Selasa, 4 Februari 2014

KUAR MASUK PARTI BIASA....MATI HIDUP LUAR BIASA...MASUK NERAKA HABIS TEMPUH BARU BOLEH KUAR...ADA PULA TAK KUAR2...KEKAL SELAMA2...MORAL 'SENDIRI MAU INGAT'...LAH NI BANYAK DERHAKA PADA MAHA PENCIPTA...ORANG NI KIRA BODOH DAN BAHLOL

Tuesday, 4 February 2014

KERANA SURAT INI GEGAK GEMPITA SATU NEGARA KONONNYA SEORANG ADUN PKR DI PERAK KELUAR PARTI.




Semuanya bermula daripada gambar sekeping surat seperti di atas yang giat berlegar di alam maya waktu ini. 
Surat tersebut yang bertarikh 2 Januari 2014 daripada YB Kesavan, Adun N54 Hutan Melintang, Perak kepada Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, mengisytiharkan dirinya keluar daripada Parti Keadilan Rakyat berkuat-kuasa daripada tarikh tersebut atas alasan hilang kepercayaan dan tidak berpuas hati terhadap kepimpinan parti. 
Tetapi, nak tanya sedikit, tarikh surat dan pengisytiharan keluar daripada parti PKR adalah pada 2 Januari 2014, mengapa pula hanya pada 4 Februari 2014 baru Speaker Dewan Undangan Negeri Perak menandatangani penerimaan surat tersebut?
Sebulan jarak di antara tarikh penghantaran dan penerimaan surat, bolehkah diterima akal?
Patutlah ada yang mengatakan surat ini palsu, hanya perang saraf untuk menghangatkan suasana PRK Kajang yang melibatkan parti PKR dan pimpinan tertingginya, DS Anwar Ibrahim. 
Tetapi, mengapa di Perak? Tidak di Selangor?
Ataupun ada kebenaran di sebalik misteri surat ini?
Sama-sama kita tunggu pengesahan ataupun penafian pihak-pihak yang terlibat di dalam perkara ini.

Surat ringkas itu mempunyai cop terima daripada pejabat speaker Perak. Bagaimanapun keasliannya masih tidak dapat dipastikan setakat ini.

Panggilan telefon dan SMS kepada Kesavan tidak dilayan. Bagaimanapun ADUN Teja dari PKR Chang Lih Kang menafikan perkara tersebut.

"Saya menelefon beliau (Kesavan) dan beliau menafikan perkara itu," Chang memberitahu Malaysiakini.

Chang menambah Kesavan kini sedang membuat persiapan perkahwinan beliau.

Speaker Perak SK Devamany juga tidak dapat dihubungi.

PKR mempunyai luma ADUN dari jumlah keseluruhan 28 ADUN Pakatan Rakyat. BN mempunyai 31 wakil dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Esok jam 10.00 pagi di Wisma KEADILAN Ipoh akan di adakan sidang media oleh YB Kesavan.. Semuanya akan terungkai esok.

Jawapan kapada ulama-ulama penjilat penjajah

Tahniah kita ucapkan pada kerajaan haram Thailand yang baru yang di ketuai oleh Samak Sundaradej yang baru mengangkat sumpah di depan raja Bhumibul. Haram kerana beliau berjaya membohongi; yang pertama rakyat thai dan yang kedua Taksin Shinawatra. Partainya menang kerana menjual nama Taksin dan berjanji untuk membawa balik beliau. Rakyat Thai memberi mandate kapada partai PPP dan menolak golongan pro raja, Demokrat yang didalangi oleh penasihat raja iaitu Prem.Setelah menang beliau mula menunjuk belang dengan membelakangi calun-calun cabinet pilihan Taksin.Akhir-akhir ini beliau menafikan tentang pembunuhan beramai-ramai terhadap tunjuk perasaan pelajar-pelajar pada tahun 1976. Beliau menyatakan dalam peristiwa itu hanya seorang sahaja yang mati.Sedangkan dalam kejadian itu beratus orang telah dibunuh oleh tentera thai yang di perintah oleh nya. Begitu juga dengan peristiwa pembunuhan beramai-ramai umat islam Patani di masjid kerisik dan takbai.(Dalam kedua-kedua peristiwa ini tidak kurang-kurang seribu orang telah dibunuh secara kejam samaada ditempat kejadian atau ditempat yang berlainan.Sekurang-kurang tiga perkuburan beramai-ramai ditanah-tanah perkuburan orang-orang cina di naratiwat,jala dan Patani telah ditemui.Pengakuan dari orang-orang yang dibebaskan dari tahanan tentang kejadian-kejadian penyeksaan dan pembunuhan tahanan-tahanan amat menyayat hati. Bahkan dalam pengakuan yang dibuat secara video oleh Kamnan tokdeng dan Abu che hil mencerita sebahagian dari sifat penjajah thai ini.),
Beliau tidak sedikit pun merasa kesal dengan pembunuhan itu bahkan mempertahan kan tindakan taksin dan tentera penjajah thai itu.
Memang begini lah lumrah Siam dari dulu sampai sekarang.Sehingga sekarang ini banyak negara-negara OIC dan negara jiran thai yang terdekat sering tertipu oleh mereka.
Adakah kerajaan baru ini akan mengubah dasar kejam mereka terhadap tanah jajahan Patani? Jawabnya jauh sama sekali.Mereka akan tetap meneruskan dasar-dasar kejam dan bahkan mungkin akan lebih keras lagi. Dalil yang jelas s
ekali ialah dalam cabinet baru ini tidak ada seorang pun tokoh Islam dilantik menduduki cabinet. Kecewa lah harapan penjilat-penjilat penjajah golongan wahabi yang sudah menempah baju Kot baru kerana berharap dilantik ke cabinet !!!! Pihak Thai juga telah mula menghantar satu rombongan yang diketuai oleh bekas Timbalan Perdana Menteri/Dalam Negeri Sdr Wan Muhammad Nor Matta ka Malaysia. Tujuannya ialah untuk konon nya bertemu dengan pemimpin-peminpin pejuang yang dikatakan sedang bersembunyi di Malaysia.Bagi pihak pejuang semua aktiviti ini tidak akan mengalih kan fokus dari operasi-operasi yang sedang berjalan.
Di akhir-akhir ini pihak penjajah telah menggunakan taktik baru lagi. Iaitu memaksa dan memperalatkan ulama-ulama su untuk membuat fatwa bagi menyesat kan rakyat Patani yang sedang berjuang membebaskan tanah air.Pertama mereka mengguna kan Baba Sin Surat yang menetap di Mekah al-Mukarramah lebih 40 tahun. Dan yang keduanya. Memaksa Baba Ismail Sepanjang dan ketua-ketua majlis ugama islam kelima–kelima wilayah Patani dan mengarah Mursyidul Am Wahabi iaitu Dr Ismail Lutfi bagi mengeluarkan fatwa-fatwa untuk menyesatkan rakyat Patani. Fatwa-fatwa keliru ini terkandung dalam buku yang diterbit oleh S.A.P.T ,Majlis-majlis ugama islam lima wilayah dan persatuan pondok lima wilayah. Buku ini diterbitkan dalam dua bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Thai.
Pihak Patanikini telah diminta menjawab fatwa-fatwa sesat ini. Walaupun pada mulanya pihak kami tidak berapa mengambil berat tentang fatwa-fatwa yang remeh itu tetapi bagi memenuhi hajat sebahagian rakyat Patani pihak kami akan cuba menjawab perkara-perkara tersebut.Sebelum kami menjawab fatwa-fatwa tersebut ada beberapa persoalan yang harus kita fahami terlebih dahulu. Pertama kami ingin bertanya apakah bangsa Chularajmontri Thailand iaitu Sheikh Ahmad sawad sumaliasak.Adakah beliau keturunan melayu yang dicucuk keting dahulu? Kalau benar kita amat sedih sekali kerana beliau yang dulu berbangsa dan bahasa melayu sekarang sudah hilang terus jatidiri.Apa dia nak panggil bangsa dirinya sekarang? Thai muslim? Celaka! Tidak ada dalam kamus dunia nama bangsa itu.Kedua saya nak tanya pada sdr pengerusi majlis wilayah-wilayah Senggora dan Setul.Adakah mereka masih bangsa melayu? Kalau masih kenapa tidak boleh berbahasa dengan bahasa ibunda? Celaka juga kerana setelah menerima nasib yang begitu dahsyat pun masih sanggup menjadi alat penjajah Siam.Kapada Sdr dr Ismail lutpi(sahabat baik penulis), Aziz bin hawan dan Sdr Aziz Yanya kita harus periksa dulu nasab mereka. Jangan-jangan keturunan yang mengkhianati dan yang bersubahat dengan penceroboh Siam dua ratus tahun yang lalu ketika kejatuhan kerajaan Patani.Untuk Baba Ismail Sepanjang tu yang dulu bermati-matian menentang wahabi sekarang sudah boleh duduk satu saf dengan golongan tersebut.Dipaksa atau takut mati atau kalah dengan duit? Baba sin surat tu takpalah kerana dia sendiri telah mengaku dipaksa kerana hanya diugut oleh Siam dengan enggan mengeluarkan Paspot untuk nya kalau tak buat fatwa saperti itu.Fatwa-fatwa beliau telah pun dijawab oleh ulama-ulama Patani yang berada di Mekah.
Kami menganggap peristiwa yang berlaku keatas ulama-ulama ini adalah satu trajedi yang setanding dengan trajedi kejatuhan patani 1786 dulu.Kerana mereka ini terdiri dari ulama-ulama yang mendapat pendidikan dari guru-guru dan pondok-pondok yang tersohor.Lebih-lebih lagi Baba Sin surat seorang yang sepatutnya dekat dengan allah swt dan tidak tertipu dengan dunia memandangkan beliau seorang ulama tasauf yang besar dimekah. Dimana salah nya? Adakah salah ibu mengandung? Atau kerana tidak tahan dengan ujian-ujian dunia? Ilmu yang di pelajari itu sepatutnya boleh menjadi benteng pada diri-diri mereka atau mungkin ilmu yang ada pada mereka itu ilmu yang batil yang tidak berasal dari Rasulullah sawa?
Berikut dipamirkan buku tersebut yang di tulis dalam bahasa melayu yang bertajuk:-
Islam dan kebenaran yang mesti diketahui


.clip_image002.jpg
Bab pertama.
Ianya mengadungi kata-kata aluan dari:-
1.Samahah Assheikh Ahmad Suad Su’maliasak, Chula Rajmontri merangkap pengerusi Majlis-majlis ugama Islam Thailand.
2.Yang dipertua Majlis Ugama Islam kelima-lima wilayah patani iaitu
i).Haji Abdul Rahman che si - Wilayah Jala
ii).Haji wan Derami ma’min che’-Wilayah Patani
iii).Haji Abdul Razak Ali-Wilayah Naratiwat
iv).Ibrahim Adam – wilayah Setul
v).Aziz Pitha’ Kumkul –Senggora
3.Rektor University Islam Jala- Dr Ismail Lutpi Chapakia.
4.Pengerusi persatuan pondok selatan thai –Haji Abdul Aziz bin Haji Abdul Wahab Yanya.
5.Tuan guru Haji Ismail Sepanjang.
6.Pengerusi Dewan penasihat membina keamanan wilayah sempadan selatan Thailand, Aziz bin Hawan.
Nama-nama mereka ini adalah ulama-ulama atau tok-tok guru yang telah menjilat dan jadi alat penjajah thai untuk menentang ugama dan bangsa sendiri.Mereka-mereka lah golongan yang sanggup menjual ayat-ayat allah dengan upah yang sikit.Mereka lebih rela memilih kehinaan didunia dari mati dengan mulia untuk akhirat.Mereka-mereka ini allah memberi amaran dengan ayat-ayat:-
Surah At Taubah
Ayat 24
قُلْ إِنْ كَانَ ءابَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَنُكُمْ وَأَزْوَجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَلٌ
اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَرَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنْ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّص
Katakanlah: Jika bapa-bapamu, anak-anakmu, saudara-saudaramu, isteri-isterimu, kaum keluargamu dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbangkan akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan Rasul-Nya dan daripada berjihad untuk agama-Nya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusan-Nya; kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang yang fasik.
Surah taubah
ayat 38

يَأيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمْ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَوةِ الدُّنْيَا مِنْ الْاءخِرَةِ فَمَا مَتَعُ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا فِي الْأءخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ

Wahai orang yang beriman! Mengapa kamu, apabila dikatakan kepadamu: Pergilah kamu untuk berperang pada jalan Allah, kamu merasa berat di tempatmu? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya sedikit jua berbanding dengan di akhirat.
Al Baqarah
Ayat 42
وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ
Dan janganlah kamu campur-adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya
Surah At Taubah
Ayat 73
يَأيُّهَا النَّبِيُّ جَهِدْ الْكُفَّارَ وَالْمُنَفِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ
Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang kafir dan munafik, dan bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah Neraka Jahanam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.
Antara kandungan yang terdapat dalam buku tersebut:-Ianya dimulai dengan ayat alquran :-
Surah Al Baqarah
Ayat 190

وَقَتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا اِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِين

Dan perangilah kerana agama Allah akan orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu melampau batas (zalim dalam peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang yang melampau batas.
Ayat ini sebenar nya seolah-olah mereka menyuruh kita meneruskan jihad terhadap penjajah thai.Cuma peringatan kapada kita supaya jangan melampaui batas. Alhamdulillah inilah yang sentiasa kita berikan peringatan kapada para mujahidin di barisan depan.Jika ada apa-apa tindakan terhadap pengkhianat pun haruslah di putuskan terlebih dahulu oleh para ulama.Akan tetapi pihak penjajah sering mengambil kesempatan ini dengan mendahului keganasan terhadap rakyat kemudian menuding jari terhadap mujahidin. Perkara ini di sedari oleh semua rakyat di kampong.Kedua nya buku ini membuat cerita-cerita yang mengarut yang tak ada kena mengena langsung dengan pihak pejuang.Misal nya:-
1.Hidup bersama dalam masyarakat yang berlainan ugama, bahasa dan keturunan.
Mereka merujuk persidangan agung ‘orang muslim dan bukan islam’dengan membawa cerita-cerita kabur yang mengelirukan mereka sendiri.Mereka-mereka ini lebih rela bersahabat dengan kafir mushrikin dari memberi keutamaan pada umah seugama.Mereka allah lebih seribu tahun dahulu memberi amaran dan melarang !!!.
Allah swt menjawab:-
Surah An Nisa’
Ayat 144
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَتُرِيدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُبِينًا
Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu?
Surah taubah
ayat 28
يَأيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ
Wahai orang yang beriman! Sesungguhnya orang musyrik itu najis.

Kita di larang mendekati orang-orang zalim
Surah Hud
Ayat 113

وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُون

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan Kerana kezaliman itu termasuk dalam golongan fujjar.Al infittar 14

وَإِنَّ الْفُجَّارَ لَفِي جَحِيمٍ
Dan sesungguhnya orang-orang yang bersalah, bertempat dalam neraka yang menjulang-julang.
2.Tidak menerima hidup dibawah pemerintah yang bukan islam.
Mereka membawa contoh tentang hadis nabi memerentah sahabat berhijrah ka-habsyah dan hidup dibawah kerajaan kapir Habsyah. Alangkah jahil nya mereka tentang sejarah.Mereka tidak tahu bahawa raja Najashi dari habsyah adalah raja yang beriman dengan ugama Isa a.s dan menerima kenabian Rasul sawa.Alangkah hina nya mereka menuduh raja Najashi kafir.Dan ketika Raja Najashi meninggal dunia Rasul sawa telah menyembahyang kan nya.
Allah juga memberi amaran kapada golongan ini:-
Surah An Nisaa’
Ayat 139

الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمْ االْعِزَّةَ لِلَّهِ جلْعِزَّةَ فَإِنَّ َمِيعًا

(Iaitu) orang yang mengambil orang kafir menjadi pemimpin dengan meninggalkan orang yang beriman. Tidaklah patut mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan itu semuanya ialah milik Allah.
Dan juga,
Nisa 59

يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُوْلِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَزَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْاءخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْ

Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang khusus yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya – jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya.
Peminpin-pemimpin yang dimaksud kan itu adalah pemimpin dari kalangan mukmin.Allah memerentah supaya kembali pada alquran dan hadis kalau berbeda pendapat dan tak munkin ulil amri kafir akan berhujjah dengan alquran.Hendaklah mereka-mereka ini cepat bertaubat sebelum pintu taubat patani tertutup.
3.Dakwaan kebangsaan dan berjuang memisahkan tanah air merupakan jihad fi sabilillah.
Dalam perenggan ini mereka memutarbelitkan kenyataan. Kita tidak berjuang memisahkan tanah air akan tetapi perjuangan membebaskan tanah air dari penjajah thai yang berlaku secara rasmi sejak perjanjian Anglo-Bangkok 1909 diantara penjajah Inggeris dan Thai yang di bantah oleh semua raja-raja melayu.Memang kita sering kalah dalam peperangan kerana mereka sentiasa di tolong oleh kuasa-kuasa besar dan pengkhianat saperti pengeluar buku ini.Mereka ini menjadi talibarut penjajah thai dengan mempertuankan penjajah sebagai pemerentahnya .Kita tidak akan berhenti jihad ini kerena ianya kerja yang berterusan sehingga datang penyelamat akhir zaman iaitu Mahdi as.
Allah memberi peringatan kapada mereka-mereka ini dalam ayat :-
Al baqarah
Ayat 216

كُتِبَ عَلَيْكُمْ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسى انْ تَكْرَهُوا شَيْءا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ

وَعَسَى انْ تُحِبُّوا شَيْءا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَانْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

Kamu diwajibkan berperang, sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui sedang kamu tidak mengetahuinya.
SurahTaubah
ayat 33

هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ه

Dialah yang telah mengutus Rasul-Nya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan agama yang benar, untuk dimenangkan atas segala agama yang lain, walaupun orang musyrik tidak menyukainya.

Kita juga tidak mendidik pejuang-pejuang dan rakyat patani dengan perjuangan perkauman yang sempit, walau pun pihak penjajah thai sentiasa menghina kita sebagai orang melayu.Kita tidak pernah menghina mereka kerana bangsa mereka.
4.Jihad
Kita bersetuju bahawa jihad bukan hanya perang sahaja. Justeru itu kita juga berusaha menghantar anak-anak kita untuk menuntut ilmu dan pelbagai bidang lagi sebagai persediaan kearah patani merdeka.Akan tetapi kita tidak mengambil perintah dari wali amri yang dilantik oleh penjajah kafir saperti mereka.Wana’ia zubillah imin zaalik. Kita berjihad kerana negara kita masih berperang. Kita berjihad kerana ugama kita dihina.Kita berjihad kerana rakyat kita dizalimi….saperti apa yang berlaku di Tabal dan masjid kerisik orang tidak berdosa di tembak dan di seksa saperti binatang buruan!!!
Al baqarah
Ayat 123

يَأيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا قَتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنْ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ

Wahai orang yang beriman! Perangilah orang kafir musyrik yang berdekatan dengan kamu; dan biarlah mereka merasai sikap kekerasan yang ada padamu; dan ketahuilah, sesungguhnya Allah beserta orang yang bertaqwa.
Surah Al Baqarah
Ayat 190
نوَقَتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا اِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِي
Dan perangilah kerana agama Allah akan orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang yang menceroboh.
Surah At Taubah
Ayat 73

يَأيُّهَا النَّبِيُّ جَهِدْ الْكُفَّارَ وَالْمُنَفِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang kafir dan munafik, dan bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah Neraka Jahanam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.
Surah At Taubah
Ayat 41

انفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَهِدُوا بِأَمْوَلِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

Pergilah kamu (untuk berperang), dalam keadaan ringan atau berat; dan berjihadlah dengan harta dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui.
Ayat ini adalah suatu kerahan tenaga untuk seluruh umat islam patani supaya berjihad kerana negara ini dalam keadaan sentiasa dijajah dan ditindas.
5.Penentuan mati syahid.
Mereka tidak setuju kita memanggil orang-orang yang gugur di medan jihad dengan syahid.Mereka menafikan orang-orang yang gugur itu syahid kerana boss mereka,iaitu penjajah thai takut mendengar perishtiharan itu.Kita tidak gusar dengan samaada orang-orang yang gugur pada memperjuangkan ugama allah itu syahid atau tidak kerana allah sendiri telah membeli nyawa dan jiwa mereka-mereka ini dengan syurga:-
Surah taubah
Ayat 111

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنْ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَلَهُمْ بِأَنَّ لَهُمْ الْجَنَّةَ يُقَتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَةِ وَالْإِنجِيلِ وَالْقُرْءانِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنْ

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang yang beriman akan jiwa dan harta benda mereka dengan (balasan), bahawa mereka akan beroleh syurga, mereka berjuang pada jalan Allah; maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. Sebagai janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al-Qur’an; dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jualbelinya itu, dan (ketahuilah bahawa) jualbeli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar.

Kita juga dilarang menyangka bahawa orang-orang yang gugur pada jalan allah itu mati sesungguhnya mereka hidup disamping tuhan mereka dengan mendapat rezeki.

Surah Ali ‘Imran
Ayat 169

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ امْوَتًا بَلْ احْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang yang terbunuh pada jalan Allah itu mati, bahkan mereka hidup di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki
Dan juga dilarang menyebut mereka sebagai mati.
Al baqarah
Ayat 154

وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ امْوَتٌ بَلْ احْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُون

Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Agama Allah itu; orang yang mati; bahkan mereka itu orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.
Akan tetapi golongan penjilat penjajah dengan tidak segan silu mengishtiharkan mana-mana tentera yang mati mempertahan kerajaan penjajah thai itu pula syahid!! Mereka ini sebenarnya sekutu-sekutu syaitan kerana syaitan itu adalah pembantu bagi orang-orang kafir.
6. Tidak memandikan mayat yang terkorban dalam trajedi rusuhan.
Mereka tak perlu bersusah payah samaada kita nak mandi kan atau tidak pejuang-pejuang kita. Kerana takda kena mengena dengan mereka.Mereka patutmya bersusah kalau orang-orang syahid tu di mandikan. Kalau hak tak mandi tu bukan mereka yang kena jawab dengan allah tapi pemimpin-pemimpin yang berjihad.
7.Bersumpah dan membatalkan nya.
Soal ini kita tak perlu jawab kerana dalam islam soal baiat itu perkara yang penting dan perlu bagi menjaga rahsia dan amanah kapada pemimpin.
8.Mengguna kain tangkal dan azimat.
Kalau ya pun ada islam tidak melarang sama sekali umat nya menggunakan ayat-ayat tertentu untuk tujuan tertentu.Bahkan ini di galakkan kerana kita sentiasa mengingati allah dengan ayat-ayatnya. Allah yang menurunkan ayat-ayat Alquran dan dialah yang menentukan samaada ayat itu boleh memberi munafaat kapada penganut-penganut islam atau tidak.
9.Membunuh orang kafir dan orang yang di tuduh munafiq.
Kita tidak pernah membunuh orang kafir itu kerana mereka kafir, tetapi kita hanya membunuh kafir yang menjadi musuh dan terang-terang menghalang perjuangan islam.Mana-mana orang islam yang menyebelahi kafir adalah kafir, jika tidak kerana dipaksa.Orang munafik pula yang pura-pura meyebelahi islam atau buat kerja-kerja islam akan tetapi dalam diam-diam menolong dan memihak kapada kafir.Bagi tujuan ini allah memerentahkan kita dengan ayat:
Surah At Taubah
Ayat 73
يَأيُّهَا النَّبِيُّ جَهِدْ
الْكُفَّارَ وَالْمُنَفِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ
Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang kafir dan munafik, dan bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah Neraka Jahanam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.
Al fath
Ayat 29

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ

Nabi Muhammad itu Rasulullah; dan orang yang bersamanya bersikap keras terhadap orang kafir, dan sebaliknya berkasih sayang sesama sendiri. Engkau melihat mereka rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredhaan-Nya. Tanda keimanan mereka terdapat pada muka mereka dari kesan sujud.
10. Menyakiti mayat.
Sabenarnya pejuang-pejuang kita dilarang keras untuk mengkhianati mayat-mayat.Kita wajib menghurmati mayat tersebut.Kebanyakan yang berlaku ialah tentera penjajah yang amat suka mengkhianati mayat kemudian menuduh pejuang yang melakukan nya.Dalam sejarah tentera-tentera siam memang amat suka mengkhianati mayat-mayat.
11. Membunuh orang yang tidak bersalah dan memusnahkan harta awam dan binaan keagamaan.
Kita berjuang pada jalan allah untuk menegak kebenaran.Dan kebenaran yang hakiki itu hanya ada pada ugama allah.Mustahil bagi pihak kita untuk membunuh orang-orang yang tidak bersalah.Tapi disebaliknya pihak penjajah sudah terkenal mengutip mana-mana orang yang disyakki pejuang islam dengan membunuh mereka dan tidak pernah memberitau dimana kubur-kubur mereka-mereka yang ghaib itu.Tanya lah mana-mana orang patani dan juga orang thai tau sangat tentang perang soldadu siam.Mereka menculik,membunuh dan menutup segala bukti.Contoh yang paling maaruf apa yang berlaku pada peguam islam somchai.Mereka bunuhnya dengan membakar beliau dalam dapur gas yang menghancurkan tulangnya sekali. Tentang harta awam kita hanya bertindak mana-mana kepentingan stratejik dan ekonomi penjajah serta tempat yang boleh merosak kan aqidah orang-orang islam.
12.Peranan ulama dan pemimpin ugama.
Harus dingat bahawa peranan ulama dalam masyarakat islam yang dijajah ini amat besar.Jika ulama yang di anggap pemimpin memilih jalan hina yaitu mudah tunduk kapada kehendak penjajah kafir maka ulama ini di panggil ulama jahat atau ulama su’.Garam adalah menjadi pelengkap kapada segala makanan.Penyedap rasa dan pengubat ketidak sedapan makanan. Tetapi jika garam itu menjadi racun maka habis makanan yang disentuh garam itu tak boleh di makan. Allah melarang sama sekali mengambil orang kafir sebagai pemimpin atau kawan dengan meninggalkan saudara islam.
Surah An Nisaa’
Ayat 144
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَتُرِيدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُبِينًا
Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu?
Al Baqarah
Ayat 42
وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ
Dan janganlah kamu campur-adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya. Ulama harus menjelaskan ayat ini sedalam-dalamnya sehingga seluruh bangsa patani bangkit menentang penjajah siam.Ulama juga hendaklah bersatu padu memimpin perjuangan dengan berada di saf hadapan.
13.Menghurmati dan mentaati ibubapa.
Islam melarang keras menderhaka kapada ibu bapa.Akan tetapi melarang taat kapada mereka sekiranya mereka menyebelahi pihak kafir dan penjajah.
Surah At Taubah
Ayat 23

يَأيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا لَا تَتَّخِذُوا ءابَاءَكُمْ وَإِخْوَنَكُمْ أَوْلِيَاءَ إِنْ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَنِ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُوْلَئِكَ هُمْ الظَّلِمُونَ

Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu dan saudara-saudaramu sebagai pemimpin jika mereka memilih kufur atas iman; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin, maka merekalah orang yang zalim.
Hampir kesemua pejuang-pejuang yang masih mempunyai ibubapa memohon keizinan mereka untuk pergi berjihad!!!. Kita tidak saperti yang dituduh oleh ulama su’
14. Menerima bantuan daripada kerajaan dan wang sagu hati untuk keluarga yang terkorban dalam trajedi rusuhan.
Pihak pejuang tidak pernah melarang menerima wang dari penjajah Thai asalkan tidak terikat apa-apa hasil dari penerimaan itu.Yang dilarang ialah mengambil upah dari penjajah untuk memusuhai pejuang islam dan bangsa sendiri, saperti ulama-ulama yang menganjur penerbitan buku ini. Bab kedua buku ini ialah tentang permasaalahan ini dan cadangan dari chula rajmontri untuk penyelesaian nya. Kita tidak perlu menjawab cadangan-cadangan chula itu kerana ianya tidak ada kena mengena dengan kita.Candangan nya itu untuk orang-orang islam diluar dari negara patani darul salam.
Gambar-gambar mangsa kezaliman penjajah thai.
belah-perut.jpg
Mangsa dibelah perut dengan pisau hidup-hidup

m-kerisik.jpg
Mangsa pembunuhan beramai-ramai di masjid krisik
img_2500.jpg
Mangsa yang ditembak di kepala setelah enggan bekerjasama dengan tentera thai
rogol.jpg
Mangsa perkosaan tentera thai keatas seorang gadis suci kemudian dibunuh!!

Gambar-gambar ini adalah sebahagian kecil bukti kezaliman penjajah thai.Mereka menindas orang islam saperti binatang.Mereka tidak pernah menganggap orang melayu sebagai manusia.Ada kah belum cukup sebab untuk umat islam bangkit BERJIHAD seluruh nya wahai penjilat. patanikini

 

Jurutol diikat, dicabul

CabullSHAH ALAM – Kaki, tangan diikat pada katil dan kemudian seorang penjenayah mencabul dengan rakus.
Itu detik hitam dilalui seorang jurutol, berumur 20 tahun, ketika berada seorang diri di rumahnya di Taman Putra Perdana, Puchong, Khamis lalu.
Dalam kejadian itu, seorang lelaki berbaju kuning dan berseluar jean memecah masuk rumahnya, jam 12.50 tengah malam.
Menurut sumber polis, lelaki itu terus menyerang mangsa dari arah belakang dan mengacukan pisau di lehernya.
Difahamkan, pada awalnya lelaki tersebut cuba meragut rantai emas milik mangsa, tetapi tidak berjaya.
Katanya, lelaki itu seterusnya mengarahkan mangsa supaya diam, sebelum mulut wanita terbabit diikat dengan menggunakan kain.

“Lelaki itu mengarah mangsa baring di atas lantai. Kaki dan tangannya diikat pada katil dengan menggunakan kain.
“Seluar mangsa kemudiannya ditanggalkan dan lelaki itu terus mencabulnya,” katanya, semalam.
Menurutnya, mangsa dapat melepaskan ikatan selepas lelaki tersebut melarikan diri.
“Mangsa kemudiannya mem­buat laporan polis setelah dua rakan sekerjanya pulang,” katanya.
Menurutnya, susulan itu, polis memberkas dua lelaki warga Indonesia, berumur 54 dan 32 tahun, bagi membantu siasatan.
“Mangsa tidak mengenali suspek terbabit dan sewaktu kejadian, suspek menutup muka dengan baju,” katanya.
Kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana cabul, lapor Informasi.my

Tuesday, February 4, 2014

ADUN Hutan Melintang, Perak Keluar PKR?.. Ini kenyataan media dari Pengarah Komunikasi KEADILAN


Ahli Dewan Undangan Negeri Hutan Melintang, Perak, S. Kesavan khabarnya telah mengutus surat kepada Speaker Dewan memaklumkan yang dia mengambil keputusan untuk mengisytiharkan dirinya keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuatkuasa serta merta.

Surat makluman tersebut bertarikh 2 Januari lalu. Alasan yang diberikannya ialah tiada lagi kepercayaan ke atas pucuk pimpinan parti itu.

Salinan surat tersebut yang diterima oleh pejabat Speaker pada Selasa, 4 Februari kini tersebar di dalam alam maya.

Ini suratnya...


Bagaimanapun Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil melalui satu kenyataan media menafikan berita berkenaan dengan mendakwa surat berkenaan adalah palsu.

"Perkara ini tidak benar... saya sahkan erita ini palsu.

"Beliau tidak keluar PKR, beliau masih setia bersama kita," katanya.

Assalamualaikum dan salam hormat,

KEADILAN telah menerima berita yang kononnya YB Kesavan A/L Subramaniam, ADUN Hutan Melintang, telah menghantar surat yang mengisytiharkan beliau keluar KEADILAN.

Setelah mendapat penjelasan daripada YB Kesavan, KEADILAN mengesahkan bahawa beliau tidak pernah menghantar surat tersebut dan tidak keluar parti.

YB Kesavan juga dinasihatkan agar membuat laporan polis berkenaan surat palsu tersebut. Sekian, terima kasih.


Fahmi Fadzil 
Pengarah Komunikasi KEADILAN

Surat tersebut juga disahkan palsu oleh Ketua Srikandi KeAdilan Malaysia, Siti Aishah Shaik Ismail.

Menurutnya “Surat di sebelah atas ialah surat palsu yang dihantar ke pejabat SUK negeri Perak dengan niat khianat kepada YB Kesavan dan di bawah ialah surat rasmi bagi ADUN yang digunapakai untuk setiap urusan mereka.


Tambahnya lagi "Jelas ia adalah dua surat yang berbeza dan dipalsukan.Aalamat kepala surat dalam surat palsu itu juga ialah alamat rumah dan bukan pejabat YB Kesavan.

... Alahai macai.. dah tak ada kerja sangat ke?

Tiada ulasan: