Isnin, 24 Februari 2014

TAK FAHAM ATAU MEMANG BODOH

BR1M : Penyokong PR, Ketua Pemuda Gerakan Ni Cakap Lu Orang Lidah Bercabang Beb
Posted on Monday, February 24 @ 22:50:35 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



"

Alamak beb!!!... Ketua Pemuda Parti Gerakan Tan Keng Liang ni cakap lu orang LIDAH BERCABANG lah beb, sebab dulu lu orang yang KUTUK-KUTUK tapi sekarang lu orang lah yang paling BEREBUT-REBUT Memohon Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tu.

Beliau suruh lu orang IKTIRAF yang BR1M adalah LANGKAH BETUL Kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam Membantu Rakyat atas sebab DANA BR1M adalah dari HARTA PUSAKA MAK BAPAK dia bersama Umno And The Gang... kah kah kah!.

Macam manalah Ketua Pemuda Parti yang hampir nak MAMPOS ni tak MARAH beb, sudah lah BR1M dari Harta Pusaka Mak Bapak dia dan Umno And The Gang, lepas tu lu orang bukan nya nak BERTERIMA KASIH ke malahan lu orang KUTUK-KUTUK pulak lagi. Kalau gua jadi beliau pun gua Marah beb, sudah lah Harta Pusaka Mak Bapak gua habis tapi usahkan untuk dapatkan Ucapan Terima Kasih dari lu orang malahan KENA KUTUK lagi tu. TAK PATUT TAK PATUT... kesian dengan beliau beb... kah kah kah!.

Oiiii LENG CHAI berapa banyak itu Wang lu punya Mak sama Pak sudah habis untuk itu BR1M... lu cerita lah sama gua berapa BILION. Atau lu punya MABUK YAM SENG belum lagi habis ka, setahu gua itu Kong Xi Fa Chai sudah lama habis. Berapa banyak itu SAN MIGUEL anak Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis lu sudah minum, apa itu San Miguel lu dapat FREE ka apa. Berapa TONG DRUM itu anak Tun Mahathir sudah kasi sama lu sampai lu punya Kepala boleh MERENG macam orang MINUM SAMSU HARAM Leng Chai... kah kah kah!.

Leng Chai lu tahu tak lu antara Orang Cina MINORITI yang BODOH kerana masih bersama Umno And The Gang, manakala MAJORITI Orang Cina yang PANDAI tak kan mahu bersama dengan Umno And The Gang lah Leng Chai. Antara sebab Orang Cina yang Pandai tak mahu bersama Umno And The Gang ialah itu Tun Mahathir ada cakap "SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO". Lu kalau mahu tahu apa itu maksud cakap Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis lu sendiri boleh tanya sama lu punya sahabat dari Umno... kah kah kah!.

Dulu gua Ingat semua Orang Cina adalah PANDAI lu tahu tak Leng Chai, tapi lu sudah bagi tahu gua yang gua adalah SILAP kerana masih ada Orang Cina yang Bodoh seperti lu. Kalau kebanyakkan dalam Umno adalah BODOH MELANTUN MACAM itu GETAH SCRUB memang patut, sebab dia orang sudah terlalu banyak Makan itu LEMBU NFC punya Otak sama itu OTAK UDANG dari Noh Omar punya Kolam. Tapi lu gua tak pasti apa pasai sama Bodoh macam itu Kebanyakkan dalam Umno, apa lu pun ada makan sekali ka itu Lembu NFC punya Otak sama itu Otak Udang dari Noh Omar punya Kolam... kah kah kah!.

http://inderasipejuang.blogspot.com/

hemmmmm..... itu sebab orang tak bagi berkawan dengan umno beb, tengok aje le ketua pemuda parti gerakan ni... kenyataan dan kata-kata tak jauh beza nya dengan spicies umno yang bebal melantun-lantun macam getah scrub tu... kah kah kah... A B U."


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
inderasipejuang
Posted on Monday, February 24 @ 22:50:35 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo
 



 Disebalik Rahsia Kopi Dan Islam
Posted on Monday, February 24 @ 17:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



"

Kira-kira 1.6 juta cawan kopi diminum setiap hari di seluruh dunia. Berbilion-bilion orang bergantung kepadanya sebagai sebahagian daripada rutin harian mereka. Namun, tidak ramai yang mengetahui kaitan minuman popular itu dengan masyarakat Islam. Menurut rekod sejarah, dalam tahun 1400-an, kopi menjadi minuman yang sangat popular dalam kalangan umat Islam di Yemen yang terletak di selatan Semenanjung Arab.

Legenda itu bermula apabila seorang gembala (ada yang mengatakan di Yemen, ada yang mengatakan di Ethiopia) menyedari bahawa kambingnya menjadi sangat bertenaga dan resah apabila memakan biji kopi dari sebatang pokok.

Penggembala itu memberanikan dirinya untuk merasai bahan itu dan ternyata, ia memberi rangsangan tenaga yang luar biasa. Lama-kelamaan, tradisi memanggang biji kopi dan merendamkannya di dalam air untuk menghasilkan minuman berkuasa itu telah wujud dan hasilnya, minuman kopi dilahirkan.

Tanpa mengira, sama ada kisah penggembala itu benar-benar berlaku atau tidak, budaya minum kopi telah meresap dari kawasan tanah tinggi di Yemen ke seluruh Empayar Uthmaniah iaitu empayar Islam yang terulung di abad ke-15 Masihi. Serentak itu, kedai-kedai yang khusus menjual minuman kopi telah muncul di beberapa buah bandar utama dalam dunia Islam iaitu seperti di Kaherah, Istanbul, Damsyik dan Baghdad.

Dari dunia Islam, minuman kopi telah menyelinap masuk ke Eropah melalui bandar tumpuan saudagar besar iaitu Venice. Walaupun pada mulanya, kopi itu dianggap sebagai sebagai “minuman Muslim” oleh pihak gereja Katolik, tetapi kini ia telah menjadi sebahagian daripada budaya masyarakat Eropah.

Kedai-kedai kopi pada era 1600-an telah menjadi tempat ahli-ahli falsafah bertemu dan membincangkan isu-isu seperti hak-hak manusia. peranan kerajaan dan demokrasi. Perbincangan itu telah melahirkan satu pergerakan intelektual yang paling berkuasa di dunia moden hari ini.

Daripada seorang gembala kambing di Yemen atau Ethiopia kepada pembentukan pemikiran politik masyarakat Eropah, minuman kopi yang kini mencatatkan lebih satu bilion cawan setiap hari itu merupakan satu inovasi Islam yang paling penting dalam sejarah kehidupan manusia hari ini.

http://silverheritage.blogspot.com/

Lain2 Artikel Menarik

1. Bagaimana-rumpun Melayu-bangun menentang penjajah?

2. Dakwah Khalid-bin Walid-ra-di-medan perang.

3. Peringatan! Asteroid-sebesar-3-padang-bola-lepasi Bumi."


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
kamal_hasan
Posted on Monday, February 24 @ 17:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo





Kopi dan daging kambing adalah makanan sunnah Nabi




Tahu jenis potongan daging kambing? Sedarkah kopi dan daging kambing adalah makanan sunnah nabi?

1. Bijak sungguh Yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW. Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang zionis tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum.

2. Teruskan membongkar kebijaksanaan Zionis menipu umat Islam. Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasulullah: "Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil".

3. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para Zionis ini) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut Zionis ke nak ikut nabi kita?

4. Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ di mana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. So, kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam, makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran Zionis ini.

5. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Zionis, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK mengatakan yang Zionis semua ada segelas kopi di tangan mereka. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

6. Para Zionis ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya Coke dan Maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Orang Melayu kita juga yang ketagih minum Coca-Coladan Pepsi-Cola.

7. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans. Untuk pengetahuan, para Zionis agen Dajjal ni jugak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan.

8. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada wanita. Pastu soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

 


Pegawai PPD Daerah kebanyakkan bodoh dan bangang
Posted on Monday, February 24 @ 18:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu




'Saya tak keluar arahan hukum guru anti-PBS'Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini memaklumkan bahawa beliau tidak mengeluarkan arahan tindakan tatatertib terhadap guru yang membantah perlaksanaan sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS).

Beliau yang juga menteri pelajaran menegaskan arahan tersebut dibuat oleh pejabat pendidikan daerah dan beliau kurang jelas mengapa hukuman tersebut dikeluarkan.

"Saya tidak keluarkan apa-apa arahan atau mengambil tindakan. Kalau adapun ia daripada pentadbiran daerah (pejabat pendidikan daerah).

"Saya tak tahu sebab musabab atau ada fakta lain atau hanya atas sebab mereka menyuarakan ketidakpuashati tentang PBS," katanya.

Muhyiddin berkata demikian bagi menjawab soalan pemberita berhubung nasib guru anti-PBS selepas sistem pembelajaran itu ditangguhkan, dalam sidang medianya hari di Kajang.

KUALA LUMPUR: Timbalan Pengarah Badan Mobilisasi Rakyat, Dewan Pemuda PAS Pusat, Zulhazmi Shariff hari ini menjelaskan pelaksanaan Sistem Pengurusan Pantaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) dan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) merupakan antara contoh pembohongan BN terhadap rakyat.

Jelas beliau, PBS mula diperkenalkan pada tahun 2011 dan mula dikuatkuasakan pada tahun 2014 bermula dengan para pelajar tingkatan tiga, yang mana mereka tidak perlu lagi menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) seperti tahun-tahun sebelum ini.

Sistem ini mempunyai pelbagai masalah sehingga menyebabkan guru-guru terbeban dengan tugasan melampau.

Selepas dibantah secara terbuka oleh para guru, barulah kerajaan mengumumkan ianya ditangguhkan.

Namun, dalam keadaan diumumkan penangguhan, pihak Jabatan Pendidikan Daerah dan sekolah masih bermesyuarat dengan guru-guru dan dimaklumkan bahawa PBS dilaksanakan seperti biasa.

"Jika benar PBS ditangguhkan, kenapa tiada suatu tempoh tertentu? Apa akan berlaku kepada para pelajar Tingkatan 3 yang akan menduduki peperiksaan hujung tahun ini?.

"Adakah mereka tertakluk dengan PBS atau kembali kepada peperiksaan PMR seperti dahulu? Adakah KPM fikirkan hal ini?" soal beliau.

Isu PBS ini katanya hampir sama dengan isu AES yang mula dilaksanakan pada 22 September 2012 untuk kononnya mengurangkan kemalangan maut di jalanraya.

Perlaksanaannya juga mempunyai pelbagai masalah dan mengundang bantahan orang ramai.

Akhirnya Peguam Negara membekukan semua prosiding AES di Mahkamah bermula 18 Disember 2012 sehingga hari ini dan menagguhkan perlaksanaan AES sehingga dimaklumkan kelak.

"Walau bagaimanapun sehingga hari ini AES masih beroperasi, saman-saman AES masih dikeluarkan dan Kerajaan masih meminta penerima saman AES membayar walaupun Peguam Negara masih belum mengumumkan penarikan balik penangguhan prosiding Mahkamah," Kata Zulhazmi.

Apa yang dirisaukan, kata Zulhazmi, tindakan pembekuan tersebut bersifat sementara untuk meredakan kemarahan rakyat.

Malah lebih malang kata beliau kerajaan cuba menipu rakyat dengan penangguhan tetapi pada dasarnya ianya masih berjalan.
Peragut Nyaris Mati Dibelasah Orang Awam
Posted on Monday, February 24 @ 19:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu



Kejadian di Seremban 3 pm semalan orang ramai memukul peragut hingga berdarah dan separuh mati.

Kesalahan meragut memang dibenci kerana ramai mangsa ragut terkorban tetapi memukul mereka sehingga hampir mati juga adalah perbuatan yang salah dan berdosa.

KAJANG: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata beliau tidak pernah mengeluarkan sebarang arahan bagi menukar mana-mana guru yang menentang pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS).
 
 Timbalan Perdana Menteri berkata beliau dan Kementerian Pendidikan (KPM) tidak pernah mempunyai niat untuk menganiayai mana-mana guru, termasuk mereka yang berada dalam Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM).
  
"Saya nak nyatakan bahawa saya tak memberi apa-apa arahan untuk mengambil tindakan terhadap mana-mana guru termasuk mereka yang di dalam Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM).
  
"Saya telah buat keputusan berhubung pendirian KPM untuk tangani masalah PBS iaitu menangguhkan pelaksanaannya bagi memberi ruang kepada satu kajian bagi penambahbaikan diadakan," katanya dalam sidang media di Surau Al-Falah Kampung Bukit Dukung, di sini hari ini.
  
Muhyiddin yang juga Menteri Pendidikan berkata demikian kepada pemberita ketika ditanya sama ada keputusan menukarkan Mohd Nor Izzat Mohd Johari yang bertindak sebagai ketua jawatankuasa SGMM akan ditarik balik selepas kerajaan menangguhkan sementara pelaksanaan PBS.

Muhyiddin berkata perkara itu mungkin berlaku melibatkan peringkat pentadbiran daerah dan beliau tidak mengetahui sama ada tindakan itu dibuat atas fakta-fakta lain atau hanya atas sebab guru berkenaan menyuarakan rasa tidak puas hati mengenai PBS.
  
"Kita tak nak menganiayai sesiapa, kita bersikap adil dan tidak mahu dilihat zalim .
  
"Guru bukan tidak boleh bersuara...boleh, tapi dengan cara mengikut prosedur bersesuaian berdasarkan pekeliling," katanya.
  
Beliau berkata selepas pelaksanaan PBS ditangguhkan, perkara penting yang perlu dilakukan ialah kementerian akan melakukan yang terbaik bagi mencari satu kaedah yang mampu memberi keadaan lebih baik kepada semua pihak jika dilaksanakan kelak.
  
Semalam, Ketua Pengarah Pendidikan Datuk Dr Khair Mohamad Yusof dilaporkan berkata guru tidak perlu meneruskan pelaksanaan PBS sehingga kenyataan mengenainya dibuat Kementerian Pendidikan dalam masa terdekat.
  
Menurut Khair, pihaknya akan memaklumkan hasil penelitian dan kajian semula berkaitan PBS setelah Menteri Pendidikan berpuas hati dengan penambahbaikan yang dicadangkan. – Bernama










KUALA LUMPUR: Pemuda PAS Malaysia akan turun beramai-ramai bagi menyokong Perhimpunan Rakyat Membantah Kemerosotan Harga Getah pada 5 April depan, di Baling, Kedah.

Menurut ketuanya, Suhaizan Kaiat, sokongan tersebut sebagai tanda solidariti Pemuda PAS kepada penoreh getah di seluruh negara yang sedang tertekan akibat kejatuhan harga getah yang teruk.

Perhimpunan anjuran PAS Kedah itu akan bermula jam dua petang dan dijangka berlangsung sehingga lewat malam.

"Perhimpunan ini mengambil masa yang panjang dengan pelbagai aktiviti dan peserta himpunan akan mengimbau perhimpunan mogok lapar semasa kejatuhan harga getah pada 1974 sehingga mendapat campur tangan kerajaan," kata beliau pada sidang media di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, hari ini.

Selain itu, Gerakan Suara Orang Kampung yang menggabungkan petani, penoreh dan nelayan akan dilancarkan pada 6 Mac depan di hadapan Bangunan Lembaga Getah Asli di Jalan Ampang, dekat sini.

Mereka akan berhimpun pada waktu makan tengah hari bagi menunjukkan kepada orang ramai mengenai tuntutan mereka kepada kerajaan agar menyelesaikan harga getah, padi dan masalah nelayan.

"Pemuda PAS juga akan bersama-sama gerakan ini sebagai simbolik kepada tuntutan golongan ini agar kerajaan segera mengambil tindakan berhubung isu ini," katanya lagi.

Sementara itu, Pemuda PAS mencadangkan kerajaan kerajaan memperuntukkan sejumlah subsidi kepda penoreh sebagai penyelesaian jangka pendek sementra proses kajian dan semakan yang lebih terperinci dijalankan bagi mengatasi masalah kejatuhan harga getah.

Pemuda PAs juga mendesak kerajaan bertindak segera menrangsang usaha penyelidikan menghasilkan produk berasaskan getah untuk pasaran domestik dan antarabangsa.

Setakat ini produk berasaskan getah adalah tayar, benang getah, katerer dan sarung tangan.

Penyelidikan penghasilan produk berasaskan getah asli dalam bidang kritikel seperti aplikasi kejuruteraan, perubatan, merin dan pembinaa perlu diberi perhatian.

"Produk berasaskan getah asli ini adalah lebih mesra alam sekitar berbanding getah tiruan.

"Maka sepatutnya negara mempromosikan getah asli sebagai produk mesra alam sekitar di seluruh dunia.

"Tapi malangnya penyelidikan getah seolah-olah tidak mendapat perhatian kerajaan sehingga produk berasaskan getah asli tidak mampu bersaing dengan produk berasaskan getah tiruan," katanya.

Baru-baru ini, penoreh getah di sekitar Sik, Padang Terap dan Baling telah mengadakan demonstrasi di tempat masing-masing bagi membantah sikpa kerajaan yang berdiam diri dalam berhadapan masalah harga getah ini.

Mereka menuntut agar harga lantai getah sekerap dinaikkan kepada RM4 sekilogram.

Getah sekerap hari ini berada pada harga RM2.50 sekilogram sahaja.

Isnin, 24 Februari 2014

Ada PRK, baru Umno@BN sedar Hospital Kajang dah berusia 125 tahun?

Gantikan bangunan hospital yang berusia 125 tahun untuk pancing undi?
SHAH ALAM: Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad hairan bila ada PRK, baru kerajaan sedar hospital di kawasan berkenaan sudah uzur.
Katanya, cadangan Kerajaan Pusat mahu menggantikan bangunan Hospital Kajang berusia 125 tahun membayangkan sikap Kerajaan BN menganggap projek pembangunan kemudahan rakyat untuk memancing undi.
Katanya lagi, sekiranya Kerajaan BN memikirkan kesejahteraan rakyat, mereka sepatutnya memulakan projek ini sejak dahulu lagi sebelum bermulanya musim PRK DUN Kajang.
“Ini menyebabkan rakyat mempertikaikan keikhlasan Kerajaan Pusat kerana sebelum ini kerajaan bukan tidak tahu tetapi tak nampak perlunya adakan projek sebegitu rupa.
“Ini menunjukkan sikap kurang profesional dengan menganggap projek untuk memancing undi, bukankerana bertanggungjawab dan tugas yang perlu dilaksanakan,” kata Khalid.
Khalid turut melahirkan rasa kecewa apabila sehingga kini Kerajaan Pusat masih gagal menyiapkan projek pembinaan Hospital Shah Alam yang tertangguh beberapa kali.
“Sedangkan patutnya kalau betul-betul kerajaan buat kerja cara profesional, mereka akan buat dengan mengikut perancangan dan keperluan. Mana yang perlu disiapkan, siapkan dahulu,” kata Khalid lagi.
Semalam Menteri Kesihatan, Datuk Dr Subramaniam mencadangkan kepada Kerajaan Pusat agar bangunan lama Hospital Kajang berusia 125 tahun diganti dengan bangunan baru yang lebih moden dan selesa.
Selain itu Dr Subramaniam juga berkata Kementerian Kesihatan sudah meluluskan peruntukan sebanyak RM10 juta bagi menaik taraf kemudahan dan kelengkapan sedia ada di Hospital Kajang.


Tiada ulasan: