Sabtu, 1 Jun 2013

BONGKAK DAN SOMBONG BUKAN PAKAIAN MAKHLUK TAPI PAKAIAN ALLAH....TAK CIUM SYURGA BAGI YANG ANGKUH DAN SOMBONG

Baru Khir Toyo Sedar Jahatnya Politik UMNO!
Posted on Saturday, June 01 @ 07:27:03 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh TKOOffline



Hari ini dalam blognya Khir Toyo mengatakan dia mangsa politik UMNO. Dia dijadikan "kambing hitam" untuk menunjukkan kerajaan UMNO @ BN kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dilihat seolah-olah bersih.

Atas keputusan dikekalkan hukuman penjara 12 bulan oleh Mahkamah Rayuan semalam Khir Toyo berkata beliau sudah "putus harapan" dan pesimis sekalipun merancang untuk merayu kesnya di Mahkamah Persekutuan.


"Saya sudah tidak peduli lagi jika keputusan telah dibuat untuk memenjarakan saya sebagai ikon untuk menunjukkan kerajaan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak ini telus dan mahu membanteras rasuah. Biarlah luncai terjun dengan labu-labunya,"

Baru sekarang Khir merasai tersempit dengan politik rakus UMNO sedangkan sebelum ini Khir tidak sedar bangaimana UMNO dengan politik jangkungnya telah menyiksa rakyat dan mana-mana individu yang tidak sehaluan.

Parti pembangkang dianak tirikan dalam semua hal kerana politik sempit UMNO.

NAK TERGELAK SAYA...
SAYA HANYA MENUNGGU MANGSA SETERUSNYA.....
BAGAIMAN PULA NAJIB DAN BIG MAMA AKAN MENJADI "ULAM"
ITU PUN KALAU RANCANGAN MUHYIDDIN BERJAYA!!


...
Sila layari
Baru Khir Toyo Sedar Jahatnya Politik UMNO!


  Malapetaka besar buat Sabah halang Izzah - Bung Mokhtar
Posted on Saturday, June 01 @ 07:15:51 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Sharpshooter

Tindakan pejabat Ketua Menteri Sabah menghalang Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar untuk memasuki Sabah semalam turut diselar oleh ahli parlimen BN.

Ahli parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin menyelar tendakan itu dengan mendakwa satu kesilapan besar dan malapetaka oleh kerajaan negeri Sabah.

“Saya tak faham mengapa Nurul tak dibenarkan memasuki Sabah. Kalau ini benar, satu kesilapan dan malapetaka.

“Saya rasa ini adalah kesilapan yang besar dan perlu diperbetulkan,” kata Bung Mokhtar dalam twitternya.

Semalam Nurul Izzah ditahan oleh imigresen Sabah ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu kira-kira jam 7.30 petang.

Beliau kemudian diarah pulang dan tidak dibenarkan memasuki Sabah.

Sementara itu Pemuda PAS Pusat mengecam tindakan kerajaan Sabah menafikan hak ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar memasuki negeri itu, sedangkan pengganas Sulu berjaya menjejak ke Lahad Datu selama beberapa minggu sehingga mengorbankan anggota keselamatan.

Ketua Penerangan Pemuda PAS Riduan Mohd Nor mendakwa insiden terhadap Nurul Izzah itu menunjukkan ada dendam yang tersimpan dalam lubuk hati pemimpin negeri itu sehingga pemimpin Pakatan Rakyat yang disenaraihitamkan tidak dibenarkan datang.

riduan mohd nor"Tatkala pengganas Sulu berjaya menjejak dan mendarat di daerah Lahad Datu, bertapak beberapa minggu sehingga akhirnya mengorbankan beberapa anggota keselamatan negara, Nurul Izzah pula yang baru sahaja dinobatkan sebagai ahli parlimen yang sah dinafikan hak untuk sampai ke Sabah," kata Riduan dalam satu kenyataannya hari ini.

"Nurul Izzah dianggap seperti insan yang paling berdosa dan penjenayah paling kejam bagi rakyat Sabah. Mungkin beliau adalah pengganas Sulu yang paling dikehendaki atau individu yang memiliki senjata api dan boleh membunuh rakyat di sana. Kerana itu beliau diharamkan dari menjejak kaki ke negeri tersebut," kata Riduan lagi.

Beliau mengulas insiden di mana pihak imigresen tidak membenarkan Nurul Izzah yang juga naib presiden PKR memasuki negeri itu dan mengatur penghantaran pulang malam tadi.
Pemimpin PKR itu berkata beliau tidak dibenarkan berjumpa MP Penampang, Darell Leiking yang bertindak sebagai peguamnya.

Mengulas lanjut, Riduan berkata sebagai warganegara, rakyat bebas untuk melancong, merantau dan pergi ke mana-mana sahaja negeri di Malaysia dan tidak terbatas pada sesetengah negeri sahaja.

Menurutnya lagi, Sabah bukannya sebuah republik atau negara lain yang boleh menentukan siapa yang boleh atau tidak datang ke negaranya.

"Seorang ahli parlimen yang mempunyai kuasa menentukan arah tuju dan dasar negara serta boleh meminda perlembagaan melalui sidang parlimen tidak dibenarkan masuk ke salah sebuah negeri dalam negara ini!

"Selagi warganegara tersebut memiliki kad pengenalan yang sah, tidak mempunyai rekod jenayah serta tidak mempunyai masalah apa-apa dengan kerajaan Malaysia, apa hak Sabah untuk menghalang seseorang warganya untuk datang ke negeri tersebut?" kata Riduan.


Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/ 


 Cun Sunggoh Penyampai Berita ABC NEWS ..Bertudung Pula Ye
Posted on Saturday, June 01 @ 07:07:17 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: abuluqman

"


ABC NEWS telah membenarkan pembaca berita mereka memakai tudung kepala… RTM & TV3 sebagai media elektronikn negara bila lagi???


Kita telah dikenali sebagai “NEGARA ISLAM” contoh.. apakah ini tidak boleh dicontohi?? 
Berita Selanjutnya Klik Sini .



Islam dijangka ‘tawan’ Britain

Posted on the May 31st, 2013 under Agama,Luar Negara by admin
MASJID (gambar kiri) di Jalan Brune, Spitalfields melimpah ketika solat Jumaat diadakan manakala hanya 20 orang hadir ke upacara keagamaan di Gereja St Mary.
MASJID (gambar kiri) di Jalan Brune, Spitalfields melimpah ketika solat Jumaat diadakan manakala hanya 20 orang hadir ke upacara keagamaan di Gereja St Mary.
London: Ratu Elizabeth adalah pelindung agama Kristian dan paderi kanan England mempunyai tempat di Parlimen Britain.
Bancian pada 2011 juga menunjukkan 33.2 juta penduduk di England dan Wales menganggap diri mereka penganut Kristian.

Di sebalik hakikat itu, realitinya adalah berbeza jika melihat kepada sambutan orang ramai kepada rumah ibadat di negara berkenaan.
Pada setiap pagi minggu, sambutan orang ramai di Gereja St George-In-The-East di Jalan Cannon Street dan Gereja St Mary’s di Jalan Cable amat hambar.
Hanya beberapa ratus meter dari situ, ada sebuah masjid di kawasan kediaman Jalan Brune, Spitalfields, yang melimpah dengan pengunjung ketika solat Jumaat dijalankan.
Jika dibuat perbandingan jumlah pengunjung, ia tentu menampakkan perbezaan yang lebih dramatik.
Di Gereja St George, kurang daripada 15 pengunjung hadir untuk meraikan sambutan Holy Communion.
Ketika gereja itu dibina pada awal abad ke-18, ia direka untuk memuatkan sehingga 1,230 orang.
Jumlah yang sama disediakan di Gereja St Mary yang mula dibuka sejak Oktober 1849.
Ketika jurugambar mengunjungi gereja itu, ia hanya dihadiri kira-kira 20 orang.
Keadaan berbeza sama sekali di masjid di Jalan Brune yang menghadapi ‘masalah’ sendiri akibat dikunjungi orang ramai.
Masjid itu sendiri asalnya adalah ruang kecil yang disewa untuk dijadikan pusat komuniti dan sesuai diisi kira-kira 100 orang.
Namun setiap Jumaat, jumlah pengunjungnya meningkat tiga atau empat kali ganda, menyebabkan mereka terpaksa mendirikan solat di jalan raya.
Berdasarkan perkembangan itu, pemerhati berkata, Kristian bakal menjadi ‘agama silam’ dan orang ramai lebih tertarik kepada Islam.
Dalam tempoh 10 tahun lalu, berlaku penurunan jumlah penduduk England dan Wales yang mengaku menganut Kristian, daripada 71.7 peratus kepada 59.3 peratus daripada keseluruhan populasi.
Bagi tempoh sama, jumlah penganut Islam di situ juga meningkat daripada tiga peratus daripada populasi keseluruhan menjadi 4.8 peratus atau 2.7 juta orang.
Jika pecahan dibuat mengikut kumpulan usia, separuh daripada penganut Islam di situ berusia kurang 25 tahun, manakala hampir suku penganut Kristian menghampiri usia 80 tahun.
Dianggarkan dalam tempoh 20 tahun, lebih ramai penganut Islam berbanding Kristian. Satu keadaan yang tidak pernah difikirkan oleh sesiapa kira-kira 50 tahun lalu. – Daily Mail
 



Adakah kerana ini.....?
Posted on Saturday, June 01 @ 07:06:27 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: tokpepijat

"

MP Lembah Pantai dilarang masuk Sabah dan dihalau balik semula ke Semenanjung.

Adakah kerana MP Lembah Pantai ini anak Anwar atau tidak berdarah Sulu ?

Adakah kerana ini.....?"
 Bendung perhimunan haram keutamaan polis?
Posted on Saturday, June 01 @ 07:05:21 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,, KPN berkata  tiga bidang tumpuannya sekarang ialah: Membendung perhimpunan haram, pencegahan jenayah dan integriti pasukan polis.Perhimpunan haram menjadi keutamaan polis? Apa kejadahnya? Sedangkan perhimpunan haram itu menurut justifikasi polis bukan haram yang boleh membahayakan keselamatan rakyat!

Perhimpunan halal atau haram semuanya terpulang kepada budi bicara polis yang sekarang ini menggunapakai akta perhimpunana aman.Jadi kalau sesuatu perhimpunan itu diharam oleh polis maka haramlah jadinya.Kalau inilah cara polis bekerja maka keselamatan rakyat dipertaruhkan kerana pencegahan jenayah diletakkan di tempat kedua keutamaan polis.
Begitu juga intergriti polis yang diletakkan ditempat ketiga sedangkan amalan rasuah masih berlaku. Jadi kalau keutamaan diberikan untuk membendung perhimpunan aman yang diharamkan oleh polis maka pencegahan jenayah dan intergiti pasukan polis sedikit sebanyak akan terjejas.
Hari ini perhimpunan aman yang tidak diiktiraf polis walaupun tiada kekacauan yang berlaku semakin banyak dan besar, oleh itu ianya akan memerlukan polis memberi tumpuan yang lebih banyak kerana keutamaannya begitu.Akibatnya polis akan terikat memburu dan menangkap pengajur perhimpunan baik dari segi masa dan jumlah anggota yang diperlukan.Secara tidak langsung akan meninggalkan ruang kepada penjenayah melakukan jenayah dan akibatnya rakyat yang terpaksa menanggung kesusahan yang terjadi, sementara usaha mambasmi rasuah dalam pasukan polis juga terabai.
Kalau beginilah caranya pasukan polis bekerja,alamat rakyat akan berada dalam ketakuatan yang berpanjangan.Jenayah tidak boleh didefinasikan seperti definasi perhimpunan haram, begitu juga rasuah.


 Rampasan Harakah dan ugutan pengedar: Zahid Hamidi, KDN makin gila ....
Posted on Friday, May 31 @ 18:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh KUMPULAN AKTIVIS MEDIA INDEPENDEN (KAMI)

KDN makin menggila. Isnin lalu, penguatkuasa KDN telah kacau dan ugut penjual Harakah, di seluruh negara, termasuk di Shah Alam, Puchong dan Kota Kinabalu.

Alasan mengarut KDN, nama-nama  penjual itu tiada dalam senarai penjual-penjual Harakah yang pernah diserah oleh pihak pengurusan Harakah kepada KDN, lebih 10 tahun lalu.


Nama-nama yang tidak ada dalam senarai itu tidak boleh menjual Harakah. Dahsyat sekali peraturan gila KDN ini; nak jual Harakah pun kena direstui oleh KDN terlebih dahulu.  
Kesannya, jualan Harakah jatuh hampir 10 ribu naskhah. KDN mahu penjual Harakah takut untuk pamerkan Harakah di premis masing-masing dan dengan itu pembaca sukar dapatkan Harakah di pasaran.
Sebenarnya pihak KDN tidak perlu mengadakan operasi rampasan setiap minggu apatah lagi setiap hari. Sesekali penguatkuasa KDN melancarkan operasi sudah memadai, dengan andaian penjual dan pengedar Harakah akan takut dan tidak berani lagi menjual "bahan terlarang".
Akan sampai ketikanya, seperti pernah terjadi dahulu, untuk mendapatkan Harakah mungkin lebih susah daripada membeli dadah di Chow Kit! Dan ini berlaku di sebuah negara yang mendakwa telah melakukan proses transformasi politik!
Justeru, penguatkuasaan gila di atas syarat-syarat karut-marut ini mesti dihentikan segera. Menteri Dalam Negeri yang bebal, Zahid Hamidi tidak boleh berlepas tangan; dia harus bertanggungjawab sepenuhnya di atas tindakan represif yang primitif ini.



 Sifat Ahli Neraka
Posted on Saturday, June 01 @ 07:01:10 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: tazkirah

"


Sabda Nabi SAW.: Mahukah aku beritahu (sifat-sifat) ahli neraka? Para sahabat menjawab, Ya. Baginda bersabda, 'utul (suka bertengkar/kasar bahasanya/tidak mahu mengalah), jawwaz (berlagak/ego/keras hati) dan mustakbir (sombong/bongkak/angkuh). (HR. Bukhari dan Muslim) 
Sumber: http://lenggangkangkung-my.blogspot.com/2013/05/sifat-ahli-neraka.html


Tiada ulasan: