Khamis, 24 Mei 2012

SAMPAI BILA KITA NAK TONGKAT DUNIA...SAMPAI BILA KITA JADI ORANG TAK MENGENANG BUDI...JADI PEMBELOT...KITA AKAN KECUNDANG BILA DITAWARKAN...PANGKAT...WANITA DAN HARTA...TU SEBAB RASULLULLAH SAW MENOLAKNYA....

Korupsi si Mahathir?
Posted on Wednesday, May 23 @ 03:23:39 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Sumber Chronicle Mailbag

Sepertimana yang dimahukan oleh rakyat, pembayar cukai dan pengundi telah membayar ‘visi’ Mahathir dalam bentuk perbelanjaan memperkayakan vendor yang dipilih di sepanjang pemerintahannya, semua dibayar oleh wang pembayar cukai atau rakyat. Korupsi Mahathir berdasarkan MAKLUMBALAS SOROS KEPADA MAHATHIR '- Diadaptasi dari Bangkok Post (Tidak diterbitkan di Malaysia)

Saya sentiasa berkata bahawa Dr Mahathir adalah ancaman kepada rakyatnya sendiri. Kini anda dapat melihat kesan kebodohan beliau apabila ringgit telah susut separuh nilainya dalam masa semalaman dan ekonomi merundum. Tindakannya telah menyebabkan kepayahan kepada berjuta-juta rakyat Malaysia sendiri. Mahathir telah membina projek-projek mega yang tidak berguna pada kos yang sangat mahal bagi negara. Menara telekom di Kuala Lumpur dan bangunan tertinggi di dunia menunjukkan betapa bodoh kamu. Bukan sahaja ia menyebabkan kesesakan jalan raya, ia benar-benar tidak mempunyai sebarang tujuan. Jika anda memerlukan tanah tinggi untuk telekom antena gunung berdekatan di situ ada secara percuma.Menara ini tidak berguna kerana tingginya dari tanah hanya 300 meter. Satelit menjadikannya tidak perlu langsung. Seorang yang bodoh memang tidak pandai menjaga wangnya.

Perkara yang utama ialah anda memang bodoh dan adalah wang itu milik rakyat Malaysia. Anda memperolehi 20% dalam setiap projek, anda mempunyai hartanah di Jepun dan berbilion-bilion saham melalui rasuah telah diperolehi. Ketiga-tiga anak lelaki anda mempunyai harta bernilai 8 bilion USD. Di manakah mereka mendapat wang ini? Sudah tentu, rasuah. Anda dikenali sebagai Marcos Malaysia, memperkayakan diri sendiri sehingga berbilion ringgit. Anda berani untuk menitiskan air mata buaya semasa mesyuarat perwakilan UMNO mengenai gejala rasuah.Tetapi kamu adalah yang paling korup dianatra semua perdana menteri sebelumnya. Si pencuri menangis dan berharap rakyat akan memfokus kepada yang lain. Siapa yang berani untuk berkata apa-apa apabila ketua terperangkap dengan tangannya di dalam balang gula-gula?
Anda berkata kebijaksanaan bukan milik orang Barat sahaja. Begitu juga kebodohan. Anda mempunyai kebodohan yang lebih sehinggakan orang tidak akan percaya. Berbilion-bilion telah digunakan untuk membina dua bangunan tinggi Petronas, bangunan yang tidak mendatangkan manfaat kepada sesiapa. Mereka kini berdiri sama tinggi, simbol kebodohan dan sikap tidak bertanggungjawab. Sebaliknya mereka hanya menambah kesesakan lalu lintas. Apa pula dengan kes mendapatkan semula 10 pulau di Kedah? Sama sekali tidak masuk akal dan bodoh. Sudah tentu faedah anda 20%. Dan jambatan di seberang dari Melaka ke Sumatera merentasi perairan antarabangsa? Mengapa tidak membina jambatan ke bulan? Saya pasti anda masih boleh mendapatkan 20% anda. Anda memanggil saya moron. Bagaimana moron boleh medapatkan begitu banyak wang. Dengan membenarkan jualan masa singkat dan meminjam berjuta-juta saham daripada bank, kami sebagai pengurus dana telah memperolehi berjuta-juta untung akibat kurangnya pengalaman dan peraturan-peraturan anda yang lemah. Anda kehilangan semua wang rakyat Malaysia, oleh itu andalah sebenarnya Moron.
Sekarang anda tahu sudah telambat untuk menyesal.
Dari diktator rasuah kepada IBM
Yang Terkecil Di Australia, anda dikenali sebagai egomaniak mulut jahat; di UK sebagai the perasuah haram jadah kerana pembelian bodoh studio filem dan loji kereta lumba Lotus bernilai 290 juta ringgit dan empangan Pergau hasil dari pinjaman tidak bijak dari pihak UK. Semua ini tidak berguna kepada kami tetapi anda masih mahukannya. Bagaimana pula dengan peristiwa membeli kapal selam rosak British melalui ejen anda, sudah tentu. Ejen atau broker diadakan untuk memperoleh berjuta-juta daripada kerajaan Malaysia. Pembelian anda sudah tentu kurang 50% lebih daripada apa yang anda bayar. Pembelian 9 hospital dari UK, arkitek kami tidak menyokong kesemua industri tempatan anda dan British menghantar peralatan perubatan yang telah usang. Reka bentuk yang teruk, dari satu hujung ke hujung yang lain adalah sejauh setengah kilometer dan tiada CT-scan, keperluan yang mustahak sekali. Di UK muka anda muncul dalam tidak kurang daripada 17 akhbar sebagai diktator yang korup. Di Malaysia, anda dikenali sebagai IBM (Mulut Tempayan antarabangsa ).
Di Jepun mereka memanggil anda ‘otak kecil’. Di pulau-pulau Pasifik, ‘Santa Claus’ (memberi nasihat kiri dan kanan). Di Amerika Selatan, mereka memanggil anda ‘burung nuri’ (seorang bercakap banyak tetapi tidak tahu apa yang dicakapkannya). Di Manila ‘Marcos yang masih hidup’. Di Malaysia, berjuta-juta ringgit telah dibelanjakan untuk menarik pelancong tetapi anda bercakap benda yang bukan-bukan sehingga menakut-nakutkan pelancong asing. Apabila dia senyap orang akan meragui sama ada dia bodoh, tetapi, apabila dia membuka mulutnya semua keraguan ini ternyata hilang.
Begitu hebat senarai salah laku anda

Walaupun saya bersetuju kebijaksanaan tidak dimonopoli Barat kesemuanya, namun tindakan anda tidak mencerminkan kebijaksanaan juga.
EAEC anda benar-benar mendapat sokongan malah di Asia sendiri. Dialog Selatan-Selatan Anda juga menemui nasib yang sama dan apa pula kisahnya dengan Jambatan dari Semenanjung Malaysia ke Sumatera yang merentasi sepanjang 20 kilometer laluan perkapalan Antarabangsa? Bagaimana seseorang menjadi sebegitu gila? Malah Jepun sekalipun tidak mempunyai wang sebanyak itu. Kebodohan ini seolah-olah lahir dari seorang individu sahaja- kamu. Koridor Raya Multimedia atau MSC yang merupakan konsep bodoh di Amerika Syarikat kerana kami rakyat Amerika telah lama mengetahui perkara itu lama sebelumnya. Walaupun boleh menjana wang, kita masih boleh meniru konsep ini bukan? Mengapa anda mahu membelanjakan wang hasil titik peluh untuk projek sia-sia? Ia akan menjadi seperti projek Bakun, terbengkalai dan menjadi satu lagi gajah putih.
Saya selalu berkata ahli-ahli politik tidak sepatutnya terlibat dalam perniagaan. Setiap menteri anda juga adalah ahli perniagaan dan hampir semuanya sedang sibuk menambah harta. Lihatlah Rafidah Aziz, yang dituduh menjual beribu-ribu Permit Import (AP) untuk setiap kereta bernilai 20-30 ribu ringgit Malaysia. Mengapa kerajaan anda tidak menjualnya supaya boleh mendapat wang? Dia telah memperolehi berjuta-juta saham yang untuk Bumiputera secara percuma sebelum dia bersetuju untuk menyenaraikan mereka. Lihatlah Selangor (bekas) Ketua Menteri yang mengumpulkan berjuta-juta untuk meluluskan bangunan tinggi daripada ahli perniagaan. Dia mempunyai harta berbilion-bilion ringgit. Malangnya dia ditangkap dengan beberapa juta wang saku di Australia. Setiap ketua menteri menganugerahkan projek tidak berguna kepada kroninya kemudian mengumpul gaji rahsia di sebelah.
Lembaga Pembangunan Tanah dan Lembaga Pembangunan Ekonomi digunakan untuk menyelamatkan kerugian yang dialami oleh ahli-ahli politik .Keuntungan menjadi hak mereka, kerugian akan ditanggung badan-badan Kerajaan. Bagaimana merapatkan jurang rakyat miskin apabila setiap projek disambar oleh ahli-ahli politik? Bagaimana negara anda boleh keluar daripada belenggu kemiskinan jika berbilion-bilion wang rasuahdibawa keluar dari negara ini. Lihatlah Ketua Menteri Sarawak yang menjual konsesi balak bernilai berbilion ringgit di bawah meja? Dia menjual setiap bidang tanah kerajaan kepada setia pengusaha tanpa tender; menggunakan syarikat-syarikat sendiri untuk mendapatkan kontrak kerajaan yang lumayan; menjual tandatangan kelulusan bagi bayaran ' anda bayar saya luluskan '. Dia mempunyai 8 bilion USD tersimpan di luar negara. Beribu-ribu ekar tanah diberikan kepada satu atau dua syarikat manakala beribu-ribu orang miskin masih tinggal di rumah usang yang akan roboh, tiada air bekalan air bersih dan berak ke dalam sungai . Beribu-ribu ekar tanah dijual kepada syarikat untuk perladangan manakala orang asli tidak mempunyai walaupun satu ekar diatas nama mereka. Dia menjual pasir berhampiran pantai untuk satu syarikat dan kemudian meminta kerajaan membelanjakan berjuta-juta untuk melindungi pantai untuk mengelak hakisan berlaku. Dia kehilangan 300 juta wang kerajaan Sarawak apabila cuba mengeluarkan cip komputer. Dia telah membina pelabuhan di utara bandar di Sarawak di dalam air yang begitu cetek sehinggakan ia perlu pengorekan pada setiap tahun. Perdana Menteri yang membina lebuh raya tanpa tender, kroni akan mendapat kesepakatan untuk menaikkan harga dua kali ganda.
Landasan lapangan terbang Langkawi anda telah dibina dua kali ganda kos oleh syarikat anda sendiri, Ekran. Negara Malaysia telah hilang sekurang-kurangnya 30 bilion pada 10 tahun terakhir pemerintahan penuh rasuah anda. Satu bilion hilang dari pembelian pesawat perang Skyhawk hantu yang tidak seorang pun pernah lihat (adakah kapal-kapal ini masih di padang pasir Nevada, Amerika Syarikat?) 3 bilion hilang dari skandal timah London (anda fikir anda boleh menawan pasaran timah di London tanpa mengetahui Amerika mempunyai stok simpanan yang banyak! Kebodohan yang paling nyata. 6 bilion kilang keluli Perwaja , tiada siapa pun tahu ke mana wang itu pergi, skandal 3 bilion bank Bumiputra apabila George Tan menyogok semua pegawai bank untuk memberi pinjaman wang. Kehilangan 6 bilion pertukaran wang asing oleh Bank Negara (si bodoh tidak akan tahu menjaga wangnya) dan 6 bilion untuk membina tiga bangunan tertinggi di dunia (yang dibina oleh Jepun dan Korea dan perabot yang diimport dari Perancis - bukan Malaysia) dan 1 bilion hilang dari pembelian kapal perang British termasuk yuran yang dibayar kepada broker dan di bawah meja . Tambah 10 bilion yang anda curi dan 5 bilion yang diambil oleh para menteri.
PM kedua yang paling korup di dunia?
Pada tahun 1997 mesyuarat Dunia Wartawan mengundi Dr Mahathir Perdana sebagai Menteri Dekad Ini. Ia kedengaran aneh kepada semua sehinggalah ia diketahui bahawa orang-orang yang mengundi menentangnya diancam oleh pegawai Hasil akan pekerjaan mereka.
Di New York Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu pada tahun 1997 yang mesyuarat, telah mengenalpasti Perdana Menteri yang paling korup dekad itu adalah Presiden Suharto dan kedua, Tun Dr Mahathir (Sebenarnya Dr Mahathir patut mengambil tempat pertama tetapi rasuah di Indonesia telah memungkinkannya mendapat penghormatan ini). Lima puluh ribu pelajar tempatan tidak diberi tempat di universiti di Malaysia tetapi cukup baik untuk mengisi tempat-tempat di luar negara menyebabkan Negara kehilangan berbilion-bilion dolar. British dan Australia berfikir kenapa begitu bodoh. Pelajar terbaik anda dihantar ke luar negara meningkatkan taraf mereka dan pada masa yang sama seperti dalam di kebanyakkan negara yang terbaik adalah berada di universiti tempatan dan yang ditolak dihantar ke luar negara. Seorang pelajar belajar universiti di Hong Kong yang jauh lebih berprestij berbanding rakan dari mana-mana universiti di Australia. Anda telah telah dijajah oleh British begitu lama sehingga anda tidak boleh mendidik rakyat kamu sendiri. Di Hong Kong atau Singapura, kurang daripada 5% pelajar meneruskan pengajian di luar negara. Semua wang dijimatkan. Negara anda dapat menjimatkan berbilion-bilion jika setiap pelajar di luar negara dipanggil semula ke universiti tempatan, dan pada masa yang sama meningkatkan taraf hidup negara. Rakyat kamu masih berjalan tanpa kasut, tanpa tanah ladang, tanpa rumah, mandi di sungai dan berak ke dalam lubang di dalam tanah, tanpa air dan elektrik.
Bandar anda merupakan hutan konkrit tanpa tanaman dan kawasan lapang. KL dipenuhi dengan kesesakan lalu lintas. Namun anda masih terus membina bangunan tinggi. Kamu perlu turun dari langit dan berhenti berkhayal dan tegas meletakkan kaki anda di atas tanah. Sekolah anda sempit dengan 500 orang pelajar dalam satu ekar dan beribu-ribu ekar diberi percuma kepada sesetengah ahli politik yang meninggalkan tanah mereka terbiar. Taman-taman anda sedang diambil oleh ahli-ahli politik untuk membina rumah kedai dan setiap menteri kabinet adalah seorang ahli perniagaan yang membina jalan raya hanya untuk 'tanah kroni-kroni mereka.
Moronic?
Rakyat Malaysia berdoa, "Ya Allah, kami bersyukur kerana dianugerahkan kayu balak, minyak dan tumbuhan, tetapi kemudian iblis dalam bentuk Mahathir yang tanpa otak dihantar kepada kami dan lihat, kami kembali seperti dahulu lagi. Jadi, ambillah Dr Mahathir untuk kembali ke neraka dan kami akan hidup dengan aman. "Di China hukuman menggelapkan 1000 dollars adalah ditembak. Dengan 8 bilion anda telah dicuri, anda akan ditembak 80 ribu kali. Sekarang anda mengetuai kempen anti-rasuah. Kita semua tahu apa yang pernah anda lakukan. Lihatlah diri anda di cermin. Anda melihat betapa teruknya kamu. Kemudian gunakan tangan kiri anda untuk menggari tangan kanan sendiri. Anda telah meletakkan pemimpin pembangkang dan anaknya di dalam penjara apabila mereka berkata di parlimen anda adalah PM terkaya di dunia. Dan rakan sekerjanya Encik Karpal Singh selama 2 tahun. Jadi, adakah saya akan mendapat ganjaran atau wang sogokan sekiranya sekarang saya katakan anda adalah PM paling daif di dunia ini? 3 orang anak anda duduk di atas lembaga pengarah lebih daripada 200 syarikat. Adakah mereka dididik di sekolah Harvard perniagaan untuk memperolehi kelebihan ini? Atau adakah ia kes "anda tidak kenal saya, anda tidak boleh berniaga di Malaysia ".
Berbilion ringgit wang Kumpulan Simpanan Pekerja dan Petronas serta dana awam digunakan untuk menyelamatkan anak-anak kamu yang mengalami kerugian apabila melabur dalam setiap yang anda fikir boleh menjana wang. Sungguh tidak beretika dan rasuah. Setiap ahli politik anda sedang mengetuai berpuluh-puluh syarikat yang membuat beribu-ribu duit tanpa sebarang usaha, meminjamkan nama VIP mereka untuk meminjam berjuta-juta dari bank-bank tempatan tanpa cagaran. Sekarang ia menjadi pinjaman tidak berbayar. Sekarang anda mahu 20 juta rakyat Malaysia mengorbankan kebodohan untuk seorang lelaki? Mengapa si bodoh tidak meletak jawatan dan mengakui dia mensia-siakan dan membolot wang yang paling banyak. saya boleh mengajar anda bagaimana meletakkan ekonomi anda di landasan yang betul tetapi pertama anda mesti meminta maaf kepada rakyat Malaysia.
Malaysia Chronicle menerima ini dalam email dan menerbitkannya dengan niat baik agar para pembaca boleh mengadili untuk diri mereka sendiri ketepatan dan keadilan artikel.
 Korupsi si Mahathir?

 Artis kpop seksi mai malaysia. UMNO bawa beb.
Posted on Wednesday, May 23 @ 01:14:51 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Sumber Ameno World.


Artis kpop nak mai malaysia. Wowwww.. umno bawa. Melalui program himpunan jutaan belia. Sapa? Super junior M ka macam tahun lepas? Tak. Melepaslah orang yang nak mengorat aku si lee teuk tue nak masuk malaysia tahun neh. Dah larh tahun lepas pun super junior m jek yang mai malaysia.

Asal cute jek confirm nak mengorat aku. Oke. Tolong larh faham.Dah larh tahun lepas pun super junior m jek yang mai malaysia. Asal cute jek confirm nak mengorat aku. Oke. Tolong larh faham.




kah kah kah
Mood seriyus balik. Yang nak mai malaysia tue artis korea kat atas neh hah. Kita dah dapat dah dorang nye timetable kat bawah neh der ;
Kebetulan nya bertembung dengan kuliah ustaz azhar idrus pada hari yang sama. Bukan depa nak jemput orang2 warak dari luar negara ka, orang2 berilmu ka, pakar ka untuk berkongsi idea, bertukar2 pengalaman. Ini artis yang depa beria2kan. 
Tak kesah larh tue. Kita pun dah sedia maklum. UMNO dan benda2 mengarut bagai aur dengan tebing. Dan kita juga sedia maklum bahawa orang2 yang pergi concert ialah orang2 yang macam mana. Orang2 yang pergi kuliah pula ialah orang2 yang macam mana.

Baik dan buruk terbentang di depan mata. Tinggal nak pilih jek. Tak kiralah artis mana pun mai malaysia kalau takde orang2 meroyan nak menjerit2 pergi [especially dak2 pompuan melayu] confirm program2 macam neh tak laku punya lah.
Kadang2 aku heran gak. Asal concert jek mesti penuh dengan pompuan2. Tapi asal kuliah jek, kaum lelaki mesti majoriti. Kenapa budak2 pompuan yang remaja2 neh especiallynya larh kan, kurang hadir ke kuliah agama berbanding concert2 hah? 
Ini aku cakap bukan nak kutuk2 pompuan ataupun prejudis ke apa. Benda dah selalu berlaku. Sebab tue aku cakap. Kang ada pula peminat over kpop marah aku karang. Arh sudah. Apa pun tak boleh larh dorang neh. 
Pstttt rosmah pun reti nyanyi lagu kpop kan? Awat tak jemput dia jek nyanyi kat situ?  
kah kah kah
Ameno : Inilah jihad umno. Siyes. Ekekeke.
 NFC Saman PUBLIC BANK Dedah Akaun
Posted on Wednesday, May 23 @ 01:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: imamsurau

"NFCorp fail saman terhadap Public Bank Berhad
Perbadanan Fidlot Nasional (NFCorp) pada Selasa memfailkan saman terhadap Public Bank Berhad di Mahkamah Tinggi di sini, bagi menuntut kerugian yang dialami sehingga menjejaskan kredibiliti dan reputasi syarikat itu dalam perniagaan berikutan bank tersebut didakwa telah melanggar Akta Perbankan dan Institusi Kewangan 1989 (Bafia).

Peguam Cara yang mewakili NFCorp dalam satu kenyataan menegaskan bahawa perlanggaran keselamatan oleh Public Bank membolehkan Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd Rafizi Ramli, seperti yang didakwa untuk membuat spekulasi dengan memburukkan reputasi, kredibiliti dan keupayaan syarikat.ni katanya, ia termasuk syarikat-syarikat berkaitan dan pengerusinya, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail dengan pihak kerajaan, orang awam dan ahli-ahli perniagaan.

“Dalam saman tersebut dinyatakan bahawa maklumat sulit dan rahsia perbankan NFCorp, syarikat-syarikat yang berkaitan dengannya, serta pengerusi (plaintif) telah disebarkan kepada umum secara meluas, sehingga mengakibatkan kehidupan pengarah-pengarah dan ahli keluarga plaintif terdedah kepada ancaman bahaya,” katanya.

Peguam Cara NFCorp berkata, Public Bank bertanggungjawab melindungi maklumat mengikut dasar undang-undang, secara kontrak dan tanggungjawab telah diamanahkan daripada ia dicetak semula, diedar, dihebah, didedahkan atau disiarkan kepada mana-mana pihak, atau merekodkannya bagi mana-mana pihak, terhadap apa-apa maklumat atau dokumen membabitkan akaun pihak plaintif untuk disiarkan oleh mana-mana pihak ketiga.
“Tindakan undang-undang ini diharapkan akan menjadi satu peringatan kepada bank-bank dan juga institusi-institusi kewangan terhadap tanggungjawab mereka untuk melindungi maklumat rahsia pelanggan-pelanggan mereka dalam sebarang keadaan termasuklah memastikan pelanggan-pelanggan mereka tidak terdedah kepada ancaman bahaya,” katanya lagi.
Beliau menambah, Seksyen 97 BAFIA menyatakan, “Tiada seorang pun yang mempunyai apa-apa maklumat atau dokumen yang pada pengetahuannya telah didedahkan dengan melanggar subseksyen (1) yang dengan apa jua cara sekali pun mendedahkan kepada mana-mana orang lain.”

Lawak 2012 :'Saya pernah diajak sertai pembangkang'
Posted on Tuesday, May 22 @ 22:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Sumber MC

'Saya pernah diajak sertai pembangkang'KUALA LUMPUR - Bekas Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan mendedahkan, beliau pernah dipelawa untuk menyertai sebuah parti politik pembangkang ketika masih berkhidmat dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM).
"Bagaimanapun, saya menolak pelawaan itu kerana dalam pasukan polis, kami tidak diajar untuk mencampuri urusan politik dan hal-hal lain dengan tugas.

Musa yang bersara pada 12 September 2010 berkata, pelawaan itu datang daripada presiden parti tersebut ketika beliau bertugas sebagai Ketua Polis Negara. "Bagaimanapun, saya menolak pelawaan itu kerana dalam pasukan polis, kami tidak diajar untuk mencampuri urusan politik dan hal-hal lain dengan tugas.
"Sehingga sekarang, saya masih mengekalkan prinsip sama iaitu tidak akan terlibat dengan mana-mana parti politik kerana ia membuatkan saya lebih bebas untuk bersuara," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Pada 4 Mei lalu, Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari menyertai Pas dengan alasan untuk membantu parti tersebut.
 'Saya pernah diajak sertai pembangkang'


 

Top Super model Australia kini minat bertudung
Posted on Wednesday, May 23 @ 00:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: halimislam

"Ini bukan keputusan yang mudah bagi setiap orang untuk menempatkan dirinya pada kedudukan seseorang yang berlainan agama dan kepercayaan yang berbeza.
Kebanyakan orang lebih suka berada pada kedudukan 'zon keselesaan' (comfort zone) nya masing-masing, yang pada gilirannya akan menumbuhkan perasaan pasif mereka terhadap "orang lain" di sekitarnya.

Tetapi, selalu ada pengecualian!

Salah seorang di antara mereka yang cuba keluar dari 'comfort zone' adalah Rachael Finch. Rachael merupakan seorang Top Supermodel Australia, bintang televisyen, sekaligus bekas Miss Universe Australia.

Ia meluangkan masa sehariannya dengan cuba mengenakan pakaian jilbab muslimah menutup aurat. Bukan itu sahaja, ia juga cuba menyelami kehidupan umat Islam di Australia selama satu hari untuk lebih mengenal secara dekat orang-orang muslim secara langsung.

Rachael memakai tudung dan memulakan langkah eksperimen aktiviti sosial  'kebiasaanya' dimana ia berinteraksi dengan komuniti Islam.


Baca selanjutnya dan lihat Video SINI
 Berapa Bilion Harta Mamat Ni ?
Posted on Tuesday, May 22 @ 00:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: psyco

"Celik mata mamat ni sudah hidup dalam dunia yang serba mega kemewahan mewarisi kemegahan ayah beliau sebagai ahli parliman dan tokoh korporat. Seawal umur 20an mamat ni telah menakluki kehidupan korporat dan keparat dan seawal umur 30an beliau boleh dikategorikan sebagai jutawan muda mewarisi tradisi ayahnya. Nama beliau di abadikan di beberapa jalan di Taman Maluri.

Cuba kita lihat seawal umur 20an dan 30an bagaimana anak-anak VVIP ini menggunakan kapasiti mereka sebagai broker saham untuk merembat wang dari beberapa hasil jual-beli saham singkat. Apabila Rafizi membangkitkan isu KJ sebagai penasihat Pak Lah semasa PM dan bagaimana wang PETRONAS sebanyak RM237 Bilion dibelanjakan semasa Debat PTPTN, aku teringat bagaimana KJ terlibat dalam urusan jual beli ECM Libra dan mendapat untung 9juta
Begitu juga dalam kes Harvest , bagaimana anak Najib Nazifudin di kaitkan dan digunakan dengan jual/beli singkat saham. Begitu juga berapakah juta kah nilai saham 30% Anak Nazri,  Mohd Nedim dalam Petrol One dan syarikat-syarikat beliau yang lain. Ini hanya beberapa kerat anak VVIP yang hidup sebagai mafia seperti Mohd Nedim dan hidup dalam dunia mereka. Seperti juga anak-anak Shahrizat mereka ini hanyalah proksi warisan keluarga apabila pencen nanti jika kesampaian.
Berbalik kepada WiraDani, beliau mungkin adalah diantara anak pemimpin UMNO yang terkaya setakat ini dan untuk membongkar bagaimana mereka boleh terlibat dengan pengkhianatan yang ayah mereka lakukan ? Kuburkan UMNO dan BN masa PRU13 



DATO’ MD WIRA DANI BIN ABDUL DAIM Chairman & Non-Executive Director Appointed on 30 April 2012




Dato’ Md Wira Dani Bin Abdul Daim (Dato’ Wira) was appointed to the Board on 30 April 2012 as Chairman and Non-Executive Director.

Dato’ Wira is actively involved in his family’s merger and acquisitions business activities. These activities relate to power resources in the coal and oil sectors in Malaysia, Indonesia and Africa, as well as the flagship banking assets and the strategic alliances associated with it. Currently, he is the Chairman of Astute Capital Limited and a Director of Dani Sdn Bhd, Daza Holdings Sdn Bhd, Menara Ampang Sdn Bhd, Iku Kota Development Sdn Bhd, Maya Seni Holdings Sdn Bhd and Central Base (M) Sdn Bhd that are private companies incorporated in Malaysia. He is also a Non-Executive Director of SGX Main Board listed Liongold Corp Ltd.

Dato’ Wira was a Non-Executive Director of Byford International Limited, a company whose shares are listed on the Growth Enterprise Market of the Hong Kong Stock Exchange, and a Non-Executive Director and Deputy Chairman of Magnus Energy Group Ltd, a company whose shares are listed on the SGX-ST Catalist.

Dato’ Wira holds a Bachelor of Arts and a Master of Arts from the University of Cambridge.
Board of Directors

KLSE Bursa Malaysia & Dow USA: OpportunitiesFresh impetus for some
Written by Isabelle Francis
Friday, 04 November 2011 12:19

PETALING JAYA: The emergence of new, politically connected shareholders and directors appears to be giving fresh impetus to selected small counters on Bursa Malaysia amid the current weak market sentiment.

The companies that have seen politically linked figures come on board in recent months include Harvest Court Industries Bhd, Envair Holding Bhd and Sanichi Technology Bhd.

The three counters, two of which are listed on the ACE Market, saw significant price movements on high trading volume in recent weeks. What is interesting is that all three companies made losses in their last financial years.

Mohd Nazifuddin Najib, the son of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, was appointed a non-executive director of Harvest, which was lifted from its PN17 status in December 2009, at the end of October.

Nazifuddin is also chairman of Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd, best known as the developer of the 1Borneo mall in Kota Kinabalu, Sabah. Sagajuta has several ongoing projects including 1Sulaman and 1Likas in Kota Kinabalu, and 1Gateway in Klang. Its controlling shareholder and managing director is Datuk Raymond Chan Boon Siew.

Both Chan and Nazifuddin joined Harvest’s board on Oct 28 after Chan emerged as a substantial shareholder of Harvest 10 days earlier, when he acquired 23.808 million shares, or a 13.85% stake, at 20 sen per share.

The value of Chan’s stake has since tripled, with the stock closing at 64 sen yesterday as investors anticipate he may inject Sagajuta’s assets into Harvest was awarded a contract by Sagajuta for the supply of door leaves for some RM7.03 million.

Chan’s entry into Harvest follows the abortion of earlier plans to inject Sagajuta into Jerneh Asia Bhd.

About a week prior to Chan and Nazifuddin’s appointments, the company received an unusual market activity (UMA) query from Bursa Malaysia on Oct 17.

In response, Harvest said it is unaware of other developments, apart from the discussions between managing director and shareholder Ng Swee Kiat and Affin Bank Bhd for the proposed purchase the entire shares and warrants held by Affin in Harvest.

The query, however, did not stop Harvest shares from rising further, especially after the two appointments.

The counter reached a new high yesterday of 64 sen, a 760% premium to its recent low of 7.5 sen on Sept 26, 2011. The counter gained 334% year-to-date (YTD) compared with 509% in the last three months on an average daily trading volume of 8.34 million.

It is worth noting that for the whole of last year, Harvest posted a net loss of RM2.82 million from a net profit of RM12.16 million a year ago.

While the company posted a net profit of RM168,000 in 2QFY11 ended June 30, it is still in the red for the nine-month period with a net loss of RM678,000.

Envair, meanwhile, appointed Mohd Anuar Mohd Hanadzlah, the brother of Second Finance Minister Datuk Seri Ahmad Husni Mohd Hanadzlah executive director.

The loss-making Envair, which manufactures, sells and services clean air and containment facilities, made headlines recently when it unveiled plans to sell two million barrels of light crude oil per month to a Chinese company for a five-year period, in a deal worth some US$182 million (RM573 million) per month.

Envair was asked by Bursa Malaysia to clarify the deal. This was one of a number of queries from the exchange on Envair’s announcements since Oct 13 that it wanted to venture into the oil and gas business.

The company has also announced that ZAI Corporate Finance Ltd, a London-based investment banking firm, was interested in subscribing to up to 30% of its share base under a private placement exercise. There have been no updates on this development.

Envair posted a net loss of RM290,000 in 2QFY11 ended June 30 and a net loss of RM816,000 for the nine-month period. For the whole of FY10 ended Dec 31, it made a net loss of RM5.38 million.

Envair shares gained some 204% over the three months on an average trading volume of 1.26 million. YTD the counter put on some 407% to settle at 35 sen yesterday.

ACE Market-listed Sanichi Technology Bhd saw the emergence of Datuk Mohd Wira Dani Abdul Daim, son of former finance minister Tun Daim Zainuddin, as a new substantial shareholder three months ago.

Wira Dani recently bought 10 million shares or 6.12% of the loss-making precision moulds and tools maker for RM6 million or six sen per share. The transacted price was about 20% below the market price 7.5 sen at the time.

Sanichi’s share price shot up by as much as 10% after Wira Dani bought into the company in early August.

But over the recent three months, Sanichi lost over 47% to close at 5 sen yesterday. It reached its 52-week high on Aug 4, 2011 at 11.5 sen and its low of 3.5 sen on Dec 22, 2010.

Sanichi is still in the red with a net loss of RM14.93 million in FY11 ended June 30 on the back of RM9.44 million revenue.

Also notable are two counters that have seen significant movement in their share prices of late: GPRO Technologies Bhd and DVM Technology Bhd.

Interestingly, the reason behind the price movement of both companies appears to be centred around one individual: Christian Kwok-Leun Yau Heilesen.

The movement in its share price prompted Bursa Malaysia to query GPRO Technologies earlier this week.

In response, GPRO said it was not aware of any activity that may have contributed to the unusual price movement and yet, the counter settled at 23.5 sen yesterday, translating into about 200% gain YTD.

To recap, GPRO, whose market capitalisation is barely RM24 million, saw the emergence of Heilesen as a new major shareholder, when he bought 38.23 million shares or a 15.29% stake in the ACE Market-listed IT firm recently.

Heilesen acquired the shares on the open market for RM3.25 million or 8.5 sen each in early September. At current prices, the value of his stake has appreciated nearly three times.

This is the second ACE Market- listed loss-making company that Heilesen has bought into in less than two months. The first was DVM, which he later sold down in less than three weeks in August.

Heilesen made news last month when he bought into DVM and requested an EGM to remove four directors from the company’s board. However, he sold down his stake barely two weeks after the share purchase.

To recap, Heilesen, a Danish national, and Raymond Yip Wai Man from Hong Kong emerged as substantial shareholders in DVM via the acquisition of its shares on the open market. Both had a combined interest of close to 20% in the company before selling down their stakes.

While the duo were picking up shares on the open market, the company’s single largest shareholder, Datuk Goh Kian Seng, was paring down his stake to 5.05%.

DVM closed at 7.5 sen yesterday, an increase of more than 40% YTD, but down 73.2% from its recent high just three months ago.

It reached a high on Aug 2, 2011 of 28 sen, which was a 409% premium to its record low of 5.5 sen last November.
Fresh impetus for some

 http://www.theedgemalaysia.com/in-the-financial-daily/210256-dani-sells-stake-in-petrol-one.html  http://www.theedgemalaysia.com/highlights/190758-daims-son-buys-into-sanichi.html
 http://liongoldcorp.infinitesparks.com/about-bod.html 

Apa Kaitan RM237 Billion Dengan KJ Dan Pak Lah ? KJ Komen Lah Sikit?
Posted on Tuesday, May 22 @ 12:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: psyco

"Tahniah di ucapkan kepada 2 pendebat ini kerana berani muncul secara live untuk berdebat bekaitan isu PTPTN. , Harapan juga agar moderator tidak di beri surat tunjuk sebab dari UIA kerana mencabar Najib dan Anwar untuk berdebat. Tidak dinafikan juga KJ dan Rafizi di kenali sebagai contoh bijak pandai dalam PKR dan UMNO berhujah secara live dan fakta untuk jadi pemimpin masa hadapan.

Sehingga ke pusingan akhir ada 2 pertanyaan dari Rafizi  kepada KJ tentang kemanakah hilangnya RM237 Billion semasa zaman pentadbiran bapa mertua beliau tentang semasa menjawat jawatan PM tidak di jawap olah KJ. Sebagai punasihat Pak Lah dan Ketua Pemuda UMNO yang lantang apabila berucap, sedikit sebanyak telah memalukan UMNO dan BN menyerlahkan bagaimana satu lagi episod harta negara di belasah oleh UMNO dan gerombolan 

Kita boleh lihat data-data yang dirujuk Rafizi bagaimana hutang PTPTN boleh muflis kan sesuatu negara jika tidak tuntut dan semakin meningkat contohnya USA hutang pendidikan nya meningkat USD2.6 Trilion, disanggah oleh KJ yang menganggap hutang PTPTN ini perlu di bayar untuk perkembangan ekonomi negara
Angka yang di hujahkan KJ menyanggah dan meyimpang dari fakta yang di bentangkan oleh  Rafizi berkaitan PTPTN apatah lagi untuk menjawap beberapa isu rasuah yang Rafizi selitkan dalam hujah beliau.
KJ kena ingat semasa Anwar dalam UNMO dulu harapan beliau agar dapat memberi hidayah kepada munafik dalam UMNO tidak tercapai sebelum beliau di pecat dari UMNO dan bukan Anwar keluar.
KJ bagaikan spekulator broker saham dengan angka RM Billion yang di sangkal dengan realistik oleh Rafizi dengan jumlah RM Juta....contohnya kantoi kos Universiti MONASH dengan perbelanjaan RM200 juta.Tidak menjawap dengan fakta pembayaran RM6 Billion setiap tahun kepada konsesi Lebuhraya PLUS akibat kontrak perjanjian TOL tidak dinaikkan dan perjanjian konsesi IPP.
 
Selain isu PTPTN yang harus diakui KJ bahawa beliau bukan lah pahlawan najib yang boleh diharapkan , dah isu yang lebih menarik adalah persoalan yang harus di jawap oleh KJ iaitu bagaimana  atau kemana wang PETRONAS sebanyak RM237 Billion semasa zaman pemerintahan bapa mertua beliau pada tahun 2004-2008. di lesapkan
ECM LIBRA boleh lah nak jual beli beb ni pasal rakyat pun ko sakit hati pe hal.  


Gambar-Majlis Perkahwinan Anak Perempuan Ustaz Nasaruddin Mat Isa..Muhyidiin Yassin
Posted on Tuesday, May 22 @ 16:13:46 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: usamah

"


Kisah perkahwinan anak perempuan mantan Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa dan isteri Munirah Mahmud, Nusaibah bt Nasharudin dengan pasangannya Mohd Nazri Husain kini menjadi bualan dikalangan para penganalisa dan pengkritik politik tanah air..

Dimajlis tersebut, Ustaz Nasharudin Mat Isa kelihatan amat intim dan mesra sekali dengan para jemputan VVIP dari kelangan UMNO yang diketuai TPM TS Muhyiddin Yassin dan Yang diPertua Dewan Negara TS Abu Zahar Ujang..

Diberitakan para pemimpin tertinggi PAS/PR tidak kelihatan...Adakah mereka tidak dijemput?....betulkah?betulkah?????
omakkau
Wah Dato Jamal!!Sakan Nampak Dengan Perempuan Seksi..Hotel 5 Bintang Pulak Tu!!!
Posted on Tuesday, May 22 @ 00:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh
teori
Oleh: usamah

""Kami terdiri daripada peniaga-peniaga. Saya menjual nasi lemak. Jangan kacau periuk nasi kami, Kami mengalami kerugian yang amat besar semasa berlangsung Bersih 1, 2, 3. Siapa yang mahu menanggung kerugian yang kami alami?"
Selamat menyambut hari lahir kepada Dato' Jamal, kami doakan supaya Dato' dipanjangkan umur, murah rezeki, diberikan kesihatan, gembira disamping org tersayang di sini

Majlis diadakan pada 4 Ogos yg lepas di Concorde Hotel KL, Kawan-kawan Dato' dari M'sia Ferrari owner Club turut sama meraikan majlis
Majlis dikendalikan oleh Roslan Shah, antara artis&selebriti yg hadir ialah Ekin Mawi, Nur syela, Datin Noniswara, Pian cecupak, shahera (halimah jongang),Nurul Syuhada (majalah3), Teh Shuhaida (MHI)








Sumber di sini"

Hadis Keempat ( Hadis 40 Imam Nawawi )




عَنْ أَبي عَبْدِ الرحمنِ عَبْدِ اللهِ بْنِ مَسْعُودٍ رضى الله عنه قَالَ: حَدَّثَنَا رَسُولُ الله صلَّى الله
عليهِ وسَلَّمَ وهو الصَّادِقُ الْمَصْدُوْقُ: (( إِنَّ أَحَدَآُمْ یُجْمَعُ خَلْقُهُ فِي بَطْنِ أُمِّهِ أَرْبَعِيْنَ یَوْمً ا
نُطْفَةً، ثُمَّ یَكُوْنُ عَلَقَةً مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ یَكُوْنُ مُضْغَةً مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ یُرْسَلُ إِلَيْهِ المَلَكُ فَيَنْفُخُ فِيْ هِ
الرُّوْحَ وَیُؤْمَرُ بِأَرْبَعِ آَلِمَاتٍ؛ بِكَتْبِ رِزْقِهِ وَأَجَلِهِ وَعَمَلِهِ وَشَقِيٌّ أَوْ سَعِيْدٌ. فَوَاللهِ الَّذِي لا إل هَ
غَيْرُهُ إِنَّ أَحَدَآُمْ لَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ اْلجَنَّةِ حَتَّى مَا یَكُوْنَ بَيْنَهُ وَبَيْنَهَا إِلاَّ ذِرَاعٌ فَيَسْبِقُ عَلَيْ هِ
الْكتِاَبُ فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ فَيَدْخُلُهَا. وَإِنَّ أَحَدَآُمْ لَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ حَتَّى مَا یَكُوْنَ بَيْنَ هُ
وَبَيْنَهَا إِلاَّ ذِرَاعٌ فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ الكِتَابُ فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ اْلجَنَّةِ فَيَدْخُلُهَا )). رواه البخاري
ومسلم



Maksudnya:
Daripada Abu Abdul Rahman Abdullah ibn Mas’uud r.a. beliau berkata: Rasulullah SAW telah bersabda, dan Baginda adalah seorang yang benar lagi dibenarkan (iaitu dipercayai): Sesungguhnya setiap orang di kalangan kamu dihimpunkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari berupa air mani, kemudian menjadi segumpal darah selama tempoh yang sama, kemudian menjadi seketul daging selama tempoh yang sama, kemudian dikirimkan kepadanya seorang malaikat lalu dia menghembuskan padanya ruh dan dia diperintahkan dengan 4 kalimat; iaitu supaya menulis rezekinya, ajalnya, amalannya dan adakah dia celaka atau bahagia. Demi Allah Yang tiada Tuhan melainkanNya, sesungguhnya salah seorang dari kalangan kamu akan beramal dengan amalan ahli syurga, sehingga jarak antaranya dan syurga tidak lebih dari sehasta, lalu dia didahului oleh ketentuan tulisan kitab lantas dia mengerjakan amalan ahli neraka lalu dia memasuki neraka. Dan sesungguhnya salah seorang dari kalangan kamu akan beramal dengan amalan ahli neraka, sehingga jarak antaranya dengan neraka tidak lebih dari sehasta, lalu dia didahului oleh ketentuan tulisan kitab lantas dia mengerjakan amalan ahli syurga lalu dia memasuki syurga.
Hadis riwayat al-lmam al-Bukhari dan Al-lmam Muslim
HADITH 4
On the authority of Abdullah bin Masud, who said : the messenger of Allah, and he is the truthful, the believed narrated to us: “Verily the creation of each one of you is brought together in his mother’s belly for forty days in the form of seed, then he is a clot of blood for a like period, then a morsel of flesh for a like period, then there is sent to him the angel who blows the breath of life into him and who is commanded about four matters: to write down his means of livelihood, his life span, his actions, and whether happy or unhappy. By Allah, other than Whom there is no god, verily one of you behaves like the people of Paradise until there is but an arm’s length between him and it, and that which has been written over takes him and so he behaves like the people of Hell-fire and thus he enters it; and one of you behaves like the people of Hell-fire until there is but an arm’s length between him and it, and that which has been written over takes him and so he behaves like the people of Paradise and thus he enters it.”
Penerangan:
1. Nabi S.A.W menyebut peringkat kejadian janin di dalam perut seseorang ibu yang melalui tiga peringkat. 40 hari pertama berupa setitis air mani. 40 hari kedua menjadi segumpal darah. 40 hari ketiga menjadi seketul daging.
2. Ruh ditiupkan selepas empat bulan. Jika janin gugur selepas empat bulan, ia mestilah dimandikan, di kafankan, disembahyangkan dan dikuburkan di kaswasan perkuburan orang islam. Haram dengan sengaja menggugurkan janin.
3. Malaikat ditugaskan meniup ruh kepada janin.
4. Wajib beriman dengan qadha dan qadar Allah:Ia merangkumi empat tahap:-
> Ilmu: Allah S.W.T mengetahui segala sesuatu.
> Catatan: Allah S.W.T telah mencatatkan di Luh Mahfuz ketentuan segala sesuatu.
> Kemahuan: Tiada suatu apa pun yang berlaku di langit dan di bumi melainkan dengan kemahuan Allah S.W.T.
> Penciptaan: Segala sesuatu di langit dan bumi diciptakan Allah.
5. Gesaan memperbanyakkan amalan soleh kerana manusia tidak tahu bila ajalnya tiba.
6. Bertawakkal dan berserah kepada Allah tanpa perlu khuatir kepada kefakiran kerana rezki telah ditetapkan.
7. Hidup manusia terbahagi kepada dua kategori, iaitu celaka atau bahagia.
8. Berwaspada daripada kesudahan yang buruk (su’ul khatimah). Untuk itu wajib bagi setiap muslim membersihkan batinnya sepertimana ia bersingguh-sungguh membersihkan zahirnya.
9. Perlu berwaspada daripada maksiat dan dosa, khususnya yang tersembunyi. Perlu juga berwaspada daripada terpedaya dengan amalan sendiri.
10. Syurga dan neraka adalah hampir terhadap seseorang hamba.

JAUHILAH TAGHUT

Firman Allah s.w.t:

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اُعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ


Dan sesungguhnya Kami telah mengutus dalam kalangan tiap-tiap umat seorang Rasul (dengan memerintahkannya menyeru mereka): Hendaklah kamu menyembah Allah dan jauhilah taghut. Maka di antara mereka (yang menerima seruan Rasul itu), ada yang diberi hidayat petunjuk oIeh Allah dan ada pula yang berhak ditimpa kesesatan. Oleh itu mengembaralah kamu di bumi, kemudian lihatlah bagaimana buruknya kesudahan umat-umat yang mendustakan Rasul-rasulnya.
(Surah Al-Nahl 16: Ayat 36)

CUKUPLAH ALLAH BAGI SEGALA2NYA

"Barangsiapa menginginkan teman,
cukuplah Allah menjadi temannya.

Barangsiapa menginginkan kekayaan,
cukuplah qanaah menyertainya.

Barangsiapa menginginkan nasihat,
cukuplah kematian menasihatinya.

Barangsiapa menginginkan harta simpanan,
cukuplah Al-Quran menjadi barang simpanannya.

Barangsiapa yang tidak cukup dengan
keempat-empat hal ini,
cukuplah neraka baginya."
قال الحكماء

فَالإِنْسَانُ إِنْسَانٌ هُوَ شَرِيْقٌ ِلأَجْلِهِ، فَلَيْسَ ذَلِكَ بِقُوَّةِ شَخْصِهِ فَإِنَّ الجَمَلَ أَقْوَى

مِنْهُ بِمَا لاَ يُقاسُ وَلاَ بِعَظْمِ بَدَنِهِ فَإِنَّ الفِيلَ أَعْظَمُ بَدَنًا مِنْهُ، وَلاَ بِشَخَاعَتِهِ فَإِنَّ

السَّبُعَ أَشْجَعُ مِنْهُ وِلاَبَجِمَاعِهِ فَإِنَّ أَخْسَّ العَصَافِيْرِ أَقْوَى عَلَى السِّفَدِ مِنْهُ
Manusia itu adalah insan mulia kerna dirinya. Namun hal itu bukan berarti ia menjadi mulia kerna kekuatan fisiknya sebab unta lebih kuat darinya tanpa bisa ditakar. Bukan pula kerna besar badannya sebab gajah lebih besar badannya. Bukan juga kerna keberaniannya sebab binatang buas lebih berani, Bukan pula kerna kuat jima'nya sebab se-kecil2nya burung masih lebih kuat saat melakukan persetubuhan.


1 ulasan:

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi keterangan kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang sedang mencari untuk pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka sesiapa yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih tulen sekali dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa yang 6 kredit peminjam penipuan, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum i adalah pembebasan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menerangkan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman reliabl yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam tempoh 24 jam yang i digunakan, Jadi saya membuat keputusan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik hubungan SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (widyaokta750@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.