Ahad, 14 Oktober 2012

JANGANLAH JADI BARUA MUSUH ISLAM...ORANG YANG TAK MAU ISLAM SECARA TOTAL...TOLAK HUDUD LAGI

Mahathir buka mulut, undi Melayu untuk BN menurun

Muhammad Faizal, 14 Okt 2012
KUALA LUMPUR: PAS melihat pengaruh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak langsung menjejaskan undi kepada Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang akan datang.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menegaskan, Pakatan Rakyat tidak pernah risau apabila Dr Mahathir membuka mulut mengkritik apa sahaja yang beliau kehendaki.

"Saya melihat Dr Mahathir memang mempunyai pengaruh tetapi ia tidak langsung memberi kesan undi kepada mereka yang menyokong Pakatan Rakyat.

"Tetapi ia akan memberi kesan secara langsung kepada sokongan Umno Barisan Nasional," jelasnya kepada Harakahdaily.

Jelas Mahfuz, tindakan Dr Mahathir membuka mulut atau mengkritik sebenarnya menimbulkan kerisauan kepada pemimpin Umno.

Malah, mereka beranggapan setiap kali Dr Mahathir membuat kritikan sokongan yang mereka perolehi dari undi orang Melayu akan menurun.

"Kita lihat bagaimana Dr Mahathir mengkritik mengatakan pemberian BR1M adalah seperti membeli undi, dan ini secara langsung akan terus mengurangkan sokongan kepada Umno Barisan Nasional.

"Inilah yang dirisaukan oleh Umno apabila Dr Mahathir menyuarakan pendapat, mereka bukannya mendapat peningkatan sokongan malah semakin berkurang," kata beliau lagi.

Mahfuz yang menyatakan, pengaruh Dr Mahathir adalah penentu kedudukan pemimpin Umno di dalam parti mereka sendiri bukannya penentu kepada kedudukan Pakatan Rakyat.

"Pemimpin Umno perlu tahu, pengaruh Dr Mahathir adalah penentu kedudukan mereka pada pemilihan dalam Umno itu sendiri bukannya penentu kedudukan Pakatan Rakyat.

"Pakatan Rakyat tidak pernah risau apabila Dr Mahathir bersuara tetapi pemimpin-pemimpin Umno perlu risau kerana kedudukan mereka belum terjamin lagi," sambung beliau lagi.

Tambahnya lagi, setiap kali Dr Mahathir mengkritik sokongan kepada Pakatan Rakyat terus bertambah sama ada dari undi Melayu mahupun kaum-kaum lain.

Manakala, Umno terus tertekan untuk menepis setiap kritikan tersebut apatah lagi bila melibatkan keputusan yang dilakukan oleh kerajaan Umno Barisan Nasional.

Ini buktinya! Umno kalah Melayu kuat

http://paspb2.blogspot.com, 14 Okt 2012

Pilihanraya Umum ke 11 pada tahun 2004 menyaksikan Barisan Nasional menguasai 90.4% kerusi di Dewan Rakyat. Juaranya ialah UMNO walaupun tidak dapat mencatatkan rekod seratus peratus seperti beberapa parti komponen BN yang lain.

UMNO kecundang 7 kerusi kepada PAS dan juga 1 kerusi kepada Parti Keadilan (kini PKR). UMNO juga membantu parti-parti MCA, GERAKAN dan MIC menang dibeberapa kawasan majoriti Melayu dengan menumpaskan calon-calon Melayu daripada parti Pembangkang.

Kesan daripada tindakan UMNO ini, Kerajaan yang ditubuhkan dengan penguasaan lebih 90% di Dewan Rakyat itu hanyalah mengandungi 58.1% komposisi Melayunya. Manakala wakil rakyat bukan Melayu yang menang dibawah BN berjumlah 41.9%.
UMNO menang 109 kerusi didalam pilihanraya tersebut tetapi seorang wakil rakyatnya bukan dari keturunan Melayu.
Pilihanraya Umum ke 12 pada tahun 2008 menyaksikan prestasi terburuk BN dan juga UMNO.

BN masih menubuhkan Kerajaan dengan kemenangan 140 buah kerusi tetapi keadaan semasa hari ini, kerusi BN di Parlimen adalah 137 bila UMNO kehilangan satu kerusi kepada PAS didalam pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu dan kehilangan 2 kerusi apabila SAPP bertindak meninggalkan BN beberapa bulan selepas PRU ke 12.
Dari FB

# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.
Dana RM40j untuk aktiviti Umno Sabah
Wartawan Sinar Harian
14 Oktober 2012
SHAH ALAM – Dana RM40 juta yang diberikan kepada Umno Sabah oleh penyumbang yang ingin dirahsiakan namanya adalah bagi kegunaan perancangan program parti dan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, sumbangan yang diberikan itu adalah dari penyumbang yang  percaya kepada dasar-dasar kepimpinan parti supaya dana itu boleh disalurkan untuk aktiviti parti dan perancangan program masa depan.
“Kenapa tidak untuk PRU13 akan datang, tidak salah kalau mahu memberi sumbangan kepada parti politik. Pembangkang juga turut menerima dana untuk parti mereka.

“Pada saya untuk aktiviti parti, seluruh parti mendapat bantuan dan duit tersebut akan digunakan kepada aktiviti parti,”  katanya apabila ditanya Sinar Harian.

Abdul Rahman enggan mengulas siapakah penyumbang dana tersebut, tetapi  beliau berkata, kesemua parti politik di negara ini menerima sumbangan daripada individu yang sayang serta yakin kepada dasar-dasar sesebuah parti.

“Jika saya orang kaya, saya akan beri derma.  Tidak ada undang-undang yang menyatakan tidak boleh beri derma. Tetapi, kadang-kadang penyumbang itu ingin namanya dirahsiakan.

“Setiap dana yang telah diterima mesti masuk melalui cara yang betul secara telus berserta resit dan beritahu bahawa dana itu untuk kepimpinan parti,” katanya.
Beliau berkata, bukan sahaja Umno mendapat sumbangan tetapi parti-parti lain di Malaysia juga mendapat dana untuk pembangunan parti mereka.
Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata wang tersebut adalah amalan biasa bagi sebuah parti politik selagi sumbangan tersebut mengikut prosedur yang betul.


 BERITA : Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata wang tersebut diseludup masuk secara tunai oleh ahli perniagaan Michael Chia sebelum beliau ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong atas dakwaan penyeludupan dan pengubahan wang. http://roketkini.com/2012/10/14/dap-gesa-tubuh-rci-siasat-dana-asing-untuk-umno-sabah/ — with Simon Hew.


 Perbezaan PAS dan Umno Ikut Pandangan DHPP........Sila Komen!



Saban hari media massa dok provok isu PAS dan UMNO.......apatah lagi menjelang PRU13......itu belum lagi saringan ulasan dari Hasan Ali, Nasharudin Mat Isa, Mohd Noor Deris ya

ng semakin menyimpang jauh........sehingga ada yang menyatakan hala tuju PAS semakin bercelaru!

Jom tengok niii......apakata: Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu, Dr Bala Chandran GK mendakwa pemimpin UMNO memberikan gambaran imej yang buruk tentang Islam. Katanya, penentangan UMNO terhadap hukum hudud serta amalan rasuah di kalangan pemimpin parti itu turut menjejaskan imej Islam.

“Saya lihat ada perbezaan antara dasar perjuangan PAS dengan UMNO. PAS parti Islam manakala UMNO parti perkauman. Isu hudud sebenarnya tidak dapat dipisahkan dengan Islam, tapi UMNO beri imej yang buruk tentang Islam di negara ini. Sama seperti amalan rasuah dengan UMNO juga tidak dapat dipisahkan dengan parti itu,” jelasnya


Menurutnya, hampir kesemua pimpinan UMNO bermula dari peringkat atasan hingga kepada pemimpin bawahan boleh terlibat dengan rasuah.

Kata orang kampung......la nii kalau tak rasuah bukan UMNO namanya!

UMNO, Perkasa, TIBAI.....apa komen dengan hangpa.....kahkahkah
 
 
Wajib Baca! Fakta MCA member baik Umno hina Islam...

Pada 12 Mei 2011 Dewan Pemuda PAS Negeri Johor membuat laporan polis terhadap Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang didakwa sejak kebelakangan begitu ketara mempamerkan sikap prejudis, terhadap Islam antara kenyataannya ialah;

- Mengaitkan negara Islam sebagai negara teokratik.

- Mencerca dan menghina ajaran Islam yang melarang perempuan dan lelaki berlainan muhrim dari bersentuhan.

- Memprovokasi dan menyindir sambutan Aidil Adha dengan menggambarkan seolah-olah pihak berkuasa tempatan di Kelantan memaksa supaya kedai-kedai di tutup pada Hari Raya.

- Mengaitkan Islam sebagai punca banyak negara yang mempunyai majoriti rakyat beragama Islam menjadi negara tidak demokratik, mundur, tidak mencapai taraf pembangunan global, dipaliti rasuah dan lain-lain lagi.

2.Dewan Pemuda PAS Johor juga cadangkan Chua didakwa di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan.

3. Pada 6 Ogos 2010 di Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star Chua dakwa Umno dan PAS menggunakan agama bagi meraih sokongan di kalangan masyarakat Melayu. Apabila dua parti Melayu yang dominan itu bersaing, kata Chua, kesannya akan wujud dasar-dasar yang tidak progresif - menyebabkan negara terperangkap dalam kategori penduduk berpendapatan sederhana untuk lebih 10 tahun.(tidak maju) Mahyudin yasin elak untuk komen ucapan Chua.

4.Institute of Strategic Analysis and Policy Research (Insap) iaitu kumpulan Think Tank MCA anjur Forum Hudud dan kesan terhadap kaum bukan Islam pada 4 Disember 2011.

5.Semasa Kempen Pilihanraya Kecil DUN Tenang.

·“What’s so great about knowing Muslim values?” “Apa baiknya untuk mengetahui tatasusila/nilai orang Islam?”-Presiden MCA,Chua Soi Lek

·“Normala will not come here to Chinese temple, she doesn’t even shake hands with the people. I have received complaints about this. She like Anwar Ibrahim’s wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accepts this kind of Islamis value, go ahead and vote for PAS”

“Normala tidak akan datang ke Kuil Cina, dia juga tidak akan berjabat tangan dengan orang. Saya menerima aduan tentang ini. Dia (Normala) seperti Isteri Anwar Ibrahim yang memakai sarung tangan. Jika anda boleh terima nilai Islam yang sebegini silakan mengundi PAS”-Presiden MCA, Chua Soi Lek. Dalam ucapannya pada satu majlis di sebuah tokong cina di Dun Tenang, Labis, Johor.

6.Akbar MCA Hina Islam: “Undang-undang itu (Enakmen Jenayah Syariah Selangor) jika dilaksanakan adalah langkah kebelakang dan terlampau bodoh untuk digambarkan” The Star.

7. “MCA sedia keluar BN jika HUDUD dilaksanakan”- Presiden MCA Chua Soi Lek 23 September 2011. Keesokkan harinya pula pada 24 September Najib keluarkan kenyataan untuk menjaga hati MCA kenyataannya berbunyi

“Hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, Hudud tidak berpaksi kepada realiti”

8. Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim Siang Chai yang menghalang sebarang usaha penubuhan kerajaan Islam di Selangor kepada ahli-ahli MCA pada satu konvensyen MCA Negeri Selangor. Konvensyen MCA Selangor 18 Ogos 2012

9. Ng Kiam Nam seorang peguam dan ahli seumur hidup MCA bantah laungan azan yang dikatakan kuat di Masjid Khadijah Pantai Dalam. JAWI arah masjid perlahankan Azan.

10. Pada 16 Januari 2012- Menteri Pelancongan, merangkap naib presiden MCA, Dato' Sri Dr. Ng Yen Yen, memperlekeh dan 'menghentam' langkah Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) yg melarang pekerja muslim dari bekerja di tempat2 hiburan yang terlibat dgn arak.

Katanya langkah itu mesti dibatalkan kerana bertentangan dengan hak asasi manusia. (sedangkan Kerajaan Selangor berusaha dapatkan pekerjaan alternatif kepada orang islam yang sedang bekerja di premis arak)

11. Bekas ADUN MCA Subang Jaya, Lee Hwa Beng telah menulis dalam Twitternya bahawa negara Islam seperti dicanangkan oleh PAS akan mengharamkan semua agama. Katanya,

"Sebagai penganut Kristian, kita seharusnya takut akan negara Islam daripada perkara yang lain. Mengapa DAP menolong PAS mencapai tujuan itu." soal Lee kepada penyokong DAP. Katanya lagi

"Salah satu Perintah Tuhan ialah menentang negara Islam.

12.The Star (Akhbar MCA Hina Islam) Kes pertama adalah tulisan seorang editor The Star yang mempertikaikan tindakan Mahkamah Syariah di Pahang yang menjatuhkan hukuman sebat terhadap seorang wanita yang meminum arak.

· Kes kedua adalah kes daging babi panggang untuk berbuka puasa yang disiarkan bulan Ramadhan. (The Star pada 10 Ogos 2011. Di bawah tajuk tersebut ada ditulis penerangan lagi iaitu "Authentic prime pork ribs will certainly delight your taste buds".)

· Ketiga penyiaran gambar penyanyi Amerika, Erykah Badu yang bertatoo nama Allah pada dadanya yang terlanjang.
— with Simon Hew and Wan Deboit.
 
 
31 minutes ago

MCA ANTI HUDUD - UMNO DIAM JERK..!!!!!

Baju neh bukan baju najib. Tetapi najib wajar dipersalahkan di atas kewujudan baju tersebut. Nak tahu tak baju tue baju apa? Tengok kat bawah neh.

Ko boleh buat baju MCA. Ko pun boleh buat baju MIC. Buat la apa2 baju atas apa2 kempen sekalipun. Suka ahti ko le nak anti hudud ke apa ke.. nanti ada la orang akan balas kempen2 ko dengan buat baju2 mereka pula
sebagai counter attack atas kempen yang ko buat.

Yang aku faham dan kekal faham ialah MCA tolak hudud. MIC pun tolak hudud. Tetapi UMNO kata dia tak tolak hudud. Ini ditegaskan berkali2 oleh ILMU. Dan juga beberapa pemimpin2 UMNO. Mereka pro pelaksanaan HUDUD di Malaysia.

Tapi tengokla MCA pakai baju apa kat atas tue? Atas logo sapa? BN tahu. Bukan MCA tapi BN. BN = Barisan Nasional. BN = yang mana Najib pengerusi BN = ketua / pemimpin bagi kesemua parti2 komponen yang bergabung dalam BN.

Ini juga bermaksud bukan setakat MCA jek tolak HUDUD. BN pun sama. Kesemua parti2 dalam BN tolak hudud termasuklah umno. Tak betul ka penaakulan aku?

Ayat2 kat belakang tue tulis

SAY NO TO PAS HUDUD.

Ia membawa maksud bn tolak pas disebabkan hudud. Sebenarnya masalah sebegini kecil boleh settle semudah abc. Hudud yang pas bentangkan haprak? Tak cukup kajian? Tak menyeluruh? Tak betul? Sesat? Takpe. Gua lagi terer dari pas. Biar gua yang bentangkan hudud gua yang complete. Lue ada?

Gua kat sini maksudnya UMNO.

Teruknya pas tue. Hina nya mereka. Sesat gile babi wa cakap lue. Takpe. Lue buat la enakmen hudud. Lue kata lue pandai. Lue kata lue hebat. Lue kata lue betul. Lue buat la.

Tak puas ahti kena buat sorang2? Lue ajak la pas. Gabung la dalam apa juga kajian badan majlis ke apa ke untuk rangka enakmen hudud secara berperingkat. Ini baru kerja2 orang yang berfikir. Kerja2 orang yang takan gunakan hudud untuk tujuan politik.

Teruk gile la. UMNO dalam bn teruk gile la. Bagaimana orang2 islam dalam umno boleh biarkan mca buat baju macam tue dan bergerak ke sana ke mari terang2an bercerita pasal say no to hudud pas? Kalau la aku dalam umno kalau la aku penasihat najib aku akan cakap najib, jangan tekan emosi umat islam macam neh.

Ingat, kita tak ngam dengan pas bukan dengan Allah swt. Kita rasa pas buat kerja tak betul, takpe, kita terangkan apa benda yang tak betul. Gunakan kempen say no to hudud pas sebenarnya hanya akan menyebabkan hudud diperlekeh2kan sekaligus menjatuhkan imej islam di mata umum.

Kalau kita umat islam yang ada selemah2 iman kita mesti kecik ahti bila orang2 bukan islam buat baju dan pakai baju seperti neh semata2 nak anti hudud. Sudah la kita ditekan dalam segenap segi oleh dunia luar mengenai islam kini di malaysia kita juga ditekan tanpa henti untuk anti islam dan anti hudud.. sampai bila?
— with Kuzi Romeo, Pok Teh Mat, Fikri Pas and 47 others.
 
 
about an hour ago

DUA SPESIS DI PINGGIRKAN KEPADA UMNO
------------------------------------

SEKALI lagi mahu cerita kisah Ust Nasha. Seronok juga melayan karenah dia ni. Dulu koi seronok melayan karenah Hasan Jati, sekarang ni kembar dia pula. Koi amat setuju dengan pandangan Mahfuz Omar yang menyatakan PAS tidak kisah Us Nasha mahu berunding atau bekerjasama dengan Umno kerana tiada kena mengena dengan PAS.

Bagi Koi, usahkan berunding, jika Us Nasha mahu masuk dalam kelambu Umno pun tidak mengapa sebab suatu ketika Us Nasha ini pernah cuba menjengok dalam kelambu Umno sewaktu bermulanya hikayat "Kerajaan Perpaduang". Semua orang tahu kisah itu, jika anda tidak tahu cuba bertanya dengan YB Khalid Samad, MP Shah Alam. Beliau amat fasih dan hafal dengan "Hikayat Kerajaang Perpaduang" tersebut. Jadi, pelik apanya jika sekarang Us Nasha mahu masuk kelambu Umno?

Mungkin masuk di dalam kelambu terasa segan macam Hasang Jati yang segan untuk masuk dalam kelambu Umno. Maka, si Hasang ini hanya menempek di luar saja jadi balaci. Kesihan dia. Begitu jugalah dengan si ustaz sekor ni. Mahu masuk di dalam kelambu Umno terasa malu tapi mahu. Hakikatnya kedua-dua ekor spesis ni memang teringin sangat mahu berada di dalam satu kelambu dengan para-para perasuah yang ada, tapi apakan daya.

Oleh itu, biarkan saja Us Nasha meroyan sendirian. Bila dia sudah habis gila meroyannya, barulah PAS campakkan dia kat Umno untuk Umno jadikan balaci macam si Hasang Jati tu. Sekarang suara Hasang Jati pun dah hilang. Maklumlah, ceramah pun tak ada orang mahu dengar dan puak-puak tu pun tak larat nak sponsor semua ceramah mengarut dia tu. Umno sudah terasa bahawa memelihara spesis Hasang tidak langsung memperkuatkan parti sekular tersebut. Adakah dengan memelihara Us Nasha nanti Umno akan kuat sedikit dari sekarang? Jauh sekali, kerana yang ada Phd pun tak boleh nak bantu Umno apatah lagi si Nasha.

Mahu tak mahu kita dah dapat saksikan betapa hinanya mereka yang membelakangkan perjuangan Islam dan perjuangan rakyat. Kehinaan tertinggi di dunia ini tunggu sahaja masa PRU nanti di mana kita akan lihat dua spesis ini beraksi. Jika mereka mendapat undi agak lebih baik sikit dari Ibrahim Alkataki, kira mereka berdua ini hebatlah. Tapi jika mereka mendapat undi lebih teruk dari Raja katak Pasir Mas tersebut, eloklah mereka duduk di dalam hutan berkawan dengan kera daripada tebal muka berdepan dengan masyarakat.
— with Abe Mat Rayyan, Abd Razak Ibrahim, Alias Ali and 46 others.
 
 
Like This Page · 25 minutes ago

Nasharudin 'lidah panjang' - Nik Aziz

KOTA BHARU 13 Okt. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sebagai seorang yang 'lidah panjang' iaitu orang yang suka menghasut ekoran tindakannya sering mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan keputusan parti.

Pada masa yang sama, Nik Abdul Aziz juga mempersoalkan tindakan Nasharud
in kerana tidak berhenti daripada mengeluarkan kenyataan sehingga mencetuskan isu yang boleh melemahkan parti itu.

"Dia ini mengarut, mengapa timbul sekarang mengapa tak timbul dulu. Buat apa sekarang baru timbul, masa menjadi calon Pas di Bachok, kenapa tidak timbulkan masa itu. Dasar lidah panjang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Hari Keluarga Mawaddah di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Nasharudin yang sering mengeluarkan kenyataan bertentangan dengan keputusan parti itu sejak isu penubuhan kerajaan perpaduan timbul.

Bagaimanapun sidang akhbar itu ditamatkan oleh pegawai Nik Aziz kerana takut Nik Aziz akan melalut lebih-lebih dan menyusahkan parti kelak.
— with Kamaluddin Olexs, Det Guaq, BujangSenang Bin HatiGembira and 45 others.
 
 

Tiada ulasan: