Sabtu, 16 November 2013

SEDARLAH KITA MILIK SIAPA....JANGAN LUPA DIRI TU MAKHLUK YANG SANGAT LEMAH

Syabab Pas Kampar and Salam Ukhwah shared Dagang Piatu's photo.
KISAH PANJANG YANG RAMAI TAK TAHU
DEBAT IMAM ABU HANIFAH VS KELOMPOK ATHEIS


Pada Suatu Pagi, Imam Abu Hanifah Yang Ketika Itu Masih Kanak-Kanak Telah Mendapati Gurunya Itu Berada Dalam Keadaan Dukacita. Beliau Pun Bertanyakan Sebabnya.

Guru:-
Aku Bermimpi Melihat Sebuah Kebun Yang Sangat Luas Yang Terhias. Terdapat Sepohon Pokok Kayu Yang Berbuah. Kemudian, Muncul Seekor Babi Dari Suatu Penjuru Kampung Dan Menyondol Serta Memakan Buah-Buah Pohon Tersebut Sehingga Habis Dedaun Dan Buah-Buah Tersebut. Hanya Tinggal Batang Kayu Sahaja. Kemudian, Muncul Pula Seekor Harimau Daripada Umbi Pohon Tersebut Lalu Terus Menerkam Babi Itu Dan Membunuhnya.

Imam Abu Hanifah:-
Allah Taala Telah Mengajarkan Saya Ilmu Ta’bir Mimpi. Saya Mendapati Mimpi Ini Baik Bagi Kita Dan Buruk Bagi Musuh Kita. Jika Tuan Guru Izinkan, Bolehlah Saya Ta’birkannya.

Guru:-
Ta’birkanlah

Imam Abu Hanifah:-
Dusun Luas Yang Terhias Itu Adalah Agama Islam. Pohon Kayu Yang Berbuah Itu Ialah Para Ulama. Batang Kayu Yang Tertinggal Itu Ialah Tuan Guru Sendiri. Babi Yang Muncul Itu Ialah Kelompok Atheis Itu, Manakala Harimau Itu Yang Membunuh Babi Tersebut Ialah Saya Sendiri.

Tuan Guru:-
Bagaimana Pula Kalau Orang Tanya Siapa Kamu ?

Imam Abu Hanifah:-
Katakan Saja Saya Ini Budak Pembawa Kasut Tuan. Berangkatlah, Saya Akan Turut Menemani Tuan Guru. Dengan Berkat Hemat Tuan Guru Dan Berkat Hadrat Tuan Guru, Saya Akan Patahkan Hujahnya.

Tuan Guru Bergembira Dengan Kata-Kata Imam Abu Hanifah Itu, Lalu Bertolak Bersama Ke Masjid Jami’. Kemudian, Khalifah Tiba Di Samping Orang Ramai Telah Berhimpun Di Sana. Kelompok Atheis Itu Datang Dan Terus Naik Ke Mimbar Serta Bertanya: Siapakah Di Kalangan Kamu Yang Akan Menjawab Soalan-Soalanku ?
Imam Abu Hanifah Menjawab: Nyatakan Saja Soalan Kamu, Orang Yang Tahu Akan Menjawabnya.

---------------------------------

SOALAN PERTAMA
“Pada zaman bilakah Tuhan kamu dilahirkan ?”

Imam Abu Hanifah tersenyum lalu menjawab:- “Allah taala tidaklah sesuatu yang dilahirkan. Jika Dia dilahirkan sudah tentu Dia punya bapa, Allah juga tidak melahirkan. Jika Dia melahirkan maka sudah tentu Dia punya anak”

---------------------------------

SOALAN KEDUA
“Kalau begitu, bilakah pula Tuhan kamu wujud ?”

Imam Abu Hanifah seraya menjawab : “Allah taala itu wujud sebelum adanya zaman, Sedangkan zaman itu sendiri adalah ciptaanNya , mana mungkin pencipta wujud selepas makhluk ciptaanNya”

---------------------------------

SOALAN KETIGA
“Cuba kamu berikan kepada kami sedikit gambaran tentang kewujudan Tuhan kamu yang tiada permulaan ini. Bagaimana mungkin sesuatu itu ada tanpa ada permulaannya ?"

Imam Abu Hanifah menjawab : “Kamu pandai mengira ?” Kelompok Atheis itu menjawab : “Tentu sekali kami pandai mengira”. Imam Abu Hanifah meneruskan ucapannya: “Bolehkah kamu beritahu aku apakah nombor sebelum nombor 4 ?” Mereka menjawab : “Nombor 3”. Imam Hanifah : “Nombor sebelum 3 ?” Mereka menjawab : “Nombor 2”. Imam Abu Hanifah : “Nombor sebelum 2 ?” Mereka menjawab : “Nombor 1” Imam Abu Hanifah : “Nombor sebelum 1 ?” Mereka menjawab : “Tiada”

Imam Abu Hanifah tersenyum lalu memberikan penerangan : “Nah, kamu sendiri mengakui bahawa nombor 1 sendiri sebelumnya tiada mulanya. Nombor yang merupakan ciptaan Allah ini sendiri kamu akui bahawa tiada permulaan baginya. Apatah lagi pencipta kepada Nombor itu sendiri ?”

Terpinga-pinga Kelompok Atheis tersebut dengan jawapan yang padat dan bernas daripada Imam Abu Hanifah. Ternyata mereka silap perkiraan bilamana berhadapan dengan anak muda ini. Pada mulanya mereka merasakan bahawa anak muda ini mudah dikalahkan, namun telahan mereka ternyata menyeleweng. Mereka perlu lebih berhati-hati.

---------------------------------

SOALAN KEEMPAT
“Tahniah anak muda di atas jawapanmu sebentar tadi. Jangan sangka kamu berada di dalam keadaan yang selesa. Baik, tolong kamu terangkan kepada kami, pada bahagian manakah Tuhan kamu mengadap ?”

Imam Abu Hanifah : “Jika aku bawa sebuah pelita yang dicucuh dengan api ke sebuah tempat yang gelap, pada arah manakah cahaya pada api tersebut mengadap ?”

Mereka menjawab : “Cahaya itu tentulah akan menerangi keseluruhan arah”. Imam Abu Hanifah menjawab : “Jika cahaya yang diciptakannya itu pun kamu semua tidak mampu menerangkan pada arah manakah ia mengadap, inikan pula Sang Pemilik cahaya langit dan bumi ini sendiri ?”

Kesemua hadirin yang mendengar jawapan daripada Imam Abu Hanifah bersorak kegembiraan. Kagum mereka dengan kepetahan anak muda itu.

---------------------------------

SOALAN KELIMA
“Bolehkah kamu terangkan kepada kami, bagaimana zat Tuhan kamu ? Adakah ianya keras seperti besi ? Atau jenis yang mengalir lembut seperti air ? Atau ianya jenis seperti debu dan asap ?"

Imam Abu Hanifah sekali lagi tersenyum. Beliau menarik nafas panjang lalu menghelanya perlahan-lahan. Lucu sekali mendengar persoalan Kelompok Atheis ini. Orang ramai tertunggu-tunggu penuh debaran apakah jawapan yang akan diberikan oleh Sang Anak Muda.

Imam Abu Hanifah menjawab : “Kamu semua tentu pernah duduk di sebelah orang yang sakit hampir mati bukan ?”. Mereka menjawab : “Tentu sekali”. Imam Abu Hanifah meneruskan : “Bilamana orang sakit tadi mati. Bolehkah kamu bercakap dengannya ?”. Mereka menjawab : “Bagaimana mungkin kami bercakap dengan seseorang yang telah mati ?”

Imam Abu Hanifah meneruskan : “Sebelum dia mati kamu boleh bercakap-cakap dengannya, namun selepas dia mati, terus jasadnya tidak bergerak dan tidak boleh bercakap lagi. Apa yang terjadi sebenarnya ?” Mereka tertawa lalu memberikan jawapan: “Adakah soalan seperti ini kamu tanyakan kepada kami wahai anak muda ? Tentu sekali seseorang yang mati itu tidak boleh bercakap dan bergerak . Ini kerana rohnya telah terpisah daripada jasadnya.”

Imam Abu Hanifah tersenyum mendengar jawapan mereka lalu berkata: “Baik, kamu mengatakan bahawa rohnya telah terpisah daripada jasadnya bukan ? Bolehkah kamu sifatkan kepada aku sekarang, bagaimanakah bentuk roh tersebut. Adakah ianya keras seperti besi, atau ianya mengalir lembut seperti air atau ianya seperti asap dan debu yang berterbangan ?”

Tertunduk kesemua Atheis tersebut bilamana mendengar persoalan Imam Abu Hanifah tersebut. Ternyata sendaan mereka sebentar tadi kembali tertimpa ke atas mereka. Mereka menjawab dengan keadaan penuh malu : “ Maaf, tentu sekali kami tidak dapat mengetahui bagaimana bentuknya”

Imam Abu Hanifah lalu meneruskan bicaranya: “Jika makhluknya seperti roh itu pun kamu tidak mampu untuk menerangkannya kepada aku. Bagaimana mungkin kamu ingin menyuruh aku menerangkan bagaimana bentuk Tuhan Pemilik Ruh serta sekalian alam ini ?”

---------------------------------

SOALAN KEENAM
“Dimanakah Tuhan kamu duduk sekarang ?”

Imam Abu Hanifah kembali bertanyakan soalan kepada mereka : “Jika kamu membancuh susu, tentu sekali kamu mengetahui bahawa di dalam susu tersebut ada terdapat lemak bukan ? Bolehkah kamu terangkan kepada saya, dimanakah tempatnya lemak tersebut berada ?"

Mereka menjawab : “Kami tidak dapat menerangkan kepadamu dengan tepat kedudukan lemak di dalam susu tersebut. Ini kerana lemak itu mengambil keseluruhan bahagian susu tersebut.”

Imam Abu Hanifah seraya berkata : “Kamu sendiri lemah di dalam memberikan jawapan terhadap persoalan aku sebentar tadi. Jika lemak di dalam susu pun tiada tempat yang khusus baginya , masakan pula kamu ingin mengatakan bahawa Tuhan Pemilik Arasy itu ada tempat duduk khusus bagiNya ? Sungguh aku pelik dengan persoalan-persoalan kamu ini”

---------------------------------

SOALAN KETUJUH
“Kami pelik bagaimana jika masuk ke dalam syurga ada permulaannya (iaitu selepas dihisab oleh Allah taala di Padang Mahsyar) namun bilamana sudah berada di dalamnya maka tiada lagi pengakhirannya (maksudnya tiada kesudahannya dan akan selama-lamanya di dalam syurga) ?”

Imam Abu Hanifah tersenyum lagi lalu menjawab : “Mengapa kamu pelik dengan perkara tersebut. Cuba kamu lihat pada nombor. Ianya bermula dengan nombor satu bukan ? Namun bolehkah kamu terangkan kepada aku apakah nombor yang terakhir di dalam senarai nombor ?” Terkelu kelompok Atheis ini untuk memberikan jawapan. Tentu sekali nombor tiada kesudahannya.

Imam tersenyum melihat kelompok Atheis ini terkebil-kebil tidak mampu memberikan jawapan. Kemudian Beliau menyambung bicaranya : “Nah, kamu sendiri tidak mampu untuk menerangkan kepadaku apakah nombor terakhir bukan ? Jawapannya sudah tersedia di hadapan mata kepala kamu”

---------------------------------

SOALAN KELAPAN
“Kami ingin bertanya lagi, bagaimana mungkin seseorang di dalam syurga menurut Nabi kamu tidak akan kencing dan berak. Sedangkan mereka juga makan dan minum ? Ini adalah perkara yang tidak masuk akal”

Imam Abu Hanifah tenang membetulkan kedudukannya. Lalu beliau menjawab : “Aku dan kamu sebelumnya pernah berada di dalam perut ibu sebelum dilahirkan bukan ? Sembilan bulan di dalam perut ibu, kita juga makan daripada hasil darah ibu kita. Persoalanku, adakah kamu buang air kecil dan besar di dalam perut ibumu ? Sedangkan kamu juga makan di dalamnya ?”

Sekali lagi kelompok ini terdiam membisu seribu bahasa. Padat sekali jawapan anak muda ini. Akhirnya mereka mengakui bahawa tiada lagi persoalan yang ingin ditanyakan malah kesemuanya telah dipatahkan oleh al-Imam Abu Hanifah dengan penuh berhikmah.

---------------------------------

SOALAN TERAKHIR
“Jika kamu terlalu bijak , apakah yang dilakukan oleh Tuhanmu sekarang ?”

Maka Imam Abu Hanifah menjawab dengan tenang. “Sebelum aku memberikan jawapan kepadamu, eloklah kiranya kita bertukar tempat. Ini kerana kamu berada pada tempat yang tinggi sedang aku berada di bawah. Jawapan hanya boleh diberikan bilamana aku berada di atas mengambil alih tempatmu”

Kelompok Athies itu lalu bersetuju dengan cadangan Imam Abu Hanifah. Lalu mereka bertukar tempat. Al-Imam naik ke atas, manakala sang Atheis turun ke bawah. Bilamana Imam Abu Hanifah sudah berada di atas.

Terus beliau menjawab : “Kamu bertanya sebentar tadi apakah yang Tuhanku lakukan sekarang bukan ? Jawapannya ialah, Tuhanku sedang meninggikan yang Haq (dengan menaikkan Imam Abu Hanifah ke atas) dan menurunkan yang Batil (dengan menurunkan Kelompokj Atheis tersebut ke bawah).

---------------------------------

Baghdad kembali berseri selepas peristiwa tersebut. Anak muda itu semakin dikenali malah terus menerus namanya disebut orang sehinggalah ke hari ini. Walau sudah hampir ribuan tahun beliau meninggalkan kita. Namun namanya disebut orang seolah-olah beliau masih hidup di sisi kita.

Al-Fatihah buat al-Imam al-A’dzam Abu Hanifah Nu’man bin Thaabit ra anhu serta kepada seluruh gurunya dan kesemua muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup atau yang telah wafat.

---------------------------------

FOTO:-
Makam Imam Abu Hanifah ra
Ahmad Mazlan was tagged in Ramli Abdul Rahim Rahim's photo from September 20, 2012.
SURAH AL ZALZALAH
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

اذا زلزلت ألأرض زلزالها
1-Apabila bumi digoncangkan dengan goncangannya (yang dahsyat)
وأخرجت ألأرض أثقالها
2-Dan bumi telah mengeluarkan beban berat (yang dikandung)nya.
الأنسن مالهاوقال
3-Dan manusia berkata “ Mengapa ia (bumi jadi begini).”
يومئذ تحدث أخبارها
4-Pada hari itu ia (bumi) menceritakan beritanya.
بان ربك أوحى لها
5-Kerana sesungguhnya Tuhanmu telah memerintahkan kepadanya.
يومئذ يصدر ألناس أشتاتا ليروا اعملهم
6-Pada hari itu manusia (dari kubur) dalam keadaan yang bermacam-macam untuk diperlihatkan pada mereka amal.
فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره
7-Maka barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarrah pun (nescaya) dia akan melihatnya.
ومن يعمل مثقال ذرة شرا يره
8-Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarrah pun nescaya Dia akan melihatnya.
اللهم صلى على سيدنا محمد

The Star yang menyiarkan rencana Sisters In Islam (SII) adalah dipunyai oleh orang bukan Islam. Maka apakah jaminan bahawa mereka akan berlaku adil terhadap Islam? Tidak ada.
Maka adalah menjadi tanggungjawab kita orang Islam untuk tidak menjadi syaitan bisu apabila melihat kemungkaran berlaku di hadapan kita.
Perbuatan “Istihza’” (memperolok-olokkan) hukum hudud oleh penulis SII adalah satu “kemungkaran akbar” yang boleh membatalkan syahadat.
Kita tidak mengaibkan penulis, tetapi penulis itu sendiri yang telah mengaibkan dirinya sendiri dengan menelanjangkan sikap munafiknya dengan memperolok-olokkan apa yang telah Allah wahyukan kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad saw.
Pintu taubat masih terbuka luas bagi penulis dan gerombolan SII.
Kita tidak perlu menjadi Muslim yang apologetik, berlapang dada dalam perkara yang menyentuh akidah.
SELAMATKAN AKIDAH MUSLIM MALAYSIA
سُوۡرَةُ الزّلزَلة
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
إِذَا زُلۡزِلَتِ ٱلۡأَرۡضُ زِلۡزَالَهَا (١) وَأَخۡرَجَتِ ٱلۡأَرۡضُ أَثۡقَالَهَا (٢) وَقَالَ ٱلۡإِنسَـٰنُ مَا لَهَا (٣) يَوۡمَٮِٕذٍ۬ تُحَدِّثُ أَخۡبَارَهَا (٤) بِأَنَّ رَبَّكَ أَوۡحَىٰ لَهَا (٥) يَوۡمَٮِٕذٍ۬ يَصۡدُرُ ٱلنَّاسُ أَشۡتَاتً۬ا لِّيُرَوۡاْ أَعۡمَـٰلَهُمۡ (٦) فَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ خَيۡرً۬ا يَرَهُ ۥ (٧) وَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ۬ شَرًّ۬ا يَرَهُ ۥ (٨)
Surah Al-Zalzala
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Apabila bumi digegarkan dengan gegaran yang sedahsyat-dahsyatnya, (1) Serta bumi itu mengeluarkan segala isinya, (2) Dan berkatalah manusia (dengan perasaan gerun): Apa yang sudah terjadi kepada bumi? (3) Pada hari itu bumi pun menceritakan khabar beritanya: (4) Bahawa Tuhanmu telah memerintahnya (berlaku demikian). (5) Pada hari itu manusia akan keluar berselerak (dari kubur masing-masing) untuk diperlihatkan kepada mereka (balasan) amal-amal mereka. (6) Maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)! (7) Dan sesiapa berbuat kejahatan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)! / (8) 
 
 
 
 

JPP BN projek buang masa, rugi dana rakyat – Mat Taib

mat taibSHAH ALAM 15 NOV : Pembangunan Jawatankuasa Perwakilan Penduduk (JPP) lantikan kerajaan pusat disifatkan sebagai satu lagi projek membuang masa dan merugikan dana rakyat.
Bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhamad Muhamad Taib, berkata hal itu adalah selepas meneliti kebarangkalian berlakunya pertindihan kuasa antara ahli majlis Pihak Bekuasa Tempatan (PBT) dengan ahli pelaksana JPP.
“Secara kasarnya, perkara ini jelas akan berlaku kerana satu kawasan mempunyai dua jawatankuasa dengan peranan sama. Ia akan memecah belahkan hubungan masyarakat dan PBT, jadi lebih baik guna saluran sedia ada iaitu mengekalkan ahli majlis di bawah PBT, tanpa JPP.
“JPP ditubuhkan untuk kepentingan rakyat dan saya khuatir dana yang disalurkan tersekat di tengah jalan. Sampai satu peringkat, projek tidak terlaksana, tetapi pihak yang mengurus projek menggunakan dana itu,” katanya ketika dihubungi Selangor Kini, di sini, semalam.
Muhamad yang juga Ahli PAS, berkata dakwaannya itu bersandarkan kepada kegagalan kerajaan pusat memperincikan mekanisme JPP kepada pengetahuan umum walaupun dana RM63 juta untuk pembangunan entiti itu diumumkan dalam pembentangan Belanjawan Nasional 2014, pada 25 Oktober lalu.

“Ke mana dana besar itu akan disalurkan, siapa akan menerima dan menguruskannya, apa mekanisme serta mondus operandi yang akan digunakan.
“Ia tidak dijelaskan secara terperinci dan saya khuatir pembangunan JPP dengan dana puluhan juta itu tidak sampai kepada rakyat, tetapi tersekat di tengah jalan,” katanya.

Model cantik dibunuh suami??

Written By canang on Sabtu, 16 November 2013 | 11/16/2013 08:53:00 PG


Aiko dan suaminya (Facebook)
Manila - Seorang wanita muda di Filipina yang bekerja sebagai model majalah lelaki dewasa mati dibunuh suaminya. Sebelum meninggal, wanita berusia 28 tahun ini bertengkar hebat dengan suaminya seorang warganegara Amerika Syarikat.

Aiko Baniqued Moore dikenali sebagai model yang biasa tampil dalam pameran kereta. Dia juga pernah tampil dalam majalah lelaki dewasa, FHM. Aiko dinyatakan meninggal di sebuah rumah sakit di Makati City, pada Rabu (13/11) malam akibat cedera parah di bahagian kepala.

Suaminya, James Edward Moore II (32), yang memukul Aiko hingga cedera parah dan berakhir kematian. Penyiasat kes ini menuturkan, keduanya terlibat pertengkaran hebat kerana cemburu. Namun tidak dijelaskan lebih lanjut masalah yang membuat salah satu dari pasangan tersebut terbakar cemburu.

Seperti dilansir Asia One, Jumaat (15/11/2013), pasangan suami-isteri ini berlkahwin pada tahun 2011 lalu. Salah seorang teman wanita Aiko menyaksikan langsung pertengkaran keduanya. Bahkan wanita tersebut sempat mententeramkan anak laki-laki hasil pernikahan suami Aiko dengan isteri sebelumnya, ke lobi apartemen.

Dia kemudian minta bantuan petugas keselamatan apartemen setempat. Insiden ini terjadi di kompleks apartemen yang ada di kawasan Amorsolo Street, Barangay Poblacion, Makati City, Filipina

"Ketika petugas tiba, mereka melihat suami mangsa sedang memukulinya di bahagian kepala dan juga sekujur tubuh, dan bahkan menghantamkan kepalanya ke lantai," tambah penyiasat bernama Rico Caramat.

Petugas keselamatan apartemen segera melumpuhkan dan mengamankan suami Aiko. Sedangkan Aiko dilarikan ke Makati Medical Center, namun sayang nyawanya tak dapat diselamatkan. Wanita muda ini dinyatakan meninggal dunia pada Rabu (13/11), pukul 18.09 waktu setempat.

Suami mangsa sempat ditahan di dalam kamar tidurnya sambil menunggu polis datang. Namun dilaporkan lelaki yang berasal dari Utah, AS, ini sempat berusaha bunuh diri dengan menggorok lehernya sendiri. Usaha bunuh dirinya tersebut gagal dan dia dilarikan polis ke rumah sakit setempat untuk menjalani perawatan perubatan sebelum akhirnya ditahan

detikNews
Khasiat Bercium. . . Ismali Tukol
Comolot pon ada khasiat ke? Ahli perubatan mendapati bahawa berciuman baik untuk kesihatan.. Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit. Apa kelebihan berciuman dari sudut kesihatan?
1. Berciuman dalam waktu yang lama boleh membantu sistem sirkulasi kita. Ketika berciuman, degupan jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung per minit.
2. Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. Ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.
3. Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam yang menutupi gigi.
4. Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Bercium dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.
5. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahawa dengan ciuman mengghairahkan tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman) boleh membantu menghilangkan berat badan.
6. Berciuman dikenali sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.
7. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur. Otot pipi yang menegang kerana ciuman yang berghairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.
8. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.
9. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.
10. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu mengurangi sakit.
11. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini.
12. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.
AMARAN KERAS :
Jangan jadikan info ini sebagai alasan untuk anda berciuman dengan pasangan anda jika anda masih belum ada ikatan dengannya. Berciuman dengan pasangan secara haram pula sebenarnya boleh memudaratkan kesihatan. Juga boleh membawa anda kepada azab neraka yang amat dahsyat! Naozobil lah..
UNTUK ORG YG DH NIKAH JERR!
Pas Bagan Parit Sulong shared Wan Zafran's photo.
2 perbezaan cara hukuman 2011 lagi Cina terima hudud di kelantan.. tetapi sejak lahir sehingga 2013 siapakah dikalangan orang umno yang berminat dengan hukum hudud berada dimalaysia?

ps : saja tanya.. bukan.politik tp ini pertanyaan.. sy pelik bila orang islam tak terima hukum islam.. hukum hudud ada dalam Al-Quran.. adakah kamu.baca Al-Quran tanpa mehayati maksudnya ... renung2 kan 
 
 


Are You Chatting With A Sex Maniac?
Posted on Thursday, November 14 @ 20:37:02 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol



"WHILE some turn their internet devices on to log in, others log in to get turned on.
Teenagers below the legal age of 18 often find themselves in a complicated time of their lives handling the balancing act of self discovery and the aspiration to be accepted.

The recent murder case of 15-year-old Ng Yuk Tim shocked the nation with the gruesome details of the crime but perhaps what was more devastating was the fact that the killer was someone she met through a Cosplay site online.


Our team at Malaysian Digest, saddened by this case, conducted an investigation to determine the feasibility of how easy it is to meet someone online, for better or worse.

What we discovered shocked us.
Through a site called Malaysia Chat, supposedly dubbed a ‘regular chat site for Malaysians’, this reporter, guised as an underage girl was bombarded with inappropriate messages from adults. 
The strong sexual content presented in the messages uncovered a thick web of what appears to be paedophiles that visit the site for their pleasure.
Some of them even went as far asking the location of this reporter’s ‘school’ for them to pretend to be a parent for a quick ‘pick up’.
In addition to this, married men appear to be using the site to find partners to help them cheat on their wives.
A man under the alias ‘AbangManje’, who claimed to be married, when asked on whether he felt what he was doing was wrong simply came up with a despicable reply.
‘Oh come on, it’s not like anyone else isn’t doing what we are doing, besides, you will be an adult someday’.
Another man with an alias name of ‘rey89’ simply said that he came here because there was an abundant amount of teenagers who visited the site for the sole purpose of ‘hooking up’ with adults.
‘It’s normal, don’t worry okay I won’t tell anyone’ he pleaded with this writer for ‘her’ phone number.
As ridiculous as these responses may be, it can’t be denied that it sheds light on another perspective on the matter; it takes two to tango.
The stomach turning notion that these individuals mask themselves behind a cyber wall is hard to chew on as it is but what is more harrowing is the notion that some teenagers these days will go to extreme measures to ‘discover themselves’.
A fellow teenager, who claimed to be 16 years old, whom this writer chooses not to disclose her alias in fear that she might be harmed, said that she likes what she does on the site.
‘I lost it here, my virginity, to someone who was good to me. Sometimes it can be quite scary when they take you back to their place but you just have to know why you’re here for’. She said.

n the day and age of sexualisation increasingly becoming a strong culture of its own, many teenagers are being sucked in to this ‘spectacle’ as they feel it would enable them to be both accepted and respected.
This writer, a former member of a local boarding school can very much identify that it was the norm for most kids to perform sexual acts behind the knowledge of parents and teachers.
Yet the details become shared gossip for those at school.
Perhaps this is article can be as eye opening to parents or guardians as it is for teenagers.
A wake up call is necessary for parents to monitor and educate their teenage children on the dangers of the web no matter how ‘stale’ they feel this topic may be.
As we mourn the loss of dear Ng Yuk Tim, a message ought to hover over our heads; danger can come from the places we least expect but vigilance can certainly be a potent saviour.

Sumber:http://www.malaysiandigest.com/opinion/479157-are-you-chatting-with-a-sex-maniac.html
"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
adikmanis
Posted on Thursday, November 14 @ 20:37:02 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol


Tiada ulasan: