Ahad, 28 Oktober 2012

BERPOLITIK BIAR MACAM ORANG BERSEKOLAH@BERPELAJARAN...KITA SENDIRI CONTENG ARANG DIMUKA SENDIRI

Gambar ketika samseng Umno beraksi mengganggu program Jelajah Merdeka Rakyat

SEMALAM kita dapat maklumat bahawa samseng United Malays National Organization, Umno akan mengganas mengganggu ceramah Anwar Ibrahim di dalam program Jelajah Merdeka Rakyat rujuk sini [Samseng].

Seperti yang dijangkakan, memang benar adalah beberapa kerat samseng membuat provokasi dengan membawa sepanduk dan poster buatan sendiri dengan perkataan-perkataan lucah. Bagaimanapun, barangkali kerana gerakan mereka berjaya dihidu lebih awal, maka tiada kejadian tidak diingini.



Kesian, sama ada upah kurang lumayan, atau mereka sendiri malu untuk beraksi tidak dapat dipastikan. Peserta konvoi bersama Anwar Ibrahim dalam program Jelajah Merdeka Rakyat hanya mampu ketawa melihat gelagat beruk-beruk ini.

Ketika gambar mereka diambil, difahamkan mereka cuba menyembunyikan wajah mereka daripada dirakam.

Sumber gambar [ASD]

Send from my Blackberry©

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/10/gambar-ketika-samseng-umno-beraksi.html#ixzz2AbLqbMZJ

Banner Program Merdeka Rakyat dikoyak-koyakkan

BANNER program Jelajah Merdeka Rakyat bersama Anwar Ibrahim dikoyak koyakkan oleh individu yang tidak bertanggung jawab.

Kalau kita lihat, di sebelah banner ini masih tergantung kemas dan tidak diapa-apakan sebuah banner dengan logo 1 Malaysia.

Kita faham, tindakan ini merupakan satu perbuatan sabotaj terhadap program Merdeka Rakyat. Ini berikutan maklumat tentang lokasi, masa dan tarikh program Merdeka Rakyat yang tercatat di atas banner sudah tidak dapat dibaca.

Bila maklumat yang tertulis di atas banner sudah tidak dapat dibaca, maka penggantungan banner ini yang bertujuan mengajak orang ramai menyertai program Merdeka Rakyat menjadi sia-sia.

Maka persoalannya tangan siapakah yang melakukan perbuatan khianat ini?



Sent from my BlackBerry®

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/10/banner-program-merdeka-rakyat-dikoyak.html#ixzz2AbM6T4zj

Samseng sudah diupah untuk ganggu Program Jelajah Merdeka Rakyat?

SALAH seorang sahabat hari ini mengirimkan satu mesej ringkas melalui BBM (Blackberry Messengger) mendakwa program jelajah Merdeka Rakyat malam ini dan esok akan diganggu oleh samseng upahan.

Beliau meminta para penyokong Pakatan Rakyat untuk turut serta dalam program tersebut bagi memberikan sokongan.

Maklumat ini tidak dapat disahkan sejauh mana kebenarannya. Namun kalau kita lihat sebelum ini sudah berulang kali program Jelajah Merdeka Rakyat bersama Dato Seri Anwar Ibrahim diganggu oleh kumpulan samseng.

Lihat sajalah kejadian di Melaka sebelum ini. Kumpulan samseng begitu berani melontar cat merah kepada bas Jelajah Merdeka Rakyat malah perbuatan itu dilakukan di hapadan perisik polis (SB).

Buktinya, semasa kejadian cat dibaling kepada bas Merdeka Rakyat di Melaka, si pelaku tidak ditahan, namun tidak lama kemudian di lokasi yang sama pengiring Anwar Ibrahim ditahan kerana dituduh mengacukan pistol.

Meskipun wajah samseng yang melontarkan cat itu sudah disiarkan dan diketahui identitinya, namun sehingga kini dia masih bebas. Maka jelas sekali tidak mustahil samseng-samseng seperti ini akan bertindak lebih berani selepas ini kerana konco mereka sebelum ini masih bebas.

Lihat video di bawah.
Nampak sangat SB Polis memang awal-awal sudah ada di lokasi tempat kejadian, menyaksikan semua perkara yang berlaku. Namun hanya pengiring Anwar yang ditahan, samseng baling cat merah dibiarkan bebas.

Sent from my BlackBerry®

Bekalan haiwan korban tidak mencukupi bukti NFC hanya menghabiskan wang rakyat

HARI ini Utusan Malaysia melaporkan bahawa bekalan haiwan korban untuk perayaan Aidil Adha tahun ini tidak mencukupi.

Pembekal ternakan ruminan tempatan mengalami kesukaran membekalkan haiwan ternakan untuk ibadah korban sempena Hari Raya Aidiladha tahun ini, ekoran kekurangan bekalan antaranya disebabkan peraturan ketat dasar eksport Australia lapor akhbar itu.

Apabila disebut haiwan korban dan dikaitkan dengan Aidil Adha, tentu sekali ia sangat sinonim dengan lembu. Apabila disebut lembu maka kita tidak akan lupa dengan skandal NFC milik keluarga Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil.

NFC telah diberi kepercayaan untuk menjalankan projek impak tinggi iaitu membekalkan lembu untuk negara ini. Sebanyak RM250 juta wang rakyat dipinjamkan kepada keluarga Shahrizat Jalil dengan harapan, dapat membekalkan lembu dengan banyak, sekaligus menurunkan harga haiwan itu di pasaran tempatan.

Namun duit rakyat yang diamanahkan untuk membela lembu digunakan untuk membeli kondominium mewah di Orchad Scott, Singapura, kondominium mewah One Menerung di Bangsar, membeli tanah di putrajaya, beli kereta Mercedes, dan lain-lain.

Hasilnya bekalan lembu tidak cukup, harga daging lembu semakin meningkat. Projek yang kononnya disebut sebagai berimpak tinggi bertukar menjadi projek kontroversi. Duit rakyat RM250 sudah habis dijoli.

Inilah hasilnya bila duit rakyat, diberikan kepada orang yang tidak amanah. Lapor kepada SPRM, mereka kata tiada bidang kuasa yang membolehkan pihaknya mendakwa keluarga Shahrizat kerana menyeleweng wang rakyat.

ReJaM sendiri ada bertanya kepada pegawai komunikasi korporat SPRM yang muncul setiap kali kami Jingga 13 membuat laporan di bangunan SPRM di Putrajaya. Wanita lingkungan 30 an itu setuju keluarga Shahrizat Jalil menyelewengkan dana rakyat, namun pihaknya tidak ada kuasa untuk mendakwa.

Tambahnya lagi, tiada unsur rasuah dalam projek NFC meskipun penyelewengan diakui berlaku. Apa pun alasannya, wang rakyat RM250 juta sudah lebur di tangan keluarga Ketua Wanita parti yang mengaku memperjuangkan nasib bangsa Melayu.

Siang malam pagi petang menjerit ketuanan Melayu, Hidup Melayu. Keluarganya dapat RM250 juta, tapi rakyat bangsa Melayu yang percaya dengan slogan dibawanya hanya mampu menggigit jari, jangan kata daging lembu tahi lembu pun tak dapat.

RM250 duit rakyat jahanam, harga lembu makin meningkat, bekalan lembu pun tak mencukupi. Jadi apa tujuan beri pinjaman mudah RM250 juta dengan kadar faedah hanya 2 peratus kepada keluarga Ketua Wanita Umno?

Sent from my BlackBerry®

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/10/bekalan-haiwan-korban-tidak-mencukupi.html#ixzz2AbMnCFoO

Haram Undi MCA : Sekutu Rapatnya Bagaimana?
Posted on Saturday, October 27 @ 19:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Nik Mohamad Abduh Nik Abdul AzizTindakan dari Presiden MCA, Chua Soi Lek yang berkali-kali menghina Islam mendapat perhatian daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia [Perkasa]. Malaysiakini pada tarikh 19 Oktober baru-baru ini melaporkan Perkasa telah mengeluarkan satu kenyataan rasmi menerusi Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali bahawa haram umat Islam untuk mengundi MCA.

"Soal Islam, tiada kompromi daripada PERKASA. Haram umat Islam dalam PERKASA memilih pihak yang menghina Islam," kata Syed Hassan (kanan).

"Sudah berkali-kali PERKASA ingatkan MCA supaya jangan hina Islam dan mana-mana pihak pun jangan sesekali politikan Islam. (Presiden MCA Dr) Soi Lek masih ada masa untuk tarik balik kenyataannya itu sebelum terlambat.

Syed Hassan berkata, walaupun anggotanya tidak akan mengundi PKR atau DAP, pasti terdetik di hati mereka ''pastinya haram bagiku memilih MCA kerana mereka menghina agama Islamku, jadi apa perlu aku keluar mengundi''
-Malaysiakini

Pandangan yang dikeluarkan oleh Syed Hassan Syed Ali kali ini dilihat sebagai satu tindakan berani oleh Perkasa bahkan Dewan Pemuda PAS Malaysia juga menyokong pandangan yang dikeluarkan oleh beliau ini. Beliau juga turut mendedahkan kepada masyarakat umum bahawa MCA telah berkali-kali menghina Islam tetapi nasihat daripada Perkasa diterima oleh MCA seperti "mencurahkan air ke atas daun keladi".

Akan tetapi Dewan Pemuda PAS Malaysia mepersoalkan bagaimana pula dengan kedudukan sekutu rapat MCA, iaitu UMNO dan MIC? Apakah hukum mengundi kedua-dua mereka yang bersahabat rapat dengan MCA yang telah berulang-ulang kali menghina Islam?

Dewan Pemuda PAS Malaysia juga mempersoalkan di manakah ulamak muda UMNO dalam isu ini? Bukankah cendekiawan dan sarjana Islam yang menjadi ahli UMNO juga bukan sedikit. Namun, mereka tampaknya lebih senang untuk berdiam diri dan membiarkan orang lain yang membuat kesimpulan.

Bukankah Allah subhanahu wa ta'ala telah berfirman di dalam Surah al-An'aam yat 68 yang berbunyi :

(وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ وَإِمَّا يُنْسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَىٰ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿٦٨

"Dan apabila engkau melihat orang-orang yang memperkatakan dengan cara mencaci atau mengejek-ejek ayat-ayat Kami, maka tinggalkanlah mereka sehingga mereka memperkatakan soal yang lain; dan jika engkau dilupakan oleh Syaitan (lalu engkau duduk bersama mereka), maka janganlah engkau duduk lagi bersama-sama kaum yang zalim itu, sesudah engkau mengingati (akan larangan itu)."

Dewan Pemuda PAS Malaysia menyeru kepada Perkasa sekiranya benar mereka ingin memperjuangkan Islam, mereka harus tegas dalam menegur dan mengambil tindakan tegas terhadap UMNO yang nampaknya terus menikus dan membisu dari menjawab respon tentang isu hudud yang direndah-rendahkan oleh Chua Soi Lek ini sedangkan firman Allah sendiri telah jelas maksudnya.

Pihak Dewan Pemuda PAS Malaysia sangat berharap agar Perkasa dapat bertegas dengan UMNO walaupun kedudukan mereka di dalam perjuangan UMNO mungkin dipinggirkan
Disediakan oleh ;
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz,
Timbalan Ketua Pemuda,
Dewan Pemuda PAS Malaysia

Kabinet Bayangan UMNO Terengganu: Siapa Dalang Perebutan Kuasa ini?
Posted on Sunday, October 28 @ 20:21:47 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: PolisPencen

"

Hari ini bekas Setiausaha Pergerakan Pemuda Umno Terengganu, Amirudin Abd Rashid berkata dalam Sinar Harian bahawa calon Barisan Nasional (BN) yang bakal diketengahkan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) tidak akan diwakili mana-mana kumpulan, sebaliknya hanya pasukan presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kenyataan bekas Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Terengganu ini dipercayai ekoran daripada tersebarnya satu minit mesyuarat sulit yang dipercayai telah didalangi satu 'team' yang cuba mengekalkan kuasa Menteri Besar sekarang, Datuk Seri Ahmad Said dan menyingkir beberapa orang penting dikalangan musuh dan juga orang yang dipercayaai dalam team Datuk Seri Ahmad Said itu sendiri. Penyingkiran "orang-orang Mat Said sendiri" ini dikatakan kerana ada dikalangan mereka telah belot dan cuba menjatuhkan Datuk Seri Ahmad Said daripada dalam.

Minit mesyuarat tersebut telah mula tersebar dua minggu lalu di facebook Kelab Penyokong UMNO Terengganu. Penyebaran ini juga dikaitkan dengan usaha untuk mengekalkan team Datuk Seri Ahmad Said untuk berkuasa semula bagi penggal kedua jika Barisan Nasional mengekal kuasa.

Walaupun tiada pihak dapat memberikan kepastian di mana dan bila mesyuarat itu diadakan. Siapa yang hadir tetapi yang paling jelas mesyuarat ini adalah 'grand design' untuk mengekalkan kuasa Datuk Seri Ahmad Said dan menyingkirkan secara halus dan terancang mereka yang menentangnya daripada luar dan dalam sebelum pilihan raya ke-13 bermula.

Dalam minit yang tersebar itu ada dan jelas menunjukkan pembahagian kabinet, robakan beberapa portfolio sedia ada dan ini menepati sebagaimana aduan keberkesanan perjalanan exco Terengganu seperti yang pernah dimesyuarat pada tahun yang lalu.

Minit yang tesebar dalam FB kelab penyokong UMNO Terengganu.


Kabinet Bayangan Terengganu 2013 seperti tersebar ialah;

Menteri Besar
Datuk Seri Ahmad bin Said
Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan Negeri,
Pengerusi Jawatankuasa Kewangan Negeri,
Pengerusi Jawatankuasa Tanah, Petroleum dan Hasil Bumi Negeri,
Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri.

YM Dato' Tengku Putera Tengku Awang
Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian, Perdagangan dan Pelaburan Negeri.

YB Dato' Abdul Rahim bin Mohd Said
Pengerusi Jawatankuasa Kebudayaan, Ksenian dan Warisan Neggeri.

Ashari bin Khartib Hassan
Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia Negeri.

Datuk Wan Ahmad Nizam bin Wan Abdul Hamid
Pengerusi Jawartankuasa Belia dan SUkan Negeri.

YB Alias bin Abdullah
Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri.

YB Toh Chin Yaw
Pengerusi Jawatankasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri

YB Asha'ari bin Idris
Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Usahawan dan Koperasi Negeri.

Datuk Haji Jalaini bin Ngah
Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri.

Haji Muhammad Pehimi bin Yusof
Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani Negeri

Haji Mohamad bin Jusoh
Pengersui Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita Negeri.


Menurut sumber yang dipercaya saudara Mohd Hisham Haji Zubir, Ketua Pemuda Kemaman ketika ditanya hal ini semasa majlis Qurban Aidil Adha mengesahkan bahawan memang untuk menang dan mengekalkan Barisan Nasional memerintah Terengganu perlu ada kabinet yang kukuh, kuat dan dipercayai.

Ini bertepatan dengan kenyataan dan saranan Setiausaha Kelab Veteran Umno Malaysia Datuk Mustapha Yaakub supaya UMNO menamakan calon lebih awal. Dengan itu tindakan ke atas pensabotaj akan lebih berkesan daripada mengambil tindakan ke atas mereka di saat akhir selepas penamaan calon.

Menurut sumber tersebut, Mohd Hisham setuju dengan kenyataan Datuk Mustapha dan menyebut Terengganu sudah bersedia dengan muka baru yang lebih mantap dan taat.

Menjadi persoalan adakah kabinet ini telah mendapat makluman dan persetujuan daripada Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak?

Ada pula sumber menyebut bahawa Datuk Seri Najib telah menemui Sultan Mirzan untuk mendapatkan perkenaan untuk calon-calon UMNO Terengganu supaya tidak terjadi seperti mana sebelum ini.

Banyak persoalan timbul daripada Kabinet 2013 UMNO Terengganu ini kerana kabinet tidak dimaklumkan secara rasmi dalam mana-mana mesyuarat Bahagian UMNO.

Adakah itu satu lagi edisi cantas (cah kenting) yang mahukan satu team sahaja berkuasa dalam UMNO Terengganu. Sama-sama kita saksikan nanti.


Polis Pencen
http://polispencen.blogspot.com "

 Kamera AES Yang Kedua Pulak Tumbang!!!
Posted on Sunday, October 28 @ 19:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Blog Lianglahap
Sebuah lagi kamera AES tumbang..
mengikut sumbar yang ada kali ni dikhabarkan berlaku lebuhraya Utara Selatan di Perak berhampiran Slim River..

kamera AES yang kedua tumbang hanya mampu tangkap gambar burung jer


Macam mana kamera yang kedua ni boleh senget nak tumbang macam tu tak tahulah pulak..

mungkin simen tapaknya pecah atau tak kukuh ker tak dapatlah dipastikan..
buat sementara waktu ni banyaklah gambar-gambar burung yang terbang laju "ditangkap"..
kah..kah..kah..

Manakala..
sebelum ini kamera pertama AES yang tumbang akibat dilanggar oleh pemandu kereta yang terbabas dan menuju tepat ke tiang AES,lalu menumbangkan kamera yang berharga RM120 ribu tersebut...

kamera AES yang pertama tumbang akibat rempuhan kereta yang terbabas
Perangkap yang dipasang untuk "mengenakan" rakyat,jadi sudah tentulah membuatkan hati rakyat jadi gembira apabila perangkap ni tumbang ke tanah..

.....
http://lianglahad.blogspot.com

  Sejarah politik Sabah membimbangkan BN
Posted on Sunday, October 28 @ 18:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Muda Mohd. Noor

PETALING JAYA: Kerajaan negeri Sabah pimpinan BN akan tumbang jika ramai pemimpin mereka keluar parti dan menubuhkan parti baru sebagaimana yang berlaku kepada kerajaan negeri terdahulu.


Bekas Ketua Umno Silam di Sabah, Datuk Mohd Yusuf Apdal berkata, tiga kerajaan negeri iaitu Usno, Berjaya dan Parti Bersatu Sabah (PBS) tumbang setelah ramai pemimpin mereka keluar parti dan menubuhkan parti baru.
“Dalam sejarah politik Sabah menunjukkan apabila ramai pemimpin parti memerintah keluar, kerajaan negeri akan tumbang.
“Apabila Datuk (kini Tan Sri) Haris Salleh keluar Usno dan menubuhkan Berjaya, kerajaan Usno tumbang. Bila Tan Sri Pairin Kitingan keluar Berjaya dan menubuhkan PBS, Berjaya tumbang.
“Selepas itu apa Datuk Seri Panglima Lajim Ukin dan Datuk Ruben Balang keluar PBS, PBS tumbang.
“Itulah sejarah politik negeri Sabah. Jika ramai lagi pemimpin keluar, kerajaan negeri akan tumbang,” katanya.
Baru-baru ini dua ahli Parlimen BN iaitu Lajim dan Datuk Seri Wilfred Bumburing keluar BN. Bumburing menubuhkan Angkatan Perubahan Sabah atau Sabah Reform Front. Manakala Lajim menubuhkan Pakatan Perubahan Sabah.
Bagaimanapun, Mohd Yusuf melihat tindakan kedua-dua pemimpin itu menyebabkan kerajaan negeri dalam bahaya atau ditumbangkan dalam pilihan raya umum akan datang.
Beliau memberi alasan kerana pengaruh Lajim dan Bumburing hanya berkisar di kawasan mereka iaitu Beaufort dan Tuaran.
“Saya tidak nampak pengaruh Lajim di kawasan-kawasan lain, hanya untuk kawasan dia sahaja,” katanya lagi.

 Filem Shah Rukh Khan di TV3 sempena Aidil Adha kelirukan umat Islam - ABIM
Posted on Sunday, October 28 @ 16:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Md Izwan

KUALA LUMPUR, 28 Okt — Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) mendakwa wujud penghinaan kepada umat Islam di Malaysia ekoran penayangan filem “My Name is Khan” lakonan Datuk Shah Rukh Khan oleh stesen TV3 semalam tatkala sambutan Aidiladha berlangsung.
ABIM sebuah badan bukan kerajaan (NGO) mendakwa penayangan filem pada hari kedua raya Aidiladha tersebut tidak wajar ditayangkan oleh sebuah stesen televisyen utama Malaysia kerana cuba mengetengahkan fahaman Islam Liberal dan pluralisme agama yang mengelirukan.


“Penayangan filem tersebut membawa mesej yang mengelirukan,” kata ABIM dalam satu kenyataan dikirm kepada The Malaysian Insider hari ini.
ABIM turut menegaskan filem tersebut tidak mencerminkan imej agama Islam yang sebenar serta bertentangan dengan syariat sambil menyelar pihak TV3 yang tidak terlebih dahulu membuat kajian sebelum menayangkannya.
“Watak utamanya dibawa oleh Shah Rukh Khan jelas menjengkelkan. Aksi beliau dalam cerita itu membayangkan tahap kefahaman pengarah, penulis skrip, dan pelakon mengenai Islam begitu memalukan.
“Sebagai contoh,adegan hero yang berkahwin dengan heroin (dalam filem ini) yang beragama Hindu jelas bertentangan dengan ajaran Islam. Menerima dan mencampuraduk cara penyembahan agama lain dengan Islam sebagai agama adalah sama jelas bercanggah dengan prinsip Islam,” kata ABIM lagi.
NGO tersebut turut mendakwa, filem tersebut akan memberikan kesan buruk kepada masyarakat Islam di Malaysia kerana pendekatan yang digunakan dalam filem tersebut mewujudkan satu lagi kekeliruan menerusi konsep ‘Islam Liberal’.
“Fahaman Islam Liberal ini pekat dengan rasa apologetik dan menenggelamkan sumber asas dan mengenepikan pandangan ulama muktabar. Begitu juga dengan nilai yang cuba disejajarkan dengan selera Barat yang menyisih intipati ajaran Islam itu sendiri.”
Dalam isu berasingan, Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) hari ini dalam satu kenyataan menyeru umat Islam di seluruh negara agar memboikot penyanyi popular Jaclyn Victor kerana menyanyikan lagu “Harapan Bangsa”, sebuah lagu Kristian dalam bahasa Melayu yang mana kumpulan garis keras hak Melayu itu mendakwa merupakan satu penghinaan kepada Islam — dalam ribut antara agama terbaru di negara mempunyai penduduk berbilang kaum dan agama.
Serangan Perkasa timbul sebagai ketegangan agama yang terus dicetuskan di Malaysia menjelang pilihan raya umum ke-13, dengan perdebatan daripada parti politik mengenai kedudukan Islam di negara ini.
Perlembagaan Malaysia menyatakan bahawa Islam adalah agama persekutuan akan tetapi rakyat yang beriman dengan agama lain mempunyai hak untuk menganut dan mengamalkan agama mereka secara bebas.
Victor, seorang penganut agama Kristian baru-baru ini terperangkap dalam kecelaruan antara agama yang muncul diantara Islam dan agama lain. Kumpulan garis keras Islam telah mendakwa penganut Kristian Malaysia bersubahat dengan parti politik pembangkang tertentu untuk melantik seorang perdana menteri Kristian serta menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian tanpa mengeluarkan sebarang bukti menyokong tuntutan mereka.
Penyanyi berusia 33 tahun itu berkata lagu “Harapan Bangsa” bukan untuk tujuan komersial dengan mendakwa ia telahpun direkodkan bertahun-tahun lalu.
“Lagu itu saya rakam sekitar 2007 khusus untuk penganut agama Kristian di Sabah dan Sarawak serta pihak gereja. Ia dicipta oleh seorang paderi dengan mesej keamanan Malaysia. Sebagai seorang penganut kristian, rasanya tidak salah jika saya yang beragama Kristian menyanyikan lagu itu.
“Lagipun, ia bukan untuk tujuan komersial. Jadi mengapa perlu mempertikaikan lagu yang sudah lama dirakamkan itu?”
“Saya sedar, mungkin disebabkan lagu itu dinyanyikan dalam bahasa Melayu membuatkan ramai yang melihat perkara ini sebagai tidak sensitif dan menganggap saya cuba menyebarkan fahaman Kristian. Saya menyanyi dalam bahasa Melayu kerana kebanyakan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak bertutur dalam Bahasa Melayu. - TMI

 Pemberian royalty minyak untuk tawan Kelantan?
Posted on Sunday, October 28 @ 15:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: anaabdullah

"Datuk seri Mohd Najib Razak telah dimaklumkan bahawa pembayaran royalty 5 peratus minyak kepada Kelantan merupakan senjata paling berkesan untuk tawan semula negeri yang di perintah PAS selama 20 tahun itu.

Tengku Razaliegh Hamzah sangat yakin rakyat Kelantan akan ubah kerajaan yang memerintah negeri itu jika royalty 5 peratus minyak dibayar sepertimana yang termaktub dalam perjanjian yang dibuat oleh kerajaan pusat.

Mantan perdana menteri ke 5 Tun Abdullah Ahmad Badawi juga dikatakan sangat setuju rayolti 5 peratus minyak kepada Kelantan di bayar kerana yakin dan percaya Kelantan akan tumpas jika Umno/BN berbuat demikian.
Ini telah dijelaskan sendiri  Tengku Razaliegh Hamzah dalam satu kenyataan bahawa itulah senjata yang berkesan untuk tawan Kelantan ditangan PAS.
Mungkin sudah banyak kaedah dilakukan umno/ BN , termasuk memberi bantuan kewangan  untuk menawan Kelantan, tetapi tidak mencapai kejayaan juga, miskipun PRU 11 kerajaan PAS hampir hampir tumbang.
Respon Najib yang kurang yakin dengan senjata itu cuba main silap mata menghantar surat kepada Nik Aziz Nik Mat menteri besar Kelantan yang akan membayar royalty dengan syarat hantar dulu wakil untuk bincangkan pembayaran tersebut.
Nik Aziz Nik Mat begitu gembira apabila menerima surat itu, tetapi Datuk Husam Musa yang faham sangat dengan perangai orang umno tidak percayaan dengan surat yang jelas tak masuk aka. Ya tak juga nak bayarlah,kerana sudah ada perjanjiannya.
Barangkali kebanyakan rakyat gembira dengan cerita baik respon Mohd Najib yang masih takut dengan bayang bayang sendiri itu.
Penulis percaya itulah senjata yang boleh digunakan bagi menghadapi pilihanraya umum ke 13 yang dikatakan dan bakal diadakan pada MAC 2013 nanti, selain daripada BRIMB (bujang) sebanyak RM 250 satu kepala.


Tiada ulasan: