam sivil dan syarie.

Hisham turut menyebut, penubuhan pasukan petugas itu menerima respon positif daripada LUHAM Pusat PAS.

Malah, tambahnya, mereka turut ditawarkan tenaga dan pendapat mereka sekiranya diperlukan.

Bahkan, katanya lagi, ia juga menerima sokongan daripada ahli Parlimen BN. Justeru, tambahnya, tiada lagi halangan terhadap perlaksanaan undang-undang hudud di negeri Cik Siti Wan Kembang itu.

Farah Noor Samat
Malaysiakini.com
Isu biaya jet Rosmah dipersoal bertalu-talu
Posted on Monday, November 18 @ 22:44:06 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim mempertahankan isteri perdana menteri, Rosmah Mansor dalam isu pembiayaan kerajaan terhadap jet eksekutif swasta dalam lawatannya ke Qatar awal bulan ini.

Tindakan kerajaan itu hari ini dipersoalkan bertalu-talu oleh beberapa wakil rakyat pembangkang di Parlimen hari ini.

NONEMereka mempersoalkan sama ada Rosmah diperuntukkan keistimewaan itu berdasarkan peraturan kerajaan.

Menjawab soalan tersebut, Shahidan (kanan) menjelaskan lawatan tersebut diluluskan kabinet.

Mendengar kenyataan itu, MP Gombak, Azmin Ali berdiri dan mendakwa kelulusan itu mengandungi elemen konflik kepentingan kerana perdana menteri sendiri mengetuai kabinet.

MP Sepang, Hanipa Maidin turut bangkit dan mendakwa perdana menteri boleh didakwa di mahkamah jika beliau didapati bersalah kerana melanggar prosedur dalam membuat keputusan yang melibatkan konflik kepentingan.

Shahidan: Demi kepentingan negara

Diasak bertalu-talu, Shahidan tidak menjawab kedua-dua pertanyaan tersebut.

Beliau hanya menjelaskan yang ada perkara tertentu dalam mesyuarat jemaah menteri kabinet bersifat rahsia dan tidak boleh didedahkan.

NONEBeliau juga menegaskan yang lawatan yang dilakukan Rosmah adalah demi kepentingan negara.

"Beliau mewakili negara dan mewakili kepentingan negara," katanya.

Jawapan beliau itu mendorong MP Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar (kiri) untuk bangkit dan terus mengasaknya tentang peranan isteri perdana menteri.

Mahfuz ingin tahu jika isteri perdana menteri dibenar mewakili negara dalam hal ehwal perhubungan dua hala dengan negara lain.

'YB boleh, isteri YB tak boleh'

Shahidan bagaimana pun gagal memberikan penjelasan memuaskan dan hanya menggunakan dirinya yang akan mewakili negara ke satu persidangan di Ankara, Turki tidak lama lagi.

Mendengar jawapan itu, beberapa MP bangun membantah dan ada antaranya bersuara dengan lantang:

NONE"Yang Berhormat menteri boleh wakil Malaysia. Tapi isteri Yang Berhormat tak boleh".

Rosmah pada 10 November lalu hadir ke Qatar untuk Forum Ahli Perniagaan Wanita Antarabangsa Qatar ke-4.

Azmin mendakwa, penerbangan itu disahkan kerajaan dilakukan dengan menggunakan jet eksekutif.

Awal bulan ini, Parlimen diberitahu, jet yang digunakan kerajaan menelan belanja sebanyak RM14.95 juta untuk belanja petrol dan RM160.08 juta untuk penyelenggaraan.

Setiap penerbangan dilaporkan menelan belanja kira-kira RM470,000.

Ahmad Fadli KC
Malaysiakini.com

Tiada ulasan: