Selasa, 4 Jun 2013

NILAI LAH...NILAI ALLAH LEBIH TEPAT

Betul ke Pengunduran TG Nik Abdul Aziz adalah konspirasi?
Posted on Monday, June 03 @ 09:54:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh TKOOffline



Saya terbaca tulisan Dinsman. Saya sama dengan Dinsman rasa perkara ini suatu yang tidak benar, "biar betul" ada pimpinan Kelantan mampu buat konspirasi menjatuhkan TGNA?? Hanya saya berpendapat cerita ini adalah satu kospirasi jahat kepada kepimpinan PAS Kelantan yang telah dimanahkan sendiri oleh TGNA.

Hebat penyebar fitnah dikalangan "Jamaah PAS", mereka sanggup buat apa sahaja asalkan hajatnya boleh tercapai. Kalau difikiran secara 'mendatar' macam tak logik ada orang PAS yang solat 'tunggang tunggik' tapi suka buat fitnah.

Tapi bila difikir secara 'melintang pukang' macam mana hadis palsu boleh direka oleh pengikut ta'asud mazhab (ahli sunnah) untuk mengiyakan mazhab mereka sedangkan nabi telah menyebut jelas perkara ini antara dosa besar.

Saya secara peribadi sangat kagum dengan TGNA yang mampu menyelesaikan masalah kepimpinan PAS di Kelantan dalam masa yang sangat singkat. Pendekatan yang dibuat cukup berhikmah dengan mengatur calon pada kedudukan tertentu dan akhirnya TGNA membuat 'finishing' yang sangat baik..

Pemilihan Ahmad Yaakub sebagai penganti beliau Menteri Besar Kelantan adalah suatu pemilihan yang sangat tepat. Ahmad Yaakub walaupun dilihat sebagai suatu kepimpinan biasa tetapi pada mata TGNA dia adalah penyatuan PAS Kelantan. Malah dia adalah orang tengah dalam semua hal.

TGNA bukan sahaja melepaskan jawatan MB tetapi beliau juga inginkan jawatan Persuruhjaya PAS Kelantan dipegang oleh Datuk Ahmad Yaakub. Antara alasanya ialah biar MB sahaja yang mempunyai kuasa penentu dan menerajui PAS Kelantan. Jika ada orang lain termasuk beliau sendiri, mungkin istilah "dua nahkoda" akan terjadi. Kan bijak tu.. Walaupun TG Haji Abdul Hadi Awang nakkan TGNA kekal sebegai persuruhjaya.

Habis siapakah yang mereka-reka cerita dongeng kononnya adalah masalah dan perkara tak benar semasa pemilihan MB serta exco di kalangan PAS Kelantan??

Apa yang ditulis oleh Dinsman sepanjang hari keputusan pengundian dan sehingga TGNA menyerahkan jawatan MB kepada Datuk Ahmad Yaakub adalah suatu yang boleh dilihat dan dikaji... bukan konspirasi sehingga TGNA di "kurung" atau "digam mulutnya" sehingga tak boleh bercakap?

Kenapa orang suka mempercayai cerita bohong dan fitnah??

Kalau UMNO menyerang DAP dengan "Red Bean Army" sebagai penyebab.. Dalam PAS ada istilah yang pernah diungkapkan oleh Tuang Guru Nik Abdul Aziz sendiri iaitu "BLOGGER CELAKO"

Saya nasihatkan tamatkan cerita-cerita bodoh untuk pemilihan PAS, takutlah Allah, rapatkan silaturrahim. Ambillah pengajaran daripada Surat Al Hujurat ayat 6;

"Wahai orang-orang yang beriman ketika datang kepada kalian orang yang fasik dengan membawa suatu berita maka tabayyunlah (carilan kebenaran berita)".

....
Sila layari
Betul ke Penguduran TG Nik Abdul Aziz adalah konspirasi?


  Jangan termakan ‘helah’ Najib, ingatan Wan Azizah kepada PKR
Posted on Monday, June 03 @ 07:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh Mohd Farhan Darwis

KUALA LUMPUR, 2 Jun — Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail mengingatkan anggota partinya agar meneruskan perjuangan mereka walaupun Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) telah berlalu, serta tidak termakan dengan "helah" Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Wan Azizah menegaskan, tindakan Najib mengumumkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diletakkan di bawah jawatankuasa khas pilihan Parlimen (PSC) adalah cubaan mengalih perhatian sebenar dalam isu penipuan pilihan raya dan menjadikan beliau seolah-olah sedaya upaya memperbaiki imej pengendali pilihan raya tersebut sebagaimana tuntutan aktivis Bersih dan Pakatan Rakyat (PR).

"PRU13 belum selesai, kemenangan kita dirampas, kita kena teruskan lagi ... sebab ini kalau kita biarkan PRU13 berlalu begitu sahaja, rakyat akan lupa.

"Kita juga jangan terpedaya dengan helah Najib ... dulu semasa Bersih, kita lari bertempiaran, pedih mata, kemudian selepas berhimpun, masuk Parlimen dengan wakil rakyat, wujudkan jawatankuasa khas, tapi tak banyak perubahan pun," kata Wan Azizah dihadapan pemimpin akar umbi PKR ketika majlis minum petang di Taman Tasik Perdana di sini.

Dalam usaha untuk meningkatkan keyakinan rakyat terhadap badan pengendali pilihan raya itu, Najib semalam mengumumkan SPR akan dikawal selia oleh panel PSC yang merangkumi pemimpin daripada kedua-dua parti politik kerajaan dan pembangkang bagi meningkatkan kredibiliti mereka.

Isteri kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim itu juga mendakwa, isu persempadanan pilihan raya juga menyebabkan PR tewas apabila SPR terlibat untuk menewaskan pembangkang.

"Saya percaya rakyat dah beri kita mandat dalam pilihan raya lalu ... Namun persempadanan semula menjadi masalah, dia pusing-pusing nak kalahkan kita.

"Undi-undi ini SPR memang terlibat nak kalahkan calon PR," katanya lagi, dan mengingatkan kepada wakil rakyat PKR agar meneruskan khidmat mereka di kawasan yang telah dimenangi.

"Kita dah menang, di tempat kita menang, kita kena beri khidmat kepada rakyat," katanya.

Pengumuman Najib itu dilihat cubaan untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap SPR, namun pemimpin pembangkang juga turut menggesa agar Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Yusof dan Timbalan Pengerusi Datuk Wan Ahmad Wan Omar digantikan dengan muka baru bagi merealisasikan cadangan tersebut.

Malahan, pembangkang turut menuntut agar PSC yang diwujudkan bagi mengawal selia SPR harus diketuai oleh PR bagi mengelakkan konflik kepentingan kata pemimpin daripada gabungan pembangkang.

Pengarah pemerhati pilihan raya Malaysian Electoral Roll Analysis Project (MERAP), Ong Kian Ming berkata ianya disebabkan rasa tidak percaya terhadap SPR. Lebih tinggi dalam kalangan pemimpin PR berbanding BN.

Pengendali pilihan raya itu dituduh memihak kepada BN oleh pembangkang dan membantu parti dengan 13 parti komponen itu kekal berkuasa dalam Pilihan Raya 2013 pada 5 Mei lalu.

"Kita sudah lihat contoh PSC untuk pembaharuan pilihan raya tidak menunjukkan banyak tindakan berkesan diambil ... salah satu puncanya kerana ia diketuai BN," katanya merujuk kepada jawatankuasa yang dipengerusikan pemimpin komponen BN, Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Seri Dr Maximus Ongkili.

Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad pula membandingkan situasi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) di kebanyakan negara-negara Komanwel, yang menjadi lumrah pemimpin pembangkang mempengerusikan jawatankuasa berkenaan.

Di negara yang mempunyai jawatankuasa berkenaan, PAC biasanya bertanggungjawab memantau perbelanjaan kerajaan bagi memastikan keteluasan akauntabiliti.

Pemimpin PAS itu berkata, kepentingan seperti itu boleh dilihat dalam cadangan pembaharuan sistem "first past the post" yang memberi kelebihan kepada parti pemerintah.

Naib Presiden PKR, Fuziah Salleh bagaimanapun menegaskan pembaharuan pilihan raya perlu dilaksanakan supaya SPR lebih adil, telus, dan bebas sebelum PR mengetuai PSC itu dapat dilaksanakan.

Ahli Parlimen Kuantan itu turut beranggapan langkah diambil Najib adalah cara mengalih perhatian rakyat terhadap dakwaan penipuan pilihan rata yang dibangkitkan PR.

Sejak pengumuman keputusan Pilihan Raya 2013, PR telah menganjurkan Himpunan "Black 505" di seluruh negara menolak keputusan pilihan raya.

Penganjurnya, Datuk Johari Abdul turut berkata himpunan berkenaan akan terus dijalankan walaupun Yang Di-Pertuan Agong telah menitahkan agar setiap rakyat menerima keputusan pilihan raya.

Sumber


 Syeikh Qardhawi Seru Umat Islam Berjihad Bantu Pejuang Sunni Di Syria
Posted on Monday, June 03 @ 06:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: kamal_hasan

"Presiden Kesatuan Ulamak Islam Sedunia, Prof. Dr.Yusuf Qardhawi mengulangi seruan jihad bagi menentang rejim toghut Basyar Al-Assad dan militia Hizbullah yang membunuh pengikut Sunni.

Dalam khutbah Jumaat yang disampaikan beliau semalam di Masjid Umar bin Al-Khattab di Doha, beliau turut menggesa umat Islam dan kerajaan umat Islam untuk membantu rakyat Syria sambil berkata, jika beliau berkemampuan untuk berperang nescaya beliau akan turun untuk memerangi Hizbullah di Syria.

Beliau turut melabelkan secara jelas gerakan Hizbullah (yang bermaksud kumpulan Allah) sebagai "Hizbu Syaitan" (iaitu kumpulan Syaitan).

Syeikh Qardhawi kemudian mengutuk Hizbullah dan Iran yang melakukan operasi ketenteraan membunuh umat Islam Sunni. Tidak terkecuali menurut beliau ialah Perdana Menteri Iraq, Nuri Maliki (seorang Syiah dan sekular) yang turut membunuh pengikut Sunni di negara tersebut.

Beliau turut menempelak sesetengah pihak yang mempercayai "niat Syria bagi membebaskan Palestin" akan tetapi tidak pernah berlaku walaupun puluhan tahun lamanya.

"(Syria) tidak pernah melepaskan walau sebutir peluru ke atas Israel, sedang mereka mendakwa bahawa melakukan penentangan ke atas Zionis lantas mereka mentertawakan Arab dan orang Islam (akibat berita palsu ini)", ujar beliau.

Dr.Qardhawi turut mendedahkan bagaimana Basyar Asad meminta beliau untuk menyokongnya dan memperli Basyar.

"Apa itu Basyar dan apa itu Assad? Tidaklah dia melainkan seorang lelaki yang jahat, memusuhi rakyatnya sendiri semenjak hari pertama revolusi. Dia pernah meminta saya untuk menyokong pendirian rejimnya, dia menyatakannya melalui Ketua Biro Politik HAMAS saudara Khalid Mash'al akan tetapi Mash'al menolak maka tersungkur Mash'al di pandangan Asad yang zalim ini."

Beliau juga melabelkan Iran, Hizbullah dan Russia sebagai "musuh umat Islam" selain Parti Lubnan yang turut mengumumkan penyertaan mereka dalam peperangan di Syria.

Beliau menutup khutbah dengan berkata, "Saya menyeru seluruh umat Islam di semua tempat untuk membantu saudara mereka. Tidak masuk akal jika kita membiarkan mereka sedang ribuan sedang berusaha untuk membunuh mereka. Jika saya mempunyai kemampuan nescaya saya akan pergi memerangi bagi mempertahankan mereka (orang awam Syria). Sesiapa yang mempunyai kepakaran dan kebolehan dalam berperang maka hendaklah menggunakannya untuk berperang di sana."

Artikel lain:
Gambar2 Eksklusif Makam Nabi saw"


 Keberanian anak muda mencabar SPR.
Posted on Tuesday, June 04 @ 00:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: tokpepijat

"Dulu apabila seorang anak muda Kuantan dedahkan betapa mudahnya mengundi dua kali, SPR melalui Timbalannya Wan Ahmad dengan angkuhnya meminta AG dan polis dakwa budak muda itu.

Hari ini, seorang lagi anak muda dengan berani membuat 6 laporan polis tentang "kejahatan jenayah" SPR.

Kita menunggu jawapan bodoh lagi tolol Wan Ahmad.

Baca berita di bawah:

PETALING JAYA, 3 JUN: Seorang pengundi, Mohd Azlan Mohd Sharif membuat enam laporan polis menuntut siasatan berhubung keputusan pilihan raya umum ke-13 yang digazetkan 22 Mei lalu berbeza dengan yang diumum pegawai pengurus Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melalui borang 16.

Beliau mendapati sebanyak 53,045 kertas undi ‘hilang’ melibatkan semua kerusi Parlimen dan DUN seluruh negara kecuali DUN Sungai Acheh, Pulau Pinang, DUN Banggi dan DUN Labuk, Sabah.

Borang 16 ialah Borang Pengisytiharan Keputusan pilihan raya daripada 222 kawasan Parlimen dan 505 kawasan Dewan Undangan Negeri di seluruh negara.

“Ia satu kesalahan jenayah mengikut seksyen 3(1)(h) dan seksyen 6 (2) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

“Maka jelas polis dan SPR yang bertugas pada hari, masa dan tempat mengundi bersubahat, membenarkan dan melakukan jenayah ini,” katanya dipetik dalam laporan polisnya yang pertama.

Mohd Azlan, pengundi DUN Sungai Balang dan parlimen Muar, Johor membuat semua laporan itu di balai polis Klang pada 30 Mei.

Keberanian anak muda mencabar SPR.
 
 
Mahadi Hj Isa and Pakdo Dey shared Zafrullah Zafrullah's photo.
Bahaya Syiah
Bahaya Syiah
BEZA ISLAM SUNNI DAN PUAK SYIAH SESAT...
ANDA BEZAKAN, SEKEPING GAMBAR DAN DUA PERBEZAAN. SIAPA YANG BERJUANG DI JALAN ALLAH DAN SIAPA YANG BERJUANG BERSAMA TAGHUT. HANYA ALLAH MAHA MENGETAHUI

Surah An-Nisa' Ayat 76
Orang-orang yang beriman, berperang pada jalan Allah; dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan). Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.
ANDA BEZAKAN, SEKEPING GAMBAR DAN DUA PERBEZAAN. SIAPA YANG BERJUANG DI JALAN ALLAH DAN SIAPA YANG BERJUANG BERSAMA TAGHUT. HANYA ALLAH MAHA MENGETAHUI

Surah An-Nisa' Ayat 76
Orang-orang yang beriman, berperang pada jalan Allah; dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan). Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.
Like · · · 2 minutes ago ·
Photo
Like · · · about an hour ago ·
 

Tan Sri Aziz, Wan Ahmad Mengaku.....??

Zahar Jaa  
Kalau Pernah MendaftarKan Diri Menyertai Jadi Ahli...Mengaku Je Laa Kan,
Nak Buat2 Lupa..Takpa..Rakyat Malaysia Sedia Maklum yg Melayu Sememangnya Mudah Lupa...
Kut Terus Mengaku Ahli Bersekutu..Takut Terus DiHambur Pula..
Jadi,Kita Terpaksa Buat Magic -Dalam Ingat ..TerLupa Pula..
Tapi...Janji Jadi Ahli...Parti Timbang Kati...he..he..
SPR-SuRuHanJaya PerDaya Rakyat...!!

Kalau Pernah MendaftarKan Diri Menyertai Jadi Ahli...Mengaku Je Laa Kan,
Nak Buat2 Lupa..Takpa..Rakyat Malaysia Sedia Maklum yg Melayu Sememangnya Mudah Lupa...


Kut Terus Mengaku Ahli Bersekutu..Takut Terus DiHambur Pula..
Jadi,Kita Terpaksa Buat Magic -Dalam Ingat ..TerLupa Pula..
Tapi...Janji Jadi Ahli...Parti Timbang Kati...he..he..
SPR-SuRuHanJaya PerDaya Rakyat...!!
Mahadi Hj Isa and Khairul Hilmi Che Ali shared Harakahdaily's photo.
Nilai sendiri!
Nilai sendiri!
ORANG KAFIR BERBONDONG-BONDONG MASUK ISLAM, ORANG ISLAM BERBONDONG-BONDONG MENINGGALKAN ISLAM...JANGANLAH KALIAN TERMASUK DALAM GOLONGAN INI, AMAT RUGILAH HIDUP DI DUNIA INI.
Like · · about an hour ago ·
 

HANGIT!! Untuk Tatapan 18SX Sahaja: Kedah Makin Berapi Selepas Ini.. Tarian Separuh Bogel Dipertontonkan.. Jom Terjah!!


Inikah hiburan yg rakyat kedah mahu- dasar hiburan kedah dah berubahka? 

Mana exco kedah? 

Sila jawab


Rakan FB Rujuk DI SINI

Tiada ulasan: