Rabu, 20 November 2013

DEMI ANAK...TAPI ADAKAH ANAK MENGENANG JASA...MUNGKIN ESOK LUSA GILIRAN MEREKA....IN SHAA ALLAH MEREKA ADA ANAK JUGA NANTI

Villa Nabila, remaja perempuan yang 'sorok' Izzat Izzudin

Tuesday, November 19, 2013

Riuh pasal Villa Nabila. Lebih riuh dari kontroversi yang selalu berlaku kepada Nabila Huda.

Menangis ibunya kerana anaknya,  Izzat Izzudin, 16 disorok hantu Villa Nabila. Rupa-rupanya anak ditemui selamat berada di rumah rakan Flat Desa Mutiara sambil sempat menonton TV orang riuh carikannya.

Lebih menarik 'awek' ada juga bersama, sama-sama sorok menyorok.

Gambar di atas dikatakan gambar remaja perempuan yang bersama-sama Izzat Izzudin di rumah rakan.

Tumpang tidur rumah kawan


MOHAMAD IZZAT memeluk ibunya, Norhayati Mohamad ketika ditemui selamat di Flat Desa Mutiara 4, Johor Bahru semalam.



JOHOR BAHRU - Pencarian polis ke atas seorang remaja yang dilaporkan hilang selepas mengunjungi sebuah vila dikenali Villa Nabila di Jalan Skudai di sini berakhir apabila lelaki itu ditemui di rumah kenalan wanitanya semalam.
Mohamad Izzat Izzudin Husin, 16, yang keluar dari rumah keluarganya di Kampung Hajah Hasnah, Majidee di sini Sabtu lalu dijumpai di Flat Desa Mutiara 4 di sini pada pukul 12.30 tengah malam, kira-kira 24 jam selepas ibunya membuat laporan polis.
Jarak rumahnya dengan lokasi ditemui ialah 10 kilometer.
Menurut remaja itu, dia tidak menyangka kehilangannya menjadi hebahan di internet dan akhbar.
"Saya terkejut orang kata saya hilang, sebenarnya saya tidur di rumah rakan. Saya tidak tahu orang mencari saya sehingga polis datang.
"Saya buat keputusan tidur di rumah kawan kerana bimbang dimarahi ibu sekiranya sampai rumah lewat pagi (Ahad)," katanya ketika ditemui.

Demi ‘mahkota’ anak gadis

Oleh Shaiful Shahrin Ahmad Pauzi
Bagan Serai: “Saya sanggup serahkan semua wang tunai, komputer riba dan telefon bimbit asalkan anak perempuan saya tidak dirogol perompak,” kata Siti Aishah Abdullah @ Hun Ban, 44, yang menjadi mangsa samun empat lelaki di Kampung Matang Merbau, di sini, awal pagi, semalam.
Dalam kejadian jam 2.30 pagi itu, dia dan suaminya, Mohd Ishak Din, 55, ditumbuk dan dipukul beramai-ramai oleh penjenayah menggunakan sebatang kayu.

Aishah berkata, kejadian berlaku ketika dia dan ahli keluarganya sedang tidur sebaik pulang dari berniaga di pasar malam berhampiran.

Menurutnya, dia hanya menyedari kehadiran sekurang-kurangnya empat penyamun menceroboh rumahnya selepas dikejutkan daripada tidur oleh seorang daripada suspek yang mengacukan pisau ke lehernya.
FotoMOHD Ishak cedera teruk selepas dibelasah.

“Terkejut dengan tindakan itu, saya menjerit sekuat hati meminta tolong daripada jiran berhampiran.

Villa Nabila ; Ibu Remaja Hilang Turut Subahat Bodohkan Rakyat Malaysia ?!!

Written By Azmy Klanajaya on 20/11/2013 | 8:00 am



Remaja, Mohd Izzudin Izzat Hussin, 16 tahun, yang dilaporkan hilang selepas pergi ke Villa Nabila di Danga Bay Johor Bahru 16 November lepas untuk meninjau hantu tahu dirinya sedang dicari pihak polis sepanjang tempoh kehilangannya melalui berita televisyen.
Perkara itu dimaklumkan oleh Ketua Polis Negeri Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor hari ini.
Menurut beliau, remaja berkenaan ditemui di sebuah rumah rakannya di Flat Desa Mutiara tengah malam tadi bersama teman wanitanya.
“Polis Johor berjaya.. misteri Villa Nabila ini sudah terjawab.. budak yang dilaporkan hilang yang dikatakan disorok oleh jin, makhluk halus.. berita yang begitu sensasi sekali ya.. disebar begitu luas dalam laman sosial.. Polis Johor berjaya menjawab misteri ini,” katanya.
Mohd Mokhtar berkata sebaik sahaja pihak polis menerima laporan kehilangan remaja terbabit, pihak polis Johor menubuhkan satu pasukan khas mencari remaja terbabit.
“Ibunya buat laporan mengatakan dia keluar rumah tak balik, kemudian pelbagai cerita kononnya hilang di Villa Nabila, polis tubuhkan pasukan khas, Ops Kesan arahan jelas, cari budak ini sampai dapat,” katanya.
Hasil daripada pemantauan, risikan dan kebijaksanaan polis akhirnya malam tadi remaja berkenaan berjaya ditemui, kata Mohd Mokhtar.
Beliau berkata polis membawa remaja berkenaan yang bersama teman wanitanya ke sebuah balai polis serta direkod kenyataannya.
“Jadi, cerita yang kononnya dia hilang di Villa Nabila ini tidak betul. Nasihat saya berhentikanlah kepercayaan kurafat ini. Jangan menyebarkan maklumat-maklumat, khabar angin kononnya di Villa Nabila orang pergi hilang, 30 budak hilang.. Ini semua karut.
“Budak ini telah dijumpai malam tadi lebih kurang pukul 12 malam oleh anggota polis dan kita telah siasat dan dia pun tahu, bukan dia tak tahu.. Dia pun tengok televisyen juga,” katanya.
Remaja itu, menurut beliau akan diserahkan kepada keluarganya. – mynewshub.my
Misteri Villa Nabila timbulkan kemarahan komuniti online
Posted on Wednesday, November 20 @ 09:42:30 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



"
Imej dari Mazidulakmal.com

Kejadian seorang remaja yang dikecohkan di Internet kononnya disembunyikan makhluk halus di banglo lama Villa Nabila dekat Danga Bay, Johor sejak Sabtu lalu, kini menimbulkan kemarahan komuniti online.

Sejak remaja itu, Mohd Izzat Izzudin Hussin, 16, ditemui selamat di tempat lain, bukan di villa terbabit, rata-rata pengguna online termasuk di laman sosial Facebook dan Twitter serta blog, melahirkan kemarahan masing-masing terhadap remaja berkenaan dan mereka yang menyebarkan berita kehilangan itu.

Seorang daripada pengguna Facebook dengan nama Aizzatul Izzah Adnan menulis:

“Dah menyusahkan org rmai..polis,bomba..sume yg t’laibat mst bengang wt bdk ni…mak dye punye risau dye leh pulak b’lalalalala ngan awek dye..cchhhooiii punye budak!”

Seorang lagi pengguna laman sosial itu yang menggunakan nama Babylola Myreenz mencatatkan komen berikut:

“Klu anjing penyiasat tu bole becakap mmg dah kne sumpah budak ni menjelir lidah anjing tu dok mencari sia2 je hahaha…bongok pny budak ko dah sedap dgn awek ko org lain lak yg dok risau doa siang mlm tok ko … Mmg die yg setan sebnrnyer.,, bingai…..elok tambat budak ni kt villa tu bru ko tau tekencing teberak kt c2 …. Aishhhh sory ter emo lak hahahaha,”.

Sementara itu, Shida Tasia menulis:

“memyusahkan semua org..byk lg kes yg tk selesai buang masa ngan budak bodoh ni”.

Semua komen itu boleh ditemui di laman fanpage Harian Metro di sini.

Ada juga komen dengan nada kelakar seperti yang dicatatkan oleh Nur Helidahelli:

“malam ni hantu meeting nk saman manusia sebab asik salahkan hantu.hantu pun banyak keje nk buat dari nk culik budak lelaki macam tu buat hapa”.

Remaja terbabit mungkin menjadi mangsa keadaan. Sebagaimana dilaporkan di media Internet, remaja ini dikatakan menyertai beberapa rakannya yang lain memasuki Villa Nabila, tetapi kemudian keluar dengan selamat.

Apa yang silap ialah mungkin kerana dia tidak memaklumkan kepada ibunya di mana dia berada dan pada masa sama, ada pihak lain menyebarkan cerita kononnya ada seorang remaja disembunyikan makhluk halus di villa itu. - inimajalah.com

Bacaan lanjut di inimajalah.com"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inimajalah
Posted on Wednesday, November 20 @ 09:42:30 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Mohd Sapine shared Miloais Suam's photo.
nahh salinan report ~
salute sama polis , beri kerjasama .. mereka pon cadangkan supaya lebih ramai tampil membuat aduan mengenai video hina hudud tu ,lg ramai report lg cepat kes jalan ...lagi cepat si bangsat yg berlakon tu kena tangkap ..
ini bukan soal parti tp ini pasal agama Islam..

so ,tunggu ape lg ?? esok pakat2 g balai buat report .. saya yakin anda semua boleh

Pelajar cemerlang khalwat 2 kali terbongkar



tadosex-500x300SETIU - Seorang pelajar tingkatan satu dirogol teman lelaki yang dikenalinya melalui laman sosial Facebook di dalam bilik tidur rumah neneknya di Kampung Bintang, di sini, awal pagi semalam.
Pelajar cemerlang sebuah sekolah menengah di Besut itu dikatakan dirogol sebanyak dua kali oleh kekasihnya itu yang dikenalinya baru sebulan.
Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Ab Rahman Raja Mohamed berkata, suspek berusia 15 tahun yang merupakan pelatih sebuah pusat latihan kemahiran telah datang ke rumah mangsa pada jam 12 tengah malam Khamis lalu dan mereka didakwa tidur bersama.
“Mangsa dan suspek dikatakan telah melakukan seks sebanyak dua kali iaitu pada jam 1 pagi dan 6.30 pagi Jumaat di dalam bilik tidur mangsa tanpa disedari ahli keluarganya,” katanya.
Ab Rahman berkata, perbuatan suspek bagaimanapun terbongkar apabila adik perempuan mangsa yang berumur 7 tahun masuk ke dalam bilik kira-kira jam 2 petang hari sama dan ternampak ada lelaki di dalam bilik.
Katanya, adik mangsa bertindak memberitahu bapa saudara mangsa yang kemudian memeriksa bilik berkenaan.
“Terkejut dengan kehadiran bapa saudara kekasihnya, suspek yang berasal dari Besut itu cuba melarikan diri namun berjaya ditangkap oleh bapa saudara mangsa sebelum diserahkan kepada polis,” katanya.
Mangsa tinggal bersama neneknya di rumah berkenaan manakala ibu bapanya bekerja di daerah lain.
Suspek ditahan reman untuk membantu siasatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol, menurut sumber Sinar Harian.

Korban diri demi anak

Oleh Khairulmizan Yahya
Kuantan: “Selepas memberi bantuan pernafasan kepada Eka Syakira, saya menoleh ke arah abang untuk menariknya naik ke atas perahu, tapi dia sudah tak ada.”
Demikian kata Ahmad Burhan Hassan, 35, adik kepada Ahmad Ramzi, 40, yang mati lemas selepas menyelamatkan dua anaknya di Sungai Atong, Panching, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Ahmad Ramzi dari Taman Tas, di sini, nekad terjun ke sungai sebaik melihat anaknya Eka Syakira, 7, dan Eva Syamila, 11, terkapai-kapai meminta tolong dan dia berjaya menyelamatkan mereka berdua sebelum diri sendiri terkorban.

Difahamkan, mangsa yang juga peniaga pasir pergi ke sungai itu bagi menjalankan kerja menyedut pasir bersama Ahmad Burhan serta dua iparnya dan memang sudah biasa membawa anaknya ke situ.
FotoJENAZAH Ahmad Ramzi dibawa ke HTAA, semalam.

Ahmad Burhan berkata, sebelum kejadian, dia berada di sebuah pondok di atas tebing sambil memerhatikan dua anak saudaranya itu mandi di kawasan cetek, manakala abangnya melakukan kerja tidak jauh dari tempat kejadian.

Tiada ulasan: