Sabtu, 15 Februari 2014

KURANGKAN BERCAKAP ELOK BANYAK BERTINDAK@BEKERJA

Saturday, 15 February 2014

TIDAK SAMPAI SETAHUN MENJADI KETUA MENTERI MELAKA, IDRIS HARON SUDAH MENUJUKKAN BELANG BELIAU YANG SEBENAR.



Beberapa hari lalu telah tersebar di laman sosial maklumat mengenai pembelian nombor plat MCM (bermaksud Malacca Chief Minister) yang melibatkan Ketua Menteri Melaka, Idris Haron, isterinya dan beberapa orang setiausahanya.

Dalam maklumat itu, Idris dikatakan membeli nombor plat MCM 11 dengan harga RM20,900 manakala seorang wanita yang bernama Fadilah Abdullah, dipercayai isterinya telah memenangi bidaan MCM 10 dengan harga RM16,610.

Beberapa nama yang dipercayai setiausahanya didapati turut memenangi bidaan membeli nombor plat MCM 2, MCM 3, MCM 4 dan MCM 5 dengan harga antara RM20,000 hingga RM56,100 setiap satunya.

Antara nombor plat lain yang dibida adalah MCM 2 hingga MCM 11 nombor plate MCM 10 dibida pada harga RM15,510 oleh individu bernama "Fadilah Binti Abdullah" yang kebetulan mempunyai nama yang sama seperti isteri Idris.

Manakala nombor pendaftaran MC
M 2, MCM 3, MCM 4, MCM 5, dan MCM 7 dibida oleh setiausaha politik dan setiausaha sulit Idris. Katanya, nama pembida MCM 3 bernilai RM55,100 "Rosli bin Hasan" juga kebetulan mempunyai nama sama seperti setiausaha sulit Idris.


Idris dipercayai membeli nombor plat MCM 11 untuk menunjukkan keakrabannya dengan Perdana Menteri memandangkan nombor 11 adalah kegemaran Najib Razak sejak dulu. Bukan saja nombor kereta Najib bernombor 11, malah semua perkara yang dilakukannya jika melibatkan angka, pasti nombor 11 menjadi pilihannya. Ketika Pak Lah menjadi Perdana Menteri dan nombor kegemarannya ialah 13, ramai juga pemimpin yang berebut-rebut memiliki nombor tersebut untuk menggambarkan hubungan saling sehati sejiwa dengannya.

Walaupun Idris menafikan pembelian nombor plat itu melibatkan dana awam sebagaimana yang dibangkitkan oleh sebuah NGO pemantau jenayah, Mywatch dengan menggambarkan beliau masih siuman, persoalannya yang lebih besar ialah wajarkah beliau, isteri dan para pegawainya membazirkan wang yang mahal dengan pembelian yang dianggal mahal dan mewah itu?

Kita tidak mempersoalkan pembelian itu jika ianya daripada wang simpanan sendiri atau tinggalan nenek-moyang yang berpeti-peti jumlahnya. Namun jika pembelian itu, sama ada oleh Idris sendiri atau para pegawainya, adalah dari sumber yang meragukan, lebih-lebih lagi memandangkan beliau baru lapan bulan menjadi Ketua Menteri, pihak berkuasa seperti SPRM wajar menjalankan siasatan dan mengambil tindakan.

Tetapi sebagai pemimpin, terutama di ketika rakyat dibebankan dengan kenaikan harga barang dan peningkatan kos sara hidup yang tinggi dengan pemimpin sendiri kerapkali meminta rakyat berjimat cermat dan mengamalkan gaya hidup sederhana, apa yang dilakukan oleh Idris dan para pegawainya ini adalah bertentangan sama-sekali dengan seruan kerajaan itu.

Idris bukan saja merosakkan imej dan nama baik kerajaan, bahkan telah memberi gambaran buruk mengenai perlakuan yang seharusnya dilakukan oleh seseorang pemimpin. Pemimpin bukan saja perlu menunjukkan sikap baik, bersama dengan denyut nadi rakyat, sentiasa menunjukkan sikap sederhana, bahkan lebih penting ialah tidak menunjuk-nunjuk kemewahan yang dimiliki.

Dengan sejumlah besar penduduk Melaka masih berada dalam kesempitan hidup, terbeban dengan kenaikan kos seharian serta ramai yang lainnya berlumba-lumba memohon BR1M bagi meneruskan kelangsungan bernafas di negara yang semakin sukar ini, kenapakah begitu tergamak Idris Haron dan para pegawainya mempamerkan perbelanjaan mewah mereka?

Apakah mereka tiada perasaan? Tidakkah mereka tersentuh melihat derita hidup rakyat setiap kali turun padang ke kampung-kampung dan desa pedalaman? Bahkan dengan berbangga mengguna plat MCM yang dibayar dengan harga puluhan ribu, ada yang bertanya, berapa tebal agaknya kulit muka beliau sehingga sanggup melakukan perkara yang boleh menyinggung hati rakyat miskin ini?

Jika sebelum ini, Ali Rustam dikecam kerana mengadakan jamuan mewah untuk majlis perkahwinan anaknya yang dihadiri oleh kira-kira 130,000 orang, kini penyakit yang sama berjangkit kepada seorang lagi Ketua Menteri Melaka.

Pemimpin MCA, Liow Tiong Lai turut pernah dikecam kerana memiliki nombor plat WWW 15 dengan harga RM24,200 tetapi beliau akhirnya memulangkan nombor tersebut bagi mengelakkan kontroversi berterusan.

Dengan kesanggupan menghabiskan beratus-ratus ribu ringgit untuk nombor plat kereta, Idris juga telah menunjukkan teladan yang tidak baik bagi golongan muda. Sebelum ini, ramai yang meminta pucuk pimpinan agar mengenengahkan lebih ramai golongan muda sebagai pemimpin sama ada di peringkat pusat atau negeri bagi memberi gambaran kerajaan memandang tinggi tentang potensi mereka sebagai pewaris kepimpinan negara.


9:44AM - 15 Feb 2014

Taib boleh jadi TYT S'wak sepanjang hayat


ANALISIS Walaupun pemerintahan Tan Sri Abdul Taib Mahmud sebagai ketua menteri Sarawak selama 33 tahun akan berakhir hujung bulan ini, namun pengaruh politiknya masih jauh daripada berakhir.

Jika Taib dilantik sebagai yang dipertua negeri, tiada had masa
selama mana beliau boleh memegang jawatan itu - selagi tempoh penggal empat tahun - diperbaharui berulang kali oleh ketua menteri (KM) Sarawak, dengan restu Yang di-Pertuan Agong.

Dalam kes ini, nampaknya pentingnya KM seorang yang disenangi Taib secara peribadi, dan pemilihan bekas adik iparnya, Adenan Satem, sebagai KM baru boleh menjamin Taib memegang jawatan yang dipertua negeri sepanjang hayat.

Tun Ahmad Zaidi Adruce menjadi yang dipertua negeri Sarawak kelima selama 15 tahun sehingga meninggal dunia pada 2001. Taib, yang kini beruaia 78 tahun mungkin mengikuti jejak langkahnya.

"Walaupun terdapat budi bicara Yang di-Pertuan Agong (dalam pelantikan yang dipertua negeri) selepas berunding dengan ketua menteri, namun amalannya ialah seri paduka hanya melakukan apa yang ahli-ahli politik - di pusat (persekutuan) dan negeri - kata," tegas pakar perlembagaan, Aziz Bari kepada Malaysiakini.

"Selepas 33 tahun Taib menerajui Sarawak, beliau boleh melakukan
perkara yang sama dari tempat yang berbeza," katanya.

Ini bermakna Taib mungkin kebal daripada pendakwaan sekiranya pihak berkuasa membuat keputusan untuk bertindak terhadap dakwaan rasuah dan penyalahgunaan kuasa terhadap orang kuat Sarawak itu.

Beliau kini sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Abdul Aziz juga berkata, Taib akan menjadi lebih kuat sebagai yang dipertua negeri berbanding dengan bapa saudaranya, Tun Abdul Rahman Ya'kub, yang juga mengambil alih jawatan yang dipertua negeri selepas melepaskan jawatan ketua menteri kepada Taib pada 1981.

Walaupun mempengaruhi pentadbiran negeri sebagai yang dipertua negeri selama empat tahun, didahului dengan sebelas tahun sebagai ketua menteri, Abdul Rahman akhirnya bersara pada 1986, atas alasan kesihatan.

"Tetapi kita tidak tahu, Abdul Rahman fikir beliau dapat meneruskan perniagaannya tetapi entah bagaimana anak saudara itu mendapat idea yang berbeza dan Taib membuat kejutan (terhadapnya), walaupun mereka kini sudah berbaik semula," kata Abdul Aziz, merujuk kepada perselisihan di antara Taib dan Abdul Rahman yang memuncak dengan peristiwa Ming Court pada 1987.

Dalam persengketaan antara bapa saudara dan anak saudara itu, antara lain, berkaitan konsesi balak untuk kroni masing-masing, Taib terselamat daripada usul tidak percaya, dengan memanggil pilihan raya megejut dan berjaya mengekalkan kuasanya serta mengukuhkan cengkamannya di Sarawak.

Yang dipertua negeri boleh dipecat dengan undi majoriti dua pertiga di Dewan Undangan Negeri Sarawak, tetapi ini tidak pernah berlaku sebelum ini.
Demokrasi Jakun posted in 5 groups.


Cara ‘perompak’ sapu duit mangsa banjir!!


Rompak_Duit

Baca keratan akhbar di atas. Mangsa banjir mendakwa bantal 1Malaysia yang diagih-agihkan kepada mereka berharga RM118 sebiji. Harga yang diberikan kepada mereka.
Harga bantal yang berharga RM20-30 tetapi di’claim’ sehingga RM118 sebaji. Berapa perompak bantuan mangsa banjir memperolehi keuntungan.
Sekiranya gerombolan songkok tinggi beriya-riya untuk memberikan bantuan kepada mangsa banjir, inilah yang mereka akan nampak dan mereka nak. Rompak duit atas nama bantuan!!
Teringat saya akan seorang lagi yang kononnya bijak berhujah dan selalu sahaja menganggap orang lain yang salah dan hanya dia dan kumpulannya sahaja yang mengikut sunnah. Hujah yang diguna mantan mufti ini pun sama dengan Anwar yang behujah di luar konteks dengan kiasan yang langsung tidak ada kena mengena dengan topik perbincangan. Asri MAZA mengatakan bagaimana orang Kristian hendak menyanyi lagu negeri Selangor jika dilarang menyebut Allah.

Kononnya hendak menunjuk pandai ini rupanya adalah hujah yang sama diguna oleh puak evangelis yang sentiasa menipu dan tidak redha dengan umat Islam seperti mana yang telah disebut dalam surah Al Baqarah ayat 120. Paderi Eu Hong Seng cuba berhelah kononnya:

How does one sing the state anthems of Selangor, Perak, Kedah, Pahang, Johor, Kelantan and Trengganu now, since there are references to “Allah” in these songs, as it is now implied to refer to the Muslim God only?

Apakah dia berpura tidak tahu bahawa sememangnya Allah yang dinyanyikan dalam lagu-lagu rasmi negeri-negeri Tanah Melayu adalah Allah Yang Maha Esa bukannya seorang manusia yang terpaku di tiang.

Sememangnya Islam adalah agama negeri-negeri Tanah Melayu yang berdaulat sebelum penganas penjajah Kristian yang mula membawa misi dari perjanjian Tordesillas untuk merompak kekayaan bumi yang dijajah, sambil berusaha memaksakan kesesatan fahaman mereka ke atas manusia sejagat demi membalas dendam perang salib – atau tema yang sering disebut sebagai “Gold, Glory and The Gospel” (sila baca buku atas tajuk tersebut karangan Louis Wright yang mencerita segala kekejaman tentera-tentera Kristian Eropah).

Maka tidak pernah kita mempunyai masalah dengan lagu rasmi negeri dan nama suci Allah Yang Maha Eso yang dinyanyikan. Tidak perlulah hati busuk paderi Eu Hong Seng cuba mencari helah untuk mempolemikkan.

Tidak ada salahnya untuk mereka menyebut nama suci Allah Yang Maha Esa asalkan jangan dia ertikan Allah itu untuk manusia yang dibunuh terpaku pada tiang itu. Itu yang ditegaskan dalam enakmen-enakmen negeri yang melarang penggunaan beberapa istilah tersebut untuk pengertian dalam agama mereka.

Cukuplah dengan kesesatan Kristian berhujah di luar konteks, tidak perlulah Anwar dan Asri menumpang sama dalam kesilapan sebegini. Ianya hanya menunjukkan betapa bodohnya kerana tidak faham isu yang dibicara.

Sumber : http://akarimomar.wordpress.com/2014/02/13/isu-kalimah-allah-bodohnya-anwar-ibrahim/

 

KUALA LUMPUR: Majlis Fatwa Kebangsaan digesa mengeluarkan pandangan segera berhubung status cukai barangan dan perkhidmatan (GST), menurut pandangan syarak.

Perkara itu antara resolusi yang dicapai pada Seminar Audit Negara, Ekonomi dan Pecukaian Menurut Sisi Pandang Islam anjuran PAS Wilayah Persekutuan yang diadakan hari ini.

Mereka berpandangan bahawa, isu cukai khususnya GST dan isu ekonomi yang lain ketika ini wajar diberi pencerahan dari sudut syarak.

Selain itu, seminar tersebut juga mengusulkan supaya kerajaan mengkaji semula segala bentuk cukai yang dibebankan ke atas rakyat ketika ini.

Seminar sehari ini berlangsung di Dewan Surau Mustaqimah, Taman Jaya, Bandar Tun Razak.

Dua kertas kerja dibentangkan masing-masing  bertajuk " Audit Negara dan Sisi Pandang Islam " oleh Dr Azahar Yaakob dan "Pecukaian dalam Islam" oleh Dr Nazri Mansur.

Isu GST pula diulas oleh oleh ahli akademik Dr Zuhdi Marzuki.

Dalam pada itu satu lagi resolusi agar PAS mencerakinkan perbahasan mengenai tawaran-tawaran Islam antaranya sistem percukaian Islam sebagai penyelesaian yang bertepatan dengan tema Rahmat Untuk Semua.
KUALA LUMPUR: Pemuda PAS Malaysia mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempercepatkan penjelasan berhubung konsensus nasional agar semua pihak jelas memahami kandungan konsensus tersebut.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata jika konsensus itu sesuatu perkara yang baik, Najib tidak perlu berlengah-lengah untuk menjelaskan kandungan konsensus tersebut secara terperinci.

Bercakap pada sidang media di Pusat Media PAS, di sini, Suhaizan berkata rakyat ternanti-nanti apa yang terkandung dalam konsensus itu, selain makna dan manfaatnya secara keseluruhannya.

"Kita harap Najib segera menjelaskan tentang makna, kandungan konsensus itu jika ia memang baik. Ramai yang ternanti-nanti penjelasan daripada Najib," tegas beliau.

Dalam perkembangan lain, Suhaizan menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) segera menyatakan status siasatan ke atas kes bekas Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud.

Sehingga kini, tegas Suhaizan, SPRM tidak pernah memaklumkan status siasatan berkaitan kes yang disabitkan ke atas Taib sebelum ini sehingga beliau akan dilantik sebagai Tuan Yang di-Pertua Negeri Sarawak yang baru.

Semalam, Pemuda PAS Malaysia menyerahkan memorandum kepada Yang DiPertuan Agong agar tidak memperkenankan pelantikan Taib sebagai TYT selagi tidak dibersihkan.
KUALA LUMPUR: Pemuda PAS Malaysia berhasrat untuk menganjurkan satu perhimpunan besar-besaran bagi mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib menyelesaikan isu kejatuhan harga getah.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata jika Najib dan kerajaan tidak mengambil langkah serius bagi membantu golongan penoreh ini, himpunan itu akan digerakkan dalam tempoh terdekat.

Bercakap pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan dewan itu, Suhaizan berkata pihaknya akan bersama-sama rakyat, khususnya para penoreh yang terkesan dengan situasi ini.

Bagaimanapun, beliau belum memutuskan tarikh sebenar himpunan tersebut akan diadakan.

"Kita mendapat respons daripada rakyat di Kedah, sudah ada beberapa himpunan yang mendesak kerajaan mencari jalan untuk atasi masalah ini. Sebelum ini ada dibuat di Sik.

"Jika kerajaan masih tidak ambil peduli, kita gerakkan secara besar-besaran untuk menyokong dan membantu penoreh di Kedah dan juga seluruh negara," tegas beliau lagi.

Beliau difahamkan harga getah hari ini sudah jatuh sehingga Rm1.90 sekilo berbanding pernah mencapai sehingga RM5 sekilo sebelum ini.

Dalam pada itu, Suhaizan berkata kerajaan perlu mencari jalan untuk meningkatkan harga getah bagi membantu golongan tersebut.

Sebaliknya, jika usaha itu tidak boleh dilakukan, beliau mendesak kerajaan untuk mencari alternatif lain yang boleh membantu golongan penoreh yang kini mengalami zaman kesengsaraan mereka.

"Hari ini, peningkatan harga barang naik tanpa boleh dihalang, ditambah pula dengan harga getah yang menjunam. Keadaan tersebut menyebabkan para penoreh ini semakin terhimpit kehidupannya. Justeru, kerajaan perlu segera cari jalan bagi atasi perkara ini," tegas beliau.

Turut serta pada sidang media itu timbalan ketua, Ustaz Khalil Abdul Hadi; setiausaha, Nasaie Ismail; ketua penerangan, Ustaz Zaharudin Mohamad; dan pengarah pilihan raya pemuda, Mohd Sany Hamzan.
PADA bahagian pertama wawancara dengan Harakahdaily, AISHAH atau nama penuhnya WAN AISHAH WAN ARIFFIN  menjelaskan sebab beliau menyertai PAS dan apakah pengalaman yang beliau hadapi ketika aktif dalam politik dan menyertai pilihan raya umum (PRU) ke-13 mewakili PAS di kawasan Parlimen Jempol. Aishah, penyanyi popular asal Negeri Sembilan dan berkecimpung dalam bidang nyanyian selama lebih dua setengah dekad kini bertekad menjadikan bidang dakwah dan politik sebagai sebahagian rutin harian hidupnya.

Ikuti bahagian kedua wawancaraAhli Jawatankuasa Dewan Muslimat PAS Pusat dan Pengerusi Lajnah Kesenian, Kebudayaan dan Rekreasi Dewan Muslimat PAS Pusat dengan wakil HarakahdailySAIDAH HAIRAN di kediaman Aishah di Ampang Jaya, baru-baru ini.

Komen Aishah tentang kecenderungan artis untuk bertudung dan mengikuti program anjuran PAS?
Alhamdulilalh saya seronok sangat. Apabila saya tengok adik-adik  sudah berani buat program, ini satu peredaran yang baik. Saya bukan hendak suruh semua orang jadi ahli politik. Kita kena sedarkan setiap orang apa juga pekerjaan mesti berdasarkan Islam. Kalau hendak jadi ahli sukan jadilah yang berpegang teguh kepada ajaran Islam.

Kalau kita lihat pemain bola yang gaji hebat di luar negara, cukup masa dia akan letak bola dan solat. Kita harap golongan artis walaupun dia menyanyi, dia menutup aurat dan mengamalkan akhlak yang baik. Dia boleh jadi role model yang baik. Jika kita tidak tunjuk role model yang baik nanti orang luar yang ambik tempat itu. Itu yang ada K-pop dan sebagainya.

Artis memang seronok mereka diberi ruang untuk memberi pandangan. Masa zaman saya dulu bila hendak pakai tudung semua orang takut. Kalau aku pakai tudung orang panggil lagi tak untuk buat show. Anak pula kecil-kecil lagi. Ini yang sering bermain dalam fikiran artis.

Jadi bila seorang sudah buat dan tengok semua kehidupan (artis bertudung) macam biasa, maka mereka kata ini satu perkara yang baik. Bagi saya bukan lagi isu tudung atau tidak bertudung tetapi macam mana kita hendak ajak mereka memperhalusi fesyen tudung.

Bagaimana hendak menutup aurat. Kalau kita lihat orang pakai tudung memang macam-macam. Sebab akhir zaman ini Rasulullah s.a.w. mengingatkan kita ada orang yang pakai tudung, tapi macam orang yang tidak pakai baju (bertelanjang).

Jadi kita kena tambahkan ilmu tentang cara hendak menutup aurat yang sebenarnya. Bila artis berfesyen menutup aurat jadi peminat itu akan tahu, cara mereka berpakaian itu sebenarnya mereka mendidik peminat. Ini yang kita hendak.

Kita hendak tarbiyah supaya mereka ada ilmu ada kesedaran dan dia buat secara tak langsung peminat akan ikut. Jadi kalau artis yang disayang digilai dia pakai tudung dengan baik, peminat akan ikut sama. Ini kuasa atau kelebihan golongan artis, yang patut kita gunakan.

Adakah Aishah akan kembali menyanyi?
 Saya memang menyanyi tapi tidak sekerap dulu. Saya masih mahu berada dalam industri muzik. Saya akan tengok program, sebab saya hendak jumpa golongan artis ini susah. Ini sangat penting. Saya tidak pernah kata saya tidak akan menyanyi lagi. Berkenaan suara (wanita) ada khilaf di situ.

Sambutan tahun baru di Dataran Shah Alam saya nyanyi. Jadi kalau ada khilaf kita kena hormati khilaf itu, Kita tidak boleh kata haram bila ada perbezaan pendapat.

Perkara ini sangat sentisitif. Sebagai (pengerusi) lajnah baru (Kesenian, Kebudayaan dan Rekreasi Dewan Muslimat PAS Pusat) saya perlu berhati-hati membawa isu ini. Sebab takut nanti ada golongan yang hendak bersama dengan kita akan jadi takut. Jadi kita kena ajar ada perbezaan pandangan.

Apa perancangan program lajnah yang Aishah ketuai?

Kebanyakan wanita suka hiburan sesama wanita. Pertama saya hendak lakukan latihan taknikal untuk setiap wakil dari setiap negeri supaya mereka belajar macam mana hendak uruskan sistem audio.

Kita mesti ada kumpulan teknikal. Apa pun program kita buat kalau sistem audio tidak bagus seluruh program itu jadi tidak bagus. Ini yang kita kena mulakan dulu.

Saya hendak ‘memelayukan PAS’ (baca: menarik sokongan Melayu kepada PAS). Ini sangat penting untuk masa depan kita bagi menghadapi PRU ke-14. Kita ada Lajnah Tarbiyah tapi sebenarnya Lajnah Kesenian dan Kebudayaan boleh menjalankan peranan yang penting untuk mendekatkan masyarakat luar bandar dengan PAS. Ini supaya orang luar tidak takut dengan PAS. Sekarang ini masih ada orang Melayu yang takut dengan PAS dan kita kena buka minda mereka.

Kita kena ajak orang kampung bersama-sama mendekati PAS. Seni ini macam-macam antaranya pantun, syair, gurindam, sajak dan lakonan. Bagi permulaan dalam lajnah ini, saya hendak AJK lajnah kena bagus bab kesenian. Kita mesti bersedia bila-bila masa jika diperlukan sama ada untuk marhaban, baca puisi, sajak dan apa-apa sahaja. Sebab itu apabila kita hendak jadi ketua kita kena tahu bidang kita. Saya hendak AJK lajnah mempunyai kepakaran dan kena belajar ini penting.

Kita kena perkenalkan AJK kita ini satu pembaharuan untuk menunjukkan kita ada kefahaman. Sekurang-kurangnya bila kita ada keyakinan kita akan rasa perasaan orang yang ada di atas pentas itu macam mana. Kadang-kadang kita tahu komen tapi kita tak tahu macam mana persiapan untuk buat persembahan. Jadi bila AJK tahu macam mana hendak buat persembahan, maknanya kita ada AJK yang faham situasi itu.

Saya hendak seni itu lebih daripada itu. Saya minat seni kraftangan. Ini orang Melayu suka. Jadi untuk kita dekat dengan orang Melayu kita anjurkan pertandingan kraftangan, gubahan dan sebagainya.

Sasaran saya apabila kita sudah buat bermacam-macam program di Muktamar nanti, kita boleh buat persembahan. Kita boleh buat persembahan di malam perasmian Muktamar adalah salah satu acara yang paling penting untuk PAS, jadi kita kena bagi ruang dan peluang tunjukkan apa yang lajnah kita buat.
Mungkin UMNO/BN dah tahu banjir nak melanda Sabah sebab tu mereka hantar bantuan awal.. Admin bersangka baik, anda bagai mana..
TV3 siarkan gambar bantuan banjir kononya mereka dah hantar bantuan di Sabah.. Penipuan yang jelas berlaku disebabkan mereka terlupa nak censored tarikh disitu..

-Tv3suku
 
Setiap orang yang mengaku Islam .. WAJIB berazam dalam hatinya untuk melihat .. undang-undang ALLAH terlaksana dalam negara ..

- Ustaz Azhar Idrus

2 ulasan:

Deen Addin berkata...

Assalamulaikum tuan..

Blog Addin gagal diselamatkan kerana masalah error di html code.

Oleh itu, saya telah membuat blog baru di alamat
http://addindeen.blogspot.com.

Mohon letak link blog baru saya di blog tuan, blog tuan saya telah linkkan.

Terima kasih atas kerjasama.

Addin

Deen Addin berkata...

Assalamulaikum tuan..

Blog Addin gagal diselamatkan kerana masalah error di html code.

Oleh itu, saya telah membuat blog baru di alamat
http://addindeen.blogspot.com.

Mohon letak link blog baru saya di blog tuan, blog tuan saya telah linkkan.

Terima kasih atas kerjasama.

Addin