Selasa, 11 Februari 2014

AGAK2LAH

5 pelajar kolej didakwa bunuh pensyarah, bapa

Pelajar kolej didakwaSHAH ALAM – Seorang pelajar kolej mengaku di Mahkamah Tinggi hari ini, mengikat kaki bapa pensyarah bahasa Inggerisnya, Omar Peter Abdullah, 56, sebelum mulut dan hidung ditekup dengan menggunakan kemeja T oleh tertuduh lain.
Fadhil Rushdan Rahman, 20, yang menjadi saksi pendakwaan memberitahu dia menggunakan tali dan memakai sarung tangan ketika melakukan perbuatan itu selepas diarahkan oleh tertuduh iaitu rakan baiknya, Mohamad Sharafe Mat Noh, 21, pada malam 9 Mac, dua tahun lalu.
Fadhil Rushdan memberitahu mahkamah dia melihat keadaan Omar Peter seperti meminta pertolongan sebelum badan pesara itu sejuk.
“Mat Rof (Mohamad Sharafe) yang memeriksa keadaan badan Omar Peter dan mendapati ia sejuk serta tidak bernafas,” katanya ketika pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Aidatul Azura Zainal Abidin.
Pelajar jurusan Perbankan Islamic Kolej Antarabangsa Cybernatic Taman Maluri itu juga memberitahu, tertuduh Azizi Aizat Ibrahim, 22, atau dikenali sebagai Boy mengikat tangan lelaki itu dengan menggunakan tali.
“Tali dan sarung tangan itu diberikan oleh salah seorang tertuduh, tapi saya tidak mengingati siapa yang memberikannya,” katanya.

Sebelum itu, dia dan empat tertuduh yang lain dijemput oleh pensyarahnya, Zara Eleena, 23 untuk menuju ke rumah wanita itu yang terletak di Kinrara, Puchong, Selangor.
Aidatul Azura      : Apa tujuan kamu ke sana?
Fadhil Rushdan   : Saya dan yang lain diajak oleh Mat Rof untuk mengubati Miss Zara ( Zara Eleena)
Aidatul Azura.     : Ada kamu dimaklumkan Miss Zara sakit apa?
Fadhil Rushdan.  : Tidak.
Aidatul Azura      : Setelah sampai, apa yang berlaku.
Fadhil Rushdan   : Kami iaitu saya, Mat Rof, Boy, Mohamad Zul Shahril Suhaimi, 20,
atau Shah serta Miss Zara memasuki rumah itu dan nampak
bapanya yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.
Aidatul Azura      : Selepas itu apa yang berlaku?
Fadhil Rushdan   : Lebih kurang lima minit selepas itu Zara dan Shah keluar untuk
mengambil Muhamad Safwan Muhamad, 20, yang dikenali
sebagai Chap dan ustaz di lapangan terbang.
Fadhil Rushdan memberitahu semasa ketiadaan Zara Eleena, mereka bertiga ke dapur selepas bapa pensyarah itu menyuruh mengambil air minuman di dapur.
Selepas keluar dari dapur, Fadhil Rushdan berkata, Boy ke tandas dan keluar dengan memakai sarung tangan serta menekup mulut Omar Peter sebelum lelaki itu ditarik ke dalam bilik hadapan.
“Mat Rof mengacukan pisau dan menekup mulut serta hidung Omar Peter dengan menggunakan kemeja T yang berada di dalam bilik berkenaan sementara saya dan Boy diarahkan untuk mengikat kaki serta tangan dengan menggunakan tali,” katanya.
Dia memaklumkan lebih kurang 30 minit selepas itu, Zara Eleena sampai dan mahu berjumpa dengan ayahnya namun dihalang oleh Shah.
Fadhil Rushdan memberitahu, Dia terdengar bunyi tulang patah datang daripada bilik belakang yang mana Shah dan Zara Eleena berada.
“Boy memasuki bilik itu selepas Shah meminta tolong untuk menutup muka Miss Zara yang terbaring dengan menggunakan bantal.
“Ketika terbaring, saya nampak Miss Zara meronta-ronta sebelum tidak bergerak,” katanya.
Ketika pemeriksaan balas peguam tertuduh pertama Shah, Afifuddin Ahmad Hafifi, dia berkata mengenali Zara Eleena sebagai pensyarah di kolejnya, Mat Rof sebagai rakan serumahnya manakala tiga lagi tertuduh sebagai kenalan biasa.
Selain itu, ketika sesi pemeriksaan balas itu juga, Fadhil Rushdan menafikan dia yang mencuri kad bank dan mengeluarkan wang milik Zara Eleena.
Afifuddin dalam soalannya berkata, sebenarnya Fadhil Rushdan yang merancang serta melakukan pembunuhan itu namun dinafikan.
“Saya tidak bersetuju,” katanya.
Kesemua tertuduh yang juga pelajar kolej tersebut didakwa membunuh Zara Eleena di rumah nombor 28 Jalan TK 1/11, Taman Kinrara, Puchong, di antara jam 1.30 dan 2.30 pagi, 9 Mac 2012.
Mereka juga menghadapi tuduhan kedua, membunuh bapanya, pesara syarikat kewangan, Omar di tempat sama, antara jam 11.30 malam 8 Mac dan 1.30 pagi keesokannya, lapor Sinar Harian.
Bagi kesalahan itu, kesemua tertuduh yang didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Tuesday, 11 February 2014


EDISI BERKATA BENAR WALAU PUN PAHIT .... NAJIB RAZAK MENTERI KEWANGAN DAN PERDANA MENTERI PALING BURUK DALAM SEJARAH NEGARA.


Tidak perlu Omak Kau ulas pangang lebar .. satu dunia sudah tahu bahawa dalam sejarah negara sejak merdeka, Najib Razak adalah Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang paling teruk dan buruk pernah ada.

Satu sen tidak berguna!!!! .. Menghabih kan bogheh.
''ISTERI2 KAMU ADALAH LADANG2 BAGI KAMU MAKA DATANGILAH ISTERI KAMU TU IKUT MANA KAMU NAK BUAT KECUALI LOBANG DUBUR DAN SEWAKTU HAID NIFAS..''
INILAH JAWAPAN ANJING YG MEMBENARKAN KULUM BUTUH DAN TELAN MANI... OSTAK PEMFITNAH PALING JIJIK
http://www.youtube.com/watch?v=ehDg3QA2TC8




Isu pasangan Malaysia ditahan di Sweden, ini pendedahan jiran mereka

Kini tersebar sekeping "print screen" tentang pendedahan bekas jiran senegara pasangan terbabit di Sweden. Jiran tersebut mendedahkan yang pasangan terbabit sebenarnya hanya memberikan alasan ajar anak sembahyang untuk mempertahankan diri dari dicekup pihak berkuasa Sweden.

"Win kenal sangat Shalwati dan Azizul kat Stockhold tu. She herself seorang yang sangat sombong dan berlagak coz hubby pengarah Tourism, the hell. She's so biadap. Once, she went out, winter lagik, sejuk beku and her kids came back home from school cant enter. Luckily, her daughter was smart, came to my house, just 300m away, and tol me that she needs to call mum. 



Speaker on and mak dia maki dia semacam babe. Kesian the kids, Aisyah, Adam, Amar and Amir they were good kids. The mum yang bengis macam singa betina. Cakap pukul anak pasal tak sembahyang itu alasan cheap defense jer.



Lagi pun Stockholm Int School dan 2 kali panggil diorang counselling coz mother sooo biadap and always say,



"this is muslim way"



School check with other muslim parents from Saudi, Iran, Iraq, Jordan, Qatar.. other muslims mum said no, We never hit our kids, Muslim is kind to kids. 



Memalukan Malaysian jer, luckily im not there anymore. Anway just pity the kids, if only mak depa SABAR dalam mendidik anak, kan sabar itu separuh daripada iman."
Sejauh mana kebenarannya tak dapat dipastikan. Cuma untuk pengetahuan! Kita tak boleh menghukum pasangan terbabit sedemikian hanya berdasarkan cerita di atas. Wallahua'lam... 

Azizul, Shalwati didakwa di Sweden

Tiada ulasan: