Sabtu, 13 Oktober 2012

BANYAK SENJATA SERANG MUSUH...SENJATA ITU BALIK TEMBAK DIRI...SELAK KAIN MUSUH...SELAK LAGI BESAR KAIN SENDIRI....BALING MUSUH DENGAN TAIK@TAHI...TAIK TU JATUH BALIK ATAS KEPALA SENDIRI...JANGAN BERPOLITIK CARA BEBAL...SEBAB KITA DAH TAK KEBAL LAGI...KITA DALAM RANGKA MENERIMA HUKUM ALLAH...DARI KEJAHATAN YANG LAKUKAN SEKIAN LAMA

Siapa penyumbang RM40 juta untuk Umno Sabah

Abdul Aziz Mustafa, 13 Okt 2012
KUALA LUMPUR: Jika wang RM40 juta yang cuba diseludup ke Malaysia untuk Umno Sabah dibuat dengan cara yang betul, mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak takut mendedahkan siapa penyumbangnya, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Ketika ditanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Barisan Nasional (BN) malam tadi, Najib mengelak dari mendedahkan siapa penyumbang wang RM40 juta itu.

Bagi Mahfuz, antara persoalan utama berhubung sumbangan RM40 juta itu bukan sahaja siapa penyumbangnya tetapi mengapa ia disumbangkan.

"Tidak ada siapa percaya si penyumbang memberikan sumbangan kepada parti pemerintah dengan percuma begitu sahaja.

"Kalau penyumbangnya orang berniaga, semua tindakan perniagaan dibuat berdasarkan untung dan rugi sebab ia bukan badan kebajikan," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu sambil mempersoalkan keuntungan apa yang diharapkan oleh si peniaga tersebut dalam memberiikan sumbangan sebesar itu.

Sebab itulah, kata Mahfuz, isu utama berhubung sumbangan RM40 juta itu ialah kedudukan pihak yang menerima sumbangan dan pihak yang memberikan sumbangan.

"Yang menerima sumbangan ialah parti pemerintah dan tidak ada siapa pun yang percaya ia diberikan tanpa sebarang kepentingan," kata beliau.

Apa yang berlaku itu juga membuktikan penguatkuasaaan undang-undang di negara ini dibuat secara double standard dan berpilih-pilih, kata Mahfuz.

"Kalau pihak yang kerajaan Umno BN tidak suka, sudah pasti dibongkar dan diburu habis-habisan seperti yang berlaku kepada Suaram sekarang.

"Umno bukan sahaja terima wang dari luar negara malah RM40 juta itu diseludup, tetapi menteri kata dalam Parlimen kononnya tidak ada unsur rasuah," katanya.

Dalam jawapannya kepada soalan Ahli Parlimen Batu Tian Chua, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz berkata, "tidak ada unsur rasuah dibuktikan" di dalam kes itu.

Mahfuz juga mengecam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menimbulkan kecurigaan besar berhubung siasatannya terhadap penyeludupan wang RM40 juta itu.

Ketua Menteri Sabah yang juga Ketua Umno negeri, Datuk Seri Musa Aman sebelum ini menafikan tuduhan yang mengaitkan dirinya dengan hartawan balak, Michael Chia yang pernah ditahan pada 2008 kerana cuba menyeludup wang haram berjumlah RM40 juta.

Bagaimanapun, SPRM membersihkan dakwaan rasuah terhadap Musa dan Chia.

Scorpene: Peguam Perancis akan hadir ke Parlimen

Harakahdaily, 13 Okt 2012
KUALA LUMPUR: Dua peguam Suaram dalam kes Scorpene di Perancis, William Bourdon dan Joseph Breham akan datang ke Malaysia dalam masa terdekat untuk memberi taklimat berhubung isu itu kepada Ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

KeadilanDaily melaporkan, Pengarah Eksekutif Suaram, Cynthia Gabriel berkata, kedua-duanya telah memohon visa dan akan hadir sebelum sidang parlimen berakhir, November ini.

“Kita sedang merancang tarikh sesuai untuk bawa mereka beri penerangan di Parlimen. Mungkin dalam bulan November. Visa kedua-dua peguam untuk ke Malaysia telah dimohon minggu lalu.

“Kita akan bawa mereka masuk secara sah untuk beri penerangan kepada Ahli Parlimen Malaysia dan sekarang sedang cari tarikh sesuai,” ujar Cynthia yang dipetik portal PKR itu.

“Kalau boleh kita tak nak buat penerangan di Singapura. Itu hanya pilihan terakhir,” ujar beliau lagi.

Menurut Cynthia, kemasukan itu dibuat mengikut prosedur selepas Wisma Putra dan Jabatan Imigresen sebelum ini mengguna alasan untuk mengusir Bourdon atas alasan menyalahguna pas lawatan.

“Jadi kali ini kita mohon secara betul mengikut prosedur.

“Kita bawa masuk mereka kali ini secara sah dan harap kerajaan beri kerjasama. Wisma Putra tak perlu beri alasan untuk halang peguam jumpa klien (Suaram),” tegas Cynthia.

Pengawal keselamatan menang tuntut gaji minima

Hafizan Taib Selangorku, 13 Okt 2012
SHAH ALAM: Perjuangan sekumpulan pengawal keselamatan mendapatkan bayaran penyelarasan gaji minima dan kerja lebih masa berjaya apabila Mahkamah Buruh mengarahkan majikan membayar RM210,000 kepada pekerja terbabit.
Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi, Inovasi dan Kebudayaan, Rodziah Ismail berkata, kejayaan dalam kedua-dua kes tersebut diharap akan membuka mata pihak majikan supaya mereka lebih bertanggungjawab terhadap kebajikan pekerja mereka.

Beliau berkata, pihaknya menubuhkan satu jawatankuasa bertindak bagi menangani masalah itu yang dihadapi oleh 67 pengawal keselamatan yang membuat aduan berhubung masalah tunggakan gaji, penafian perlaksanaan pelarasan gaji, majikan tidak melaksanakan gaji minima diluluskan kerajaan serta tidak mencarum di dalam Perkeso dan KWSP.

“Masalah ini dihadapi mereka sejak 2011 yang mana bekerja di bawah Kementerian Pendidikan yang kebanyakannya menjaga sekolah-sekolah dengan mengatakan tidak mendapat banyak hak mereka yang mana semuanya 13 kes.

“Dengan kumpulan bertindak ditubuhkan kita  failkan tuntutan di Mahkamah Buruh pada 2011.

“Akhirnya pada 3 Januari lepas Mahkamah Buruh mengarahkan majikan membayar RM120,000 kepada mereka bagi tuntutan pertama dan RM90,000 untuk tuntutan kedua,” katanya dalam sidang media di sini semalam.

Turut hadir, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Rodziah berkata, dengan keputusan itu pihaknya akan meneruskan usaha bagi mendapat keadilan dalam kes lain demi kebajikan kumpulan pekerja berkenaan.

“Selepas kejayaan mereka, ramai pengawal keselamatan kini ingin mengabungkan diri dalam usaha membela kepentingan mereka tetapi dicadangkan mereka menubuhkan kumpulan mereka sendiri dan mereka ini ada yang dari luar Selangor seperti dari Perak dan Negeri Sembilan.

“Apa yang kita perjuangkan ini bukan sekadar mendapatkan hak kepada pekerja tetapi saya ingin nyatakan penyatuan yang kita telah usahakan yang mana berjaya dalam kontek melawan kezaliman yang ada,” katanya.

Kereta berjenama pun China boleh tiru (gambar)

http://atsixty-zakriali.blogspot.com, 13 Okt 2012

BUKAN SETAKAT HANDPHONE DAN BARANG BERJENAMA SHJ CHINA CIPLAK, KERETA BERJENAMA PUN CHINA BOLEH CIPLAK (4 GAMBAR)


Dadi Shuttle meniru Toyota Prado


Laibao SRV meniru Honda CRV


Geely Merrie 300 meniru Mercedes C


Hongqi HQD meniru Rolls-Royce Phantom
Na'im Nikmat@blog

# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.
'Generasi muda cenderung sinikal pada politik'
11:31AM Okt 13 2012  
Struktur dan proses demokrasi negara perlu diperluas dan diperdalam bagi membolehkan generasi muda terlibat secara langsung dalam proses membuat keputusan, kata Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah.

Beliau berkata secara umum, generasi muda cenderung bersikap skeptikal dan sinikal terhadap politik, namun rata-ratanya masih mempunyai keyakinan kepada amalan demokrasi.

"Untuk mendapatkan keyakinan mereka, demokrasi perlu ditambah baik. Dalam banyak cara, lakukan transformasi terhadap proses dan struktur institusi demokrasi yang akan meletakkan kedudukan demokrasi pada tempatnya," katanya pada Forum Anak Muda dan Demokrasi Tempatan anjuran Penang Institute di George Town malam tadi.

Forum yang dikendalikan Pengarah Akademi Pak Sako, Dr Afif Baharudin itu turut diambil bahagian anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dan aktivis anak muda dari Diskopi Group, Teo Lee Ken.

Saifuddin berkata golongan muda mempunyai kedudukan yang sangat penting dan mereka harus diletak sebagai komponen masyarakat yang bergerak bersama-sama kerajaan persekutuan, kerajaan negeri dan kerajaan tempatan dalam menggubal sesuatu dasar.

Beliau berkata penglibatan generasi muda dalam membuat keputusan tidak boleh diabaikan malah perlu ditegakkan kedudukannya.

"Saya fikir kita ada rentetan peristiwa dan sejarah yang menunjukkan ada masa dan ketikanya suara itu (suara generasi muda) didengar dan diterjemahkan sebagai dasar. Sebagai contoh, kalau ikut kronologi bermula dengan mahasiswa minta supaya Bahasa Malaysia dijadikan bahasa pengantar di Universiti Malaya.

"Mahasiswa antara yang menuntut ditubuhkan sebuah universiti menggunakan bahasa kebangsaan, maka lahirlah Universiti Kebangsaan Malaysia. Pelajar, antara yang paling vokal minta supaya dilahirkan Universiti Islam dan Bank Islam, dan itu sudah diwujudkan," katanya.

Beliau berkata lazimnya, generasi muda mempunyai tiga permintaan yang harus dipenuhi iaitu mereka mahu suara mereka didengar, peranan mereka diiktiraf dan isu-isu mereka diselesaikan dengan cara bersesuaian.

Justeru, Saifuddin berkata perkara yang penting dilakukan ialah bagaimana untuk memperkasa golongan muda bagi mengupayakan mereka berfikir dan bertindak sendiri.

Teo pula mencadangkan pihak yang memegang autoriti supaya mewujudkan rangkaian rasmi bagi melibatkan orang muda secara langsung dalam hal pentadbiran dan pembentukan dasar pada peringkat kerajaan negeri dan pusat.

"Jika dilihat terdapat layanan selektif diberi kepada anak muda. Penglibatan mereka lebih menonjol dalam aspek budaya dan hiburan tetapi dari segi ekonomi, sosial dan politik kumpulan ini dipinggirkan," katanya.

Beliau berkata pendidikan sangat penting terutamanya kepada golongan muda yang dilihat dapat membantu mereka untuk menyertai proses membuat keputusan di semua peringkat negara.

Teo turut menggesa generasi muda untuk berhenti mengamalkan corak pemikiran lapuk yang mengharapkan orang lain membuat keputusan bagi pihak mereka sebaliknya berusaha mengubah nasib sendiri.

Katanya demokrasi memerlukan penglibatan anak muda secara total kerana golongan inilah yang akan mewarisi apa sahaja yang ditinggalkan generasi sebelum mereka.

- Bernama
Petunjuk baru kes bapa wartawan ditembak
11:27AM Okt 13 2012  
Polis mendapat petunjuk baru berhubung kes pembunuhan bapa wartawan akhbar berbahasa Cina di Bukit Mertajam pada 21 September lepas.

Ketua Polis Negeri Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata pihaknya telah mengenal pasti beberapa suspek yang masih bebas dan percaya dapat menahan mereka dalam masa terdekat.

"Kita telah dapat petunjuk baru dan beberapa suspek yang terlibat dalam kejadian itu telah kita kenal pasti dan berdasarkan siasatan juga mendapati mereka terlibat dalam satu kejadian tembak pada tahun 2009," katanya kepada pemberita di Bukit Mertajam hari ini.

Beliau berkata siasatan juga mendapati penjenayah menggunakan senjata yang sama dalam kejadian tembak pada tahun 2009 itu untuk membunuh Yeap Cheng Chye, 47, seorang peniaga nasi ayam.

"Mereka adalah orang tempatan dan polis percaya suspek terlibat masih berada di sekitar negeri ini," katanya.

Dalam kejadian pukul 11 malam itu, bapa kepada wartawan Guang Ming Daily tersebut maut ditembak di perkarangan pangsapuri Taman Sejahtera Jaya.

Mangsa yang baru pulang daripada berniaga dikatakan ke pangsapuri berkenaan untuk menghantar pinggan mangkuk ke rumah pekerjanya.

Semasa mangsa hendak menyerahkan barangan itu, datang dua lelaki yang menaiki motosikal di mana pemboncengnya telah melepaskan empat das tembakan ke arah Yeap.

Mereka juga melepaskan dua das tembakan kepada pekerja mangsa yang berada di situ yang cuba menyelamatkan diri apabila melihat kejadian tersebut.

- Bernama
Tim menteri: Serangan pada Soros berpotensi 'makan diri'
  • Ahmad Fadli KC
  • 9:38AM Okt 12 2012
 
Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah berpandangan bahawa serangan yang kini dijalankan BN ke atas George Soros, berpotensi "memakan diri sendiri" kelak.
Atas dasar itulah, katanya, beliau tidak gemar menyerang Soros mahupun NGO Suaram yang didakwa sebagai penerima dana daripada badan yang didakwa mempunyai kaitan dengan jutawan tersebut.

saifuddin abdullah taylors 050812"Kalau kita tunjuk keburukan produk orang lain kita tak boleh kawal kualitinya sedangkan mereka boleh kawal (kualiti) produk mereka," kata Saifuddin yang juga ahli majlis tertinggi Umno.

"Bagaimana jika Soros yang (hari ini) kita hentam esok lusa dia buat kenyataan yang sesuai dengan kita.

"Sebab itu saya tak begitu berminat menghentam Soros atau menghentam Suaram," kata Saifuddin (atas) kepada Malaysiakini semalam.

Soros, peniaga mata wang kontroversi dan dermawan, dipersalahkan sebagai punca konflik kewangan yang melanda Malaysia semasa krisis ekonomi tahun 1997-98.

Ddan baru-baru ini, beliau didakwa pula mahu menjatuhkan BN dengan membiayai NGO antikerajaan.

Sejak beberapa minggu lalu, sekumpulan penulis blog prokerajaan dan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia, mengecam NGO, termasuk badan hak asasi manusia, Suaram dan gerakan reformasi pilihan raya, BERSIH, kerana menerima pembiayaan daripada Open Society Foundation Soros.

Malaysiakini juga turut menjadi sasaran ekoran hubungannya dengan MDLF, sebuah dana pelaburan yang memiliki 29 peratus kepentingan dalam portal berita bebas itu.

Kalau betul pertemuan Najib-Soros tunggulah...
MDLF mengumpulkan modal dari bank, kerajaan dan agensi-agensi pembiayaan, yang termasuk yayasan Soros.

saifuddin abdullah evidence act forum 2Pada hari Ahad, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad turut sama menuduh Malaysiakini bersekongkol dengan Soros untuk perubahan rejim bagi "meletakkan calonnya sebagai perdana menteri dan menteri-menteri dalam kerajaan Malaysia".

"Pandangan saya tentang Soros ialah dia masih seorang penyangak mata wang dan dia sebatikan kejahatan ini dengan menggunakan wang untuk meletakkan orang sepertinya untuk memerintah negara-negara yang disasarnya. Dan Malaysia jelas salah satu sasarannya," tulis Dr Mahathir dalam New Straits Times.

Dengan menyambungkan dua titik berbeza, Mahathir membuat kesimpulan liar bahawa "satu undi untuk pembangkang adalah undi untuk Soros."

Dalam keriuhan isu tersebut, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pula dilaporkan bertemu Soros secara diam-diam di New York, dua tahun lalu.

azlanIa pertama kali didedahkan minggu lepas oleh ahli parlimen Subang, R Sivarasa dalam program debat dengan Ketua Penerangan PERKASA, Ruslan Kassim.

Mengulas perkara itu, Saifuddin menyifatkan berita itu sebagai bukti tindakan mempromosikan BN lebih baik daripada menyerang Pakatan.

"Itulah yang saya kata tadi. Saya tahu ini dekat pilihan raya dan kita harus berkempen mendapatkan sokongan rakyat tetapi saya lebih suka untuk bercerita tentang nilai-nilai yang kita nak bawa daripada BN daripada menghentam orang lain.

"Kalau betul Datuk Najib bertemu Soros kita akan tunggulah apa sebenarnya yang berlaku dalam pertemuan itu," katanya.

 
  • Jamaluddin Hj Ahmad · Pengulas Tertinggi · National Restaurant Association of America, Cicago
    Datuk Saifuddin Abdullah sahaja yang benar benar berpolitik secara gentlemen.... tidak mengutuk pihak lawan... tapi mempromosikan ada kekuatan yang mereka ader.. dan apa kebaikan yang telah mereka buat selama ini... Pesanan untuk Najib, Mahyudin yang lain lain... ambil lah nasihat Datuk Saifuddin ini sebelum terlambat, walaupun sudah tahu tidak akan ader masa depan untuk UMNO selepas PRU nanti...
    • Uwais Al Qarni · Pengulas Tertinggi · UKM, Bangi
      Datuk Saifuddin Abdullah nampak menonjol skrg kerana ada maklumat mengatakan bahawa namanya tidak ada dlm senarai calon NAJIBoROSMAH PRU-13 nanti...
    • Botol Kicap · Pengulas Tertinggi
      kami sokong Datuk Saifuddin Abdullah... tapi kami lebih menyokong pakatan rakyat utk PRU13 ♥
    • DzulsharifDzul Sharif · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Kuli-kuli sahaja
      Sebenarnya MAMAK sendiri dah takut..macam2 dia kata polong itu ini....
  • Diplomatik Bebas · · Pengulas Tertinggi · 181 subscribers
    "Dan ingatlah (wahai Muhammad), ketika orang-orang kafir musyrik (Makkah) menjalankan tipu daya terhadapmu untuk menahanmu, atau membunuhmu, atau mengusirmu. Mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya." Surah Al-Anfal, ayat 30.

    KAMI UNDI PAKATAN RAKYAT!!!!!
    • Fais Aisha · umur 30 tahun
      Datuk Saifuddin... menteri BN yg paling aku respect...
    • Uwais Al Qarni · Pengulas Tertinggi · UKM, Bangi
      Dalam Umno, Seorang dlm ramai.... Dlm PR terlalu ramai.. Individu yg benar2 bercakap bagi pihak rakyat.
    • Ibnu Sabil · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Mission Impossible HQ · 128 subscribers
      Fais Aisha aku setuju... pada aku beliau adalah satu2 menteri kabinet BN yang ada otak & guna akal, dari dulu lagi pandangan & kritikannya moderate malah kadang2 wujud sedikit pertentangan dgn kehendak umno, sbb itu beliau tdk popular malah dikhabarkan tidak akan dicalonkan pada PRU13...
    • Yusoff Alias · · Pengulas Tertinggi · Owner di Self Employed and Loving It!
      Madey mana fikir itu semua. asyik fikir nak tongkat dunia sampai mati.
    • Anuar Safian · Pengulas Tertinggi · University of Malaya Centre for Continuing Education (UMCCed)
      Bukan sekadar serangan ke atas soros bakal memakan diri BN tetapi serangan dalam isu Islam, Raja dan Melayu selama ini juga telah memakan diri UMNO dan BN kerana isu2 di atas yang dibangkitkan oleh mereka adalah perbuatan dari tangan mereka sendiri!
    • Bangsal Parliment · Pengulas Tertinggi · UNHCR
      ...ASAL BUKAN LGBT...

      ...ASAL BUKAN LGBT...
    • Bangsal Parliment · Pengulas Tertinggi · UNHCR
      Ibnu Sabil : ...ASAL BUKAN LGBT...
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Tiada bukti langsung Pemimpin PR atau NGO SUARAM mengenali SOROS. Namun memang ada bukti jelas puak2 UMNO dan Pemimpinnya mengenali Soros secara lebih dekat.Misalnya pertemuan Mahathir dgn Soros di Kuala Lumpur pada tahun 2006..///...///..//
    • Bangsal Parliment · Pengulas Tertinggi · UNHCR
      AKU SOKONG SIAPA SAJA...ASAL BUKAN LGBT...
    • Rokiah Khalid · Pengulas Tertinggi · SMDB Taiping
      S Ibnu: btooll der, toolll der, berani kerana benar walaupun dengarx namanya dtiadakan dalam senarai calun pok jibbb ....

      YB Datok Saifuddin, rezki Allah bagi amat luas .... jika x ade ddarat .... dalam laut luas pun banyak lagi rezkiiii ... percayalah rezki dtangan Allahhhh sahaja n bukannya dtangan manusia yang yang menjadi hamba kepada Allahhhh .....
    • Nor Wahid · · Pengulas Tertinggi · HOD di ISC (NSK Group)
      Kita dah tahu kerja dia sebagai Speculator mata wang tapi yang kita bodoh tak pandai business mata wang, pi buat business tu buat aper? Nak lepaskan diri sendiri pergi cari salah orang lain. Kes ni ibarat macam nilah..dah tahu laut bergelora dan bot kita kecik, tapi nak juga keluar tangkap ikan..bila Bot karam salahkan ombak besar....tollll. Rakyat Malaysia yang bulat2 percaya auta ni pun 2 kali tolllll..
    • Bangsal Parliment · Pengulas Tertinggi · UNHCR
      ........kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya." Surah Al-Anfal, ayat 30.
      Kalau UMNO / BN menipu Allah akan gagalkn...
      AKU SOKONG SIAPA SAJA.....ASAL BUKAN LGBT...
    • Che Sukri Abu Bakar · Pengulas Tertinggi
      Mana ada dalam sejarah Melayu sejak zaman Hang TUAH dan zaman Hang Nadim org cerdik Akan di BERI TEMPAT tunggu masa lah akan di PANCUNG atau di humban ke DALAM LAUT macam Hang Nadim dalam sejarah Singapura di langgar TODAK
    • Wong See Pang Wong
      Fais Aisha INILAH MENTERI UNTUK RAKYAT MALAYSIA..... YANG LAIN TUR MENTERI UM.....
    • Kriket Kaler · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Pakatan VS Pencacai Umngok
      datuk saifudin, umno dah nak karam... tggu apa lg mai la join PR.. kapal baru, enjin pun power lg...
  • Love Harith · Pengulas Tertinggi
    Antara pandangan yang sedikit cerdik dari MT umno.. tapi sayang, masih lagi dikelilingi oleh kalangan yang paling tak cerdik, perompak dan penyamun... Berhijrahlah datuk saifuddin.
    • Botol Kicap · Pengulas Tertinggi
      kami sokong Datuk Saifuddin Abdullah... tapi kami lebih menyokong pakatan rakyat utk PRU13 ♥
    • Bangsal Parliment · Pengulas Tertinggi · UNHCR
      ...ASAL BUKAN LGBT...
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi · SMPUTERA
      Org mcm datuk saifuddin ini perlu ada dlm umno (w'laupun hanya dia sorang). Krn dia boleh sikit sebanyak bertindak sbagai penasihat bagi umno yg terlampau hilang arah/sesat. w'laupun nasihatnya x berjaya selamatkan umno, sekurang2nya adalah jugak check & balance pd umno dari melalut x tentu arah. Saya ingat, walau umno/bn tumbang dlm PRU13 akan dtg (insyaallah), akan ada tempat utk org sperti datuk saifuddin dlm kabinet PR. Itupun dah tentu dgn persetujuan PR. Org2 bermutu sebegini x kan lah kita nak let it go mcm tu jer...
  • Zen Zizat · Pengulas Tertinggi · Penang, Malaysia
    MENTERI YANG BERBUDI BICARA
  • Keris Mas Sejati · · Pengulas Tertinggi · 149 subscribers
    Soros! Soros! Soros! Mohon hantar team senaman punggong di depan rumah Soros dan rakannya di Malaysia ni!
PM: Tiada salahnya saya jumpa Soros
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:03AM Okt 13 2012
 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengesahkan bahawa beliau bertemu dengan jutawan George Soros di New York dua tahun lalu.

Najib menegaskan pertemuan di Manhattan itu diadakan "atas permintaan dia" - yang pernah didakwa sebagai penyangak mata wang sewaktu krisis ekonomi Asia pada 1997.

najib razak with umno supreme council members"Ya, saya jumpa atas permintaan dia (Soros), dan selepas Tun Mahathir pun jumpa George Soros. Saya anggap itu tidak ada masalah, bagi saya nak jumpa George Soros.

"Yang penting apa yang dibincangkan. Jadi kita tak bincang nak menjatuhkan kerajaan atau mendapatkan kewangan dan sebagainya. Ia adalah kunjungan hormat yang biasa," katanya selepas diminta pemberita untuk mengesahkan pertemuan itu.

Ditanya apa yang dibincangkan dalam pertemuan tersebut, Najib yang juga pengerusi BN berkata:

"Ia adalah pertemuan antara dua pihak, ia adalah kunjungan hormat".

"Tidak ada salah, tidak ada niat jahat, dan tidak ada perkara yang perlu dibimbangi," katanya lagi.

Ditanya sama beliau menasihat Soros jangan membiayai kepada "kerajaan boneka", Najib berkata:

"Kami tidak bercakap mengenai perkara itu dan beliau tidak menyentuh mengenai perkara tersebut.

"Saya berjumpa dengannya kerana beliau mahu bertemu dengan saya.

"Dan hakikatnya Tun Mahathir bertemu dengan beliau sebelum ini. Tak ada salah," katanya sambil menegaskan pertemuan tersebut adalah kunjungan hormat dan tidak ada masalah mengenainya.
  • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
    NAJIB DIPANGGIL MENGADAP YAHUDI LORD SOROS - kah kah kah kah Saya Jumpa Soros.. pasai bini Saya Asyik BOROS.. kah kah kah, Nasib Soros Belanja.. Tuduh Anwar mcm2.. Satu gambaq Anwar ngan Sioros pun takde.. Yg Terbukti Najib, Mamak Kutty mahathir dan menteri Kewangan Nor Mohd yacop Jumpa Soros..kah kah kah kah.
    • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
      Kah kah kah... NAJIB menggunakan perkataan KUNJUNGAN HORMAT.. Maknanya dipanggil Mengadap.. Berita Terkini : Najib dipanggil Mengadap Duli Yahudi Yg Maha Halia SorosAl-Yahudi ketika dalam kunjungan rasmi. PM Islam Wasatiyyah ini berpeluang Berjumpa Duli yg Maha Halia atas jasa Najib Mengupah Firma Penasihat yahudi APCO dgn Bayaran RM77juta duit Rakyat Malaysia..kah kah kah kah
    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Ipoh Mali
      SAPA YG DATANG MENGADAP TU... SIAPA YG DATANG NAK BERJUMPA...? KESIAN AWAK NI TAK FAHAM BAHASA.. MEH AKU BAGI FAHAM...
      'Najib menegaskan pertemuan di Manhattan itu diadakan "atas permintaan dia' DAH FAHAM KAN... KAH.KAH.KAH.
    • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
      Sape SOROS ni Nak Jumpa PM Malaysia.. SOROS Presiden Amerika? Ulama Besar Dunia..? Presiden IRAN? Raja Saudi.. SOROS tu YAHUDI yg Mamak Kutty Gelar Penyangak.. kah kah kah kah
  • Mohd Azrul Azuan · Pengulas Tertinggi · Student di Universiti Al-Azhar, Mesir
    Semacam je nadanya apabila berkali-kali mengaitkan bahawa Dr M terlebih dahulu berjumpa dengan Soros. Nak berlindung di belakang Dr M ke DS Najib? Itu la, lain kali jangan pakai tembak je orang, bila terkena batang hidung sendiri, baru tau nak cari pelindung.
    • Hashim Hidayah · Universiti Teknologi Malaysia
      10 tahun dulu boleh la utusan keluar apa-apa cerita, orang akan terima bulat sebab media pengimbang xbanyak. Sekarang, satu berita keluar, berpuluh2 pula keluar cerita dari pihak lain. Bak kata orang tua2 meludah ke langit!
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi · SMPUTERA
      Sekali air bah, sekali pantai berubah. Ia x semudah itu utk coverline wahai datuk najib. Sekali citer ini keluar, amat buruk impaknya pd umno/bn. Selama ini dituduh suaram menerima dana dari soros & lain2 lagi citer berkaitan. Rupa2nya ada citer lain yg terdedah skrg, bahawa awk sendiri pun ada jumpa soros. Utk tujuan apa pun x tahu. penerangan awk kat atas itu x akan menghilangkan sifat ingin tahu rakyat knape sbnarnya perjumpaan itu berlaku. Itulah, lain kali fikir 2 kali sblom menyerang mana2 pihak dgn tuduhan semberono. krn disa'at kita mengaibkan org lain sedemikian, kita sbnarnya bakal mengaibkan diri kita sendiri, sperti yg telah berlaku. What goes around will come around, what u give u get back. & ketentuan Allah itu mengatasi sgala ketentuan. Fikirkan....
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi · SMPUTERA
      Klau masih ada yg x perasan, setiap perangkap yg dipasang oleh umno/bn memakan diri mereka balik sejak 2 menjak ini. Apa kalian (kem umno/bn) masih x nmpak lagi ker bahawa campurtgn dari langit telah berlaku?? Benarlah firman Allah, "mereka membuat tipudaya, & Allah membalas (menggagalkan) tipudaya mereka. & Allah itu adalah sebaik2 Pembalas bagi tipudaya" al-'Imraan. Klau campurtgn dari langit telah berlaku, pesanan saya, umur bn dah x panjang. Bersedialah utk tumbang x lama lagi dgn kekuasaan Yg Maha Berkuasa. Sesungguhnya x ada apa2 & sesiapa yg dpt melawan ketentuanNya...
    • Mat Oo ·
      Wan Adib Wan Roslan 1. penyangak bertemu penyangak
      2. penyangak mata wang bertemu penyangak tipu duit negara
      3. 1 UNDI PADA UMNO / BN BERMAKNA 1 UNDI PADA PENYANGAK
      4. 1 UNDI PADA UMNO / BN BERMANA 1 UNDI PENIPU
      5, 1 UNDI PADA UMNO / BN BERMAKNA 1 UNDI PADA MUSUH NEGARA
      6. 1 UNDI PADA UMNO / BN MALAYSIA AKAN HANCUR

      UMNO / BN TELAH MELEMBUKAN PBODEK DAN PERJILAT SERTA PENYOKONGNYA HAHAHAHAHAHA DAH JD LEMBU
    • Go Spain · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Utusan syaitan terus xde kluaq perkataan soros dah..kalau ada pun mungkinkah berbunyi begini-matdet boleh y aku xboleh-PM umno...
    • Shakri Othman · Pengulas Tertinggi
      jual nama mahathir teringat khalil yaakop bekas MB pahang di tuduh rembat balak negeri pahang..bila disiasat BPR dah tak ada jalan nak selamat diri jual nama sultan,mengaku memang dia buat tapi sultan punya....last2 khalil jadi raja melaka ....hebat malaysiaku...bila penyanggak dgn penyamun jadi pemerintah hancur negara...
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Hahaha..Kalau pemimpin UMNO jumpa SOROS dan terima dana dari luar tak salah. Tapi kalau pembangkang, tak pernah jumpa SOROS pun salah jugak. Kecoh satu Malaysia mengutuk NGO pembangkang menerima dana dari luar. Sekarang rakyat dah jelas siapa pemimpin UMNO yg sebenarnya. Inilah sikap hipokrit Syaitan yg dikenali dgn nama UMNO...//////.....
    • Hadi Kamaruzzaman · Pengulas Tertinggi · Ipoh, Perak
      biasa la UMNO..tembak dlu pikir kemudian...dah nama UMMM no Otak...mmg x bijak bila buat perancangan...mmg i.q tahap lembu..
  • Pas Kulaijaya · · Pengulas Tertinggi · المعهد المحمدي للبنين · 109 subscribers
    Najib kantoi...kunjungan hormat kata dia. Inilah kerja-kerja syaitan yang dikenali. Dia yang menyembah kt yahudi, dia tuduh pihak lain pulak.
    • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
      Kah kah kah... NAJIB menggunakan perkataan KUNJUNGAN HORMAT.. Maknanya dipanggil Mengadap.. Berita Terkini : Najib dipanggil Mengadap Duli Yahudi Yg Maha Halia SorosAl-Yahudi ketika dalam kunjungan rasmi. PM Islam Wasatiyyah ini berpeluang Berjumpa Duli yg Maha Halia atas jasa Najib Mengupah Firma Penasihat yahudi APCO dgn Bayaran RM77juta duit Rakyat Malaysia..kah kah kah kah
    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      SAPA YG DATANG MENGADAP TU... SIAPA YG DATANG NAK BERJUMPA...? KESIAN AWAK NI TAK FAHAM BAHASA.. MEH AKU BAGI FAHAM...
      'Najib menegaskan pertemuan di Manhattan itu diadakan "atas permintaan dia' DAH FAHAM KAN...
    • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
      Ahmad Albab Sape SOROS ni Nak Jumpa PM Malaysia.. SOROS Presiden Amerika? Ulama Besar Dunia..? Presiden IRAN? Raja Saudi.. SOROS tu YAHUDI yg Mamak Kutty Gelar Penyangak.. kah kah kah kah Dah la Yahudi.. Penyangak Pulak tu.. kah kah kah Besar Betui SOROS pade Najib..
    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Ipoh Mali
      PENULIS MALAYSIAKINI PUN AWAK BOLIH PUTAR AYATNYA, NAMPAK SANGAT AWAK NI MEMANG KAKI PUTAR ALAM... TONY PUA MINTA SEDEKAH PADA SOROS UNTUK AWAK SEMUA, APA PULA CITERNYA.....KAH.KAH.KAH...
    • Zainudin Zain · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Self Employed and Loving It!
      KAH KAH KAH AHMAD ALBAB PENJILAT YAHUDI
    • Ahmadi Osbina · Pengulas Tertinggi
      Ahmad Albab AL HALAK AL LEMBAB
      ARTINYA: ahmad al pintu al tandas al lembab
      kesian kamu ni nampaknya TERLALU FANATEK YAHUDI
      MENDIRIKAN BENANG BASAN, nabi kata PENDIRI BEBANG BASAH adalah satu dari 4 tanda ORG MUNAFIK
    • Isma Ramli · Pengulas Tertinggi · SMK Kota,Kota Baharu
      Oooo..kalau dapat duit Dari soros dikira pengkianat,even asing,nk menjatuhkan kerajaan.Yang aku duk rasa ramai rakyat perabih duit nak jatuhkan UMNO kit.
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Hahaha..Kalau pemimpin UMNO jumpa SOROS dan terima dana dari luar tak salah. Tapi kalau pembangkang, tak pernah jumpa SOROS pun salah jugak. Kecoh satu Malaysia mengutuk NGO pembangkang menerima dana dari luar. Sekarang rakyat dah jelas siapa pemimpin UMNO yg sebenarnya. Inilah sikap hipokrit Syaitan yg dikenali dgn nama UMNO...//////........................
    • Norashikin Abdul Rahman · · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
      kesian dia bertungkus lumus mempertahankan najib...
    • Mno Ros · Pengulas Tertinggi
      Ipoh Mali .. memang tak salah sYaiTun jumpa ngan Penyangak.. Cow Team broo..
    • Kriket Kaler · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Pakatan VS Pencacai Umngok
      ahmad lembab a.k.a pencacai rm20
    • Moktan Bakong · Pengulas Tertinggi
      Kriket Kaler ...TEROK CAI2 NAK COWER BOS TAK DA TELOR...HANCUUUS
  • Ab Zhaq' · Pengulas Tertinggi · SDBL
    Tapi keanapa pihak lain jumpa SOROS di tuduh macam macam. Sama dengan kot...
    • Fahim Kun · · Pengulas Tertinggi · 岩手大学
      TU la pasal, kalau DSAI, yang tak jumpa pun kene tuduh macam2. Apa la pemimpin2 negara ni, nak cari modal pun jangan la kene batang hidung sendiri, nampak sgt dalam kepala ada kacang je..
    • Ahmadi Osbina · Pengulas Tertinggi
      SI PENCURI PUN MENJERIT
      PENCURIIIIIIIIIIIPENCURIIIIIIIIIIIPENCURIIIIIIIIIII
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Fahim Kun : Sbb itulah Najib jadi pemimpin UMNO sbb dia BUDUH, hanya berlindung di bawah ketiak Mamak kutty..
  • Pyan Pyon · Pengulas Tertinggi
    akhirnya.......makan tuan balik,, bukan semudah itu menuduh orang lain yang bukan2.....akhirnya taik kena kat muka sendiri..kita tunggu apa chai nak pertahan...
    • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
      Kah kah kah... NAJIB menggunakan perkataan KUNJUNGAN HORMAT.. Maknanya dipanggil Mengadap.. Berita Terkini : Najib dipanggil Mengadap Duli Yahudi Yg Maha Halia SorosAl-Yahudi ketika dalam kunjungan rasmi. PM Islam Wasatiyyah ini berpeluang Berjumpa Duli yg Maha Halia atas jasa Najib Mengupah Firma Penasihat yahudi APCO dgn Bayaran RM77juta duit Rakyat Malaysia..kah kah kah kah
    • Selempang Merah · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur
      Wkakakaka.. Sekurang2 si najib tak terima dana dari yahudi.. Wkakakaka
    • Pembangkang Berhemah · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Penganggur
      selempang, ko percaya bulat2 kata najib? bangang betul ko ni
    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      LAGI MENJATUHKAN KEMALUAN TONY PUA BILA MINTA SEDEKAH PADA SOROS..KAH.KAH.KAH...
    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Ipoh Mali
      SAPA YG DATANG MENGADAP TU... SIAPA YG DATANG NAK BERJUMPA...? KESIAN AWAK NI TAK FAHAM BAHASA.. MEH AKU BAGI FAHAM...
      'Najib menegaskan pertemuan di Manhattan itu diadakan "atas permintaan dia' DAH FAHAM KAN....
    • Pembangkang Berhemah · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Penganggur
      ahmad lembab, berak tepi jalan xkan mengaku, bodoh betul ko percaya kata2 syaitan, manusia paling bangang yg pernah aku jumpa
    • Putera Bangsa · Pengulas Tertinggi · Bangalore University
      wahai Selempang Merah saudaraku....Najib sedang Nazak sekarang ni... dia pergi jumpa Soros sudah pasti untuk mohon bantuan YM tuan Soros, si yahudi laknatullah tu.......UMNO nak sembunyi apa lagi...isu ini sudah pasti akan memberikan kesan yg sangat buruk kpd UMNO..Reformasi 3X
    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Pembangkang Berhemah
      KO LAH YANG BERAK TEPI JALAN... KO TAU KE SYAITAN CAKAP MACAMANA...? CUBA KO BAGITAU AKU BAHASA APA SYAITAN TU BERCAKAP DENGAN KO.. AKU RASA KO NI MEMANG DAH 3/4 ELOK CEPAT2 MAKAN UBAT... ORG YG NAK MASUK TG. RAMBUTAN SAJA YG FAHAM BAHASA SYAITAN NI.... KEH.KEH.KEH....
    • Pembangkang Berhemah · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Penganggur
      ahmad memang ko bodoh... ko xkan xtau selama ni mahathir dah istiharkan bahawa umno tu syaitan yg dikenali, xpercaya ko tanya mahathir lah, bahasa dia sama dgn bahasa ko cuma dia lorat utara
    • Hilman Azman · Pengulas Tertinggi · SMK Munshi Abdullah
      aku penah nampak snarai nama pesakit kt TG RAMBUTAN satu-satu nya yg hidup sampai matinya kt situ..namanya Ahmad Albab bin Lembapok.. pastu slalu meroyan "hidup Amenu,Hidup Be'end,Hidup Najib" sehari 500x...kasian
    • Omar Muda · Pengulas Tertinggi · Tawau
      Pembangkang Berhemah:,..Penyokong UMNGOK...undi BN..maknenya undi Soros..tu kata bapa syaitan..
    • Mathen Munisamy · Pengulas Tertinggi
      Selempang Merah ! Selempang Merah ! mana u tau dia tak terima wang dari soros? yang 40 juta untuk sabah datang dari dana mana ? mukin soros? ini baru sikit ,entah berapa juta lagi masuk, sudah lah u orang otak rosak, takboleh nak repair lagi, apa umno cekap percaya bulat bulat. tuhan ada bagi otak , berfikir la sikit , yang mana betul yang mana komplot untuk tipu rakyat.
    • Ahmadi Osbina · Pengulas Tertinggi
      SEKALI JUMPA DAPAT 40 juta
    • Mat Oo ·
      Selempang Merah 1. penyangak bertemu penyangak
      2. penyangak mata wang bertemu penyangak tipu duit negara
      3. 1 UNDI PADA UMNO / BN BERMAKNA 1 UNDI PADA PENYANGAK
      4. 1 UNDI PADA UMNO / BN BERMANA 1 UNDI PENIPU
      5, 1 UNDI PADA UMNO / BN BERMAKNA 1 UNDI PADA MUSUH NEGARA
      6. 1 UNDI PADA UMNO / BN MALAYSIA AKAN HANCUR

      UMNO / BN TELAH MELEMBUKAN PBODEK DAN PERJILAT SERTA PENYOKONGNYA HAHAHAHAHAHA DAH JD LEMBU
    • Roe Kas · Pengulas Tertinggi · Petaling, Kuala Lumpur, Malaysia
      Ipoh Mali "Kunjungan hormat KAMU TOLONG AKU,AKU TOLONG KAMU"
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Hahaha..Kalau pemimpin UMNO jumpa SOROS dan terima dana dari luar tak salah. Tapi kalau pembangkang, tak pernah jumpa SOROS pun salah jugak. Kecoh satu Malaysia mengutuk NGO pembangkang menerima dana dari luar. Inilah sikap hipokrit Syaitan yg dikenali dgn nama UMNO.../////
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Selempang Merah :
      Hahaha....Tapi Najib terima dana dari luar sbyk RM40 juta utk UMNO sabah daripada org yg tidak dikenali. Mungkin itulah sumbangan dari Syaitan yg tidak dikenali...hahaha
    • Zokapaly Ibrahim · Pengulas Tertinggi · Skkt kinrara
      aku caya dia bincang tentang 1malaysia
    • Rockers Man · · Pengulas Tertinggi
      Selempang Merah ; ttak terima dana dari yahudi?...tapi saudara mara kepada yahudi
    • Raqiah Idris · · Pengulas Tertinggi
      Ahmad Albab ko ni ngok laaaa...sama mcm pm....
    • Smart Tinta
      selempang! UMNO memangnya pelahap duit, jual negara contoh singapura kita kasi percuma. dah le kasi tanah siap kasi air lagi. makna nya kasi tanahair. bodoh tahap gaban. pemuda UMNO johor pun masa tu berteriak, "langkah mayat kami dulu kalau sigapura dapat kermerdekaan" sekor pemuda umno pun tak mampus. dayus.
    • Norashikin Abdul Rahman · · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
      kesian dia... bertungkus lumus bela najib...
    • Abdul Halim Bin Hassan · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Tukang Kebun
      Selempang Merah............ha ha ha lurus bendul.
    • Jamil Awab · Pengulas Tertinggi · MPTAA
      Selempang Merah , bro, kalau dah jumpa Soros tu maknanya memang pergi melututlah minta sedekah, minta nasihat. Kerja Syaitan yg dikenali memang macam isi dengan kuku bersama Yahudi. Apa benda yg senang tu pun kau tak boleh fikir bro. Memang pencacai umno bebal dan bangang tak boleh diajar! ABU!!!
    • Jamil Awab · Pengulas Tertinggi · MPTAA
      Ahmad Albab , bro, pencaci taraf kau ni memang mudah diperbodoh2kan Najib. Adanya pencacai spt kau ni lah membantu mempercepatkan lagi umno/BN menjadi mendiang pada PRU13! ABU!!!!
    • Kriket Kaler · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Pakatan VS Pencacai Umngok
      pencacai umno nie terlalu byk hidu tahi nie, perlu diberi pemulihan nie...kesian dorang
    • Ammoc Lat · Pengulas Tertinggi · Importer di Beijiale Co.Ltd
      Pembangkang Berhemah . SM bodoh macam lembu jugak tu lah dah klu otak dah bangang dan mata buta ..... kunjungan hormat tentang apa ? sape dia soros adakah dia presiden & pm negara mana2 ?
    • Braim Drive · Pengulas Tertinggi · SMK Dato Pengawa Timor
      DAH LEMAU... KO NI
    • Akik Desa · Pengulas Tertinggi · Miri, Sarawak
      Pembangkang Berhemah.
      Khakhakha.. Sekarang baru Pok Jib ngaku diri berak tengah jalan sebelomnye kenapa tudoh orang lain.. kini bukan era tahon 60an, 70an dan 80an la Pok Jib..
    • Jhans Lumungking · Kota Kinabalu
      selempang, 40 juta utk umno sabah tu dari mana? soalan saya ialah, kenapa harus seludupkan wang tu untuk beri pada umno? engkau tau tak apa makna SELUDUP tu? engkau tak risau kah duit tu haram? ooohh..kalau untuk umno, tak kisah dari mana datang duit, takda masalah kan tuan selempang...

Tiada ulasan: