Rabu, 26 Februari 2014

SYOK SENDIRI....TERPERSONA DIRI SENDIRI....SAPE KITA DISISI ALLAH...LEBIH2 JIKAKALAU KITA TERMASUK AHLI MAKSIAT DAN BUKAN ORANG YANG MENGHAMPIRI DIRI DENGAN ALLAH SWT

Fakta membuktikan :
 
 
 
 

MAS Rugi Lagi RM1.174 Bilion. Malaysia Airlines (MAS) Terus Ditelanjangkan Dunia! Pakar Bongkar Puncanya!

mas rugi
Malaysia Airlines MAS Rugi Lagi RM1.174 Bilion : Kerugian cukup dekat dengan pencapaian Malaysia Airlines (MAS), lambat mengambil langkah drastik untuk melakukan perubahan selepas MAS rugi besar (SEPERTI DI SINI), menunjukkan MAS sukar untuk berubah….
Belum surut lagi dengan isu nasi lemak telanjang, kali ini Malaysia Airlines (MAS) terus ditelanjangkan kredibiliti menguruskan industri strategik negara melalui penerbangan Malaysia Airlines di mana MAS rugi lagi RM1.174 bilion bagi tahun 2013…
  • Bagi tahun kewangan 2013, Malaysia Airlines (MAS) berjaya mencatatkan perolehan RM15.1 bilion, naik 10 peratus berbanding RM13.8 bilion pada 2012.
  • Malangnya perbelanjaan Malaysia Airlines (MAS) turut meningkat 10% kepada Rm14.9 bilion
Malaysia Airlines MAS sudah letak macam-macam best talent CEO, tetap rugi juga. Jadi, mesti ada yang tidak kena dengan MAS. Setuju?

Kerugian MAS Rugi Lagi RM1.174 Bilion : Punca?

Berita Semasa sempat membuat semakan pada laporan berita AFP di mana penganalisis menemplak cara pengurusan dalam Malaysia Airlines di mana punca kerugian Malaysia Airlines (MAS) adalah disebabkan :
  1. Malaysia Airlines dilihat lemah dan tidak mampu bersaing dengan syarikat penerbangan yang lain
  2. Pengurusan yang lemah
  3. Perubahan kesatuan
  4. Berlaku campur tangan kerajaan
  5. Ada yang mahu tambah? Kakitangan MAS sendiri?
Punca MAS Rugi
Berita Semasa difahamkan, Malaysia Airlines (MAS) telah bayar pada nilai yang mahal pada perkara-perkara yang diikat kontrak untuk jangka masa panjang yang mana digunakan setiap hari. Contohnya :
  • Kontrak pembelian minyak pada masa harga minyak tinggi
  • Jual hangar dan alat-alat penyelenggaraan kemudian sewa semula
  • Kontrak pembekalan makanan dan arak
  • Barang-barang yang tidak digunakan semula seperti selimut, bantal, etc
  • Bayar riba pinjaman bank yang tinggi untuk pembelian kapal terbang
  • Dan juga tidak lupa juga gaji melampau-lampau pihak pengurusan yang terdiri dari konco-konco yang terpilih. Walau tidak Malaysia Airlines MAS tidak menunjukkan prestasi yang terbaik, tetapi masih dibayar gaji tinggi dan tanpa mempedulikan masalah yang dihadapi MAS sekarang ini
Aset MAS sudah berkurang sejak zaman Tan Sri Tajudin Ramli lagi, di mana Tajudin Ramli jual alatan penyelenggaaan, hangar dan lain-lain lagi dan semasa Datuk Seri Idris Jala lebih teruk, apabila banyak bangunan dan aset MAS dijualnya.
P/S : Dengan perolehan pendapatan, sejumlah RM15,000,000,000 (RM15 bilion) pun masih boleh rugi? Nampknya semakin meningkat pendapatan MAS, semakin rugi Malaysia Airlines. Benarkah begitu?

Kes Samun Rantau dan Tembak Mati

Written By Azmy Klanajaya on 25/02/2014 | 2:24 pm


Nik Amir Azafiq Bin Nik Azamuddin, ,24 telah disamun ketika  berada di rumah. penyamun yang berbangsa indonesia dengan  bersenjatakan cutter dan screw driver telah masuk dan samun kediaman mangsa.Dalam kejadian ini mangsa bersama dua adik dan seorang sepupu telah disamun.

Mangsa dan adik  telah diikat dengan cable thight. Kerugian  dianggarkan RM 10,000 melibatkan sebuah laptop, 3 buah hp samsung dan seutas rantai dan wang tunai rm300.00.


Kejadian berlaku di kawasan KGSAAS Shah Alam.Alam. Selepas  hebahan kejadian samun rantau di Rumah banglo tersebut maka  anggota Mpv telah membuat pemantauan di highway nkve menghala ke kl sebagai jln cut off.


Semasa tiba di km7.8 klang kl anggota mpv telah nampak sebuah toyota warna hitam berhenti dlm keadaan mencurigakan. Oleh itu mereka telah menahan dan semasa menghampiri hilux tersebut ia telah  memecut manakala 4 lelaki yang duduk meniarap didlm longkang terus melarikan diri kearah belukar. 


Anggota mpv telah cuba mengejar suspek dan  hilux. Suspek yg dikejar  telah berpatah balik serta melibas ke arah anggota dan terkena pada tangan kiri anggota tersebut. Apabila suspek cuba membuat serangan kedua anggota telah mengeluarkan sepucuk pistol milik beliau jenis walther p99 kearah mangsa dan melepaskan 3das tembakan kearah suspek,suspek kemudian rebah dan tidak sedarkan diri


Simati belum dapat dikenalpasti.  Beliau  berkulit cerah, rambut pendek, kurus/tinggi 165cm. T-shirt plain warna hitam dan seluar hitam paras lutut serta sweater warna grey diikat dipinggang. Kesan tembakan pada keting kaki kiri dan dibahagian perut, sebilah parang masih dlm genggaman simati. Sepasang sliper warna hitam berada 3meter dari tempat simati. Sebuah beg laptop warna hitam berada dijarak 20m dari simati. Gambar suspek dan beg laptop telah ditunjuk kpd mangsa rantau dan dicam positif oleh mangsa.
 
 ‘Tunggu hujan’ cara Syabas tangani masalah ammonia di Sg Langat
Posted on Tuesday, February 25 @ 22:31:26 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



KUALA LUMPUR, 25 FEB: Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) mengakui tidak menyediakan pelan sokongan untuk menyelesaikan masalah pencemaran ammonia di Sungai Langat yang menjadi punca gangguan bekalan air di beberapa kawasan.

Sebaliknya Pengarah Eksekutif (Pembangunan Teknikal) Syabas, V Subramaniam, berkata masalah itu akan selesai secara semula jadi apabila hujan lebat.

Beliau memberi alasan, setiap aliran sungai ada ammonia tetapi cuaca kering menyebabkan pencemaran yang disebabkan bahan itu bertambah serius.

“Ia boleh selesai mengikut keadaan cuaca. Kalau hujan, ammonia dapat dikurangkan dan loji dapat beroperasi semula untuk bekalkan air,” katanya pada sidang media di ibu pejabat Syabas di sini, hari ini.

Subramaniam turut mengakui Syabas tiada  perancangan untuk menyelesaikan krisis air jika ia berlarutan selepas Mac depan sebaliknya menyerahkan masalah kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN).

“Ia tertakluk kepada cuaca dan berdasarkan kepada keputusan kerajaan negeri dan SPAN. Kita kena tengok sejauh mana masa kekeringan ini berlarutan. Syabas tiada back up plan,” katanya.-sk
 
 Kenyataan PM jenaka paling hebat abad ini
Posted on Tuesday, February 25 @ 19:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



SHAH ALAM - " Inilah jenaka hebat abad ini. Rakyat boleh menilai siapa yang menipu rakyat.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak jangan anggap rakyat kini tidak bermaklumat," demikan menurut Naib Presiden Pas Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man apabila diminta untuk mengulas mengenai kenyataan PM semalam yang meminta rakyat elak ditipu janji-janji pembangkang.

Menurutnya, kerajaan BN sebelum ini pernah menjanjikan pelbagai 'bulan dan bintang' kepada rakyat namun sehingga kini janji-janji tersebut belum dapat dilaksanakan oleh kerajaan. Oleh itu tambahnya, PRK Dun Kajang bakal menyaksikan penolakan rakyat terhadap BN dek kerana sikap memungkiri janji BN itu.

"...siapa yang menjanjikan BR1M RM1,200 kepada rakyat?.

"...PM pernah berjanji untuk menurunkan harga barangan keperluan, minyak dan pelbagai janji menjelang PRU yang lalu... mana pergi janji tersebut?

"...bagi saya kenyataan dan ingatan PM itu sepatutnya menjadi amaran rakyat kepada beliau agar melaksanakan janji beliau buat, sebelum PRU lalu. Kini rakyat terus memberi mandat kepada BN untuk melihat sejauh mana janji ditepati, kini rakyat terbeban dengan pelbagai bebanan hidup.

"...oleh itu PM sepatutnya tidak menggesa rakyat sebaliknya menunaikan amanah yang diberi oleh rakyat, sebab itu, kita yakin pengundi di Kajang akan menterjemahkan kemarahan mereka kepada BN dan janji yang dikhianati dengan memberikan kemenangan selesa kepada calon PKR yang mewakili PR dalam PRK Kajang nanti," katanya kepada Sinar Harian Online.

Semalam menerusi satu kenyataan PM meminta rakyat agar tidak lagi tertipu dengan janji-janji pembangkang yang sekadar lunak didengar tetapi hakikatnya boleh menghancurkan negara jika kepimpinan negara beralih ke tangan mereka.

Oleh itu PM meminta rakyat wajar menolak segala dasar tidak bertanggungjawab yang dikemukakan pembangkang termasuk manifesto ekonomi mereka dalam PRU13 lalu.

"Dah kena tipu 16 September, betul? Dah kena tipu fasal 40,000 Bangladesh menjadi pengundi hantu betul? Padahal cuma 12 orang Bangladesh menjadi warganegara dalam masa 10 tahun. Kalau nak jadi pengundi kena jadi warganegara, betul?

"...kalau tidak percaya saya, tanya Jabatan Pendaftaran..kena tipu lagi, pasal 'blackout' pula dia kata kita tipu peti undi.

"...lepas itu bila kalah pilihan raya hendak jadi pensyarah. Tak jadi pensyarah lagi, masih hendak bertanding di Kajang," katanya.

Najib berkata, berbeza dengan BN, apabila diberi kepercayaan rakyat, parti itu akan membalas segala keyakinan rakyat itu dengan sebaik-baiknya.-sh
 
 PRK Kajang: Herman Tino rakam lagu khas untuk Anwar Ibrahim?
Posted on Tuesday, February 25 @ 18:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



PENYANYI Herman Tino yang sebelum ini mengumumkan hasrat untuk bertanding menentang Anwar Ibrahim di PRK DUN Kajang, dilaporkan telah mencipta lagu untuk pengundi Kajang, rujuk sini ~ Edisi Rakyat

Nampaknya Herman Tino menggunakan pendekatan berlainan untuk meraih undi sebagai salah seorang calon di PRK DUN Kajang, iaitu menyampaikan mesej melalui lagu.

Namun selepas aku dengar dan amati lirik lagu yang dicipta oleh Herman itu, nampaknya ia bukan untuk pengundi Kajang, sebaliknya ‎ia lebih kepada serangan terbuka kepada Anwar Ibrahim.

‎Cuba korang dengar sendiri lagu tu, klik 'play' pada video di bawah.
 
 
 
 aku tengok pendekatan kempen Herman Tino dengan lagu ini, aku tertanya-tanya apa agaknya kaedah kempen Herman di 'ground zero' nanti?

Adakah Herman akan mengadakan konsert di seluruh Kajang sebagai kaedah meraih sokongan rakyat Kajang?

‎Sama-sama kita nantikan selepas penamaan calon 11 Mac nanti.

"Itu pun kalau Herman berjaya kumpul duit deposit"-milosuam
 
 PRK N.25 Kajang : Tolak Anwar Ibrahim Adalah Jihad Dan Kewajipan... Kah Kah Kah
Posted on Tuesday, February 25 @ 17:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



"

Kalau sebelum ini Ulul Amri Umno And The Datuk Seri Haji Najib mengatakan yang Pemberi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah bersesuaian dengan Hadis Nabi baca sini, hari ini satu lagi Kenyataan TANGKAP LELEH telah dikeluarkan dari MULUT LONGKANG Timbalan Ulul Amri Umno And The Gang Tan Sri Muhyiddin Yassin... kah kah kah!.

Yang mana menurut beliau bahawa Menolak Anwar Ibrahim adalah satu JIHAD serta KEWAJIPAN bagi PENGUNDI-PENGUNDI di Dewan Undangan Negeri (DUN) N.25 Kajang untuk mengelakkan KACAU BILAU... pergghhh siap cakap JIHAD dan Kacau Bilau lagi tu... betul-betul GILA BABI lah Pemimpin Umno And The Gang ni TANPA WS-WAS beb... kah kah kah!.

Betul ke akan berlaku Kacau Bilau bila Anwar Ibrahim Memenangi Kerusi DUN N.25 Kajang atau Umno And The gang akan bertambah SUKAR untuk Memenangi HATI Rakyat Negeri Selangor dalam Pilihan Raya Umum (PRU) yang akan datang, juga bukan setakat Sukar untuk Memenangi Negeri Selangor tetapi juga Sukar dalam Mempertahankan Putrajaya... kah kah kah!.

Semakin Mendekati hari Pilihan Raya Kecil (PRK) N.25 Kajang semakin banyak lah Syaitan-Syaitan Yang Dikenali menjadi PEJUANG-PEJUANG ISLAM JADI-JADIAN beb, lepas satu-satu Hadis Nabi dan Ayat Al-Quran dibaca bagi menutup Wajah-Wajah Syaitan Yang Dikenali. Tapi kalau dah nama nya Syaitan Yang Dikenali mana mungkin boleh MENYOROKKAN WAJAH dia orang selama nya... kah kah kah!.

Lu orang lihat aje lah kepada Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis tu, pernah satu ketika dulu dikatakan beliau seperti Khalifah Alaf Baru oleh Penyokong Umno yang BEBAL MELANTUN MACAM GETAH SCRUB tu. Konon nya beliau lah Pemimpin Islam UNGGUL ABAD ini, tapi kesudahan nya Kssaim Ahmad Anti Hadis yang beliau Sokong... kah kah kah!.

Kepada Muhyiddin Yassin yang dilahirkan dalam Keluarga Berpengetahuan Agama Islam yang Tinggi, sebelum lu nak becakap tentang PERIBADI orang lain baik lu Cermin dulu BATANG HIDUNG lu tu beb. Apakah lu sudah CUKUP BAGUS untuk membincangkan Peribadi orang lain, 
 
kalau dengan sesama Umno And The Gang lu boleh lah lu TEMBERANG Muhyiddin... kah kah kah!.

Sebab dia orang adalah jenis terlalu banyak makan OTAK LEMBU NFC serta OTAK UDANG dari Kolam Udang Noh Omar, tapi dengan Rakyat yang tahu BERFIKIR dan MENILAI baik lu simpan aje lah Temberang lu tu sampai jadi PERKASAM Ibrahim Ali. Lagi satu sebelum gua lupa gua nak tanya kat lu ni, apa ya perkembangan Anak lu yang GEBU tu beb... kah kah kah!. video disini

hemmmmm..... manusia kalau muka tak malu tampal kulit babi 14 inci ini lah jadi nya, kebanyakkan orang pun bukan seperti malaikat tapi tak ada lah sampai penyamun dan perompak mengaku ulama' melainkan syaitan yang dikenali... kah kah kah... A B U."


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Tuesday, February 25 @ 17:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo
 
 Beza saya dengan Zaid Ibrahim, dia pernah ‘jilat’ Anwar, kata pengarah Umcedel
Posted on Tuesday, February 25 @ 16:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



Saya tidak pernah seangkatan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Abim, kata Pengarah Umcedel, Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman. – Gambar The Malaysian Insider, 25 Februari, 2014.

Datuk Zaid Ibrahim tidak memberikan fakta yang betul dalam menafikan kajian Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (Umcedel) mengenai Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, kata pengarahnya, Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman.

Redzuan berkata, kenyataan Zaid yang mengatakan beliau seangkatan dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) adalah tidak benar kerana semasa beliau bersama pertubuhan itu pada 1982, Anwar sudah pun menyertai Umno.

“Beza saya dengan Zaid, dia pernah `jilat’ Anwar dulu, saya tak pernah.

“Anwar pun tak tahu kami buat kajian tentang Kajang dan bakal menteri besar Selangor. Semua soalan kami sediakan sendiri,” kata Redzuan kepada The Malaysian Insider di Kuala Lumpur.

Semalam, Zaid mempertikaikan kajian Umcedel dengan mengatakan Anwar mempunyai pengaruh dalam kajian badan itu berkaitan PRK DUN Kajang yang menghasilkan dapatan positif kepadanya.

Dalam kajian Umcedel yang dibentangkan minggu lalu, 59% daripada 576 responden ditinjau mengatakan “ya” apabila ditanya sama ada munasabah mengadakan pilihan raya untuk membolehkan Anwar menjadi menteri besar Selangor.

“Beza saya dengan orang lain, saya bersangka baik dengan semua orang tidak kira Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahupun Anwar.

“Saya tidak pernah hina Anwar, kalau saya hina mungkin sudah jadi timbalan menteri sekarang,” kata Redzuan sambil tertawa.

PRK Kajang akan diadakan pada 23 Mac ini manakala penamaan calonnya dijadualkan pada 11 Mac selepas penyandangnya Lee Chin Cheh meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada Anwar bertanding di kawasan itu.

Peletakan Anwar sebagai calon DUN Kajang dikatakan untuk meredakan ketegangan di antara Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

Dalam kajian yang dibentangkan minggu lalu, Redzuan berkata, pengundi di Kajang berpendapat PRK pada 23 Mac ini bukan pembaziran apabila majoriti responden iaitu 53% berpendapat sedemikian dengan kaum India mewakili 60%, Cina (54%) dan Melayu (50%).

Katanya, pengundi di Kajang juga melihat tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melengahkan hari pengundian mencalarkan reputasi suruhanjaya itu apabila 48% responden mengakuinya dengan sokongan pecahan Cina (57%), India (42%) dan Melayu 41%.

Dalam tulisan di blognya semalam, Zaid yang juga bekas ahli PKR berkata, Anwar dan Redzuan seangkatan dalam Abim.

"Redzuan pengarah Umcedel. Beliau juga kawan Anwar ketika zaman Abim,” kata Zaid dalam blognya.

Mengulas kenyataan menteri besar Selangor yang tidak bersetuju dengan kajian Umcedel berhubung sokongan pengundi Kajang terhadap Anwar sebagai menteri besar Selangor, Redzuan berkata: “Khalid mungkin tidak faham metodologi kajian, 59% bukanlah angka yang besar, lainlah 80%.” – 25 Februari, 2014.-tmi

Tiada ulasan: