Isnin, 3 Februari 2014

ADA OTAK FIKIR...TAK DE OTAK TAK PAYAH FIKIR....BUANG MASA....MASA REHAT BILA DAH MELANGKAH KAKI DI SYURGA....LAH NI TAK DE ISTILAH REHAT JIKA NAK RAHMAT DARI ALLAH SWT

Zaidi Ahmad Tudm II was tagged in a photo.

Yang di seberang laut diselamatkan...
Tapi anak2 Melayu yang merempat dalam negara pula dibiarkan.....
Ini yang diumpamakan.. selumbar di dalam gua blh nampak tapi bangkai gajah di depan rumah dibiarkan......
Semasa kami mengadakan outreach dakwah gelandangan bersama student KUIS lebih kurang jam 1.30 pagi, kami temui ibu bapa bersama 4 orang kanak2 berusia 10th L, 9th L, 7th P, 5th P jadi gelandangan. Alasannya mereka tidak mampu menyewa rumah. Sudah 2 minggu mereka tidur di dataran berhampiran Bangkok Bank KL.
dah lah jadi pemimpin, kebas pulak
Unlike · · · 5 hours ago · 
 
 Apex Uyul Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
 PDRM sahkan tiada penyelewengan Tabung Memali
Posted on Friday, January 11 @ 21:15:19 MYT
Dilulus untuk paparan oleh budakjalanan



Oleh: ZULKIFLI YAHAYA
Antara perkara yang membosankan dalam menjelaskan isu yang dibangkitkan BN ialah, terpaksa menjawab perkara yang sama berulang kali. Baru-baru ini Ketua Pemuda BN Kedah Badrul Hisham Hashim bersama gerombolannya menghantar ‘sijil penghargaan’ sebagai menyindir Menteri Besar, Dato’ Seri Di-Raja Ustaz Azizan Razak kerana kononnya defisit Bajet 2013 adalah yang paling tinggi di Malaysia.


Dalam Bajet Kedah 2013 mensasarkan perbelanjaan RM1.1 billion tetapi jangkaan hasil sebanyak RM640 juta. Maka Ketua Pemuda BN itu mendakwa defisit sebagai RM460 juta. Perkara yang sama dibangkitkan oleh ADUN BN Kuah Dato’ Ir. Nawawi Ahmad sewaktu Sidang DUN tempohari. Exco Kerajaan Negeri Dato’ Ir. Amiruddin Hamzah menjelaskan bahawa RM460 juta bukan defisit kerana hasilnya diperolehi dari akaun berasingan, kebanyakan hasilnya dari geran Pusat. Kaedah yang sama diguna dalam laporan Bajet 2008 di zaman BN mentadbir Kedah. Dato' Seri Mahdzir Khalid selaku Menteri Besar menetapkan jangkaan hasil cuma RM484 juta tetapi perbelanjaan ialah sebanyak RM1,127 juta. Tidaklah bermakna defisit RM643 juta.
Sepatutnya apabila perkara itu sudah dijelaskan, ia tak sepatutnya dibangkitkan semula. Apakan daya itulah ‘standard’ pembangkang yang ada di Kedah, malas belajar tapi gelojoh nak tunjuk pandai.
Begitu jugalah dalam isu Madrasah Salihiah, dakwaan kemelesetan pelaburan, pembalakan, ladang rakyat, rebat air UUM, Kolej Universiti Insaniah dan bermacam lagi – semua perkara yang dijelaskan dengan terperinci oleh kerajaan negeri sehingga mereka faham, kemudian dibangkitkan semula oleh individu lain dalam kelompok mereka juga seolah-olah mereka tak diterangkan apa-apa sebelum ini. Benak sungguh!
Kini muncul pula isu Tabung Memali yang pernah berbangkit setahun lalu apabila seorang bekas pahlawan yang berperang di Afghanistan mendakwa kononnya berlaku penyelewengan dalam Tabung Memali. Beliau menulis sebuah buku mendedahkan apa yang disifatkannya penyelewengan itu. Saya pernah menulis menjelaskan isu itu setahun lalu, tetapi apabila orang Melayu yang mudah lupa ini tidak mengingatinya lagi, maka media propaganda BN membangkitkannya semula seolah-olah ia tidak pernah diberi penjelasan.
Media-media talibarut BN ghairah membangkitkan isu tabung Memali kerana sedar bahawa ramai pemimpin PAS yang terlibat dalam kepimpinan PAS Kedah sewaktu peristiwa berdarah Memali dan sejurus selepasnya telah pergi untuk selamanya. Mereka tidak mungkin bangun membela diri untuk menceritakan apa yang sebenarnya berlaku.
Antaranya Ustaz Fadzil Noor, Ustaz Azahari Razak, Ustaz Abd Wahab Sulaiman, Cikgu Mustafa Long, Tuan Guru Haji Yahya Junid, Ustaz Suhaimi Ahmad dan ramai lagi. Fitnah oleh media talibarut BN ini dipanjangkan ke medan maya.
Ulamak-ulamak muda Umno seperti Fathul Bari serta rakan-rakan seangkatannya barangkali sewaktu peristiwa itu berlaku masih pakai lampin. Sebahagian ahli Umno yang belum melihat dunia sewaktu berlakunya peristiwa Memali turut memanjang fitnah isu tabung Memali dalam platform maya mereka. Mereka sama sekali tidak tahu bahawa peristiwa Memali adalah simbol kezaliman BN, menjadi ‘pembela’ kepada balu-balu dan anak mangsa Memali. Begitu jugalah umumnya generasi muda hari ini, tidak begitu memahami akan peristiwa Memali.
Maka ada baiknya kalau sebelum penjelasan mengenai tabung Memali dibuat, elok gambaran sebenar mengenai peristiwa Memali itu diperjelaskan terlebih dahulu kepada generasi terbaharu hari ini supaya mereka faham bahawa peristiwa berdarah Memali adalah angkara kezaliman Umno.
Ekoran peristiwa itulah Tabung Mangsa Memali ditubuhkan untuk membela balu-balu mangsa yang terbunuh, anak-anak yatim dan juga mangsa peristiwa Memali yang masih hidup, ditahan ISA, sakit, terlantar dan sebagainya. Ia dikendalikan oleh Badan Perhubungan PAS Kedah. Setiap sen wang derma disalurkan kepada yang layak dan berhak menerima.
Jika hari ini ada pihak memberitahu bahawa haram hukumnya memakan wang anak yatim, maka ketahuilah bahawa para pemimpin PAS Kedah pada masa itu; bermula dari Ustaz Fadzil Noor yang mengaji di Universiti Al-Azhar hinggalah kepada Aris Awang yang belajar di sekolah Cina pun lebih tahu bahawa haram juga mengambil harta orang lain yang bukan haknya. Mereka lebih tahu bahawa satu sen rezeki haram yang menumbuhkan daging di jasad kita, maka api neraka adalah lebih layak untuknya.
Tabung mangsa Memali adalah pembelaan sementara untuk mangsa. Ia bukan skim insuran untuk pembelaan sepanjang hayat. Sampai ke satu peringkat di mana anak-anak yatim mangsa Memali kesemuanya sudah akil baligh dan para balu mangsa Memali pun sudah mempunyai anak-anak yang boleh berdikari, di samping ada yang mempunyai suami baru; maka Ustaz Fadzil Noor mengumumkan ketidakperluan mewujudkan tabung tersebut.
Dakwaan berlaku penyelewengan tabung Memali pernah dibuat sewaktu Ustaz Fadzil Noor masih ada. Laporan polis dibuat. Siasatan dibuat oleh unit yang paling professional dikatakan dari Bukit Aman. Pihak yang dituduh berjaya mengemukakan catatan akaun yang sempurna tanpa sepicing pun penyelewengan. Soalan cepu emas yang mesti dijawab oleh semua; Adakah pihak polis dari kerajaan BN akan membiarkan begitu sahaja penyelewengan jika ada (terutamanya kewangan) dalam PAS tanpa diambil tindakan atau pendakwaan? Jika polis Malaysia buat begitu ia termasuk dalam lapan benda ajaib di dunia.
Cukuplah itu sebagai jawapan kepada pihak BN yang membuat fitnah kononnya terdapat penyelewengan dalam tabung Memali. Walaupun jawapan yang terperinci ada tapi ia tidak semesti perlu didedahkan. Macam seseorang dituduh tidak bersunat. Bukti yang nyata untuk menolak fitnah itu ialah dengan menyelak kain biar semua orang tengok. Tapi orang yang cerdik tidak perlu buat sampai ke situ.
 Artikel yang perlu anda baca di http://www.wartautara.com/


~Jemputan Pesuruhjaya Pas Perak untuk semua bloggers dan facebookers Pas~

Dengan sukacitanya Pas Perak menjemput para bloggers dan facebookers Pas untuk bersama dalam program 'Ramah Mesra bersama Pesuruhjaya Pas Perak, Tuan Haji Razman Zakaria' pada hari Selasa, 4 Februari 2014 jam 8.00 malam di Jade Hall (bawah pejabat Dap Perak dan berdekatan dengan Pejabat Perhubungan Pas Perak), Medan Istana, Ipoh.

Program anjuran Lajnah Penerangan dan Hubungan Media Pas Perak ini membuka peluang bagi semua bloggers dan facebookers Pas untuk lebih mendekati dan mengenali Pesuruhjaya Pas Perak yang baru sambil mendengar misi dan visi yang beliau akan sampaikan kepada anda semua.

Adalah diharapkan agar semua para bloggers dan facebookers Pas untuk hadir beramai-ramai bagi menjayakan program ini. Jemput rakan-rakan anda bersama.

‪#‎PTIP‬
Like · · · 2 hours ago ·

Monday, 3 February 2014


TREND PENGANTIN BARU KINI ??? ... TAK SUKA BN.


Kalaulah rakaman gambar ini benar maka jelas sepasang pengantin baru ini berakal dan berjiwa merdeka benci kepada kezaliman, penindasan, penipuan, fitnah, barang naik, janji tidak pernah di tepati, bacul, penakut, dayus, cakap besar, sombong, angkuh, besar kepala, politik samseng dll.

TAHNIAH ..Selamat Pengantin Baru semoga kekal bahagia untuk selama-lamanya .. Paling penting tolak BN dulu, kini dan selamanya.
Kisahhh lama... tp murid2... mariii belajar caraaa utk mengingat mcm mnaaaa depa duk putar belitkn faktaaa... so renung2kan dan selamat beramal~
Like · · · 4 hours ago ·
  • 26 people like this.
  • Megat Al Farish jgn seseekali pecaya apa berita dari umno..krn sesungguhnya puak ni penipu.....namun bijak main isu...bkn spt satu parti tu...baik dan alim...tp kurang bijak
    4 hours ago · Edited · Like · 1
    Like · · · 17 hours ago ·

    Lelaki Bangladesh Ditetak Ketika Cuba Rogol Isteri Orang

    Written By canang on Isnin, 3 Februari 2014 | 2/03/2014 06:58:00 PG

    ALOR SETAR: Seorang lelaki warga Bangladesh yang cuba merogol seorang wanita berusia 50 tahun cedera di kaki kanan akibat ditetak oleh suami mangsa dalam kejadian di Kampung Teluk Wanjah di sini semalam.
    Dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah hari itu, suspek berusia 40 tahun itu dipercayai tiba-tiba masuk ke dalam rumah mangsa melalui pintu hadapan dan merentap pakaian serta cuba merogol mangsa.
    Mangsa cuba mempertahankan dirinya dan menjerit meminta pertolongan suaminya berusia 62 tahun yang ketika itu sedang mengupas buah kelapa di belakang rumah.
    Suami wanita itu yang meluru masuk ke dalam rumah untuk membantunya terpaksa bergelut dengan lelaki itu dan suspek bertindak kasar dengan menumbuk bahagian dada suami wanita itu sehingga terjatuh.
    Kerika pergelutan suami mangsa menetak lelaki itu pada bahagian kaki kanan dengan menggunakan parang yang digunakan untuk mengupas kelapa.
    Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan mengklasifikasikan sebagai cubaan merogol dan kes disiasat mengikut Seksyen 375 Kanun Keseksaan.
    Wanita berkenaan ketika ditemui di rumahnya hari ini berkata lelaki Bangladesh itu yang bekerja sebagai buruh binaan menyewa rumah berdekatan dengan rumah mereka sejak dua tahun lalu.
    Katanya, ketika kejadian lelaki itu dikatakan berkeliaran di luar rumah dan keluar masuk rumah sewanya (lelaki itu) sebelum bertindak demikian.
    Lelaki tersebut bertindak sedemikian selepas tiada orang di sekeliling rumah.
    Suspek yang cedera dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini untuk mendapatkan rawatan lanjut.
    Mari belajar sejarah..
    Asal usul Kajang .. apa yg bakal berlaku.. pekan ni akan mendapat wakil rakyat baru.. hehe





    of Indian Muslim, Mamak and ‘Melayu’

    NOTA: Artikel di bawah dipetik/sunting dari tulisan asal bertajuk Kimma, Kurma and Karma.
    An Indian Muslim can be anyone of Indian ancestry who is a Muslim. Tamils, Keralas, Punjabis, Sindhis, Mahrattas, Hydrabadis etc are all Indian Muslims. But in Malaysia a large majority of Indian Muslims are Tamil speaking. Hence the term Indian Muslim is generally applied to the Tamil speaking Indian Muslims.
    In Malaysia, Indian Muslims are also known as mamaks, DKK (Darah Keturunan Keling), Kelings and Jawi Peranakan. The last one Jawi Peranakan is a strange misnomer. There is even a recent book written about the Jawi Peranakan which actually talks about the Indian Muslims.
    In contemporary Malaysia Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhari, Zainuddin Mydin, Siti Nurhaliza binti ‘Thaarudeen’, Justice Haidar Mohd Noor, Ahmad Nawab, Akbar Nawab, P Ramlee, Man Bhai, Tan Sri Elyas Omar, Tan Sri Ali Abul Hassan are all Indian Muslims or descended from Indian Muslims. Malaysia’s first Speaker of Parliament Tan Sri CM Yusuf was a mamak. So was the permanent Chairman of UMNO Tan Sri Sulaiman ‘Ninam’ Shah. ‘Ninam’ is actually truncated Tamil for ‘Naina Mohamed’. Former Sabah Chief Minister Dato Harris Salleh and present Chief Minister Musa Aman are all mamaks. They are not Pushtuns, Pakistanis or Yemenis.
    Among our Prime Ministers Tun Dr Mahathir Mohamad is the son of an Indian Muslim. Abdullah Badawi has mamak blood from his father’s side. Toh Puan Sharifah Radziah Syed Alwi Barakbah, the wife of our first PM Tunku Abdul Rahman, had mamak ancestry. The Tunku himself was of mixed Thai and mamak parentage. Ex DPM Dato Sri Anwar Ibrahim’s father is a mamak. The intellectuals Kassim Ahmad and Farish Noor have Indian Muslim fathers while the late Tan Sri Muhammad Noordin Sopiee had a mamak grandfather. Munir Majid is a Tamil speaking mamak and Tengku Adnan Tengku Mansor is a mamak too.
    Here it is pertinent to note the ‘Syed’ and ‘Sheikh’ name. Among Indian Muslims the name Syed or Sheikh is common, its no big deal. The names ‘Shah’ and ‘Khan’ are also very common mamak names. Other ‘Malay’ names like ‘Chik’, ‘Tamby Chik’ and ‘Keling’ are definitely of mamak origins too.
    The name ‘Shah’ is not common among the Malays but strangely enough it is very common among the Malay sultans, for example Sultan Azlan Shah and Raja Nazrin Shah. Shah is NOT an Arabic name. It originates from Persia and comes to Malaysia from India through the Indian Muslim influence. This is just more indication of the mamak ancestry of our Malay rulers.
    But among kampong Malays the name Syed and Sheikh are supposed to indicate Arab ancestry, the name Syed being associated with ‘keturunan nabi’ or lineage from the Prophet. To the kampong Malays these names are a really big deal. This is the furthest thing from the truth.
    Another common mamak name is ‘Maricar’. Actually it is ‘Marikiyaar’. This has evolved into ‘Merican’. Hence the thousands of Malays who bear the ‘Merican’ name today are also of mamak ancestry. They call themselves Jawi Peranakan. They are actually mamak.
    Many smart Indian Muslims realized very early on, this Malay liking for Arabic names and Arab ancestry. So they started passing themselves off, (or did not object if they were referred to) as Arabs, usually of Yemeni descent.
    In Malaysia too many Syeds and Sheikhs from among the Malays today are actually recycled mamaks. One good example is Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhari. Among the Malay elite Tan Sri Syed Mukhtar Bukhari passes off as being of Yemeni descent. His family actually comes from India. The former mayor of KL Tan Sri Elyas Omar is also of Tamil mamak origins from Penang.
    Among the Malays it is also ‘ok’ if a mamak is from Pakistani descent. Perhaps Pakistan is closer to Bollywood. So some clever mamaks claim to be from Pakistan. The former Sabah Chief Minister Harris Salleh and present Chief Minister Musa Aman are said to be ‘of Pakistan origins’ but in actual fact they are of Indian mamak ancestry, and usually Tamil speaking.
    Mamaks come in all colours and complexions from the dark skinned to the light skinned, green eyed and brown eyed types. A visit to the Masjid Kapitan Keling in Pitt Street in Penang or Masjid India in Kuala Lumpur on a Friday will witness all varieties of mamak.
    The Indian Muslims in Malaysia today can be classified as follows :
    1. Those mamaks who have inter married with Malays for generations and have actually become Malays. You can only know their mamak ancestry by their mamak sounding names like Merican, Shah, Syed, Sheikh etc, by their ‘Indian’ appearances – prominent nose, rounder eyes etc.
    2. Those mamaks who have not inter married with Malays but who have assimilated closely into the Malay culture. They can only speak Malay and have cut off almost all their links with India. These would include thousands of mamaks in Penang, Kedah, Melaka and other parts of the country. Only their DNA remains Indian. But practically, for all intents and purposes they are Malay.
    3. Those mamaks who are still very much Tamil and who can only speak pasar Malay. They may not have links with India but they watch Tamil movies and do not read the Malay papers or know much about the Malays. Despite being born in Malaysia they still would not know a ‘kuih talam’ from an ‘otak-otak’. Many KIMMA members fall in this category. That is why they still call themselves Kongres Indian Muslim Malaysia after the Indian Congress Party of Panditji Jawaharlal Nehru.
    4. Those mamaks who are still very much Tamil and who cannot even speak pasar Malay despite being born in Malaysia. They will not know ‘nasi lemak’ from a hole in the ground. They will have strong family ties to India. They watch Tamil movies and know more about Tamil Nadu politics than Malaysia politics. They read Tamil Nesan and Malaysian Nanban religiously everyday to find out what is happening in Tamil Nadu and India. Again many KIMMA members also fall into this category.
    Before 1970 the last two classes of Indian Muslims above (no. 3 & 4) were usually overtly prejudiced against the Malays. Before 1970 many of them were not even citizens of the country. Their slang term for Malays was ‘valayan-katti’. This is a term invented by Tamil estate workers but which became widely used by most Tamils including Indian Muslims to describe Malays.
    A ‘valayan’ means wire. ‘Katti’ means to tie something. So ‘valayan-katti’ means a ‘person who ties a wire’. What does this mean? In the early days of the rubber industry, the British tried to get the Malays to tap the rubber trees. However the native Malays had problems tapping the rubber tree in the proper manner and ended up injuring the tree, reducing the output of rubber. The British had better luck getting the trees properly tapped by the Tamils from India. Malays were then delegated the simpler job of using wire (valayan) to tie (katti) the little latex cups to the rubber tree. Hence the name ‘valayan-katti’.
    Another Tamil term used for Malays is ‘naattu kaaran’ or ‘naattan’ which means ‘native’.
    Before 1970 the type 3 and 4 mamaks above and everyone else did not see much in the Malays. But post 1970 and the New Economic Policy the mamaks realized that they suddenly depended on the Malay for everything, especially the ever precious ‘Entry Permit’ to get Permanent Resident status in Malaysia. Until then few mamaks got married in Malaysia. They always went back to India to get married.
    After 1970 and the NEP, the trend disappeared in a hurry. The Malays refused to give Entry Permits for mamak brides and grooms from India. All of a sudden mamaks realized that they were short of wives and husbands. Hence the rate of inter marriage between mamaks and Malays increased tremendously after 1970.
    After 38 years of the NEP, the mamaks are even more assimilated now through marriage than ever before. Today there is rarely a mamak family which does not have a Malay son or daughter in law.
    Post 1970, the mamaks realized that real political power and with it economic largesse had shifted to the Malays. But many mamaks included in class 1 and 2 above had no problem with this shift in power because often they were the ones holding high office. For example the first Speaker of Parliament CM Yusuf, a mamak, was his own power in his day. It was only the class 3 and 4 mamaks described above who were (and still are) slow in assimilating into becoming Malaysians. The KIMMA represents many of these people.
    Hence the present scramble among them to be recognized as bumiputras, to get Malay classification in the Birth Certificate, ‘BIN’ in the IC etc.
    But it is a fact that the Indian Muslims are heavily intermarried with Malays. This trend started over 600 years ago and continues until today. They and their offspring have played major roles in the history of this country. Sang Nila Utama, Parameswara, Tun Ali, Hang Kasthuri, Hang Tuah, Mani Purindan, Tun Teja, Abdullah Munshi and ALL the Malay Sultans are descended from Indian Muslims. The Perlis Royal family is almost certainly of mamak/Thai mix.
    It is also true beyond any single doubt that from their earliest history here, the mamaks have had extreme affection which the Indian Muslims have had for the Malays throughout history. This could be attributed to the similarities in religion but there are also other Muslims in the country (including from India) like Pakistanis, Punjabi Muslims, Patans and also others like the Chinese Muslims.
    Although the Indian Muslims are generally friendly with all races there is not as much intermarriage between Indian Muslims and other Muslims compared to the heavy intermixing and intermarriages between Indian Muslims and the Malays.
    And it is an established fact (evidenced by all the names mentioned above) that throughout history the Indian Muslims have always stepped forward to defend the rights of the Malays. In the process many of the Indian Muslims have lost their identity almost completely to the Malays.
    Who are the descendants of the Tamil educated Munshi Abdullah today? No one knows. A DNA test will reveal Indian DNA among all our  Malay rulers but which Sultan can or wants to retrace his Indian ancestry? These are the mamaks who assimilated into the Malay community from generations ago.
    Fast forward to today : in UMNO there are thousands of mamaks fighting for Malay rights. In PAS there are mamaks fighting for Islam (aka Malay) rights. PAS stalwart Hanipa Mydin is a pure mamak while Dato Husam Musa may have mamak blood.
    In the old Keadilan ‘brother’ Abdul Rahman Othman, another mamak tulen, became party secretary general and then quit later – to join PAS. In the Civil Service and in the Melayu korporat sector there are thousands of mamaks helping the NEP’s ‘social engineering’ come true.
    In Penang pure Malays are a rarity. As late as the 80s, they could only be found in Sungai Ara, Balik Pulau and other places where there were no roads. In all other places in Penang, mamak blood is almost a certainty. Hence words like ‘chacha’ and ‘nana’ are a part of Penang Malay.
    In Kedah and Melaka the mamak ‘penetration’ of the Malay populace is much more earlier than in Penang. Which means the mamaks in Kedah and Melaka have diluted their DNA into the Malay population from much earlier (from Portugese, Dutch and British times).
    In short mamaks are a permanent feature of the Malay ‘make up’. It is the karma of the mamaks that they have become kurma in Malaysia.
    Utuh Paloi Banjar Blog
    Like · · · 8 hours ago ·
    kenang sikit jasa LGE ni...
    Lim Guan Eng dipenjara satu ketika dulu... Banyak orang Melayu LUPA tentang gambar ini? Mengapa LGE dipenjarakan? Siapa angkara yang merogol gadis bawah umur itu sehingga menyebabkan LGE dipenjarakan hanya unuk mempertahankan budak melayu itu? dunia sekarang amat kejam, amat tidak adil. mengapa orang zalim,jahil diagung-agungkan? padahal ulama dihina,dicaci dan difitnah. orang yang jujur dipenjara,tetapi orang yg langgar amanah bebas bahagia. itu tandanya buta agama.

    buat anak2 yg selalu lupa....hargailah ibu sementara beliau masih ada... kelak menyesal tiada guna..
    Like · · · 13 minutes ago ·

    TUDUNG2 XPAKAI
    KE

    Lisa Surihani Terasa Hati Disindir Soal Anak

    Lisa mengakui terasa hati apabila pertanyaan bersifat peribadi tentang soal anak ditanya kepadanya.
    PETALING JAYA: Pelakon Lisa Surihani mengakui terasa hati apabila disindir dengan pertanyaan bersifat peribadi mengenai zuriat tanpa memikirkan perasaannya sebagai seorang wanita.
    Lisa atau nama sebenarnya Lisa Surihani Mohamed, 28, berkata, dia tidak kisah menjawab pertanyaan mengenai perkara itu tetapi terguris apabila isu lebih sensitif dan peribadi ditanya kepadanya.
    "Siapa yang tidak mahukan zuriat tetapi ini soal rezeki dan terletak di tangan Allah untuk menentukannya dan sebagai manusia saya dan suami hanya mampu berusaha ke arah itu.
    "Saya tidak kisah ditanya mengenai tentang anak tetapi yang membuatkan saya rasa kecil hati apabila ada yang menyentuh soal peribadi," katanya kepada mStar Online.
    Lisa dan suaminya, Yusry Abdul Halim berkahwin pada 23 Februari 2012.
    Bahagia...Yusry dan Lisa berkahwin pada 2012.
    Dalam perkembangan sama, Lisa berkata, dia juga tidak perlu berkongsi secara terperinci tentang usahanya dan suami untuk mendapatkan zuriat kepada orang ramai.
    Jelas Lisa, cukup sekadar mereka berdua mengetahui kerana ia sangat peribadi dan berharap masyarakat dapat menghormati perasaannya sebagai wanita.
    Dalam perkembangan lain, Lisa berkata, dia tidak mempunyai masalah bekerja dengan suaminya dalam filem Cicakman 3 yang sedang menjalani penggambaran.
    Kata Lisa, yusry seorang yang profesional ketika berada di set penggambaran dan tidak bersikap pilih kasih walaupun mereka pasangan suami isteri.
    "Semuanya berjalan lancar dan ini bukan kali pertama saya bekerjasama dengannya dan Yusry sangat profesional dalam melakukan tugasnya di set penggambaran," katanya.


    Kenapa pemikiran politik mereka masih terkebelakang.
    Like · · · 11 hours ago ·

     

Tiada ulasan: