Selasa, 16 Oktober 2012

TIBAI ORANG ...DIRI SENDIRI TAK SEBAIK MANA...ALLAH TAHU SAPE MEREKA INI

HASAN ALI! KATAKAN SAJA MURSYIDUL AM 'TIBAI' LEBIH BAIK DARI MURSYIDUL AM PAS

Oleh Abdul Rahman Hashim 
Apakah Hasan Ali lebih muliakan Zahid Md Arip, Mursyidul Am TIBAI 
daripada Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS?

Hormat sesama Ulamak - Dr Haron Din mencium tangan Nik Aziz
Apakah dia rela mencium tangan Mursyidul Am TIBAI?

Nampaknya isu jet peribadi Anwar sudah lenyap. Media arus perdana terutama Utusan Malaysia dan TV3 tidak berani lagi memutar isu ini yang terpercik ke muka pemimpin-pemimpin UMNO sendiri. Bukan itu sahaja, sebilangan bloger-bloger yang dipayungi UMNO juga sudah pun menghentikan isu jet ini kerana ia tidak membawa keuntungan poltik kepada UMNO/BN sebaliknya isu ini menjadi laba dan liabiliti kepada UMNO.
Isu SOROSISME yang dipalu untuk memalukan Pakatan Rakyat NGO's yang diangap pro mereka seperti SUARAM dan Malaysiakini.com, juga semakin hendak dilenyapkan kerana SOROS penyangak mata wang yang berketurunan Yahudi itu dikatakan telah berjaya memikat hati Tun Dr Mahathir dan Najib Razak sehingga melorongkan pertemuan mesra di antara mereka. Walaupun tanpa berniat untuk menyokong Yahudi, tetapi pertemuan pemmpin-pemimpin UMNO berkenaan dengan penyangak Yahudi itu telah menyebabkan isu SOROS bukan lagi relevan untuk menyerang Anwar dan konco-konconya.
Terkini pula. media arus perdana seperti Utusan/TV3 dan sebilangan bloger yang dipayungi UMNO/BN telah menyasarkan 'gimik politik' yang mempopularkan lagi tokoh-tokoh PAS seperti Dato' Dr Haron Din dan Ustadz Nasharuddin Isa.  Hasan Ali yang bukan lagi angota PAS telah bercanda politik dengan membuat kenyataan kononnya PAS akan menjadi lebih baik dan akan disanjung tinggi jika dipimpin oleh Dr Haron Din atau Ustadz Nasha berbanding Nik Aziz dan Hadi Awang. 
Apalah bebalnya Hasan Ali yang menganggapkan dirinya lebih pandai dari orang lain itu, tiba-tiba buat kenyataan bodoh seolah-olah sanjungan tingginya kepada Haron Din dan Ustadz Nasha boleh menyebabkan kedua-dua tokoh ini meninggalkan PAS untuk menyertai UMNO?  Kenapa Hasan Ali tidak licik untuk mengajak Haron Din dan Ustadz Nasha tinggalkan sahaja parti PAS dan mengajak kedua-dua tokoh ulamak ini menyokong sahaja UMNO seperti langkah yang diambil oleh Ustadz Jamil Khir Baharom (kini jadi Menteri), Ustazah Dr Mashitah Ibrahim (kini Timbalan Menteri), Ustadz Firdaus mantan Imam Masjid Negara (kini Pegawai Khas Hishammuddin) dan Ustadz Fathul Bhari (Imam Muda Ibu Pejabat UMNO).
Saya tetap percaya Hasan Ali tidak mampu hendak meyakinkan Dr Haron Din dan Ustadz Nasha bahawa UMNO adalah platfom terbaik untuk mereka meneruskan perjuangan menegakkan Harakat Islamiah berbanding PAS. Terlalu sukar untuk saya mempercayainya bahawa Haron Din dan Nasha akan menuruti nasihat sangsang Hasan Ali untuk dilaga-lagakan dengan Mursyidul Am dan Yang Dipertua PAS. Apakah Dr Haron Din terlalu kemaruk dengan jawatan seperti Hasan Ali yang semakin meracau setelah hilang jawatan?
Orang-orang UMNO pun bukan percaya sangat kepada Hasan Ali sebagaimana mereka juga tidak mempercayai Ezam Mohd Noor, Zulkifli Nordin, Zahid Md Arip dan konco-konconya yang kini diangap lebih UMNO daripada orang UMNO. Mereka yang kecewa ini hanya sebagai 'Sub Kontrak' kepada UMNO sahaja. Saya percaya kontrak politik sedemikian tidak akan bertahan lama kerana selepas ini UMNO pun takkan mencalonkan mereka untuk bertanding dalam PRU13 nanti.
Apakah jika Pas dipimpin oleh Dr Haron Din atau Ustadz Nasha maka Hassan Ali terfikir UMNO akan sokong perjuangan PAS? Kalau PAS ini dipimpin oleh Malaikat sekalipun, UMNO konsisten dan istiqomah akan terus menentang PAS. Eloklah Hasan Ali kena tingkatkan muhasabah terhadap dirinya dan belajar mengenali UMNO yang bukan secocok dengan naluri perjuangannya sendiri.
Tun Dr Mahathir Mohamad pun konsisten menyatakan bahawa PAS bukannya parti yang memperjuangkan Islam, malah hukum Hudud yang diperjuangkan oleh PAS menurut Mahathir bukanlah Hudud Islam, tetapi ia hanya Hudud PAS. Tun Dr Mahathir juga pernah menempelak dan mempersendakan kaedah perubatan Syifa' yang diamalkan oleh Haron Din. Begitu juga Dr Haron Din telah membidas Tun Dr Mahathir yang menjadikan 'syaitan yang dikenali' sebagai lebih baik daripada Malaikat yang tidak dikenali.
Begitu sarkastik tanggapan UMNO terhadap Hudud; oleh itu mana mungkin Dr Haron Din dan Ustadz Nasha akan mudah terhasut dengan kesongsangan Hasan Ali untuk melaga-lagakan mereka dengan Nik Aziz dan Hadi Awang. Hubungan mereka sesama ulamak lebih berpaksikan kepada keluhuran ilmu yang ada dalam dada mereka, bukannya ilmu agama yang diselaputi dendam kesumat seperti yang dimegahkan oleh Hasan Ali.
Bukanlah mudah untuk Haron Din dan Nasha berakhlak songsang seperti Hasan Ali. Lebih baik mereka betentang mata dengan Tok Guru Nik Aziz, Mursyidul Am PAS dan Tok Guru Hadi Awang, Presiden PAS daripada terjebak dengan kesongsangan Hasan Ali yang kini seangkatan dengan Ibrahim Ali, Zulkifli Nordin, Ezam Mohd Nor, Ruslan Kassim, Zaharin Hashim dan Zahid Md Arip yang menjadi Mursyidul Am TIBAI termasuk sekutu mereka Nallakarupan.
Kenapa Hasan Ali tidak berkata Mursyidul Am TIBAI, Zahid Md Arip lebih baik akhlaknya daripada Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS? Mursyidul Am TIBAI, tak berani menasihatkan CHUA SOI LEK (MCA) yang telah menghina Islam sepertimana mereka menibai Karpal Singh. Ahli Jemaah TIBAI lebih berani tibai ulamak yang perjuangkan Islam, manakala Hasan Ali hanya terkedu apabila rakan sekutunya menghentam ulamak Islam. Demikianlah songsangnya jika perjuangan tidak lagi sejati sebaliknya lebih beriri hati demi jawatan yang dicari. Hasan Ali bukan pejuang sejati!

Tiada ulasan: