Rabu, 19 Februari 2014

AWAS......PUSAT TAHFIZ AMAL YAN KEDAH


Azhar Mahab Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah Penipu. Sebarkan!
Posted on Wednesday, February 19 @ 21:21:40 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu



azhar wahab
Azhar Wahab, Pengasas Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah Penipu : Orang Malaysia terkenal dengan sikap pemurah. Cepat menghulur bantuan melihatkan kesusahah orang lain walaupun yang datang meminta bantuan, tidak tahu “asal-usulnya”. Malangnya….

Malangnya keprihatinan rakyat Malaysia telah disalahguna oleh golongan yang sanggup mengambil kesempatan dengan memperhambakan anak yatim bagi memuaskan misi mengaut kemewahan dengan cara mudah dan juga keji. Inilah yang dilakukan Azhar Wahab, pengasas Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah.
Azhar Wahab inilah yang mengumpul & mengaut keuntungan duit anda-anda semua yang prihatin semasa menghulur bantuan & derma.
Azhar Wahab, Pengasas Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah Senang Lenang VS Pelajar Sengsara Anak Yatim di bawah kendalian Azhar Wahab, Pengasas Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah ada sahaja di mana.

  • Stesen Minyak
  • Kedai Makan
  • Dan di merata-rata tempat sehingga ke lewat malam tanpa pengawasan
Berusaha memenuhi tuntutan nafsu serakah pengasas Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah, Azhar Wahab bagi mencapai sasaran kutipan yang dikehendaki setiap hari. Akhirnya kanak-kanak dan anak yatim ini digunakan sewenang-wenangnya.
Setiap hari buat kutipan? Jadi bila masa mereka ke sekolah, belajar? Bila masa mereka mengaji dan manghafaz? Pernah ada seorang hamba Allah soal mereka dengan memberi ayat lazim yang mudah pun pun tak hafal. Kata Pusat tahfiz Amal Yan Kedah. Erm…..
Gambar Azhar Mahab Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah & “Kanak-kanak Suruhannya” Nasihat Berita Semasa, jikalau berjumpa dengan mana-mana kanak-kanak yang kutip derma termasuklah daripada Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah jangan diberikan duit tetapi hulurkan bantuan dalam bentuk makanan atau apa-apa selain daripada duit.
Individu seperti inilah yang merosakkan nama Pusat tahfiz di malaysia. memalukan dan membusukkan nama Islam. Apa respon balas anda pula?
Sumber Link

 

Sebelum ni kecoh di alam maya mengenai sebuah maahad tahfiz yang memperkudakan kanak-kanak untuk kepentingan individu yang rakus.. boleh rujuk post aku sebelum ni...
Alhamdulillah.. maahad tu sekarang dah diambil tindakan tegas..

ALOR SETAR -
Pusat Tahfiz Amal di Km 17, Jalan Kuala Kedah-Yan telah diarah menghentikan operasi melalui notis arahan tutup oleh Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) pada 10 Februari lalu.

Timbalan Pendaftar Sekolah-Sekolah Agama Jaik, Mohd Fadil Ab Rahman berkata pihaknya akan melakukan pemantauan susulan bagi memastikan pengurusan sekolah mematuhi arahan notis tutup itu.

"Mengenai notis tutup ini juga kita sudah laporkan kepada pihak polis dan kita nanti apa tindakan yang boleh kita ambil jika mereka enggan mematuhi notis berkenaan," katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata notis itu telah ditandatangani Pengarah Jaik, Datuk Noh Dahya yang dikeluarkan mengikut Seksyen 12(1) Enakmen Pengawalan Sekolah-Sekolah Agama Negeri Kedah Tahun 1988.

"Notis berkuat kuasa serta-merta itu dikeluarkan Jaik sebagai susulan kepada notis bertarikh 1 Januari 2007, selepas Jaik mendapati pusat berkenaan masih menjalankan operasi sebagai sekolah Islam tanpa pendaftaran," katanya.

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sebelum ini mengesahkan pusat tahfiz tersebut bernaung di bawah ajaran Azhar Wahab atau ajaran Al-Mansur yang difatwakan sesat.

Difahamkan Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan ke-57 yang bersidang pada 10 Jun 2003 membincangkan mengenai ajaran Azhar Wahab dan memutuskan ia bertentangan dengan pegangan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah dan menyeleweng daripada Islam.

Isu mengenai pusat itu yang memperalatkan pelajar mengutip derma menjadi tumpuan apabila beberapa laman web termasuk Facebook mendedahkan beberapa keping gambar individu yang didakwa sebagai pengetuanya sedang berhibur dan hidup mewah hasil kutipan derma yang dilakukan para pelajar. - Bernama
 
Like · · · 2 minutes ago ·



Bahasa

Pemimpin BN mula menyerang Waytha, dakwa tidak ikhlas

February 19, 2014

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein (gambar) dan Timbalan Menteri Pelajaran II, P Kamalanathan bergabung tenaga menyerang P Waytha Moorthy dengan menyifatkan bekas timbalan menteri itu tidak ikhlas apabila meletakkan jawatannya.
Kamalanathan berkata, adalah tidak betul bagi Waytha menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kerana Putrajaya terus menjaga kepentingan komuniti India, termasuk menambahbaik sistem pendidikan sekolah Tamil.

"Dia tidak ada hak untuk mengkritik seseorang (Najib) yang sentiasa memberikan sesuatu kepada masyarakat India dan melaksanakan transformasi, dan terus membantu mereka dalam pelbagai cara," kata Kamalanathan sebagaimana yang dilaporkan Bernama.
 Kamalanathan mengatakan Putrajaya terus menjaga kepentingan komuniti India, oleh itu ia tidak adil bagi Waytha menyerang Najib Razak. – Gambar fail. Kamalanathan mengatakan Putrajaya terus menjaga kepentingan komuniti India, oleh itu ia tidak adil bagi Waytha menyerang Najib Razak. – Gambar fail.Katanya, Waytha sepatutnya menjadi ahli pasukan dan bekerja untuk mempertahankan keperluan dan hak masyarakat itu.
Dalam siri kenyataannya melalui Twitter, Hishamuddin berkata, peletakan jawatan Waytha adalah untuk "menutup kelemahannya sendiri".
"Tindakan Waytha menyalahkan kerajaan dan Najib Razak adalah satu tindakan politik untuk menutup kelemahannya sendiri dalam berjuang untuk masyarakat India di Malaysia.

"Tindakan ini menunjukkan dia tidak jujur dalam memperjuangkan kepentingan masyarakat India secara holistik, sebagaimana yang didakwanya sebelum ini," kata Hishamudin dalam Twitternya, di mana dia juga menghubungkan Menteri Perumahan dan Pembangunan Bandar, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan MIC.

Katanya, peletakan jawatan Waytha selepas sembilan bulan selepas dilantik dalam pentadbiran Najib dan kemudiannya menyerang kerajaan menunjukkan dia "tidak jujur dan berkepentingan diri".
"BN jujur dalam membantu masyarakat India. Ini bukan soal satu orang atau perjuangan satu kumpulan," katanya.
Semalam, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin juga menyerang Waytha dengan berkata, caranya tidak mengikut peraturan.
"Faktanya, Waytha mendesak semua bajet kerajaan untuk masyarakat India diletakkan di bawahnya. Ini bukanlah cara kerajaan diuruskan.
"Waytha mahu mengawal duit, melepasi semua kementerian dan agensi. Apabila tidak mendapatnya, dia meletakkan jawatan dan menyalahkan PM," kata Khairy dalam Twitternya. – 19 Februari, 2014.
Mahathir Perosak Islam
Hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat - Harussani

FEB 19, 2014 MUHAMMAD FAEEZ AZAHARIPOH: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Perdana Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang, Kassim Ahmad.Menurutnya, tindakan itu telah memberi ruang untuk menyegarkan semula fahaman terpesong itu walaupun ianya telah difatwakan oleh kebanyakan negeri sebagai pemikir yang sesat dan menyeleweng dari ajaran Islam."Saya hairan bagaimana Mahathir boleh terpengaruh dengan ajaran sesat Kassim Ahmad hingga sanggup mempertahankannya.

"Saya mengecam bekas perdana menteri (Mahathir) yang menyokong dan mempertahankan (kenyataan Kassim)," kata beliau dalam sidang media di pejabatnya, dekat sini hari ini.Harussani menjelaskan, kerajaan perlu menguatkuasaan undang-undang selaras dengan fatwa yang telah dikeluarkan oleh banyak negeri termasuk Perak dan bertepatan dengan rukun negara iaitu Kedaulatan Undang-Undang agar golongan sesat seperti Kassim Ahmad boleh diambil tindakan."Tidak ada gunanya bertempik bahawasanya perlembagaan Malaysia ada begitu begini tapi perlaksanaanya tiada."Kassim Ahmad sepatutnya wajib diambil tindakan kerana beliau telah difatwakan sesat oleh banyak negeri dan telah digazetkan," jelasnya lagi.

Harussani menyatakan, kenyataan Kassim Ahmad sangat merbahaya kepada akidah umat Islam kerana tokoh anti hadis itu menyangkal beberapa perkara pokok dan asas dalam agama Islam.Kassim Ahmad katanya menyerlahkan lagi kejahilannya apabila meletakkan ulama Islam sebaris dengan kasta paderi, begitu juga dalam mengistinbatkan ayat-ayat hukum berkaitan aurat.

"Saya menyeru Kassim Ahmad dan mereka yang bersetuju dengan pandangan beliau supaya bertaubat," katanya.Jelas beliau, Kassim bukan orang yang berkeahlian dalam membicarakan ayat-ayat hukum di dalam Al-Quran kerana sangat kurang ilmu asas bahasa arab dan ilmu-ilmu usul fiqh yang merupakan mekanisme penting dalam menginstinbat hukum sebaliknya hanya menggunakan ilmu logik."Saya menyeru kepada semua umat Islam agar jangan terpengaruh dengan ucapan beliau (Kassim Ahmad) kerana ia secara jelas bercanggah dengan asas-asas ajaran Islam," tegasnya.inShare2

baru tadi berbas - bas kelihatan warga asing (spt Myanmar) diturunkan di sebuah rumah depan KTM Kajang.. apa muslihat.. mereka naik bas persiaran spt baru tiba dr KLIA... adakah muslihat ini ada kaitan dgn melewatkan pencalonan PRK Kajang... mereka akan pakai senarai pemilih baru yg akan diwartakan awal Mac... apa muslihatnya????

Rabu, 19 Februari 2014

Tony Fernandes terkejut MAS rugi RM1.17 bilion wang pembayar cukai negara


Putrajaya perlu mengkaji semula polisinya terhadap industri penerbangan selepas kerugian RM1.17 bilion yang ditanggung oleh syarikat penerbangan kerajaan MAS, kata pengasas AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes (gambar).
Fernandes berkata, beliau terkejut dengan jumlah kerugian yang ditanggung oleh MAS itu.

"Keseluruhan industri penerbangan perlu dikaji semula," katanya kepada The Malaysian Insider melalui telefon hari ini.

Katanya, polisi industri dan pengurusan penerbangan perlu diperkemaskan manakala MAS dan Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) perlu membuat keuntungan bagi mengelakkan kerugian berterusan dan membebankan pembayar cukai.
"Fakta saya adalah jika anda menguruskan syarikat sendiri, adakah anda sanggup memotong 16% kos dan masih rugi RM1 bilion.
"Adakah kerana ia adalah wang pembayar cukai maka ia sanggup dilakukan. Ini tidak menyelesaikan masalah," katanya.

Semalam, MAS mengumumkan kerugian suku ke-4 berturut-turut untuk 2013 sehingga menyebabkan ia rugi RM1.17 bilion sepanjang tahun tersebut.

MAS melaksanakan pemotongan kos termasuk dengan menghentikan beberapa laluan, di samping memperkenalkan tiket lebih murah untuk meningkatkan jumlah penumpangnya.
Bagaimanapun, syarikat penerbangan itu masih menunggu kelulusan kerajaan untuk membeli 100 Airbus dan kapal terbang penumpang Boeing yang bakal membelanjakan beberapa bilion ringgit lagi.
Reuters hari ini melaporkan, keputusan untuk membeli kapal terbang baru itu untuk membawa keuntungan dan menghentikan khidmat kapal lama yang kurang cekap dalam penggunaan minyak.
Fernandes bagaimanapun, mengkrtitik perbelanjaan MAS dan MAHB yang terus mendatangkan kerugian.
 "Ia sepatutnya membawa keuntungan. Ia hanya menyusahkan ahli perniagaan yang baik di mana mereka berbelanja seolah-olah tidak ada hari esok," katanya.
Menurut laman web MAS, mereka mempunyai 88 kapal terbang termasuk  Airbus A330s dan A380s serta Boeing 777-200s dan 737s.
Perbelanjaan MAS juga terus meningkat sehingga 10% tahun lalu kepada RM14.9 bilion berikutan kenaikan harga minyak.
MAS mencatatkan kerugian paling besar dalam sejarahnya pada 2011 iaitu sebanyak RM2.52 bilion bersih.
Bagaimanapun mereka berjaya mengurangkannya pada 2012 kepada RM433 juta.

Kami Tidak Mahu Fahaman Wahhabi Di Malaysia
Tahniah Mufti Perak, Konsisten Mempertahankan Aqidah Umat Islam Dan Mengecam Pendokong Anti Hadith

IPOH: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Perdana Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang, Kassim Ahmad.

Menurutnya, tindakan itu telah memberi ruang untuk menyegarkan semula fahaman terpesong itu walaupun ianya telah difatwakan oleh kebanyakan negeri sebagai pemikir yang sesat dan menyeleweng dari ajaran Islam.

"Saya hairan bagaimana Mahathir boleh terpengaruh dengan ajaran sesat Kassim Ahmad hingga sanggup mempertahankannya.

"Saya mengecam bekas perdana menteri (Mahathir) yang menyokong dan mempertahankan (kenyataan Kassim)," kata beliau dalam sidang media di pejabatnya, dekat sini hari ini.

Harussani menjelaskan, kerajaan perlu menguatkuasaan undang-undang selaras dengan fatwa yang telah dikeluarkan oleh banyak negeri termasuk Perak dan bertepatan dengan rukun negara iaitu Kedaulatan Undang-Undang agar golongan sesat seperti Kassim Ahmad boleh diambil tindakan.

"Tidak ada gunanya bertempik bahawasanya perlembagaan Malaysia ada begitu begini tapi perlaksanaanya tiada.

"Kassim Ahmad sepatutnya wajib diambil tindakan kerana beliau telah difatwakan sesat oleh banyak negeri dan telah digazetkan," jelasnya lagi.

Harussani menyatakan, kenyataan Kassim Ahmad sangat merbahaya kepada akidah umat Islam kerana tokoh anti hadis itu menyangkal beberapa perkara pokok dan asas dalam agama Islam.

Kassim Ahmad katanya menyerlahkan lagi kejahilannya apabila meletakkan ulama Islam sebaris dengan kasta paderi, begitu juga dalam mengistinbatkan ayat-ayat hukum berkaitan aurat.

"Saya menyeru Kassim Ahmad dan mereka yang bersetuju dengan pandangan beliau supaya bertaubat," katanya.

Jelas beliau, Kassim bukan orang yang berkeahlian dalam membicarakan ayat-ayat hukum di dalam Al-Quran kerana sangat kurang ilmu asas bahasa arab dan ilmu-ilmu usul fiqh yang merupakan mekanisme penting dalam menginstinbat hukum sebaliknya hanya menggunakan ilmu logik.

"Saya menyeru kepada semua umat Islam agar jangan terpengaruh dengan ucapan beliau (Kassim Ahmad) kerana ia secara jelas bercanggah dengan asas-asas ajaran Islam," tegasnya.

Sumber : http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/25823-hairan-bagaimana-mahathir-terpengaruh-ajaran-sesat-harussani

Tiada ulasan: